Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent al duidelijker.
Even anders: is beleid te beschouwen als homofoob als een samenleving dat vooral is geschroeid op traditionele waarden? Dus neem als voorbeeld (niet zoeken naar uitwassen) een Zuid-Amerika of Turkije waar je prima veilig homo kan zijn, maar waar de samenleving en (religieuze) instituties het niet actief goedkeurt en soms zelfs afkeurt.
Ik was in Colombia afgelopen jaar. Was op zo'n eilandje met hotels, en het viel mij op dat meerdere leden van het personeel echt homo waren. Beetje zoals Meiland zeg maar. Heel vriendelijk! Of en Medellinen Bogota viel mij op in het uitgaansleven dat er echt wel gays (openlijk) tussen lopen.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nogal een vreemd rooskleurig beeld van hoe veilig het is om homo te zijn zoals in een 'Zuid-Amerika' of een 'Turkije' of zelfs in een 'Nederland' (hier allen tussen haakjes omdat het nogal uitmaakt waar en op welk moment je in die streken bevindt en we maar beter niet aan dat soort rare generalisaties kunnen doen). Wanneer spreek jij eigenlijk van veilig? Zo lang er geen fysiek geweld tegen je gebruikt wordt, dan zijn we tevreden?
Prima. daar verschillen wij dan van mening.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.
Zolang hij die fatbike niet opvoert en niet protesteert op de snelweg: lekker laten doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat vinden we van een zwarte joodse transgender vluchteling uit Gaza op een fatbike die meedoet aan XR protesten en op FVD stemt?
FvD stemmen? Dan moet ie maar teruggaan naar waar hij vandaag komt.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat vinden we van een zwarte joodse transgender vluchteling uit Gaza op een fatbike die meedoet aan XR protesten en op FVD stemt?
Klopt, afwijzende signalen afgeven op basis van seksuele voorkeur, religie etc is sowieso discriminerend. Ik ben voorzichtig met dat '-foob' gebeuren, want dat is weer zo'n slak waar zout op gelegd wordt door de kommaneukers die dan aankomen met 'ja, maar IS en sharia (en dus geen fobie', maar een reeel gevaar).quote:Op maandag 13 januari 2025 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zo ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, afwijzende signalen afgeven op basis van seksuele voorkeur, religie etc is sowieso discriminerend. Ik ben voorzichtig met dat '-foob' gebeuren, want dat is weer zo'n slak waar zout op gelegd wordt door de kommaneukers die dan aankomen met 'ja, maar IS en sharia (en dus geen fobie', maar een reeel gevaar).
Maar in het bedrijfsleven wordt er wel degelijk aan profiling gedaan en helaas is het bedrijfsleven / de samenleving deel van wat met de overheid schuurt. Je kunt als iemand uit latijns Amerika b.v. ergens het risico lopen dat je afgewezen wordt omdat je eruit ziet als een moslim. (ik zet 'm zo maar even in, dan begrijpt rechts NL het ook). Terwijl je niet wordt afgewezen omdat je blank bent en net zo goed in het weekend in de virtuele voorstelling van zaken een KKK-kostuum kunt dragen.
Dat voorbeeld alleen al is imho een gegeven dat het hele discriminatie issue nog bestaat. En in die context zou je kunnen zeggen ja. Islamofobie en homofobie bestaan gegarandeerd.
Het is dan 'woke'? 'Woke' waaraan inderdaad eenieder zijn eigen invulling geeft en niet bepaald een eenduidige term is en men dus eigenlijk niet zo precies weet waar men tegen is, behalve dan datgene waarvan men zelf vindt dat 'woke' voor staat?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat het van links tot rechts impopulair is? Omdat bijna iedereen zijn eigen invulling heeft wat dan woke is. Voor zover ik kan nagaan heeft het woord ondertussen zo'n negatieve connotatie dat zelfs mensen die zich woke zouden noemen nu waarschijnlijk dan gewoon een andere term gebruiken die niet even beladen is.
Maar sowieso geloof ik dat op dit moment conservatisme een veel sterkere stroming is dan proggresivisme. Daarmee bedoel ik niet beter, maar populairder en met meer macht.
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zou ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij mag het raar vinden. Maar laat die mensen zich lekker ombouwen als ze daar behoefte aan hebben.
De paradox zit 'm er dus in dat er achter de schermen sowieso al breed naar elementen als huidskleur en kenmerken worden gekeken. Dus als je daar als bedrijf toch al mee bezig bent dan kan dat net zo goed een wat opener houding (wat men dan als woke labelt) waarbij je iemand als persoon beoordeelt op persoonlijk functioneren ipv al met koudwatervrees begint omdat iemand wat karaktertrekken op een foto heeft en z'n mogelijke seksuele voorkeur botst met je religieuze achtergrond. Of omdat iemand moslim 'zou kunnen zijn', dus maar uit de veilige bak plukt en die Christelijke Iranees, Israelier of Braziliaan afwijst. ('om het maar even begrijpelijk te houden voor radicaal rechts')quote:Op maandag 13 januari 2025 16:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook een beetje een paradox,want iedereen is gelijk en zou zo ook behandeld moeten ipv beoordeeld moeten worden op huidskleur/seksuele voorkeur.
Dat gebeurt echter niet overal en daarom starten we met diversiteits/inclusie beleid waar we specifiek mensen gaan beoordelen op huidskleur/seksuele voorkeur.
Er zijn heel veel seksuele voorkeuren die ik van de pot gerukt vind, maar het maakt me verder geen reet uit wat men in de slaapkamer doet, zolang men een ander er niet mee schaadt. Hoezo zou je bepaalde seks gelijk moeten stellen aan andere seks? Laat mensen toch...quote:Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.
De norm is wat mij betreft dat we mensen vrij laten in hun doen en laten.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.
Dan heb je pech.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
Het probleem is ook niet het misgunnen of er tegen zijn. Dat speelt vaak geen rol.
Het moet alleen niet zo zijn dat het continu de ether wordt in geslingerd om het te normaliseren. Het is er. Punt uit. Maar maak er ook niet meer van dan dat het is.
Dat is mooi, want dat gebeurt dan ook niet. Er is dus geen probleem. Dat is fijn!quote:Op maandag 13 januari 2025 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
Het probleem is ook niet het misgunnen of er tegen zijn. Dat speelt vaak geen rol.
Het moet alleen niet zo zijn dat het continu de ether wordt in geslingerd om het te normaliseren. Het is er. Punt uit. Maar maak er ook niet meer van dan dat het is.
Over het algemeen valt dat reuze mee natuurlijk. We kunnen dus concluderen dat het niets meer is dan wat fophef waar een aantal reactionaire figuren heel kwaad om worden?quote:Op maandag 13 januari 2025 14:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom zouden die linkse types zich druk maken als ze op hun wenken bediend worden in deze. Alle bedrijven zwichten bij het onderwerp, als je 'geachte dames en heren' zegt in bij een groot bedrijf mag je meteen op het matje bij HR komen.
Sommige lui zijn raar.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Even aandacht voor het masker van tolerantie waar Bassie en Php zich achter verschuilen. Ze doen alsof ze geen moeite hebben met transgenders an sich, omdat ze zelf ook wel snappen dat LHBTI-haat sociaal niet echt geaccepteerd is in ons land.
Maar krijgen we hier een regering die transgenders en andere LHBTI'ers terug in hun hok ramt en op alle manieren het leven zuur maakt, dan staan dat soort gasten vooraan te juichen.
Inderdaad. In zo’n geval maken de ouders een bewuste keuze vanuit een (laten we daarvan uitgaan) stabiele situatie.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. In dat geval is er niets mis met draagmoederschap. Het kind wordt geboren en groeit op in een gezin dat hem of haar wil. Een betere uitgangspositie is er niet.
quote:Op maandag 13 januari 2025 17:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze zich ombouwen en zelfs als spijtoptant zich weer terugbouwen. Het punt is dat ik en vele anderen niet willen dat dit de norm wordt (is). Jullie linksen willen dat alles en iedereen 'gelijk' is. Nou, dus mooi niet.
Hoezo zou dat de norm worden? Er is maar een hele kleine groep die zich wil laten ombouwen. We vinden alleen dat mensen zich normaal naar transgenders moeten gedragen en niet vijandig. Blijkbaar is dat heel moeilijk voor sommigen.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:05 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat zijn gevaarlijke teksten, gelukkig hebben we toch echt een verbod op bepaalde seks.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn heel veel seksuele voorkeuren die ik van de pot gerukt vind, maar het maakt me verder geen reet uit wat men in de slaapkamer doet, zolang men een ander er niet mee schaadt. Hoezo zou je bepaalde seks gelijk moeten stellen aan andere seks? Laat mensen toch...
Ach sommigen worden heel onzeker van alles dat niet hetero is.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:56 schreef Perrin het volgende:
De haat voor alles dat anders is, is sommigen te sterk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |