Projecteer dan ook niet de rechtse obsessie met transgenders op links. Zoals ik al zei: het is niet links dat transgender topics aanmaakt en er continue over begint.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je het er niet over wil hebben hoeft dat niet hoor. Het is gewoon grappig dat bepaalde onderwerpen voor sommige users taboe zijn en er altijd een schijnbeweging wordt gemaakt naar meta-geneuzel.
De obsessie ligt bij links, omdat zij mensen niet wensen te vertellen wat ze wel en niet moeten/kunnen/mogen voelen en er verder geen ding van maken.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, de obsessie ligt bij ideologisch links. Zij willen iedereen doen geloven dat er wel 65 verschillende genderidentiteiten zijn die alle gelijkwaardig zijn aan de heteroseksuele mens. Rechtse mensen vinden dat onzin, je hebt er slechts drie, namelijk: mannen, vrouwen en foutjes van de natuur.
Ja, net zo goed als D66. Maar dan aande andere kant van het kwadrant.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien die wel heel druk zijn met transgenders.
Geef nou gewoon eens voorbeeldenquote:Op maandag 13 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, net zo goed als D66. Maar dan aande andere kant van het kwadrant.
Ik heb die boekjes hier niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oververtegenwoordigd? Waar precies?
Laat eens een paar van die boekjes zien
Ja behalve dat niemand zich hier herkent in die hoeveelheidquote:Op maandag 13 januari 2025 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snap niet waarom er zoveel ru chtbaarheid aangegeven moet worden.
Ik zie geen enkele politieke partij in het nieuwsbericht voorbij komen?quote:Op maandag 13 januari 2025 13:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-nog-veel-te-winnen
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik ben VVD'er die nuchter en rationeel door het leven gaat en zich voortdurend verbaast over de gekkigheid van links. Timmermans, Dijk, Klaver en vooral Jetten zijn politici met hele rare denkbeelden en wensen. Neem Jetten, deze homoseksuele neppoliticus heeft onlangs een oproep gedaan om een draagmoeder beschikbaar te stellen om de kinderwens van hem en zijn partner te vervullen. Het moet niet gekker worden want deze linkse rakker ziet vrouwen dus slechts als broedmachines. Een walgelijk hypocriete 'vent' dus.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, er gaan weken voorbij dat Frans Timmermans, Jimmy Dijk of Jesse Klaver het niet over die genderidentiteiten hebben. Ze maken zich er vooral niet zo druk om als al die FvD-types.
Relevantie?quote:
Nou nee, D66 vind over een heleboel zaken wat, en ook wel eens wat over transgenders. Maar de meeste discussies over transgenders op social media worden niet door D66'ers begonnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, net zo goed als D66. Maar dan aande andere kant van het kwadrant.
Omdat als je als 2 mannen een oproep doet voor een draagmoeder voor het vervullen van een kinderwens maar moeder natuur heeft daar niet de gebruikelijke oplossing voor, dan is het relevant om dat te benoemen.quote:
Wat is er nep aan? Hij heeft gewoon officieel een zetel.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:19 schreef Bassie48 het volgende:
Neem Jetten, deze homoseksuele neppoliticus
Ja dat doen wel mee homo's die kinderen willen. Wat is er zo gek aan?quote:heeft onlangs een oproep gedaan om een draagmoeder beschikbaar te stellen om de kinderwens van hem en zijn partner te vervullen. Het moet niet gekker worden
Nee dat maak jij er van. Hij hoopt dat er een vrouw is die hem wil helpen in een kinderwens. Hij eist niks.quote:want deze linkse rakker ziet vrouwen dus slechts als broedmachines. Een walgelijk hypocriete 'vent' dus.
Hij is nep omdat hij nep overkomt.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er nep aan? Hij heeft gewoon officieel een zetel.
[..]
Ja dat doen wel mee homo's die kinderen willen. Wat is er zo gek aan?
[..]
Nee dat maak jij er van. Hij hoopt dat er een vrouw is die hem wil helpen in een kinderwens. Hij eist niks.
Je weet dat 'jouw' VVD voor draagmoederschap is?quote:Op maandag 13 januari 2025 13:25 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Omdat als je als 2 mannen een oproep doet voor een draagmoeder voor het vervullen van een kinderwens maar moeder natuur heeft daar niet de gebruikelijke oplossing voor, dan is het relevant om dat te benoemen.
Nee hij is een homo die graag een gezin wil en hoopt dat hij en zijn partner hulp krijgen. En dat komt veel vaker voor. Bij homo's maar ook bij hetero's die het zelf niet kunnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hij is nep omdat hij nep overkomt.
Hij wil alleen een vrouw omdat hij vindt dat zij het substituut is van een metalen broedmachine. Dat vind ik zo eng aan die man.
Ik zeg niet dat hij iets eist, ik zeg dat het hypocriet is: vrouwen reduceren tot machines maar ondertussen als linkse politicus wel gelijkheid prediken.
Het is wel verhelderend dat mensen die zeggen VVD te stemmen blijkbaar FvD standpunten kunnen hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Kan dat gewauwel over broedmachines in BNW of VER?
Buitengewoon fout omdat een kind een papa en een mama moet hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat 'jouw' VVD voor draagmoederschap is?
https://www.vvd.nl/standpunten/gelijke-rechten-voor-elk-gezin/
Met Yesilgos is de VVD dan ook concurrent met FvD geworden wie het meest dom-rechts is.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel verhelderend dat mensen die zeggen VVD te stemmen blijkbaar FvD standpunten kunnen hebben.
Dat is dus niet waar, het is een reactie.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou zijn we het daar in ieder geval over eens.
Maar die polarisatie komt dan wel van het groepje wat pretendeert dat de helft van onze samenleving inmiddels trans is en basisschoolleerlingen wekelijks pijp-practicums krijgen.
Er is bij bepaalde personen een obsessie en dat is niet behouden aan een politieke kleur. Het is bijzonder kinderachtig om net te doen alsof dat wel zo is. De NOS is bijvoorbeeld niet per se links maar neemt zonder blikken of blozen alle talking points van activisten over als het over transgenders gaat en daardoor lijkt het altijd een zaak van leven en dood. Ook nemen ze belachelijke ideeën als 'non-binair' serieus, wat zoals gezegd soms tot hilarische taferelen leidt als die ideeën een keer de werkelijkheid tegenkomenquote:Op maandag 13 januari 2025 12:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Projecteer dan ook niet de rechtse obsessie met transgenders op links.
Je houdt niemand voor de gek, in dat kamp zit je al. Het is zielig om net te doen alsof je geforceerd wordt om dat soort griezels te gaan verereren. Ga gewoon achter je standpunten staan zonder slachtoffertje te spelen.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Buitengewoon fout omdat een kind een papa en een mama moet hebben.
Serieus, met dat soort zaken krijgt je mij (maar denk velen) in het Kamp Bolsonaro, Desantis, Poetin.
Er zijn ook heteroseksuele stellen, mannetje-vrouwtje dus, die met behulp van een draagmoeder ouders kunnen worden.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik ben VVD'er die nuchter en rationeel door het leven gaat en zich voortdurend verbaast over de gekkigheid van links. Timmermans, Dijk, Klaver en vooral Jetten zijn politici met hele rare denkbeelden en wensen. Neem Jetten, deze homoseksuele neppoliticus heeft onlangs een oproep gedaan om een draagmoeder beschikbaar te stellen om de kinderwens van hem en zijn partner te vervullen. Het moet niet gekker worden want deze linkse rakker ziet vrouwen dus slechts als broedmachines. Een walgelijk hypocriete 'vent' dus.
Ik vind dat iedereen de vrijheid zou moeten hebben om zich te gedragen zoals hij wil, zolang hij daar iemand anders niet mee schaadt. (misschien zou ik Partij voor de Vrijheid moeten stemmen....)quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, de obsessie ligt bij ideologisch links. Zij willen iedereen doen geloven dat er wel 65 verschillende genderidentiteiten zijn die alle gelijkwaardig zijn aan de heteroseksuele mens. Rechtse mensen vinden dat onzin, je hebt er slechts drie, namelijk: mannen, vrouwen en foutjes van de natuur.
Waarom zouden die linkse types zich druk maken als ze op hun wenken bediend worden in deze. Alle bedrijven zwichten bij het onderwerp, als je 'geachte dames en heren' zegt in bij een groot bedrijf mag je meteen op het matje bij HR komen.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.
Het lijkt vooral projectie dat de linkse types hier mee bezig zouden zijn.
Onzin.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je houdt niemand voor de gek, in dat kamp zit je al. Het is zielig om net te doen alsof je geforceerd wordt om dat soort griezels te gaan verereren. Ga gewoon achter je standpunten staan zonder slachtoffertje te spelen.
Kunnen we voor die stellen bijvoorbeeld geen pleegkinderen toegewezen krijgen? Dat lijkt mij een ontzettende win-win. Liefdevolle ouders voor het kind, en een stel dat blij wordt gemaakt met een kind.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook heteroseksuele stellen, mannetje-vrouwtje dus, die met behulp van een draagmoeder ouders kunnen worden.
Als dit op een voor alle partijen nette manier gebeurt, is er helemaal niets mis mee.
Natuurlijk niet. Pleegkinderen is heel iets anders. Adoptiekinderen is dan weer een ander verhaal, maar dat is zo eenvoudig niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen we voor die stellen bijvoorbeeld geen pleegkinderen toegewezen krijgen? Dat lijkt mij een ontzettende win-win. Liefdevolle ouders voor het kind, en een stel dat blij wordt gemaakt met een kind.
Dat bedoelde ik eigenlijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Pleegkinderen is heel iets anders. Adoptiekinderen is dan weer een ander verhaal, maar dat is zo eenvoudig niet.
Niets, daar kun je zelfs een leuke extra cent mee verdienen elke maand.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Maar wat is er mis met pleegouderschap?
Er is niks mis met pleegouderschap. Pleegouders zijn hard nodig.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Maar wat is er mis met pleegouderschap?
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...quote:Op maandag 13 januari 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind trouwens dat we respectvol om moeten gaan met ouderschapswensen. Maar wat mij betreft gaat het belang van het (ongeboren) kind voor die van het stel.
Probleem is dat Jetten donders goed weet dat hij op de manier waarop hij het brengt een stuk rood vlees in de arena gooit. Bovendien nogal dom ook want het sentiment begint langzaam te draaien.
Als jij mij homofoob noemt zijn wij klaar. Er kleeft niets homofoobs aan mij.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Jouw sentiment is iig wel duidelijk. Mijn sentiment wordt daar niet door beinvloed.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind trouwens dat we respectvol om moeten gaan met ouderschapswensen. Maar wat mij betreft gaat het belang van het (ongeboren) kind voor die van het stel.
Probleem is dat Jetten donders goed weet dat hij op de manier waarop hij het brengt een stuk rood vlees in de arena gooit. Bovendien nogal dom ook want het sentiment begint langzaam te draaien.
Dat spreekt voor zich. In dat geval is er niets mis met draagmoederschap. Het kind wordt geboren en groeit op in een gezin dat hem of haar wil. Een betere uitgangspositie is er niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
Het zal u niet ontschoten zijn dat men aan de radicaal rechtse zijde erg goed is geworden in feiten loze emotiepolitiek. Dat uit draagmoeders/zaaddonors geboren kinderen niet goed door een homokoppel opgevoed kunnen worden omdat ze een "mama en een papa" (let op het niet gebruiken van het gebruikelijke vader of moeder) nodig zouden hebben past ook naadloos in deze emotiepolitiek.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Voor mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Blijft toch leuk, projectie.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.
Het lijkt vooral projectie dat de linkse types hier mee bezig zouden zijn.
Conservatieven maken het zichzelf wel enorm moeilijkquote:Op maandag 13 januari 2025 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Daar kan je wel veilig je geld op inzetten jaquote:Op maandag 13 januari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, ik denk dat een homostel dat veel moeite doet om toch kinderen te krijgen, er stukken beter voor zal zorgen dan het gemiddelde stel uit een tokkiebuurt.
Op zichzelf is graag een kind willen en daar veel moeite voor doen nog steeds geen garantie. Maar er is in ieder geval wel goed over nagedacht voor dat kind er eenmaal is. Voors en tegens, hoe men de zorg wil verdelen, hoe het buitenshuis werken te verdelen, carrierepad, financiën, etc.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, ik denk dat een homostel dat veel moeite doet om toch kinderen te krijgen, er stukken beter voor zal zorgen dan het gemiddelde stel uit een tokkiebuurt.
Ik noem jou niet homofoob.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als jij mij homofoob noemt zijn wij klaar. Er kleeft niets homofoobs aan mij.
Toe, geef jezelf een note.
Het pleegouderschap is echt ontzettend pittig. Dat zou ik echt niet iedereen zomaar aanraden. Het is wel ontzettend mooi dat die mensen er zijn en er zijn er te weinig, dat ook vanwege de regel dat er maximaal 42 jaar mag zitten tussen pleegouder en kind, ik denk dat er best mensen zijn die na hun kinderen groot te hebben gebracht nog pleegouder willen worden maar dan ben je dus te laat.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niks mis met pleegouderschap. Pleegouders zijn hard nodig.
Maar als je pleegouder bent, betekent dat dat er dus nog een of twee officiele (wettelijke (dus biologische of adoptieouders)) zijn. Je mag dan alleen voor het kind zorgen, maar het wordt niet jouw kind. Vaak zijn deze kinderen ook al ouder en komen met een rugzakje; ze zijn namelijk niet voor niks niet meer bij de wettelijke ouders.
Dan moeten we ook maar abortus gaan verplichten bij alleenstaande zwangere vrouwen. We moeten wel consistent blijven.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:52 schreef xpompompomx het volgende:
omdat ze een "mama en een papa" (let op het niet gebruiken van het gebruikelijke vader of moeder) nodig zouden hebben past ook naadloos in deze emotiepolitiek.
Het lijkt mij ontzettend waardevol en ontzettend moeilijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het pleegouderschap is echt ontzettend pittig. Dat zou ik echt niet iedereen zomaar aanraden. Het is wel ontzettend mooi dat die mensen er zijn en er zijn er te weinig, dat ook vanwege de regel dat er maximaal 42 jaar mag zitten tussen pleegouder en kind, ik denk dat er best mensen zijn die na hun kinderen groot te hebben gebracht nog pleegouder willen worden maar dan ben je dus te laat.
Hier ging het mij even om.quote:
Je doet homofobe uitspraken. Dat Jetten een kind wil is opeens een lap rood vlees en je zegt er nog bij dat het sentiment begint te draaien ofzo. Daarmee lijk je te zinspelen op dat homo's geen kinderen meer mogen hebben ofzo.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier ging het mij even om.
Kreeg namelijk dat gevoel omdat je sprak over homofobe conservatievelingen nav mijn opmerking dat Jetten een stuk rood vlees de arena in wierp.
Maar fijn. Is het even bevestigd dat ik geen homofoob ben.
Ik zie het niet zitten om (commercieel) draagmoederschap op voorhand toe te staan voor welk gezelschap dan ook. Zowel hetero als homoseksueel.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je doet homofobe uitspraken. Dat Jetten een kind wil is opeens een lap rood vlees en je zegt er nog bij dat het sentiment begint te draaien ofzo. Daarmee lijk je te zinspelen op dat homo's geen kinderen meer mogen hebben ofzo.
Geen idee waarom je denkt niet homofoob te zijn. Je uitspraken laten heel wat anders zien.
Feit is dat links beweert dat er 45 genderidentiteiten zijn te onderscheiden, wat natuurlijk krankzinnig is. De rest van jouw post is pure poëzie.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat een verbijsterende hoeveelheid idioterie over hoe het normaal vinden dat mensen in principe de baas zijn over hun eigen seksuele voorkeuren blijkbaar een links ding is. En dat vanuit dezelfde soort figuren die datzelfde links verwijten moslim-vriendjes te zijn.
Misschien is de term dom-rechts wel verkeerd, misschien moeten we het wel over gefrustreerd rechts hebben. Alles waar rechts over gefrustreerd is of bang voor is is de schuld van links.
Commercieel draagmoederschap is in NL sowieso verboden.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om (commercieel) draagmoederschap op voorhand toe te staan voor welk gezelschap dan ook. Zowel hetero als homoseksueel.
Graag jouw bewering intrekken.
Links beweert dat? Wat een generalisering weer. Niet serieus te nemen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Feit is dat links beweert dat er 45 genderidentiteiten zijn te onderscheiden, wat natuurlijk krankzinnig is. De rest van jouw post is pure poëzie.
Wat is er mis met een gezond gevoel voor conservatisme? Woke heeft de strijd verloren, wereldwijd. Dat is toch wel duidelijk. De meeste mensen willen echte mannen en echte vrouwen. De rest is Westerse, decadente bullshit.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of phpmystyle homofoob is weet ik niet, interesseert mij eigenlijk ook geen ene kloot. Wat ik wel weet is dat hij aanhangers is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt.
Volgens mij zijn alle partijen tegen commercieel draagmoederschap in Nederland.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om (commercieel) draagmoederschap op voorhand toe te staan voor welk gezelschap dan ook. Zowel hetero als homoseksueel.
Ik ben op dit moment van geen enkele politieke partij lid. En op welke partij je doelt weet ik niet zeker. Maar die partij is sowieso niet tegen het homohuwelijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Of phpmystyle homofoob is weet ik niet, interesseert mij eigenlijk ook geen ene kloot. Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt.
Weet je hoe dit heet, Bassie, dit heet een overhaaste generalisatie. Je kan wel blijven roepen: 'links vindt dit' en 'rechts vindt dat', maar daar is gewoon geen sikkepit van waar. Er zullen vast linksen en rechtsen zijn die dat vinden, maar de categorale bewering dat 'links iedereen wil doen geloven dat er 65 verschillende genderidentiteiten zijn' is gewoon niet waar, net als dat de categorale bewering dan rechtse mensen vinden dat er 'mannen, vrouwen en foutjes van de natuur' zijn. Dit is gewoon hol gelul dat kant nog wal raakt. De wereld is (goddank) niet zo zwart-wit.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Lees je wel eens nieuwsmedia van linkse signatuur?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Misschien is de term dom-rechts wel verkeerd, misschien moeten we het wel over gefrustreerd rechts hebben. Alles waar rechts over gefrustreerd is of bang voor is is de schuld van links.
En dat mag jij vinden.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gezond gevoel voor conservatisme? Woke heeft de strijd verloren, wereldwijd. Dat is toch wel duidelijk. De meeste mensen willen echte mannen en echte vrouwen. De rest is Westerse, decadente bullshit.
Dat.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gezond gevoel voor conservatisme? Woke heeft de strijd verloren, wereldwijd. Dat is toch wel duidelijk. De meeste mensen willen echte mannen en echte vrouwen. De rest is Westerse, decadente bullshit.
Er is nooit een strijd geweest om woke want niemand kan definieren wat woke precies is. Het is een totaal inhoudsloze holle kreet.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat beweren. Maar het zijn vooral rechtse lui die er zo obsessief mee bezig zijn en een enorm probleem van maken. .quote:Op maandag 13 januari 2025 15:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Feit is dat links beweert dat er 45 genderidentiteiten zijn te onderscheiden, wat natuurlijk krankzinnig is. De rest van jouw post is pure poëzie.
Een uitwas van de verlichting. Woke is redelijk goed te omschrijven hoor.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is nooit een strijd geweest om woke want niemand kan definieren wat woke precies is. Het is een totaal inhoudsloze holle kreet.
Ik had het over een 'politieke stroming', niet over een specifieke partij. In ons land zijn sowieso amper partijen te vinden die tegen het homohuwelijk zijn. Maar je bent in de wolken met de conservatief-rechtse golf die over het westen trekt. En ik kan je verklappen dat de Orbans van deze wereld homo's weinig bewegingsvrijheid gunnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment van geen enkele politieke partij lid. En op welke partij je doelt weet ik niet zeker. Maar die partij is sowieso niet tegen het homohuwelijk.
Zou je deze beschuldiging willen intrekken? Ik noem jou ook geen misogynist.
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat mag jij vinden.
Van mij mogen mensen gewoon zijn wie ze willen zijn. En daarmee verwijs ik naar mijn eerdere bijdrage: ik begrijp transgenders niet, kan mij niet in die mensen verplaatsen. Maar dat hoeft ook niet. Laat die mensen lekker hun leven invullen zoals ze zelf willen.
Mijn fout dan, jij zei er niet bij dat het je om commercieel draagmoederschap ging. Dat zei je er niet bij, waardoor de focus meer lijkt te liggen op het feit dat Jetten homo is dus niet op de conventionele manier aan een kind kan komen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een uitwas van de stroming van 18e eeuw? Dat is woke?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een uitwas van de verlichting. Woke is redelijk goed te omschrijven hoor.
'Tell me you're an incel without telling me you're an incel.'quote:Op maandag 13 januari 2025 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Een nieuwe orde komt er aan. Hoe die er uit ziet weet niemand.
Maar we leven in de laatste jaren van wat heet "de Romantiek", hopelijk kan dat boek snel dicht.
De natuur bedoelt ook helemaal niks, want het is geen wezen dat in staat is iets te bedoelen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het over een 'politieke stroming', niet over een specifieke partij. In ons land zijn sowieso amper partijen te vinden die tegen het homohuwelijk zijn. Maar je bent in de wolken met de conservatief-rechtse golf die over het westen trekt. En ik kan je verklappen dat de Orbans van deze wereld homo's weinig bewegingsvrijheid gunnen.
En je mag mij naar hartenlust misogynist noemen, als jij daar vrolijk van wordt. Al zou dat wat gek zijn, afkomstig van een user die vorige week nog ontkende dat Andrew Tate een vrouwenhater is.
Bijzonder argument. Er zijn immer wel duizend en één dingen te bedenken die de natuur niet heeft bedoeld, maar waar we toch dankbaar gebruik van maken in het dagelijks leven en waar jij ook geen enkel probleem mee hebt.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar ik blijf het raar vinden. Zo heeft 'de natuur' het allemaal niet bedoeld.
En jij mag het raar vinden. Maar laat die mensen zich lekker ombouwen als ze daar behoefte aan hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Achjee, de vaste truuk als ze in het nauw komen voor conservatieven. Wijs naar de moslims.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
En de olifant is al wakkerquote:Op maandag 13 januari 2025 15:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achjee, de vaste truuk als ze in het nauw komen voor conservatieven. Wijs naar de moslims.![]()
Trappen we niet in.
BBB ook. Check Carolines bijdrage tijdens de APB maar terug. Haar achterlijke rant over hoe kinderen op de basisschool geleerd wordt hoe ze moeten vingeren.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:16 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens staan in Nederland de meeste rechtse partijen (en kiezers) achter de huidige wetgeving over transgenders et al. Volgens mij maakt alleen FvD zich druk over de (prima geregelde) seksuele voorlichting en dergelijke. Het zou beter zijn als medische transitie voor kinderen en tieners ook verboden wordt wegens gebrek aan bewijs, maar daarvoor is de medisch-wetenschappelijke weg de eerste optie.
De linkse partijen staan achter verruiming van de transgenderwet (wetsvoorstel ligt nu gelukkig weer in de la omdat er geen meerderheid voor is) dus die nemen wel degelijk een standpunt in waar je kritiek op kan hebben. Het is onzin om net te doen alsof de reactie daarop uit het niets komt.
Ga eens protesteren bij boeren en tuinders over wat de natuur daar allemaal wel niet zo bedoeld heeft.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Zou je in het vervolg niet gewoon zeggen wat je te zeggen hebt in plaats van lafhartige suggesties?quote:
Dus Orban en Poetin en de PiS partij in Polen hebben niet allerlei regels en wetten in het leven geroepen om het homo's en overige mensen uit de LHBTI+ gemeenschaap moeilijk te maken?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren. Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
Nogmaals, ik noem je nergens homofoob. Dit is wat ik stelde:quote:Op maandag 13 januari 2025 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je niks concreets hebt waarmee je geloofwaardig kunt onderbouwen dat ik homofoob zou zijn dan moet je dat ook niet insinueren.
quote:Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt.
En Poetin is niet intolerant tegen homo's? Grapje zeker? Wat betreft je grote vriend Orban en zijn Hongarije:quote:Volgens mij komt de intolerantie jegens mensen van hetzelfde geslacht niet uit de hoek van Orban, Poetin of leider van de Poolse Pis partij. Maar uit een hele andere hoek. Ik zal'm maar niet noemen want dat is in linkse kringen de olifant in de kamer.
En inderdaad, moslims zijn ook anti-homo. Ik ben dan ook geen fan van de islam, moet er niet aan denken dat deze religie in ons land de politieke lakens uitdeelt. Gelukkig is daar ook geen sprake van.quote:Duizenden mensen hebben gisteren in de Hongaarse hoofdstad Boedapest gedemonstreerd tegen een nieuwe anti-homowet. Als die wet vandaag door het parlement wordt aangenomen, komt er een verbod op voorlichting aan minderjarigen over homo- en transseksualiteit.
Bron
Ik geloof er geen zak van dat jij VVD stemtquote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Omdat het van links tot rechts impopulair is? Omdat bijna iedereen zijn eigen invulling heeft wat dan woke is. Voor zover ik kan nagaan heeft het woord ondertussen zo'n negatieve connotatie dat zelfs mensen die zich woke zouden noemen nu waarschijnlijk dan gewoon een andere term gebruiken die niet even beladen is.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo komt er een nieuwe orde aan en heeft 'woke' (wat dat dan ook preceis betekent, het is niet dat daar een sluitende definitie van te geven is) de strijd verloren?
Waarom is gezond conservatisme beter dan een gezonde progressieve kijk op de wereld?
Mensen in hun waarde laten is voor sommige mensen echt een brug te ver, he?
Dit kan prima de klassiek-liberale lijn zijn olv Paul Slettenhaar. Of meer de conservatief-liberale stroming.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van dat jij VVD stemt
Er zijn meer mensen die op partijen stemmen waarbij hun standpunten geen enkele overeenkomst met het partijprogramma hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Mwoh, als je er een Ieniemienie stem onderplakt kunnen zijn posts zo door Yesilgoz geplaatst zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die op partijen stemmen waarbij hun standpunten geen enkele overeenkomst met het partijprogramma hebben.
Ik houd niet op detailniveau bij wat er aldaar uit de kokers komt.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik noem je nergens homofoob. Dit is wat ik stelde:
[..]
[..]
En Poetin is niet intolerant tegen homo's? Grapje zeker? Wat betreft je grote vriend Orban en zijn Hongarije:
[..]
En inderdaad, moslims zijn ook anti-homo. Ik ben dan ook geen fan van de islam, moet er niet aan denken dat deze religie in ons land de politieke lakens uitdeelt. Gelukkig is daar ook geen sprake van.
Is een variant van "Ik stem geen PVV maar <insert een hoop extreemrechts geleuter>"quote:Op maandag 13 januari 2025 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.
En toch gok ik op 'niet openlijk voor zijn FvD / PVV stem uit durven komen'.
Met zijn stemgedrag pretenderen dat hij nog enige redelijkheid bezit, terwijl letterlijk elk van zijn meningsuitingen op dit forum hem ver en volledig in het rechts-radicale kamp plaatsen.
Maargoed .. Off-topic en zulks
Zeer zeker wel, omdat je dan er doelbewust voor kiest om andere rechten te verlenen aan mensen op basis van hun seksuele voorkeur. Heterostellen mogen dus wel trouwen en/of aan draagmoederschap meedoen, maar homo's mogen dat dus niet. Dat is homofoob. Dat komt dan misschien niet voort uit een haat of angst voor homo's, maar toch zeker vanuit de gedachte dat homo's op de een of andere manier minderwaardig zijn en het recht niet zouden moeten hebben op eenzelfde wijze als een heterostel zich tot elkaar te verhouden en/of kinderen op te voeden.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk geen homofoob als je een beleid voorstaat dat geen ruimte biedt voor stellen van hetzelfde geslacht voor zoiets als het huwelijk, of draagmoederschap.
Nogmaals, ik noem het beleid nergens 'homofoob'. Dit is wat ik stelde:quote:Op maandag 13 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik houd niet op detailniveau bij wat er aldaar uit de kokers komt.
Je bent natuurlijk geen homofoob als je een beleid voorstaat dat geen ruimte biedt voor stellen van hetzelfde geslacht voor zoiets als het huwelijk, of draagmoederschap.
Zozo, wat liberaal van jou zag. Mogen jouw verlichte opvattingen een voorbeeld zijn voor ons allen!quote:De lijn ligt echt bij discriminatie, geweld, en het ophitsen van de bevolking tegen stellen van hetzelfde geslacht. Ik wil even opgetekend hebben dat het in Rusland lijkt dat er soms invallen in gay-bars plaatsvinden omdat er zogenoemd drugs of andere criminaliteit zouden plaatsvinden. Dat vind ik verdacht, en het lijkt er op dat ze daar actief treiteren. Dat zou niet moeten in een liberale samenleving.
Ah mooi, je bent al duidelijker.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik noem het beleid nergens 'homofoob'. Dit is wat ik stelde:
"Wat ik wel weet is dat hij aanhanger is van een politieke stroming die homohuwelijken bij voorkeur verbiedt onder het mom van het herstel van 'traditionele normen en waarden' en homo's het liefst terug de kast injaagt."
[..]
Zozo, wat liberaal van jou zag. Mogen jouw verlichte opvattingen een voorbeeld zijn voor ons allen!
Volgens mij heb jij nogal een vreemd rooskleurig beeld van hoe veilig het is om homo te zijn zoals in een 'Zuid-Amerika' of een 'Turkije' of zelfs in een 'Nederland' (hier allen tussen haakjes omdat het nogal uitmaakt waar en op welk moment je in die streken bevindt en we maar beter niet aan dat soort rare generalisaties kunnen doen). Wanneer spreek jij eigenlijk van veilig? Zo lang er geen fysiek geweld tegen je gebruikt wordt, dan zijn we tevreden?quote:Op maandag 13 januari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent al duidelijker.
Even anders: is beleid te beschouwen als homofoob als een samenleving dat vooral is geschroeid op traditionele waarden? Dus neem als voorbeeld (niet zoeken naar uitwassen) een Zuid-Amerika of Turkije waar je prima veilig homo kan zijn, maar waar de samenleving en (religieuze) instituties het niet actief goedkeurt en soms zelfs afkeurt.
Als een overheid beperkingen oplegt aan een specifieke groep - in dit geval homo's - dan is dat discriminatoir. Je kunt in jouw voorbeeld dan inderdaad spreken van beleid dat homofoob is.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah mooi, je bent al duidelijker.
Even anders: is beleid te beschouwen als homofoob als een samenleving dat vooral is geschroeid op traditionele waarden? Dus neem als voorbeeld (niet zoeken naar uitwassen) een Zuid-Amerika of Turkije waar je prima veilig homo kan zijn, maar waar de samenleving en (religieuze) instituties het niet actief goedkeurt en soms zelfs afkeurt.
Ik was in Colombia afgelopen jaar. Was op zo'n eilandje met hotels, en het viel mij op dat meerdere leden van het personeel echt homo waren. Beetje zoals Meiland zeg maar. Heel vriendelijk! Of en Medellinen Bogota viel mij op in het uitgaansleven dat er echt wel gays (openlijk) tussen lopen.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nogal een vreemd rooskleurig beeld van hoe veilig het is om homo te zijn zoals in een 'Zuid-Amerika' of een 'Turkije' of zelfs in een 'Nederland' (hier allen tussen haakjes omdat het nogal uitmaakt waar en op welk moment je in die streken bevindt en we maar beter niet aan dat soort rare generalisaties kunnen doen). Wanneer spreek jij eigenlijk van veilig? Zo lang er geen fysiek geweld tegen je gebruikt wordt, dan zijn we tevreden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |