Ik kan me ook niet echt voorstellen waarom je je druk zou maken om iemand zijn seksuele voorkeur.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen zich ergeren wat hij wil, maar waarom zou je je ergeren aan iemands seksuele voorkeur? Waarom zou je Winfried Baijens het journaal zien presenteren, je bedenken: "Die is homo" en dan schuim rond je mondhoeken ontwikkelen?
O ja absoluut. Ik kan me altijd mateloos irriteren aan historische drama's waarin je dan per se gekleurde moet mensen moet zien. Zat laatst bijvoorbeeld het 2e seizoen van Wolf Hall te kijken, die serie ziet er echt fantastisch uit wat betreft kostuums en decors, maar excuus negers gekleurde mensen aan het hof van Henry VIII? Srsly?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet echt voorstellen waarom je je druk zou maken om iemand zijn seksuele voorkeur.
Ik kan me dan wel voorstellen dat je een zucht laat gaan als het totaal irrelevant is voor een reclame/film/whatever en dat er vervolgens wel een focus op moet liggen dat iemand gay/zwart/whatever is.
Clown Bassie denkt meer aan penis dan de gemiddelde homofiel. Ik wil via deze weg feliciteren met zijn coming out.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:12 schreef Cupfighter het volgende:
Botox rechts![]()
Maar @:bassie48 , er zijn inderdaad veel grotere en belangrijkere problemen waar de politiek zich druk om moet maken, dat doen ze wel niet maar dat is een ander verhaal
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Rechtse mensen vinden woke en gender-identiteit flauwekul. Linkse mensen vinden dit ontzettend belangrijk. Het is dus een links-rechts dingetje.
Jij vindt het een recht om mensen 'niet normaal' en dus raar te vinden op grond van iets waarmee ze niet alleen geboren zijn, maar vaak ook psychisch al jaren mee geworsteld hebben? Mag ik het niet normaal vinden om dat een recht te vinden?quote:Iedereen heeft het recht om van geslacht te veranderen, iedereen heeft het recht om die getransformeerde mensen niet normaal te vinden.
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:12 schreef Cupfighter het volgende:
Botox rechts![]()
Maar @:bassie48 , er zijn inderdaad veel grotere en belangrijkere problemen waar de politiek zich druk om moet maken, dat doen ze wel niet maar dat is een ander verhaal
Deze stelling wordt door de linkse kiezer beoordeeld als onwaar.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Links vind gendertransformatie belangrijk.
We hebben een rechtse regering en die doen ook weinig of niets aan belangrijke items, zoals @Hanca zegt misschien maar goed ook, kunnen ze het ook niet erger makenquote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Als links zich nou gewoon bezig zou houden met de door rechts voorgedragen en goedgekeurde onderwerpen dan....quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp.
Aan iedereen is wel iets raars te ontdekken. Waarom precies de (rechtse) focus op dit ene onderwerp?quote:Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Je bent weer eens niet consequent en precies. Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen. Geen manachtige vrouwen of vrouwachtige mannen. Dus jij zou het met mij eens moeten zijn maar dat doe je niet want tja ..... je bent immers links.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Dat artikel in Trouw noemt een paar onderwerpen waarop links/hoogopgeleid partijen hebben opgericht: democratische vernieuwing (D66), Milieu en klimaat (GL), Natuur (PvdD) en internationalisme (Volt). Je hebt gelijk dat hij 1 optie niet noemt, er is een partij opgericht voor 'woke en gender-identiteit', zoals jij dat noemt: Bij1. Die haalde het schitterende resultaat van 0 zetels. Zo belangrijk vindt links dat blijkbaar.
De enige partij die bijna fulltime met woke en gender-identiteit bezig is, is rechts. Namelijk FvD. Rechtse mensen vinden het namelijk iets om zich over op te winden, linkse mensen niet.
[..]
Jij vindt het een recht om mensen 'niet normaal' en dus raar te vinden op grond van iets waarmee ze niet alleen geboren zijn, maar vaak ook psychisch al jaren mee geworsteld hebben? Mag ik het niet normaal vinden om dat een recht te vinden?
En zo'n ontzettend kleingeestig en onbelangrijk onderwerp.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als links zich nou gewoon bezig zou houden met de door rechts voorgedragen en goedgekeurde onderwerpen dan....
[..]
Aan iedereen is wel iets raars te ontdekken. Waarom precies de (rechtse) focus op dit ene onderwerp?
Ergerenquote:Op maandag 13 januari 2025 09:18 schreef xpompompomx het volgende:Ik kan me altijd mateloos irriteren aan historische drama's waarin je dan per se gekleurde moet mensen moet zien.
Gelukkig wordt Nederland hier steeds tolleranter in. Was, volgens WorldValluesSurvey in 2006 18 procent van de Nederlanders nog homofoob, in 2022 was dit 5 procent.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet echt voorstellen waarom je je druk zou maken om iemand zijn seksuele voorkeur.
Ik kan me dan wel voorstellen dat je een zucht laat gaan als het totaal irrelevant is voor een reclame/film/whatever en dat er vervolgens wel een focus op moet liggen dat iemand gay/zwart/whatever is.
Ik geloof dan ook dat er voor de zondeval geen homofilie was. Helaas leven we niet meer in Gods volmaakte schepping en is er helemaal niemand meer die daaraan voldoet. Jij en ik geen procent meer dan een transvrouw of een bi-sexueel.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je bent weer eens niet consequent en precies. Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen. Geen manachtige vrouwen of vrouwachtige mannen. Dus jij zou het met mij eens moeten zijn maar dat doe je niet want tja ..... je bent immers links.
Ik denk niet dat je dat op "links" moet gooien.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je bent weer eens niet consequent en precies. Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen. Geen manachtige vrouwen of vrouwachtige mannen. Dus jij zou het met mij eens moeten zijn maar dat doe je niet want tja ..... je bent immers links.
Het is best wel lastig wanneer anderen invullen hoe jij denkt doordat je een bepaald geloof aanhangt, doordat je links of rechts bent of doordat je op een bepaalde partij stemt. Als elke christen, elke gl/pvdaër en elke pvv'er nou precies hetzelfde dacht dan zou dit opgaan.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof dan ook dat er voor de zondeval geen homofilie was. Helaas leven we niet meer in Gods volmaakte schepping en is er helemaal niemand meer die daaraan voldoet. Jij en ik geen procent meer dan een transvrouw of een bi-sexueel.
Het is vooral een knieval die er gemaakt wordt om het hele concept LHBTI+ naar de kerk toe te trekken. Beantwoord eens eerlijk voor jezelf de vraag of jouw kerk ook zo bezig zou zijn geweest met die onderwerpen als de maatschappelijk druk niet zo immens was geweest ?quote:Op maandag 13 januari 2025 06:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
De 'publicitaire schade' heeft er helemaal niks mee te maken, het erkennen dat een homo niet zondiger is dan anderen wel. En ook het erkennen dat je zo geboren bent, het is geen ziekte oid. En het bestaan van LHBTI mensen, ook in de kerk, is niet van voorbijgaande aard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Ik heb nog een veel beter idee: waarom die mensen niet gewoon lekker hun ding laten doen? Wat kan mij het nou schelen als een of andere kerel een vrouw wil worden, of andersom?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Precies. En zoveel boeit het me ook niet. Voor sommige lui is dit echt een complete obsessie.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog een veel beter idee: waarom die mensen niet gewoon lekker hun ding laten doen? Wat kan mij het nou schelen als een of andere kerel een vrouw wil worden, of andersom?
Ik snap transgenders niet, kan mij niet verplaatsen in hun beweegredenen, maar dat hoeft ook niet. Leef en laat leven. Je hebt er toch geen last van?
quote:Op maandag 13 januari 2025 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is vooral een knieval die er gemaakt wordt om het hele concept LHBTI+ naar de kerk toe te trekken. Beantwoord eens eerlijk voor jezelf de vraag of jouw kerk ook zo bezig zou zijn geweest met die onderwerpen als de maatschappelijk druk niet zo immens was geweest ?![]()
De post-Romaniek (waar Woke uit voortkomt) zal echt van voorbijgaande aard zijn, hoe de wereld er over 7 jaar uit ziet weet ik niet. Maar over 20 jaar lachen we hier om.Ja, want de eerste stukken hierover bij de synode zijn van 1978, de eerste professor die de synode toesprak hierover was in 1981. Professor Douma, één van de topprofessoren van mijn kerk, schreef in 1991 al een uitleg waarom transseksualiteit gewoon erkend moet worden en hoe we hiermee om moeten gaan in de kerk (erkennen, begeleiden en aangeven dat iemand die zich een man voelt in een vrouwenlichaam gewoon een man is).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nee, dit heeft niks met publicitaire druk of iets van voorbijgaande aard te maken.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Zoals ik al zei heeft die groep een aandeel in het veroorzaken en verergeren van hun situatie. Dat maakt de beweegredenen niet minder verklaarbaar.quote:Op maandag 13 januari 2025 01:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende: [..] Ja maar het zijn toch ook diezelfde lager opgeleiden die stemmen op partijen die het OV slechter willen maken, geen investeringen willen doen in wijken, een eigen huis verder uit zicht brengen. Zodat voornamelijk het bedrijfsleven er op vooruitgaat maar toch ook al die elites waar ze zon hekel aan hebben geen centje pijn voelen van het conservatieve beleid. Natuurlijk ook typisch dat de enige 'investering' waar je wat over hoort defensie er maar weer eens een is waar die lager opgeleiden dus helemaal niets aan hebben en niets van merken. Dat geldt natuurlijk ook voor het geld dat richting milieu maatregelen gaat maar daarvan valt in ieder geval nog prima uit te leggen waarom dat nuttig is, dat heb je uiteraard niet bij wapentroep die vervolgens enkel gebruikt wordt op trainingen.
quote:Op maandag 13 januari 2025 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]
Gelukkig is woke verdwenen dus hoeven we het daar ook niet meer over hebben
Kennelijk gaat het verder nog steeds veel te goed in dit land als 'we' blijven janken over LHBTI-verhaal. Er zijn tal van andere, vele malen grotere, problemen in dit land...
Je komt niet sterker uit een discussie als je refeert aan door mensen bedachte opperwezens met bijbehorend sprookjesboek.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen.
Dat vind ik ook. Daarom is het onbegrijpelijk dat progressieven het wel belangrijk vinden dat decadente mannen in het Westen niet tevreden zijn met hun lijf en daarom getransformeerd mogen worden tot vrouw.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog een veel beter idee: waarom die mensen niet gewoon lekker hun ding laten doen? Wat kan mij het nou schelen als een of andere kerel een vrouw wil worden, of andersom?
Ik snap transgenders niet, kan mij niet verplaatsen in hun beweegredenen, maar dat hoeft ook niet. Leef en laat leven. Je hebt er toch geen last van?
Goeden poging tot gaslighting.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Daarom is het onbegrijpelijk dat progressieven het wel belangrijk vinden dat decadente mannen in het Westen niet tevreden zijn met hun lijf en daarom getransformeerd mogen worden tot vrouw.
Je bedoelt: dat mannen en vrouwen mogen worden wie ze zijn, in plaats van hoe ze geboren zijn?quote:Op maandag 13 januari 2025 10:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Daarom is het onbegrijpelijk dat progressieven het wel belangrijk vinden dat decadente mannen in het Westen niet tevreden zijn met hun lijf en daarom getransformeerd mogen worden tot vrouw.
Ach kom nou toch op zegquote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof dan ook dat er voor de zondeval geen homofilie was. Helaas leven we niet meer in Gods volmaakte schepping en is er helemaal niemand meer die daaraan voldoet. Jij en ik geen procent meer dan een transvrouw of een bi-sexueel.
Rechts vind het ook heel belangrijk. Maar dat in negatieve zin.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
Links vind gendertransformatie belangrijk.
Ik geloof niet dat er voor of na de zondeval pratende slangen waren. Hommos echter wel.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? De mogelijkheid om je om te laten bouwen bestaat gewoon. Als een man of vrouw zich daar gelukkig bij voelt, dan have at it, zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Kunnen dieren (pratende slangen incluis) ook zondig zijn, want hommoseksuwaliteit zie je daar ookquote:Op maandag 13 januari 2025 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er voor of na de zondeval pratende slangen waren. Hommos echter wel.
Wat ik me nou afvraag is waar deze obsessie vandaan is gekomen. Zijn dochter?quote:Op maandag 13 januari 2025 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch knap dat hij 3 jaar nodig had om een interne virus te laten verwijderen
En natuurlijk een flinke partij incest anders waren we nooit verder gekomen dan het gezin Adam, Eva en de kinderen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er voor of na de zondeval pratende slangen waren. Hommos echter wel.
We hebben hier een half dozijn users die het zelden over iets anders hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rechts vind het ook heel belangrijk. Maar dat in negatieve zin.
Waarom moet je het bij kinderen weghouden? Lijkt me goed dat ze weten dat er transgenders bestaan, en dat je daar normaal tegen moet doen. Dat laatste is voor veel mensen nog een hele opgave.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
De discussie gaat ook teveel erover dat "conservatief" het de ander zou misgunnen om een persoon die lijdt aan genderdysforie de noodzakelijke behandelingen zou willen ontzeggen. Daar gat het dus niet om. Een ieder die ziek is moet hulp krijgen om beter te worden.
Waar het om gaat is dat we all over the country (tot in klaslokalen aan toe) een campagne gevoerd wordt die zo sterk is dat zelfs Coca Cola er bang van wordt. Dat is allemaal niet nodig. Het is een onderwerp dat je bij kinderen moet weghouden. En vlaggen op gemeentehuizen, bibliotheken, logo's met allerlei kleuren zijn niet nodig. Gewoon normaal doen.
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen? Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? De mogelijkheid om je om te laten bouwen bestaat gewoon. Als een man of vrouw zich daar gelukkig bij voelt, dan have at it, zou ik zeggen.
Je hoeft het ook niet normaal te vinden, maar laat mensen gewoon hun ding doen. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen? Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.
Waarom zou dat niet de bedoeling zijn?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen?
Waarom het woordje ondoordacht introduceren?quote:Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet normaal te vinden, maar laat mensen gewoon hun ding doen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Geen van die zaken (behalve alcohol- en drugsmisbruik dan) kan je ook maar op een enkele manier normaal met elkaar vergelijken. Je schiet jezelf weer eens voorbij in stompzinnigheid, Bassie. Dan de volgende vraag: wat interesseert jou dat? Heb je er last van? Nee? Bemoei je dan gewoon met je eigen zaken.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen? Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.
Je kan ook helemaal niet ondoordacht van geslacht veranderen. Daar gaat een hele molen aan vooraf aangezien het vrij ingrijpend is.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Normaal doen: eens. En dan leg je dus aan kinderen uit groep 5 t/m 8 uit dat er homo's en transseksuelen bestaan. Niet lacherig, zeker niet pusherig, gewoon een feitelijke uitleg.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
De discussie gaat ook teveel erover dat "conservatief" het de ander zou misgunnen om een persoon die lijdt aan genderdysforie de noodzakelijke behandelingen zou willen ontzeggen. Daar gat het dus niet om. Een ieder die ziek is moet hulp krijgen om beter te worden.
Waar het om gaat is dat we all over the country (tot in klaslokalen aan toe) een campagne gevoerd wordt die zo sterk is dat zelfs Coca Cola er bang van wordt. Dat is allemaal niet nodig. Het is een onderwerp dat je bij kinderen moet weghouden. En vlaggen op gemeentehuizen, bibliotheken, logo's met allerlei kleuren zijn niet nodig. Gewoon normaal doen.
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie. Ik vind gendertransformatie een vreemd fenomeen, meer niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Geen van die zaken (behalve alcohol- en drugsmisbruik dan) kan je ook maar op een enkele manier normaal met elkaar vergelijken. Je schiet jezelf weer eens voorbij in stompzinnigheid, Bassie. Dan de volgende vraag: wat interesseert jou dat? Heb je er last van? Nee? Bemoei je dan gewoon met je eigen zaken.
Wie van mening is dat zijn of haar wens tot geslachtsverandering onwenselijk is, kan daarover in gesprek gaan met een psycholoog of andere hulpverlener. Anderen moeten gewoon lekker hun ding doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?
Hoe denk je dat dat in zijn werking gaat, Bassie? Dat als iemand een geslachtsverandering wil ondergaan hij dan naar de huisarts gaat en die dan zegt: 'Nou meneer/mevrouw, dat treft. Ik zou eigenlijk vanmiddag met een collega gaan lunchen, maar die is verhinderd, dus als u even een uurtje wacht, dan kunt u direct op de snijtafel'?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?
Daar is "rechts" even goed in geobsedeerd, anders zouden ze er niet topics over vol mekkeren.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie.
Je loopt zo'n 40 tot 50 jaar achter, het idee dat transseksuelen psychisch in de war zijn komt uit de jaren 70 en 80. Dat standpunt zijn we wel voorbij.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Is er ooit een linkse user geweest die hier over begon in POL? Nee. En toch komt het steeds terug, wie zijn er dan geobsedeerd?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie. Ik vind gendertransformatie een vreemd fenomeen, meer niet.
Dus, als ik het goed begrijp:quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je kan het benoemen en vertellen dat het bestaat. Maar nu zit het overal in verweven en wordt er overal mee gedweept.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet je het bij kinderen weghouden? Lijkt me goed dat ze weten dat er transgenders bestaan, en dat je daar normaal tegen moet doen. Dat laatste is voor veel mensen nog een hele opgave.
Dat is links niet. Waar links mee geobsedeerd is - als je het zo wil noemen - is de vreemdsoortige behoefte van mensen om maar allemaal meningen te hebben over hoe anderen invulling aan hun leven wensen te geven en zich daar constant tegen aan willen bemoeien.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie. Ik vind gendertransformatie een vreemd fenomeen, meer niet.
Sommigen denken dat het zoiets is als een tribal tattoo of een navelpiercing.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat in zijn werking gaat, Bassie? Dat als iemand een geslachtsverandering wil ondergaan hij dan naar de huisarts gaat en die dan zegt: 'Nou meneer/mevrouw, dat treft. Ik zou eigenlijk vanmiddag met een collega gaan lunchen, maar die is verhinderd, dus als u even een uurtje wacht, dan kunt u direct op de snijtafel'?
"Overal in verweven"quote:Op maandag 13 januari 2025 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan het benoemen en vertellen dat het bestaat. Maar nu zit het overal in verweven en wordt er overal mee gedweept.
Sowieso vraag ik mij af over de meeste kinderen niet al drommels goed weten wat het is. Je hoeft insta of snapchatte maar op te starten en dan kom je er ook wel mee in aanraking.
Zoals je het vertelt kan ik prima in mee gaan. Ik ben ook zeker niet voor preutsheid. Alles mag op tafel gegooid worden. Alleen laat het daar ook bij.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Normaal doen: eens. En dan leg je dus aan kinderen uit groep 5 t/m 8 uit dat er homo's en transseksuelen bestaan. Niet lacherig, zeker niet pusherig, gewoon een feitelijke uitleg.
Kijk, zo'n pride waarbij mensen half of geheel ontbloot door de stad paraderen hoeft van mij ook niet, maar dat is voor mij geen verschil of het LHBTI of hetero's zijn, je moet je gewoon beschaafd kleden op straat. Maar de uitleg zoals ik die heb mogen meekrijgen op basisscholen is echt prima, gewoon feitelijk. En de leeftijd, rond de 10 jaar, vind ik ook prima. Ze moeten het normaal vinden voor ze met kinderen met dergelijke gevoelens in aanraking komen, om pesten te voorkomen.
Je weet dat Insta en SnapChat (en zo vrijwel alle sociale media) hun content vooral aanpassen op basis van je eigen interesses en waar je naar op zoek bent, hè? Ik zie daar zelf bijvoorbeeld heel weinig van. Nee, bij mij denkt het vooral dat ik heel erg geïnteresseerd ben in Formule 1 en de muziek van Radiohead (wat ik eerlijkheidshalve allebei ook best leuk vind, hoor).quote:Op maandag 13 januari 2025 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan het benoemen en vertellen dat het bestaat. Maar nu zit het overal in verweven en wordt er overal mee gedweept.
Sowieso vraag ik mij af over de meeste kinderen niet al drommels goed weten wat het is. Je hoeft insta of snapchatte maar op te starten en dan kom je er ook wel mee in aanraking.
Die wens voel ik ook niet. Als een dokter (hoe controversieel ook gezien ophef "dutch approac"). Maar het hoeft niet op alle denkbare manieren de ether ingeslingerd worden door allerlei uitingen en subtiele verwijzingen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie van mening is dat zijn of haar wens tot geslachtsverandering onwenselijk is, kan daarover in gesprek gaan met een psycholoog of andere hulpverlener. Anderen moeten gewoon lekker hun ding doen.
Zo sta ik erin. Ik voel niet de behoefte om transgenders op anderen gedachten te brengen. Laat die mensen toch.
Je maakt een grapje maar dat is wel wat de actiegroepen op dit gebied willen. Zij noemen elke vorm van medische terughoudendheid onnodige 'gatekeeping'.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat in zijn werking gaat, Bassie? Dat als iemand een geslachtsverandering wil ondergaan hij dan naar de huisarts gaat en die dan zegt: 'Nou meneer/mevrouw, dat treft. Ik zou eigenlijk vanmiddag met een collega gaan lunchen, maar die is verhinderd, dus als u even een uurtje wacht, dan kunt u direct op de snijtafel'?
Dat lijkt me gezien de taal niet in Nederland. Wat ik dus vind is dat het totaal irrelevant is.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals je het vertelt kan ik prima in mee gaan. Ik ben ook zeker niet voor preutsheid. Alles mag op tafel gegooid worden. Alleen laat het daar ook bij.
Wil jij eens paar minuutjes hier naar kijken en vertellen wat je ervan vindt?
Bekijk deze YouTube-video
Ongeveer 100% van alle transgender topics op N&A en POL worden aangemaakt door rechtse users inderdaad. Ik heb graag ongelijk als iemand mij een link stuurt van een links georienteerde user die een dergelijk topic aanmaakt.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is er ooit een linkse user geweest die hier over begon in POL? Nee. En toch komt het steeds terug, wie zijn er dan geobsedeerd?
Als je het niet kan verstaan kun je de subtitle gebruiken.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezien de taal niet in Nederland. Wat ik dus vind is dat het totaal irrelevant is.
Je hoort pas echt bij een groep als je haat wat de rest haat.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ongeveer 100% van alle transgender topics op N&A en POL worden aangemaakt door rechtse users inderdaad. Ik heb graag ongelijk gegeven als iemand mij een link stuurt van een links georienteerde user die een dergelijk topic aanmaakt.
Ik kan het prima verstaan. Nederlandse basisschoolkinderen, die zullen er moeite mee hebben. Volgens mij is dit het Nederlandse POL-topic. Komen met voorbeelden uit duidelijk andere landen en dan beweren dat ons onderwijs dat doet, dat is gewoon echt het verspreiden van nepnieuws. In Nederland is er niks aan de hand wat dit betreft, ook niet qua voorlichting aan de kinderen.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het niet kan verstaan kun je de subtitle gebruiken.
Je weet deksels goed wat ik bedoel.
Wat kinderachtig zegquote:Op maandag 13 januari 2025 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ongeveer 100% van alle transgender topics op N&A en POL worden aangemaakt door rechtse users inderdaad. Ik heb graag ongelijk gegeven als iemand mij een link stuurt van een links georienteerde user die een dergelijk topic aanmaakt.
Die topics, ja nogal.quote:
Dit is geen nepnieuws, gewoon een news item uit USA.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan het prima verstaan. Nederlandse basisschoolkinderen, die zullen er moeite mee hebben. Volgens mij is dit het Nederlandse POL-topic. Komen met voorbeelden uit duidelijk andere landen en dan beweren dat ons onderwijs dat doet, dat is gewoon echt het verspreiden van nepnieuws. In Nederland is er niks aan de hand wat dit betreft, ook niet qua voorlichting aan de kinderen.
Ja, dus niet uit Nederland. Zal ik nu ook eens heel erg verontwaardigd gaan doen over de kantoorcultuur in Zuid-Korea?quote:Op maandag 13 januari 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is geen nepnieuws, gewoon een news item uit USA.
Als je het er niet over wil hebben hoeft dat niet hoor. Het is gewoon grappig dat bepaalde onderwerpen voor sommige users taboe zijn en er altijd een schijnbeweging wordt gemaakt naar meta-geneuzel.quote:
Waarbij jij doet alsof het voor komt in Nederland, dat stukje is dus nepnieuws.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is geen nepnieuws, gewoon een news item uit USA.
Je kan het er prima over hebben, geen probleem. De gesprekken erover gaan (of beginnen) echter meestal zo:quote:Op maandag 13 januari 2025 12:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je het er niet over wil hebben hoeft dat niet hoor. Het is gewoon grappig dat bepaalde onderwerpen voor sommige users taboe zijn en er altijd een schijnbeweging wordt gemaakt naar meta-geneuzel.
Mooi. goed om te horen dat je het iig gek vindt.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarbij jij doet alsof het voor komt in Nederland, dat stukje is dus nepnieuws.
Ik kan vast wel honderden filmpjes vinden van schoolpraktijken in het buitenland die we hier gek vinden, maar die op ons onderwijs plakken is dan nog altijd zeer vreemd.
Onzin, er zijn een paar (ik dacht 4) door de overheid goedgekeurde methodes voor onderwijs over lichaam en seksualiteit, waar dit ook onder hoort. Die gebruiken de scholen, dat zijn ze verplicht.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi. goed om te horen dat je het iig gek vindt.
Of de inhoud uit het fimpje een-op-een te vertalen is naar hier, dat durf ik niet te zeggen. Elke school gaat er weer anders mee om.
Je kan tot nu toe echter geen voorbeeld geven van een Nederlandse school die hun kinderen elke dag volstoppen met informatie over LGBTIYA of over proces van man-vrouw vice versa enzovoorts. Daarmee ga ik maar vanuit dat het niet gebeurt hier.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi. goed om te horen dat je het iig gek vindt.
Of de inhoud uit het fimpje een-op-een te vertalen is naar hier, dat durf ik niet te zeggen. Elke school gaat er weer anders mee om.
Knipoogje vroeg om een link.quote:
Wat is daar kinderachtig aan? Rechts heeft een ziekelijke obsessie met transgenderismequote:
Lentekriebels, zelfs de naam is niet echt spannend.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kan tot nu toe echter geen voorbeeld geven van een Nederlandse school die hun kinderen elke dag volstoppen met informatie over LGBTIYA of over proces van man-vrouw vice versa enzovoorts. Daarmee ga ik maar vanuit dat het niet gebeurt hier.
Er zijn gewoon lesmethoden die de scholen volgen. Je hebt wel een speciale week, hoe dat precies ook al weer heet weet ik niet meer, maar de naam klinkt spannender dan het is.
Ik vind het ergens wel bijzonder dat bij wens tot ingrepen op eigen lichaam de loze los-zand kam met “pedofilie”, alcoholmisbruik en kinderarbeid wordt getrokken. Als een mislukte verzameling en discussiekiller.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat klopt, zoals ik zeg wordt het altijd meta-geneuzel. Maar ik vind het wel grappig als de fantasiewereld van de 'lhbti-beweging' (en de meeste media) opbokst tegen de werkelijkheid, zoals bijvoorbeeld toen Baudet in de val gelokt werd met die kerel in overallsquote:Op maandag 13 januari 2025 12:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Je kan het er prima over hebben, geen probleem. De gesprekken erover gaan (of beginnen) echter meestal zo:
A: 'Man, man, man, je wordt er toch strontziek van hè, al dat gelul over die transgenders.'
B: 'Je bedoelt, dat gelul over transgenders waar je nu zelf mee begint?'
A: 'Ach, je kan vandaag de dag ook niets meer zeggen hè.'
Het is natuurlijk andersom, daar komt de reactie van 'rechts' ook vandaan. Dat is het kinderachtige. Negatieve polarisatie en teamsport.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is daar kinderachtig aan? Rechts heeft een ziekelijke obsessie met transgenderisme
Nou zijn we het daar in ieder geval over eens.quote:
Nee, het meeste gezanik over transgenders komt echt van FvD-rechtse types die er steeds opnieuw over beginnen te janken. Daar zit echt de obsessie.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is natuurlijk andersom, daar komt de reactie van 'rechts' ook vandaan. Dat is het kinderachtige. Negatieve polarisatie en teamsport.
We moeten van die groep natuurlijk wel begrijpen dat zelfverrijkende criminelen als Trump en Putin niet het werkelijke probleem zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, het meeste gezanik over transgenders komt echt van FvD-rechtse types die er steeds opnieuw over beginnen te janken. Daar zit echt de obsessie.
Gelukkig doet jouw partijleider daar niet aan mee.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, het meeste gezanik over transgenders komt echt van FvD-rechtse types die er steeds opnieuw over beginnen te janken. Daar zit echt de obsessie.
Die heeft het inderdaad vrij sporadisch over transgenders.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig doet jouw partijleider daar niet aan mee.
Eens even doornemen.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lentekriebels, zelfs de naam is niet echt spannend.
Er zijn blijkbaar 5 lespakketten:
Veilig haven
Liefde en seks
Veiligwijs
Kriebels in je buik
Wonderlijk gemaakt
https://seksuelevorming.nl/lesaanbod/?type=basisonderwijs
Alles wat gebruikt wordt staat gewoon op deze site en het is allemaal niet zo spannend.
Laatst ook weer dat gezeur dat ie een moeder zoektquote:Op maandag 13 januari 2025 12:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die heeft het inderdaad vrij sporadisch over transgenders.
Oververtegenwoordigd nog wel? Jeetje, je kan inderdaad geen straat meer oversteken die gelinkt is aan LQBTI-wereld...quote:Op maandag 13 januari 2025 12:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens even doornemen.
Wat ik zie vind ik nog niet gek.
Maar het zijn ook meer die uitingen die oververtegenwoordigd zijn. Regenboogpleinen, boekjes met gezinnen met 2 papa's. Dat soort ongein.
Oververtegenwoordigd? Waar precies?quote:Op maandag 13 januari 2025 12:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens even doornemen.
Wat ik zie vind ik nog niet gek.
Maar het zijn ook meer die uitingen die oververtegenwoordigd zijn. Regenboogpleinen, boekjes met gezinnen met 2 papa's. Dat soort ongein.
Wat heeft het met transgenders te maken?quote:Op maandag 13 januari 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laatst ook weer dat gezeur dat ie een moeder zoekt
Geen idee. Jij begint ineens over FvD.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat heeft het met transgenders te maken?
Aangezien die wel heel druk zijn met transgenders.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee. Jij begint ineens over FvD.
Ik heb ook wel van die boekjes zien liggen in de bibliotheek. Naast de 'mamma heeft een baby in haar buik' boekjes, meestal. En terecht: een homostel met kind mag toch ook wel een boekje uit de eigen belevingswereld van het kind uit de bibliotheek halen?quote:Op maandag 13 januari 2025 12:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Laat eens een paar van die boekjes zien
Uiteraardquote:Op maandag 13 januari 2025 12:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb ook wel van die boekjes zien liggen in de bibliotheek. Naast de 'mamma heeft een baby in haar buik' boekjes, meestal. En terecht: een homostel met kind mag toch ook wel een boekje uit de eigen belevingswereld van het kind uit de bibliotheek halen?
Nee, de obsessie ligt bij ideologisch links. Zij willen iedereen doen geloven dat er wel 65 verschillende genderidentiteiten zijn die alle gelijkwaardig zijn aan de heteroseksuele mens. Rechtse mensen vinden dat onzin, je hebt er slechts drie, namelijk: mannen, vrouwen en foutjes van de natuur.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, er gaan weken voorbij dat Frans Timmermans, Jimmy Dijk of Jesse Klaver het niet over die genderidentiteiten hebben. Ze maken zich er vooral niet zo druk om als al die FvD-types.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, de obsessie ligt bij ideologisch links. Zij willen iedereen doen geloven dat er wel 65 verschillende genderidentiteiten zijn die alle gelijkwaardig zijn aan de heteroseksuele mens. Rechtse mensen vinden dat onzin, je hebt er slechts drie, namelijk: mannen, vrouwen en foutjes van de natuur.
Projecteer dan ook niet de rechtse obsessie met transgenders op links. Zoals ik al zei: het is niet links dat transgender topics aanmaakt en er continue over begint.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je het er niet over wil hebben hoeft dat niet hoor. Het is gewoon grappig dat bepaalde onderwerpen voor sommige users taboe zijn en er altijd een schijnbeweging wordt gemaakt naar meta-geneuzel.
De obsessie ligt bij links, omdat zij mensen niet wensen te vertellen wat ze wel en niet moeten/kunnen/mogen voelen en er verder geen ding van maken.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, de obsessie ligt bij ideologisch links. Zij willen iedereen doen geloven dat er wel 65 verschillende genderidentiteiten zijn die alle gelijkwaardig zijn aan de heteroseksuele mens. Rechtse mensen vinden dat onzin, je hebt er slechts drie, namelijk: mannen, vrouwen en foutjes van de natuur.
Ja, net zo goed als D66. Maar dan aande andere kant van het kwadrant.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien die wel heel druk zijn met transgenders.
Geef nou gewoon eens voorbeeldenquote:Op maandag 13 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, net zo goed als D66. Maar dan aande andere kant van het kwadrant.
Ik heb die boekjes hier niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oververtegenwoordigd? Waar precies?
Laat eens een paar van die boekjes zien
Ja behalve dat niemand zich hier herkent in die hoeveelheidquote:Op maandag 13 januari 2025 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snap niet waarom er zoveel ru chtbaarheid aangegeven moet worden.
Ik zie geen enkele politieke partij in het nieuwsbericht voorbij komen?quote:Op maandag 13 januari 2025 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-nog-veel-te-winnen
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik ben VVD'er die nuchter en rationeel door het leven gaat en zich voortdurend verbaast over de gekkigheid van links. Timmermans, Dijk, Klaver en vooral Jetten zijn politici met hele rare denkbeelden en wensen. Neem Jetten, deze homoseksuele neppoliticus heeft onlangs een oproep gedaan om een draagmoeder beschikbaar te stellen om de kinderwens van hem en zijn partner te vervullen. Het moet niet gekker worden want deze linkse rakker ziet vrouwen dus slechts als broedmachines. Een walgelijk hypocriete 'vent' dus.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, er gaan weken voorbij dat Frans Timmermans, Jimmy Dijk of Jesse Klaver het niet over die genderidentiteiten hebben. Ze maken zich er vooral niet zo druk om als al die FvD-types.
Relevantie?quote:
Nou nee, D66 vind over een heleboel zaken wat, en ook wel eens wat over transgenders. Maar de meeste discussies over transgenders op social media worden niet door D66'ers begonnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, net zo goed als D66. Maar dan aande andere kant van het kwadrant.
Omdat als je als 2 mannen een oproep doet voor een draagmoeder voor het vervullen van een kinderwens maar moeder natuur heeft daar niet de gebruikelijke oplossing voor, dan is het relevant om dat te benoemen.quote:
Wat is er nep aan? Hij heeft gewoon officieel een zetel.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:19 schreef Bassie48 het volgende:
Neem Jetten, deze homoseksuele neppoliticus
Ja dat doen wel mee homo's die kinderen willen. Wat is er zo gek aan?quote:heeft onlangs een oproep gedaan om een draagmoeder beschikbaar te stellen om de kinderwens van hem en zijn partner te vervullen. Het moet niet gekker worden
Nee dat maak jij er van. Hij hoopt dat er een vrouw is die hem wil helpen in een kinderwens. Hij eist niks.quote:want deze linkse rakker ziet vrouwen dus slechts als broedmachines. Een walgelijk hypocriete 'vent' dus.
Hij is nep omdat hij nep overkomt.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er nep aan? Hij heeft gewoon officieel een zetel.
[..]
Ja dat doen wel mee homo's die kinderen willen. Wat is er zo gek aan?
[..]
Nee dat maak jij er van. Hij hoopt dat er een vrouw is die hem wil helpen in een kinderwens. Hij eist niks.
Je weet dat 'jouw' VVD voor draagmoederschap is?quote:Op maandag 13 januari 2025 13:25 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Omdat als je als 2 mannen een oproep doet voor een draagmoeder voor het vervullen van een kinderwens maar moeder natuur heeft daar niet de gebruikelijke oplossing voor, dan is het relevant om dat te benoemen.
Nee hij is een homo die graag een gezin wil en hoopt dat hij en zijn partner hulp krijgen. En dat komt veel vaker voor. Bij homo's maar ook bij hetero's die het zelf niet kunnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hij is nep omdat hij nep overkomt.
Hij wil alleen een vrouw omdat hij vindt dat zij het substituut is van een metalen broedmachine. Dat vind ik zo eng aan die man.
Ik zeg niet dat hij iets eist, ik zeg dat het hypocriet is: vrouwen reduceren tot machines maar ondertussen als linkse politicus wel gelijkheid prediken.
Het is wel verhelderend dat mensen die zeggen VVD te stemmen blijkbaar FvD standpunten kunnen hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Kan dat gewauwel over broedmachines in BNW of VER?
Buitengewoon fout omdat een kind een papa en een mama moet hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat 'jouw' VVD voor draagmoederschap is?
https://www.vvd.nl/standpunten/gelijke-rechten-voor-elk-gezin/
Met Yesilgos is de VVD dan ook concurrent met FvD geworden wie het meest dom-rechts is.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel verhelderend dat mensen die zeggen VVD te stemmen blijkbaar FvD standpunten kunnen hebben.
Dat is dus niet waar, het is een reactie.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou zijn we het daar in ieder geval over eens.
Maar die polarisatie komt dan wel van het groepje wat pretendeert dat de helft van onze samenleving inmiddels trans is en basisschoolleerlingen wekelijks pijp-practicums krijgen.
Er is bij bepaalde personen een obsessie en dat is niet behouden aan een politieke kleur. Het is bijzonder kinderachtig om net te doen alsof dat wel zo is. De NOS is bijvoorbeeld niet per se links maar neemt zonder blikken of blozen alle talking points van activisten over als het over transgenders gaat en daardoor lijkt het altijd een zaak van leven en dood. Ook nemen ze belachelijke ideeën als 'non-binair' serieus, wat zoals gezegd soms tot hilarische taferelen leidt als die ideeën een keer de werkelijkheid tegenkomenquote:Op maandag 13 januari 2025 12:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Projecteer dan ook niet de rechtse obsessie met transgenders op links.
Je houdt niemand voor de gek, in dat kamp zit je al. Het is zielig om net te doen alsof je geforceerd wordt om dat soort griezels te gaan verereren. Ga gewoon achter je standpunten staan zonder slachtoffertje te spelen.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Buitengewoon fout omdat een kind een papa en een mama moet hebben.
Serieus, met dat soort zaken krijgt je mij (maar denk velen) in het Kamp Bolsonaro, Desantis, Poetin.
Er zijn ook heteroseksuele stellen, mannetje-vrouwtje dus, die met behulp van een draagmoeder ouders kunnen worden.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik ben VVD'er die nuchter en rationeel door het leven gaat en zich voortdurend verbaast over de gekkigheid van links. Timmermans, Dijk, Klaver en vooral Jetten zijn politici met hele rare denkbeelden en wensen. Neem Jetten, deze homoseksuele neppoliticus heeft onlangs een oproep gedaan om een draagmoeder beschikbaar te stellen om de kinderwens van hem en zijn partner te vervullen. Het moet niet gekker worden want deze linkse rakker ziet vrouwen dus slechts als broedmachines. Een walgelijk hypocriete 'vent' dus.
Ik vind dat iedereen de vrijheid zou moeten hebben om zich te gedragen zoals hij wil, zolang hij daar iemand anders niet mee schaadt. (misschien zou ik Partij voor de Vrijheid moeten stemmen....)quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waarom zouden die linkse types zich druk maken als ze op hun wenken bediend worden in deze. Alle bedrijven zwichten bij het onderwerp, als je 'geachte dames en heren' zegt in bij een groot bedrijf mag je meteen op het matje bij HR komen.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.
Het lijkt vooral projectie dat de linkse types hier mee bezig zouden zijn.
Onzin.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je houdt niemand voor de gek, in dat kamp zit je al. Het is zielig om net te doen alsof je geforceerd wordt om dat soort griezels te gaan verereren. Ga gewoon achter je standpunten staan zonder slachtoffertje te spelen.
Kunnen we voor die stellen bijvoorbeeld geen pleegkinderen toegewezen krijgen? Dat lijkt mij een ontzettende win-win. Liefdevolle ouders voor het kind, en een stel dat blij wordt gemaakt met een kind.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook heteroseksuele stellen, mannetje-vrouwtje dus, die met behulp van een draagmoeder ouders kunnen worden.
Als dit op een voor alle partijen nette manier gebeurt, is er helemaal niets mis mee.
Natuurlijk niet. Pleegkinderen is heel iets anders. Adoptiekinderen is dan weer een ander verhaal, maar dat is zo eenvoudig niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen we voor die stellen bijvoorbeeld geen pleegkinderen toegewezen krijgen? Dat lijkt mij een ontzettende win-win. Liefdevolle ouders voor het kind, en een stel dat blij wordt gemaakt met een kind.
Dat bedoelde ik eigenlijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Pleegkinderen is heel iets anders. Adoptiekinderen is dan weer een ander verhaal, maar dat is zo eenvoudig niet.
Niets, daar kun je zelfs een leuke extra cent mee verdienen elke maand.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Maar wat is er mis met pleegouderschap?
Er is niks mis met pleegouderschap. Pleegouders zijn hard nodig.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Maar wat is er mis met pleegouderschap?
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...quote:Op maandag 13 januari 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind trouwens dat we respectvol om moeten gaan met ouderschapswensen. Maar wat mij betreft gaat het belang van het (ongeboren) kind voor die van het stel.
Probleem is dat Jetten donders goed weet dat hij op de manier waarop hij het brengt een stuk rood vlees in de arena gooit. Bovendien nogal dom ook want het sentiment begint langzaam te draaien.
Als jij mij homofoob noemt zijn wij klaar. Er kleeft niets homofoobs aan mij.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Jouw sentiment is iig wel duidelijk. Mijn sentiment wordt daar niet door beinvloed.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind trouwens dat we respectvol om moeten gaan met ouderschapswensen. Maar wat mij betreft gaat het belang van het (ongeboren) kind voor die van het stel.
Probleem is dat Jetten donders goed weet dat hij op de manier waarop hij het brengt een stuk rood vlees in de arena gooit. Bovendien nogal dom ook want het sentiment begint langzaam te draaien.
Dat spreekt voor zich. In dat geval is er niets mis met draagmoederschap. Het kind wordt geboren en groeit op in een gezin dat hem of haar wil. Een betere uitgangspositie is er niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
Het zal u niet ontschoten zijn dat men aan de radicaal rechtse zijde erg goed is geworden in feiten loze emotiepolitiek. Dat uit draagmoeders/zaaddonors geboren kinderen niet goed door een homokoppel opgevoed kunnen worden omdat ze een "mama en een papa" (let op het niet gebruiken van het gebruikelijke vader of moeder) nodig zouden hebben past ook naadloos in deze emotiepolitiek.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Voor mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Blijft toch leuk, projectie.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.
Het lijkt vooral projectie dat de linkse types hier mee bezig zouden zijn.
Conservatieven maken het zichzelf wel enorm moeilijkquote:Op maandag 13 januari 2025 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Daar kan je wel veilig je geld op inzetten jaquote:Op maandag 13 januari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, ik denk dat een homostel dat veel moeite doet om toch kinderen te krijgen, er stukken beter voor zal zorgen dan het gemiddelde stel uit een tokkiebuurt.
Op zichzelf is graag een kind willen en daar veel moeite voor doen nog steeds geen garantie. Maar er is in ieder geval wel goed over nagedacht voor dat kind er eenmaal is. Voors en tegens, hoe men de zorg wil verdelen, hoe het buitenshuis werken te verdelen, carrierepad, financiën, etc.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, ik denk dat een homostel dat veel moeite doet om toch kinderen te krijgen, er stukken beter voor zal zorgen dan het gemiddelde stel uit een tokkiebuurt.
Ik noem jou niet homofoob.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij mij homofoob noemt zijn wij klaar. Er kleeft niets homofoobs aan mij.
Toe, geef jezelf een note.
Het pleegouderschap is echt ontzettend pittig. Dat zou ik echt niet iedereen zomaar aanraden. Het is wel ontzettend mooi dat die mensen er zijn en er zijn er te weinig, dat ook vanwege de regel dat er maximaal 42 jaar mag zitten tussen pleegouder en kind, ik denk dat er best mensen zijn die na hun kinderen groot te hebben gebracht nog pleegouder willen worden maar dan ben je dus te laat.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niks mis met pleegouderschap. Pleegouders zijn hard nodig.
Maar als je pleegouder bent, betekent dat dat er dus nog een of twee officiele (wettelijke (dus biologische of adoptieouders)) zijn. Je mag dan alleen voor het kind zorgen, maar het wordt niet jouw kind. Vaak zijn deze kinderen ook al ouder en komen met een rugzakje; ze zijn namelijk niet voor niks niet meer bij de wettelijke ouders.
Dan moeten we ook maar abortus gaan verplichten bij alleenstaande zwangere vrouwen. We moeten wel consistent blijven.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:52 schreef xpompompomx het volgende:
omdat ze een "mama en een papa" (let op het niet gebruiken van het gebruikelijke vader of moeder) nodig zouden hebben past ook naadloos in deze emotiepolitiek.
Het lijkt mij ontzettend waardevol en ontzettend moeilijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het pleegouderschap is echt ontzettend pittig. Dat zou ik echt niet iedereen zomaar aanraden. Het is wel ontzettend mooi dat die mensen er zijn en er zijn er te weinig, dat ook vanwege de regel dat er maximaal 42 jaar mag zitten tussen pleegouder en kind, ik denk dat er best mensen zijn die na hun kinderen groot te hebben gebracht nog pleegouder willen worden maar dan ben je dus te laat.
Hier ging het mij even om.quote:
Je doet homofobe uitspraken. Dat Jetten een kind wil is opeens een lap rood vlees en je zegt er nog bij dat het sentiment begint te draaien ofzo. Daarmee lijk je te zinspelen op dat homo's geen kinderen meer mogen hebben ofzo.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier ging het mij even om.
Kreeg namelijk dat gevoel omdat je sprak over homofobe conservatievelingen nav mijn opmerking dat Jetten een stuk rood vlees de arena in wierp.
Maar fijn. Is het even bevestigd dat ik geen homofoob ben.
Ik zie het niet zitten om (commercieel) draagmoederschap op voorhand toe te staan voor welk gezelschap dan ook. Zowel hetero als homoseksueel.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je doet homofobe uitspraken. Dat Jetten een kind wil is opeens een lap rood vlees en je zegt er nog bij dat het sentiment begint te draaien ofzo. Daarmee lijk je te zinspelen op dat homo's geen kinderen meer mogen hebben ofzo.
Geen idee waarom je denkt niet homofoob te zijn. Je uitspraken laten heel wat anders zien.
Feit is dat links beweert dat er 45 genderidentiteiten zijn te onderscheiden, wat natuurlijk krankzinnig is. De rest van jouw post is pure poëzie.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat een verbijsterende hoeveelheid idioterie over hoe het normaal vinden dat mensen in principe de baas zijn over hun eigen seksuele voorkeuren blijkbaar een links ding is. En dat vanuit dezelfde soort figuren die datzelfde links verwijten moslim-vriendjes te zijn.
Misschien is de term dom-rechts wel verkeerd, misschien moeten we het wel over gefrustreerd rechts hebben. Alles waar rechts over gefrustreerd is of bang voor is is de schuld van links.
Commercieel draagmoederschap is in NL sowieso verboden.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om (commercieel) draagmoederschap op voorhand toe te staan voor welk gezelschap dan ook. Zowel hetero als homoseksueel.
Graag jouw bewering intrekken.
Links beweert dat? Wat een generalisering weer. Niet serieus te nemen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Feit is dat links beweert dat er 45 genderidentiteiten zijn te onderscheiden, wat natuurlijk krankzinnig is. De rest van jouw post is pure poëzie.
Wat is er mis met een gezond gevoel voor conservatisme? Woke heeft de strijd verloren, wereldwijd. Dat is toch wel duidelijk. De meeste mensen willen echte mannen en echte vrouwen. De rest is Westerse, decadente bullshit.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of phpmystyle homofoob is weet ik niet, interesseert mij eigenlijk ook geen ene kloot. Wat ik wel weet is dat hij aanhangers is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt.
Volgens mij zijn alle partijen tegen commercieel draagmoederschap in Nederland.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om (commercieel) draagmoederschap op voorhand toe te staan voor welk gezelschap dan ook. Zowel hetero als homoseksueel.
Ik ben op dit moment van geen enkele politieke partij lid. En op welke partij je doelt weet ik niet zeker. Maar die partij is sowieso niet tegen het homohuwelijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of phpmystyle homofoob is weet ik niet, interesseert mij eigenlijk ook geen ene kloot. Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt.
Weet je hoe dit heet, Bassie, dit heet een overhaaste generalisatie. Je kan wel blijven roepen: 'links vindt dit' en 'rechts vindt dat', maar daar is gewoon geen sikkepit van waar. Er zullen vast linksen en rechtsen zijn die dat vinden, maar de categorale bewering dat 'links iedereen wil doen geloven dat er 65 verschillende genderidentiteiten zijn' is gewoon niet waar, net als dat de categorale bewering dan rechtse mensen vinden dat er 'mannen, vrouwen en foutjes van de natuur' zijn. Dit is gewoon hol gelul dat kant nog wal raakt. De wereld is (goddank) niet zo zwart-wit.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Lees je wel eens nieuwsmedia van linkse signatuur?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Misschien is de term dom-rechts wel verkeerd, misschien moeten we het wel over gefrustreerd rechts hebben. Alles waar rechts over gefrustreerd is of bang voor is is de schuld van links.
En dat mag jij vinden.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gezond gevoel voor conservatisme? Woke heeft de strijd verloren, wereldwijd. Dat is toch wel duidelijk. De meeste mensen willen echte mannen en echte vrouwen. De rest is Westerse, decadente bullshit.
Dat.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gezond gevoel voor conservatisme? Woke heeft de strijd verloren, wereldwijd. Dat is toch wel duidelijk. De meeste mensen willen echte mannen en echte vrouwen. De rest is Westerse, decadente bullshit.
Er is nooit een strijd geweest om woke want niemand kan definieren wat woke precies is. Het is een totaal inhoudsloze holle kreet.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat beweren. Maar het zijn vooral rechtse lui die er zo obsessief mee bezig zijn en een enorm probleem van maken. .quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Feit is dat links beweert dat er 45 genderidentiteiten zijn te onderscheiden, wat natuurlijk krankzinnig is. De rest van jouw post is pure poëzie.
Een uitwas van de verlichting. Woke is redelijk goed te omschrijven hoor.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is nooit een strijd geweest om woke want niemand kan definieren wat woke precies is. Het is een totaal inhoudsloze holle kreet.
Ik had het over een 'politieke stroming', niet over een specifieke partij. In ons land zijn sowieso amper partijen te vinden die tegen het homohuwelijk zijn. Maar je bent in de wolken met de conservatief-rechtse golf die over het westen trekt. En ik kan je verklappen dat de Orbans van deze wereld homo's weinig bewegingsvrijheid gunnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment van geen enkele politieke partij lid. En op welke partij je doelt weet ik niet zeker. Maar die partij is sowieso niet tegen het homohuwelijk.
Zou je deze beschuldiging willen intrekken? Ik noem jou ook geen misogynist.
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat mag jij vinden.
Van mij mogen mensen gewoon zijn wie ze willen zijn. En daarmee verwijs ik naar mijn eerdere bijdrage: ik begrijp transgenders niet, kan mij niet in die mensen verplaatsen. Maar dat hoeft ook niet. Laat die mensen lekker hun leven invullen zoals ze zelf willen.
Mijn fout dan, jij zei er niet bij dat het je om commercieel draagmoederschap ging. Dat zei je er niet bij, waardoor de focus meer lijkt te liggen op het feit dat Jetten homo is dus niet op de conventionele manier aan een kind kan komen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een uitwas van de stroming van 18e eeuw? Dat is woke?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een uitwas van de verlichting. Woke is redelijk goed te omschrijven hoor.
'Tell me you're an incel without telling me you're an incel.'quote:Op maandag 13 januari 2025 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Een nieuwe orde komt er aan. Hoe die er uit ziet weet niemand.
Maar we leven in de laatste jaren van wat heet "de Romantiek", hopelijk kan dat boek snel dicht.
De natuur bedoelt ook helemaal niks, want het is geen wezen dat in staat is iets te bedoelen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het over een 'politieke stroming', niet over een specifieke partij. In ons land zijn sowieso amper partijen te vinden die tegen het homohuwelijk zijn. Maar je bent in de wolken met de conservatief-rechtse golf die over het westen trekt. En ik kan je verklappen dat de Orbans van deze wereld homo's weinig bewegingsvrijheid gunnen.
En je mag mij naar hartenlust misogynist noemen, als jij daar vrolijk van wordt. Al zou dat wat gek zijn, afkomstig van een user die vorige week nog ontkende dat Andrew Tate een vrouwenhater is.
Bijzonder argument. Er zijn immer wel duizend en één dingen te bedenken die de natuur niet heeft bedoeld, maar waar we toch dankbaar gebruik van maken in het dagelijks leven en waar jij ook geen enkel probleem mee hebt.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.
En jij mag het raar vinden. Maar laat die mensen zich lekker ombouwen als ze daar behoefte aan hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Achjee, de vaste truuk als ze in het nauw komen voor conservatieven. Wijs naar de moslims.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
En de olifant is al wakkerquote:Op maandag 13 januari 2025 15:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achjee, de vaste truuk als ze in het nauw komen voor conservatieven. Wijs naar de moslims.![]()
Trappen we niet in.
BBB ook. Check Carolines bijdrage tijdens de APB maar terug. Haar achterlijke rant over hoe kinderen op de basisschool geleerd wordt hoe ze moeten vingeren.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:16 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens staan in Nederland de meeste rechtse partijen (en kiezers) achter de huidige wetgeving over transgenders et al. Volgens mij maakt alleen FvD zich druk over de (prima geregelde) seksuele voorlichting en dergelijke. Het zou beter zijn als medische transitie voor kinderen en tieners ook verboden wordt wegens gebrek aan bewijs, maar daarvoor is de medisch-wetenschappelijke weg de eerste optie.
De linkse partijen staan achter verruiming van de transgenderwet (wetsvoorstel ligt nu gelukkig weer in de la omdat er geen meerderheid voor is) dus die nemen wel degelijk een standpunt in waar je kritiek op kan hebben. Het is onzin om net te doen alsof de reactie daarop uit het niets komt.
Ga eens protesteren bij boeren en tuinders over wat de natuur daar allemaal wel niet zo bedoeld heeft.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Zou je in het vervolg niet gewoon zeggen wat je te zeggen hebt in plaats van lafhartige suggesties?quote:
Dus Orban en Poetin en de PiS partij in Polen hebben niet allerlei regels en wetten in het leven geroepen om het homo's en overige mensen uit de LHBTI+ gemeenschaap moeilijk te maken?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
Nogmaals, ik noem je nergens homofoob. Dit is wat ik stelde:quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren.
quote:Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt.
En Poetin is niet intolerant tegen homo's? Grapje zeker? Wat betreft je grote vriend Orban en zijn Hongarije:quote:Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
En inderdaad, moslims zijn ook anti-homo. Ik ben dan ook geen fan van de islam, moet er niet aan denken dat deze religie in ons land de politieke lakens uitdeelt. Gelukkig is daar ook geen sprake van.quote:Duizenden mensen hebben gisteren in de Hongaarse hoofdstad Boedapest gedemonstreerd tegen een nieuwe anti-homowet. Als die wet vandaag door het parlement wordt aangenomen, komt er een verbod op voorlichting aan minderjarigen over homo- en transseksualiteit.
Bron
Ik geloof er geen zak van dat jij VVD stemtquote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Omdat het van links tot rechts impopulair is? Omdat bijna iedereen zijn eigen invulling heeft wat dan woke is. Voor zover ik kan nagaan heeft het woord ondertussen zo'n negatieve connotatie dat zelfs mensen die zich woke zouden noemen nu waarschijnlijk dan gewoon een andere term gebruiken die niet even beladen is.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo komt er een nieuwe orde aan en heeft 'woke' (wat dat dan ook preceis betekent, het is niet dat daar een sluitende definitie van te geven is) de strijd verloren?
Waarom is gezond conservatisme beter dan een gezonde progressieve kijk op de wereld?
Mensen in hun waarde laten is voor sommige mensen echt een brug te ver, he?
Dit kan prima de klassiek-liberale lijn zijn olv Paul Slettenhaar. Of meer de conservatief-liberale stroming.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat jij VVD stemt
Er zijn meer mensen die op partijen stemmen waarbij hun standpunten geen enkele overeenkomst met het partijprogramma hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Mwoh, als je er een Ieniemienie stem onderplakt kunnen zijn posts zo door Yesilgoz geplaatst zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die op partijen stemmen waarbij hun standpunten geen enkele overeenkomst met het partijprogramma hebben.
Ik houd niet op detailniveau bij wat er aldaar uit de kokers komt.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik noem je nergens homofoob. Dit is wat ik stelde:
[..]
[..]
En Poetin is niet intolerant tegen homo's? Grapje zeker? Wat betreft je grote vriend Orban en zijn Hongarije:
[..]
En inderdaad, moslims zijn ook anti-homo. Ik ben dan ook geen fan van de islam, moet er niet aan denken dat deze religie in ons land de politieke lakens uitdeelt. Gelukkig is daar ook geen sprake van.
Is een variant van "Ik stem geen PVV maar <insert een hoop extreemrechts geleuter>"quote:Op maandag 13 januari 2025 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.
En toch gok ik op 'niet openlijk voor zijn FvD / PVV stem uit durven komen'.
Met zijn stemgedrag pretenderen dat hij nog enige redelijkheid bezit, terwijl letterlijk elk van zijn meningsuitingen op dit forum hem ver en volledig in het rechts-radicale kamp plaatsen.
Maargoed .. Off-topic en zulks
Zeer zeker wel, omdat je dan er doelbewust voor kiest om andere rechten te verlenen aan mensen op basis van hun seksuele voorkeur. Heterostellen mogen dus wel trouwen en/of aan draagmoederschap meedoen, maar homo's mogen dat dus niet. Dat is homofoob. Dat komt dan misschien niet voort uit een haat of angst voor homo's, maar toch zeker vanuit de gedachte dat homo's op de een of andere manier minderwaardig zijn en het recht niet zouden moeten hebben op eenzelfde wijze als een heterostel zich tot elkaar te verhouden en/of kinderen op te voeden.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk geen homofoob als je een beleid voorstaat dat geen ruimte biedt voor stellen van hetzelfde geslacht voor zoiets als het huwelijk, of draagmoederschap.
Nogmaals, ik noem het beleid nergens 'homofoob'. Dit is wat ik stelde:quote:Op maandag 13 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik houd niet op detailniveau bij wat er aldaar uit de kokers komt.
Je bent natuurlijk geen homofoob als je een beleid voorstaat dat geen ruimte biedt voor stellen van hetzelfde geslacht voor zoiets als het huwelijk, of draagmoederschap.
Zozo, wat liberaal van jou zag. Mogen jouw verlichte opvattingen een voorbeeld zijn voor ons allen!quote:De lijn ligt echt bij discriminatie, geweld, en het ophitsen van de bevolking tegen stellen van hetzelfde geslacht. Ik wil even opgetekend hebben dat het in Rusland lijkt dat er soms invallen in gay-bars plaatsvinden omdat er zogenoemd drugs of andere criminaliteit zouden plaatsvinden. Dat vind ik verdacht, en het lijkt er op dat ze daar actief treiteren. Dat zou niet moeten in een liberale samenleving.
Ah mooi, je bent al duidelijker.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik noem het beleid nergens 'homofoob'. Dit is wat ik stelde:
"Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt."
[..]
Zozo, wat liberaal van jou zag. Mogen jouw verlichte opvattingen een voorbeeld zijn voor ons allen!
Volgens mij heb jij nogal een vreemd rooskleurig beeld van hoe veilig het is om homo te zijn zoals in een 'Zuid-Amerika' of een 'Turkije' of zelfs in een 'Nederland' (hier allen tussen haakjes omdat het nogal uitmaakt waar en op welk moment je in die streken bevindt en we maar beter niet aan dat soort rare generalisaties kunnen doen). Wanneer spreek jij eigenlijk van veilig? Zo lang er geen fysiek geweld tegen je gebruikt wordt, dan zijn we tevreden?quote:Op maandag 13 januari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent al duidelijker.
Even anders: is beleid te beschouwen als homofoob als een samenleving dat vooral is geschroeid op traditionele waarden? Dus neem als voorbeeld (niet zoeken naar uitwassen) een Zuid-Amerika of Turkije waar je prima veilig homo kan zijn, maar waar de samenleving en (religieuze) instituties het niet actief goedkeurt en soms zelfs afkeurt.
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent al duidelijker.
Even anders: is beleid te beschouwen als homofoob als een samenleving dat vooral is geschroeid op traditionele waarden? Dus neem als voorbeeld (niet zoeken naar uitwassen) een Zuid-Amerika of Turkije waar je prima veilig homo kan zijn, maar waar de samenleving en (religieuze) instituties het niet actief goedkeurt en soms zelfs afkeurt.
Ik was in Colombia afgelopen jaar. Was op zo'n eilandje met hotels, en het viel mij op dat meerdere leden van het personeel echt homo waren. Beetje zoals Meiland zeg maar. Heel vriendelijk! Of en Medellinen Bogota viel mij op in het uitgaansleven dat er echt wel gays (openlijk) tussen lopen.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nogal een vreemd rooskleurig beeld van hoe veilig het is om homo te zijn zoals in een 'Zuid-Amerika' of een 'Turkije' of zelfs in een 'Nederland' (hier allen tussen haakjes omdat het nogal uitmaakt waar en op welk moment je in die streken bevindt en we maar beter niet aan dat soort rare generalisaties kunnen doen). Wanneer spreek jij eigenlijk van veilig? Zo lang er geen fysiek geweld tegen je gebruikt wordt, dan zijn we tevreden?
Prima. daar verschillen wij dan van mening.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.
Zolang hij die fatbike niet opvoert en niet protesteert op de snelweg: lekker laten doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat vinden we van een zwarte joodse transgender vluchteling uit Gaza op een fatbike die meedoet aan XR protesten en op FVD stemt?
FvD stemmen? Dan moet ie maar teruggaan naar waar hij vandaag komt.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat vinden we van een zwarte joodse transgender vluchteling uit Gaza op een fatbike die meedoet aan XR protesten en op FVD stemt?
Klopt, afwijzende signalen afgeven op basis van seksuele voorkeur, religie etc is sowieso discriminerend. Ik ben voorzichtig met dat '-foob' gebeuren, want dat is weer zo'n slak waar zout op gelegd wordt door de kommaneukers die dan aankomen met 'ja, maar IS en sharia (en dus geen fobie', maar een reeel gevaar).quote:Op maandag 13 januari 2025 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zo ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, afwijzende signalen afgeven op basis van seksuele voorkeur, religie etc is sowieso discriminerend. Ik ben voorzichtig met dat '-foob' gebeuren, want dat is weer zo'n slak waar zout op gelegd wordt door de kommaneukers die dan aankomen met 'ja, maar IS en sharia (en dus geen fobie', maar een reeel gevaar).
Maar in het bedrijfsleven wordt er wel degelijk aan profiling gedaan en helaas is het bedrijfsleven / de samenleving deel van wat met de overheid schuurt. Je kunt als iemand uit latijns Amerika b.v. ergens het risico lopen dat je afgewezen wordt omdat je eruit ziet als een moslim. (ik zet 'm zo maar even in, dan begrijpt rechts NL het ook). Terwijl je niet wordt afgewezen omdat je blank bent en net zo goed in het weekend in de virtuele voorstelling van zaken een KKK-kostuum kunt dragen.
Dat voorbeeld alleen al is imho een gegeven dat het hele discriminatie issue nog bestaat. En in die context zou je kunnen zeggen ja. Islamofobie en homofobie bestaan gegarandeerd.
Het is dan 'woke'? 'Woke' waaraan inderdaad eenieder zijn eigen invulling geeft en niet bepaald een eenduidige term is en men dus eigenlijk niet zo precies weet waar men tegen is, behalve dan datgene waarvan men zelf vindt dat 'woke' voor staat?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat het van links tot rechts impopulair is? Omdat bijna iedereen zijn eigen invulling heeft wat dan woke is. Voor zover ik kan nagaan heeft het woord ondertussen zo'n negatieve connotatie dat zelfs mensen die zich woke zouden noemen nu waarschijnlijk dan gewoon een andere term gebruiken die niet even beladen is.
Maar sowieso geloof ik dat op dit moment conservatisme een veel sterkere stroming is dan proggresivisme. Daarmee bedoel ik niet beter, maar populairder en met meer macht.
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zou ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij mag het raar vinden. Maar laat die mensen zich lekker ombouwen als ze daar behoefte aan hebben.
De paradox zit 'm er dus in dat er achter de schermen sowieso al breed naar elementen als huidskleur en kenmerken worden gekeken. Dus als je daar als bedrijf toch al mee bezig bent dan kan dat net zo goed een wat opener houding (wat men dan als woke labelt) waarbij je iemand als persoon beoordeelt op persoonlijk functioneren ipv al met koudwatervrees begint omdat iemand wat karaktertrekken op een foto heeft en z'n mogelijke seksuele voorkeur botst met je religieuze achtergrond. Of omdat iemand moslim 'zou kunnen zijn', dus maar uit de veilige bak plukt en die Christelijke Iranees, Israelier of Braziliaan afwijst. ('om het maar even begrijpelijk te houden voor radicaal rechts')quote:Op maandag 13 januari 2025 16:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zo ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.
Dat gebeurt echter niet overal en daarom starten we met diversiteits/inclusie beleid waar we specifiek mensen gaan beoordelen op huidskleur/seksuele voorkeur.
Er zijn heel veel seksuele voorkeuren die ik van de pot gerukt vind, maar het maakt me verder geen reet uit wat men in de slaapkamer doet, zolang men een ander er niet mee schaadt. Hoezo zou je bepaalde seks gelijk moeten stellen aan andere seks? Laat mensen toch...quote:Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.
De norm is wat mij betreft dat we mensen vrij laten in hun doen en laten.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.
Dan heb je pech.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
Het probleem is ook niet het misgunnen of er tegen zijn. Dat speelt vaak geen rol.
Het moet alleen niet zo zijn dat het continu de ether wordt in geslingerd om het te normaliseren. Het is er. Punt uit. Maar maak er ook niet meer van dan dat het is.
Dat is mooi, want dat gebeurt dan ook niet. Er is dus geen probleem. Dat is fijn!quote:Op maandag 13 januari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
Het probleem is ook niet het misgunnen of er tegen zijn. Dat speelt vaak geen rol.
Het moet alleen niet zo zijn dat het continu de ether wordt in geslingerd om het te normaliseren. Het is er. Punt uit. Maar maak er ook niet meer van dan dat het is.
Over het algemeen valt dat reuze mee natuurlijk. We kunnen dus concluderen dat het niets meer is dan wat fophef waar een aantal reactionaire figuren heel kwaad om worden?quote:Op maandag 13 januari 2025 14:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom zouden die linkse types zich druk maken als ze op hun wenken bediend worden in deze. Alle bedrijven zwichten bij het onderwerp, als je 'geachte dames en heren' zegt in bij een groot bedrijf mag je meteen op het matje bij HR komen.
Sommige lui zijn raar.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Even aandacht voor het masker van tolerantie waar Bassie en Php zich achter verschuilen. Ze doen alsof ze geen moeite hebben met transgenders an sich, omdat ze zelf ook wel snappen dat LHBTI-haat sociaal niet echt geaccepteerd is in ons land.
Maar krijgen we hier een regering die transgenders en andere LHBTI'ers terug in hun hok ramt en op alle manieren het leven zuur maakt, dan staan dat soort gasten vooraan te juichen.
Inderdaad. In zo’n geval maken de ouders een bewuste keuze vanuit een (laten we daarvan uitgaan) stabiele situatie.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. In dat geval is er niets mis met draagmoederschap. Het kind wordt geboren en groeit op in een gezin dat hem of haar wil. Een betere uitgangspositie is er niet.
quote:Op maandag 13 januari 2025 17:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.
Hoezo zou dat de norm worden? Er is maar een hele kleine groep die zich wil laten ombouwen. We vinden alleen dat mensen zich normaal naar transgenders moeten gedragen en niet vijandig. Blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommigen.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat zijn gevaarlijke teksten, gelukkig hebben we toch echt een verbod op bepaalde seks.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn heel veel seksuele voorkeuren die ik van de pot gerukt vind, maar het maakt me verder geen reet uit wat men in de slaapkamer doet, zolang men een ander er niet mee schaadt. Hoezo zou je bepaalde seks gelijk moeten stellen aan andere seks? Laat mensen toch...
Ach sommigen worden heel onzeker van alles dat niet hetero is.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:56 schreef Perrin het volgende:
De haat voor alles dat anders is, is sommigen te sterk.
Seks waarbij aan anderen sschade wordt toegebracht, inderdaad.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat zijn gevaarlijke teksten, gelukkig hebben we toch echt een verbod op bepaalde seks.
Daar heeft een geit toch geen schade van.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Seks waarbij aan anderen sschade wordt toegebracht, inderdaad.
Normaal en niet vijandig naar andere mensen, het is echt heel veel gevraagd kennelijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Hoezo zou dat de norm worden? Er is maar een hele kleine groep die zich wil laten ombouwen. We vinden alleen dat mensen zich normaal naar transgenders moeten gedragen en niet vijandig. Blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommigen.
Kan me daar echt totaal niks bij voorstellen, heb ook een paar homo's in mijn vriendenkring en dat zijn net mensen.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach sommigen worden heel onzeker van alles dat niet hetero is.
Zeker wel. In het kader van dierenwelzijn is dat inderdaad strafbaar.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar heeft een geit toch geen schade van.
Veel van die lui denken ook dat je iemand kan ompraten om jonge worden.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan me daar echt totaal niks bij voorstellen, heb ook een paar homo's in mijn vriendenkring en dat zijn net mensen.
Deze hele discussie hoort uberhaupt niet in deze thread thuis, hoezo gaat het hier opeens over LHBTQ? Heeft iemand vanuit de politiek iets geroepen dit weekend wat ik gemist heb?quote:Op maandag 13 januari 2025 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker wel. In het kader van dierenwelzijn is dat inderdaad strafbaar.
Maar ik ga verder geen discussie aan met je over wat wel of niet terecht verboden is.
Ik zie de laatste tijd juist ook veel linkse denkers woke dood verklaren. Maar waarschijnlijk bedoelen zij op een ander woke. Denk aan facebook die hate-speech weer toestaat. Blijkbaar zien bedrijven nu weer meer winst om de conservatieven te proberen te paaien.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dan 'woke'? 'Woke' waaraan inderdaad eenieder zijn eigen invulling geeft en niet bepaald een eenduidige term is en men dus eigenlijk niet zo precies weet waar men tegen is, behalve dan datgene waarvan men zelf vindt dat 'woke' voor staat?
Er is vooral een luidere conservatieve stroming en ze lijken inderdaad momenteel meer macht te krijgen. Zorgelijk, maar waar. Ik vind het ontzettend jammer dat er eerst zoveel naar de kloten moet gaan voor men erachter komt dat haatzaaiende, op macht en rijkdom beluste stromingen voor niemand goed zijn, behalve voor zichzelf.
quote:Op maandag 13 januari 2025 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De norm is wat mij betreft dat we mensen vrij laten in hun doen en laten.
>>> helemaal mee eens, maar transgenderisme is niet de norm
Geef jij de voorkeur aan het traditionele man/vrouw huwelijk, inclusief huisje, boompje en beestje? Super, vooral doen waar je gelukkig van wordt.
Woon jij liever met je vriendin samen zonder al dat huwelijk-gedoe, en willen jullie geen kinderen? Helemaal prima, dat moet je zelf weten.
>>> helemaal mee eens.
Ben jij een man die zich om laat bouwen tot een vrouw, om vervolgens gelukkig samen te gaan wonen met een andere vent? Als mensen daar gelukkig van worden, dan moeten ze dat vooral doen.
>>>>> ook helemaal mee eens, maar het blijft raar en is zeker niet de norm
Het is ontstaan vanwege de obsessie van links dat alles en iedereen gelijk is en dus dat heteroseksualiteit niet de norm kan zijn. Ik vind dat raar en heb dit opgestart. De rest van jouw post is poëzie en dus niet relevant.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Deze hele discussie hoort uberhaupt niet in deze thread thuis, hoezo gaat het hier opeens over LHBTQ? Heeft iemand vanuit de politiek iets geroepen dit weekend wat ik gemist heb?
edit: even teruggelezen en omdat een of andere idioot hier gisteren roept dat heteroseksualiteit de norm zou moeten zijn wordt dit topic nu anderhalve dag gebruikt voor een discussie die helemaal niets met Nederlandse politiek te maken heeft.
Mods?
Ik ben er niet bang voor, ik vind het compleet van de pot gerukt dat linkse politici dit vinden. Trump, Orban, Bolsonaro, Milei en Wilders hebben dit nog nooit gezegd.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:26 schreef Hexagon het volgende:
Waarom ben je bang dat transgenders de norm zouden zijn? Bang dat je je verplicht moet laten ombouwen?
Maar wat is dan "de norm" zijn? De meeste linkse politici zijn ook hetero.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben er niet bang voor, ik vind het compleet van de pot gerukt dat linkse politici dit vinden. Trump, Orban, Bolsonaro, Milei en Wilders hebben dit nog nooit gezegd.
Klopt, die hebben namelijk een hekel aan alles wat van hun normen afwijkt. En hun aanhang juicht dat toe…quote:Op maandag 13 januari 2025 18:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben er niet bang voor, ik vind het compleet van de pot gerukt dat linkse politici dit vinden. Trump, Orban, Bolsonaro, Milei en Wilders hebben dit nog nooit gezegd.
Waarmee dit topic dus nog steeds een prima afspiegeling is van de (Nederlandse) politiek anno 2025. We verspillen onevenredig veel tijd aan een paar totale non-issues door telkens dezelfde ruis te veroorzaken, om op die manier de aandacht van de echte problemen af te leiden.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
edit: even teruggelezen en omdat een of andere idioot hier gisteren roept dat heteroseksualiteit de norm zou moeten zijn wordt dit topic nu anderhalve dag gebruikt voor een discussie die helemaal niets met Nederlandse politiek te maken heeft.
“De norm”. Interessante term. Eens kijken wat je hier nu eigenlijk allemaal mee zegt. En hoe verdwaald je nou eigenlijk bent.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:26 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is ontstaan vanwege de obsessie van links dat alles en iedereen gelijk is en dus dat heteroseksualiteit niet de norm kan zijn. Ik vind dat raar en heb dit opgestart. De rest van jouw post is poëzie en dus niet relevant.
Dat is prima. Betaald met prive geld.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan heb je pech.
Als makers een transgender of homostel op willen nemen in hun tv-show of film, dan moeten ze dat vooral zelf weten.
Ik snap´m ff niet?quote:Op maandag 13 januari 2025 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar krijgen we hier een regering die transgenders en andere LHBTI'ers terug in hun hok ramt en op alle manieren het leven zuur maakt, dan staan dat soort gasten vooraan te juichen.
Mooi, dat doet de overheid namelijk niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is prima. Betaald met prive geld.
Hoeft de overheid niet te doen
Zoals dat er deze week eindelijk een debat komt met de regering over de Parlementaire enquête fraudebeleid en dienstverlening Blind voor mens en recht, rapport is bijna een jaar geleden gepresenteerd.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:52 schreef -XOR- het volgende:
Ik zie hier weer een hoop rechtse obsessie met transgenders.
Gewoon leven en laten leven mensen, en je focussen belangrijke zaken.
Nou dat rapport is wel een hele dikke pil om even te droppen zonder dat je er zelf enig inzicht in geeft. 478 pagina's?quote:Op maandag 13 januari 2025 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals dat er deze week eindelijk een debat komt met de regering over de Parlementaire enquête fraudebeleid en dienstverlening Blind voor mens en recht, rapport is bijna een jaar geleden gepresenteerd.
Hier het rapport: https://www.tweedekamer.n(...)02942&did=2024D06757
Hier een samenvatting: https://www.tweedekamer.n(...)sies/commissies/pefd
En het eerste kamerdebat met de commissie: https://www.tweedekamer.n(...)d-en-dienstverlening
En de kabinetsreactie:
Ik geef gelijk toe: de meeste rapporten lees ik wel, dit rapport heb ik ook laten schieten. Ik heb wel wat verhoren gezien, de samenvatting gelezen en ook dat eerdere kamerdebat. Maar het gaat deze week als het goed is dus nietmeer om terugblikken, dat is gebeurd. Het gaat nu om het omzetten van de aanbevelingen in wetten en/of beleid.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou dat rapport is wel een hele dikke pil om even te droppen zonder dat je er zelf enig inzicht in geeft. 478 pagina's?
Als ik de samenvatting lees is 478 pagina's verspilde moeite. Niks nieuws, dit weten we allemaal al lang en de huidige regeringspartijen en kiezer hebben er geen enkele boodschap aan.
De reactie van het kabinet geeft ook wel aan dit dat rapport per direct de la in gaat.
Van de ene kant ben ik het er wel mee eens dat dit een belangrijk onderwerp is. Van de andere kant welke discussie kun je er over voeren. Nederland zou zich minder druk moeten maken met fraudebestrijding. Wij geven als Nederland volgens mij desnoods 10x zoveel uit aan fraude bestrijding dan dat de daadwerkelijke kosten van fraude zijn.
Ik moet zeggen dat jij uitermate verwarde gedachten hebt over wat 'Links' (ook al zo'n vage designatie) denkt en wil. Niet alleen hierover , maar zo ongeveer over elk onderwerp hier in POL en NWS. Overal dat geblaat van 'LInks wil (vul hier maar een of andere rare observatie in).quote:Op maandag 13 januari 2025 18:26 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is ontstaan vanwege de obsessie van links dat alles en iedereen gelijk is en dus dat heteroseksualiteit niet de norm kan zijn. Ik vind dat raar en heb dit opgestart. De rest van jouw post is poëzie en dus niet relevant.
Bedrijfs- en faillissement fraude daarentegen ... Vele malen groter dan uitkeringsfraude door burgers ... Maarja, VVD-land ...quote:Op maandag 13 januari 2025 20:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou dat rapport is wel een hele dikke pil om even te droppen zonder dat je er zelf enig inzicht in geeft. 478 pagina's?
Als ik de samenvatting lees is 478 pagina's verspilde moeite. Niks nieuws, dit weten we allemaal al lang en de huidige regeringspartijen en kiezer hebben er geen enkele boodschap aan.
De reactie van het kabinet geeft ook wel aan dit dat rapport per direct de la in gaat.
Van de ene kant ben ik het er wel mee eens dat dit een belangrijk onderwerp is. Van de andere kant welke discussie kun je er over voeren. Nederland zou zich minder druk moeten maken met fraudebestrijding. Wij geven als Nederland volgens mij desnoods 10x zoveel uit aan fraude bestrijding dan dat de daadwerkelijke kosten van fraude zijn.
Er is een verschil tussen doen alsof dat allemaal hetzelfde is - want dat is het niet - en hoe een wetgever en een samenleving daarmee om moet gaan. We stellen het niet gelijk in de zin van 'Dat is hetzelfde', we stellen het gelijk in de zin van: 'Wat mensen in hun slaapkamer met elkaar willen doen, dat moeten ze lekker zelf weten, die vrijheid moeten ze hebben, en daarom moeten we dat voor de wet ook hetzelfde behandelen.'quote:Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.
Ik ken homos die elkaar met flesjes bier behelpen, tja what ever makes your wheel spin hequote:Op maandag 13 januari 2025 23:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen doen alsof dat allemaal hetzelfde is - want dat is het niet - en hoe een wetgever en een samenleving daarmee om moet gaan. We stellen het niet gelijk in de zin van 'Dat is hetzelfde', we stellen het gelijk in de zin van: 'Wat mensen in hun slaapkamer met elkaar willen doen, dat moeten ze lekker zelf weten, die vrijheid moeten ze hebben, en daarom moeten we dat voor de wet ook hetzelfde behandelen.'
Ik ken heterostellen die elkaar met zwepen te lijf gaan en duimen in elkaars reet douwen. Niet normaal toch! 't Zou verboden moeten worden!
Hoe dan ook, 't gaat je allemaal niets aan.
Ik ken homos die na het werk thuiskomen, dan kankeren over wat een verschrikkelijke wereld het toch wel is en dat de andere homo dan zegt: 'Ach, schat, maak je niet zo'n zorgen. Ik heb pasta gemaakt.' Dan bij het eten een glaasje wijn of twee, even kijken hoe het ook alweer met die of die serie zat, dat HBO en Apple-TV toch echt wel betere series heeft dan Netflix en of we niet eens moesten over stappen, dan de tandenpoetsen en daarna elkaar kei- en keihard in de kont neuken om niet veel later gelukkig en voldaan in slaap te vallen en de ochten erop (na wat koffie en een bagel met zalm en roomkaas, glaasje sap ook) de wetenschap weer een opdonder te geven! Kijk, dat zijn nu leuke mensen. Daar heb je wat aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ken homos die elkaar met flesjes bier behelpen, tja what ever makes your wheel spin he
Tja, zolang er vanuit politiek Den Haag weinig tot geen nieuws en/of beweging is op gebieden waar de echte problemen liggen..quote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Deze hele discussie hoort uberhaupt niet in deze thread thuis, hoezo gaat het hier opeens over LHBTQ? Heeft iemand vanuit de politiek iets geroepen dit weekend wat ik gemist heb?
Mods?
Dit is wat de fok-policy daar over zegtquote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Mods?
Diep triest. Maar helaas niet onverwacht.quote:Mensen op hun geaardheid aanvallen doen we niet op FOK!. We noemen medefokkers dus geen vieze homo, om maar iets te noemen.
Sommige woorden hebben meerdere betekenissen:
• flikker toch op
• doe niet zo gay
• je bent toch geen mietje?
Dit zijn géén discriminerende uitingen.
Ook het vinden van het volgende is geen probleem.
• transseksualiteit is een afwijking/psychische aandoening
• homoseksualiteit is niet natuurlijk/vies
Dat zijn vormen van meningen en/of feiten en/of een combinatie daarvan en niet op de persoon gespeeld. Zolang er respectvol gediscussieerd wordt moet dit gewoon kunnen, uiteraard zoals bij alles binnen de context van het topic in kwestie.
Ergo, homo/transfobe uitingen zijn prima, maar iemand een homo/transfoob noemen mag niet, want dán is het opeens een persoonlijke aanval.quote:Discussies worden gevoerd op normale toon. Dat houdt in dat we niet persoonlijk worden, elkaar niet uitschelden en het gebruik van grove scheldwoorden zoveel mogelijk vermijden. Schelden met kanker staan we niet toe.
voorbeelden:
o 'Je bent overduidelijk gestoord'
o 'rot op met je wittemannentranen'
o 'Ah, daar hebben we weer een sjw'
o 'racist', 'fascist', 'seksist', 'pedo', 'nazi', 'bruinhemd', 'landverrader' enz. enz
Als je een probleem hebt met hoe @capricia of ik modereren op POL, dan weet je in welk topic je dat kan aankaarten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit is wat de fok-policy daar over zegt
[..]
Diep triest. Maar helaas niet onverwacht.
Maar dat benoemen mag dan weer niet:
[..]
Ergo, homo/transfobe uitingen zijn prima, maar iemand een homo/transfoob noemen mag niet, want dán is het opeens een persoonlijke aanval.
Ik stel duidelijk dat ik een probleem met de policy heb.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als je een probleem hebt met hoe @:capricia of ik modereren op POL, dan weet je in welk topic je dat kan aankaarten.
Geen klachten daarover hoor. Die policy leest niemand, behalve @probeer blijkbaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als je een probleem hebt met hoe @:capricia of ik modereren op POL, dan weet je in welk topic je dat kan aankaarten.
Ik heb helemaal geen moeite met transgenders maar ik heb verschrikkelijke moeite met mijn linkse medemensen die transgenderisme in cultureel opzicht gelijk stellen aan heterosex. Het is voor hen verboden om heterosex als norm te stellen, ondanks het schier oneindige aantal bewijzen voor de evolutietheorie met de ontwikkeling van de mensen en mensachtigen in miljoenen jaren. Of wil jij nu beweren dat pakweg 600.000 jaar geleden het de normaalste zaak van de wereld was dat de Homo heidelbergensis ook nadacht over geslachtsverandering? Nee dus, want het is een recent onzinnig cultureel dingetje dat is ontsproten uit het decadente brein van de Westerse mens.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Even aandacht voor het masker van tolerantie waar Bassie en Php zich achter verschuilen. Ze doen alsof ze geen moeite hebben met transgenders an sich, omdat ze zelf ook wel snappen dat LHBTI-haat sociaal niet echt geaccepteerd is in ons land.
Je schiet je doel voorkomen voorbij. We hebben het hier niet over de een of andere vreemdsoortige, normatieve theorie die enigszins riekt naar een nog veel vreemdsoortiger sociaal-Darwinisme (in de zin van: zo bedoelde de natuur en de Homo heidelbergensis het - die overigens uitgestorven is dus een heel goed voorbeeld is dat ook niet. Misschien als die elkaar wat vaker zouden pijpen en zo nu en dan de zorg voor een kind aan een tante over gelaten, waarvan de evolutionaire voordelen mooi zijn beschreven door Desmond Morris e.d. dat ze het wat langer vol hadden gehouden) waaruit we dan zouden moeten concluderen dat homoseks niet gelijk is aan heteroseks of niet gelijk is aan transgenderseks...quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen moeite met transgenders maar ik heb verschrikkelijke moeite met mijn linkse medemensen die transgenderisme in cultureel opzicht gelijk stellen aan heterosex. Het is voor hen verboden om heterosex als norm te stellen, ondanks het schier oneindige aantal bewijzen voor de evolutietheorie met de ontwikkeling van de mensen en mensachtigen in miljoenen jaren. Of wil jij nu beweren dat pakweg 600.000 jaar geleden het de normaalste zaak van de wereld was dat de Homo heidelbergensis ook nadacht over geslachtsverandering? Nee dus, want het is een recent onzinnig cultureel dingetje dat is ontsproten uit het decadente brein van de Westerse mens.
Met alle respect, maar nee, fuck negeren. Dit soort ranzigheid dient keer op keer benoemd te worden voor wat het is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:57 schreef Hanca het volgende:
Jongens, laten we deze fan van figuren als Van Houwelingen, van Meijeren en Freek Jansen nou negeren, zo'n FvD'er is niet te overtuigen omdat hij geen normaal nieuws binnen krijgt, wat al blijkt uit het feit dat hij denkt dat Bij1 de grootste linkse partij van Nederland is.
Het spijt mij allemaal zeer. De homo-emancipatie gaat mij aan het hart en als daar weer eens op gekankerd wordt, dan zeg ik daar graag wat van. Dat gezegd hebbende lijkt het me prettiger om het over iets anders te hebben. De ervaring leert dat de weinige (en gelukkig steeds ook minder) mensen die daar nu écht een probleem mee hebben toch niet van gedachte te veranderen zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:57 schreef Hanca het volgende:
Jongens, laten we deze fan van figuren als Van Houwelingen, van Meijeren en Freek Jansen nou negeren, zo'n FvD'er is niet te overtuigen omdat hij geen normaal nieuws binnen krijgt, wat al blijkt uit het feit dat hij denkt dat Bij1 de grootste linkse partij van Nederland is.
Klopt. En die dacht ook niet over het zetten van een gebroken been, het weghalen van een blindedarm of een open hartoperatie. Of met de auto op vakantie naar Zuid-Frankrijk of een wereldreis met het vliegtuig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen moeite met transgenders maar ik heb verschrikkelijke moeite met mijn linkse medemensen die transgenderisme in cultureel opzicht gelijk stellen aan heterosex. Het is voor hen verboden om heterosex als norm te stellen, ondanks het schier oneindige aantal bewijzen voor de evolutietheorie met de ontwikkeling van de mensen en mensachtigen in miljoenen jaren. Of wil jij nu beweren dat pakweg 600.000 jaar geleden het de normaalste zaak van de wereld was dat de Homo heidelbergensis ook nadacht over geslachtsverandering? Nee dus, want het is een recent onzinnig cultureel dingetje dat is ontsproten uit het decadente brein van de Westerse mens.
Zeg, wat lopen jullie hier eens de hele dag kapot te haten op de homo heidelbergensis?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. En die dacht ook niet over het zetten van een gebroken been, het weghalen van een blindedarm of een open hartoperatie. Of met de auto op vakantie naar Zuid-Frankrijk of een wereldreis met het vliegtuig.
Nee hoor, alleen al vanwege zijn naam een van mijn favorietenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Zeg, wat zitten jullie hier opeens allemaal kapot te haten op de homo heidelbergensis?.
Je bent zelf een homo heidelbergensis!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen al vanwege zijn naam een van mijn favorieten
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt. Heteroseksualiteit als vanzelfsprekende gedragsregel voorschrijven zie ik als ontzettend fout. En dat rijmt ook geenszins met 'geen moeite met transgenders hebben'. En mensen die die norm wel op willen leggen veracht ik. Ik zie hen als ranzig tuig. Waar haalt zo iemand het gore lef vandaan om een ander voor te willen schrijven hoe diegene zichzelf qua seksuele interesse en/of identiteit zou moeten uiten.quote:https://www.vandale.nl/gr(...)lands/betekenis/norm
norm (de; v(m); meervoud: normen)
1
gedragsregel die door de leden van een gemeenschap als min of meer vanzelfsprekend wordt beschouwd: naar een vaste norm
Men maakt vaak de fout dat 'meerderheid' norm is. Nee hoor, er zijn heel veel systemen waarin verschillende zaken voorkomen. Wie zegt dat mensen die geen hetero zijn afwijken van de norm, zegt ongeveer net zoveel dat elke vogel die geen kip is afwijkt van de norm 'vogel'.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Heteroseksualiteit als vanzelfsprekende gedragsregel voorschrijven zie ik als fout. Dat rijmt ook geenszins met 'geen moeite met transgenders hebben'. En mensen die die norm wel op willen leggen veracht ik. Ik zie hen als ranzig tuig. Waar haalt zo iemand het gore lef vandaan om een ander voor te willen schrijven hoe diegene zichzelf qua seksuele interesse en/of identiteit mag uiten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_historyquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Men maakt vaak de fout dat 'meerderheid' norm is. Nee hoor, er zijn heel veel systemen waarin verschillende zaken voorkomen. Wie zegt dat mensen die geen hetero zijn afwijken van de norm, zegt ongeveer net zoveel dat elke vogel die geen kip is afwijkt van de norm 'vogel'.
En een ziekelijke neiging het gedrag van anderen te willen bepalen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:12 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, transgenders zijn waarschijnlijk niet stoer en mannelijk genoeg. En je dus normaal naar hen gedragen ook niet.
Er zit vooral een sneue onzekerheid onder.
Anders generaliseer je nog wat meerquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:12 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, transgenders zijn waarschijnlijk niet stoer en mannelijk genoeg. En je dus normaal naar hen gedragen ook niet.
Er zit vooral een sneue onzekerheid onder.
Iedereen mag zijn en doen wat hij/zij wil maar het verbieden van normstelling van wat natuurlijke sex is, is volkomen fout.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:12 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Heteroseksualiteit als vanzelfsprekende gedragsregel voorschrijven zie ik als ontzettend fout. En dat rijmt ook geenszins met 'geen moeite met transgenders hebben'. En mensen die die norm wel op willen leggen veracht ik. Ik zie hen als ranzig tuig. Waar haalt zo iemand het gore lef vandaan om een ander voor te willen schrijven hoe diegene zichzelf qua seksuele interesse en/of identiteit mag uiten.
Maak je je ook zo druk over het onnatuurlijke karakter van , noem eens wat, computers, douchekranen, tv's en genetisch gemanipuleerde planten en tandwielen?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn en doen wat hij/zij wil maar het verbieden van normstelling van wat natuurlijke sex is, is volkomen fout.
Who cares?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn en doen wat hij/zij wil maar het verbieden van normstelling van wat natuurlijke sex is, is volkomen fout.
Nee, ik heb een hekel aan de gelijkheidsobsessie van links. De rest van jouw post is prachtige poëzie maar helaas niet relevant.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maak je je ook zo druk over het onnatuurlijke karakter van , noem eens wat, computers, douchekranen, tv's en genetisch gemanipuleerde planten en tandwielen?
Ah ok. Dus je geneuzel over wat "natuurlijke sex" zou moeten zijn is niet meer dan een stok om de hond mee te slaan. Aka selectief shoppen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:43 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, ik heb een hekel aan de gelijkheidsobsessie van links. De rest van jouw post is prachtige poëzie maar helaas niet relevant.
De natuur mag verder kapot maar het is van groot belang dat de buurman alleen wipt in de missionarishouding met een buurvrouw.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:47 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder ook dat conservatieven ineens in een soort natuurhippies veranderen op bepaalde momenten.
Nogmaals, ik vind het fantastisch dat er mannen zijn die het met mannen doen en mannen die zich laten ombouwen tot vrouw. Wat een vreugde.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Who cares?
Wat maakt het jou uit of je buurman het liever met mannen dan met vrouwen doet? Of het met drie vrouwen tegelijk doet. Of zich graag laat vastbinden. Of helemaal niet van seks houdt. Of zich elke dag aftrekt.
Jouw leven wordt er op generlei wijze door beinvloed.
Bemoei je met jezelf.
Als dergelijk conservatiefboosvolk over 'natuur' begint weet je al wat er gaat komen over het algemeen ja.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
De natuur mag verder kapot maar het is van groot belang dat de buurman alleen wipt in de missionarishouding met een buurvrouw.
Ik hoop dat Bassie zelf ook nooit masturbeert, dat zou echt ontzettend hypocriet van hem zijn. ZO HEPT DE NATUUR HET NIET BEDOELT.
Mooi. Ik weet nog een goede plek voor deze van projecties aan elkaar hangende onzin:quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vind het fantastisch dat er mannen zijn die het met mannen doen en mannen die zich laten ombouwen tot vrouw. Wat een vreugde.
Waar ik misselijk van wordt is de ziekelijke neiging van progressief Nederland om dergelijke culturele aberraties gelijk te stellen aan de normale (normaal in de zin van evolutionair bepaald) sex tussen man en vrouw. Progressief Nederland - met als koploper de GroenLinkse grachtengordel gemeenschap - is decadent en totaal de weg kwijt. Zij weten niet wat het inhoud om als echt mens te functioneren.
Dat is mijn mening weer voor vandaag en daar moeten jullie het maar mee doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Alleen is die 1 a 2% nogal vervelend aanwezig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Anders generaliseer je nog wat meerIk denk dat de meerderheid van de bevolking werkelijk geen enkele moeite heeft met de hele LGBTQ gemeenschap, dus je hebt het echt over de 1 á 2 % die het verpest voor de grote groep.
Dat ga je toch niet voorkomen. Met de instroom van migranten komt er bovendien een hele bevolkingsgroep aan die anti-homo, anti-trans en anti-LHBTQ is. Laten we hopen dat de tijd het verstand ook bij dit laatste clubje mensen erin gaat slijtenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen is die 1 a 2% nogal vervelend aanwezig.
Als je rookt, een energierijk consumptiepatroon hebt t.o.v. inkomen, en huurt, en niet met geld kan omgaan, dan heb je een uitdaging inderdaad bij netto salarissen < ¤3.000 en ook nog wel onder de ¤ 3.500quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:36 schreef Hanca het volgende:
Inflatie is 3,3% over 2024: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-3-3-procent-in-2024
Maar daar is een belangrijke kanttekening bij te maken, want er zijn 2 grote aanjagers en beide gelden die niet voor iedereen. Allereerst komt het door huisvesting, maar mensen die in hun koophuis zijn blijven zitten merken daar niks van. En de 2e grote aanjager is de tabaksprijs.
Ik ben nou eigenlijk wel benieuwd naar een inflatie berekening voor mensen die niet roken (dat allereerst) en evt nog voor mensen die niet zijn verhuisd en niet huren.
Die laatste groep is natuurlijk wel een groep die aandacht verdient (de mensen die echt meer kwijt zijn aan huisvesting), maar dat is een specifieke groep waarvoor je geen algemene maatregelen moet nemen. De inflatie op voedingsmiddelen was maar 1,1%, huishoudelijke artikelen zijn zelfs goedkoper geworden.
Maar dat is een combinatie waar de overheid geen maatregelen voor moet nemen, behalve dan misschien een gratis coach beschikbaar stellen om eens naar de uitgaven te kijken als je in de schulden dreigt te komen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je rookt, een energierijk consumptiepatroon hebt t.o.v. inkomen, en huurt, en niet met geld kan omgaan, dan heb je een uitdaging inderdaad bij netto salarissen < ¤3.000 en ook nog wel onder de ¤ 3.500
Ja en nee.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat is een combinatie waar de overheid geen maatregelen voor moet nemen, behalve dan misschien een gratis coach beschikbaar stellen om eens naar de uitgaven te kijken als je in de schulden dreigt te komen.
Als opportunisme een naam zou hebben..quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:40 schreef Perrin het volgende:
Вы уже немного говорите по-русски?
[ x ]
Nederland heeft nog wat in te lopen op de jarenlange bezuinigingen op het leger onder leiding van niet nader genoemde personen. Helaas was visie als een olifant die het zicht maar belemmerde.
En het is eerlijk gezegd ook wel behoorlijk overtrokken. Rusland heeft helemaal niet de middelen om een oorlog met Europa te starten. Natuurlijk, het is een dreiging die je uitermate serieus moet nemen, en zeker landen als Finland en de Baltische staten, maar het is nou niet bepaald of Rusland even een Blitzkrieg voert en dwars door Polen en Duitsland doorstoot naar Frankrijk of Spanje.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind het enorm te prijzen dat Telfon Mark al voordat hij in dienst trad bij NAVO zich enorm heeft ingezet voor Oekraïne, en daarmee ook voor onze veiligheid, maar dit soort babbels van de persoon die eigenhandig Defensie de genadeklap heeft gegeven maken me toch een beetje cynisch.
Ja een getalenteerd verkoper.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als opportunisme een naam zou hebben..
Ja maar dit heeft geen zin. Ik weet wat hij wil. Maar doorlopend alarmeren zorgt ervoor dat je niet meer serieus genomen wordt.quote:
Wie of wat bedoel je precies? Er is zover ik weet nog nooit aangetoond dat op serieuze schaal wordt samengewerkt met de Russen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zorgwekkender is eerder het toenemende aantal collaborateurs in Europa.
Een groot deel van populistisch rechts in het Westen danst naar de pijpen van Poetin.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie of wat bedoel je precies? Er is zover ik weet nog nooit aangetoond dat op serieuze schaal wordt samengewerkt met de Russen.
Kom op zeg. We hebben partijen in ons eigen parlement die schaamteloos de teksten uit het Kremlin napapegaaien en actief hun best doen hulp aan Oekraine te saboteren. En dan ga jij roepen dat het nog nooit serieus is aangetoond?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie of wat bedoel je precies? Er is zover ik weet nog nooit aangetoond dat op serieuze schaal wordt samengewerkt met de Russen.
Dat kan zo aangevoeld worden. Maar van enige samenwerking is nimmer sprake.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een groot deel van populistisch rechts in het Westen danst naar de pijpen van Poetin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |