abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216280700
Overigens staan in Nederland de meeste rechtse partijen (en kiezers) achter de huidige wetgeving over transgenders et al. Volgens mij maakt alleen FvD zich druk over de (prima geregelde) seksuele voorlichting en dergelijke. Het zou beter zijn als medische transitie voor kinderen en tieners ook verboden wordt wegens gebrek aan bewijs, maar daarvoor is de medisch-wetenschappelijke weg de eerste optie.

De linkse partijen staan achter verruiming van de transgenderwet (wetsvoorstel ligt nu gelukkig weer in de la omdat er geen meerderheid voor is) dus die nemen wel degelijk een standpunt in waar je kritiek op kan hebben. Het is onzin om net te doen alsof de reactie daarop uit het niets komt.
pi_216280722
Ik zou niet weten waarom homo's of lesbisch of andere atypische gezinssamenstellingen geen kinderen kunnen opvoeden. Voor zover ik weet wijst wetenschappelijk onderzoek ook uit dat die andere gezinssamenstellingen het niet slechter doen voor een kind. Uiteindelijk lijken zaken als liefde en aandacht voor een kind me ook vele malen belangrijker dan de geaardheid van ouders.
pi_216280836
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Ik vind dat iedereen de vrijheid zou moeten hebben om zich te gedragen zoals hij wil, zolang hij daar iemand anders niet mee schaadt. (misschien zou ik Partij voor de Vrijheid moeten stemmen....)
Mensen die zich heel erg druk gaan maken over mannen die een jurk dragen o.i.d. , die vind ik raar
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_216280851
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nee, de obsessie ligt bij ideologisch links. Zij willen iedereen doen geloven dat er wel 65 verschillende genderidentiteiten zijn die alle gelijkwaardig zijn aan de heteroseksuele mens. Rechtse mensen vinden dat onzin, je hebt er slechts drie, namelijk: mannen, vrouwen en foutjes van de natuur.
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.
Het lijkt vooral projectie dat de linkse types hier mee bezig zouden zijn.
pi_216280922
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Toch zie ik hier (en in de media) eigenlijk alleen maar wat bozige rechtse typetjes zich druk maken over het onderwerp.
Waarom zouden die linkse types zich druk maken als ze op hun wenken bediend worden in deze. Alle bedrijven zwichten bij het onderwerp, als je 'geachte dames en heren' zegt in bij een groot bedrijf mag je meteen op het matje bij HR komen.
  maandag 13 januari 2025 @ 14:36:46 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216280933
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je houdt niemand voor de gek, in dat kamp zit je al. Het is zielig om net te doen alsof je geforceerd wordt om dat soort griezels te gaan verereren. Ga gewoon achter je standpunten staan zonder slachtoffertje te spelen.
Onzin.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 13 januari 2025 @ 14:39:26 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216280960
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn ook heteroseksuele stellen, mannetje-vrouwtje dus, die met behulp van een draagmoeder ouders kunnen worden.

Als dit op een voor alle partijen nette manier gebeurt, is er helemaal niets mis mee.
Kunnen we voor die stellen bijvoorbeeld geen pleegkinderen toegewezen krijgen? Dat lijkt mij een ontzettende win-win. Liefdevolle ouders voor het kind, en een stel dat blij wordt gemaakt met een kind.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 14:40:28 #133
5428 crew  miss_sly
pi_216280975
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kunnen we voor die stellen bijvoorbeeld geen pleegkinderen toegewezen krijgen? Dat lijkt mij een ontzettende win-win. Liefdevolle ouders voor het kind, en een stel dat blij wordt gemaakt met een kind.
Natuurlijk niet. Pleegkinderen is heel iets anders. Adoptiekinderen is dan weer een ander verhaal, maar dat is zo eenvoudig niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 januari 2025 @ 14:42:24 #134
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216280995
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Pleegkinderen is heel iets anders. Adoptiekinderen is dan weer een ander verhaal, maar dat is zo eenvoudig niet.
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Maar wat is er mis met pleegouderschap?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 13 januari 2025 @ 14:45:09 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216281015
Ik vind trouwens dat we respectvol om moeten gaan met ouderschapswensen. Maar wat mij betreft gaat het belang van het (ongeboren) kind voor die van het stel.

Probleem is dat Jetten donders goed weet dat hij op de manier waarop hij het brengt een stuk rood vlees in de arena gooit. Bovendien nogal dom ook want het sentiment begint langzaam te draaien.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 13 januari 2025 @ 14:45:43 #136
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216281020
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niets, daar kun je zelfs een leuke extra cent mee verdienen elke maand. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 14:46:44 #137
5428 crew  miss_sly
pi_216281031
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is niks mis met pleegouderschap. Pleegouders zijn hard nodig.
Maar als je pleegouder bent, betekent dat dat er dus nog een of twee officiele (wettelijke (dus biologische of adoptieouders)) zijn. Je mag dan alleen voor het kind zorgen, maar het wordt niet jouw kind. Vaak zijn deze kinderen ook al ouder en komen met een rugzakje; ze zijn namelijk niet voor niks niet meer bij de wettelijke ouders.

Adoptieouders is lastig. Adoptie uit het buitenland wordt, in mijn ogen wel terecht, niet veel meer gedaan. Adoptie van Nederlandse kinderen gebeurt zelden.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 14:48:03 #138
5428 crew  miss_sly
pi_216281042
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind trouwens dat we respectvol om moeten gaan met ouderschapswensen. Maar wat mij betreft gaat het belang van het (ongeboren) kind voor die van het stel.

Probleem is dat Jetten donders goed weet dat hij op de manier waarop hij het brengt een stuk rood vlees in de arena gooit. Bovendien nogal dom ook want het sentiment begint langzaam te draaien.
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
  maandag 13 januari 2025 @ 14:50:14 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216281063
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Als jij mij homofoob noemt zijn wij klaar. Er kleeft niets homofoobs aan mij.
Toe, geef jezelf een note.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 13 januari 2025 @ 14:50:42 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216281066
quote:

Jouw sentiment is iig wel duidelijk. Mijn sentiment wordt daar niet door beinvloed.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216281079
quote:
Dat spreekt voor zich. In dat geval is er niets mis met draagmoederschap. Het kind wordt geboren en groeit op in een gezin dat hem of haar wil. Een betere uitgangspositie is er niet.
pi_216281093
quote:

[..]
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena (wat een idiote bewoording overigens) in de ogen van homofobe conservatievelingen. Voor mensen die gewoon normaal nadenken en andere mensen ook het geluk gunnen ouders te worden, zien dat helemaal niet zo. The eye of the beholder...
Het zal u niet ontschoten zijn dat men aan de radicaal rechtse zijde erg goed is geworden in feiten loze emotiepolitiek. Dat uit draagmoeders/zaaddonors geboren kinderen niet goed door een homokoppel opgevoed kunnen worden omdat ze een "mama en een papa" (let op het niet gebruiken van het gebruikelijke vader of moeder) nodig zouden hebben past ook naadloos in deze emotiepolitiek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216281106
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Blijft toch leuk, projectie.
pi_216281137
quote:

[..]
Conservatieven maken het zichzelf wel enorm moeilijk

Een man die jij niet kent wil een vrouw worden, of andersom? Conservatieven kunnen dat blijkbaar niet verwerken in hun bekrompen brein, kunnen alleen redeneren vanuit hun eigen voorkeuren. Dus moet die persoon - die zij helemaal niet kennen - dwars worden gezeten. Diegene moet 'normaal gaan doen' en mag zijn of haar leven niet leiden op die manier die hij of zij voor ogen heeft.

Homo's willen een kindje adopteren? Conservatieven kunnen het idee van twee mannen (of vrouwen) die samen een kind opvoeden niet verdragen, dus moeten zij daartegen ageren. De homo's in kwestie moeten verrot worden gescholden en als het even kan moeten er wetten komen die deze levenskeuzes onmogelijk maken.

Topshow. Gezellige manier van leven, gezond ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 13-01-2025 15:01:39 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 januari 2025 @ 14:58:14 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216281188
Sowieso, ik denk dat een homostel dat veel moeite doet om toch kinderen te krijgen, er stukken beter voor zal zorgen dan het gemiddelde stel uit een tokkiebuurt.
  maandag 13 januari 2025 @ 14:58:59 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_216281197
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, ik denk dat een homostel dat veel moeite doet om toch kinderen te krijgen, er stukken beter voor zal zorgen dan het gemiddelde stel uit een tokkiebuurt.
Daar kan je wel veilig je geld op inzetten ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 15:00:33 #147
5428 crew  miss_sly
pi_216281218
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Op zichzelf is graag een kind willen en daar veel moeite voor doen nog steeds geen garantie. Maar er is in ieder geval wel goed over nagedacht voor dat kind er eenmaal is. Voors en tegens, hoe men de zorg wil verdelen, hoe het buitenshuis werken te verdelen, carrierepad, financiën, etc.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 15:01:16 #148
5428 crew  miss_sly
pi_216281234
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als jij mij homofoob noemt zijn wij klaar. Er kleeft niets homofoobs aan mij.
Toe, geef jezelf een note.
Ik noem jou niet homofoob.

En ik ben in POL geen mod, dus kan mezelf geen note geven. Als je er moeite mee hebt, kun je een tr zetten.
pi_216281275
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is niks mis met pleegouderschap. Pleegouders zijn hard nodig.
Maar als je pleegouder bent, betekent dat dat er dus nog een of twee officiele (wettelijke (dus biologische of adoptieouders)) zijn. Je mag dan alleen voor het kind zorgen, maar het wordt niet jouw kind. Vaak zijn deze kinderen ook al ouder en komen met een rugzakje; ze zijn namelijk niet voor niks niet meer bij de wettelijke ouders.
Het pleegouderschap is echt ontzettend pittig. Dat zou ik echt niet iedereen zomaar aanraden. Het is wel ontzettend mooi dat die mensen er zijn en er zijn er te weinig, dat ook vanwege de regel dat er maximaal 42 jaar mag zitten tussen pleegouder en kind, ik denk dat er best mensen zijn die na hun kinderen groot te hebben gebracht nog pleegouder willen worden maar dan ben je dus te laat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 13 januari 2025 @ 15:03:16 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216281283
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:52 schreef xpompompomx het volgende:

omdat ze een "mama en een papa" (let op het niet gebruiken van het gebruikelijke vader of moeder) nodig zouden hebben past ook naadloos in deze emotiepolitiek.
Dan moeten we ook maar abortus gaan verplichten bij alleenstaande zwangere vrouwen. We moeten wel consistent blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')