abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216282304
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ah mooi, je bent al duidelijker.
Even anders: is beleid te beschouwen als homofoob als een samenleving dat vooral is geschroeid op traditionele waarden? Dus neem als voorbeeld (niet zoeken naar uitwassen) een Zuid-Amerika of Turkije waar je prima veilig homo kan zijn, maar waar de samenleving en (religieuze) instituties het niet actief goedkeurt en soms zelfs afkeurt.
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 januari 2025 @ 16:30:00 #202
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216282366
quote:
5s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:21 schreef JAM het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij nogal een vreemd rooskleurig beeld van hoe veilig het is om homo te zijn zoals in een 'Zuid-Amerika' of een 'Turkije' of zelfs in een 'Nederland' (hier allen tussen haakjes omdat het nogal uitmaakt waar en op welk moment je in die streken bevindt en we maar beter niet aan dat soort rare generalisaties kunnen doen). Wanneer spreek jij eigenlijk van veilig? Zo lang er geen fysiek geweld tegen je gebruikt wordt, dan zijn we tevreden?
Ik was in Colombia afgelopen jaar. Was op zo'n eilandje met hotels, en het viel mij op dat meerdere leden van het personeel echt homo waren. Beetje zoals Meiland zeg maar. Heel vriendelijk! Of en Medellinen Bogota viel mij op in het uitgaansleven dat er echt wel gays (openlijk) tussen lopen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 13 januari 2025 @ 16:30:19 #203
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216282372
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.
Prima. daar verschillen wij dan van mening.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216282398
Wat vinden we van een zwarte joodse transgender vluchteling uit Gaza op een fatbike die meedoet aan XR protesten en op FVD stemt?
pi_216282552
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat vinden we van een zwarte joodse transgender vluchteling uit Gaza op een fatbike die meedoet aan XR protesten en op FVD stemt?
Zolang hij die fatbike niet opvoert en niet protesteert op de snelweg: lekker laten doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 16:42:55 #206
5428 crew  miss_sly
pi_216282571
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:32 schreef Kickinalfa het volgende:
FvD stemmen? Dan moet ie maar teruggaan naar waar hij vandaag komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216282599
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt, afwijzende signalen afgeven op basis van seksuele voorkeur, religie etc is sowieso discriminerend. Ik ben voorzichtig met dat '-foob' gebeuren, want dat is weer zo'n slak waar zout op gelegd wordt door de kommaneukers die dan aankomen met 'ja, maar IS en sharia (en dus geen fobie', maar een reeel gevaar).

Maar in het bedrijfsleven wordt er wel degelijk aan profiling gedaan en helaas is het bedrijfsleven / de samenleving deel van wat met de overheid schuurt. Je kunt als iemand uit latijns Amerika b.v. ergens het risico lopen dat je afgewezen wordt omdat je eruit ziet als een moslim. (ik zet 'm zo maar even in, dan begrijpt rechts NL het ook). Terwijl je niet wordt afgewezen omdat je blank bent en net zo goed in het weekend in de virtuele voorstelling van zaken een KKK-kostuum kunt dragen.

Dat voorbeeld alleen al is imho een gegeven dat het hele discriminatie issue nog bestaat. En in die context zou je kunnen zeggen ja. Islamofobie en homofobie bestaan gegarandeerd. :)
pi_216282729
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt, afwijzende signalen afgeven op basis van seksuele voorkeur, religie etc is sowieso discriminerend. Ik ben voorzichtig met dat '-foob' gebeuren, want dat is weer zo'n slak waar zout op gelegd wordt door de kommaneukers die dan aankomen met 'ja, maar IS en sharia (en dus geen fobie', maar een reeel gevaar).

Maar in het bedrijfsleven wordt er wel degelijk aan profiling gedaan en helaas is het bedrijfsleven / de samenleving deel van wat met de overheid schuurt. Je kunt als iemand uit latijns Amerika b.v. ergens het risico lopen dat je afgewezen wordt omdat je eruit ziet als een moslim. (ik zet 'm zo maar even in, dan begrijpt rechts NL het ook). Terwijl je niet wordt afgewezen omdat je blank bent en net zo goed in het weekend in de virtuele voorstelling van zaken een KKK-kostuum kunt dragen.

Dat voorbeeld alleen al is imho een gegeven dat het hele discriminatie issue nog bestaat. En in die context zou je kunnen zeggen ja. Islamofobie en homofobie bestaan gegarandeerd. :)
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zo ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.

Dat gebeurt echter niet overal en daarom starten we met diversiteits/inclusie beleid waar we specifiek mensen gaan beoordelen op huidskleur/seksuele voorkeur.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 16:58:00 #209
5428 crew  miss_sly
pi_216282810
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omdat het van links tot rechts impopulair is? Omdat bijna iedereen zijn eigen invulling heeft wat dan woke is. Voor zover ik kan nagaan heeft het woord ondertussen zo'n negatieve connotatie dat zelfs mensen die zich woke zouden noemen nu waarschijnlijk dan gewoon een andere term gebruiken die niet even beladen is.

Maar sowieso geloof ik dat op dit moment conservatisme een veel sterkere stroming is dan proggresivisme. Daarmee bedoel ik niet beter, maar populairder en met meer macht.
Het is dan 'woke'? 'Woke' waaraan inderdaad eenieder zijn eigen invulling geeft en niet bepaald een eenduidige term is en men dus eigenlijk niet zo precies weet waar men tegen is, behalve dan datgene waarvan men zelf vindt dat 'woke' voor staat?

Er is vooral een luidere conservatieve stroming en ze lijken inderdaad momenteel meer macht te krijgen. Zorgelijk, maar waar. Ik vind het ontzettend jammer dat er eerst zoveel naar de kloten moet gaan voor men erachter komt dat haatzaaiende, op macht en rijkdom beluste stromingen voor niemand goed zijn, behalve voor zichzelf.
pi_216282861
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zou ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.
pi_216282936
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En jij mag het raar vinden. Maar laat die mensen zich lekker ombouwen als ze daar behoefte aan hebben.
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.
pi_216282965
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zo ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.

Dat gebeurt echter niet overal en daarom starten we met diversiteits/inclusie beleid waar we specifiek mensen gaan beoordelen op huidskleur/seksuele voorkeur.
De paradox zit 'm er dus in dat er achter de schermen sowieso al breed naar elementen als huidskleur en kenmerken worden gekeken. Dus als je daar als bedrijf toch al mee bezig bent dan kan dat net zo goed een wat opener houding (wat men dan als woke labelt) waarbij je iemand als persoon beoordeelt op persoonlijk functioneren ipv al met koudwatervrees begint omdat iemand wat karaktertrekken op een foto heeft en z'n mogelijke seksuele voorkeur botst met je religieuze achtergrond. Of omdat iemand moslim 'zou kunnen zijn', dus maar uit de veilige bak plukt en die Christelijke Iranees, Israelier of Braziliaan afwijst. ('om het maar even begrijpelijk te houden voor radicaal rechts') ;)
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 17:14:43 #213
5428 crew  miss_sly
pi_216283070
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.
Er zijn heel veel seksuele voorkeuren die ik van de pot gerukt vind, maar het maakt me verder geen reet uit wat men in de slaapkamer doet, zolang men een ander er niet mee schaadt. Hoezo zou je bepaalde seks gelijk moeten stellen aan andere seks? Laat mensen toch...
pi_216283109
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:05 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.
De norm is wat mij betreft dat we mensen vrij laten in hun doen en laten.

Geef jij de voorkeur aan het traditionele man/vrouw huwelijk, inclusief huisje, boompje en beestje? Super, vooral doen waar je gelukkig van wordt.

Woon jij liever met je vriendin samen zonder al dat huwelijk-gedoe, en willen jullie geen kinderen? Helemaal prima, dat moet je zelf weten.

Ben jij een man die zich om laat bouwen tot een vrouw, om vervolgens gelukkig samen te gaan wonen met een andere vent? Als mensen daar gelukkig van worden, dan moeten ze dat vooral doen.
  maandag 13 januari 2025 @ 17:23:14 #215
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216283149
Het probleem is ook niet het misgunnen of er tegen zijn. Dat speelt vaak geen rol.
Het moet alleen niet zo zijn dat het continu de ether wordt in geslingerd om het te normaliseren. Het is er. Punt uit. Maar maak er ook niet meer van dan dat het is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216283197
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
Het probleem is ook niet het misgunnen of er tegen zijn. Dat speelt vaak geen rol.
Het moet alleen niet zo zijn dat het continu de ether wordt in geslingerd om het te normaliseren. Het is er. Punt uit. Maar maak er ook niet meer van dan dat het is.
Dan heb je pech.

Als makers een transgender of homostel op willen nemen in hun tv-show of film, dan moeten ze dat vooral zelf weten.

En voor de rest krijg ik er persoonlijk weinig van mee. Ik snap dan ook niet goed waar jij op doelt met 'continu de ether in worden geslingerd'.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 17:27:08 #217
5428 crew  miss_sly
pi_216283199
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is mooi, want dat gebeurt dan ook niet. Er is dus geen probleem. Dat is fijn!
pi_216283279
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Waarom zouden die linkse types zich druk maken als ze op hun wenken bediend worden in deze. Alle bedrijven zwichten bij het onderwerp, als je 'geachte dames en heren' zegt in bij een groot bedrijf mag je meteen op het matje bij HR komen.
Over het algemeen valt dat reuze mee natuurlijk. We kunnen dus concluderen dat het niets meer is dan wat fophef waar een aantal reactionaire figuren heel kwaad om worden?
pi_216283337
Even aandacht voor het masker van tolerantie waar Bassie en Php zich achter verschuilen. Ze doen alsof ze geen moeite hebben met transgenders an sich, omdat ze zelf ook wel snappen dat LHBTI-haat sociaal niet echt geaccepteerd is in ons land.

Maar krijgen we hier een regering die transgenders en andere LHBTI'ers terug in hun hok ramt en op alle manieren het leven zuur maakt, dan staan dat soort gasten vooraan te juichen.
  maandag 13 januari 2025 @ 17:39:20 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216283359
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Even aandacht voor het masker van tolerantie waar Bassie en Php zich achter verschuilen. Ze doen alsof ze geen moeite hebben met transgenders an sich, omdat ze zelf ook wel snappen dat LHBTI-haat sociaal niet echt geaccepteerd is in ons land.

Maar krijgen we hier een regering die transgenders en andere LHBTI'ers terug in hun hok ramt en op alle manieren het leven zuur maakt, dan staan dat soort gasten vooraan te juichen.
Sommige lui zijn raar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216283429
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat spreekt voor zich. In dat geval is er niets mis met draagmoederschap. Het kind wordt geboren en groeit op in een gezin dat hem of haar wil. Een betere uitgangspositie is er niet.
Inderdaad. In zo’n geval maken de ouders een bewuste keuze vanuit een (laten we daarvan uitgaan) stabiele situatie.
Dat kan echt zoveel beroerder…
  maandag 13 januari 2025 @ 17:54:54 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216283544
quote:

[..]
quote:

[..]
Hoezo zou dat de norm worden? Er is maar een hele kleine groep die zich wil laten ombouwen. We vinden alleen dat mensen zich normaal naar transgenders moeten gedragen en niet vijandig. Blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommigen.
  maandag 13 januari 2025 @ 17:56:25 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216283569
De haat voor alles dat anders is, is sommigen te sterk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216283578
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn heel veel seksuele voorkeuren die ik van de pot gerukt vind, maar het maakt me verder geen reet uit wat men in de slaapkamer doet, zolang men een ander er niet mee schaadt. Hoezo zou je bepaalde seks gelijk moeten stellen aan andere seks? Laat mensen toch...
Dat zijn gevaarlijke teksten, gelukkig hebben we toch echt een verbod op bepaalde seks.
graag op anoniem
  maandag 13 januari 2025 @ 17:57:59 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216283589
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:56 schreef Perrin het volgende:
De haat voor alles dat anders is, is sommigen te sterk.
Ach sommigen worden heel onzeker van alles dat niet hetero is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')