Ik kan me ook niet echt voorstellen waarom je je druk zou maken om iemand zijn seksuele voorkeur.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen zich ergeren wat hij wil, maar waarom zou je je ergeren aan iemands seksuele voorkeur? Waarom zou je Winfried Baijens het journaal zien presenteren, je bedenken: "Die is homo" en dan schuim rond je mondhoeken ontwikkelen?
O ja absoluut. Ik kan me altijd mateloos irriteren aan historische drama's waarin je dan per se gekleurde moet mensen moet zien. Zat laatst bijvoorbeeld het 2e seizoen van Wolf Hall te kijken, die serie ziet er echt fantastisch uit wat betreft kostuums en decors, maar excuus negers gekleurde mensen aan het hof van Henry VIII? Srsly?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet echt voorstellen waarom je je druk zou maken om iemand zijn seksuele voorkeur.
Ik kan me dan wel voorstellen dat je een zucht laat gaan als het totaal irrelevant is voor een reclame/film/whatever en dat er vervolgens wel een focus op moet liggen dat iemand gay/zwart/whatever is.
Clown Bassie denkt meer aan penis dan de gemiddelde homofiel. Ik wil via deze weg feliciteren met zijn coming out.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:12 schreef Cupfighter het volgende:
Botox rechts![]()
Maar @:bassie48 , er zijn inderdaad veel grotere en belangrijkere problemen waar de politiek zich druk om moet maken, dat doen ze wel niet maar dat is een ander verhaal
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Rechtse mensen vinden woke en gender-identiteit flauwekul. Linkse mensen vinden dit ontzettend belangrijk. Het is dus een links-rechts dingetje.
Jij vindt het een recht om mensen 'niet normaal' en dus raar te vinden op grond van iets waarmee ze niet alleen geboren zijn, maar vaak ook psychisch al jaren mee geworsteld hebben? Mag ik het niet normaal vinden om dat een recht te vinden?quote:Iedereen heeft het recht om van geslacht te veranderen, iedereen heeft het recht om die getransformeerde mensen niet normaal te vinden.
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:12 schreef Cupfighter het volgende:
Botox rechts![]()
Maar @:bassie48 , er zijn inderdaad veel grotere en belangrijkere problemen waar de politiek zich druk om moet maken, dat doen ze wel niet maar dat is een ander verhaal
Deze stelling wordt door de linkse kiezer beoordeeld als onwaar.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Links vind gendertransformatie belangrijk.
We hebben een rechtse regering en die doen ook weinig of niets aan belangrijke items, zoals @Hanca zegt misschien maar goed ook, kunnen ze het ook niet erger makenquote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Als links zich nou gewoon bezig zou houden met de door rechts voorgedragen en goedgekeurde onderwerpen dan....quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp.
Aan iedereen is wel iets raars te ontdekken. Waarom precies de (rechtse) focus op dit ene onderwerp?quote:Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Je bent weer eens niet consequent en precies. Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen. Geen manachtige vrouwen of vrouwachtige mannen. Dus jij zou het met mij eens moeten zijn maar dat doe je niet want tja ..... je bent immers links.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Dat artikel in Trouw noemt een paar onderwerpen waarop links/hoogopgeleid partijen hebben opgericht: democratische vernieuwing (D66), Milieu en klimaat (GL), Natuur (PvdD) en internationalisme (Volt). Je hebt gelijk dat hij 1 optie niet noemt, er is een partij opgericht voor 'woke en gender-identiteit', zoals jij dat noemt: Bij1. Die haalde het schitterende resultaat van 0 zetels. Zo belangrijk vindt links dat blijkbaar.
De enige partij die bijna fulltime met woke en gender-identiteit bezig is, is rechts. Namelijk FvD. Rechtse mensen vinden het namelijk iets om zich over op te winden, linkse mensen niet.
[..]
Jij vindt het een recht om mensen 'niet normaal' en dus raar te vinden op grond van iets waarmee ze niet alleen geboren zijn, maar vaak ook psychisch al jaren mee geworsteld hebben? Mag ik het niet normaal vinden om dat een recht te vinden?
En zo'n ontzettend kleingeestig en onbelangrijk onderwerp.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als links zich nou gewoon bezig zou houden met de door rechts voorgedragen en goedgekeurde onderwerpen dan....
[..]
Aan iedereen is wel iets raars te ontdekken. Waarom precies de (rechtse) focus op dit ene onderwerp?
