De natuur bedoelt ook helemaal niks, want het is geen wezen dat in staat is iets te bedoelen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het over een 'politieke stroming', niet over een specifieke partij. In ons land zijn sowieso amper partijen te vinden die tegen het homohuwelijk zijn. Maar je bent in de wolken met de conservatief-rechtse golf die over het westen trekt. En ik kan je verklappen dat de Orbans van deze wereld homo's weinig bewegingsvrijheid gunnen.
En je mag mij naar hartenlust misogynist noemen, als jij daar vrolijk van wordt. Al zou dat wat gek zijn, afkomstig van een user die vorige week nog ontkende dat Andrew Tate een vrouwenhater is.
Bijzonder argument. Er zijn immer wel duizend en één dingen te bedenken die de natuur niet heeft bedoeld, maar waar we toch dankbaar gebruik van maken in het dagelijks leven en waar jij ook geen enkel probleem mee hebt.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.
En jij mag het raar vinden. Maar laat die mensen zich lekker ombouwen als ze daar behoefte aan hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Achjee, de vaste truuk als ze in het nauw komen voor conservatieven. Wijs naar de moslims.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
En de olifant is al wakkerquote:Op maandag 13 januari 2025 15:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achjee, de vaste truuk als ze in het nauw komen voor conservatieven. Wijs naar de moslims.![]()
Trappen we niet in.
BBB ook. Check Carolines bijdrage tijdens de APB maar terug. Haar achterlijke rant over hoe kinderen op de basisschool geleerd wordt hoe ze moeten vingeren.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:16 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens staan in Nederland de meeste rechtse partijen (en kiezers) achter de huidige wetgeving over transgenders et al. Volgens mij maakt alleen FvD zich druk over de (prima geregelde) seksuele voorlichting en dergelijke. Het zou beter zijn als medische transitie voor kinderen en tieners ook verboden wordt wegens gebrek aan bewijs, maar daarvoor is de medisch-wetenschappelijke weg de eerste optie.
De linkse partijen staan achter verruiming van de transgenderwet (wetsvoorstel ligt nu gelukkig weer in de la omdat er geen meerderheid voor is) dus die nemen wel degelijk een standpunt in waar je kritiek op kan hebben. Het is onzin om net te doen alsof de reactie daarop uit het niets komt.
Ga eens protesteren bij boeren en tuinders over wat de natuur daar allemaal wel niet zo bedoeld heeft.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Zou je in het vervolg niet gewoon zeggen wat je te zeggen hebt in plaats van lafhartige suggesties?quote:
Dus Orban en Poetin en de PiS partij in Polen hebben niet allerlei regels en wetten in het leven geroepen om het homo's en overige mensen uit de LHBTI+ gemeenschaap moeilijk te maken?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
Nogmaals, ik noem je nergens homofoob. Dit is wat ik stelde:quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren.
quote:Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt.
En Poetin is niet intolerant tegen homo's? Grapje zeker? Wat betreft je grote vriend Orban en zijn Hongarije:quote:Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
En inderdaad, moslims zijn ook anti-homo. Ik ben dan ook geen fan van de islam, moet er niet aan denken dat deze religie in ons land de politieke lakens uitdeelt. Gelukkig is daar ook geen sprake van.quote:Duizenden mensen hebben gisteren in de Hongaarse hoofdstad Boedapest gedemonstreerd tegen een nieuwe anti-homowet. Als die wet vandaag door het parlement wordt aangenomen, komt er een verbod op voorlichting aan minderjarigen over homo- en transseksualiteit.
Bron
Ik geloof er geen zak van dat jij VVD stemtquote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gezond gevoel voor conservatisme? Woke heeft de strijd verloren, wereldwijd. Dat is toch wel duidelijk. De meeste mensen willen echte mannen en echte vrouwen. De rest is Westerse, decadente bullshit.
Omdat het van links tot rechts impopulair is? Omdat bijna iedereen zijn eigen invulling heeft wat dan woke is. Voor zover ik kan nagaan heeft het woord ondertussen zo'n negatieve connotatie dat zelfs mensen die zich woke zouden noemen nu waarschijnlijk dan gewoon een andere term gebruiken die niet even beladen is.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo komt er een nieuwe orde aan en heeft 'woke' (wat dat dan ook preceis betekent, het is niet dat daar een sluitende definitie van te geven is) de strijd verloren?
Waarom is gezond conservatisme beter dan een gezonde progressieve kijk op de wereld?
Mensen in hun waarde laten is voor sommige mensen echt een brug te ver, he?
Dit kan prima de klassiek-liberale lijn zijn olv Paul Slettenhaar. Of meer de conservatief-liberale stroming.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat jij VVD stemt
Er zijn meer mensen die op partijen stemmen waarbij hun standpunten geen enkele overeenkomst met het partijprogramma hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Mwoh, als je er een Ieniemienie stem onderplakt kunnen zijn posts zo door Yesilgoz geplaatst zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die op partijen stemmen waarbij hun standpunten geen enkele overeenkomst met het partijprogramma hebben.
Ik houd niet op detailniveau bij wat er aldaar uit de kokers komt.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik noem je nergens homofoob. Dit is wat ik stelde:
[..]
[..]
En Poetin is niet intolerant tegen homo's? Grapje zeker? Wat betreft je grote vriend Orban en zijn Hongarije:
[..]
En inderdaad, moslims zijn ook anti-homo. Ik ben dan ook geen fan van de islam, moet er niet aan denken dat deze religie in ons land de politieke lakens uitdeelt. Gelukkig is daar ook geen sprake van.
Is een variant van "Ik stem geen PVV maar <insert een hoop extreemrechts geleuter>"quote:Op maandag 13 januari 2025 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.
En toch gok ik op 'niet openlijk voor zijn FvD / PVV stem uit durven komen'.
Met zijn stemgedrag pretenderen dat hij nog enige redelijkheid bezit, terwijl letterlijk elk van zijn meningsuitingen op dit forum hem ver en volledig in het rechts-radicale kamp plaatsen.
Maargoed .. Off-topic en zulks
Zeer zeker wel, omdat je dan er doelbewust voor kiest om andere rechten te verlenen aan mensen op basis van hun seksuele voorkeur. Heterostellen mogen dus wel trouwen en/of aan draagmoederschap meedoen, maar homo's mogen dat dus niet. Dat is homofoob. Dat komt dan misschien niet voort uit een haat of angst voor homo's, maar toch zeker vanuit de gedachte dat homo's op de een of andere manier minderwaardig zijn en het recht niet zouden moeten hebben op eenzelfde wijze als een heterostel zich tot elkaar te verhouden en/of kinderen op te voeden.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk geen homofoob als je een beleid voorstaat dat geen ruimte biedt voor stellen van hetzelfde geslacht voor zoiets als het huwelijk, of draagmoederschap.
Nogmaals, ik noem het beleid nergens 'homofoob'. Dit is wat ik stelde:quote:Op maandag 13 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik houd niet op detailniveau bij wat er aldaar uit de kokers komt.
Je bent natuurlijk geen homofoob als je een beleid voorstaat dat geen ruimte biedt voor stellen van hetzelfde geslacht voor zoiets als het huwelijk, of draagmoederschap.
Zozo, wat liberaal van jou zag. Mogen jouw verlichte opvattingen een voorbeeld zijn voor ons allen!quote:De lijn ligt echt bij discriminatie, geweld, en het ophitsen van de bevolking tegen stellen van hetzelfde geslacht. Ik wil even opgetekend hebben dat het in Rusland lijkt dat er soms invallen in gay-bars plaatsvinden omdat er zogenoemd drugs of andere criminaliteit zouden plaatsvinden. Dat vind ik verdacht, en het lijkt er op dat ze daar actief treiteren. Dat zou niet moeten in een liberale samenleving.
Ah mooi, je bent al duidelijker.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik noem het beleid nergens 'homofoob'. Dit is wat ik stelde:
"Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt."
[..]
Zozo, wat liberaal van jou zag. Mogen jouw verlichte opvattingen een voorbeeld zijn voor ons allen!
Volgens mij heb jij nogal een vreemd rooskleurig beeld van hoe veilig het is om homo te zijn zoals in een 'Zuid-Amerika' of een 'Turkije' of zelfs in een 'Nederland' (hier allen tussen haakjes omdat het nogal uitmaakt waar en op welk moment je in die streken bevindt en we maar beter niet aan dat soort rare generalisaties kunnen doen). Wanneer spreek jij eigenlijk van veilig? Zo lang er geen fysiek geweld tegen je gebruikt wordt, dan zijn we tevreden?quote:Op maandag 13 januari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent al duidelijker.
Even anders: is beleid te beschouwen als homofoob als een samenleving dat vooral is geschroeid op traditionele waarden? Dus neem als voorbeeld (niet zoeken naar uitwassen) een Zuid-Amerika of Turkije waar je prima veilig homo kan zijn, maar waar de samenleving en (religieuze) instituties het niet actief goedkeurt en soms zelfs afkeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |