abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218617144
Tja, wat kan ik hiervan zeggen?

Er staat hier best een aantal nummers terecht boven Boh Rap, wat mij betreft.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 28 augustus 2025 @ 22:06:31 #77
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218617246
Vicki Brown verrassend hoog. Mij iets te hoog, maar wel leuk dat ook zulke liedjes nog langskomen zo in de hogere regionen.
pi_218617281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 21:49 schreef Tussle266 het volgende:
Die liveversie is meerdere keren gedraaid dit jaar. Die hoort wel op het potloodlijstje.

En dat gat tussen Fax You en de gong is vooral groot boven de 60 toch? Volgens mij wordt het ieder jaar iets kleiner, maar zal het nooit structureel dicht gaan. Incidentjes zoals voorheen zie ik nog wel gebeuren, misschien dit jaar zelfs.
BohRhap is volgens mij ook bij een wat jonger publiek populairder
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218617300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
BohRhap is volgens mij ook bij een wat jonger publiek populairder
Jawel, maar daar is het gat wel veel kleiner. Dat is wat ik bedoel met dat het niet structureel dicht gaat, maar ik wel in incidentjes geloof.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218617386
Ik snap weer iets niet helemaal in het Rumours/Christine als enige helemaal al op de kaart-verhaal. What about Oh, Daddy dan?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_218617392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 22:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik snap weer iets niet helemaal in het Rumours/Christine als enige helemaal al op de kaart-verhaal. What about Oh, Daddy dan?
Ik kan vooral niet tellen dus, dat blijkt maar weer eens _O-

Tot 4 tellen is blijkbaar lastig. Geen idee waar ik het idee vandaan haalde dat die wel aanwezig zou zijn :')
pi_218617400
Oh Daddy is ook gewoon het minst boeiende nummer van die plaat, die erkennen we niet. Zo, heb ik toch weer een excuus voor mijn falen.
pi_218618108
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 21:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

Net als bij Mr. Big zijn er twee bands met die naam, dit gaat om de Britse beatgroep.
Daar zou iemand nog wel eens een triviavraag over kunnen stellen, over twee bands met dezelfde naam...
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218618461
Die Gijs Hakkuh die grijpt ook elke gelegenheid aan om Borsatan te draaien, he? Laten we hopen dat dat niet allemaal wordt teruggezet.
pi_218619301
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 21:51 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Tja, wat kan ik hiervan zeggen?

Er staat hier best een aantal nummers terecht boven Boh Rap, wat mij betreft.
Ik zou zelfs zeggen dat OMD en Nirvana er ook best boven zouden mogen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:17:17 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218623729
Nou, na deze marathon aan blokjes moeten jullie nu even geduld hebben.

875 Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock 'n Roll

Joan Jett zal vast genoten hebben bij de eerste 3000 nummers. Ik bedoel, dat genre kwam meer dan genoeg langs. Er zijn er nog een paar over die wel een beetje onder dat genre vallen, maar de meeste zijn al geweest. Het origineel is van Joan Jett, maar van... dachten jullie dat ik nu Britney Spears zou gaan zeggen? Nee, foei, dat is een verschrikking. Nee, het origineel is van The Arrows. Dat was geen succes, maar de poppunk van Joan Jett leverde wel een hit op. Lekker gitaargeluid en fijne niets-aan-de-handmuziek. Ik vond dit vroeger nog beter, maar het is wel een klein beetje weggezakt. Alsnog beter dan in de Top 2000 zelf, waar het van 1999 tot 2004 en van 2012 tot 2014 in de lijst stond. Plek 1129 in 2001 was de beste notering.

874 Frans Halsema & Jenny Arean - Vluchten kan niet meer

Musicallied van Halsema en Arean voor de musical En nu naar bed. In deze musical ging het over de dreiging van een atoomoorlog die allesverwoestend zou zijn, dus Annie MG Schmidt probeerde dat gevoel ook in deze tekst weer te geven. Uiteindelijk maakt niets meer uit en heb je alleen elkaar. En voelt alles heel nietig. Hoe mooi wil je de apocalyps bezingen? Altijd stond dit in de lijst, in de eerste jaren haalde dit nog wel eens de laatste nacht, al stond het ook in de eerste 10 jaar al wel eens op een positie voor 29 december. 231 in 2005 was de beste notering. Maar na die eerste 10 jaar zakte het lied langzaam weg. Al staat het er nog in, dat is al heel wat. Plek 1628 werd in 2024 behaald.

873 The Rolling Stones - Mother's Little Helper

De begindagen van de psychedelische pop gaf bijzondere nummers, die vaak nog klonken als ouderwetse beatgroepnummers met ongebruikelijke instrumenten. Zo speelt Jack Nitzsche hier dat gekke pianogeluid in - hij speelt overigens ook de piano op het in het vorige blokje besproken Let's Spend The Night Together. Dat leadgitaargeluid van Keith in deze geeft ook een lekkere ervaring. Wel een beetje een gevalletje 'je moet er van houden' denk ik, maar ik vind dit nog wel een hele goeie Stones-song. Volgens mij zitten er hierna nog twee stuks in het vat die niet bij de algemeen geaccepteerde toppers horen. Deze haalde maar 3x de lijst, in 2003 op 1651, een jaar later op 1687 en in 2006 op 1792.

SPOILER: 872-851
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218623879
Dead End Street en Mr. Pleasant zijn wel echt fijne liederen he? Die hadden wel 300 plekken hoger gemogen, ondanks het goeds wat nog komt.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:49:27 #88
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218624559
Dead end street vind ik de beste Kinks plaat O+
pi_218625271
Hoi Tim, Sitll Dre draaien was geen toeval he? Ik zal UK maar vast noteren dan...
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:53:38 #90
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218625282
En daar hebben we weer wat stemplaten. Dit blok zelfs drie en het vorige blok ook nog een. Gelukkig wel bij de bovenste 1000 :)

Twee keer Orchestral Manouvres in the Dark, Tanita Tikaram en Joan Jett.

Mijn zus had ooit het singletje, van Joan Jett, dat ik later heb overgenomen. Tanita Tikaram is gewoon een mooi nummer en vorig jaar ben ik nog naar een concert van OMD geweest. Maar sinds ik ooit live een mashup van Enola Gay en Blue Monday (onder de naam Gay Monday) hoorde, zijn het vaste stemplaten in mijn lijst geworden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_218625610
Enola Gay, Epic, Dodenrit, Crazy Horses en Mr.Pleasant zouden bij mij allemaal moeiteloos 31 december halen en ook nog een heel stel 30 december, dus wat dat betreft is dit een bijzonder sterk gezelschap. Ook een paar onbenullige dingetjes, maar dat mag de pret niet drukken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218626326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 21:44 schreef Fred_B het volgende:
Enola Gay, Epic, Dodenrit, Crazy Horses en Mr.Pleasant zouden bij mij allemaal moeiteloos 31 december halen en ook nog een heel stel 30 december, dus wat dat betreft is dit een bijzonder sterk gezelschap. Ook een paar onbenullige dingetjes, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik denk dat 31 december bij jou best eens een paar dagen kan duren ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')