Ergerenquote:Op maandag 13 januari 2025 09:18 schreef xpompompomx het volgende:Ik kan me altijd mateloos irriteren aan historische drama's waarin je dan per se gekleurde moet mensen moet zien.
Gelukkig wordt Nederland hier steeds tolleranter in. Was, volgens WorldValluesSurvey in 2006 18 procent van de Nederlanders nog homofoob, in 2022 was dit 5 procent.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet echt voorstellen waarom je je druk zou maken om iemand zijn seksuele voorkeur.
Ik kan me dan wel voorstellen dat je een zucht laat gaan als het totaal irrelevant is voor een reclame/film/whatever en dat er vervolgens wel een focus op moet liggen dat iemand gay/zwart/whatever is.
Ik geloof dan ook dat er voor de zondeval geen homofilie was. Helaas leven we niet meer in Gods volmaakte schepping en is er helemaal niemand meer die daaraan voldoet. Jij en ik geen procent meer dan een transvrouw of een bi-sexueel.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je bent weer eens niet consequent en precies. Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen. Geen manachtige vrouwen of vrouwachtige mannen. Dus jij zou het met mij eens moeten zijn maar dat doe je niet want tja ..... je bent immers links.
Ik denk niet dat je dat op "links" moet gooien.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je bent weer eens niet consequent en precies. Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen. Geen manachtige vrouwen of vrouwachtige mannen. Dus jij zou het met mij eens moeten zijn maar dat doe je niet want tja ..... je bent immers links.
Het is best wel lastig wanneer anderen invullen hoe jij denkt doordat je een bepaald geloof aanhangt, doordat je links of rechts bent of doordat je op een bepaalde partij stemt. Als elke christen, elke gl/pvdaër en elke pvv'er nou precies hetzelfde dacht dan zou dit opgaan.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof dan ook dat er voor de zondeval geen homofilie was. Helaas leven we niet meer in Gods volmaakte schepping en is er helemaal niemand meer die daaraan voldoet. Jij en ik geen procent meer dan een transvrouw of een bi-sexueel.
Het is vooral een knieval die er gemaakt wordt om het hele concept LHBTI+ naar de kerk toe te trekken. Beantwoord eens eerlijk voor jezelf de vraag of jouw kerk ook zo bezig zou zijn geweest met die onderwerpen als de maatschappelijk druk niet zo immens was geweest ?quote:Op maandag 13 januari 2025 06:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
De 'publicitaire schade' heeft er helemaal niks mee te maken, het erkennen dat een homo niet zondiger is dan anderen wel. En ook het erkennen dat je zo geboren bent, het is geen ziekte oid. En het bestaan van LHBTI mensen, ook in de kerk, is niet van voorbijgaande aard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Ik heb nog een veel beter idee: waarom die mensen niet gewoon lekker hun ding laten doen? Wat kan mij het nou schelen als een of andere kerel een vrouw wil worden, of andersom?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist. Links vind gendertransformatie belangrijk. Rechts vind het allemaal raar gedoe. Als links zich nou bezig zou houden met de werkelijk belangrijke zaken van het leven, was er geen discussie over dit onderwerp. Waarom kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat vrouwelijke mannen raar zijn?
Precies. En zoveel boeit het me ook niet. Voor sommige lui is dit echt een complete obsessie.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog een veel beter idee: waarom die mensen niet gewoon lekker hun ding laten doen? Wat kan mij het nou schelen als een of andere kerel een vrouw wil worden, of andersom?
Ik snap transgenders niet, kan mij niet verplaatsen in hun beweegredenen, maar dat hoeft ook niet. Leef en laat leven. Je hebt er toch geen last van?
quote:Op maandag 13 januari 2025 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is vooral een knieval die er gemaakt wordt om het hele concept LHBTI+ naar de kerk toe te trekken. Beantwoord eens eerlijk voor jezelf de vraag of jouw kerk ook zo bezig zou zijn geweest met die onderwerpen als de maatschappelijk druk niet zo immens was geweest ?![]()
De post-Romaniek (waar Woke uit voortkomt) zal echt van voorbijgaande aard zijn, hoe de wereld er over 7 jaar uit ziet weet ik niet. Maar over 20 jaar lachen we hier om.Ja, want de eerste stukken hierover bij de synode zijn van 1978, de eerste professor die de synode toesprak hierover was in 1981. Professor Douma, één van de topprofessoren van mijn kerk, schreef in 1991 al een uitleg waarom transseksualiteit gewoon erkend moet worden en hoe we hiermee om moeten gaan in de kerk (erkennen, begeleiden en aangeven dat iemand die zich een man voelt in een vrouwenlichaam gewoon een man is).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nee, dit heeft niks met publicitaire druk of iets van voorbijgaande aard te maken.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Zoals ik al zei heeft die groep een aandeel in het veroorzaken en verergeren van hun situatie. Dat maakt de beweegredenen niet minder verklaarbaar.quote:Op maandag 13 januari 2025 01:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende: [..] Ja maar het zijn toch ook diezelfde lager opgeleiden die stemmen op partijen die het OV slechter willen maken, geen investeringen willen doen in wijken, een eigen huis verder uit zicht brengen. Zodat voornamelijk het bedrijfsleven er op vooruitgaat maar toch ook al die elites waar ze zon hekel aan hebben geen centje pijn voelen van het conservatieve beleid. Natuurlijk ook typisch dat de enige 'investering' waar je wat over hoort defensie er maar weer eens een is waar die lager opgeleiden dus helemaal niets aan hebben en niets van merken. Dat geldt natuurlijk ook voor het geld dat richting milieu maatregelen gaat maar daarvan valt in ieder geval nog prima uit te leggen waarom dat nuttig is, dat heb je uiteraard niet bij wapentroep die vervolgens enkel gebruikt wordt op trainingen.
quote:Op maandag 13 januari 2025 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]
Gelukkig is woke verdwenen dus hoeven we het daar ook niet meer over hebben
Kennelijk gaat het verder nog steeds veel te goed in dit land als 'we' blijven janken over LHBTI-verhaal. Er zijn tal van andere, vele malen grotere, problemen in dit land...
Je komt niet sterker uit een discussie als je refeert aan door mensen bedachte opperwezens met bijbehorend sprookjesboek.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Volgens jou God en geloof heeft Hij mannen en vrouwen geschapen.
Dat vind ik ook. Daarom is het onbegrijpelijk dat progressieven het wel belangrijk vinden dat decadente mannen in het Westen niet tevreden zijn met hun lijf en daarom getransformeerd mogen worden tot vrouw.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog een veel beter idee: waarom die mensen niet gewoon lekker hun ding laten doen? Wat kan mij het nou schelen als een of andere kerel een vrouw wil worden, of andersom?
Ik snap transgenders niet, kan mij niet verplaatsen in hun beweegredenen, maar dat hoeft ook niet. Leef en laat leven. Je hebt er toch geen last van?
Goeden poging tot gaslighting.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Daarom is het onbegrijpelijk dat progressieven het wel belangrijk vinden dat decadente mannen in het Westen niet tevreden zijn met hun lijf en daarom getransformeerd mogen worden tot vrouw.
Je bedoelt: dat mannen en vrouwen mogen worden wie ze zijn, in plaats van hoe ze geboren zijn?quote:Op maandag 13 januari 2025 10:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Daarom is het onbegrijpelijk dat progressieven het wel belangrijk vinden dat decadente mannen in het Westen niet tevreden zijn met hun lijf en daarom getransformeerd mogen worden tot vrouw.
Ach kom nou toch op zegquote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof dan ook dat er voor de zondeval geen homofilie was. Helaas leven we niet meer in Gods volmaakte schepping en is er helemaal niemand meer die daaraan voldoet. Jij en ik geen procent meer dan een transvrouw of een bi-sexueel.
Rechts vind het ook heel belangrijk. Maar dat in negatieve zin.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:22 schreef Bassie48 het volgende:
Links vind gendertransformatie belangrijk.
Ik geloof niet dat er voor of na de zondeval pratende slangen waren. Hommos echter wel.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? De mogelijkheid om je om te laten bouwen bestaat gewoon. Als een man of vrouw zich daar gelukkig bij voelt, dan have at it, zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:53 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Kunnen dieren (pratende slangen incluis) ook zondig zijn, want hommoseksuwaliteit zie je daar ookquote:Op maandag 13 januari 2025 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er voor of na de zondeval pratende slangen waren. Hommos echter wel.
Wat ik me nou afvraag is waar deze obsessie vandaan is gekomen. Zijn dochter?quote:Op maandag 13 januari 2025 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch knap dat hij 3 jaar nodig had om een interne virus te laten verwijderen
En natuurlijk een flinke partij incest anders waren we nooit verder gekomen dan het gezin Adam, Eva en de kinderen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er voor of na de zondeval pratende slangen waren. Hommos echter wel.
We hebben hier een half dozijn users die het zelden over iets anders hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rechts vind het ook heel belangrijk. Maar dat in negatieve zin.
Waarom moet je het bij kinderen weghouden? Lijkt me goed dat ze weten dat er transgenders bestaan, en dat je daar normaal tegen moet doen. Dat laatste is voor veel mensen nog een hele opgave.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
De discussie gaat ook teveel erover dat "conservatief" het de ander zou misgunnen om een persoon die lijdt aan genderdysforie de noodzakelijke behandelingen zou willen ontzeggen. Daar gat het dus niet om. Een ieder die ziek is moet hulp krijgen om beter te worden.
Waar het om gaat is dat we all over the country (tot in klaslokalen aan toe) een campagne gevoerd wordt die zo sterk is dat zelfs Coca Cola er bang van wordt. Dat is allemaal niet nodig. Het is een onderwerp dat je bij kinderen moet weghouden. En vlaggen op gemeentehuizen, bibliotheken, logo's met allerlei kleuren zijn niet nodig. Gewoon normaal doen.
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen? Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? De mogelijkheid om je om te laten bouwen bestaat gewoon. Als een man of vrouw zich daar gelukkig bij voelt, dan have at it, zou ik zeggen.
Je hoeft het ook niet normaal te vinden, maar laat mensen gewoon hun ding doen. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen? Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.
Waarom zou dat niet de bedoeling zijn?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen?
Waarom het woordje ondoordacht introduceren?quote:Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet normaal te vinden, maar laat mensen gewoon hun ding doen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Geen van die zaken (behalve alcohol- en drugsmisbruik dan) kan je ook maar op een enkele manier normaal met elkaar vergelijken. Je schiet jezelf weer eens voorbij in stompzinnigheid, Bassie. Dan de volgende vraag: wat interesseert jou dat? Heb je er last van? Nee? Bemoei je dan gewoon met je eigen zaken.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Van mij mag het ook maar moet het ook? Waarom mag zo'n 'man' niet duidelijk worden gemaakt dat het 'niet de bedoeling is geweest' om getransformeerd te worden en dat hij het er maar mee moet doen? Drugsgebruik, alcoholmisbruik, pedofilie en kinderarbeid vinden we ook niet normaal. Daar zeggen we ook wat van. Waarom dan niet van het (ondoordacht) van geslacht veranderen? Ik vind dat opmerkelijk, zo niet raar.
Je kan ook helemaal niet ondoordacht van geslacht veranderen. Daar gaat een hele molen aan vooraf aangezien het vrij ingrijpend is.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Normaal doen: eens. En dan leg je dus aan kinderen uit groep 5 t/m 8 uit dat er homo's en transseksuelen bestaan. Niet lacherig, zeker niet pusherig, gewoon een feitelijke uitleg.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
De discussie gaat ook teveel erover dat "conservatief" het de ander zou misgunnen om een persoon die lijdt aan genderdysforie de noodzakelijke behandelingen zou willen ontzeggen. Daar gat het dus niet om. Een ieder die ziek is moet hulp krijgen om beter te worden.
Waar het om gaat is dat we all over the country (tot in klaslokalen aan toe) een campagne gevoerd wordt die zo sterk is dat zelfs Coca Cola er bang van wordt. Dat is allemaal niet nodig. Het is een onderwerp dat je bij kinderen moet weghouden. En vlaggen op gemeentehuizen, bibliotheken, logo's met allerlei kleuren zijn niet nodig. Gewoon normaal doen.
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie. Ik vind gendertransformatie een vreemd fenomeen, meer niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Geen van die zaken (behalve alcohol- en drugsmisbruik dan) kan je ook maar op een enkele manier normaal met elkaar vergelijken. Je schiet jezelf weer eens voorbij in stompzinnigheid, Bassie. Dan de volgende vraag: wat interesseert jou dat? Heb je er last van? Nee? Bemoei je dan gewoon met je eigen zaken.
Wie van mening is dat zijn of haar wens tot geslachtsverandering onwenselijk is, kan daarover in gesprek gaan met een psycholoog of andere hulpverlener. Anderen moeten gewoon lekker hun ding doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?
Hoe denk je dat dat in zijn werking gaat, Bassie? Dat als iemand een geslachtsverandering wil ondergaan hij dan naar de huisarts gaat en die dan zegt: 'Nou meneer/mevrouw, dat treft. Ik zou eigenlijk vanmiddag met een collega gaan lunchen, maar die is verhinderd, dus als u even een uurtje wacht, dan kunt u direct op de snijtafel'?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |