Over een maand en en 1 week is het alweer voorbij.quote:
Ja, dit dus. Top 2000 is altijd genieten maar het is ook altijd een confrontatie dat er uit het niets opeens weer een jaar bijna is verstrekenquote:Op zondag 24 november 2024 13:43 schreef asco het volgende:
Je knippert even met de ogen en het is alweer bijna zo ver.
Op naar het zwarte gatquote:Op maandag 25 november 2024 19:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Over een maand en en 1 week is het alweer voorbij.
quote:Op maandag 25 november 2024 19:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Foeiquote:Op maandag 25 november 2024 19:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 november 2024 22:13 schreef ok01 het volgende:
Mijn voorpret is er daardoor wel groter van geworden
Het mooie is dat dit lijstje al een stuk 'schraler' is dan een paar jaar geleden. De top 10 erin, prima, maar een No Cars Go is al geen enorme alternative classic meer. Prima nummer van dat album, maar met Rebellion heb je iets veel beters.quote:Op maandag 25 november 2024 22:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Beste mensen,
De stemweek komt er weer aan, dus bij dezen even een zo neutraal mogelijk stemadvies!
Afgelopen januari maakte ik ná de vorige Top 2000 een overzicht van platen die missen in de lijst, maar wel in alle vier de hier op Fok! veelbesproken alternatieve muzieklijsten staan - de Kink 1500, V500, Snob 2000 en MuMeLadder. Inmiddels hebben we de Kink 1500 en V500 weer achter de rug, dus heb ik de posities even geüpdatet. Niet alleen dat, ik heb ook geanalyseerd welke platen nieuw binnengekomen zijn in één van beide lijsten of juist zijn uitgevallen. Uitgaande van de 2024-lijsten van de Kink 1500 en de V500, en de andere twee van vorig jaar (die zijn immers nog niet af), ziet het alternatieve-lijstjes-lijstje op dit moment er zo uit:
[ afbeelding ]
Twee platen zijn geëlimineerd uit de V500 en dus afgevoerd van deze lijst, ik heb ze er voor de volledigheid nog even bij laten staan maar zal ze hierna verwijderen. Dit zijn dus M83 - Midnight City en Placebo - The Bitter End. 4 nieuwkomers in de V500 bleken al in de andere drie lijsten te staan en zijn toegevoegd, dit zijn de genoemde platen van Mazzy Star, The Last Shadow Puppets, Blur en Wolf Alice. Daarnaast bleek ik er eentje vergeten te zijn vorig jaar, New Slang van The Shins, die staat er nu ook netjes bij. 41 platen in totaal!
Op welke moet je nu echt daadwerkelijk stemmen, aangezien allemaal niet eens mogelijk is en je natuurlijk ook genoeg favorieten hebt die al wél in de lijst staan? Nou, je kan de volgende overwegingen maken;
- Rebellion en Instant Street staan nog altijd niet in de Top 2000, maar zijn als voormalige nummers 1 ook geweerd uit de Snob 2000. Om ze niet voor eeuwigheid tussen wal en schip te laten vallen kun je erop stemmen.
- The Killing Moon is de plaat die het kansrijkst lijkt te zijn als je alle vier de posities bij elkaar optelt.
- Grace en Don't Panic stonden vorig jaar in de Extra 500, dus die hebben nog maar een klein extra zetje nodig.
- Fade Into You is de kansrijkste van de 5 nieuwkomers op deze lijst als je de posities bij elkaar optelt.
- Of je kan natuurlijk gewoon de plaat of platen hieruit kiezen die je zelf het mooist vindt!
Dat laatste ga ik zelf gewoon doen eerlijk gezegd. Ik stem komend weekend op:
1. Band of Horses - The Funeral
2. Muse - New Born
3. The Haunted Youth - Broken
4. Chvrches & Robert Smith - How Not To Drown
5. MGMT - Time To Pretend
6. Editors - Sugar
7. Blur - The Universal
Maar doe er vooral mee wat je wil!
Welk deelquote:Op maandag 25 november 2024 22:13 schreef ok01 het volgende:
dat ik via NPO Plus een deel van de Top 2000 van 2013 terug kan kijken
Apart dat ze nou net dat jaar en die tijden er op hebben staanquote:
Rebellion is helemaal niet beter vind ik. Op dat album zelfs 1 van de mindere nummers.quote:Op maandag 25 november 2024 23:17 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Het mooie is dat dit lijstje al een stuk 'schraler' is dan een paar jaar geleden. De top 10 erin, prima, maar een No Cars Go is al geen enorme alternative classic meer. Prima nummer van dat album, maar met Rebellion heb je iets veel beters.
Waar ik wel moet zeggen dat men allemaal op grace moet stemmen!
Tijden niet, op npo 3 had je altijd top 2000 visual radio s nachts en die staan er nog opquote:Op dinsdag 26 november 2024 05:29 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Apart dat ze nou net dat jaar en die tijden er op hebben staan
Mocht je ermee gaan doen wat je wilt, dan is het misschien goed om te weten dat van dit lijstje het volgende op de keuzelijst staat:quote:Op maandag 25 november 2024 22:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Maar doe er vooral mee wat je wil!
Niks mis met wat goede voorpretquote:Op maandag 25 november 2024 22:13 schreef ok01 het volgende:
Mijn voorpret is er daardoor wel groter van geworden
Het lastige is dat bij zowel Arcade Fire als Deus er een andere plaat de Top 2000-hit is geworden. Everything Now staat er al in, en Hotel Lounge was eerder genoteerd, en vorig jaar weer in de extra 500.quote:Op maandag 25 november 2024 22:16 schreef DecoAoreste het volgende:
- Rebellion en Instant Street staan nog altijd niet in de Top 2000, maar zijn als voormalige nummers 1 ook geweerd uit de Snob 2000. Om ze niet voor eeuwigheid tussen wal en schip te laten vallen kun je erop stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |