Bedrijfs- en faillissement fraude daarentegen ... Vele malen groter dan uitkeringsfraude door burgers ... Maarja, VVD-land ...quote:Op maandag 13 januari 2025 20:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou dat rapport is wel een hele dikke pil om even te droppen zonder dat je er zelf enig inzicht in geeft. 478 pagina's?
Als ik de samenvatting lees is 478 pagina's verspilde moeite. Niks nieuws, dit weten we allemaal al lang en de huidige regeringspartijen en kiezer hebben er geen enkele boodschap aan.
De reactie van het kabinet geeft ook wel aan dit dat rapport per direct de la in gaat.
Van de ene kant ben ik het er wel mee eens dat dit een belangrijk onderwerp is. Van de andere kant welke discussie kun je er over voeren. Nederland zou zich minder druk moeten maken met fraudebestrijding. Wij geven als Nederland volgens mij desnoods 10x zoveel uit aan fraude bestrijding dan dat de daadwerkelijke kosten van fraude zijn.
Er is een verschil tussen doen alsof dat allemaal hetzelfde is - want dat is het niet - en hoe een wetgever en een samenleving daarmee om moet gaan. We stellen het niet gelijk in de zin van 'Dat is hetzelfde', we stellen het gelijk in de zin van: 'Wat mensen in hun slaapkamer met elkaar willen doen, dat moeten ze lekker zelf weten, die vrijheid moeten ze hebben, en daarom moeten we dat voor de wet ook hetzelfde behandelen.'quote:Op maandag 13 januari 2025 17:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar het is toch compleet van de pot gerukt om sex tussen 2 transgenders (vrouw voorheen man en man voorheen vrouw) gelijk te stellen aan sex van een normaal heterostel. Als dit normaal is, hoe kan het dan dat we ca. 1.000.000 jaar van evolutie van mensachtigen achter de rug hebben? Dus het klopt niet wat je zegt.
Ik ken homos die elkaar met flesjes bier behelpen, tja what ever makes your wheel spin hequote:Op maandag 13 januari 2025 23:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen doen alsof dat allemaal hetzelfde is - want dat is het niet - en hoe een wetgever en een samenleving daarmee om moet gaan. We stellen het niet gelijk in de zin van 'Dat is hetzelfde', we stellen het gelijk in de zin van: 'Wat mensen in hun slaapkamer met elkaar willen doen, dat moeten ze lekker zelf weten, die vrijheid moeten ze hebben, en daarom moeten we dat voor de wet ook hetzelfde behandelen.'
Ik ken heterostellen die elkaar met zwepen te lijf gaan en duimen in elkaars reet douwen. Niet normaal toch! 't Zou verboden moeten worden!
Hoe dan ook, 't gaat je allemaal niets aan.
Ik ken homos die na het werk thuiskomen, dan kankeren over wat een verschrikkelijke wereld het toch wel is en dat de andere homo dan zegt: 'Ach, schat, maak je niet zo'n zorgen. Ik heb pasta gemaakt.' Dan bij het eten een glaasje wijn of twee, even kijken hoe het ook alweer met die of die serie zat, dat HBO en Apple-TV toch echt wel betere series heeft dan Netflix en of we niet eens moesten over stappen, dan de tandenpoetsen en daarna elkaar kei- en keihard in de kont neuken om niet veel later gelukkig en voldaan in slaap te vallen en de ochten erop (na wat koffie en een bagel met zalm en roomkaas, glaasje sap ook) de wetenschap weer een opdonder te geven! Kijk, dat zijn nu leuke mensen. Daar heb je wat aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ken homos die elkaar met flesjes bier behelpen, tja what ever makes your wheel spin he
Tja, zolang er vanuit politiek Den Haag weinig tot geen nieuws en/of beweging is op gebieden waar de echte problemen liggen..quote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Deze hele discussie hoort uberhaupt niet in deze thread thuis, hoezo gaat het hier opeens over LHBTQ? Heeft iemand vanuit de politiek iets geroepen dit weekend wat ik gemist heb?
edit: even teruggelezen en omdat een of andere idioot hier gisteren roept dat heteroseksualiteit de norm zou moeten zijn wordt dit topic nu anderhalve dag gebruikt voor een discussie die helemaal niets met Nederlandse politiek te maken heeft.
Mods?
Dit is wat de fok-policy daar over zegtquote:Op maandag 13 januari 2025 18:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Deze hele discussie hoort uberhaupt niet in deze thread thuis, hoezo gaat het hier opeens over LHBTQ? Heeft iemand vanuit de politiek iets geroepen dit weekend wat ik gemist heb?
edit: even teruggelezen en omdat een of andere idioot hier gisteren roept dat heteroseksualiteit de norm zou moeten zijn wordt dit topic nu anderhalve dag gebruikt voor een discussie die helemaal niets met Nederlandse politiek te maken heeft.
Mods?
Diep triest. Maar helaas niet onverwacht.quote:Mensen op hun geaardheid aanvallen doen we niet op FOK!. We noemen medefokkers dus geen vieze homo, om maar iets te noemen.
Sommige woorden hebben meerdere betekenissen:
• flikker toch op
• doe niet zo gay
• je bent toch geen mietje?
Dit zijn géén discriminerende uitingen.
Ook het vinden van het volgende is geen probleem.
• transseksualiteit is een afwijking/psychische aandoening
• homoseksualiteit is niet natuurlijk/vies
Dat zijn vormen van meningen en/of feiten en/of een combinatie daarvan en niet op de persoon gespeeld. Zolang er respectvol gediscussieerd wordt moet dit gewoon kunnen, uiteraard zoals bij alles binnen de context van het topic in kwestie.
Ergo, homo/transfobe uitingen zijn prima, maar iemand een homo/transfoob noemen mag niet, want dán is het opeens een persoonlijke aanval.quote:Discussies worden gevoerd op normale toon. Dat houdt in dat we niet persoonlijk worden, elkaar niet uitschelden en het gebruik van grove scheldwoorden zoveel mogelijk vermijden. Schelden met kanker staan we niet toe.
voorbeelden:
o 'Je bent overduidelijk gestoord'
o 'rot op met je wittemannentranen'
o 'Ah, daar hebben we weer een sjw'
o 'racist', 'fascist', 'seksist', 'pedo', 'nazi', 'bruinhemd', 'landverrader' enz. enz
Als je een probleem hebt met hoe @capricia of ik modereren op POL, dan weet je in welk topic je dat kan aankaarten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit is wat de fok-policy daar over zegt
[..]
Diep triest. Maar helaas niet onverwacht.
Maar dat benoemen mag dan weer niet:
[..]
Ergo, homo/transfobe uitingen zijn prima, maar iemand een homo/transfoob noemen mag niet, want dán is het opeens een persoonlijke aanval.
Ik stel duidelijk dat ik een probleem met de policy heb.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als je een probleem hebt met hoe @:capricia of ik modereren op POL, dan weet je in welk topic je dat kan aankaarten.
Geen klachten daarover hoor. Die policy leest niemand, behalve @probeer blijkbaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als je een probleem hebt met hoe @:capricia of ik modereren op POL, dan weet je in welk topic je dat kan aankaarten.
Ik heb helemaal geen moeite met transgenders maar ik heb verschrikkelijke moeite met mijn linkse medemensen die transgenderisme in cultureel opzicht gelijk stellen aan heterosex. Het is voor hen verboden om heterosex als norm te stellen, ondanks het schier oneindige aantal bewijzen voor de evolutietheorie met de ontwikkeling van de mensen en mensachtigen in miljoenen jaren. Of wil jij nu beweren dat pakweg 600.000 jaar geleden het de normaalste zaak van de wereld was dat de Homo heidelbergensis ook nadacht over geslachtsverandering? Nee dus, want het is een recent onzinnig cultureel dingetje dat is ontsproten uit het decadente brein van de Westerse mens.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Even aandacht voor het masker van tolerantie waar Bassie en Php zich achter verschuilen. Ze doen alsof ze geen moeite hebben met transgenders an sich, omdat ze zelf ook wel snappen dat LHBTI-haat sociaal niet echt geaccepteerd is in ons land.
Maar krijgen we hier een regering die transgenders en andere LHBTI'ers terug in hun hok ramt en op alle manieren het leven zuur maakt, dan staan dat soort gasten vooraan te juichen.
Je schiet je doel voorkomen voorbij. We hebben het hier niet over de een of andere vreemdsoortige, normatieve theorie die enigszins riekt naar een nog veel vreemdsoortiger sociaal-Darwinisme (in de zin van: zo bedoelde de natuur en de Homo heidelbergensis het - die overigens uitgestorven is dus een heel goed voorbeeld is dat ook niet. Misschien als die elkaar wat vaker zouden pijpen en zo nu en dan de zorg voor een kind aan een tante over gelaten, waarvan de evolutionaire voordelen mooi zijn beschreven door Desmond Morris e.d. dat ze het wat langer vol hadden gehouden) waaruit we dan zouden moeten concluderen dat homoseks niet gelijk is aan heteroseks of niet gelijk is aan transgenderseks...quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen moeite met transgenders maar ik heb verschrikkelijke moeite met mijn linkse medemensen die transgenderisme in cultureel opzicht gelijk stellen aan heterosex. Het is voor hen verboden om heterosex als norm te stellen, ondanks het schier oneindige aantal bewijzen voor de evolutietheorie met de ontwikkeling van de mensen en mensachtigen in miljoenen jaren. Of wil jij nu beweren dat pakweg 600.000 jaar geleden het de normaalste zaak van de wereld was dat de Homo heidelbergensis ook nadacht over geslachtsverandering? Nee dus, want het is een recent onzinnig cultureel dingetje dat is ontsproten uit het decadente brein van de Westerse mens.
Met alle respect, maar nee, fuck negeren. Dit soort ranzigheid dient keer op keer benoemd te worden voor wat het is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:57 schreef Hanca het volgende:
Jongens, laten we deze fan van figuren als Van Houwelingen, van Meijeren en Freek Jansen nou negeren, zo'n FvD'er is niet te overtuigen omdat hij geen normaal nieuws binnen krijgt, wat al blijkt uit het feit dat hij denkt dat Bij1 de grootste linkse partij van Nederland is.
Het spijt mij allemaal zeer. De homo-emancipatie gaat mij aan het hart en als daar weer eens op gekankerd wordt, dan zeg ik daar graag wat van. Dat gezegd hebbende lijkt het me prettiger om het over iets anders te hebben. De ervaring leert dat de weinige (en gelukkig steeds ook minder) mensen die daar nu écht een probleem mee hebben toch niet van gedachte te veranderen zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:57 schreef Hanca het volgende:
Jongens, laten we deze fan van figuren als Van Houwelingen, van Meijeren en Freek Jansen nou negeren, zo'n FvD'er is niet te overtuigen omdat hij geen normaal nieuws binnen krijgt, wat al blijkt uit het feit dat hij denkt dat Bij1 de grootste linkse partij van Nederland is.
Klopt. En die dacht ook niet over het zetten van een gebroken been, het weghalen van een blindedarm of een open hartoperatie. Of met de auto op vakantie naar Zuid-Frankrijk of een wereldreis met het vliegtuig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen moeite met transgenders maar ik heb verschrikkelijke moeite met mijn linkse medemensen die transgenderisme in cultureel opzicht gelijk stellen aan heterosex. Het is voor hen verboden om heterosex als norm te stellen, ondanks het schier oneindige aantal bewijzen voor de evolutietheorie met de ontwikkeling van de mensen en mensachtigen in miljoenen jaren. Of wil jij nu beweren dat pakweg 600.000 jaar geleden het de normaalste zaak van de wereld was dat de Homo heidelbergensis ook nadacht over geslachtsverandering? Nee dus, want het is een recent onzinnig cultureel dingetje dat is ontsproten uit het decadente brein van de Westerse mens.
Zeg, wat lopen jullie hier eens de hele dag kapot te haten op de homo heidelbergensis?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. En die dacht ook niet over het zetten van een gebroken been, het weghalen van een blindedarm of een open hartoperatie. Of met de auto op vakantie naar Zuid-Frankrijk of een wereldreis met het vliegtuig.
Nee hoor, alleen al vanwege zijn naam een van mijn favorietenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Zeg, wat zitten jullie hier opeens allemaal kapot te haten op de homo heidelbergensis?.
Je bent zelf een homo heidelbergensis!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen al vanwege zijn naam een van mijn favorieten
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:34 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt. Heteroseksualiteit als vanzelfsprekende gedragsregel voorschrijven zie ik als ontzettend fout. En dat rijmt ook geenszins met 'geen moeite met transgenders hebben'. En mensen die die norm wel op willen leggen veracht ik. Ik zie hen als ranzig tuig. Waar haalt zo iemand het gore lef vandaan om een ander voor te willen schrijven hoe diegene zichzelf qua seksuele interesse en/of identiteit zou moeten uiten.quote:https://www.vandale.nl/gr(...)lands/betekenis/norm
norm (de; v(m); meervoud: normen)
1
gedragsregel die door de leden van een gemeenschap als min of meer vanzelfsprekend wordt beschouwd: naar een vaste norm
Men maakt vaak de fout dat 'meerderheid' norm is. Nee hoor, er zijn heel veel systemen waarin verschillende zaken voorkomen. Wie zegt dat mensen die geen hetero zijn afwijken van de norm, zegt ongeveer net zoveel dat elke vogel die geen kip is afwijkt van de norm 'vogel'.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Heteroseksualiteit als vanzelfsprekende gedragsregel voorschrijven zie ik als fout. Dat rijmt ook geenszins met 'geen moeite met transgenders hebben'. En mensen die die norm wel op willen leggen veracht ik. Ik zie hen als ranzig tuig. Waar haalt zo iemand het gore lef vandaan om een ander voor te willen schrijven hoe diegene zichzelf qua seksuele interesse en/of identiteit mag uiten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_historyquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Men maakt vaak de fout dat 'meerderheid' norm is. Nee hoor, er zijn heel veel systemen waarin verschillende zaken voorkomen. Wie zegt dat mensen die geen hetero zijn afwijken van de norm, zegt ongeveer net zoveel dat elke vogel die geen kip is afwijkt van de norm 'vogel'.
En een ziekelijke neiging het gedrag van anderen te willen bepalen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:12 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, transgenders zijn waarschijnlijk niet stoer en mannelijk genoeg. En je dus normaal naar hen gedragen ook niet.
Er zit vooral een sneue onzekerheid onder.
Anders generaliseer je nog wat meerquote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:12 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, transgenders zijn waarschijnlijk niet stoer en mannelijk genoeg. En je dus normaal naar hen gedragen ook niet.
Er zit vooral een sneue onzekerheid onder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |