Daar is "rechts" even goed in geobsedeerd, anders zouden ze er niet topics over vol mekkeren.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie.
Je loopt zo'n 40 tot 50 jaar achter, het idee dat transseksuelen psychisch in de war zijn komt uit de jaren 70 en 80. Dat standpunt zijn we wel voorbij.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?
Is er ooit een linkse user geweest die hier over begon in POL? Nee. En toch komt het steeds terug, wie zijn er dan geobsedeerd?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie. Ik vind gendertransformatie een vreemd fenomeen, meer niet.
Dus, als ik het goed begrijp:quote:Op maandag 13 januari 2025 11:49 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je die mensen niet helpen hun merkwaardige gedachten en gevoelens te transformeren ipv hun lichaam? Waarom niet, in godsnaam?
Je kan het benoemen en vertellen dat het bestaat. Maar nu zit het overal in verweven en wordt er overal mee gedweept.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet je het bij kinderen weghouden? Lijkt me goed dat ze weten dat er transgenders bestaan, en dat je daar normaal tegen moet doen. Dat laatste is voor veel mensen nog een hele opgave.
Dat is links niet. Waar links mee geobsedeerd is - als je het zo wil noemen - is de vreemdsoortige behoefte van mensen om maar allemaal meningen te hebben over hoe anderen invulling aan hun leven wensen te geven en zich daar constant tegen aan willen bemoeien.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het interesseert mij waarom links zo geobsedeerd is over gendertransformatie. Ik vind gendertransformatie een vreemd fenomeen, meer niet.
Sommigen denken dat het zoiets is als een tribal tattoo of een navelpiercing.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat in zijn werking gaat, Bassie? Dat als iemand een geslachtsverandering wil ondergaan hij dan naar de huisarts gaat en die dan zegt: 'Nou meneer/mevrouw, dat treft. Ik zou eigenlijk vanmiddag met een collega gaan lunchen, maar die is verhinderd, dus als u even een uurtje wacht, dan kunt u direct op de snijtafel'?
"Overal in verweven"quote:Op maandag 13 januari 2025 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan het benoemen en vertellen dat het bestaat. Maar nu zit het overal in verweven en wordt er overal mee gedweept.
Sowieso vraag ik mij af over de meeste kinderen niet al drommels goed weten wat het is. Je hoeft insta of snapchatte maar op te starten en dan kom je er ook wel mee in aanraking.
Zoals je het vertelt kan ik prima in mee gaan. Ik ben ook zeker niet voor preutsheid. Alles mag op tafel gegooid worden. Alleen laat het daar ook bij.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Normaal doen: eens. En dan leg je dus aan kinderen uit groep 5 t/m 8 uit dat er homo's en transseksuelen bestaan. Niet lacherig, zeker niet pusherig, gewoon een feitelijke uitleg.
Kijk, zo'n pride waarbij mensen half of geheel ontbloot door de stad paraderen hoeft van mij ook niet, maar dat is voor mij geen verschil of het LHBTI of hetero's zijn, je moet je gewoon beschaafd kleden op straat. Maar de uitleg zoals ik die heb mogen meekrijgen op basisscholen is echt prima, gewoon feitelijk. En de leeftijd, rond de 10 jaar, vind ik ook prima. Ze moeten het normaal vinden voor ze met kinderen met dergelijke gevoelens in aanraking komen, om pesten te voorkomen.
Je weet dat Insta en SnapChat (en zo vrijwel alle sociale media) hun content vooral aanpassen op basis van je eigen interesses en waar je naar op zoek bent, hè? Ik zie daar zelf bijvoorbeeld heel weinig van. Nee, bij mij denkt het vooral dat ik heel erg geïnteresseerd ben in Formule 1 en de muziek van Radiohead (wat ik eerlijkheidshalve allebei ook best leuk vind, hoor).quote:Op maandag 13 januari 2025 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan het benoemen en vertellen dat het bestaat. Maar nu zit het overal in verweven en wordt er overal mee gedweept.
Sowieso vraag ik mij af over de meeste kinderen niet al drommels goed weten wat het is. Je hoeft insta of snapchatte maar op te starten en dan kom je er ook wel mee in aanraking.
Die wens voel ik ook niet. Als een dokter (hoe controversieel ook gezien ophef "dutch approac"). Maar het hoeft niet op alle denkbare manieren de ether ingeslingerd worden door allerlei uitingen en subtiele verwijzingen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie van mening is dat zijn of haar wens tot geslachtsverandering onwenselijk is, kan daarover in gesprek gaan met een psycholoog of andere hulpverlener. Anderen moeten gewoon lekker hun ding doen.
Zo sta ik erin. Ik voel niet de behoefte om transgenders op anderen gedachten te brengen. Laat die mensen toch.
Je maakt een grapje maar dat is wel wat de actiegroepen op dit gebied willen. Zij noemen elke vorm van medische terughoudendheid onnodige 'gatekeeping'.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat in zijn werking gaat, Bassie? Dat als iemand een geslachtsverandering wil ondergaan hij dan naar de huisarts gaat en die dan zegt: 'Nou meneer/mevrouw, dat treft. Ik zou eigenlijk vanmiddag met een collega gaan lunchen, maar die is verhinderd, dus als u even een uurtje wacht, dan kunt u direct op de snijtafel'?
Dat lijkt me gezien de taal niet in Nederland. Wat ik dus vind is dat het totaal irrelevant is.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals je het vertelt kan ik prima in mee gaan. Ik ben ook zeker niet voor preutsheid. Alles mag op tafel gegooid worden. Alleen laat het daar ook bij.
Wil jij eens paar minuutjes hier naar kijken en vertellen wat je ervan vindt?
Bekijk deze YouTube-video
Ongeveer 100% van alle transgender topics op N&A en POL worden aangemaakt door rechtse users inderdaad. Ik heb graag ongelijk als iemand mij een link stuurt van een links georienteerde user die een dergelijk topic aanmaakt.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is er ooit een linkse user geweest die hier over begon in POL? Nee. En toch komt het steeds terug, wie zijn er dan geobsedeerd?
Als je het niet kan verstaan kun je de subtitle gebruiken.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezien de taal niet in Nederland. Wat ik dus vind is dat het totaal irrelevant is.
Je hoort pas echt bij een groep als je haat wat de rest haat.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ongeveer 100% van alle transgender topics op N&A en POL worden aangemaakt door rechtse users inderdaad. Ik heb graag ongelijk gegeven als iemand mij een link stuurt van een links georienteerde user die een dergelijk topic aanmaakt.
Ik kan het prima verstaan. Nederlandse basisschoolkinderen, die zullen er moeite mee hebben. Volgens mij is dit het Nederlandse POL-topic. Komen met voorbeelden uit duidelijk andere landen en dan beweren dat ons onderwijs dat doet, dat is gewoon echt het verspreiden van nepnieuws. In Nederland is er niks aan de hand wat dit betreft, ook niet qua voorlichting aan de kinderen.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het niet kan verstaan kun je de subtitle gebruiken.
Je weet deksels goed wat ik bedoel.
Wat kinderachtig zegquote:Op maandag 13 januari 2025 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ongeveer 100% van alle transgender topics op N&A en POL worden aangemaakt door rechtse users inderdaad. Ik heb graag ongelijk gegeven als iemand mij een link stuurt van een links georienteerde user die een dergelijk topic aanmaakt.
Die topics, ja nogal.quote:
Dit is geen nepnieuws, gewoon een news item uit USA.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan het prima verstaan. Nederlandse basisschoolkinderen, die zullen er moeite mee hebben. Volgens mij is dit het Nederlandse POL-topic. Komen met voorbeelden uit duidelijk andere landen en dan beweren dat ons onderwijs dat doet, dat is gewoon echt het verspreiden van nepnieuws. In Nederland is er niks aan de hand wat dit betreft, ook niet qua voorlichting aan de kinderen.
Ja, dus niet uit Nederland. Zal ik nu ook eens heel erg verontwaardigd gaan doen over de kantoorcultuur in Zuid-Korea?quote:Op maandag 13 januari 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is geen nepnieuws, gewoon een news item uit USA.
Als je het er niet over wil hebben hoeft dat niet hoor. Het is gewoon grappig dat bepaalde onderwerpen voor sommige users taboe zijn en er altijd een schijnbeweging wordt gemaakt naar meta-geneuzel.quote:
Waarbij jij doet alsof het voor komt in Nederland, dat stukje is dus nepnieuws.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is geen nepnieuws, gewoon een news item uit USA.
Je kan het er prima over hebben, geen probleem. De gesprekken erover gaan (of beginnen) echter meestal zo:quote:Op maandag 13 januari 2025 12:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je het er niet over wil hebben hoeft dat niet hoor. Het is gewoon grappig dat bepaalde onderwerpen voor sommige users taboe zijn en er altijd een schijnbeweging wordt gemaakt naar meta-geneuzel.
Mooi. goed om te horen dat je het iig gek vindt.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarbij jij doet alsof het voor komt in Nederland, dat stukje is dus nepnieuws.
Ik kan vast wel honderden filmpjes vinden van schoolpraktijken in het buitenland die we hier gek vinden, maar die op ons onderwijs plakken is dan nog altijd zeer vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |