![Clc23QL.gif]()
[Afbeelding:
@MadMaster ]
[OP-tekst:
@Fred_B ]
2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.
Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een
Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: “Leuk zo’n feestje, maar het geeft altijd zo’n rommel, hè.”
Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.
Radio 2 Top 2000: Editie 2024Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.
Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.
Wat mag ik allemaal niet missen?A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur).
B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3.
C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3.
D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1.
E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis.
F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits.
G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
StemmenDe stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel
A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?
Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:
-
@Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst:
Klik-
@DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000:
Klik- Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig;
@Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden:
Klik![NKuREXH.png]()
Staat ie in de top 2000?Deze traditie keert terug op -nog niet bekend- december.
Overzichtenlijstjes:Op
https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2023, inclusief statistieken
De FOK! 2000:Wie weet is er weer een vredelievende vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen
Presentatie:00.00 – 02.00 uur Desiree van der Heiden
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Jasper de Vries
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jeroen van Inkel
Social media Radio 2:NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2FM-etherfrequentieshttps://www.nporadio2.nl/frequentiesLuisteren via internet:http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
De Top 2000 in beeldNPO 1 Extra:Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.
NPO 3:Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.
Websitehttp://www.nporadio2.nl/top2000
Historie van de Radio 2 Top 2000
Voor uitgebreide statistieken:https://pino112.nl/top2000/Pino, held!
De Magie van 25x Top 2000:https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000De eerste Top 2000 op Spotify:Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (

!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenTopicreeks: Top 2000 Editie 2001Topicreeks: Top 2000 Editie 2002Topicreeks: Top 2000 Editie 2003Topicreeks: Top 2000 Editie 2004Topicreeks: Top 2000 Editie 2005Topicreeks: Top 2000 Editie 2006Topicreeks: Top 2000 Editie 2007Topicreeks: Top 2000 Editie 2008Topicreeks: Top 2000 Editie 2009Topicreeks: Top 2000 Editie 2010Topicreeks: Top 2000 Editie 2011Topicreeks: Top 2000 Editie 2012Topicreeks: Top 2000 Editie 2013Topicreeks: Top 2000 Editie 2014Topicreeks: Top 2000 Editie 2015Topicreeks: Top 2000 Editie 2016Topicreeks: Top 2000 Editie 2017Topicreeks: Top 2000 Editie 2018Topicreeks: Top 2000 Editie 2019Topicreeks: Top 2000 Editie 2020Topicreeks: Top 2000 Editie 2021Topicreeks: Top 2000 Editie 2022Topicreeks: Top 2000 Editie 2023
De lijst door de jaren heen:![2023.png]()
@Cassa95 onderzocht:
Veranderingen in de Keuzelijst -
NIEUW en geactualiseerd 2024@Cassa95 onderzocht:
Analyse nieuwe binnenkomers 2023@peaceman stelde samen:
FOK!2000 2022
Nog wat classics:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!
FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
||
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! ||
Mijn concertstatistieken ||
Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:25 schreef Tussle266 het volgende:Ze hadden dus gelijk. Ik kan hiermee leven en ik zal vertellen waarom: ik kan me echt heel goed voorstellen dat iedereen dit niet voor die dame, maar voor zichzelf heeft gedaan.
quote:
quote:
Mooi dat er ruimte is in de Top 2000 voor zulke eerbetonen

Maakt imo eigenlijk niet heel veel uit hoe hoog het nummer dan binnenkomt. Gewoon een fijn idee dat de nabestaanden (en de vele andere Nederlandsers die met Eva hebben meegeleefd) hier kracht en positiviteit uit halen. Straks op Oudejaarsavond een hommage van 3:18 aan een bijzonder persoon die er helaas niet meer is
Gemiddeld zullen er elk jaar maar een paar eerbetonen en een handjevol DAB+ bonussen zijn. Helemaal niets mis mee
Vorig jaar Conan Gray - Astronomy binnen op #1497, nadat twee meisjes op waren doodgereden door een spookrijder. Dat dat specifieke nummer veel lager in de lijst stond dan Better Days maakt het geen minder mooi gebaar.
quote:
Vanaf 2005 elk 5e jaar Queen niet op 1
Het beste adres voor al uw primeurs!
Geen Disturbed in de top 10 dus, en het eerste 20s nummer ooit in de top 10 (2021).
Benieuwd of Bruce Springsteen (Better Days), Power Over Me of Paradise ook profiteren van de #6
Ach de top 10 kan me eigenlijk ook wel gestolen worden
Ben vooral benieuwd naar de nummers 2000-1500
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:46 schreef Gretzl het volgende:[..]
[..]
[..]
Mooi dat er ruimte is in de Top 2000 voor zulke eerbetonen

Maakt imo eigenlijk niet heel veel uit hoe hoog het nummer dan binnenkomt. Gewoon een fijn idee dat de nabestaanden (en de vele andere Nederlandsers die met Eva hebben meegeleefd) hier kracht en positiviteit uit halen. Straks op Oudejaarsavond een hommage van 3:18 aan een bijzonder persoon die er helaas niet meer is
Gemiddeld zullen er elk jaar maar een paar eerbetonen en een handjevol DAB+ bonussen zijn. Helemaal niets mis mee
Vorig jaar Conan Gray - Astronomy binnen op #1497, nadat twee meisjes op waren doodgereden door een spookrijder. Dat dat specifieke nummer veel lager in de lijst stond dan Better Days maakt het geen minder mooi gebaar.
Gaat wel gepaard met allerlei Q-Music volk dat nu speciaal heeft gestemd die normaal niet stemmen. Ik voorzie een stijging voor artiesten als Suzan en Freek en Ed Kroket en dat soort figuren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Voorspellingen voor de nummer 2000?
GELUKKIG NIEUWJAAR
Ferdo
Ferdo
quote:
Ik vroeg me al af waar dat ineens vandaan kwam.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:49 schreef Gretzl het volgende:De stemactie voor Better Days lijkt me ook vele malen mooier dan de boerenpush voor De Boer Dat Is de Keerl (2019) en mensen die oproepen om Sweet Caroline omhoog te stemmen omdat ze de politiek leider van Triple B zo’n toffe madam vinden
Daar ben ik het wel helemaal mee eens
quote:
Richard Harris-MacArthur Park
Fix You op 2, waar gaat het toch heen met dit land...
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Boudewijn de Groot - Eva had ik wel een mooier eerbetoon gevonden
Gretzl
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:48 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Gaat wel gepaard met allerlei Q-Music volk dat nu speciaal heeft gestemd die normaal niet stemmen. Ik voorzie een stijging voor artiesten als Suzan en Freek en Ed Kroket en dat soort figuren.
Verwacht dat die stijgingen voor andere artiesten wel meevallen. Denk dat het grootste deel van de Q-Music luisteraars die ook op Dermot Kennedy stemden in eerdere jaren ook al wel een lijstje indienden. Geloof het niet zo dat Mattie & Marieke zoveel nieuwe stemmers naar de Top 2000 weten te trekken.
Maar misschien heb ik ongelijk hoor
Dagoduck
Karel (2003-2022)
||
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! ||
Dagoduck
Karel (2003-2022)
Eminem
||
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:49 schreef Gretzl het volgende:De stemactie voor Better Days lijkt me ook vele malen mooier dan de boerenpush voor De Boer Dat Is de Keerl (2019) en mensen die oproepen om Sweet Caroline omhoog te stemmen omdat ze de politiek leider van Triple B zo’n toffe madam vinden
Ik heb in algemeen minder tegen apolitieke stemacties ja, Peter R de Vriezer vond ik ook wel een mooi statement.
Al heb ik nog liever politieke stemacties dan random regiomeuk waar niemand normaal een neuk om geeft. Sowieso word ik minder warm van nummers die eigenlijk niemand kent - dat was bij Astronomy wel een beetje een issue. Dit daarentegen is wel gewoon een grote hit geweest.
Gretzl
quote:
En deze Eva van Acda en de Munnik waarschijnlijk iets minder
SPOILER
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Dan heb ik weer eens niet opgelet.
||
quote:
18 weken top 40, wel in de onderste helft overigens
Geen zorgen, de top 10 van de FOK 2000 geeft een heel ander beeld!
My friends all drive horses
Ferdo
Ferdo
quote:
Zou leuk zijn, een rentree na vijf jaar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Met jullie wordt het vast wel weer leuk. En ik kan best veel muziek hebben gelukkig.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:52 schreef asco het volgende:Ik moest die nummer 6 opzoeken waarom.
Verbazingwekkend dat er schijnbaar nog steeds zoveel mensen televisie kijken.
Dat kan dan in 2025 tevens de grootste daler ooit worden.
Mwah, mensen stemmen op winnaars. Dit zal wel naar 121 zakken ofzo.
Zelfs De Boer Dat Is De Keerl stond nog in de top 200 een jaar later.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Eerst nog ff paar weken dartsen
PzKpfw
Devon 'No Limits'
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:44 schreef Cassa95 het volgende:De Top Tien is dus:
1 1 BohRap
2 5 Fix You
3 3 Hot Cal
4 2 Rol Coa
5 4 Pia Man
6 - Bet Day
7 6 Sta Hea
8 8 Avo
9 10 Lov Lif
10 7 Bla
Waar is Child in Time?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:54 schreef Fred_B het volgende:[..]
Mwah, mensen stemmen op winnaars. Dit zal wel naar 121 zakken ofzo.
Zelfs De Boer Dat Is De Keerl stond nog in de top 200 een jaar later.
Is die er überhaupt uit?
Same shit, different day
SC hopper present
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Pam pam paaam...
||
PzKpfw
Devon 'No Limits'
quote:
De tering.. dit gaat helemaal de verkeerde kant op.
Op 't randje en erover.
asco
Los in deze tent
quote:
In de Top 4000 op 29.
Daar stond tie vorig jaar nog hoger dan in de Top 2000 dus ik schat plek 31.
Child in Time gaat Meat Loaf achterna
quote:
Nee, die staat nog ergens in de middenmoot
quote:
Na dat stukje is het TikTok-publiek al afgehaakt wegens duurttelang.
quote:
Streisand effect heet dat toch?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dus even paar minuten muten voordat we nog de finale van het jaar gaan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:
Woman in Love zal niet gestegen zijn hoor.
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Zonde, dan missen ze tiditidu tidilutieeuwww
||
quote:
We starten de lijst met "Don't Let Me Down" van The Beatles. Zakkende trend en zal rond die 2000 uitkomen. Zou wel mooi zijn om de lijst daarmee te beginnen.
Stairway to Heaven op 1 zie ik, wat een mooie afsluiting!
En geen Verstoord, ook ERG ERG ERG mooi. Dat ie niet in de top 10 staat dan. Niet het nummer. Of ja, het nummer wel. Maar dan van Tom & Jerry.
Nu kan ik gewoon luisteren.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Gretzl
quote:
Verwacht sowieso maar weinig Dabs. Quincy Jones blijkbaar, maar verder? Steve harley wellicht
Kopiko
We were so happy...
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Toxic twee plaatsen gestegen naar 2000
||
En dat nummer van Dead Kennedy ken ik niet.
Dat ga ik zo houden.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:02 schreef PzKpfw het volgende:Het is dat het een leuke eindejaarstraditie is die Top 2000 maar qua muziek wordt het er niet beter op. Dan zijn de Top 1000 Aller Tijden van Veronica en misschien zelfs de Top 4000 wel betere lijsten inmiddels.
Je kunt ook overdrijven

Tijdloze zeker nu dat n top 2100 is, is wel n goed alternatief
DarkSonic2
#Sommigemensenlettenechtnietop
quote:
Ik ken hem dus wel maar ik wist toen ik de titel zag niet dat het dat nummer was.
Hier schreef Tim86 het volgende:HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Tussle266
Albumversie
quote:
Vaak genoeg gezien voor behoud, stijging weet ik niet.
All Day I Dream About Stemlijsten
DarkSonic2
#Sommigemensenlettenechtnietop
quote:
Net even gekeken maar die Facebook groep is nog wel actief. En hier zijn ook nog wel wat mensen die erop gestemd hebben.
Hier schreef Tim86 het volgende:HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:07 schreef Gretzl het volgende:Gezien A Whiter Shade of Pale in 2021 van #153 naar #3 werd gestemd is het ook weer niet heel gek dat Better Days debuteert in de top-10. Gewoon een stemactie die veel los heeft gemaakt, in de positieve zin van het woord.
En het voordeel van deze stemactie ten opzichte van andere stemacties dit jaar was dat het nummer ook te vinden was in de keuzelijst.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:08 schreef Gretzl het volgende:[..]
Dat denk ik niet, die twee andere lijsten die jij noemt zijn veel oubolliger en bevatten te weinig toffe muziek die in de afgelopen 25 jaar is uitgekomen.
Ja dat zegtie. Beter.
PzKpfw
Devon 'No Limits'
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:04 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Niet mee eens, ook qua muziek halen deze twee het lang niet bij de Top 2000. Enige lijsten die ik mooier vind zijn de Kink 1500 en V500.
Die zijn tenmiste niet onderhevig aan allerlei schijtlollige stemacties. Die van Veronica heeft ook meer Rock en is alleen al daardoor een betere lijst.
Top 4000 staat aan op het werk en hoor daar ook veel goede muziek voorbij komen.
Op 't randje en erover.
Gretzl
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:11 schreef PzKpfw het volgende:[..]
Die zijn tenmiste niet onderhevig aan allerlei schijtlollige stemacties. Die van Veronica heeft ook meer Rock en is alleen al daardoor een betere lijst.
Top 4000 staat aan op het werk en hoor daar ook veel goede muziek voorbij komen.
Veronica is ook begonnen met destijds de top100 allertijden. Dus dat is de enige echte
Gretzl
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:04 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Niet mee eens, ook qua muziek halen deze twee het lang niet bij de Top 2000. Enige lijsten die ik mooier vind zijn de Kink 1500 en V500.
En de
MuMeLadder toch ook!?

(komende zondag kunnen jullie weer naar de top-100 op Orinoco luisteren)
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Dat klopt ja die was er diep in de vorige eeuw al
Same shit, different day
SC hopper present
De Mumeladder tel ik niet als luisterlijst.
Tussle266
Albumversie
quote:
Wel posten dan hè, drie dagen terug moeten denken houdt mijn hersens jong.
PzKpfw
Devon 'No Limits'
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:08 schreef Gretzl het volgende:[..]
Dat denk ik niet, die twee andere lijsten die jij noemt zijn veel oubolliger en bevatten te weinig toffe muziek die in de afgelopen 25 jaar is uitgekomen.
De 00's, 10's en 20's stellen niets voor vergeleken met de muziek die in de laatste 4 decennia voor de eeuwwisseling is gemaakt.
Op 't randje en erover.
quote:
Fix You is niet veel minder dan een flink aantal andere nummers in de Top 10.
Het probleem is vooral dat de beste nummers die ooit Top 10 stonden zijn weggevallen. De Floyds en Deep Purple, Meat Loaf, Animals, Lennon..
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:20 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Fix You is niet veel minder dan een flink aantal andere nummers in de Top 10.
Het probleem is vooral dat de beste nummers die ooit Top 10 stonden zijn weggevallen. De Floyds en Deep Purple, Meat Loaf, Animals, Lennon..
3x Pink Floyd vond ik ook wel overkill hoor. En Imagine was natuurlijk ook maar gewoon een stemactie. Wat betreft Deep Purple, Meat Loaf en Animals heb je wel een punt.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:29 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
3x Pink Floyd vond ik ook wel overkill hoor. En Imagine was natuurlijk ook maar gewoon een stemactie. Wat betreft Deep Purple, Meat Loaf en Animals heb je wel een punt.
Imagine heeft ook wel eens op eigen kracht zo hoog gestaan
quote:
Wel even voor zitten zondag:)
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
quote:
Ik ken het ook niet, vast een of andere stemactie ofzo. Had dan de Dead Kennedys gedaan, dat ken ik wel
Eightyone
Bejaarde millennial
quote:
Dat was het favoriete nummer van de recent overleden Eva uit Over Mijn Lijk.
Ze was populair.
quote:
Ah, dat heb ik niet gevolgd. Sympathieke actie dan wel (al komen al dat soort acties de lijst op zichzelf wat mij betreft niet echt ten goede)
Gunner
#teamkroegenlos
Goed ik zie dat het hier hip is om op Fix You te haten.
Ik heb er op gestemd en ik zal je vertellen waarom.
Na de bomaanslag bij het Ariane Grande concert in Manchester hebben o.a Coldplay en Liam Gallagher een (benefiet)concert gegegeen met een, in mijn ogen, hele mooie versie van Fix you
je mag het hier bekijken en daarna je bek houden of me vertellen waarom ik geen gelijk heb
Bekijk deze YouTube-video
SonicVolcano
Hotter than hell
quote:
Back To The Fixture
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Wat een frustratie weer hier
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
quote:
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
quote:
Ik heb an sich geen probleem met dat soort acties, maar heb dan in ieder geval een goed favoriet nummer. A Whiter Shade of Pale is bijvoorbeeld ook gewoon een goed nummer.
[ Bericht 3% gewijzigd door Wienerschnitzels op 06-12-2024 19:24:59 ]
Ferdo
Ferdo
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:44 schreef Gunner het volgende:Goed ik zie dat het hier hip is om op Fix You te haten.
Na de bomaanslag bij het Ariane Grande concert in Manchester hebben o.a Coldplay en Liam Gallagher een (benefiet)concert gegegeen met een, in mijn ogen, hele mooie versie van Fix you
je mag het hier bekijken en daarna je bek houden of me vertellen waarom ik geen gelijk heb
Ik heb geen enkel probleem met dat nummer.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:[..]
Ik heb an sich geen probleem met dat soort acties, maar heb dan in ieder geval een goed favoriet nummer. A Whiter Shade of Pale is bijvoorbeeld gewoon ook een goed nummer.
Ja dat is ook wel een beetje hypocriet van ons, maar an sich wel mee eens - dit is niet echt een fantastische song helaas.
jcdragon
It's complicated.
Fix You op 2.
Dit topic

:
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
peaceman
Peace Man! ofzo...
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:[..]
Ik heb an sich geen probleem met dat soort acties, maar heb dan in ieder geval een goed favoriet nummer. A Whiter Shade of Pale is bijvoorbeeld ook gewoon een goed nummer.
Als het op 703 was geëindigd had je er niemand over gehoord.
quote:
Engelbewaarder was vorig jaar 243, dus alles daarboven hoef je überhaupt niet meer serieus te nemen
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 19:30 schreef ChevyCaprice het volgende:De hele lijst wordt volgende week vrijdag tussen de middag bekendgemaakt in het programma Annemiekes A-lunch van Annemieke Schollaardt op NPO Radio 2.Las dit op NOS.
Gaan ze de hele lijst voorlezen op de radio of zo? (lol) (nee)
Ik denk dat ze de hele lijst versnelt afspeelt
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
jcdragon
It's complicated.
quote:
Ah the speed up versies.
jcdragon
It's complicated.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 19:30 schreef ChevyCaprice het volgende:De hele lijst wordt volgende week vrijdag tussen de middag bekendgemaakt in het programma Annemiekes A-lunch van Annemieke Schollaardt op NPO Radio 2.Las dit op NOS.
Ik denk overigens dat ze symbolisch op een losse rode knop gaat drukken. De redactie op de computer op 'publiceer' klikt en we de lijst dan kunnen bekijken op de website.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 18:44 schreef Gunner het volgende:Goed ik zie dat het hier hip is om op Fix You te haten.
Ik respecteer je mening hoor (ook die van iedereen hier, for the record), maar ik mag het toch een saai-ig standaard popnummer vinden? Ik had er veel minder een probleem gehad als het ergens op 100 stond. Ik snap gewoon niet wat dit zo bijzonder maakt vergeleken met andere soortgelijke pop ballads?
Maar goed als heel veel Nederlanders zich erg in dit nummer kunnen vinden, ach prima. Ik ben de beroerdste niet. Ik geef uiteindelijk slechts mijn mening.
Heb het geluisterd overigens, de climax op het eind is wel aardig maar het doet me nog steeds vrij weinig al met al. Ligt misschien gewoon aan mij
quote:
3 seconden per nummer is nog steeds 100 minuten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
quote:
Minder dan 2 uur dus
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 17:48 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Ik ken dus iemand die nooit stemt, nooit luistert naar de T2K en nu dus 5 nummers (want dat is het minimale) heeft ingestuurd waaronder dus Dermot (en Hazes). Tja, leuk dan dat je aan het eerbetoon meedoen maar verder doet ze er niks mee. Maar ja je kan wel op facebook zeggen dat je op “haar” nummer hebt gestemd
Isorden
Est. 1990
quote:
Voor sommige nummers vind ik 3 seconden al te lang om er naar te luisteren.
"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 19:46 schreef alopio het volgende:[..]
Ik ken dus iemand die nooit stemt, nooit luistert naar de T2K en nu dus 5 nummers (want dat is het minimale) heeft ingestuurd waaronder dus Dermot (en Hazes). Tja, leuk dan dat je aan het eerbetoon meedoen maar verder doet ze er niks mee. Maar ja je kan wel op facebook zeggen dat je op “haar” nummer hebt gestemd
Ja dan ben je wel gewoon af inderdaad.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 19:39 schreef jcdragon het volgende:[..]
Ik denk overigens dat ze symbolisch op een losse rode knop gaat drukken. De redactie op de computer op 'publiceer' klikt en we de lijst dan kunnen bekijken op de website.
quote:
Dat is toch altijd zo, lijst wordt online gegooid o.a. als pdf en er worden wat opvallende dingen besproken of zo.
last.fm Album top 100
Is dit de hoogstgenoteerde nieuwe binnenkomer? Even los gezien van de 1e lijst in 2000
quote:
2e lijst was dat al, met nieuwkomer Guns' and Roses op 10.
last.fm Album top 100
Adele ook ineens op 6 in 2011 met Someone like You.
last.fm Album top 100
ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 19:54 schreef Felagund het volgende:[..]
[..]
Dat is toch altijd zo, lijst wordt online gegooid o.a. als pdf en er worden wat opvallende dingen besproken of zo.
Geen idee, nooit geluisterd.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
quote:
Waarschijnlijk alleen opgeslagen, je kan pas veranderingen bekijken als je twee keuzelijsten hebt
quote:
Dat was ook verschrikkelijk ja
Eeuwig zonde dat de Extra 500 eenmalig was en we nu binnen een week van stembus sluiten naar de gifjes en de hele lijst gaan. Hopelijk komt er nog iets ergens los over de net-nietters
quote:
Dat was ook erger, maar goed. Het laatste uur (uren) krijg ik toch nagenoeg niet mee
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 20:13 schreef Cassa95 het volgende:Eeuwig zonde dat de Extra 500 eenmalig was en we nu binnen een week van stembus sluiten naar de gifjes en de hele lijst gaan. Hopelijk komt er nog iets ergens los over de net-nietters
Ik vond de afkick lijst wel leuk op 1 januari met nummers die het net niet gehaald hebben
quote:
Ja ok, meer liefdesverdriet dan begrafenis dan
Ach ja, de Top 2000 heeft weer een Flop 10

Mensen zijn kut en niet origineel.... We hebben godverdomme Zwarte Piet de nek omgedaan, dan kan die Top 10 van de Top 2000 ook wel veranderen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 20:27 schreef OscarMopperkont het volgende:Ach ja, de Top 2000 heeft weer een Flop 10

Mensen zijn kut en niet origineel.... We hebben godverdomme Zwarte Piet de nek omgedaan, dan kan die Top 10 van de Top 2000 ook wel veranderen.
Snap sowieso de helft van die top 10 al niet. Snap ook niet waarom Piano Man er al jaren staat, Goodnight Saigon is zoveel beter
asco
Los in deze tent
Tussle266
Albumversie
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 20:13 schreef Cassa95 het volgende:Eeuwig zonde dat de Extra 500 eenmalig was en we nu binnen een week van stembus sluiten naar de gifjes en de hele lijst gaan. Hopelijk komt er nog iets ergens los over de net-nietters
Dit gingen we vorig jaar ook gewoon he. De gifjes en de bekendmaking waren gedurende de KKD. We hadden er alleen wat achtergrondmuziek ter afleiding bij.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 20:33 schreef LTVDK het volgende:[..]
Snap sowieso de helft van die top 10 al niet. Snap ook niet waarom Piano Man er al jaren staat, Goodnight Saigon is zoveel beter
Ik denk dat er ook gewoon door NPO2 aan die lijst geknutseld wordt. Ze zijn nooit open over de stemmen etc. Dus nu ook met dat Eva nummer, ja gooi maar ergens op 6, want anders gelooft niemand het. Nu accepteren mensen die 6e plek.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 20:43 schreef OscarMopperkont het volgende:[..]
Ik denk dat er ook gewoon door NPO2 aan die lijst geknutseld wordt. Ze zijn nooit open over de stemmen etc. Dus nu ook met dat Eva nummer, ja gooi maar ergens op 6, want anders geloofd niemand het. Nu accepteren mensen die 6e plek.
De tijd van Ede Staal uit de top 10 weren is wel voorbij hoor. Als ze nog zouden knutselen, zouden ze zeker stemacties als Hunekop of Oos Joos stiekem wegmoffelen.
Ben wel benieuwd hoe hoog Europapa gaat komen. Iemand daar enige aanwijzingen over meegekregen? Ik zou zelf gokken top 250-ish.
The script for tears
quote:
Dat zou een belachelijk hoge binnenkomer zijn maar me ook niet verbazen
Fix you op 2......
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
asco
Los in deze tent
quote:
Ik begrijp steeds beter waarom we in dit land zoveel gedeprimeerden hebben rondlopen.
Een jonge, voor bijna iedereen verder onbekende, vrouw gaat dood en zo'n verhaal laten mensen dan emotioneel zo ver toe dat ze stemmen op de favoriete plaat voor de voor hun verder onbekende vrouw.
Ik vind dat ergens geestelijk ongezond.
3 van de 10 nog nooit geluisterd
SPOILER
Wees blij dat Eva hield van een radiohit en bekend popnummer en niet van obscure techno of drillrap. Dit kan gewoon prima.
Kopiko
We were so happy...
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 21:11 schreef asco het volgende:[..]
Ik begrijp steeds beter waarom we in dit land zoveel gedeprimeerden hebben rondlopen.
Een jonge, voor bijna iedereen verder onbekende, vrouw gaat dood en zo'n verhaal laten mensen dan emotioneel zo ver toe dat ze stemmen op de favoriete plaat voor de voor hun verder onbekende vrouw.
Ik sluit me aan bij deze woorden.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 21:20 schreef Evangelion het volgende:3 van de 10 nog nooit geluisterd
SPOILER
Dit zijn toch echt wel de allerergste reacties in dit topic, werkt ook niet echt mee aan de sfeer.
quote:
Veel meer dan die ene post bij de top 10 bekendmaking zal ik ook niet posten.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 21:24 schreef Cassa95 het volgende:Wees blij dat Eva hield van een radiohit en bekend popnummer en niet van obscure techno of drillrap. Dit kan gewoon prima.
Mwah, om zo hoog te komen moet de plaat ook wel enigszins aansluiten bij het verhaal. Als haar favoriet de Vogeltjesdans was geweest, was die ook niet op 6 binnengekomen.
Aan de andere kant, als ze de grootste fan van Yves Berendse was, had Terug In De Tijd nu op 3 ofzo gestaan.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 21:54 schreef Fred_B het volgende:[..]
Mwah, om zo hoog te komen moet de plaat ook wel enigszins aansluiten bij het verhaal. Als haar favoriet de Vogeltjesdans was geweest, was die ook niet op 6 binnengekomen.
Aan de andere kant, als ze de grootste fan van Yves Berendse was, had Terug In De Tijd nu op 3 ofzo gestaan.
Denk gewoon op 1 eigenlijk.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 21:11 schreef asco het volgende:[..]
Nou dit dus.
Tja, ik kan me er niet aan storen, dat gebeuren met Eva. Het is een lief en goed bedoeld eerbetoon, ook al is het voor sommigen misschien overdreven dat je hem om die reden een plaats op je lijst geeft. Maar het is een mooi gebaar. Als het een aardig nummer is, dan is het voor 1 jaar wel oke dat ie zo hoog erin staat.
Liever dat dan die schijtlollige facebook stemacties die idiote stijgingen of hoge binnenkomers opleveren.
jcdragon
It's complicated.
quote:
30 november overleden. Vanaf toen denk ik.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Hmmm veel berichten over stemmen op dat nummer zijn pas van gisteren.
Same shit, different day
SC hopper present
DJ11
Radio 49
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 04:51 schreef Eightyone het volgende:[..]
Weinig nummers zullen het iig halen.

Ik had zelf 'hooguit ongeveer een kwart kansloos' aangehouden ('geen kansloze' is nog zinvoller, maar dan is het invullen van enigszins hedendaagse nummers sowieso onmogelijk).
Geen enkel nummer zal het halen en dat vind ik prima

quote:
Op vrijdag 6 december 2024 07:41 schreef Dagoduck het volgende:[..]
Het is bij wijze van spreken ook wel een beetje hiphopnummers een metallijst in willen stemmen wat je ieder jaar probeert. Nagenoeg kansloos.
Dit is dubbelop onzin. Ten eerste: Ik heb tot dit jaar steevast gestemd op hoofdzakelijk nummers uit de keuzelijst, waarvan er een heel aantal de Top 2000 haalden. Zie bijvoorbeeld vorig jaar:
DJ11 in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #29 - de laatste voor nu...Ten tweede zijn dit niet de verkeerde nummers voor de verkeerde lijst. Dit zijn stuk voor stuk prachtige nummers, die veel te weinig aandacht hebben gekregen.
Mijn stemlijst is een doelbewust statement. Ook al zou maar één iemand ook maar één nummer uit die lijst plukken en later nog eens terugluisteren, dan is dat al pure winst.
jcdragon
It's complicated.
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 23:21 schreef DJ11 het volgende:[..]

[..]
Dit is dubbelop onzin. Ten eerste: Ik heb tot dit jaar steevast gestemd op hoofdzakelijk nummers uit de keuzelijst, waarvan er een heel aantal de Top 2000 haalden. Zie bijvoorbeeld vorig jaar:
DJ11 in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #29 - de laatste voor nu...Ten tweede zijn dit niet de verkeerde nummers voor de verkeerde lijst. Dit zijn stuk voor stuk prachtige nummers, die veel te weinig aandacht hebben gekregen.
Mijn stemlijst is een doelbewust statement. Ook al zou maar één iemand ook maar één nummer uit die lijst plukken en later nog eens terugluisteren, dan is dat al pure winst.

Ik luisterde al naar de liedjes van de broer van Billie.
quote:
Ik denk zelf wel dat die de top 200 binnenkomt
Tussle266
Albumversie
quote:
nummer 19 is ook top 200.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 23:21 schreef DJ11 het volgende:[..]

[..]

Maar is dit gewoon je top 35 aller tijden of heb je bewust alleen maar gestemd op nummers die geen kans maken in de lijst te komen?
DJ11
Radio 49
quote:
Op vrijdag 6 december 2024 23:35 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Maar is dit gewoon je top 35 aller tijden of heb je bewust alleen maar gestemd op nummers die geen kans maken in de lijst te komen?
Dat laatste uiteraard. Maar er staan ook nummers die in mijn Top 250 allertijden staan.
Gretzl
quote:
Op #26 in de
Nederlandstalige 400 van dit jaar en op
#107 in de V500, maar in de Top 2000 ontbreekt deze Boudewijn classic vreemd genoeg
Koen66
Sweet Lake City
quote:
zelfs in de Top 4000 ontbreekt ie
Same shit, different day
SC hopper present
Gretzl
quote:
Mooie beargumentatie. Kan me voorstellen dat er nog steeds veel mensen/muziekliefhebbers emoties hebben bij die gebeurtenis (net als bij 13/11/15) en nog wel eens terugdenken aan het prachtig eerbetoon One Love Manchester.
Op mij maakte vooral deze live-uitvoering van Ariana Grande zelf enorme indruk

(verdient ook wel een plekje in de lijst)
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Soms heb je gewoon een schurfthekel aan een nummer (meestal omdat het je bij de eerste keer al niet aanstaat en daarna (te) vaak voorbij hebt horen komen). Dan gaat geen emotioneel moment of wat dan ook je op andere gedachten brengen.
Ik haat niet vaak nummers, meestal omdat ik niet vaak genoeg in aanraking kom met dat soort nummers. Als je iets niet leuk vindt luister je er immers (in principe) niet naar. Maar er zijn nummers die je niet leuk vindt en toch steeds maar weer hoort. Bij mij is Fix You er zo een.
||
Dagoduck
Karel (2003-2022)
Een aanslag of een kankergeval (buiten mijn directe sociale kring) doet me verder ook gewoon weinig. Daar ga ik niet ineens anders van over een nummer denken. Ik heb weer andere triggers. Zo luisterde/keek ik ooit toen ik dronken uit de kroeg kwam deze versie van een toch al geweldig nummer:
Bekijk deze YouTube-videoJa, dan kan ik best emotioneel worden. Telkens weer.
||
Isorden
Est. 1990
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 00:43 schreef Dagoduck het volgende:Een aanslag of een kankergeval (buiten mijn directe sociale kring) doet me verder ook gewoon weinig. Daar ga ik niet ineens anders van over een nummer denken. Ik heb weer andere triggers. Zo luisterde/keek ik ooit toen ik dronken uit de kroeg kwam deze versie van een toch al geweldig nummer:
Nou is dit sowieso gewoon een fantastische live versie
"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 00:43 schreef Dagoduck het volgende:Een aanslag of een kankergeval (buiten mijn directe sociale kring) doet me verder ook gewoon weinig. Daar ga ik niet ineens anders van over een nummer denken. Ik heb weer andere triggers. Zo luisterde/keek ik ooit toen ik dronken uit de kroeg kwam deze versie van een toch al geweldig nummer:
Ik heb vaak positievere associaties met nummers als ik ze vaak geluisterd heb in mijn leukste periodes. Dan moet ik snel denken aan 4 HAVO en mijn 1e studiejaar. Ik associeer dan bijvoorbeeld mijn 1e studiejaar met Doctor Love van First Choice, een lekker lang disconummer. Of Grease van Frankie Valli in 4 HAVO.
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 00:58 schreef MTheBassman het volgende:[..]
Ik heb vaak positievere associaties met nummers als ik ze vaak geluisterd heb in mijn leukste periodes. Dan moet ik snel denken aan 4 HAVO en mijn 1e studiejaar. Ik associeer dan bijvoorbeeld mijn 1e studiejaar met Doctor Love van First Choice, een lekker lang disconummer. Of Grease van Frankie Valli in 4 HAVO.
Oe, ook de liedjes in de mindere periodes blijven me goed bij. Zo heb ik een uur lang geluisterd naar Donna Summer - I Feel Love op repeat en dat was, juist in die periode, erg heerlijk.
Nog een paar weekjes en dan mogen we weer los. Heerlijk.
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 01:03 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Oe, ook de liedjes in de mindere periodes blijven me goed bij. Zo heb ik een uur lang geluisterd naar Donna Summer - I Feel Love op repeat en dat was, juist in die periode, erg heerlijk.
Nog een paar weekjes en dan mogen we weer los. Heerlijk.

Tja, ik denk aan sommige nummers dan aan de periode dat ik wel erg veel dronk. Dus daar hou ik dan toch een wat vieze nasmaak aan over, dus dit geldt voor mij niet denk ik.
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 00:58 schreef MTheBassman het volgende:[..]
Ik had geen idee dat je al halverwege de 60 was joh
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:
Dit soort dingen luisterde mijn moeder vaak toen der tijd, dus ja op zich
Waarom in godsnaam Fix you. En dan heb ik dat album zelf nog in bezit ook. Ik snap het niet.
Die hoge nieuwkomer is ook niks maar dat kan ik dan nog wel waarderen gezien de achtergrond. Zijn ze volgend jaar vanaf. Fix you niet.
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 07:58 schreef alpeko het volgende:Waarom in godsnaam Fix you. En dan heb ik dat album zelf nog in bezit ook. Ik snap het niet.
Die hoge nieuwkomer is ook niks maar dat kan ik dan nog wel waarderen gezien de achtergrond. Zijn ze volgend jaar vanaf. Fix you niet.
Een kwestie van correlatie.
Al die mensen die op Dermot K hebben gestemd, want sentimentele stemactie staat goed op socials, hebben nog 34 liedjes over om op te stemmen.
En die zullen echt niet relatief vaak naar Jethro Tull of Joy Division zijn gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat Fix You meelift op dit succes.
Ik ben dus bang dat het Sky Radio gehalte in de lijst vrij hoog gaat zijn dit jaar.
Niets aan te doen. Ik ga er alsnog met volle teugen van genieten
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 08:09 schreef PippenScottie het volgende:[..]
Al die mensen die op Dermot K hebben gestemd, want sentimentele stemactie staat goed op socials, hebben nog 34 liedjes over om op te stemmen.
En die zullen echt niet relatief vaak naar Jethro Tull of Joy Division zijn gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat Fix You meelift op dit succes.
Ik ben dus bang dat het Sky Radio gehalte in de lijst vrij hoog gaat zijn dit jaar.

Kan je weleens gelijk in hebben. Die mensen stemmen wellicht anders nooit en stemmen nu dus op bekende “sky radio” hits. Wat ik al eerder aangaf, ik ken dus iemand die ook maar op het minimale aantal van 5 nummers heeft gestemd. Ik weet bijna zeker dat er meerdere mensen dit hebben gedaan (want ze wilden alleen op Dermot stemmen, en kwamen er achter dat ze op 35 konden stemmen, shit, o wacht minimaal 5, even snel 4 nummers erbij zonder moeite voor hoeven doen).
Het maakt verder ook niet veel uit, de lijst blijft mooi ook met stemacties. En of dat nu bankzitters of boeren zijn, dat zijn mooie momenten om even sociaal te doen, boodschappen, bijslapen of kakken.
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 08:09 schreef PippenScottie het volgende:[..]

Tis vooral te hopen dat ze het na 5 of 10 liedjes wel genoeg vonden
quote:
Als Dermot een precedent schept wordt het veel Top 40 hitjes van de afgelopen jaren intikken
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Ik verwacht eigenlijk ook wel een paar positieve plottwists.
quote:
Chappell Roan met een single cover is alvast positief!
The script for tears
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:

Is wel eens gebeurd, begin dit jaar nog toen ik niet dronk maar toch bandje ging kijken. Na de wintersport volgende maand maar weer eens stoppen voor onbepaalde tijd.
||
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Ook wel toepasselijk trouwens: "In Dublin in a rainstorm", storm Darragh trekt daar nu over
||
Tussle266
Albumversie
quote:
Wel benieuwd of die theorie klopt. Als ik goed geteld heb, heb ik het bij 8 2024 platen gezien. Vooral omdat het de inkoppers waren lijkt het logisch.
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 10:04 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Wel benieuwd of die theorie klopt. Als ik goed geteld heb, heb ik het bij 8 2024 platen gezien. Vooral omdat het de inkoppers waren lijkt het logisch.
Had Hind's Hall nu ook een cover? Dat vond ik de enige verrassing. Die Macklemore is ook wel van de statement plaatjes trouwens he. Dat Same Love dat ook een paar jaar in de lijst heeft gestaan had dan weer een speciale betekenis voor de LHBTIQ+ gemeenschap
The script for tears
Tussle266
Albumversie
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 10:13 schreef Gale_Boetticher het volgende:[..]
Had Hind's Hall nu ook een cover? Dat vond ik de enige verrassing. Die Macklemore is ook wel van de statement plaatjes trouwens he. Dat Same Love dat ook een paar jaar in de lijst heeft gestaan had dan weer een speciale betekenis voor de LHBTIQ+ gemeenschap
Ouwe beroepsactivist. Palestijnen en LHBTIQ+ gaat ook goed samen. Maar dat was inderdaad wel 1 van de 8.
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Hier in betere kwaliteit kom ik net achter, ook Pinkpop:
||
Best mooi, dat de dood van een 'eigenlijk' onbekende Nederlander bijna net zoveel invloed heeft op de top 2000 als de dood van een bekende Nederlander.
Ik ben in ieder geval totaal verrast door die 6e plek.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 10:50 schreef Montagui het volgende:Best mooi, dat de dood van een 'eigenlijk' onbekende Nederlander bijna net zoveel invloed heeft op de top 2000 als de dood van een bekende Nederlander.
Ik ben in ieder geval totaal verrast door die 6e plek.
Die “bekende” Nederlander stierf wel op 15 juli, niet op dag 2 van de stemweek.
De FOK2000 commissie heeft de afgelopen week 103 lijstjes geteld (er komen er nog een paar bij). Deze 103 lijstjes bestonden uit 3550 stemmen.
De volledige uitslag wordt binnenkort officieel bekend gemaakt via een livestream met een pianospelende Bart Arens, Chris Martin via zoom en het nodige vuurwerk, maar één statistiekje willen we vast delen. We hebben 0 stemmen voor Dermot Kennedy ontvangen. Dat is één stem minder dan het aantal stemmen op 'I think we're alone now' van Tiffany.
quote:
Is ook wel een lekker nummertje natuurlijk
quote:
Origineel van Tommy James & The Shondells is nog lekkerder:)
The script for tears
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 11:16 schreef PippenScottie het volgende:De FOK2000 commissie heeft de afgelopen week 103 lijstjes geteld (er komen er nog een paar bij). Deze 103 lijstjes bestonden uit 3550 stemmen.
De volledige uitslag wordt binnenkort officieel bekend gemaakt via een livestream met een pianospelende Bart Arens, Chris Martin via zoom en het nodige vuurwerk, maar één statistiekje willen we vast delen. We hebben 0 stemmen voor Dermot Kennedy ontvangen. Dat is één stem minder dan het aantal stemmen op 'I think we're alone now' van Tiffany.
Moeten we de potten en pannen alvast klaar zetten?
last.fm Album top 100
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 11:06 schreef peaceman het volgende:Hier nog even Lennon zijn stemlijst:
Ava Max - Kings & Queens
Bruno Mars - Locked Out Of Heaven
Bruno Mars - Grenade
Bruno Mars - The Lazy Song
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot)
Coolio - Gangsta's Paradise
Donnie & Rene Froger - Bon Gepakt
Eminem - Lose Yourself
Eminem - Without Me
Eminem - Sing For The Moment
Eminem & Rihanna - The Monster
Fools Garden - Lemon Tree
Glass Animals - Heat Waves
Imagine Dragons - Bones
Imagine Dragons - Enemy
Imagine Dragons - Natural
Imagine Dragons - Sharks
Kate Bush - Running Up That Hill (Albumversie)
Leonard Cohen - Hallelujah
Maroon 5 ft. Wiz Khalifa - Payphone
Marshmello ft. Bastille - Happier
Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough
Olivia Rodrigo - Good 4 U
Olivia Rodrigo - Drivers License
Redbone - Come And Get Your Love
Rupert Holmes - Escape (The Pina Colada Song)
Shawn Mendes & Camila Cabello - Senorita
Smash Mouth - All Star
Stromae - Alors On Danse
Stromae - Formidable
Stromae - Papaoutai
Survivor - Eye Of The Tiger
The Jackson 5 - I Want You Back
Tom Odell - Another Love
Twenty One Pilots - Stressed Outt
Die muzieksmaak wordt ook wel elk jaar een beetje verfijnder
quote:
Heeft zijn naam ook wel mee natuurlijk.
last.fm Album top 100
peaceman
Peace Man! ofzo...
quote:
Dat is de invloed van Guardians of the galaxy.
Al is ie dit jaar mr blue sky vergeten...
Te laat voor de Top 2000 ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:
Ik dacht dat even Harrie dood was.
last.fm Album top 100
asco
Los in deze tent
Zou wel lachen zijn als Better Days van Bruce Springsteen in de top 2000 binnenkomt, maar dat zal wel niet.
Tussle266
Albumversie
quote:
Ach, die krijgt toch al genoeg bonus. Geen zorgen.
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 11:16 schreef PippenScottie het volgende:De FOK2000 commissie heeft de afgelopen week 103 lijstjes geteld (er komen er nog een paar bij). Deze 103 lijstjes bestonden uit 3550 stemmen.
Heb mijn Chris Martin cosplay al klaar staan
livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 11:06 schreef peaceman het volgende:Hier nog even Lennon zijn stemlijst:
Ava Max - Kings & Queens
Bruno Mars - Locked Out Of Heaven
Bruno Mars - Grenade
Bruno Mars - The Lazy Song
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot)
Coolio - Gangsta's Paradise
Donnie & Rene Froger - Bon Gepakt
Eminem - Lose Yourself
Eminem - Without Me
Eminem - Sing For The Moment
Eminem & Rihanna - The Monster
Fools Garden - Lemon Tree
Glass Animals - Heat Waves
Imagine Dragons - Bones
Imagine Dragons - Enemy
Imagine Dragons - Natural
Imagine Dragons - Sharks
Kate Bush - Running Up That Hill (Albumversie)
Leonard Cohen - Hallelujah
Maroon 5 ft. Wiz Khalifa - Payphone
Marshmello ft. Bastille - Happier
Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough
Olivia Rodrigo - Good 4 U
Olivia Rodrigo - Drivers License
Redbone - Come And Get Your Love
Rupert Holmes - Escape (The Pina Colada Song)
Shawn Mendes & Camila Cabello - Senorita
Smash Mouth - All Star
Stromae - Alors On Danse
Stromae - Formidable
Stromae - Papaoutai
Survivor - Eye Of The Tiger
The Jackson 5 - I Want You Back
Tom Odell - Another Love
Twenty One Pilots - Stressed Outt
Grappig te zien dat de jeugd zich niets gelegen laat liggen aan de ongeschreven Fok!-regel om niet meer dan 1 nummer per artiest te doen. Nu voel ik me minder bezwaard over het lijstje van mijn zoon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Gretzl
Gretzl
![8M5VLK.png]()
Eve the Fisherman in de Top 2000 - Editie 2024 be like
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 13:51 schreef Gretzl het volgende:[
afbeelding ]
Eve the Fisherman in de Top 2000 - Editie 2024 be like
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER
Ik denk dat de kans klein is dat Eefje het haalt, maar is er een stemactie geweest voor Bitterzoet? Dan had ik misschien daar op moeten stemmen.
last.fm Album top 100
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 13:54 schreef Felagund het volgende:[..]
Ik denk dat de kans klein is dat Eefje het haalt, maar is er een stemactie geweest voor Bitterzoet? Dan had ik misschien daar op moeten stemmen.
Ik reken niet op Eefje in de lijst.
Ik hoop wel stiekem op Snowman van Sia in de lijst. Een van de favoriete nummers van mijn vrouw (en stemplaat van ons allebei), zou het mooi vinden

. En ik heb wel het idee dat steeds meer mensen dat nummer kennen + voor het eerst op de keuzelijst dit jaar natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 14:01 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Ik reken niet op Eefje in de lijst.
Ik hoop wel stiekem op Snowman van Sia in de lijst. Een van de favoriete nummers van mijn vrouw (en stemplaat van ons allebei), zou het mooi vinden

. En ik heb wel het idee dat steeds meer mensen dat nummer kennen + voor het eerst op de keuzelijst dit jaar natuurlijk.
Zolang ie maar bij de onderste 500 staat.
Starflyer
Flies to the stars
Als we ook lijstjes van zonen gaan plaatsen, is dit die van mijn zoon.
quote:
I've Been Thinking About You
London Beat
Don't Dream It's Over
Crowded House
God Is A DJ
Faithless
Fix You
Coldplay
Silence (Tiesto Mix)
Delerium ft. Sarah McLachlan
Sara (Albumversie)
Fleetwood Mac
The Chain
Fleetwood Mac
Accidentally In Love
Counting Crows
Stan (Albumversie)
Eminem & Dido
Into The Groove
Madonna
Enjoy The Silence
Depeche Mode
Munich
Editors
Lady Writer
Dire Straits
Money For Nothing (Albumversie)
Dire Straits
Jeanny
Falco
Mr. Brightside
The Killers
I Predict A Riot
Kaiser Chiefs
Tell It To My Heart
Taylor Dayne
Josephine
Chris Rea
Innuendo
Queen
Let's Go Crazy
Prince
Cold Little Heart (Albumversie)
Michael Kiwanuka
California Love
2Pac ft. Dr. Dre
Breakfast At Tiffany's
Deep Blue Something
Something Got Me Started
Simply Red
Moth To A Flame
Swedish House Mafia ft.The Weeknd
Nobody's Wife
Anouk
Easy Lover
Phil Collins & Philip Bailey
Lessons In Love
Level 42
Behind Blue Eyes
Limp Bizkit
In The End
Linkin Park
Layla (Unplugged)
Eric Clapton
Rhythm Is A Dancer
Snap!
What You Know
Two Door Cinema Club
Eigen keuze
Ik haat hem voor jou
Froukje en S10
Tussle266
Albumversie
quote:
Die andere 34 waren toch zeker ook eigen keuze, mag ik hopen.
Gretzl
quote:
Op zaterdag 7 december 2024 13:54 schreef Felagund het volgende:[..]
Ja, er was een klein steminitiatief. Maar ik heb geen idee hoeveel stemmen het uiteindelijk heeft opgeleverd
jcdragon
It's complicated.
quote:
In Rhapsody tempo
Top 2000 Café binnen een uur uitverkocht
https://www.rtl.nl/boulev(...)-een-uur-uitverkocht
n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
quote:
Op zondag 8 december 2024 12:19 schreef Tussle266 het volgende:Op gifjesdag een meeting van 10.00 tot 14.00. Goed geregeld. De eerste 85 van pak ‘m beet 97 moeten jullie dus zonder mij vinden.
Vanaf 1230 toch? Mja, valt wel in de gemiddelde lunchpauze
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:
"En voor wie geen kaartje heeft: niet getreurd, uiteraard kan het publiek ook dit jaar weer via videobellen op de tv-schermen in het Top 2000 Café aanwezig zijn."'we have Top 2000 café at home'
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug:
COR / Het datavertragingstopic #2
Het is weer tijd voor de quiz!
quote:
Bij de finale hoeven we dus alleen maar het begin te kijken om te weten wie er gaat winnen. Wel jammer dat het nooit echt spannend is tot nu toe.
last.fm Album top 100
quote:
Op zondag 8 december 2024 22:22 schreef Felagund het volgende:[..]
Bij de finale hoeven we dus alleen maar het begin te kijken om te weten wie er gaat winnen. Wel jammer dat het nooit echt spannend is tot nu toe.
Finale wordt wel spannend denk ik. Tot nu toe steeds 1 duidelijk beter team. Benieuwd hoe die het doen als ze tegen elkaar gaan doen.
Zolang Martin Rombouts maar niet wint. Vind die zelfgenoegzame grijns om zn gezicht uiterst irritant
quote:
That we know of
peaceman
Peace Man! ofzo...
quote:
Op maandag 9 december 2024 09:48 schreef DecoAoreste het volgende:Morgen gifjesdag

.
Welke potentiële nieuwkomers gaan jullie als eerste checken? Er zijn er al een aantal die we al met potlood hebben genoteerd, zoals Europapa, Terug In De Tijd, The Emptiness Machine en Hind's Hall. Better Days weten we natuurlijk al. Welke kanshebbers verwachten jullie nog meer?
Die van Bruno en lady gaga
quote:
Op maandag 9 december 2024 09:48 schreef DecoAoreste het volgende:Morgen gifjesdag

.
Welke potentiële nieuwkomers gaan jullie als eerste checken? Er zijn er al een aantal die we al met potlood hebben genoteerd, zoals Europapa, Terug In De Tijd, The Emptiness Machine en Hind's Hall. Better Days weten we natuurlijk al. Welke kanshebbers verwachten jullie nog meer?
Ik had dit in augustus opgesteld. Over Die With A Smile had ik mooi gelijk, die was toen net een paar dagen uit en staat nu nog steeds op 1. The Emptiness Machine bestond toen nog niet.
De doorgestreepte nummers in rijtje 2 stonden uiteindelijk (nog) niet op de keuzelijst.
quote:
Op woensdag 21 augustus 2024 15:43 schreef Cassa95 het volgende:Oke, hier alvast dan maar mijn eerste beschietingen.
Mogelijke binnenkomers:
Via vrije keuze mogelijk:
• Joost - Europapa
• Beyoncé - Texas Hold Em
• Douwe Bob - Nothing To Lose
• Di-rect - My Blood / Sphinx / Wastelands
• Bankzitters – Huisfeestje (met Roxy Dekker) / Entourage (beiden mogelijk)
• Roxy Dekker - Satisfyer (zekerheid als deze op de keuzelijst staat) / Sugardaddy
• Taylor Swift & Post Malone - Fortnight (album was een tegenvaller, maar haar hype is niet verdwenen)
• Billie Eilish - Birds Of A Feather / Lunch
• Eminem - Houdini
• Hozier - Too Sweet
• Meau - Stukje Van Mij
• Yves Berendse - Terug In De Tijd
• Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile (wishful thinking: komende vrijdag Topsong, hele herfst op 1)
• Michael Kiwanuka - Floating Parade
Via keuzelijst mogelijk:
• Racoon - Nickel For Goodbye (als vrije keuze al in de Extra 500)
• Noah Kahan - Stick Season (als vrije keuze al in de Extra 500)
• Loreen - Tattoo (als vrije keuze al in de Extra 500) / Is It Love (beiden mogelijk)
• Teddy Swims - The Door
• Dua Lipa - Houdini / Dance The Night (beiden mogelijk)
• Douwe Bob - This World Is Our Home
• Rondé - Break My Heart (aankomende Beste Zangers bonus)
• Sera - Head Held High / Best Friend (aankomende Beste Zangers bonus, beiden mogelijk)
• Hannah Mae - Waterdicht (aankomende Beste Zangers bonus)
• Claude - Layla / Vas-Y (met Suzan & Freek) (aankomende Beste Zangers bonus)
• Suzan & Freek - Slapeloosheid / Nooit Meer Regen /
De Helft Van Mij (allemaal ook mogelijk)
• Chef'Special - Miracles / Speed Of Light (beiden mogelijk)
[*]Cyril - Stumblin' In (Als originele Stumblin' In nog steeds niet in de keuzelijst staat en deze wel. Geen garantie dat de remake in de keuzelijst staat. Nummer komt uit november 2023, maar kwam pas in januari voor het eerst op de radio. Zie hem als vrije keuze mogelijk binnenkomen, maar verwacht het niet)
[*]Tom Odell - Black Friday (nu een hit door de remix, maar in 2023 is het origineel wel al gedraaid en in de Verrukkelijke 15 gesignaleerd)• Anne-Marie & Shania Twain - Unhealthy
• OneRepublic - Runaway
• Kylie Minogue - Padam Padam
• P!nk - Runaway / Trustfall /
Dreaming (met Sting) / All Out Of Fight (allemaal mogelijk)
• Ed Sheeran - Eyes Closed /
Curtains / American Town (allemaal mogelijk)
• Son Mieux - Tell Me More
• Flemming - Hypnose / Verleden Tijd (beiden mogelijk)
[*]S10 & Froukje - Nooit Meer Spijt (of mss hun aankomende nieuwe single al zonder keuzelijst)
• Froukje - Als Ik God Was
• Nick Schilder - Shatterproof / Realize (beiden mogelijk)
• Roxeanne Hazes - De Tijd Gaat Mooie Dingen Doen
• Duncan Laurence - Skyboy
• Nothing But Thieves - Welcome To The DCC / Something On My Mind (met Purple Disco Machine) (beiden mogelijk)
• Dean Lewis -
Trust Me Mate
[*]Linkin Park - Lost
[*]Tate McRae - Greedy
• Post Malone - Chemical
• Luke Combs - Fast Car
• Olivia Rodrigo - Vampire
• Lewis Capaldi - Wish You The Best
• Chris Stapleton - White Horse
• Sophie Ellis Bextor - Murder On The Dancefloor
[ Bericht 0% gewijzigd door Cassa95 op 09-12-2024 10:42:36 ]
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
Mooi lijstje al
@Cassa95 
. Althans, goed samengesteld, niet van alle platen word ik even blij natuurlijk

Van Rondé zou ik naast Break My Heart ook zeker Undecided in de gaten houden, veel op de radio gehoord dit jaar. Van het nieuwere werk vind ik die zelf ook het mooist dus er zit een stukje wishful thinking bij, geef ik toe. Heel stiekem hoop ik ook op ouder werk van ze (Why Do You Care bijv), maar die kans is wel een stuk kleiner. Mijn persoonlijke favorieten Headlights en Real Feelings maken in ieder geval geen schijn van kans.
De laatste weken hoor ik Snowman ook vaak opduiken, gisteren ook weer ergens vrij willekeurig. Ik heb voorzichtig hoop dat die het gaat halen.
quote:
Op maandag 9 december 2024 10:46 schreef DecoAoreste het volgende:Mooi lijstje al @:Cassa95

. Althans, goed samengesteld, niet van alle platen word ik even blij natuurlijk

Van Rondé zou ik naast Break My Heart ook zeker Undecided in de gaten houden, veel op de radio gehoord dit jaar. Van het nieuwere werk vind ik die zelf ook het mooist dus er zit een stukje wishful thinking bij, geef ik toe. Heel stiekem hoop ik ook op ouder werk van ze (Why Do You Care bijv), maar die kans is wel een stuk kleiner. Mijn persoonlijke favorieten Headlights en Real Feelings maken in ieder geval geen schijn van kans.
De laatste weken hoor ik Snowman ook vaak opduiken, gisteren ook weer ergens vrij willekeurig. Ik heb voorzichtig hoop dat die het gaat halen.
Ik zie niet in hoe de zoveelste poppy hitsingle van Rondé het zonder keuzelijst zou redden t.o.v de nummers waar je wel op kan stemmen die het vorig jaar netaan hadden gered.
Wat Snowman betreft snap ik je redenering, maar ik had me hier vooral gefocust op recente nummers.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op maandag 9 december 2024 10:49 schreef Cassa95 het volgende:[..]
Ik zie niet in hoe de zoveelste poppy hitsingle van Rondé het zonder keuzelijst zou redden t.o.v de nummers waar je wel op kan stemmen die het vorig jaar netaan hadden gered.
Wat Snowman betreft snap ik je redenering, maar ik had me hier vooral gefocust op recente nummers.
Ja snap ik hoor. Zoals gezegd, mooie analyse en een prima aanknopingspunt om morgen te gaan checken naast wat we al min of meer wisten.
Wat zal de hoogste nieuwe binnenkomer zijn (los van Better Days)?
quote:
Yves Berendse - Terug In De Tijd of Europapa?
last.fm Album top 100
Europapa zonder enige twijfel
Van de nieuwe nummers die niet uit 2023 waren had ik vorige week ergens een lijst opgesteld.
En dan natuurlijk alles tot aan 2150 in de Extra 500 van vorig jaar
AC/DC - Hells Bells (1980)
Alicia Keys - Empire State Of Mind (Part 2 - Piano Version) (2009)
Bingo Players - Cry (Just A Little) (2011)
Blossoms - Charlemagne (2016)
Bush - Everything Zen (1994)
Elton John - Elton's Song (1981)
Elton John - Funeral For A Friend / Love Lies Bleeding (1973)
Elvis Presley - Viva Las Vegas (1964)
Foo Fighters - No Way Back (2005)
Linkin Park - One Step Closer (2000)
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place (2007)
Taylor Swift ft. The National - Coney Island (2020)
The Cure - Just Like Heaven (1987)
Pearl Jam - Given to Fly
Pearl Jam - Once (vind ik wel een twijfelgeval)
War on Drugs - Strangest Thing
Gorillaz - On Melancholy Hill
Fleetwood Mac - Silver Springs
Dit zijn ook nog wat nummers om te checken, al denk ik dat die van de Foo's, Once, Blossoms, de liefhebbers van een kansspel en die Eltons niet heel kansrijk zijn
Tussle266
Albumversie
quote:
Op maandag 9 december 2024 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:AC/DC - Hells Bells (1980)
Pearl Jam - Given to Fly
Dit zijn ook nog wat nummers om te checken, al denk ik dat die van de Foo's, Once, Blossoms, de liefhebbers van een kansspel en die Eltons niet heel kansrijk zijn
Dit is wel een goede lijst inderdaad. Die Alicia en de bejaardendagbesteding heb ik ook allebei behoorlijk vaak gezien, trouwens. Ik zag trouwens ook dat die ouwe tiktokcrooner van een Stephen Sanchez (geen familie van Rolf) op de keuzelijst terecht was gekomen. Dat is niet iets waar iemand hier warm van wordt, maar de Xi-poppen dus wel want daar staat dat chanson al twee jaar in de top 100, maar dat zegt ook niet altijd alles. Dus die zou ik op 50/50 zetten.
quote:
Op maandag 9 december 2024 13:25 schreef Tussle266 het volgende:Er stonden trouwens ook nog 3 extra Taylors op de keuzelijst. Die zou ik niet eens invullen op de gifsite, maar gewoon gelijk op de lijst nieuwe entries zetten.
Waren die allemaal nieuw? Waarom zijn die toen niet benoemd?
Tussle266
Albumversie
quote:
Naast dat liedje over het Scheveningen van Trumpland ook de opnieuw opgenomen versie van Bad Blood en ook nog Karma. Lijkt me niet dat die geen zetel krijgen. Geen idee waarom we die niet eerder benoemd hebben.
quote:
Op maandag 9 december 2024 13:34 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Naast dat liedje over het Scheveningen van Trumpland ook de opnieuw opgenomen versie van Bad Blood en ook nog Karma. Lijkt me niet dat die geen zetel krijgen. Geen idee waarom we die niet eerder benoemd hebben.
Waarbij karma ook nog wel een serieuze hoge binnenkomer kan worden.
Vergeet ook Murder on the Dance Floor niet als soort van zekerheidje
quote:
Die kwam hier net langs op plaats 2140 in de top4000. Die mijn collega's graag willen luisteren.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
quote:
Achja, de onderste helft is nog relatief lollig. Maar echt goed, tsja. Nee.
quote:
Ja er komen af en toe wel grappige of beetje vergeten (5 Star) nummers langs. Maar Propaganda of zo is best lekker natuurlijk.
quote:
Op maandag 9 december 2024 13:53 schreef pipster het volgende:[..]
Ja er komen af en toe wel grappige of beetje vergeten (5 Star) nummers langs. Maar Propaganda of zo is best lekker natuurlijk.
Ja maar ja, muziek als Propaganda is natuurlijk meer uitzondering als regel in de Top 4000.
Ik zet af en toe eens wat stukjes aan in de auto de eerste 2 weken. En dan ben je er na een half uur wel echt klaar mee
quote:
Op maandag 9 december 2024 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Ja maar ja, muziek als Propaganda is natuurlijk meer uitzondering als regel in de Top 4000.
Ik zet af en toe eens wat stukjes aan in de auto de eerste 2 weken. En dan ben je er na een half uur wel echt klaar mee
Ja het is vooral heel wee allemaal bij elkaar.
peaceman
Peace Man! ofzo...
quote:
Op maandag 9 december 2024 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:AC/DC - Hells Bells (1980)
Pearl Jam - Given to Fly
Misschien Cult of personality nog? Of is daar de wens de vader van de gedachte.
Waar kennen we de bingo spelers van?
Tussle266
Albumversie
quote:
Vrijwilligerswerk. Nee, maar dit was toen wel een grote hit. Zou niet gek zijn als die het haalt, maar het zo net zo goed niet gek zijn als het niet zo is.
quote:
Op maandag 9 december 2024 14:19 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Vrijwilligerswerk. Nee, maar dit was toen wel een grote hit. Zou niet gek zijn als die het haalt, maar het zo net zo goed niet gek zijn als het niet zo is.
Even 30 seconden geprobeerd en toen snel weer afgezet. Wat een uniforme meuk.
Dagoduck
Karel (2003-2022)
quote:
Op maandag 9 december 2024 14:19 schreef Tussle266 het volgende:[..]
Ken het nummer maar nooit geweten hoe het heette of wie het waren.
||
quote:
Op maandag 9 december 2024 14:24 schreef Tussle266 het volgende:1 van de twee leeft overigens al niet meer. Dat heeft destijds niet tot een DAB geleid. Heb het even teruggezocht, was in 2014.
Geen Bingo voor die ene dus
Cry heb ik wel veel gehoord op 3fm, dus het wordt ook nog als licht credible gezien
Ik zou nummers van bijv. Cascada of O-Zone eerder verwachten dan Bingo Players. Die doen het ook een stuk beter in andere lijsten. Aan de andere kant zijn afgelopen jaren Blah Blah Blah en Year Of Summer wel erbij gekomen, maar die blijven dan ook een stuk relevanter op bijv. festivals.
quote:
Op maandag 9 december 2024 14:54 schreef Tussle266 het volgende:Volgens mij hebben die kaartenschrappers overigens niet zo'n enorme lijstjesgeschiedenis, als ik zo snel even kijk. Dus misschien valt het allemaal wel mee.
Niet eens standaard bij 3fm of 538 in hun top 1000 nee (hoe gefabriceerd die ook is) en nooit bij Q
Tussle266
Albumversie
quote:
Dan kunnen we die vast schrappen.
quote:
Als ik een liedje zou moeten zingen zou ik nooit voor Cry (Just A Little) kiezen
Tussle266
Albumversie
quote:
Wel klaar naar huis toch? 1 zin zoals elke househit?
quote:
enige wat ik hen eerder heb gehoord was Get Up, viel vooral op vanwege het gare clipje met Gangster Eenden
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"