Seks waarbij aan anderen sschade wordt toegebracht, inderdaad.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat zijn gevaarlijke teksten, gelukkig hebben we toch echt een verbod op bepaalde seks.
Daar heeft een geit toch geen schade van.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Seks waarbij aan anderen sschade wordt toegebracht, inderdaad.
Normaal en niet vijandig naar andere mensen, het is echt heel veel gevraagd kennelijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Hoezo zou dat de norm worden? Er is maar een hele kleine groep die zich wil laten ombouwen. We vinden alleen dat mensen zich normaal naar transgenders moeten gedragen en niet vijandig. Blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommigen.
Kan me daar echt totaal niks bij voorstellen, heb ook een paar homo's in mijn vriendenkring en dat zijn net mensen.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach sommigen worden heel onzeker van alles dat niet hetero is.
Zeker wel. In het kader van dierenwelzijn is dat inderdaad strafbaar.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar heeft een geit toch geen schade van.
Veel van die lui denken ook dat je iemand kan ompraten om jonge worden.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan me daar echt totaal niks bij voorstellen, heb ook een paar homo's in mijn vriendenkring en dat zijn net mensen.
Deze hele discussie hoort uberhaupt niet in deze thread thuis, hoezo gaat het hier opeens over LHBTQ? Heeft iemand vanuit de politiek iets geroepen dit weekend wat ik gemist heb?quote:Op maandag 13 januari 2025 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker wel. In het kader van dierenwelzijn is dat inderdaad strafbaar.
Maar ik ga verder geen discussie aan met je over wat wel of niet terecht verboden is.
Ik zie de laatste tijd juist ook veel linkse denkers woke dood verklaren. Maar waarschijnlijk bedoelen zij op een ander woke. Denk aan facebook die hate-speech weer toestaat. Blijkbaar zien bedrijven nu weer meer winst om de conservatieven te proberen te paaien.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dan 'woke'? 'Woke' waaraan inderdaad eenieder zijn eigen invulling geeft en niet bepaald een eenduidige term is en men dus eigenlijk niet zo precies weet waar men tegen is, behalve dan datgene waarvan men zelf vindt dat 'woke' voor staat?
Er is vooral een luidere conservatieve stroming en ze lijken inderdaad momenteel meer macht te krijgen. Zorgelijk, maar waar. Ik vind het ontzettend jammer dat er eerst zoveel naar de kloten moet gaan voor men erachter komt dat haatzaaiende, op macht en rijkdom beluste stromingen voor niemand goed zijn, behalve voor zichzelf.
quote:Op maandag 13 januari 2025 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De norm is wat mij betreft dat we mensen vrij laten in hun doen en laten.
>>> helemaal mee eens, maar transgenderisme is niet de norm
Geef jij de voorkeur aan het traditionele man/vrouw huwelijk, inclusief huisje, boompje en beestje? Super, vooral doen waar je gelukkig van wordt.
Woon jij liever met je vriendin samen zonder al dat huwelijk-gedoe, en willen jullie geen kinderen? Helemaal prima, dat moet je zelf weten.
>>> helemaal mee eens.
Ben jij een man die zich om laat bouwen tot een vrouw, om vervolgens gelukkig samen te gaan wonen met een andere vent? Als mensen daar gelukkig van worden, dan moeten ze dat vooral doen.
>>>>> ook helemaal mee eens, maar het blijft raar en is zeker niet de norm
Het is ontstaan vanwege de obsessie van links dat alles en iedereen gelijk is en dus dat heteroseksualiteit niet de norm kan zijn. Ik vind dat raar en heb dit opgestart. De rest van jouw post is poëzie en dus niet relevant.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Deze hele discussie hoort uberhaupt niet in deze thread thuis, hoezo gaat het hier opeens over LHBTQ? Heeft iemand vanuit de politiek iets geroepen dit weekend wat ik gemist heb?
edit: even teruggelezen en omdat een of andere idioot hier gisteren roept dat heteroseksualiteit de norm zou moeten zijn wordt dit topic nu anderhalve dag gebruikt voor een discussie die helemaal niets met Nederlandse politiek te maken heeft.
Mods?
Ik ben er niet bang voor, ik vind het compleet van de pot gerukt dat linkse politici dit vinden. Trump, Orban, Bolsonaro, Milei en Wilders hebben dit nog nooit gezegd.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:26 schreef Hexagon het volgende:
Waarom ben je bang dat transgenders de norm zouden zijn? Bang dat je je verplicht moet laten ombouwen?
Maar wat is dan "de norm" zijn? De meeste linkse politici zijn ook hetero.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben er niet bang voor, ik vind het compleet van de pot gerukt dat linkse politici dit vinden. Trump, Orban, Bolsonaro, Milei en Wilders hebben dit nog nooit gezegd.
Klopt, die hebben namelijk een hekel aan alles wat van hun normen afwijkt. En hun aanhang juicht dat toe…quote:Op maandag 13 januari 2025 18:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben er niet bang voor, ik vind het compleet van de pot gerukt dat linkse politici dit vinden. Trump, Orban, Bolsonaro, Milei en Wilders hebben dit nog nooit gezegd.
Waarmee dit topic dus nog steeds een prima afspiegeling is van de (Nederlandse) politiek anno 2025. We verspillen onevenredig veel tijd aan een paar totale non-issues door telkens dezelfde ruis te veroorzaken, om op die manier de aandacht van de echte problemen af te leiden.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
edit: even teruggelezen en omdat een of andere idioot hier gisteren roept dat heteroseksualiteit de norm zou moeten zijn wordt dit topic nu anderhalve dag gebruikt voor een discussie die helemaal niets met Nederlandse politiek te maken heeft.
“De norm”. Interessante term. Eens kijken wat je hier nu eigenlijk allemaal mee zegt. En hoe verdwaald je nou eigenlijk bent.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:26 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is ontstaan vanwege de obsessie van links dat alles en iedereen gelijk is en dus dat heteroseksualiteit niet de norm kan zijn. Ik vind dat raar en heb dit opgestart. De rest van jouw post is poëzie en dus niet relevant.
Dat is prima. Betaald met prive geld.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan heb je pech.
Als makers een transgender of homostel op willen nemen in hun tv-show of film, dan moeten ze dat vooral zelf weten.
Ik snap´m ff niet?quote:Op maandag 13 januari 2025 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar krijgen we hier een regering die transgenders en andere LHBTI'ers terug in hun hok ramt en op alle manieren het leven zuur maakt, dan staan dat soort gasten vooraan te juichen.
Mooi, dat doet de overheid namelijk niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is prima. Betaald met prive geld.
Hoeft de overheid niet te doen
Zoals dat er deze week eindelijk een debat komt met de regering over de Parlementaire enquête fraudebeleid en dienstverlening Blind voor mens en recht, rapport is bijna een jaar geleden gepresenteerd.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:52 schreef -XOR- het volgende:
Ik zie hier weer een hoop rechtse obsessie met transgenders.
Gewoon leven en laten leven mensen, en je focussen belangrijke zaken.
Nou dat rapport is wel een hele dikke pil om even te droppen zonder dat je er zelf enig inzicht in geeft. 478 pagina's?quote:Op maandag 13 januari 2025 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals dat er deze week eindelijk een debat komt met de regering over de Parlementaire enquête fraudebeleid en dienstverlening Blind voor mens en recht, rapport is bijna een jaar geleden gepresenteerd.
Hier het rapport: https://www.tweedekamer.n(...)02942&did=2024D06757
Hier een samenvatting: https://www.tweedekamer.n(...)sies/commissies/pefd
En het eerste kamerdebat met de commissie: https://www.tweedekamer.n(...)d-en-dienstverlening
En de kabinetsreactie:
Ik geef gelijk toe: de meeste rapporten lees ik wel, dit rapport heb ik ook laten schieten. Ik heb wel wat verhoren gezien, de samenvatting gelezen en ook dat eerdere kamerdebat. Maar het gaat deze week als het goed is dus nietmeer om terugblikken, dat is gebeurd. Het gaat nu om het omzetten van de aanbevelingen in wetten en/of beleid.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou dat rapport is wel een hele dikke pil om even te droppen zonder dat je er zelf enig inzicht in geeft. 478 pagina's?
Als ik de samenvatting lees is 478 pagina's verspilde moeite. Niks nieuws, dit weten we allemaal al lang en de huidige regeringspartijen en kiezer hebben er geen enkele boodschap aan.
De reactie van het kabinet geeft ook wel aan dit dat rapport per direct de la in gaat.
Van de ene kant ben ik het er wel mee eens dat dit een belangrijk onderwerp is. Van de andere kant welke discussie kun je er over voeren. Nederland zou zich minder druk moeten maken met fraudebestrijding. Wij geven als Nederland volgens mij desnoods 10x zoveel uit aan fraude bestrijding dan dat de daadwerkelijke kosten van fraude zijn.
Ik moet zeggen dat jij uitermate verwarde gedachten hebt over wat 'Links' (ook al zo'n vage designatie) denkt en wil. Niet alleen hierover , maar zo ongeveer over elk onderwerp hier in POL en NWS. Overal dat geblaat van 'LInks wil (vul hier maar een of andere rare observatie in).quote:Op maandag 13 januari 2025 18:26 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is ontstaan vanwege de obsessie van links dat alles en iedereen gelijk is en dus dat heteroseksualiteit niet de norm kan zijn. Ik vind dat raar en heb dit opgestart. De rest van jouw post is poëzie en dus niet relevant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |