abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:31:20 #176
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215791888
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:21 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Geen enkel nummer zal het halen en dat vind ik prima :)
[..]
Dit is dubbelop onzin. Ten eerste: Ik heb tot dit jaar steevast gestemd op hoofdzakelijk nummers uit de keuzelijst, waarvan er een heel aantal de Top 2000 haalden. Zie bijvoorbeeld vorig jaar: DJ11 in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #29 - de laatste voor nu...

Ten tweede zijn dit niet de verkeerde nummers voor de verkeerde lijst. Dit zijn stuk voor stuk prachtige nummers, die veel te weinig aandacht hebben gekregen.

Mijn stemlijst is een doelbewust statement. Ook al zou maar één iemand ook maar één nummer uit die lijst plukken en later nog eens terugluisteren, dan is dat al pure winst. :)
Ik luisterde al naar de liedjes van de broer van Billie.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_215791903
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:50 schreef MTheBassman het volgende:
Ben wel benieuwd hoe hoog Europapa gaat komen. Iemand daar enige aanwijzingen over meegekregen? Ik zou zelf gokken top 250-ish.
Ik denk zelf wel dat die de top 200 binnenkomt
pi_215791909
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:33 schreef ok01 het volgende:

[..]
Ik denk zelf wel dat die de top 200 binnenkomt
nummer 19 is ook top 200.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:35:21 #179
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_215791915
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:21 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Geen enkel nummer zal het halen en dat vind ik prima :)
[..]
Dit is dubbelop onzin. Ten eerste: Ik heb tot dit jaar steevast gestemd op hoofdzakelijk nummers uit de keuzelijst, waarvan er een heel aantal de Top 2000 haalden. Zie bijvoorbeeld vorig jaar: DJ11 in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #29 - de laatste voor nu...

Ten tweede zijn dit niet de verkeerde nummers voor de verkeerde lijst. Dit zijn stuk voor stuk prachtige nummers, die veel te weinig aandacht hebben gekregen.

Mijn stemlijst is een doelbewust statement. Ook al zou maar één iemand ook maar één nummer uit die lijst plukken en later nog eens terugluisteren, dan is dat al pure winst. :)
Maar is dit gewoon je top 35 aller tijden of heb je bewust alleen maar gestemd op nummers die geen kans maken in de lijst te komen?
pi_215791925
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:35 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Maar is dit gewoon je top 35 aller tijden of heb je bewust alleen maar gestemd op nummers die geen kans maken in de lijst te komen?
Dat laatste uiteraard. Maar er staan ook nummers die in mijn Top 250 allertijden staan.
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:42:17 #181
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_215791970
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 17:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
Boudewijn de Groot - Eva had ik wel een mooier eerbetoon gevonden
Op #26 in de Nederlandstalige 400 van dit jaar en op #107 in de V500, maar in de Top 2000 ontbreekt deze Boudewijn classic vreemd genoeg
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:44:17 #182
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215791992
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:42 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Op #26 in de Nederlandstalige 400 van dit jaar en op #107 in de V500, maar in de Top 2000 ontbreekt deze Boudewijn classic vreemd genoeg
zelfs in de Top 4000 ontbreekt ie
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:45:27 #183
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_215792004
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:44 schreef Gunner het volgende:
Goed ik zie dat het hier hip is om op Fix You te haten.

Ik heb er op gestemd en ik zal je vertellen waarom.
Na de bomaanslag bij het Ariane Grande concert in Manchester hebben o.a Coldplay en Liam Gallagher een (benefiet)concert gegegeen met een, in mijn ogen, hele mooie versie van Fix you

je mag het hier bekijken en daarna je bek houden of me vertellen waarom ik geen gelijk heb

Bekijk deze YouTube-video
Mooie beargumentatie. Kan me voorstellen dat er nog steeds veel mensen/muziekliefhebbers emoties hebben bij die gebeurtenis (net als bij 13/11/15) en nog wel eens terugdenken aan het prachtig eerbetoon One Love Manchester.

Op mij maakte vooral deze live-uitvoering van Ariana Grande zelf enorme indruk O+ O+ O+ (verdient ook wel een plekje in de lijst)

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 7 december 2024 @ 00:39:51 #184
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215792310
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:44 schreef Gunner het volgende:
Goed ik zie dat het hier hip is om op Fix You te haten.

Ik heb er op gestemd en ik zal je vertellen waarom.
Na de bomaanslag bij het Ariane Grande concert in Manchester hebben o.a Coldplay en Liam Gallagher een (benefiet)concert gegegeen met een, in mijn ogen, hele mooie versie van Fix you

je mag het hier bekijken en daarna je bek houden of me vertellen waarom ik geen gelijk heb

Soms heb je gewoon een schurfthekel aan een nummer (meestal omdat het je bij de eerste keer al niet aanstaat en daarna (te) vaak voorbij hebt horen komen). Dan gaat geen emotioneel moment of wat dan ook je op andere gedachten brengen.

Ik haat niet vaak nummers, meestal omdat ik niet vaak genoeg in aanraking kom met dat soort nummers. Als je iets niet leuk vindt luister je er immers (in principe) niet naar. Maar er zijn nummers die je niet leuk vindt en toch steeds maar weer hoort. Bij mij is Fix You er zo een.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 7 december 2024 @ 00:43:33 #185
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215792323
Een aanslag of een kankergeval (buiten mijn directe sociale kring) doet me verder ook gewoon weinig. Daar ga ik niet ineens anders van over een nummer denken. Ik heb weer andere triggers. Zo luisterde/keek ik ooit toen ik dronken uit de kroeg kwam deze versie van een toch al geweldig nummer:

Ja, dan kan ik best emotioneel worden. Telkens weer.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_215792327
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:43 schreef Dagoduck het volgende:
Een aanslag of een kankergeval (buiten mijn directe sociale kring) doet me verder ook gewoon weinig. Daar ga ik niet ineens anders van over een nummer denken. Ik heb weer andere triggers. Zo luisterde/keek ik ooit toen ik dronken uit de kroeg kwam deze versie van een toch al geweldig nummer:

Nou is dit sowieso gewoon een fantastische live versie _O_
"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"
pi_215792380
quote:

Ik heb vaak positievere associaties met nummers als ik ze vaak geluisterd heb in mijn leukste periodes. Dan moet ik snel denken aan 4 HAVO en mijn 1e studiejaar. Ik associeer dan bijvoorbeeld mijn 1e studiejaar met Doctor Love van First Choice, een lekker lang disconummer. Of Grease van Frankie Valli in 4 HAVO.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
pi_215792398
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:58 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Ik heb vaak positievere associaties met nummers als ik ze vaak geluisterd heb in mijn leukste periodes. Dan moet ik snel denken aan 4 HAVO en mijn 1e studiejaar. Ik associeer dan bijvoorbeeld mijn 1e studiejaar met Doctor Love van First Choice, een lekker lang disconummer. Of Grease van Frankie Valli in 4 HAVO.
Oe, ook de liedjes in de mindere periodes blijven me goed bij. Zo heb ik een uur lang geluisterd naar Donna Summer - I Feel Love op repeat en dat was, juist in die periode, erg heerlijk.

Nog een paar weekjes en dan mogen we weer los. Heerlijk. O+
pi_215792400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:03 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Oe, ook de liedjes in de mindere periodes blijven me goed bij. Zo heb ik een uur lang geluisterd naar Donna Summer - I Feel Love op repeat en dat was, juist in die periode, erg heerlijk.

Nog een paar weekjes en dan mogen we weer los. Heerlijk. O+
Tja, ik denk aan sommige nummers dan aan de periode dat ik wel erg veel dronk. Dus daar hou ik dan toch een wat vieze nasmaak aan over, dus dit geldt voor mij niet denk ik.
  zaterdag 7 december 2024 @ 01:41:59 #190
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_215792486
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:58 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Ik had geen idee dat je al halverwege de 60 was joh
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_215792496
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ik had geen idee dat je al halverwege de 60 was joh
Dit soort dingen luisterde mijn moeder vaak toen der tijd, dus ja op zich _O-
  zaterdag 7 december 2024 @ 05:41:10 #192
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215792668
quote:
toen ik dronken uit de kroeg kwam
Alsof jij ooit nuchter uit de kroeg kwam.
pi_215792870
Waarom in godsnaam Fix you. En dan heb ik dat album zelf nog in bezit ook. Ik snap het niet.

Die hoge nieuwkomer is ook niks maar dat kan ik dan nog wel waarderen gezien de achtergrond. Zijn ze volgend jaar vanaf. Fix you niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 december 2024 @ 08:09:02 #194
426493 crew  PippenScottie
pi_215792904
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 07:58 schreef alpeko het volgende:
Waarom in godsnaam Fix you. En dan heb ik dat album zelf nog in bezit ook. Ik snap het niet.

Die hoge nieuwkomer is ook niks maar dat kan ik dan nog wel waarderen gezien de achtergrond. Zijn ze volgend jaar vanaf. Fix you niet.
Een kwestie van correlatie.

Al die mensen die op Dermot K hebben gestemd, want sentimentele stemactie staat goed op socials, hebben nog 34 liedjes over om op te stemmen.
En die zullen echt niet relatief vaak naar Jethro Tull of Joy Division zijn gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat Fix You meelift op dit succes.
Ik ben dus bang dat het Sky Radio gehalte in de lijst vrij hoog gaat zijn dit jaar.

Niets aan te doen. Ik ga er alsnog met volle teugen van genieten O+
My friends all drive horses
pi_215793104
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:09 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Al die mensen die op Dermot K hebben gestemd, want sentimentele stemactie staat goed op socials, hebben nog 34 liedjes over om op te stemmen.
En die zullen echt niet relatief vaak naar Jethro Tull of Joy Division zijn gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat Fix You meelift op dit succes.
Ik ben dus bang dat het Sky Radio gehalte in de lijst vrij hoog gaat zijn dit jaar.

Kan je weleens gelijk in hebben. Die mensen stemmen wellicht anders nooit en stemmen nu dus op bekende “sky radio” hits. Wat ik al eerder aangaf, ik ken dus iemand die ook maar op het minimale aantal van 5 nummers heeft gestemd. Ik weet bijna zeker dat er meerdere mensen dit hebben gedaan (want ze wilden alleen op Dermot stemmen, en kwamen er achter dat ze op 35 konden stemmen, shit, o wacht minimaal 5, even snel 4 nummers erbij zonder moeite voor hoeven doen).

Het maakt verder ook niet veel uit, de lijst blijft mooi ook met stemacties. En of dat nu bankzitters of boeren zijn, dat zijn mooie momenten om even sociaal te doen, boodschappen, bijslapen of kakken.
  Redactie Sport zaterdag 7 december 2024 @ 09:12:33 #196
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215793237
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:09 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Tis vooral te hopen dat ze het na 5 of 10 liedjes wel genoeg vonden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215793303
Eigenlijk wel zin in gifjesdag nu, kijken wat er nog meer uit de hoge hoed komt.
pi_215793433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:20 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk wel zin in gifjesdag nu, kijken wat er nog meer uit de hoge hoed komt.
Als Dermot een precedent schept wordt het veel Top 40 hitjes van de afgelopen jaren intikken
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_215793540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Als Dermot een precedent schept wordt het veel Top 40 hitjes van de afgelopen jaren intikken
Ik verwacht eigenlijk ook wel een paar positieve plottwists.
pi_215793673
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 09:45 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik verwacht eigenlijk ook wel een paar positieve plottwists.
Chappell Roan met een single cover is alvast positief!
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')