SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron in het russisch.quote:The post about Ladnov's death was published by the VIP Yuzhnouralsk group. In the comments, users wrote " He was not awarded for zeroing out" and "And how many lives of guys he ruined, they bury him, but I can't bury my dad. Eternal memory to the one who ruined people ", "They got on him too fast, let him lie like ours, whom he sent to be butchered! And in the reports he drew members instead of a signature! What kind of hero is he? He is a murderer! " After this, all comments to the publication were deleted, and the ability to comment on the post was removed, ASTRA noted. Earlier, Ladnov spoke
about executions and blocking detachments in the 19th regiment (military unit 12322), which was commanded by. One of the servicemen is 39-year-old Vitaly Degtyarenko. According to him, the regiment commander with the call sign "Pioneer" ordered the killing of six of his fellow soldiers - "Elvis", "Prok", "Maly", "Dolomite", "Gorilla", "Masyanya" and "Hammer" - because they refused to go on a combat mission. The shooting was carried out by soldiers with the call signs "Fenich", "Skazka" and "Nikel". After Degtyarenko's story, he was detained in Omsk by military police officers. Two servicemen who also left the combat zone previously told ASTRA that "Pioneer" not only set up barrier detachments, but also personally shot at the feet of those who refused to go on a mission. According to them, he sent the wounded and shell-shocked who returned from the mission back in Ural trucks. Those who refused were fired on with a machine gun.
Maar de echte vraag is: wat is je "gevoel" erbij? En: kan je het je "voorstellen"?quote:
Ik heb het gevoel dat dit waar is, aangezien er tientallen bronnen in de links staan. Bovendien zijn de links die ik geef een startpunt voor verder onderzoek.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de echte vraag is: wat is je "gevoel" erbij? En: kan je het je "voorstellen"?
Nu wel gelukkig.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja het gaat echt heel erg goed in de USA
Helemaal eens.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.
Wat ik begreep is dat de Trump-deal inhoudt dat:
-Oekraïne geen lid wordt van de NAVO
-De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja overgaan naar Rusland
-Er een gedemilitariseerde zone komt tussen Oekraïne en Rusland/Belarus anderzijds
Mooi. Hoe eerder vrede, des te beter.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zet je maar schrap, want dat gaat gewoon gebeuren waarschijnlijk.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad kiezen uit 5 verschillende trekpoppen van Brussel en/Washington.
En dit inderdaad.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de VS de sancties tegen Rusland afbouw naar 2019-niveau houd je maar een paar landen over met sancties, waarvan de meeste Europees plus Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid-Korea en dan is het gewoon een kwestie van tijd wanneer Europa gaat volgen. Hongarije, Slowakije en Oost-Duitsland willen wat te graag van de sancties af.
En bovendien was beloofd einde conflict = einde sancties en Trump gaat het conflict voor 1 april 2025 beëindigen. Make the Earth Great Again!
En dit inderdaad!quote:Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Een handelsoorlog tussen de EU en Amerika acht jij waarschijnlijk/mogelijk/doeltreffend? Al krijg je sommige leden zo ver dat zij hun nationale industrieën op het spel zetten ten behoeve van het grotere goed, wat onwaarschijnlijk is. De VS kan de EU op elk gewenst moment politiek verlammen door afzonderlijke lidstaten alsnog te isoleren en om te kopen. Jij denkt dat de Europese lidstaten niet zijn geïntegreerd in het Amerikaanse financiële systeem en dat de Amerikanen daar geen gebruik van zullen maken?
De EU, bestaande uit tientallen leden met vetorecht, is per definitie inferieur en niet in staat te concurreren met landen waar één stem honderden miljoenen beweegt.
Wel vermakelijk, deze emotionele tirade over Putin voor het tribunaal, Nederlandse kernwapens en nu zelfs een handelsoorlog met de VS... Meanwhile in the real world leest Azerbeidzjan Frankrijk en Nederland de les.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 14 november 2024 01:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wij hebben wel soldaten die 'pang pang' roepen bij gebrek aan munitie. Ik denk dat dat het Russische leger best afschrikt.![]()
Wie heeft het Amerikaanse leger nodig, als je ook knetterstoned in je roze tutu pang pang kan roepen aan het front. Het lijkt bijkans wel op een episode uit Moeder wat is het heet.![]()
![]()
"De EU, de dronkenman op een feestje die allerlei beloftes doet die hij nooit na kan komen."quote:Op donderdag 14 november 2024 01:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Mooie bron van journalist Arno Wellens over de staat van het eu leger en wat nog kan.
Beter ff geen ruzie zoeken
heel oekraine is al een bufferzone maar daar trekt putin zich niets van aanquote:Op donderdag 14 november 2024 01:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Oblast Odessa zou ook over moeten gaan naar Rusland, is ook grotendeels pro-Rusland. Pidnestrovia en Gagaoezie kunnen zich dan aansluiten, ook heel erg pro-Russisch.
En Moldavie zou ook uitgesloten moeten blijven van NAVO en EU deelname. Gewoon neutraal blijven, hetgeen het nu ook is. Enorm verdeeld land als het gaat om pro-EU of pro-Rusland. West-Moldavie geen deel uit laten maken van Rusland, maar ook niet van de EU/NAVO, gewoon neutraal, bufferzone.
En een wet zoals Georgie die kent waarin NGO's met 20% of meer funding vanuit het buitenland dit kenbaar moeten maken aan de overheid, om nare kleurenrevoluties te voorkomen.
Wie wil kleuren gaat maar kleurpotloden kopen in de boekhandel. Niet in de politiek. Afgelopen met die ongein.
Wat is er "mooi" aan?quote:Op donderdag 14 november 2024 07:45 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nald-trump-de-oorlog
Trump heeft een heel mooi akkoord in petto, ik hoop dat zowel Oekraïne als Rusland zich in het akkoord kunnen vinden.
Einde conflict en einde sanctiesquote:
En wat zit er voor Oekraïne in?quote:Op donderdag 14 november 2024 08:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Einde conflict en einde sancties
Dat het land ophoudt met bestaan.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat zit er voor Oekraïne in?
Geen gevechtshandelingen meer en mogelijkheid tot wederopbouw.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat zit er voor Oekraïne in?
Amper iets significants dus.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Geen gevechtshandelingen meer en mogelijkheid tot wederopbouw.
Waarom zou Oekraïne recht moeten hebben op Russisch grondgebied? Trump is een praktisch denker, geen ideologisch denker.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amper iets significants dus.
Welk "Russisch grondgebied" heb je het over ? Die paar km² die Oekraïne bij Belgorod heeft veroverd op Rusland?quote:Op donderdag 14 november 2024 08:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne recht moeten hebben op Russisch grondgebied? Trump is een praktisch denker, geen ideologisch denker.
"moet". Van wie?quote:Vergeet ook niet dat ik eigenlijk vind dat alles ten oosten van de Dnepr naar Rusland moet, inclusief een gedeelde stad Kiev, dus als Oekraïne Dnipro en Charkov weet te behouden is dat een mooie winst voor hun.
De Krim en de Donbass, sinds 2014 Russisch grondgebied.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welk "Russisch grondgebied" heb je het over ? Die paar km² die Oekraïne bij Belgorod heeft veroverd op Rusland?
[..]
"moet". Van wie?
Wat is dit eigenlijk allemaal voor bespottelijke onzin die je hier post?
Je bedoelt Oekraïens grondgebied dat bezet is door Rusland.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De Krim en de Donbass, sinds 2014 Russisch grondgebied.
Toch nog wat kunnen lachen deze druilerige donderdagmorgenquote:Op donderdag 14 november 2024 08:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De bevolking van De Krim en de Donbass hebben zich in meerdere referenda uitgesproken voor hereniging met Rusland.
Zouden we hier social media en algoritmes voor mogen bedanken?quote:Op donderdag 14 november 2024 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er waren tijden dat Linkse boomknuffelaar en ik het over veel zaken eens waren. Waar hij is nu echt lost. Een hysterische wappie, niets meer van over.
En doelgerichte desinformatie campagnes.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zouden we hier social media en algoritmes voor mogen bedanken?
Denk dat dat idd best grote rol speel. ik heb 2 of 3x op een filmpje over trump geklikt. En nu is mijn halve tijdlijn al 2 dagen alleen videos daar over. Voor je het weet zit je zo in een bubbel.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijft me verbazen dat al die lieden die zogenaamd voor vrede zijn, altijd vinden dat die vrede dan wel op de voorwaarden van Rusland moet. Dat zie je hier, maar ook bij idioten als Baudet, AfD, Wagenknecht etc.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er waren tijden dat Linkse boomknuffelaar en ik het over veel zaken eens waren. Waar hij is nu echt lost. Een hysterische wappie, niets meer van over.
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt. Putin/Rusland gaat daar nooit mee akkoord en zo blijft het militaire conflict in stand. Als Harris was gekozen dan hadden wij in 2034 nog steeds een militair conflict in Oekraïne, aangezien er nooit naar een compromis wordt gezocht. Trump zoekt tenminste naar een compromis voor een snelle beëindiging van het conflict.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het blijft me verbazen dat al die lieden die zogenaamd voor vrede zijn, altijd vinden dat die vrede dan wel op de voorwaarden van Rusland moet. Dat zie je hier, maar ook bij idioten als Baudet, AfD, Wagenknecht etc.
Lekker de agressor steunen. Maar de NAVO, dat zijn de oorlogshitsers
Volledig de omgekeerde wereld.
Wat Trump voorstelt is geen compromis maar capitulatie. Leg eens uit, waarom kan Rusland niet gewoon opsodemieteren uit Oekraïne, en staan voor zijn handtekening onder het Boedapest Memorandum? Je weet wel, dat akkoord waarin is afgesproken dat Oekraïne z’n nukes zou afstaan in ruil voor het respecteren van haar territoriale integriteit door Rusland.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt. Putin/Rusland gaat daar nooit mee akkoord en zo blijft het militaire conflict in stand. Als Harris was gekozen dan hadden wij in 2034 nog steeds een militair conflict in Oekraïne, aangezien er nooit naar een compromis wordt gezocht. Trump zoekt tenminste naar een compromis voor een snelle beëindiging van het conflict.
lol, wat een onzinquote:Op donderdag 14 november 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
NAVO is dood sinds de herverkiezing van Trump, dus zoiets beloven en een andere alliantie opbouwen is misschien een optie.
navo is sowieso nodig, Rusland is niet het enige boefje in de wereld en samen staan we nu eenmaal sterkerquote:Op donderdag 14 november 2024 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is vrij eenvoudig. Rusland zal eerst afstand moeten nemen van haar imperialistische houding, en moeten accepteren dat het geen wereldmacht meer is. Net zoals Frankrijk en UK dat na WOII moesten. Zo lang dat niet het geval is, vormen ze een bedreiging voor ons.
Als Rusland niet zo agressief zou zijn dan hadden we de hele NAVO niet nodig.
Wat dat betreft is de aftakeling van veel users hier prachtig zichtbaar. Ik ben amper veranderd over de afgelopen 20 jaar hier. Nog steeds links op economisch gebied, rechts qua immigratie en ik vind 'woke' en 'anti-woke' geneuzel in de marge.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, "wij" willen het beste voor Oekraïne en Europa, en we willen dat het eeuwige imperialisme annexatieoorlogen, en expansiedrang tot staan worden gebracht.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt.
Dus je geeft toe dat we altijd Putin, de man die ontelbare keren de wereld bedreigd heeft met nucleaire vernietiging, zijn zin moeten geven.quote:Putin/Rusland gaat daar nooit mee akkoord en zo blijft het militaire conflict in stand.
yupquote:Op donderdag 14 november 2024 10:39 schreef Erno-BE het volgende:
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt.
Laten we iedereen half hun zin geven: Rusland mag de Krim houden en geeft de Donbas op. Oekraine wordt geen lid van de NAVO, maar krijgt het recht op kernwapens terug die ze hebben afgestaan omdat Rusland 'vrede' beloofde.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt. Putin/Rusland gaat daar nooit mee akkoord en zo blijft het militaire conflict in stand. Als Harris was gekozen dan hadden wij in 2034 nog steeds een militair conflict in Oekraïne, aangezien er nooit naar een compromis wordt gezocht. Trump zoekt tenminste naar een compromis voor een snelle beëindiging van het conflict.
Ik ben ook geen voorstander van het opdoeken van de NAVO uiteraard, maar als wij geen last hadden van een boze, imperialistische buurman, dan was de noodzaak een stuk minder. NAVO was dood totdat Poetin Oekraïne binnenviel.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
navo is sowieso nodig, Rusland is niet het enige boefje in de wereld en samen staan we nu eenmaal sterker
Dan start rusland over 19 jaar een eeuwig conflict, net als in Moldavië. Met "opstandelingen" en "bescherming van de Russisch sprekende bevolking".quote:Op donderdag 14 november 2024 11:37 schreef RJ125 het volgende:
Ik lees hier en daar dat volgens het plan van Trump Oekraïne zou moeten beloven om minstens 20 jaar geen lid van de NAVO te worden. Daar zal Rusland nooit akkoord meegaan denk ik. 20 jaar is zo voorbij.
probleem is dat je niet in de toekomst kunt kijken,quote:Op donderdag 14 november 2024 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander van het opdoeken van de NAVO uiteraard, maar als wij geen last hadden van een boze, imperialistische buurman, dan was de noodzaak een stuk minder. NAVO was dood totdat Poetin Oekraïne binnenviel.
Eens hoor.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
probleem is dat je niet in de toekomst kunt kijken,
je weet niet wat er aan de buitengrens fout gaat in de toekomst en als je tegen die tijd iets als NAVO op wilt zetten dan is het te laat, NAVO is altijd nodig, als het rustig is misschien meer dan wanneer het onrustig is
Hier hoor je die Wagenknechtjes dan weer nooit over.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het imperialistische Rusland onder leiding van massamoordenaar Putin is HET grootste gevaar voor de EU en moet extreem kort gehouden worden.
Ik zou zeggen meteen lid van de NAVO (als veiligheidsgarantie), maar de eerste 30 jaar geen NAVO-troepen in Oekraïne.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:37 schreef RJ125 het volgende:
Ik lees hier en daar dat volgens het plan van Trump Oekraïne zou moeten beloven om minstens 20 jaar geen lid van de NAVO te worden. Daar zal Rusland nooit akkoord meegaan denk ik. 20 jaar is zo voorbij.
Dat Rusland zich bedreigd voelt door de NAVO is je reinste flauwekul. Finland grenst nota bene aan Rusland en is recent toegetreden en daar heeft Rusland ook 0,0 over lopen zeiken. Kaliningrad ligt volledig omsloten door NAVO-lidstaten. Ook al geen probleem.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou zeggen meteen lid van de NAVO (als veiligheidsgarantie), maar de eerste 30 jaar geen NAVO-troepen in Oekraïne.
Zo is Oekraïne veilig en hoeft Rusland zich niet bedreigd te voelen
Het resultaat zal een reflectie zijn van de huidige strategische staat van het gevecht en de potentiële capaciteiten van de partijen.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amper iets significants dus.
De hele reden dat dit conflict bestaat is dat Rusland Oekraïne beschouwt als een kolonie.quote:
Rusland is een wereldmacht, en beleeft onder Poetin een grote wederopstanding.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is vrij eenvoudig. Rusland zal eerst afstand moeten nemen van haar imperialistische houding, en moeten accepteren dat het geen wereldmacht meer is. Net zoals Frankrijk en UK dat na WOII moesten. Zo lang dat niet het geval is, vormen ze een bedreiging voor ons.
Het filmpje nog bekeken. Aflevering 173726362 van het feuilleton “hoe weet je dat een Rus liegt? Z’n mond beweegt”.quote:
Bemoeien met Indonesië hebben jullie 350 jaar lang gedaan. Maar goed, als Oekraïne werkelijk onafhankelijk zou zijn dan lag het niet aan de financiële beademing.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De hele reden dat dit conflict bestaat is dat Rusland Oekraïne beschouwt als een kolonie.
Oekraïne is onafhankelijk. Wij bemoeien ons toch ook niet met het van Suriname of Indonesië.
Ik denk andersom. Oekraiene geen NAVO-lid, maar Fransen en Duitsers gaan de grens bewaken.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou zeggen meteen lid van de NAVO (als veiligheidsgarantie), maar de eerste 30 jaar geen NAVO-troepen in Oekraïne.
In de jaren '90 is het Warschaupakt ontmanteld. Toen was Rusland zeer zwak en verwikkeld in een aantal interne conflicten. Het was een mooi gebaar richting Rusland geweest als de NAVO in de jaren '90 ook werd opgeheven. Echter, in plaats van opheffing schoof de NAVO steeds verder op richting het Oosten. Gorbachev en Jeltsin deden niets, maar Putin laat de kaas niet zomaar van het brood eten.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Heb je gezien hoe de economie van Rusland erbij staat?quote:Op donderdag 14 november 2024 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is een wereldmacht, en beleeft onder Poetin een grote wederopstanding.
Ik heb daar ook wel wat zorgen bij, maar het is wel zoals het is. De wereld is meer op hand van Poetin dan op hand van het westen.
Praten, praten, praten is de enige oplossing.
Je kent de debt/economy ratio van Rusland?quote:Op donderdag 14 november 2024 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe de economie van Rusland erbij staat?
Rusland is geen wereldmacht meer. Dat is wat het is. De enige reden dat er enige terughoudendheid wordt betracht, is dat ze nukes hebben. Verder is het een failliete teringzooi. Maar goed, de Russen stemmen er zelf voor, elk volk krijgt de leider die het verdient.
Ik denk niet dat Rusland akkoord gaat met NAVO troepen in Oekraïne. Dat is ook een beetje het punt van dit hele conflict.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk andersom. Oekraiene geen NAVO-lid, maar Fransen en Duitsers gaan de grens bewaken.
Lijkt ook Trumps proposal te worden.
Het waren die landen zelf die aansluiting zochten bij de NAVO. Zou daar misschien enige aanleiding voor kunnen zijn denk je? Vraag de gemiddelde Pool eens hoe hij over Rusland of Russische overheersing denkt.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de jaren '90 is het Warschaupakt ontmanteld. Toen was Rusland zeer zwak en verwikkeld in een aantal interne conflicten. Het was een mooi gebaar richting Rusland geweest als de NAVO in de jaren '90 ook werd opgeheven. Echter, in plaats van opheffing schoof de NAVO steeds verder op richting het Oosten. Gorbachev en Jeltsin deden niets, maar Putin laat de kaas niet zomaar van het brood eten.
Het zal een coalition of the willing worden.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:50 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rusland akkoord gaat met NAVO troepen in Oekraïne. Dat is ook een beetje het punt van dit hele conflict.
Rusland zit diep diep diep in de eeuwige slachtofferol, niemand bedreigd Rusland. Oekraïne en de Navo al helemaal niet. En zoals gebruikelijk bij de eeuwig liegende Russen geldt er vooral het tegenovergestelde; Rusland bedreigt alles en iedereen.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Russen kunnen zich de inval van Napoleon en HItler echt nog wel herinneren hoor. Wodka maakt niet alles kapot.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland zit diep diep diep in de eeuwige slachtofferol, niemand bedreigd Rusland. Oekraïne en de Navo al helemaal niet. En zoals gebruikelijk bij de eeuwig liegende Russen geldt er vooral het tegenovergestelde; Rusland bedreigt alles en iedereen.
Finland heeft cultureel gezien weinig overeenkomsten met Rusland. Finland is een Scandinavisch land met een hoogwaardige democratie en economie en sluit cultureel meer aan op Noorwegen en Zweden, alleen de taal wijkt wel enorm af.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat Rusland zich bedreigd voelt door de NAVO is je reinste flauwekul. Finland grenst nota bene aan Rusland en is recent toegetreden en daar heeft Rusland ook 0,0 over lopen zeiken. Kaliningrad ligt volledig omsloten door NAVO-lidstaten. Ook al geen probleem.
quote:Op donderdag 14 november 2024 12:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de jaren '90 is het Warschaupakt ontmanteld. Toen was Rusland zeer zwak en verwikkeld in een aantal interne conflicten. Het was een mooi gebaar richting Rusland geweest als de NAVO in de jaren '90 ook werd opgeheven. Echter, in plaats van opheffing schoof de NAVO steeds verder op richting het Oosten. Gorbachev en Jeltsin deden niets, maar Putin laat de kaas niet zomaar van het brood eten.
Je verzet de doelpalen. Het argument was dat Rusland zich bedreigd zou voelen door de NAVO. Vervolgens wordt er een ander land dat ook aan Rusland grenst lid van de NAVO, en reageert Rusland hier totaal niet op.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Finland heeft cultureel gezien weinig overeenkomsten met Rusland. Finland is een Scandinavisch land met een hoogwaardige democratie en economie en sluit cultureel meer aan op Noorwegen en Zweden, alleen de taal wijkt wel enorm af.
Dat kun je niet zeggen over Oekraïne. Oekraïne is een typisch Oost-Europees land met Oost-Europese kenmerken als een zwakke democratie, zwakke economie, Oost-Slavische taal en cultuur, Oost-orthodoxe religie, cyrillisch schrift en heeft cultureel gezien veel meer overeenkomsten met Rusland en Belarus dan met welk EU-land dan ook. Het is dan logisch dat Rusland/Putin Oekraïne niet zomaar van zich af laat pakken.
Mooi stukje geschiedenis.quote:Argwanend bekijkt de Sowjet-Unie het Weten; en niet geheel zonder reden, zoals de geschiedenis geleerd heeft. In een tijdperk van 129 jaar is Rusland maar liefst vijf maal aangevallen door het nimmer tot rust komende Europa: Napoleon in 1812, de Frans-Engelse invasie van 1854 (Krim-oorlog), Duitsland in 1914, de Anglo-Frans-Poolse invasie van 1918-1920 (door ons ‘interventie’ genoemd, indien wij het tenminste al toegeven) en de laatste - tevens meest verschrikkelijke van allemaal - Hitler in 1941
Wie o wie wilde of wil Rusland binnenvallen? O ja, helemaal niemand.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen kunnen zich de inval van Napoleon en HItler echt nog wel herinneren hoor. Wodka maakt niet alles kapot.
Nope.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Finland is een Scandinavisch land
@Erno-BE ga je hier nog op reageren dan? Of blijf je alleen maar je Kremlinstokpaardjes berijden?quote:Op donderdag 14 november 2024 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat Trump voorstelt is geen compromis maar capitulatie. Leg eens uit, waarom kan Rusland niet gewoon opsodemieteren uit Oekraïne, en staan voor zijn handtekening onder het Boedapest Memorandum? Je weet wel, dat akkoord waarin is afgesproken dat Oekraïne z’n nukes zou afstaan in ruil voor het respecteren van haar territoriale integriteit door Rusland.
Oekraïne is een soevereine staat en mag zelf beslissen bij welke alliantie het aansluiting zoekt. Daar heeft Rusland niks mee te maken.
Lol.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:01 schreef phpmystyle het volgende:
Verhofstadt heeft weer flink met de portemonnee gezwaaid met daarin geprinte euro-biljetten gezien het aantal digitale EU soldaten ..
We mogen godverdomme in onze handjes wrijven dat men destijds niet zo achterlijk was om de NAVO op te heffen.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is voor het Kremlin totaal onverkoopbaar richting hun bevolking om alle Russische troepen terug te trekken uit Oekraïne, De Krim, Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat Trump voorstelt is geen compromis maar capitulatie. Leg eens uit, waarom kan Rusland niet gewoon opsodemieteren uit Oekraïne, en staan voor zijn handtekening onder het Boedapest Memorandum? Je weet wel, dat akkoord waarin is afgesproken dat Oekraïne z’n nukes zou afstaan in ruil voor het respecteren van haar territoriale integriteit door Rusland.
Oekraïne is een soevereine staat en mag zelf beslissen bij welke alliantie het aansluiting zoekt. Daar heeft Rusland niks mee te maken.
Ik zie Finland niet als een Oost-Europees land. Wel als een Noord-Europees land.quote:
Dan nog is het geen Scandinavisch land.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik zie Finland niet als een Oost-Europees land. Wel als een Noord-Europees land.
Poetin's probleem.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is voor het Kremlin totaal onverkoopbaar richting hun bevolking om alle Russische troepen terug te trekken uit Oekraïne, De Krim, Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja.
Dan hadden ze niet binnen moeten vallen.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is voor het Kremlin totaal onverkoopbaar richting hun bevolking om alle Russische troepen terug te trekken uit Oekraïne, De Krim, Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja.
a) geeft het Kremlin toch al niks om de bevolking, dus dat zou niet zoveel uit hoeven maken.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Had Rusland dan lijdzaam moeten toekijken dat Oekraïne ook maar lid werd van de NAVO?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan hadden ze niet binnen moeten vallen.
Ik wacht nog op een antwoord waarom het nou zo moeilijk voor Rusland is om dat Boedapest Memorandum na te komen.
Lekker boeiend wat Napoleon allemaal wel of niet gedaan heeft: Poetin en zijn boevenbende hebben gewoon he-le-maal niks te zoeken in Oekraïne.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi stukje geschiedenis.
https://www.dbnl.org/teks(...)01194801_01_0030.php
Dat zijn toch de zaken van Rusland niet? Oekraïne is een soevereine staat.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Had Rusland dan lijdzaam moeten toekijken dat Oekraïne ook maar lid werd van de NAVO?
Dat staat Oekraïne als soeverein land volledig vrij. Dus het antwoord: ja.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Had Rusland dan lijdzaam moeten toekijken dat Oekraïne ook maar lid werd van de NAVO?
Rusland heeft daar gewoon niks over te zeggen.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Oekraïne wilde trouwens pas bij de NAVO NADAT Rusland in 2014 ging lopen rotzooien in de Krim en de Donbas.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zou het echt zo simpel zijn?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland heeft daar gewoon niks over te zeggen.
Ja? Dat is nog maar net geleden, 1 of 2 generaties.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. Het vraagt om uitgelachen worden om paranoïde wanen. Die shit was meer dan 80 jaar geleden. Tachtig. 80. Niet gisteren. Niet vorige week. 83 jaar geleden.
Ja, echt heel gek ook. Maar NAVO bad, aldus alle Poetindweepers.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekraïne wilde trouwens pas bij de NAVO NADAT Rusland in 2014 ging lopen rotzooien in de Krim en de Donbas.
Jij bent toch een socialist en je bent toch links van het spectrum gepositioneerd?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar leg dit eens uit knullie.
Geografisch niet, politiek en cultureel wel.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan nog is het geen Scandinavisch land.
Dat vind je toch ook jankerds of niet dan?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja? Dat is nog maar net geleden, 1 of 2 generaties.
We hebben hier in dit land godverdomme mensen die nog steeds niet over het slavernij verleden zijn heengekomen van hun over-over-over-over-overgrootouders.
Buiten het spectrum zelfs? Toe maar.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bent toch een socialist en je bent toch links van het spectrum gepositioneerd?
Ik heb de sociaaldemocratische inval in '41 gemist denk ik.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij bent toch een socialist en je bent toch links van het spectrum gepositioneerd?
Ja, omdat de slavernij qua ernst totaal ondergeschikt als het geweld op grote schaal in wo2.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat vind je toch ook jankerds of niet dan?
Net als IJsland. Maar het feit dat Rusland totaal niet reageerde op de toetreding van Finland tot de NAVO, terwijl dat de NAVO zogenaamd een existentiële bedreiging voor Rusland vormt, blijft gewoon staan.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geografisch niet, politiek en cultureel wel.
Lol, laat Bij1 het maar niet horen ouwe reus.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, omdat de slavernij qua ernst totaal ondergeschikt als het geweld op grote schaal in wo2.
Zou daar graag over in gesprek gaan met ze. Zolang ze maar niet gewelddadig worden.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lol, laat Bij1 het maar niet horen ouwe reus.
Heb altijd gezegd dat dat nazi standpunt van Poetin vreemd is, en eigenlijk een gezocht argument.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Net als IJsland. Maar het feit dat Rusland totaal niet reageerde op de toetreding van Finland tot de NAVO, terwijl dat de NAVO zogenaamd een existentiële bedreiging voor Rusland vormt, blijft gewoon staan.
Gewoon een gelegenheidsargument. Net zoals die nazi’s in Kyiv.
Met extreemlinks geteisem zoals KOZP, Bij1, Antifa en het pro-pallietuig is geen zinnig gesprek te voeren. Maar dat is een discussie voor elders.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou daar graag over in gesprek gaan met ze. Zolang ze maar niet gewelddadig worden.
Nee, ik heb daar niks mee inderdaad.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, omdat de slavernij qua ernst totaal ondergeschikt als het geweld op grote schaal in wo2.
Maar jij bent dus ook geen fan van de slavernij discussie?
Klopt. De reden dat Duitsland zo makkelijk de USSR binnen kon rollen ligt overigens vooral aan de USSR zelf. Ook toen hadden ze al last van een paranoide kereltje in het Kremlin.quote:Immers je vindt dat 83 jaar geleden de oorlog inmiddels wel vergeten mag zijn, dan is het slavernij al helemaal niet meer relevant aangezien dat nog veel langer is geleden.
Huh? Wat is dit voor een kort rokje argument.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, ik heb daar niks mee inderdaad.
[..]
Klopt. De reden dat Duitsland zo makkelijk de USSR binnen kon rollen ligt overigens vooral aan de USSR zelf. Ook toen hadden ze al last van een paranoide kereltje in het Kremlin.
Hij doelt op de chaos in het Rode Leger na de zuiveringen van 1937-38.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Huh? Wat is dit voor een kort rokje argument.
Ligt het dan ook aan Oekraiene dat Rusland zo makkelijk kon binnen rollen?
Ok. Maar het imperiale Europa onder de nazi vlag wordt maar even buiten beschouwing gelaten?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij doelt op de chaos in het Rode Leger na de zuiveringen van 1937-38.
Wat heeft dat met Oekraïne te maken?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok. Maar het imperiale Europa onder de nazi vlag wordt maar even buiten beschouwing gelaten?
Nee hoor. Maar de Sovjet inval in Polen, Finland en de Baltische Staten ook niet.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok. Maar het imperiale Europa onder de nazi vlag wordt maar even buiten beschouwing gelaten?
Hahaquote:PUTIN EXTENDED MEASURES TO ENSURE THE FINANCIAL STABILITY OF THE RUSSIAN FEDERATION IN THE SPHERE OF CURRENCY REGULATION FOR A YEAR - UNTIL THE END OF 2025 - DECREE
RIA Novosti
Gaat geweldig met de Russische economie of niet danquote:Op donderdag 14 november 2024 13:34 schreef oheng het volgende:
Yaaaaay 100 rubles vs 1 dollar![]()
![]()
![]()
![]()
Edit: awww de centrale bank heeft weer rubles opgekocht
Dat staat de NAVO letterlijk voor de poorten van Moskou!quote:Op donderdag 14 november 2024 12:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk andersom. Oekraiene geen NAVO-lid, maar Fransen en Duitsers gaan de grens bewaken.
Lijkt ook Trumps proposal te worden.
Zijn Oekraïense militairen dan niet meteen ook Navo-militairen?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat staat de NAVO letterlijk voor de poorten van Moskou!
Ik zou zeggen geen NAVO troepen in Oekraïne, wel lid van het pact. Beste voor beide partijen.
Nou, laten we het zo stellen. Ik doe tegenwoordig liever boodschappen in een Nederlandse Lidl dan in een willekeurige russische supermarkt.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gaat geweldig met de Russische economie of niet dan
quote:Op donderdag 14 november 2024 13:49 schreef oheng het volgende:
[..]
[..]
Nou, laten we het zo stellen. Ik doe tegenwoordig liever boodschappen in een Nederlandse Lidl dan in een willekeurige russische supermarkt.
Ik was de /s vergetenquote:Op donderdag 14 november 2024 13:49 schreef oheng het volgende:
[..]
[..]
Nou, laten we het zo stellen. Ik doe tegenwoordig liever boodschappen in een Nederlandse Lidl dan in een willekeurige russische supermarkt.
Ja, die natuurlijk wel! Maar geen Duitse of Franse tankbattalionsquote:Op donderdag 14 november 2024 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn Oekraïense militairen dan niet meteen ook Navo-militairen?
Alleen als Rusland dan geen tankbataljons bij de grens met NAVO neerzet. Iets van 300km afstand lijkt me eerlijk.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, die natuurlijk wel! Maar geen Duitse of Franse tankbattalions
Dat zou in een ideale/pragmatische wereld een goede oplossing kunnen zijn. Denk niet dat dat er van komt though.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat staat de NAVO letterlijk voor de poorten van Moskou!
Ik zou zeggen geen NAVO troepen in Oekraïne, wel lid van het pact. Beste voor beide partijen.
Mogen ze lekker zelf weten joh, ze doen maar.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen als Rusland dan geen tankbataljons bij de grens met NAVO neerzet. Iets van 300km afstand lijkt me eerlijk.
Waarom niet? Lekker doen joh. Gevalletje 'fuck around and find out'.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen als Rusland dan geen tankbataljons bij de grens met NAVO neerzet. Iets van 300km afstand lijkt me eerlijk.
Ja dat klopt dus al niet. Behalve dat het nogal verouderd is maar soit.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi stukje geschiedenis.
https://www.dbnl.org/teks(...)01194801_01_0030.php
Ja en voordat dat ze in 2014 binnenvielen was er helemaal geen animo voor om er lid van te worden.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wist je dat je dan aanspraak kan maken op een stukje van het VK? Gewoon binnenvallen, compleet platwalsen, en je vlaggetje planten. Dat is enige manier om met beschimmeld onrecht om te gaan.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Wist je dat Russen EN! Britten samen ooit Nederland binnen zijn gevallen?
Goed, was wel ergens in 1700 ofzo, maar toch. Ik ben er nog steeds heel boos over.
Daar gaat hij nooit mee akkoord. De NAVO is al sinds de koude oorlog één pot nat.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zal een coalition of the willing worden.
VS gaat er geen troepen maar stationeren. Denk dat Poetin liever ruzie trapt met het decadente EU legertje, dan met de complete navo.
Op die manier heeft Poetin ook wat meer zekerheid, als hij zich bedreigt voelt kun je beter tegen Duitsers en Fransen vechten, dan tegen de Amerikanen.
Ik heb het even gegoogled en het was geen invasie maar een ''expeditie''quote:Op donderdag 14 november 2024 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wist je dat je dan aanspraak kan maken op een stukje van het VK? Gewoon binnenvallen, compleet platwalsen, en je vlaggetje planten. Dat is enige manier om met beschimmeld onrecht om te gaan.
Je bedoelt te zeggen dat je je nog steeds bedreigd voelt.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed, was wel ergens in 1700 ofzo, maar toch. Ik ben er nog steeds heel boos over.
Klinkt beter dan een "glorious revolution"quote:Op donderdag 14 november 2024 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het even gegoogled en het was geen invasie maar een ''expeditie''
Tijd voor een speciale militaire expeditie. Ik bedoel, die gekke Britten wilden hier vaccins komen stelen.
Om precies te wezen, startte rusland samen met Oostenrijk-Hongarije (toen ook al fout) de 1e wereld oorlog door als eerste te mobiliseren. Mobilisatie was in die tijd een oorlogsdaad, want degene die als eerste kon mobiliseren, had de grootste kans om te winnen. Volgens de doctrine van die tijd tenminste.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat klopt dus al niet. Behalve dat het nogal verouderd is maar soit.
In 1914 vielen de Russen Duitsland als eerste binnen wat de Duitsers danig verraste en ze troepen uit het westen moesten halen. 1918-1920 is discutabel je kunt zeggen dat ze de legitieme regering verdedigden.
In 1939 startte de Sovjet-Unie samen met Duitsland WO2 door Polen binnen te vallen.
Heb je nog meer onzin?
Historische kennis on point +1quote:Op donderdag 14 november 2024 14:44 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Klinkt beter dan een "glorious revolution"
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Top_van_Boekarestquote:Op donderdag 14 november 2024 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en voordat dat ze in 2014 binnenvielen was er helemaal geen animo voor om er lid van te worden.
Wel om lid van de EU te worden of er meer mee samen te werken.
Waarom?quote:Op donderdag 14 november 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Top_van_Boekarest
Dit is de top die de oorzaak is van alle ellende in Oost-Europa anno nu.
Ook al komt er nu "vrede".. .door middel van een akkoord en bestand dan zal het ongetwijfeld gaan met gebiedsverlies van de Oekraïne. En als dat geregeld is dan zal Putin de komende tien jaar benutten door Oekraïne van binnenuit te "zuiveren".quote:Op donderdag 14 november 2024 14:41 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Daar gaat hij nooit mee akkoord. De NAVO is al sinds de koude oorlog één pot nat.
Oekraïne zal het complete onderspit moeten gaan delven.
En wir hebben het allemaal gewusst.
Ongetwijfeld, daarom moeten de nukes ook zo snel mogelijk terug naar de Oekrainequote:Op donderdag 14 november 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Klopt het weggeven van de nukes hebben ze nu danig spijt van.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
1672, Frankrijk, Engeland en wat Duitse staten probeerden het samen. Uiteraard mislukte dat uiteindelijk, want wat stelt zo'n coalitie nou voor vergeleken met ons?quote:Op donderdag 14 november 2024 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
" Frankrijk, Engeland en wat Duitse staten" kunnen niet verliezen. Ze hebben oneindig meer manschappen en wapens. Bovendien zijn ze gehard, en niet te vergelijken met de zwakke Hollandsche soldaat.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
1672, Frankrijk, Engeland en wat Duitse staten probeerden het samen. Uiteraard mislukte dat uiteindelijk, want wat stelt zo'n coalitie nou voor vergeleken met ons?
Het gaat de Russische oligarchie om de grondstoffen in Oekraine. Ik fix het even voor je. De Oekrainse bevolking mag doodvallen. Dat heeft Rusland al een keertje gedaan. Ik snap de Oekrainers wel dat ze daar niet naar terug willen. Ze hebben al een voorproefje gehad in het ontvoeren van een paar 100k Oekrainers en hun kids uit de bezette gebieden en het willekeurig en bewust bombarderen van woonhuizen ,scholen, volle treinstations e.d.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb altijd gezegd dat dat nazi standpunt van Poetin vreemd is, en eigenlijk een gezocht argument.
Het gaat Rusland om Oekraiene dat zegt ook iedereen.
Dit wordt ook nog wel eens vergeten. De Russen waren pro-nazi alvorens ze (fair is fair een dolkje in de rug kregen van Hitler). Ze hadden de landen tussen hun in al verdeeld.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar de Sovjet inval in Polen, Finland en de Baltische Staten ook niet.
De USSR vocht twee jaar met de Nazi's mee voordat ze van kant wisselden.
Ik hep op Facebook gelezen dat er nazi's in België zijn.quote:Op donderdag 14 november 2024 15:05 schreef xpompompomx het volgende:
Rondom de stad waar ik woon zijn nog een aantal Spaanse forten van een paar honderd jaar terug te vinden. Voel me daardoor wel echt heel erg bedreigd eigenlijk.
Tijd om België aan te vallen!
-Of als je kok bent en niet blij bent met de Russische kaviaarquote:Op donderdag 14 november 2024 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ook al komt er nu "vrede".. .door middel van een akkoord en bestand dan zal het ongetwijfeld gaan met gebiedsverlies van de Oekraïne. En als dat geregeld is dan zal Putin de komende tien jaar benutten door Oekraïne van binnenuit te "zuiveren".
-Zelensky komt om bij een vliegtuig'ongeluk'
-Hoogstaande Oekrainers vallen uit ramen
-Bedrijven worden genationaliseerd, opgekocht en/of uitgebuit
-Miljoen "Russen" worden via Donbass naar aangrenzende provincies gebracht waar ze terroriseren, bedriegen en bedreigen waarna over 6 jaar de hulp van Moskou inroepen want ze worden onderdrukt
-"Democratische" verkiezingen worden gekocht, inwoners bedreigd, stemmen geronseld
-Pro Poetin marionet wordt aan de macht geholpen.
Het Pro-Westerse welwillende volk van Oekräine gaat zware jaren tegemoet.
Je bent ook wel een Russisch ei als je als bekende Rus nu nog kritiek uit.quote:Op donderdag 14 november 2024 15:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
-Of als je kok bent en niet blij bent met de Russische kaviaar
NWS / Russische tv-kok die kritiek leverde Russische inval dood aangetroffen
België heeft geen historisch bestaansrechtquote:Op donderdag 14 november 2024 15:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik hep op Facebook gelezen dat er nazi's in België zijn.
Bron: jouw fantasie. Als je geen idee hebt waar je het over hebt kun je beter je onzin voor je houden.quote:Op donderdag 14 november 2024 01:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Oblast Odessa zou ook over moeten gaan naar Rusland, is ook grotendeels pro-Rusland.
Ze kijken ook lijdzaam toe dat Finland, Zweden, Polen, Hongarije, Slovakije, Tsjechië, etc. lid zijn geworden van de NAVO.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland kijkt ook lijdzaam toe dat door de angst voor rusland nu ook Moldova bij de EU komtquote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Lijdzaam toekijken...quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland is in Bulgarije al tien jaar bezig om Bulgaren te voorzien van Russische paspoorten met de bij behorende voordelen zoals reizen in en naar Ruslandquote:Op donderdag 14 november 2024 11:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Dan start rusland over 19 jaar een eeuwig conflict, net als in Moldavië. Met "opstandelingen" en "bescherming van de Russisch sprekende bevolking".
De russische modus operandi is vrij doorzichtig.
Die limiteringen gaan dus niet meer weg, tot dat het '91 redux wordt.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:39 schreef oheng het volgende:
RIA is er weer snel bij. Sommigen zeggen te snel zelfs.
Quote:
[..]
Haha
Omdat dat is vastgelegd in een verdrag met Rusland.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne recht moeten hebben op Russisch grondgebied?
Nog praktischer is het om de bevolking te deporteren naar vernietigingskampen.quote:Trump is een praktisch denker, geen ideologisch denker.
Nee, we zijn niet vergeten dat jij het Oekraïense volk tot in de grond van je hart haat.quote:Vergeet ook niet dat ik eigenlijk vind dat alles ten oosten van de Dnepr naar Rusland moet, inclusief een gedeelde stad Kiev, dus als Oekraïne Dnipro en Charkov weet te behouden is dat een mooie winst voor hun.
Ik ben nog steeds niet over de Slag bij Thermopylae heen.quote:Op donderdag 14 november 2024 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Heil Xerxes!quote:Op donderdag 14 november 2024 19:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds niet over de Slag bij Thermopylae heen.
Gemene persen
Het laat vooral zien dat de argumenten op beginnen te raken. Zeker als hij dan nog is historische basisfouten maakt... Maar goed hij zal wel een gevoel hebben dat die nare historici het fout hebben ofzo.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:08 schreef ExTec het volgende:
Ow, en overigens smakelijk gelachen, over hoe oekraine zeker niet lid van de NAVO zou mogen worden, want ze herinneren zich weetikveel welke oorlog nog, terwijl de NAVO grens anno nu al 800KM van moskou ligt (letland).
aardgas wordt ook fors goedkoper , er lijkt een soort spel gaande te zijn , en niet in het voordeel van Ruzziaquote:- Vertraagde notering
•
Amerikaanse dollar
Aardgas 24 dec (NG=F)
2.7920 -0,1910 ( -6,40% )
Lijkt gewoon terug te zijn op langjarig gemiddelde. Jij had verwacht dat de markt zich niet zou corrigeren?quote:Op donderdag 14 november 2024 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
https://finance.yahoo.com/quote/NG%3DF/
[..]
aardgas wordt ook fors goedkoper , er lijkt een soort spel gaande te zijn , en niet in het voordeel van Ruzzia
met inflatie en economie en behoefte aan electra, had ik verwacht dat de gasprijs minstens het dubbele zou zijn van 10 jaar terug jaquote:Op donderdag 14 november 2024 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt gewoon terug te zijn op langjarig gemiddelde. Jij had verwacht dat de markt zich niet zou corrigeren?
quote:Aardgas 24 dec (NG=F)
Volgen
2.7680 -0,2150 ( -7,21% )
Je zou verwachten dat die hoger zou kunnen staan, maar andere kant van verhaal is dat de Noren meer produceren, USA schaliegas, en volgens komt er ook aanbod uit Bahrein of Qatar. Dus ja, aanbod neemt best wel toe.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met inflatie en economie en behoefte aan electra, had ik verwacht dat de gasprijs minstens het dubbele zou zijn van 10 jaar terug ja
een 7 % daling vlak voor de winter is absurd , dan zijn er duidelijk andere krachten aan het werk
[..]
en Iran wordt niet gebombardeerd op de oliebronnen en olie raffinaderijen , dat scheelt ookquote:Op donderdag 14 november 2024 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat die hoger zou kunnen staan, maar andere kant van verhaal is dat de Noren meer produceren, USA schaliegas, en volgens komt er ook aanbod uit Bahrein of Qatar. Dus ja, aanbod neemt best wel toe.
Dat ook, aanbod wordt maximaal vergroot en bestendigd.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en Iran wordt niet gebombardeerd op de oliebronnen en olie raffinaderijen , dat scheelt ook
daar naast krijgt venezuela ook weer extra hulp
mooi he ,dat die oorlog subtiel op meerdere fronten wordt gevoerdquote:Op donderdag 14 november 2024 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook, aanbod wordt maximaal vergroot en bestendigd.
Maar ik geloof niet dat USA graphs kan manipuleren.
En de Russen krijgen - denk ik - minder dan de marktprijs, de marktprijs geldt voor een volledig toegankelijke markt. Maar die is voor Russia beperkt toegankelijk, hun klanten zitten in het Midden Oosten en Azie.
quote:Saoedi-Arabië heeft in het verleden de productie verhoogd om zijn marktaandeel te verdedigen en was in 2020 verwikkeld in een prijzenoorlog met Rusland.
Beide landen overspoelden de wereldmarkt met olie nadat Moskou weigerde de beslissing van OPEC te steunen om de productie verder te verlagen om de gevolgen van de COVID-19-pandemie het hoofd te bieden.
quote:De FT, die zich citeert uit bronnen die bekend zijn met de Saoedische denkwijze, meldde dat Saoedi-Arabië vastbesloten is om de productie op 1 december zoals gepland te verhogen, zelfs als dat betekent dat de olieprijzen langer laag moeten blijven.
quote:26 sept. (Reuters) - Saoedi-Arabië bereidt zich voor om zijn onofficiële olieprijsdoel van $100 per vat te laten varen.
Het land wil de productie verhogen om marktaandeel terug te winnen, zelfs als dat betekent dat de prijzen dalen, zo meldde de Financial Times donderdag.
quote:De prijzen zijn dit jaar echter tot nu toe met bijna 5% gedaald, vanwege het toenemende aanbod van andere producenten, met name de Verenigde Staten, en de zwakke groei van de vraag in China.
SA en Rusland gaan elkaar echt niet beconcueren op Olie hoor. Poetin en M Bin Salaam zijn dikke maten.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooi he ,dat die oorlog subtiel op meerdere fronten wordt gevoerd
langzaam wordt Ruzzia de strop om gedaan
Rusland wil graag dat andere landen hun productie gaan verlagen , zelf kunnen ze dat niet want , GELD NODIG
[..]
[..]
[..]
[..]
ja jij zal het wetenquote:Op donderdag 14 november 2024 22:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
SA en Rusland gaan elkaar echt niet beconcueren op Olie hoor. Poetin en M Bin Salaam zijn dikke maten.
Zou dom zijn als die zich uit elkaar laten spelen.
quote:Aardgas 24 dec (NG=F)
2.7620
-0,2210
(-7,4086%)
Net als ze lijdzaam hebben toegekeken hoe Finland en Zweden bij de NAVO kwamen?quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
SA staat zowat met 2 binnen in de brics, nog slechts met 1 been in de petro dollar koers.quote:Op donderdag 14 november 2024 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja jij zal het weten
de praktijk wijst uit dat SA het spel meespeelt, SA is wel bevriend met USA van oudsher
GAS koud maken tot minus 265 graden en verschepen in dure LNG schepen en om de zuidkaap is NIET rendabel meer
Brics is onzinquote:Op donderdag 14 november 2024 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
SA staat zowat met 2 binnen in de brics, nog slechts met 1 been in de petro dollar koers.
Wellicht dat Trump nog wat kan veranderen, maar ik denk het niet.
alsof russen de iraanse munt zullen gebruikenquote:Afhankelijkheid dollar
Waar het voor Europese toeristen in het buitenland vrij eenvoudig is om nationale valuta te innen uit pinautomaten, is dat voor Russische en Iraanse toeristen niet zo.
Door de ontwikkeling die nu in beide landen is gemaakt, kunnen Iraniërs in Rusland direct roebels uit betaalautomaten halen.
Russen kunnen pas later dit jaar ook Iraanse rial uit pinautomaten in Iran halen.
Op een later moment wordt het ook mogelijk om met de Iraanse en Russische betaalpassen in de andere landen te betalen.
Dat denk ik ook wel. Zijn gewoon wat mannen die van een praatje en kaartje leggen houden.quote:
En terecht.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:27 schreef fjs het volgende:
Wat een mafklappers in dit forum tegenwoordig. Moet je voorstellen dat je Nazi Duitsland in 1940 zo ging goedpraten. Het lag aan de dekselse Polen of die nare Nederlanders. Man, man, man. Zodra Rusland de EU binnenvalt denk ik dat onder het oorlogsrecht sommige mensen gelijk opgepakt gaan worden.
Maar hun BBP was enorm gestegen .quote:Op donderdag 14 november 2024 22:28 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-kremlin-kopzorgen
Portemonnee van uienleer.
door de enorme inflatie in rublesquote:Op donderdag 14 november 2024 22:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hun BBP was enorm gestegen .
Nog niet hier in Adam.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aardgas wordt ook fors goedkoper , er lijkt een soort spel gaande te zijn , en niet in het voordeel van Ruzzia
quote:eu-natural-gas
TTF Gas 46.33 2.43 +5.54%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe begraafplaats in Snizhne (twitter link), hemelsbreed ~5km van de plek waar de russen de MH17 hebben neergeschoten.
ASTRA meldt:Somalier beschrijft de superieure russische infanterie taktieken. Andere afrikaanse anecdotes hier.quote:In addition, raids on conscripts have returned to Moscow. One of them took place on November 11, as the project "Go to the Forest" wrote (https://t.me/iditelesom_help/4533), on that day more than two hundred conscripts were detained in the metro and taken to the collection point on Ugreshskaya (https://t.me/astrapress/56337). According to a subscriber of "Go to the Forest", 4 conscripts out of 250 were released from the collection point that day.
Hier een russische bron met wat salaris informatie (twitter link). Let op de conclusie helemaal onderaan.quote:Op donderdag 14 november 2024 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door de enorme inflatie in rubles
ja loonsverhogingen zijn niet van de lucht
en je kunt rubles op de bank zetten tegen 21% rente
quote:Op vrijdag 15 november 2024 00:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier een russische bron met wat salaris informatie (twitter link). Let op de conclusie helemaal onderaan.
ja in rubles maken de werkenden een geweldige tijd door door stedd smaar weer loonsverhogingen in de oorlogseconomiequote:Back to Russia, the truth is that After three years of conflict, the Russian economy continues to grow, seemingly unaffected by sanctions and contrary to most Western expert predictions.
Ik heb mijn post geedit. Kijk nog eensch.quote:Op vrijdag 15 november 2024 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ja in rubles maken de werkenden een geweldige tijd door door loonsverhogingen
daar komt ook de stijgende GDP vandaan
alles vliegt omhoog ook de rentelasten op leningen
ja 28% rente op je leningquote:Op vrijdag 15 november 2024 00:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb mijn post geedit. Kijk nog eensch.
https://www.youtube.com/live/YpJ-JYcdAgM?si=d57Ye6p-qG8FRUr3quote:MOSKOU, 15 november – RIA Novosti. Sberbank verhoogt de hypotheekrente op de markt vanaf 15 november met 3,5 procentpunten: naar 28,4% voor primaire woningen en naar 28,1% voor secundaire woningen, terwijl klanten leningen zullen kunnen ontvangen onder de oude voorwaarden voor eerder goedgekeurde aanvragen, zei de kredietinstelling in een persbericht.
“
Vanaf 15 november verhoogt Sberbank de rente op basishypotheekprogramma’s met 3,5 procentpunt als gevolg van de stijging van de beleidsrente en de groei van de kosten van OFZ.
Het minimumtarief op Domclick voor marktprogramma’s op de primaire huizenmarkt zal dus 28,4%,
Ow, diequote:Op vrijdag 15 november 2024 00:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier een russische bron met wat salaris informatie (twitter link). Let op de conclusie helemaal onderaan.
bestaat die site van die Rus nog die z'n gasfornuis 24/7 aan had staan?quote:Op vrijdag 15 november 2024 00:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Deze vind je ook wel leuk:
RIA: Sverbank verhoogt hypotheek rente naar 28,1% - 28,4%
Sa is voor zijn bescherming tegen Iran afhankelijk van de VS. Overigens is brics niets meer dan een afkorting van ruziënde landen.quote:Op donderdag 14 november 2024 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
SA staat zowat met 2 binnen in de brics, nog slechts met 1 been in de petro dollar koers.
Wellicht dat Trump nog wat kan veranderen, maar ik denk het niet.
quote:RUSSISCHE TVKOK DIE KRITIEK LEVERDE OP RUSSISCHE INVAL IN OEKRAINE DOOD AANGETROFFEN IN HOTELKAMER
donderdag 14 november 2024 om 18:33 uur
De bekende Russische tv-kok Alexei Zimin is dood aangetroffen in een hotelkamer in Servië. Dat meldt de BBC. De 52-jarige Zimin, die een restaurant in het centrum van Londen runde, was een uitgesproken criticus van Poetin en de Russische inval in Oekraïne. Hij bracht zijn laatste jaren in ballingschap door in het Verenigd Koninkrijk.
quote:NY Mercantile - Vertraagde notering - Vertraagde offerte
•
Amerikaanse dollar
Ruwe olie 67.83 -0,87 (-1,27%)
quote:What is the current price of Russian crude oil?
The Crude Oil Urals Spot price today is 66.01.
What Stock Exchange Is Crude Oil Urals Spot Traded On?
quote:US$60 per barrel
The 2022 Russian crude oil cap would be enforced by a maritime attestation that Russian crude was purchased below a certain set price, irrespective of market conditions. On 3 December 2022, this price cap has been set at US$60 per barrel.
Een appartement in Moskou kost nog niet eens 1/10de ten opzichte van een appartement in een middelgrote Nederlandse stad, dus een rentestand van 20% heeft ook voordelen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 07:05 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
bestaat die site van die Rus nog die z'n gasfornuis 24/7 aan had staan?
Misschien kan iemand een site maken met een webcam gericht op de actuele rentestanden in Nederland.
Precies, als er niks is in Rusland, kan er ook niks kapot!quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een appartement in Moskou kost nog niet eens 1/10de ten opzichte van een appartement in een middelgrote Nederlandse stad, dus een rentestand van 20% heeft ook voordelen.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een appartement in Moskou kost nog niet eens 1/10de ten opzichte van een appartement in een middelgrote Nederlandse stad, dus een rentestand van 20% heeft ook voordelen.
met een rentestand van 28% voor hypotheken dan betaal je jouw huis in drie jaar aan rentequote:MOSKOU, 15 november - RIA Novosti. Sberbank verhoogt de hypotheekrente op de markt vanaf 15 november met 3,5 procentpunten: naar 28,4% voor primaire woningen en naar 28,1% voor secundaire woningen,
Het loont daar tenminste niet om een zo hoog mogelijke hypotheekschuld aan te gaan, zoals in Nederland het geval is. En aflossen loont. Dat is wel een voordeel.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
met een rentestand van 28% voor hypotheken dan betaal je jouw huis in drie jaar aan rente
Ja vind je dat gek met zoveel leegstand door al die dode russenquote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar dan moet je zelf een WC inbouwen en stromend water aanleggen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
nee er zijn ook heel moderne dure appartementen in moscow,quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dan moet je zelf een WC inbouwen en stromend water aanleggen.
Moskou is een van de duurste steden ter wereld om te leven dus of huisvesting daar echt zo veel goedkoper is betwijfel ik ten zeerste.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee er zijn ook heel moderne dure appartementen in moscow,
het ontbreken van stromend water dat is typisch een plattelands euvel in voormalige USSR landen ook hongarij een oekraine
maar inderdaad geld lenen met 28 % dat laat je wel uit je hoofd
Toetsenbord held gespotquote:Op donderdag 14 november 2024 17:27 schreef fjs het volgende:
Wat een mafklappers in dit forum tegenwoordig. Moet je voorstellen dat je Nazi Duitsland in 1940 zo ging goedpraten. Het lag aan de dekselse Polen of die nare Nederlanders. Man, man, man. Zodra Rusland de EU binnenvalt denk ik dat onder het oorlogsrecht sommige mensen gelijk opgepakt gaan worden.
'Ik ben heel stoer om dit te zeggen' gespot.quote:
Jij vindt het normaal dat mensen in Nederland het gevang in moeten omdat ze niets te maken willen hebben met een oorlog 3 landen verder op? Ik denk dat dit soort mensen eindeloos gevaarlijker zijn voor de staatsveiligheid.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
User heeft gewoon gelijk toch.
Ah ja die. Wie zou wie verraden moeten hebben?quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:56 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat mensen in Nederland het gevang in moeten omdat ze niets te maken willen hebben met een oorlog 3 landen verder op? Ik denk dat dit soort mensen eindeloos gevaarlijker zijn voor de staatsveiligheid.
Twijfel niet. De echte verraders komen na 20 januari wel bovendrijven. Nadat de wind uit de VS volledig is overgewaaid zoals het uiteindelijk altijd doet.
Nee mensen die Rusland verheerlijken en de oorlog goedpraten mogen van mij achter de tralies voordat ze als NSBers inlichtingen doorgeven aan onze vijand. Ik zou zeggen kom een keer uit je FvD bubbel reis desnoods eens naar Oekraïne en als de steden die platgebombardeerd zijn zodat je kan zien wat je geliefde Rusland doet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:56 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat mensen in Nederland het gevang in moeten omdat ze niets te maken willen hebben met een oorlog 3 landen verder op? Ik denk dat dit soort mensen eindeloos gevaarlijker zijn voor de staatsveiligheid.
Twijfel niet. De echte verraders komen na 20 januari wel bovendrijven. Nadat de wind uit de VS volledig is overgewaaid zoals het uiteindelijk altijd doet.
Maar ondertussen wel schijnheilig olie op het vuur blijven gooien, terwijl diezelfde burgers en soldaten sterven, in plaats van te helpen blussen bij een oorlog waarvan je op dag één al wist dat je die zou verliezen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:48 schreef fjs het volgende:
[..]
'Ik ben heel stoer om dit te zeggen' gespot.
Valt een beetje in de lijn van: dan ga je toch vechten in Oekraïne of Oekraïne bad Nazi's en zo of jij warmonger, Etc.
Vatniks die niks anders kunnen doen dan de oorlog goedpraten over de rug van alle soldaten en burgers die omkomen.
Ik zou eens naar gevonden voorwerpen gaan en kijken of jou morele kompas daar ligt. Man je ben echt niet goed bij je hoofd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:18 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel schijnheilig olie op het vuur blijven gooien, terwijl diezelfde burgers en soldaten sterven, in plaats van te helpen blussen bij een oorlog waarvan je op dag één al wist dat je die zou verliezen.
Vergeet zijn huis niet in de fik te steken als ie het toch waagt zich te verzetten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:21 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik zou eens naar gevonden voorwerpen gaan en kijken of jou morele kompas daar ligt. Man je ben echt niet goed bij je hoofd.
O en als je me even je adres geeft dan neem ik graag alles van je over (huis, bezittingen, etc) en ik verwacht geen tegenstand. En als je me dat niet geeft ben je schijnheilig en gooi je olie op het vuur.
Oekraïne, israël en de VS mag iedereen ook ongelimiteerd 'verheerlijken'.quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:18 schreef fjs het volgende:
[..]
Nee mensen die Rusland verheerlijken en de oorlog goedpraten mogen van mij achter de tralies voordat ze als NSBers inlichtingen doorgeven aan onze vijand. Ik zou zeggen kom een keer uit je FvD bubbel reis desnoods eens naar Oekraïne en als de steden die platgebombardeerd zijn zodat je kan zien wat je geliefde Rusland doet.
ik kan mij voorstellen dat de oostelijke landen niet bang zijn voor de Nukes, want het gevolg met de steden is nu hetzelfde.
En anders wat? Ga je mijn vrouw wapens en een krediet lijn geven om mij uit mijn huis te vechten?quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:21 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik zou eens naar gevonden voorwerpen gaan en kijken of jou morele kompas daar ligt. Man je ben echt niet goed bij je hoofd.
O en als je me even je adres geeft dan neem ik graag alles van je over (huis, bezittingen, etc) en ik verwacht geen tegenstand. En als je me dat niet geeft ben je schijnheilig en gooi je olie op het vuur.
Toch niet nodig?quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
En anders wat? Ga je mijn vrouw wapens en een krediet lijn geven om mij uit mijn huis te vechten?
Wijs mij de Russen in jouw tuin eens aan.quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Toch niet nodig?
Je gaat toch niks terug doen?
Je wil immers geen olie op het vuur gooien.
ik snap nu waarom jij mislukt bent als conferencierquote:Op vrijdag 15 november 2024 13:33 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Trek eens aan m'n casus bellie.
Dit bewijst maar weer eens hoe dom je bent dat je niet eens analogie begrijpt. Ik zou maar verhuizen naar Rusland daar denken en praten ze net zo. (Hoe weet je wanneer een Rus liegt? Als hij zijn mond open doet)quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:32 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Wijs mij de Russen in jouw tuin eens aan.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:38 schreef fjs het volgende:
[..]
Dit bewijst maar weer eens hoe dom je bent dat je niet eens analogie begrijpt. Ik zou maar verhuizen naar Rusland daar denken en praten ze net zo. (Hoe weet je wanneer een Rus liegt? Als hij zijn mond open doet)
Oja en nog graag je adres en huissleutels en bezittingen want dat is volgens jou heel normaal als iemand dat met geweld overneemt. En vanuit jou redenering ga je niks terug doen want dat is volgens jou morele kompas echt absurd.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:27 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
En anders wat? Ga je mijn vrouw wapens en een krediet lijn geven om mij uit mijn huis te vechten?
Dit lijkt me niet het moment.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik snap nu waarom jij mislukt bent als conferencier
En daarom wil jij Rusland ongelimiteerd kunnen verheerlijken....quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Oekraïne, israël en de VS mag iedereen ook ongelimiteerd 'verheerlijken'.
Zie daar je gedachten kronkel. Jij denkt dat de Oekraïners en Russen 'getrouwd' zijn en bij elkaar horen? Zeker nog nooit van de Holodomor gehoord? Rusland is het gekke moordende aangetrouwde neefje van de slavische volken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:48 schreef Nyamuk het volgende:
En dan mag jij je verantwoorden voor het tribunaal.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:56 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij klaagt erover.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zie geen verschil tussen het mogen 'verheerlijken' van Rusland, Amerika, Israël of Oekraïne. Sommige mensen lijken lekker rationeel, maar in werkelijkheid rationaliseren ze meer hun eigen emoties. Dit is een prima voorbeeld.
Ik klaag niet. Ik voorspel het e.e.a.quote:
Oeh het verboden woord.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan mag jij je verantwoorden voor het tribunaal.
Dit is een prima voorbeeld van desinformatie. We pakken er van alles bij om maar niet toe te geven dat Rusland fout zit om een soeverein land binnen te vallen en waardoor hele steden weg zijn en ongelooflijk veel doden. Je bent echt te dom om te poepen of je bent gewoon aan het trollen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil tussen het mogen 'verheerlijken' van Rusland, Amerika, Israël of Oekraïne. Sommige mensen lijken lekker rationeel, maar in werkelijkheid rationaliseren ze meer hun eigen emoties. Dit is een prima voorbeeld.
Jij doet je beklag dat Amerika etc verheerlijkt wordt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:08 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik klaag niet. Ik voorspel het e.e.a.
[..]
Oeh het verboden woord.
Jij hoeft van mij niet te veranderen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij doet je beklag dat Amerika etc verheerlijkt wordt.
Ik verheerlijk Amerika niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij hoeft van mij niet te veranderen.
Jij kan gewoonweg lastig omgaan met het feit dat de oplossing van het conflict los staat van of Rusland de oorlog is begonnen of niet. Of dat deze al begon op het Maidanplein of niet. Daarom reageer je zo op de man.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:09 schreef fjs het volgende:
[..]
Dit is een prima voorbeeld van desinformatie. We pakken er van alles bij om maar niet toe te geven dat Rusland fout zit om een soeverein land binnen te vallen en waardoor hele steden weg zijn en ongelooflijk veel doden. Je bent echt te dom om te poepen of je bent gewoon aan het trollen.
Beetje raar dat oplossing van het conflict los staat van het feit dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen en hele gebieden heeft geannexeerd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:30 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij kan gewoonweg lastig omgaan met het feit dat de oplossing van het conflict los staat van of Rusland de oorlog is begonnen of niet. Of dat deze al begon op het Maidanplein of niet. Daarom reageer je zo op de man.
Vooralsnog lijkt de bittere keuze:
1. Kleine Ruski mir
2. Grote Ruski mir
Jij kan gewoon niet omgaan met de realiteit dat het fout is dat een land een ander land aanvalt.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:30 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij kan gewoonweg lastig omgaan met het feit dat de oplossing van het conflict los staat van of Rusland de oorlog is begonnen of niet. Of dat deze al begon op het Maidanplein of niet. Daarom reageer je zo op de man.
1. Kleine Ruski mir
2. Grote Ruski mir
Zou niet te lang vasthouden aan die gedachte.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:56 schreef fjs het volgende:
[..]
Jij kan gewoon niet omgaan met de realiteit dat het fout is dat een land een ander land aanvalt.![]()
1. Nog meer dode Russen
2. Rusland trekt zich terug uit Oekraïne waar ze niks te zoeken hebben.
3. Oekraïne ontwikkelt/heeft zelf kernwapens.
Ik denk dat Oekraïne wat ledematen moet gaan opofferen voor de goede vrede. Het liefst langs de grote rivier met een Oekraïens West-Kiev en een Russisch Oost Kiev.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beetje raar dat oplossing van het conflict los staat van het feit dat Rusland Oekraïne is binnen gevallen en hele gebieden heeft geannexeerd.
Hoe zie je dat eigenlijk voor je.
Zei onze psycholoog die van de eerste leugen niet gebarsten is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:10 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Zou niet te lang vasthouden aan die gedachte.
En waarom vind jij dat Oekraïne zoveel grondgebied moet afstaan?quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:14 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraïne wat ledematen moet gaan opofferen voor de goede vrede. Het liefst langs de grote rivier met een Oekraïens West-Kiev en een Russisch Oost Kiev.
Omdat dit met oog op de toekomst de meest stabiele staat van Oekraïne is en voor Europa een natuurlijke buffer is tussen hen en de Russen. Even los van of de rompstaat Oekraïne bij de NAVO zit of niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom vind jij dat Oekraïne zoveel grondgebied moet afstaan?
Heb je zo'n grote hekel aan dat land?
Tussen wie en de Russen zit dan een buffer?quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Omdat dit met oog op de toekomst de meest stabiele staat van Oekraïne is en voor Europa een natuurlijke buffer is tussen hen en de Russen. Even los van of de rompstaat Oekraïne bij de NAVO zit of niet.
ja dat geloof ik wel, ze trekken vok weg uit d egarages en de bouw om in de defense te gaan werkenquote:Op vrijdag 15 november 2024 00:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Deze vind je ook wel leuk:
RIA: Sverbank verhoogt hypotheek rente naar 28,1% - 28,4%
quote:Russia: Defense Industry Driving Economic Growth
Kirill Lysogorsky, Deputy Minister of Industry and Trade of the Russian Federation, reported that average employee salaries in the defense sector have risen by 20-60%.
Currently, the average salary in the Russian arms industry is around 90,000 rubles, with a significant increase in the workload.
To illustrate this transformation, one major Russian enterprise saw its workforce grow from 4,800 to 19,500 employees in just two years.
Estimates suggest that the war has created over 500,000 jobs in Russia, yet there remains a substantial workforce shortage in the military industry.
Recently, Roscosmos CEO Yuri Borisov predicted an impending shortage of 400,000 employees in military enterprises.
Dat is toch een hoge prijs voor de 600.000 dode russenquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom vind jij dat Oekraïne zoveel grondgebied moet afstaan?
Heb je zo'n grote hekel aan dat land?
In eerste instantie wellicht. Maar:quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat geloof ik wel, ze trekken vok weg uit d egarages en de bouw om in de defense te gaan werken
allemaal werk zonder winst , dat kost een godsvermogen voor het kremlin
[..]
Maar Rusland verdient het zoquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is toch een hoge prijs voor de 600.000 dode russen
nou daar ga je niet zo een vreselijke oorlog voor beginne , je kunt grondstoffen ook gewoon kopenquote:Op vrijdag 15 november 2024 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In eerste instantie wellicht. Maar:
Oekraïne heeft de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa
Op 12 juli 2021, ongeveer zeven maanden voor de Russische invasie, ging de Europese Unie zo’n strategisch partnerschap aan met Oekraïne. Want 21 van de 30 kritieke grondstoffen van de EU-lijst zijn te vinden in Oekraïne, met name in het oosten van het land. Dat maakt dat het land de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa heeft. Het partnerschap was volgens de Europese Commissie ‘doorslaggevend om het mondiale concurrentievermogen te behouden.'
En dat is belangrijk voor de machtspositie van de EU. Europa mag dan in de toekomst misschien minder afhankelijk zijn van Russisch gas, het risico dreigt dat dat ingeruild wordt voor een afhankelijkheid van een nog grotere wereldmacht: China
https://www.vpro.nl/progr(...)-de-nieuwe-olie.html
Dat is gewoon een hardliner die een stijfje krijgt van de vroegere glorie van de Sovjet unie. Die figuren heb je in Duitsland ook wel lopen met het oog op het Reich.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou daar ga je niet zo een vreselijke oorlog voor beginne , je kunt grondstoffen ook gewoon kopen
zulke grondstoffen zijn in ieder land te vinden,
Afrika zit er vol mee , is overal te koop
nee men wil de oude USSR herstellen
Bekijk deze YouTube-video
kijk vanaf 4:10
een oude manne droom van Poetin
jawel, Putin kan de oorlogseconomie niet stoppen, steeds meer bedrijven raken hun werknemers kwijt , die gaan voor fors geld in de defense industrie werkenquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is gewoon een hardliner die een stijfje krijgt van de vroegere glorie van de Sovjet unie. Die figuren heb je in Duitsland ook wel lopen met het oog op het Reich.
Voor de rest lijk je nogal angstig. Ik zie het Kremlin geen aanval op de Navo plaatsen tbh.
Laten de Russen de Dnjepr eerst weer bereiken voordat we in paniek raken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel, Putin kan de oorlogseconomie niet stoppen, steeds meer bedrijven raken hun werknemers kwijt , die gaan voor fors geld in de defense industrie werken
en hij heeft Noord Korea nu achter zich, die ook mee werkt aan de oorlogseconomie, Kim vind dat leuk , kan ie eindelijk vechten tegen de USA
alles gaat goed zolang de olie en gas duur is
Zal wel weer van een koude kermis zijn thuisgekomen omdat het maar niet wil doordringen dat ze daar in Rusland helemaal geen "vrede" willen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
Beweging?
https://www.telegraaf.nl/(...)ebben-een-uur-gebeld
nee absoluut niet, als er een deal is dan gaat Putin na een paar maand weer lopen klotenquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zal wel weer van een koude kermis zijn thuisgekomen omdat het maar niet wil doordringen dat ze daar in Rusland helemaal geen "vrede" willen.
Laten we het even afwachten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zal wel weer van een koude kermis zijn thuisgekomen omdat het maar niet wil doordringen dat ze daar in Rusland helemaal geen "vrede" willen.
Wij?quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we het even afwachten.
Dat Poetin niet staat te trappelen om te onderhandelen snap ik, wij zullen de eerste grote stap moeten doen.
Ga je dit serieus elke dag een paar keer posten?quote:
'Het Westen' vecht daar toch niet?quote:
Ook een kapotte klok heeft 2 keer per dag gelijk.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ga je dit serieus elke dag een paar keer posten?
Al dagen, maanden, jaren lang zeg je steeds hetzelfde.
Wij leveren wel wapens, intelligence, onderhoud, of we daar ook operationele taken uitvoeren weten we niet..quote:
We hebben gewoon te maken met die oorlog. Rusland heeft met energiechantage de oorlog verklaard aan de EU, en we zitten met jou opgescheept.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:56 schreef Nyamuk het volgende:
Dat gaat op de lange termijn ook gebeuren.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
So what?quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij leveren wel wapens, intelligence, onderhoud, of we daar ook operationele taken uitvoeren weten we niet..
Tip: niet alles geloven.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Russen (en Noord-Koreanen) leiden krankzinnige verliezen qua mankracht deze week: bijna 10k aan doden en gewonden.
Dus daarom wil Putin Ukraine kapot hebben. Gewoon jaloezie. Wat kinderachtig.quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In eerste instantie wellicht. Maar:
Oekraïne heeft de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa
Op 12 juli 2021, ongeveer zeven maanden voor de Russische invasie, ging de Europese Unie zo’n strategisch partnerschap aan met Oekraïne. Want 21 van de 30 kritieke grondstoffen van de EU-lijst zijn te vinden in Oekraïne, met name in het oosten van het land. Dat maakt dat het land de grootste reserves van winbare grondstoffen in Europa heeft. Het partnerschap was volgens de Europese Commissie ‘doorslaggevend om het mondiale concurrentievermogen te behouden.'
En dat is belangrijk voor de machtspositie van de EU. Europa mag dan in de toekomst misschien minder afhankelijk zijn van Russisch gas, het risico dreigt dat dat ingeruild wordt voor een afhankelijkheid van een nog grotere wereldmacht: China
https://www.vpro.nl/progr(...)-de-nieuwe-olie.html
Jazeker, Oekraiene hoeft ook niet te verliezen. Hoewel dat onvermijdelijk is dat zij wel verlies moeten nemen door slechte besluiten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
So what?
Mag Oekraïne nu ook al geen wapens hebben?
Wij moeten vooral Ukraine volpompen met wapens en de restricties opheffen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat Poetin niet staat te trappelen om te onderhandelen snap ik, wij zullen de eerste grote stap moeten doen.
De Moskwa.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:14 schreef sturmpie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar als 't 'n deal wordt, dan kan je volgens mij 't beste een rivier gebruiken als grens.
Ik moet het allemaal nog zien.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat gaat op de lange termijn ook gebeuren.
Turkije is geen lid van de EU.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:12 schreef sturmpie het volgende:
schijnt dat de oligarchen olie verkopen aan Turkije, ik dacht dat Turkije lid is van EU, gelden sancties ?
Klopt gewoon sommeren dat de Russen Oekraïne verlaten, anders escalatie van het conflict.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is het beste als Polen vast voorzichtig oekraine in gaat trekkenquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:56 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Gaat primaquote:Op vrijdag 15 november 2024 18:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ruble zakt ook weer lekkerquote:Ruwe olie 24 dec (CL=F) (CL=V)
67.04 -1.66 (-2,42%)
Hypotheekrente voor de russen gaat ook weer lekker omhoog naar nu 28, 4 %quote:1 Amerikaanse dollar is gelijk aan
100,05 Russische roebel
quote:Russische Sberbank verhoogt hypotheekrente met 3,5 procentpunt
Bron: XinhuaRedacteur: huaxia2024-11-15 08:59:45
MOSKOU, 15 november (Xinhua) - De grootste bank van Rusland, Sberbank, heeft vrijdag een verhoging van de basishypotheekrente met 3,5 procentpunt aangekondigd.
De minimale rente voor hypotheken op de primaire markt op het Domclick-platform van Sberbank bedraagt nu 28,4 procent.
Huh, wat snap je niet aan de post lieve jongen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus daarom wil Putin Ukraine kapot hebben. Gewoon jaloezie. Wat kinderachtig.
Ik zit persoonlijk te wachten op het moment dat het kremlin de *zwaar gesubsieerde* brandstof prijzen niet meer kan betalen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:29 schreef ExTec het volgende:
Over de huizenmarkt.
[ [url=url] ]quote:
quote:
ha haquote:This is bad for the oligarchs because they will have less windows to fall out of
de hele EU moet overstappen op een oorlogseconomie en drone fabricagequote:Op vrijdag 15 november 2024 12:35 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Prima, goed voor de lokale economie.
de kans is groot dat er op een dag een wapenrobot wordt gemaakt, zoals in de sci-fi movies.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
de hele EU moet overstappen op een oorlogseconomie en drone fabricage
Dat soort dingen maken ze gewoon zelf.quote:Op zaterdag 16 november 2024 00:54 schreef LethalNinja het volgende:
Is dit niet wat voor Oekraine?
https://www.wired.com/story/us-military-robot-drone-guns/
Betaalbaar anti drone voertuig
Geen idee of het wel of niet waar is. Indien waar: Zalensky is niet in charge om Scholz/Westen te vertellen dat we niet met Poetin mogen bellen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:05 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]
Isa heeft contacten in de hoogste kringen van de Oekraïense regering
Hij heeft gelijk. Uiteindelijk gaat elke munt ooit wel eens ten onder.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moet het allemaal nog zien.
Wow, bedankt voor deze immense wijsheid op de vrijdagavond.quote:Op zaterdag 16 november 2024 01:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Uiteindelijk gaat elke munt ooit wel eens ten onder.
quote:Rusland stopt zaterdag gaslevering aan Oostenrijk, Wenen zegt voorbereid te zijn
Het Russische staatsgasconcern Gazprom levert vanaf zaterdag geen gas meer aan Oostenrijk. Hoewel Oostenrijk al lange tijd sterk afhankelijk is van Russisch gas, zegt de Oostenrijkse kanselier voorbereid te zijn. "Geen enkel huis komt in de kou te staan."
De Oostenrijkse kanselier Karl Nehammer vertelde vrijdag bij een persconferentie welke voorbereidingen zijn getroffen. De gasopslag zou voldoende zijn voor een jaar, er zou minder gas worden verbruikt en er worden alternatieve energiebronnen ingezet.
quote:Größter Gasfund in Österreich seit 40 Jahren
Der österreichische Energiekonzern OMV hat ein Gasfeld mit förderbaren Ressourcen von etwa 48 Terawattstunden entdeckt. Wie das Unternehmen mitteilte, wurde das Gas nahe dem Ort Wittau in 5.000 Metern Tiefe gefunden. Die Menge entspreche 28 Millionen Fass Öläquivalent. Damit könne die aktuelle heimische Gasförderung voraussichtlich um 50 Prozent gesteigert werden, so OMV.
"Das ist ein wichtiger Baustein der Diversifizierungsstrategie", sagte OMV-Chef Alfred Stern. Um die Bedeutung von russischen Gaslieferungen weiter zu reduzieren, habe die OMV außerdem einen Vertrag mit dem Energiekonzern BP über die Lieferung von bis zu einer Million Tonnen Flüssigerdgas (LNG) pro Jahr für zehn Jahre ab 2026 abgeschlossen.
Turkije zit niet in de EU, maar het heeft inderdaad wel zoveel olie te verkopen dat het waarschijnlijk is dat ze die niet zelf produceren, dat de lira redelijk stabiel is tegenover de euro ondanks extreme inflatie binnenlands.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:12 schreef sturmpie het volgende:
schijnt dat de oligarchen olie verkopen aan Turkije, ik dacht dat Turkije lid is van EU, gelden sancties ?
Isa de fantast...quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:05 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]
De vraag is voor wiens belangen hij in de kamer zit, die van Oekraïne of die van Nederland.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:05 schreef Breekfast het volgende:
[ x ]
Dat mag hij best vertellen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 01:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee of het wel of niet waar is. Indien waar: Zalensky is niet in charge om Scholz/Westen te vertellen dat we niet met Poetin mogen bellen.
Iedereen zit daar voor het eigenbelang.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is voor wiens belangen hij in de kamer zit, die van Oekraïne of die van Nederland.
Hij zit helemaal niet in de kamer.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is voor wiens belangen hij in de kamer zit, die van Oekraïne of die van Nederland.
goede zaak dat kost putin 6 miljard euro per jaarquote:
en terechtquote:Op vrijdag 15 november 2024 12:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Oekraïne, israël en de VS mag iedereen ook ongelimiteerd 'verheerlijken'.
Jouw niveau daalt elke maand.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en terecht
wil jij de maffia staat Ruzzia verheerlijken , of Noord Korea /
Oostenrijk wilde sowieso af van een langjarig gascontract met Gazprom omdat ze in Oostenrijk zelf een flinke gasbel hebben aangetroffen. De doorvoer via Oekraïne is daarnaast niet gegarandeerd nu Oekraïne een doorvoercontract dat binnenkort afloopt niet zegt te willen verlengen. Er was ook voldoende tijd voor landen om alternatieven te regelen, maar enkele landen hebben opzettelijk verzuimd tijdig te acteren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goede zaak dat kost putin 6 miljard euro per jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |