Nou, na deze marathon aan blokjes moeten jullie nu even geduld hebben.
875 Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock 'n RollJoan Jett zal vast genoten hebben bij de eerste 3000 nummers. Ik bedoel, dat genre kwam meer dan genoeg langs. Er zijn er nog een paar over die wel een beetje onder dat genre vallen, maar de meeste zijn al geweest. Het origineel is van Joan Jett, maar van... dachten jullie dat ik nu Britney Spears zou gaan zeggen? Nee, foei, dat is een verschrikking. Nee, het origineel is van The Arrows. Dat was geen succes, maar de poppunk van Joan Jett leverde wel een hit op. Lekker gitaargeluid en fijne niets-aan-de-handmuziek. Ik vond dit vroeger nog beter, maar het is wel een klein beetje weggezakt. Alsnog beter dan in de Top 2000 zelf, waar het van 1999 tot 2004 en van 2012 tot 2014 in de lijst stond. Plek 1129 in 2001 was de beste notering.
874 Frans Halsema & Jenny Arean - Vluchten kan niet meerMusicallied van Halsema en Arean voor de musical En nu naar bed. In deze musical ging het over de dreiging van een atoomoorlog die allesverwoestend zou zijn, dus Annie MG Schmidt probeerde dat gevoel ook in deze tekst weer te geven. Uiteindelijk maakt niets meer uit en heb je alleen elkaar. En voelt alles heel nietig. Hoe mooi wil je de apocalyps bezingen? Altijd stond dit in de lijst, in de eerste jaren haalde dit nog wel eens de laatste nacht, al stond het ook in de eerste 10 jaar al wel eens op een positie voor 29 december. 231 in 2005 was de beste notering. Maar na die eerste 10 jaar zakte het lied langzaam weg. Al staat het er nog in, dat is al heel wat. Plek 1628 werd in 2024 behaald.
873 The Rolling Stones - Mother's Little HelperDe begindagen van de psychedelische pop gaf bijzondere nummers, die vaak nog klonken als ouderwetse beatgroepnummers met ongebruikelijke instrumenten. Zo speelt Jack Nitzsche hier dat gekke pianogeluid in - hij speelt overigens ook de piano op het in het vorige blokje besproken Let's Spend The Night Together. Dat leadgitaargeluid van Keith in deze geeft ook een lekkere ervaring. Wel een beetje een gevalletje 'je moet er van houden' denk ik, maar ik vind dit nog wel een hele goeie Stones-song. Volgens mij zitten er hierna nog twee stuks in het vat die niet bij de algemeen geaccepteerde toppers horen. Deze haalde maar 3x de lijst, in 2003 op 1651, een jaar later op 1687 en in 2006 op 1792.
SPOILER: 872-851
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]