abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215686218

Daar is hij dan weer, de enige echte Top 2000 Stemwijzer!

Test uw muzikale voorkeur aan de hand van 35 stellingen, en kom zo tot de ideale keuzelijst
^O^

1. Als we de klok niet meer zouden gaan verzetten, bent u dan #teamzomertijd of #teamwintertijd?

A. Zomertijd natuurlijk, lekker op een zonnige avond een terrasje pakken.
B. Wintertijd natuurlijk, lekker knus in het donker de sfeerverlichting aandoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Heeft u thuis nog een vaste telefoon?

A. Nee, die stond mij altijd ongebruikt aan te gluren.
B. Ja, en ik ken de belangrijkste nummers ook nog uit het hoofd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. Heeft u medelijden met premier Dick Schoof?

A. Ja
B. Nee
C. Ik zou het zelf beter doen

SPOILER
4. Maakt u zich op een autovakantie zorgen over de Périphérique, volgens Youp de onneembare ringweg om Parijs?

A. Mij niet gezien, ik ga al sinds ons trouwen met mijn partner elk jaar op vakantie gewoon naar de stacaravan in Zeeland.
B. Het is even doorbijten, maar daarna liggen er zo veel prachtige Franse landschappen om te ontdekken voor je.

SPOILER
5. Gaat u graag naar een Mexicaans restaurant?

A. Ja, daar hebben ze de meest heerlijke gerechten!
B. Doe mij maar een wat minder hete Hollandse maaltijd.

SPOILER
6. Als u 500 jaar eerder geboren was, zou u dan net als Jan, Pier, Tjores en Corneel de kaap’ren varen?

A. Ja, dat zou de enige manier zijn om wat van de wereld te zien en een geweldig avontuur.
B. Zie ik eruit als iemand die een dringende behoefte zou hebben aan scheurbuik?

SPOILER
7. Wat vindt u van Rob Jetten?

A. Robje Easyjetten is wel het ultieme voorbeeld van “do as I say, not as I do”.
B. Het is goed dat er in het centrum een tegenwicht is tegen de partijen op de flanken.

SPOILER
8. Een vraag namens de heer D. Vera uit Middelburg: Wat vindt u de fijnste achtbaan in de Efteling?

A. De Python
B. Joris en de Draak
C. Baron 1898
D. Vliegende Hollander
E. Vogelrok
F. Max & Moritz
G. De Bob
H. Dat stukje snel naar beneden in Droomvlucht

SPOILER
9. Vindt u het goed dat Nederland na alle drama’s van dit jaar volgend jaar gewoon weer meedoet aan het Songfestival?

A. Ja natuurlijk, op de beste feestjes gaat weleens iets mis, en volgend jaar gaan wij gewoon weer winnen.
B. Nee, om een statement te maken, moet Nederland volgend jaar niets naar Basel sturen.

SPOILER
10. In een discotheek…

A. Zat ik van de week.
B. Kom ik nooit.

SPOILER
11. Verwacht u dat de beurs omhoog of omlaag zal gaan het komende jaar?

A. Omhoog
B. Omlaag

SPOILER
12. Wat zegt u als u op een Lego-stukje stapt?

A. Dan zeg ik vrij veel en ook vrij hard, maar dat is niet geschikt om hier af te drukken.
B. Dan denk ik “Sapperloot! Is dat even pech hebben!”

SPOILER
13. Die andere 36 PVV’ers in de Kamer, naast Geert, kan dat?

A. Als het gemiddelde IQ van dat hele stel een minimumtemperatuur was, kwamen in Friesland de rayonhoofden bij elkaar.
B. Je moet die mensen een eerlijke kans geven, het past bij deze tijd dat ze de macht in handen hebben.

SPOILER
14. Wat is uw ideale vakantiedag?

A. Op een zonnige ochtend de Zwitserse bergen in en daar de hele dag genieten.
B. Feesten tot in de vroege morgen in Salou, Rimini of Cherso natuurlijk.

SPOILER
15. Heeft u bij het maken van een stemlijst genoeg aan de keuzelijst?

A. Ja, daar staan duizenden prachtige platen op. Voor elk wat wils.
B. Het is een sympathieke poging, maar Radio 2 zou nog veel kunnen leren van mijn briljante smaak.

SPOILER
16. Kent u de zanger Jannes?

A. Ja
B. Nee

SPOILER
17. U zet de radio aan en hoort Stromae met Papaoutai…

A. Jaja, dat doet die goed hè!
B. Ik versta er niets van, kan iemand dat even vertalen?

SPOILER
18. Wat vindt u van Arne Slot

A. Zonder twijfel de beste Nederlandse trainer die er is.
B. Niet slecht, maar laten we eens kijken hoe hij met tegenslag zal omgaan.

SPOILER
19. Wat doet u om uw vrouw (m/v/x) na het werk op te vrolijken?

A. Ik neem iets leuks mee voor thuis.
B. Ik neem haar mee naar een mooi concert.

SPOILER
20. Wanneer een artiest succesvol is, dan heeft die talent, fans, wordt geëerd als een vorst. Wanneer het minder goed gaat, wat heeft die dan nog?

A. Paranoia en twijfels
B. Vooral veel dorst
C. JE VEUX L’AMOUR!

SPOILER
21. Kunt u goed kaarten?

A. Ik ben de beste, dat liedje The Gambler gaat over mij.
B. Ik kan het vrij goed, zeker als ik met mijn eigen kaarten speel.
C. Een beetje, als ik af en toe wat goede adviezen krijg.
D. Ik kan er niet zo veel van. Ik word ook nooit gevraagd om met iemand een paar te vormen.
E. Nee, ik kan niet eens de kaartkleuren uit elkaar houden.

SPOILER
22. Is er een mooiere manier om nieuwe muziek te leren kennen, dan door de platenkast van je vader/opa/oom/buurman rond te neuzen?

A. Jaaaaaaa, dan ontdek je zó veel pareltjes uit de muziekgeschiedenis!
B. Ok boomer.

SPOILER
23. Bij de stad Orléans heeft u liever de nieuwe of de oude versie?

A. Nieuw
B. Oud

SPOILER
24. Pop of hiphop?

A. Pop
B. Hiphop

SPOILER
25. Wat vindt u nu echt verschrikkelijk in deze wereld?

A. De oorlogen in Oekraïne en Israël, het klimaat, armoede, dierenmishandeling, de situatie in Noord-Korea, er is zo veel ellende.
B. Dat je net gedoucht hebt, en dan fijne, droge nieuwe sokken aantrekt, en dat je dan daarna toch weer in iets nats gaat staan. Dat is echt heel irritant.

SPOILER
26. Bent u goed in muziekquizzen?

A. Jazeker, ik heb nog bij die andere van Wham in de klas gezeten, de drummer van Lucifer de kneepjes van het vak geleerd en een vervanger voor Ringo Starr geregeld toen de Beatles in Nederland waren.
B. Nou nee, ik vind het al heel wat dat ik weet dat Leen Huijzer op een hijskraan begonnen is.

SPOILER
27. Maakt u zich zorgen over het stikstofprobleem?

A. Nee, als ik ook al wakker moet liggen van een paar paardenbloemen en wat bramenstruiken wordt het leven wel heel zwaar.
B. Jazeker, de natuur is in een erbarmelijke conditie. Het is eigenlijk al vijf over twaalf!

SPOILER
28. A of B?

A. A
B. B

SPOILER
29. Zoekt u nog inspiratie voor een leuke reis op zo’n mooi cruiseschip?

A. Ja, dat lijkt me een heerlijke manier om langs prachtige plekken te reizen.
B. Lekker tussen de bejaarden een reisje langs de Rijn maken zeker? Ga maar op de Erasmusbrug kijken, dat is hetzelfde water.

SPOILER
30. Als Mathieu van der Poel zijn rivaal Wout van Aert weer eens verslaat, dan gaat u…

A. JUICHEN voor Matje.
B. Meteen op HLN.be kijken voor de reacties.
C. Dat wielrennen is één groot dopingcircus, en blijkbaar had Wout te weinig gebruikt.
D. Ik heb weinig met wielrennen.

SPOILER
31. Wie moet er wat u betreft als eerste aan geloven?

A. Pjotr
B. Sonja
C. Igor
D. Natascha
E. Uw partner
F. U

SPOILER
32. Wat vindt u van oud-voetballer John Bosman?

A. Een uitstekende centrumspits, en een sympathieke gast.
B. Als hij na de eerste wedstrijd niet vervangen was door Van Basten, hadden we nooit dat EK ’88 gewonnen.

SPOILER
33. Heeft u snel last van honger?

A. Ja, als ik honger heb, moet ik wel iets eten, anders word ik vervelend.
B. De kindjes in Afrika hebben honger, u heeft trek.

SPOILER
34. Het toilet is verstopt…

A. Ik help wel even zoeken hahahahaha
B. Ik trek de overall aan en pak de gereedschapskist om het nog voor de avond op te lossen.

SPOILER
35. Wat gaat u straks tijdens de jaarwisseling doen?

A. Een toost uitbrengen, en dan een concert op TV kijken ofzo.
B. Ik heb al strijkers klaarliggen om af te steken.
C. De stad in om te kijken of er nog wat te doen is.
D. Iedereen een dikke pakkerd geven en dan de ZDF opzetten.
E. Als de klok 12 slaat, 12 druiven eten voor een gelukkig nieuwjaar.

SPOILER
Zo, dat was het. Dit geeft een mooie lijst van 35 klassiekers! Hopelijk komen ze allemaal in de lijst :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:36 #102
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_215686411
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:38 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]

11. Verwacht u dat de beurs omhoog of omlaag zal gaan het komende jaar?

A. Omhoog
B. Omlaag

SPOILER
Ja wat goed :D Maar is deze niet eigenlijk omgedraaid? :@
Fuck the EBU
pi_215686458
Inmiddels de Top 2000 Quiz teruggekeken. Was erg leuk. En t middelste team was verrassend complementair. Leuk om te zien.

Enige die echt tegenviel was Morad. Wat heeft die weinig brede muziekkennis voor een Top 2000-dj.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:20:17 #104
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_215686478
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:10 schreef Yesse het volgende:

[..]
Als het slecht gaat op de beurs wordt er vaak geïnvesteerd in goud ;)
pi_215686486
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:10 schreef Yesse het volgende:

[..]
Buy, buy buy of vluchten naar goud hè :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 26 november 2024 @ 10:26:20 #106
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215686507
quote:

A. Dan zeg ik vrij veel en ook vrij hard, maar dat is niet geschikt om hier af te drukken.

SPOILER
Als alternatief voor A:
quote:
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Berkery op 26-11-2024 12:30:27 ]
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_215686555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:15 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Niks mis met wat goede voorpret :9

Ola :W
_O-
Fijn dat je ook weer aanwezig bent Oskar :*
pi_215686564
Briljante keuzehulp _O_
pi_215686570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Inmiddels de Top 2000 Quiz teruggekeken. Was erg leuk. En t middelste team was verrassend complementair. Leuk om te zien.

Enige die echt tegenviel was Morad. Wat heeft die weinig brede muziekkennis voor een Top 2000-dj.
Morad kan beter DJ worden op Sky Radio en daar over zijn muziek kennis vertellen

Oh wacht
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 november 2024 @ 11:25:34 #110
426493 crew  PippenScottie
pi_215686909
Fred_B _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
My friends all drive horses
pi_215687225
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 11:25 schreef PippenScottie het volgende:
Fred_B _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Baas_B
pi_215687436
Nou Fred_B, vooruit, ik zal 1x naar je luisteren. Nr 17 komt in mijn keuzelijst :)
pi_215688030
Zo, één lijstje klaar, de andere klaar met keuzelijstvoorbehoud. Van mij mag het wel beginnen nu.
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 26 november 2024 @ 15:29:29 #114
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215688439
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:26 schreef Berkery het volgende:

[..]
Als alternatief voor A:
[..]

Ik zou gaan voor optie C:

Bekijk deze YouTube-video
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_215689079
Lippens in de stembus, ik zeg n00bie kom er maar in: https://www.nporadio2.nl/(...)-2-top-2000-stemweek
  dinsdag 26 november 2024 @ 18:44:41 #116
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_215689684
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:28 schreef Tussle266 het volgende:
Lippens in de stembus, ik zeg n00bie kom er maar in: https://www.nporadio2.nl/(...)-2-top-2000-stemweek
Misschien kan ie het streamen en klagen als mensen zich aan de verkeersregels houden wanneer ze van hun sokken gereden worden door de bus
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_215689885
Don Leo Blokhuis dadelijk bij Jinek over de meest interessante reportages over de top 2000 (volgens hem).

Ook Eefje dadelijk met nieuwe muziek, voor diegene die daarin geïnteresseerd is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 26 november 2024 @ 19:08:46 #118
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_215689953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het lastige is dat bij zowel Arcade Fire als Deus er een andere plaat de Top 2000-hit is geworden. Everything Now staat er al in, en Hotel Lounge was eerder genoteerd, en vorig jaar weer in de extra 500.
Reflektor heeft er van Arcade Fire ook eventjes in gestaan. Blijf het raar vinden dat die ook heel snel weer weg was.
  dinsdag 26 november 2024 @ 19:09:46 #119
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_215689971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:04 schreef Felagund het volgende:
Ook Eefje dadelijk met nieuwe muziek, voor diegene die daarin geïnteresseerd is.
Ik twijfel een beetje of ik nog op Eefje ga stemmen dit jaar, en zo ja, welk nummer. Laatste jaren leek ze nog niet echt dicht in de buurt te komen van een notering.
pi_215690085
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 19:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik twijfel een beetje of ik nog op Eefje ga stemmen dit jaar, en zo ja, welk nummer. Laatste jaren leek ze nog niet echt dicht in de buurt te komen van een notering.
Ja, dat is altijd het probleem dat ook de fans op verschillende nummers stemmen waardoor het erg verspreid wordt. Al vraag ik mij sowieso af of Eefje wel populair genoeg is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_215690119
Een vak voor de melk, een vak voor de kaas: https://www.haarlemsdagbl(...)worden/26972663.html
pi_215691365
Tijdloze klassieker
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
  woensdag 27 november 2024 @ 09:16:24 #123
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_215694785
Laatste darling is gekilled *O*
Laat de vrijdag maar komen :lijstje:

oh, en RIP darling :'(
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_215695858
Krijgen we nog een opleving voor The Cure n.a.v. het (geweldige) nieuwe album?
pi_215696041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Laatste darling is gekilled *O*
Laat de vrijdag maar komen :lijstje:

oh, en RIP darling :'(
Ik heb nog wel wat plekjes over. 16 zijn wel zeker. Nog 9 waarin ik wat kan schuiven maar daarbij staan ook wel wat darlings maar wel bereid die te killen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')