SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooie luxe spulletjes voor de (rijke) consument of militair materieel?
Onderstaande heb ik laatst bekeken. Ze zijn door de oorlog bepaalde civiele goederen weer zelf gaan maken, in dit geval omdat Boeing zelf geen onderdelen meer levert. Airbus is Frans, en van de Chinezen willen ze niet afhankelijk worden.quote:
Sure.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Onderstaande heb ik laatst bekeken. Ze zijn door de oorlog bepaalde civiele goederen weer zelf gaan maken, in dit geval omdat Boeing zelf geen onderdelen meer levert. Airbus is Frans, en van de Chinezen willen ze niet afhankelijk worden.
Bekijk deze YouTube-video
Hieruit blijkt ook dat ze ook zelf composieten ontwikkelen en maken.
quote:In March 2024, Kommersant reported that the design and testing of new Russian-made equipment would delay the aircraft's service introduction until 2025–2026 and that the MC-21 was currently overweight by 5.75 t (5.66 long tons; 6.34 short tons), rendering it incapable of meeting its original specifications for ...
Ze hadden een joint venture met een chinees bedrijf, zijn ze uitgestapt, omdat die chinese vliegtuigen,quote:
Ik zie dat aantal wel overal terugkomen. Het lijkt mij ook erg veel. Ik zou dan zeggen ca 200 doden en 1000 gewonden, wat nog onnoemelijk veel is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:17 schreef phpmystyle het volgende: [..] @:LXIV Is er echt sprake van dat er in Rusland op dag dagelijkse basis op/rond/in de buurt van de 1000 doden per dag vallen? Mijn gevoel zegt dat het tegenwoordig tientallen/100 max zijn. Dat is nog steeds genoeg, maar toch niet deze majeure aantallen, dat is toch niet uit te leggen?
De Irkut MC-21 is een Russisch passagiersvliegtuig. Het vliegtuig wordt ontwikkeld en geproduceerd door Irkoet en Jakovlev van de Verenigde Vliegtuigbouwcorporatie (OAK), een onderdeel van het Russische staatsbedrijf Rostec.[1]quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Onderstaande heb ik laatst bekeken. Ze zijn door de oorlog bepaalde civiele goederen weer zelf gaan maken, in dit geval omdat Boeing zelf geen onderdelen meer levert. Airbus is Frans, en van de Chinezen willen ze niet afhankelijk worden.
Hieruit blijkt ook dat ze ook zelf composieten ontwikkelen en maken.
Zeker: collaborateurs gaan tegen de muur. Ik heb daar moreel geen bezwaar tegen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:25 schreef Nyamuk het volgende:
Gelukkig heeftOpnaarutrecht in Polen een pistool gekocht om in Nederland te gebruiken als Rusland Polen binnenvalt.
Klopt, en nog sterker: er schijnen tig van die karkassen op voorraad te liggen omdat ze nog niet afgemonteerd zijn. Ze zijn er nog niet, maar ze komen in korte tijd verdomd ver.quote:
200 lijkt mij ook nog steeds ruim.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie dat aantal wel overal terugkomen. Het lijkt mij ook erg veel. Ik zou dan zeggen ca 200 doden en 1000 gewonden, wat nog onnoemelijk veel is.
Nota bene dat het aantal gesneuvelde/gewone Oekraïners van dezelfde ordegrootte moet zijn. Er wordt grosso modi toch met dezelfde taktieken en wapens gevochten.
Poetin ook niet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zeker: collaborateurs gaan tegen de muur. Ik heb daar moreel geen bezwaar tegen.
Je realiseert je dat voor rus vliegtuig industrie niet een green field is?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en nog sterker: er schijnen tig van die karkassen op voorraad te liggen omdat ze nog niet afgemonteerd zijn. Ze zijn er nog niet, maar ze komen in korte tijd verdomd ver.
Kijk die doc ff af joh.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je realiseert je dat voor rus vliegtuig industrie niet een green field is?
Het is niet precies een brown field, want ook daar is sinds einde SU enorm de slop in gekomen, want waarom zelf aanklootzakken als je voor $$$ ook proven spul kan kopen,
Maar green was het ook weer niet.
Dus een romp, zal ze prima lukken.
Nu de rest nog.
Perpetua ziet iedere dag ongeveer 100 dode russen, omdat daar video materiaal van is in de diverse Telegram kanalen. Dat is bijv. exclusief voertuigen die catastrofaal exploderen, of twijfelgevallen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie dat aantal wel overal terugkomen. Het lijkt mij ook erg veel. Ik zou dan zeggen ca 200 doden en 1000 gewonden, wat nog onnoemelijk veel is.
Nota bene dat het aantal gesneuvelde/gewone Oekraïners van dezelfde ordegrootte moet zijn. Er wordt grosso modi toch met dezelfde taktieken en wapens gevochten.
En je hebt ook sites die daar naar kijken. Mediazone, oa. En de financiën van rus worden elke dag ondoorzichtiger, maar de laatste keer dat daar iets over te zeggen viel, gingen die ook door het dak, met name door betalingen aan nabestaanden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
Dat moet je kunnen meten in overlijdensadvertentie, salarisbetalingen,
Alle Russen toch?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen dat is een dom bruut volk , die op de knieen gebracht worden met techniek en algoritmes die ze niet begrijpen en tegelijkertijd het afpakken van het verdien model
[..]
[..]
Zijn er harde bewijzen van die meat waves? Ik zie ze namelijk niet. Volgens mij is dit zo'n ding wat uit het Stalin tijdperk komt, en wat door het Westen is afgestoft om maar aan te geven hoe slecht de Russen zijn naar zichzelf en anderen. Ik geloof hier geen reet van namelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Perpetua ziet iedere dag ongeveer 100 dode russen, omdat daar video materiaal van is in de diverse Telegram kanalen. Dat is bijv. exclusief voertuigen die catastrofaal exploderen, of twijfelgevallen.
En de russen doen aan zinloze meat waves, en dan kun je horen van de russische soldaten zelf. Er zijn inmiddels duizenden video's hierover te vinden.
Als jij in 2024 leuke filmpjes mag gaan maken, in rus, over hun fantastische vliegtuig industrie, ben je gewoon een propaganda kanaal.quote:
Zijn daar wat verifieerbare dingen over te vinden? Serieus, ben daar wel benieuwd na.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je hebt ook sites die daar naar kijken. Mediazone, oa. En de financiën van rus worden elke dag ondoorzichtiger, maar de laatste keer dat daar iets over te zeggen viel, gingen die ook door het dak, met name door betalingen aan nabestaanden.
Och, je scheert Oekraïners ook over 1 kam.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Alle Russen toch?
Echt allemaal zonder enige uitzondering.![]()
Een compleet volk neerzetten als dom en bruut. Klinkt een beetje als racisme en discriminatie. Maar ja wie ben ik? Ik ben maar een eenvoudige Kremlin-agent.
Zeg dan, ik ben het niet eens met de mensen aan de top, met het Kremlin. Je vindt Poetin geen plezante man. Kan allemaal. Maar echt gewoon alle burgers van een land met 150 miljoen inwoners, daar zitten Boeddhisten tussen, Joden, Moslims, Christenen, Atheisten, Liberalen, Conservatieven, echt van alles.
En het land moet ook nog eens failliet. Leuk voor die inwoners daar. Het is toch een dictatuur en er valt toch niets te kiezen? Er is toch geen democratie? Welnu dan zijn de inwoners ook niet aansprakelijk voor hetgeen geschied in het Kremlin, ze hebben er immers zelf geen invloed op.
Het is het een of het ander namelijk.
Er is democratie: volk kiest Poetin, dan is het volk gedeeltelijk aansprakelijk
Er is geen democratie, louter dictatuur. Ergo: het volk kan er niets aan doen en is in die hoedanigheid niet aansprakelijk.
Peace and love.
Mir i ljoebov
Je kan nog gewoon dat land binnen hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als jij in 2024 leuke filmpjes mag gaan maken, in rus, over hun fantastische vliegtuig industrie, ben je gewoon een propaganda kanaal.
Rusland moet economisch kapot om deze oorlog te stoppen het is niet andersquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Alle Russen toch?
Echt allemaal zonder enige uitzondering.![]()
Een compleet volk neerzetten als dom en bruut. Klinkt een beetje als racisme en discriminatie. Maar ja wie ben ik? Ik ben maar een eenvoudige Kremlin-agent.
Zeg dan, ik ben het niet eens met de mensen aan de top, met het Kremlin. Je vindt Poetin geen plezante man. Kan allemaal. Maar echt gewoon alle burgers van een land met 150 miljoen inwoners, daar zitten Boeddhisten tussen, Joden, Moslims, Christenen, Atheisten, Liberalen, Conservatieven, echt van alles.
En het land moet ook nog eens failliet. Leuk voor die inwoners daar. Het is toch een dictatuur en er valt toch niets te kiezen? Er is toch geen democratie? Welnu dan zijn de inwoners ook niet aansprakelijk voor hetgeen geschied in het Kremlin, ze hebben er immers zelf geen invloed op.
Het is het een of het ander namelijk.
Er is democratie: volk kiest Poetin, dan is het volk gedeeltelijk aansprakelijk
Er is geen democratie, louter dictatuur. Ergo: het volk kan er niets aan doen en is in die hoedanigheid niet aansprakelijk.
Peace and love.
Mir i ljoebov
quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn daar wat verifieerbare dingen over te vinden? Serieus, ben daar wel benieuwd na.
Ik weet haast zeker -ongeacht- uitkomst dat de Amerikanen dit redelijk nauwkeurig weten over beide partijen.
Dat is jouw keuze.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn er harde bewijzen van die meat waves? Ik zie ze namelijk niet. Volgens mij is dit zo'n ding wat uit het Stalin tijdperk komt, en wat door het Westen is afgestoft om maar aan te geven hoe slecht de Russen zijn naar zichzelf en anderen. Ik geloof hier geen reet van namelijk.
Inmenging door USAid en andere NGO's?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar weet je nog wat de aanleiding was voor die protesten en de daarop volgende revolutie?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, o.a. een vreemde keuze van hun eigen president.
Dat zou betekenen 1,2 miljoen doden, plus 3 of 4 miljoen gewonden? Zo groot is hun apparaat helemaal niet. Het kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar die zeggen: 1200/dag, nu, en dat geloof je niet.
Klopt, ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, doet/gaat Rusland ook wel doen.
In een woord verschrikkelijk.
russische soldaten weten niet tegen wie ze vechten dat ze gezien worden bij alles wat ze doenquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, ik vrees dat je gelijk hebt.
Hier hebben we het al over gehad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zou betekenen 1,2 miljoen doden, plus 3 of 4 miljoen gewonden? Zo groot is hun apparaat helemaal niet. Het kan gewoon niet.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want dat tempo is dus omhoog gegaan door de oorlog heen.
[..]
Ja, dat zegt je gevoel je, is het niet?
En dat is nog los van: we weten dat ze complete gevangenissen hebben leeggeplukt, ze rekruteren met de belofte van godsbedragen naar rus maatstaven, die "burgers" krijgen een opleiding van soms wel 2 weken, en dan zijn het ineens "soldaten".
Maar als je dat compleet negeert, en doet alsof rus alleen aan het matten is met haar beroepsmilitairen, ja, dan is het allemaal nogal 'raar'.
Als je denkt dat een casco het ingewikkelde gedeelte van een vliegtuig is, dan snap je 0,0 van techniek.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en nog sterker: er schijnen tig van die karkassen op voorraad te liggen omdat ze nog niet afgemonteerd zijn. Ze zijn er nog niet, maar ze komen in korte tijd verdomd ver.
Oh, nu wil je ineens wel feiten en bronnen zien? Google het maar lekker zelf. Te beginnen bij 1036 delen hier op Fok. Zoek bijvoorbeeld maar op: russen op brommers.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn er harde bewijzen van die meat waves? Ik zie ze namelijk niet. Volgens mij is dit zo'n ding wat uit het Stalin tijdperk komt, en wat door het Westen is afgestoft om maar aan te geven hoe slecht de Russen zijn naar zichzelf en anderen. Ik geloof hier geen reet van namelijk.
Echt he?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:54 schreef oheng het volgende:
Oh, nu wil je ineens wel feiten en bronnen zien?
De russen hebben geen honderdduizenden gevangen die in staat én bereid zijn om gevechten te gaan leveren. Ik ken die filmpjes inderdaad van Prigozjin dat ie wat gevangen opzweept. Maar ik geloof niet dat dat op grote schaal is gebeurd.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier hebben we het al over gehad.
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat het casco gedeelte het ingewikkelde is. Leg mij geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je denkt dat een casco het ingewikkelde gedeelte van een vliegtuig is, dan snap je 0,0 van techniek.
[..]
Oh, nu wil je ineens wel feiten en bronnen zien? Google het maar lekker zelf. Te beginnen bij 1036 delen hier op Fok. Zoek bijvoorbeeld maar op: russen op brommers.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat Poetin en Verhofstadt dit samen uitvechten voor internationale televisie.
Beide heren kunnen best gemist worden.
Ik ben ook afhankelijk wat ik hoor. De aantallen komen ook overeen met wo2 op dat front.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
200 lijkt mij ook nog steeds ruim.
1000 doden over duizend dagen is 1 miljoen, dat merk je, ook op een populatie zo groot als die van Rusland. Dat moet je kunnen meten in overlijdensadvertentie, salarisbetalingen, emotioneel ongenoegen dat tot uitbarsten komt.
Door hun artillerie overwicht zouden ze juist niet zoveel frontgevechten hoeven te voeren is mijn aanname. hoe kom jij daar na?
De schatting van de Amerikanen ligt op 600.000. Dus 600 per dag gemiddeld. Onduidelijk is hoe het getal is opgebouwd (hoeveel procent daarvan zijn doden, zwaar- en lichtgewonden). De schattingen lopen uiteen van 100-200 doden per dag.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn daar wat verifieerbare dingen over te vinden? Serieus, ben daar wel benieuwd na.
Ik weet haast zeker -ongeacht- uitkomst dat de Amerikanen dit redelijk nauwkeurig weten over beide partijen.
Waar haal je die 1,2 mln vandaan dan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Met 1,2 miljoen doden en dito gewonden hadden wij allang in Moskou gestaan.
Ow, en laat me raden, dit is "een gevoel"?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik geloof niet dat dat op grote schaal is gebeurd.
Ik geloof ook niet in die meat waves. De Russen zijn niet dom en hebben genoeg ervaring kunnen opdoen. Er is geen enkele reden waarom Rusland aan die taktirk zou vasthouden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha wie legt hier woorden in wiens mond? Ik heb dat helemaal nooit gezegd.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat het casco gedeelte het ingewikkelde is. Leg mij geen woorden in de mond.
Je zet Russen hier neer als een stel apen die nog geen banaan kunnen afpellen. Als dat zo was waren ze geen bedreiging voor je.
Maar dixit een bepaalde mod leef jij ook in een andere realiteit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in die meat waves. De Russen zijn niet dom en hebben genoeg ervaring kunnen opdoen. Er is geen enkele reden waarom Rusland aan die taktirk zou vasthouden.
juist , de enige manier om poetin te stoppen is een failiet van Ruzziaquote:Op dinsdag 12 november 2024 21:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Haha wie legt hier woorden in wiens mond? Ik heb dat helemaal nooit gezegd.
Hier, een voorbeeld van een goede, verstandige rus. Dat kan dit topic wel gebruiken.
En dit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kom op zeg. Oekraïne heeft een enorm nazi-probleem dat niet te vergelijken is met de rest van Europa.
https://www.nbcnews.com/t(...)laim-war-ncna1290946
https://www.reuters.com/a(...)oblem-idUSKBN1GV2TC/
https://www.tuftsdaily.co(...)g-ukraines-neo-nazis
Dat, en als het toch nodig is sturen ze nk-soldaten erop. Grote opofferingsgezindheid zal ook bij de jongeren generatie Russen niet meer zo hoog zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in die meat waves. De Russen zijn niet dom en hebben genoeg ervaring kunnen opdoen. Er is geen enkele reden waarom Rusland aan die taktirk zou vasthouden.
Artillerie.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe sneuvelen de meeste soldaten? is dat door de infanterie gevechten, of antipersonnal granaten uit tanken en houwitzers en raketten?
Moreel hoog houden in de EU en Oekraiene. Elke maand rapporteren dat het stagneert, geld kost, en er geen way out is kan niet tijdens een oorlog.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:05 schreef ExTec het volgende:
Engelse leger dodo, eigenlijk marine:
[ x ]
https://twitter.com/Mylovanov/status/1855574290738921513
Engelse Chief of Defense Staff vs phpmystyle z'n "gevoel".
Wie zal het beter weten.
Lastig.
Er is gewoon geen enkele reden waarom Rusland zijn soldaten zinloos zou laten doodschieten.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dixit een bepaalde mod leef jij ook in een andere realiteit.
Je kunt alleen dingen eiken aan externe factoren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
Ik pretendeer ook niet de waarheid te spreken te he.
Hebben we het ook al over gehad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is gewoon geen enkele reden waarom Rusland zijn soldaten zinloos zou laten doodschieten.
Dan kan men wel als tegenargument zeggen “ja, maar de Russen zijn dom”, maar dat is natuurlijk onzin.
quote:Op donderdag 7 november 2024 20:23 schreef ExTec het volgende:
Precies. En al het bewijs van het tegenovergestelde, nee, "dat kan niet, want ik kan me er niks bij voorstellen".
Dude, dat je na 2,5 jaar nog durft zeggen. Dan snap je er echt helemaal niks van.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grote opofferingsgezindheid zal ook bij de jongeren generatie Russen niet meer zo hoog zijn.
Jij denkt dat het dom is om honderden soldaten te laten sneuvelen om een klein stukje grond te veroveren. Dat zie jij als dom. En dus denk je dat het niet gebeurt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is gewoon geen enkele reden waarom Rusland zijn soldaten zinloos zou laten doodschieten.
Dan kan men wel als tegenargument zeggen “ja, maar de Russen zijn dom”, maar dat is natuurlijk onzin.
Ik vind de meeste Oekraieners toffe mensen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, je scheert Oekraïners ook over 1 kam.
Het is dom om soldaten zinloos te verspillen in meat waves.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij denkt dat het dom is om honderden soldaten te laten sneuvelen om een klein stukje grond te veroveren. Dat zie jij als dom. En dus denk je dat het niet gebeurt.
De werkelijkheid is dat ze totaal anders denken in Rusland. Een mensenleven is niets waard, dat stukje grond is belangrijker. Dus gebeurt het.
Dus meat waves vinden plaats? Maar het is dus niet zinloos?quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is dom om soldaten zinloos te verspillen in meat waves.
Dat er grote aantallen soldaten sneuvelen om relatief kleine stukjes waardeloze grond of afgetrokken dorpjes heb ik nooit ontkend en juist zelfs vaak pure waanzin genoemd.
Of je leest heel slecht wat ik schrijf, of je loopt expres te trollenquote:Op dinsdag 12 november 2024 22:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus meat waves vinden plaats? Maar het is dus niet zinloos?
Ik denk dat je naar jezelf moet kijken. Je bent behoorlijk warrig. Je benadrukt steeds dat de Russen niet dom zijn. En dat het dom is om soldaten zinloos te verspillen in meat waves.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je leest heel slecht wat ik schrijf, of je loopt expres te trollen
Hier heb je een rus die zelf de term meat waves gebruikt. Mag dat?quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is dom om soldaten zinloos te verspillen in meat waves.
Dat er grote aantallen soldaten sneuvelen om relatief kleine stukjes waardeloze grond of afgetrokken dorpjes heb ik nooit ontkend en juist zelfs vaak pure waanzin genoemd.
Ik denk dat we langzaam opschuiven naar een onderscheid, zonder verschil.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:55 schreef luxerobots het volgende:
Aangezien het een feit is dat de Russen in meat waves grote hoeveelheden mensen om laten komen, vraag ik jou wat je dan denkt dat er aan de hand is.
quote:Ja, ze gaan wel neer bij bosjes, maar nee, geen meatwaves hoor!
Laat dan eens zien dat er in 2024 structureel gebruik wordt gemaakt van ‘meat waves’ als infanterie taktiek. En dan niet een quote van een soldaat aan het front of iets dergelijksquote:Op dinsdag 12 november 2024 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat je naar jezelf moet kijken. Je bent behoorlijk warrig. Je benadrukt steeds dat de Russen niet dom zijn. En dat het dom is om soldaten zinloos te verspillen in meat waves.
Aangezien het een feit is dat de Russen in meat waves grote hoeveelheden mensen om laten komen, vraag ik jou wat je dan denkt dat er aan de hand is.
En hoe verwacht je precies dat hij dat laat zien.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat dan eens zien dat er in 2024 structureel gebruik wordt gemaakt van ‘meat waves’ als infanterie taktiek.
Hij beweert dat deze meat waves de Russische infanterie taktiek is. Dus dat zal hij dan wel ergens vandaan hebben…quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe verwacht je precies dat hij dat laat zien.
Ja, een vervelende hoeveelheid smeekbedes aan vladimir vladimirovich, op telegram.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij beweert dat deze meat waves de Russische infanterie taktiek is. Dus dat zal hij dan wel ergens vandaan hebben…
Maar hoe weet hij dan dat dit de gebruikte taktiek is? Tegen alle gezonde verstand in.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, een vervelende hoeveelheid smeekbedes aan vladimir vladimirovich, op telegram.
Maar die zijn hier langsgekomen, duidelijk dat je dat niet accepteert, dus vooruit:
Hoe verwacht je precies dat hij dat laat zien.
Ja, ik weet dat jij er met je hoofd niet bij kan, en "het daarom niet kan"quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar hoe weet hij dan dat dit de gebruikte taktiek is? Tegen alle gezonde verstand in.
Waarom zou je bij een tekort aan manschappen op zo ‘n verspillende manier aanvallen? Wat is de rationale er achter? Waarom niet gewoon aanvallen met vuur en beweging?
Bewijs?quote:Het is niet zo!![]()
quote:Wat kan worden beweerd zonder bewijs, kan worden afgewezen zonder bewijs.
Nou, dat weet hij omdat hij al 1036 topics meeleest en meepost.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar hoe weet hij dan dat dit de gebruikte taktiek is?
In deze groupthink van dilettanten jaquote:Op dinsdag 12 november 2024 23:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Nou, dat weet hij omdat hij al 1036 topics meeleest en meepost.
Dan weet je dat soort dingen gemeengoed zijn. Het wordt zelfs als strafmaatregel toegepast, inclusief de beruchte "bewapend met slechts een schep".
Ondertussen uren aan beelden, vs meneer LXIV die 'het zich gewoon niet voor kan stellen'.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
In deze groupthink van dilettanten ja
Nou ja, in ieder geval wordt er tenminste nog nagedacht. Dit in sterk contrast tot het hebben over "gevoelens".quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
In deze groupthink van dilettanten ja
Pfff, aantoonbaar, structureel, bewijsvoering, argumenten, houd eens op met dit soort lastige woorden en hier heb je een Twitterlink. 🤣🤣🤣quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar hoe weet hij dan dat dit de gebruikte taktiek is? Tegen alle gezonde verstand in.
Waarom zou je bij een tekort aan manschappen op zo ‘n verspillende manier aanvallen? Wat is de rationale er achter? Waarom niet gewoon aanvallen met vuur en beweging?
Ja, een kopietje van de orders van de commandant is helaas niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:30 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Pfff, aantoonbaar, structureel, bewijsvoering, argumenten, houd eens op met dit soort lastige woorden en hier heb je een Twitterlink. 🤣🤣🤣
Oh ok, ik zal me aanpassen. Ik heb het gevoel dat russische soldaten in meat waves de dood in worden gestuurd, bijvoorbeeld omdat de commandant 24/7 dronken is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:30 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Pfff, aantoonbaar, structureel, bewijsvoering, argumenten, houd eens op met dit soort lastige woorden en hier heb je een Twitterlink. 🤣🤣🤣
Laat me raden, dat is "een gevoel"?quote:Op woensdag 13 november 2024 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben serieus verbaasd dat sommigen oprecht lijken te denken dat Russen op wezenlijke schaal met meat waves opereren, of dat gevangen massaal worden ingezet om tekorten op te vangen, of dat ze hun soldij niet krijgen.
Nee, pak het kaartje er maar bij. ze schuiven almaar op richting het westen. Met 1000 plus doden per dag in een oorlog die al bijna 3 jaar duurt is dat onmogelijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 00:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me raden, dat is "een gevoel"?
Ow, je gaat weer voor het rondje waar je negeert dat er constant gerekruteerd wordt?quote:Op woensdag 13 november 2024 00:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, pak het kaartje er maar bij. ze schuiven almaar op richting het westen. Met 1000 plus doden per dag in een oorlog die al bijna 3 jaar duurt is dat onmogelijk.
Ik heb het gevoel dat ieder jaar een kleine 100.000 gevangen de dood in worden gestuurd, en ik heb het gevoel dat er continue russische gulags gevangenissen worden gesloten.quote:Op woensdag 13 november 2024 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben serieus verbaasd dat sommigen oprecht lijken te denken dat Russen op wezenlijke schaal met meat waves opereren, of dat gevangen massaal worden ingezet om tekorten op te vangen, of dat ze hun soldij niet krijgen. Wat is het volgende? Dat hun tanks van piepschuim zijn gemaakt?
Dit is echt belachelijk, en ik mag hopen dat mensen realistischer kunnen denken.
En nee, ik beweer niet dat Russen geniaal zijn of innovatief.
Of: je kan het je voorstellenquote:
Ik heb het gevoel dat dat in het niet valt bij een oorlog zoals: Korea, Vietnam, Amerikaanse Burgeroorlog, WW2, Frans-Pruisische oorlog van 1881 (?), Napoleon, Afghanistan (2x), Irak (3x), etc, etc.quote:Op woensdag 13 november 2024 00:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, pak het kaartje er maar bij. ze schuiven almaar op richting het westen. Met 1000 plus doden per dag in een oorlog die al bijna 3 jaar duurt is dat onmogelijk.
ik beweer dat de russen met hun superieure leger van 1 miljoen soldaten en 5000 tanks , nu al + 800 dagen bezig zijn om 1200 km kaal land en 100 uitgestorven dorpen te veroverenquote:Op woensdag 13 november 2024 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben serieus verbaasd dat sommigen oprecht lijken te denken dat Russen op wezenlijke schaal met meat waves opereren, of dat gevangen massaal worden ingezet om tekorten op te vangen, of dat ze hun soldij niet krijgen. Wat is het volgende? Dat hun tanks van piepschuim zijn gemaakt?
Dit is echt belachelijk, en ik mag hopen dat mensen realistischer kunnen denken.
nee ik ook niet , erg dom bruut dronken volkquote:En nee, ik beweer niet dat Russen geniaal zijn of innovatief.
https://www.kyivpost.com/post/42130quote:Survey: Ukrainians Remain Against Land Concession in Exchange for Peace – by Slim Majority
Toch verdedig je het martelen, verkrachten, deporteren en vermoorden van Oekraïense burgers door het Poetin regime.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Oekraieners toffe mensen.
Ik heb wel een probleem met mensen die Bandera verafgoden en met het regime van Zelensky zelf.
Ik vind Oekraine een prachtig land, prachtig volk, leuke, vriendelijke hartelijke gastvrije mensen met veel humor en toffe levensvisie en levenswijze en vaak intelligent ook, belezen.
Ik maak duidelijk onderscheid tussen het regime en de mensen die er wonen. Maar misschien niet duidelijk genoeg, enfin bij deze dan nogmaals.
het regime zoals jij zegt is democratisch gekozen door het prachtige volk net als bij onsquote:Op dinsdag 12 november 2024 22:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Oekraieners toffe mensen.
Ik heb wel een probleem met mensen die Bandera verafgoden en met het regime van Zelensky zelf.
Ik vind Oekraine een prachtig land, prachtig volk, leuke, vriendelijke hartelijke gastvrije mensen met veel humor en toffe levensvisie en levenswijze en vaak intelligent ook, belezen.
Ik maak duidelijk onderscheid tussen het regime en de mensen die er wonen. Maar misschien niet duidelijk genoeg, enfin bij deze dan nogmaals.
Als de Oekraïners niet in 2014 hadden lopen rellen, was er überhaupt geen militair conflict geweest in Oekraïne. Yanukovish is en blijft de enige rechtmatige president van Oekraïne.quote:Op woensdag 13 november 2024 06:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch verdedig je het martelen, verkrachten, deporteren en vermoorden van Oekraïense burgers door het Poetin regime.
Dat staat haaks op wat je zegt.
Yanukovich is gewoon door het parlement met een Oekraiense versie van een motie van wantrouwen weggestemd.quote:Op woensdag 13 november 2024 07:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de Oekraïners niet in 2014 hadden lopen rellen, was er überhaupt geen militair conflict geweest in Oekraïne. Yanukovish is en blijft de enige rechtmatige president van Oekraïne.
Hoe is het weer in Moskou tegenwoordig?quote:Op woensdag 13 november 2024 07:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de Oekraïners niet in 2014 hadden lopen rellen, was er überhaupt geen militair conflict geweest in Oekraïne. Yanukovish is en blijft de enige rechtmatige president van Oekraïne.
Ik heb er al wat gezien die drones koppen.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:36 schreef Chadi het volgende:
Straks allemaal koreaantjes aan het front. Lastig mikken op die kleine etters.
Kunnen ze zo laag aanvliegen door het struikgewas?quote:Op woensdag 13 november 2024 08:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb er al wat gezien die drones koppen.
Toon Hermans schreef er al een liedje over:quote:Op woensdag 13 november 2024 08:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kunnen ze zo laag aanvliegen door het struikgewas?
Heldquote:Op woensdag 13 november 2024 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toon Hermans schreef er al een liedje over:
quote:Putin’s Give-Me-My-S***-Back War’: Trump Defense Secretary Appointee on Russia’s Invasion of Ukraine
The US President-elect chooses Fox News host, little-known NATO-critic and Trump loyalist as Secretary of Defense over more seasoned party members.
https://www.kyivpost.com/post/42139quote:Hegseth is an Ivy Leaguer, graduating from both Princeton and Harvard, though his website says he sent his degree back to the latter institution, and he has criticized it on-air for its allegedly leftist leanings. The millennial was reportedly considered for Secretary of Veterans Affairs during Trump’s first administration but was ultimately not selected for the position.
Ik beweer nergens dat het 'de Russische infanterie tactiek' is. Ik beweer dat de Russen de meat waves gebruiken om stukjes grond te veroveren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij beweert dat deze meat waves de Russische infanterie taktiek is. Dus dat zal hij dan wel ergens vandaan hebben…
https://www.bbc.com/news/articles/c80xjne8ryxoquote:Lt Col Anton Bayev of the Khartia Brigade of Ukraine’s National Guard says wave after wave can arrive in just a few hours at front-line positions north of Kharkiv.
“The Russians use these units in most cases purely to see where our firing equipment is located, and to constantly exhaust our units,” he said.
Nee, kameraad, ik verdedig vrede.quote:Op woensdag 13 november 2024 06:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch verdedig je het martelen, verkrachten, deporteren en vermoorden van Oekraïense burgers door het Poetin regime.
Dat staat haaks op wat je zegt.
Volgens mij heeft Zelensky de verkiezingen in Oekraine afgeschaft en heel veel politieke partijen die het met hem oneens zijn verboden.quote:Op woensdag 13 november 2024 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het regime zoals jij zegt is democratisch gekozen door het prachtige volk net als bij ons
Nee dat heeft hij niet. De verkiezingen gaan niet door zolang er oorlog is. Wat elke regering zou doen. Heeft weinig met Zelensky te maken. En nee dat is niet het zelfde als verkiezingen afschaffen.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Zelensky de verkiezingen in Oekraine afgeschaft en heel veel politieke partijen die het met hem oneens zijn verboden.
Er is daar ook totaal geen vrijheid van meningsuiting.
Dit. En nu proberen ze hetzelfde in Georgie.quote:Op woensdag 13 november 2024 07:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
'quote:Volodymyr Zelensky faces a power struggle in 2025
As morale ebbs in Ukraine there is talk of a change at the top
ALMOST EVERY day in Kyiv, there is a moment when the war makes a loud entrance in town. This is when the funeral processions appear, rolling down main arteries into Khreshchatyk, the capital’s central thoroughfare. Traffic grinds to a halt. A tannoy broadcasts the fallen soldiers’ stories over rousing, patriotic music. The columns then make their way to Independence Square, site of Ukraine’s many past revolutions. Comrades light flares and say their goodbyes. They plant Ukrainian flags into flower beds that have long become fields of fabric, yellow and blue. In recent days, as Russia’s offensive in the Donbas ramps up, the ceremonies have become more frequent.
The rest of the day, life in the city reverts to normal. Shops function, the restaurants serve food and the politicians gossip. The talk is now all about Donald Trump and the waiting game. Will his new administration tilt Ukraine’s way or Russia’s? Can he impose a ceasefire? Will elections follow? For now, there are two dates on Kyiv politicos’ lips: January 20th 2025, the date of Mr Trump’s inauguration, the first moment for any possible ceasefire and lifting of military law, and May 25th, the earliest mooted date for an election.
The presidential office denies it is preparing for a vote. Most sources remain sceptical that it will happen. It is not the first time the capital has been awash with rumour. There are issues of organisation and legitimacy: how can a splintered nation at war hold elections? The country also has yet to endure what many assume will be a difficult winter. “Engaging in electioneering right now would be suicidal,” says Yaroslav Zhelezhnyak, an opposition MP.
Still, some groundwork appears to have begun. Regional election headquarters are mobilising, and work on candidate lists is beginning. The representatives of one likely presidential rival to Volodymyr Zelensky say that Ukraine needs elections; but they worry about making a public statement to this effect, fearing a fierce backlash from the presidential office.
ALMOST EVERY day in Kyiv, there is a moment when the war makes a loud entrance in town. This is when the funeral processions appear, rolling down main arteries into Khreshchatyk, the capital’s central thoroughfare. Traffic grinds to a halt. A tannoy broadcasts the fallen soldiers’ stories over rousing, patriotic music. The columns then make their way to Independence Square, site of Ukraine’s many past revolutions. Comrades light flares and say their goodbyes. They plant Ukrainian flags into flower beds that have long become fields of fabric, yellow and blue. In recent days, as Russia’s offensive in the Donbas ramps up, the ceremonies have become more frequent.
The rest of the day, life in the city reverts to normal. Shops function, the restaurants serve food and the politicians gossip. The talk is now all about Donald Trump and the waiting game. Will his new administration tilt Ukraine’s way or Russia’s? Can he impose a ceasefire? Will elections follow? For now, there are two dates on Kyiv politicos’ lips: January 20th 2025, the date of Mr Trump’s inauguration, the first moment for any possible ceasefire and lifting of military law, and May 25th, the earliest mooted date for an election.
Read more of our recent coverage of the Ukraine war
The presidential office denies it is preparing for a vote. Most sources remain sceptical that it will happen. It is not the first time the capital has been awash with rumour. There are issues of organisation and legitimacy: how can a splintered nation at war hold elections? The country also has yet to endure what many assume will be a difficult winter. “Engaging in electioneering right now would be suicidal,” says Yaroslav Zhelezhnyak, an opposition MP.
Still, some groundwork appears to have begun. Regional election headquarters are mobilising, and work on candidate lists is beginning. The representatives of one likely presidential rival to Volodymyr Zelensky say that Ukraine needs elections; but they worry about making a public statement to this effect, fearing a fierce backlash from the presidential office.
If elections were held tomorrow, Mr Zelensky would struggle to repeat the success of the landslide win he secured in 2019. Nearly three years into the Russian invasion, he is no longer seen as the undisputed war leader he once was. Internal polling seen by The Economist suggests he would fare badly in a run-off against Valery Zaluzhny, the other wartime hero. The former commander-in-chief was dispatched to be ambassador to Britain after falling out with the president last year. He has not made his political ambitions clear yet, though many are urging him to run.
The president fares better when pitched against other opposition figures, some of whom are actively disliked. But a former colleague of the president says his best move might be to step aside regardless, and keep to his original promise only to serve one term. “Zelensky has only one way out to get out with an intact reputation,” this source says. “That is to run elections [without him] and go down in history as the man who united the nation in war.” The alternative is to risk being associated with a military collapse or an incomplete peace.
The deteriorating situation on the front lines is already rippling through society. Dmytro Povorotny, a military chaplain, sees it in the new soldiers he speaks to. “There are a lot of unmotivated men. They are fighting because that’s the only way they stay alive.” The army is censoring the most negative news to avoid fanning flames back home, he says. A senior military official agrees. Even Mr Zelensky is being shielded from the truth. “It’s not even that he’s being kept in a warm bath,” the source says, using a local idiom to suggest the president was being cocooned by his top officials. “He’s being kept in a sauna.”
As Mr Trump’s presidency looms, Ukraine braces for change; that is the one thing they are sure will happen. On other points officials are less confident. They have taken some heart from the news that Mr Trump is set to appoint two relative hawks to important foreign-policy roles—Marco Rubio as secretary of state, and Mike Waltz, as national security adviser; but they were disturbed when he announced there would be no place for a former secretary of state, Mike Pompeo, seen as more sympathetic. “A very negative development,” says one senior security official. The worry now is that Mr Trump’s offer to Ukraine will come to resemble something closer to ideas put forward by J.D. Vance, the incoming vice-president. These would essentially rule out NATO membership, while allowing Russia to keep the 18% of Ukraine’s territory that it currently occupies.
For all the talk in Kyiv and other capitals about an end to war, most of those who spend time on the front lines understand that a lot of fighting is still to be done. Vladimir Putin holds the initiative, and it looks unlikely that he would offer a ceasefire until several battles are resolved. In Kurakhove, Russian forces are outnumbering Ukrainian forces by at least six to one, and a Ukrainian retreat seems inevitable soon. Ukraine is on the back foot in the Kursk region it in turn occupies, where Russia is trying to push its soldiers out with the assistance of thousands of North Korean troops. Fighting is also beginning in Zaporizhia province for what Ukrainian intelligence believes will be an assault on the provincial capital, an important industrial hub. “You’ve got to work within reality,” says Father Povorotny. “You can’t tell war to stop and wait.” ■
Dat doet hij omdat Oekraiene in oorlog is, dan kun je niet nog meer problemen erbij gebruiken.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Zelensky de verkiezingen in Oekraine afgeschaft en heel veel politieke partijen die het met hem oneens zijn verboden.
Ik snap wat je zegt.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik herken wel een patroon, als het onevenredig veel over (het uiterlijk) van zelensky gaat is er ergens anders stront aan de knikker.
Not this shit againquote:Op woensdag 13 november 2024 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt.
Maar dat gevoel krijg ik als ik op alle kanalen dezelfde foto zie van een vermeende door de oorlog gewond geraakte NK-soldaat zie. Het heeft iets wanhopigs.
Of de troll dat er 1000+ soldaten sterven aan Russische zijde. Van beiden kant wordt geframed alsof het geweldig gaat bij het eigen leger, en de tegenstander alleen maar verliest. Trap er niet in.
Als de helft of 1/3 zou kloppen zouden we al in Moskou staan.quote:
Maar 1000 dood of gewond of gevangen kan wel kloppen?quote:Op woensdag 13 november 2024 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als de helft of 1/3 zou kloppen zouden we al in Moskou staan.
Hier ga je al de mist in.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het zal zo rond de 250k doden liggen, qua gewonden durf ik niks te roepen, maar zal ook zo rond dat getal hangen.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar 1000 dood of gewond of gevangen kan wel kloppen?
Dus als je in eigen land loopt te rellen verdien je het om door een buitenlandse agressor verkracht, gemarteld, gedeporteerd en vermoord te worden.quote:Op woensdag 13 november 2024 07:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nope.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als de helft of 1/3 zou kloppen zouden we al in Moskou staan.
Precies daarom.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Facts don't care about feelings.
Welke voorspellingen?quote:Op woensdag 13 november 2024 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Precies daarom.
Jouw voorspellingen komen ook niet uit. Rusland bestaat nog steeds.
Lolquote:Op woensdag 13 november 2024 07:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als het niet waar is van die 1000+ slachtoffers, hoef je je dus nergens zorgen over te maken. Met Rusland gaat het goed en ze winnen de oorlog.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt.
Maar dat gevoel krijg ik als ik op alle kanalen dezelfde foto zie van een vermeende door de oorlog gewond geraakte NK-soldaat zie. Het heeft iets wanhopigs.
Of de troll dat er 1000+ soldaten sterven aan Russische zijde. Van beiden kant wordt geframed alsof het geweldig gaat bij het eigen leger, en de tegenstander alleen maar verliest. Trap er niet in.
Massale sterfte onder Russische troepen.quote:
Waar haal je die 1 miljoen vandaan?quote:Op woensdag 13 november 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Massale sterfte onder Russische troepen.
Ze rukken op he. Dat kan niet met 1miljoen doden en dito gewonden. Denk eens na.
Het lijkt erop dat Rusland leaning is voor overwinning. Poetin zal ook niet heel blij zijn dat die oranje bokito zich laat voorstaan de oorlog zsm te stoppen.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het niet waar is van die 1000+ slachtoffers, hoef je je dus nergens zorgen over te maken. Met Rusland gaat het goed en ze winnen de oorlog.
Wat gaan de Russen doen dan? Op een fluitje blazen en zeggen dat Oekraïne moet stoppen?quote:Op woensdag 13 november 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Rusland leaning is voor overwinning. P
De Russen bombarderen iedereen en de moeder uit, en nemen dan de grond in bezit.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat gaan de Russen doen dan? Op een fluitje blazen en zeggen dat Oekraïne moet stoppen?
Wat ze al sinds het begin doen dus.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen bombarderen iedereen en de moeder uit, en nemen dan de grond in bezit.
Massale artillerie beschietingen. Gewoon dat werk.
Allemaal leuk bedacht.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, kameraad, ik verdedig vrede.
En vrede had bereikt kunnen worden als het westen de Russische beer niet bleef provoceren. Het westen is net een aap, die de leeuw telkens provoceert. Tot de leeuw er genoeg van heeft en uithaalt en dan gaat de aap huilen, want het is allemaal de schuld van de leeuw.
Laat de Russische beer met rust.
En Oekraïne is helaas een proxy om Rusland aan te vallen en te vernietigen en weer net zo zwak te maken als ten tijde van zuiplap Jeltsin.
Elke dode, elke gewonde is er een te veel in mijn optiek.
Jij gaat uit van 1000 doden x 1000 dagen = 1.000.000 doden, amIrite?quote:Op woensdag 13 november 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Massale sterfte onder Russische troepen.
Ze rukken op he. Dat kan niet met 1miljoen doden en dito gewonden. Denk eens na.
Ik ga niet uit van 1.000.000 doden, ik gebruikte het als voorbeeld om aan te geven hoe absurd die veronderstelling is dat er 1000 + doden vallen.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Jij gaat uit van 1000 doden x 1000 dagen = 1.000.000 doden, amIrite?
En je gaat er vanuit dat een optrekkend leger geen zware verliezen kan lijden, amIrite?
Ken je Pyrrhus van Epirus?
Ondertussen, op o.a. wiki:quote:Op woensdag 13 november 2024 07:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Let op het vetgedrukte stukje: president Yanukovich ging rechtstreeks in tegen de overgrote meerderheid vanbhet parlement.quote:In November 2013, a wave of large-scale protests known as "Euromaidan" began in response to President Yanukovych's decision not to sign a political association and free trade agreement with the European Union (EU), instead choosing closer ties to Russia. Euromaidan soon developed into the largest democratic mass movement in Europe since 1989.[29] Earlier that year the Verkhovna Rada (Ukrainian parliament) had overwhelmingly approved finalizing the agreement;[30] Russia had pressured Ukraine to reject it.[31] The scope of the protests widened, with calls for the resignation of Yanukovych and the Azarov government.[32] Protesters opposed what they saw as widespread government corruption and abuse of power, the influence of Russia and oligarchs, police brutality, human rights violations,[33][34] and repressive anti-protest laws.[33]
A large, barricaded protest camp occupied Independence Square in central Kyiv throughout the 'Maidan Uprising'. In January and February 2014, clashes between protesters and Berkut special riot police resulted in the deaths of 108 protesters and 13 police officers
Niemand beweert dat dan ook.quote:
winnen lijkt me toch niet, en met het plan dat ik las, kunnen ze super blij zijn, ze krijgen alles wat ze willen. echt triest, maar ja, trump..quote:Op woensdag 13 november 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Rusland leaning is voor overwinning. Poetin zal ook niet heel blij zijn dat die oranje bokito zich laat voorstaan de oorlog zsm te stoppen.
En wat wil Trump doen als Oekraïne gewoon doorvecht?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
winnen lijkt me toch niet, en met het plan dat ik las, kunnen ze super blij zijn, ze krijgen alles wat ze willen. echt triest, maar ja, trump..
Dat zou nog eens een twist zijn. En dat china dan de eu helpt inruil voor asmlquote:
De oorlog is over als USA niet support.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat wil Trump doen als Oekraïne gewoon doorvecht?
Sancties op de EU smijten om ons te dwingen onze hulp te stoppen? Of gaat hij Rusland helpen?
Betwijfel het. Wat ik eerder heb gezegd: oekraine kan niet zonder die vliegtuigen en die tanks die de VS aan de lopende band doneert.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De oorlog is over als USA niet support.
Dan zeggen wij hetzelfde?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Betwijfel het. Wat ik eerder heb gezegd: oekraine kan niet zonder die vliegtuigen en die tanks die de VS aan de lopende band doneert.
Nee, die hebben wij ook niet he.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, behalve dan dat de VS helemaal geen vliegtuigen en tanks geeft.
NL heeft meer tanks en vliegtuigen gedoneerd dan de VS.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, die hebben wij ook niet he.
Enige dingen die ik kan bedenken:quote:VS levert direct/indirect veel munitie.
Vergeet alle intelligence niet. best belangrijkquote:Op woensdag 13 november 2024 16:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
NL heeft meer tanks en vliegtuigen gedoneerd dan de VS.
[..]
Enige dingen die ik kan bedenken:
- Patriot munitie, maar dat maken ze in DE en JP tegenwoordig ook
- 155mm artillerie munitie, maar de productie capaciteit daarvan in de VS is daadwerkelijk nog lager dan wat europa nu bij elkaar schraapt
- GMLRS/ATACMS, daar zijn geen analogen voor
Klein bier a'la 5.56 hoef je het niet eens over te hebben, dat trek je overal vandaan.
Nee, oorlog houd niet overnight op als GMLRS/ATACMS niet meer komen, ATACMS kwam sowieso al amper. Gemis, zeker. Maar game over? Nope.
Zag van de week, week ervoor? plaatje van een crew die voor de eerste romp van een in Tsjechië gemaakte CV90 stond.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:44 schreef fjs het volgende:
Ondertussen maakt Oekraïne ook zelf heel veel materiaal en munitie. Dus de afhankelijkheid van de US is ook overdreven. Helemaal als de Europese economie gaat starten met het maken van oorlogsmaterieel. Dan is Rusland nergens.
Jaja, gaat vast heel goed zonder USA. Daarom pijpen ze zowat Trump inmiddels.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
NL heeft meer tanks en vliegtuigen gedoneerd dan de VS.
[..]
Enige dingen die ik kan bedenken:
- Patriot munitie, maar dat maken ze in DE en JP tegenwoordig ook
- 155mm artillerie munitie, maar de productie capaciteit daarvan in de VS is daadwerkelijk nog lager dan wat europa nu bij elkaar schraapt
- GMLRS/ATACMS, daar zijn geen analogen voor
Klein bier a'la 5.56 hoef je het niet eens over te hebben, dat trek je overal vandaan.
Nee, oorlog houd niet overnight op als GMLRS/ATACMS niet meer komen, ATACMS kwam sowieso al amper. Gemis, zeker. Maar game over? Nope.
de enige die Trump pijpt hier ben jij kerel...quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jaja, gaat vast heel goed zonder USA. Daarom pijpen ze zowat Trump inmiddels.
Denk dat de VS wat ruimer in z'n satellieten zit. Maar niet alleen heeft oekraine er zelf ook wat, europese mogendheden hebben ze ook.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vergeet alle intelligence niet. best belangrijk
Ah, ronde zoveel 'wordt om de oren geslagen met feiten, dus gaan we het maar weer over "mijn gevoel" hebben'?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje gay dit.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze oorlog draait om ISTAR en de benodigde software om die gegevens te verwerken en te sturen. Beiden zijn enorme force multipliers van de Amerikanen. Gewoon over veel tanks en vliegtuigen beschikken is niet de bepalende factor, anders had Rusland Oekraine allang onder de voet gelopen. Dezelfde wetmatigheid zal voor de EU gelden en zal niet de bepalende factor zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, die hebben wij ook niet he.
VS levert direct/indirect veel munitie.
Ik ook, maar ik denk dat hij trump iets te vaak voor idioot heeft uitgemaakt.quote:
Het blijkt uit helemaal niks dat we dat gaan doen. De nieuwe inval is al bijna 3 jaar terug he.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:44 schreef fjs het volgende:Helemaal als de Europese economie gaat starten met het maken van oorlogsmaterieel.
nee de verkiezingen zijn niet afgeschaft , uitgesteld voor de duur van de oorlogquote:Op woensdag 13 november 2024 10:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja het gaat echt heel erg goed in de USAquote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jaja, gaat vast heel goed zonder USA.
nah... gewoon zijn hulp grotendeels intrekken. dat maakt dan gelijk de NAVO vleugellam in deze kwestie. en rusland hoeft niets te vrezen om door te gaan. en europa zal dan zelf alles moeten gaan doen, en zich organiserenin een eigen defentie. en dan veranderd de gehele balans van macht in de wereld. misschien niet eens zo slecht, maar of europa rusland aankan nu... of oekraie de moeite waard vind...quote:Op woensdag 13 november 2024 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat wil Trump doen als Oekraïne gewoon doorvecht?
Sancties op de EU smijten om ons te dwingen onze hulp te stoppen? Of gaat hij Rusland helpen?
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Rusland leaning is voor overwinning. Poetin zal ook niet heel blij zijn dat die oranje bokito zich laat voorstaan de oorlog zsm te stoppen.
Rusland kan de tering krijgen en mensen die dit regime steunen van mij ook. Deze terrorist ga je niet belonen. Dat zou een president zijn voor andere landen.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.
Wat ik begreep is dat de Trump-deal inhoudt dat:
-Oekraïne geen lid wordt van de NAVO
-De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja overgaan naar Rusland
-Er een gedemilitariseerde zone komt tussen Oekraïne en Rusland/Belarus anderzijds
Trump kan gewoon importtarieven van 50% eisen op goederen die uit Europa komen, de ESTA-regeling voor Europeanen afschaffen of met andere maatregelen komen die Europeanen pijn doen als de Europese Unie niet meewerkt aan de plannen van Trump.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:01 schreef fjs het volgende:
[..]
Rusland kan de tering krijgen en mensen die dit regime steunen van mij ook. Deze terrorist ga je niet belonen. Dat zou een president zijn voor andere landen.
Laat Trump maar stukken van de US geven zoals Alaska.
Wart ik van de de Europese landen lees is dat de steun voor Oekraïne gewoon door gaat.
Zet je maar schrap, want dat gaat gewoon gebeuren waarschijnlijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:01 schreef fjs het volgende:
[..]
Rusland kan de tering krijgen en mensen die dit regime steunen van mij ook. Deze terrorist ga je niet belonen. Dat zou een president zijn voor andere landen.
Laat Trump maar stukken van de US geven zoals Alaska.
Behoorlijk slechte cope. De US heeft veruit de meeste hulp verzorgd. Getuige ook het feit dat iedere user hier zat te duimen als er weer een pakket door het huis moest.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat de VS wat ruimer in z'n satellieten zit. Maar niet alleen heeft oekraine er zelf ook wat, europese mogendheden hebben ze ook.
En HUMINT doet oekraine sowieso vele malen beter dan de yanks.
Kennen we deze nog?
https://www.reuters.com/w(...)kiy-says-2024-10-30/
Allemaal wel leuk hoor, dat verafgoden van die oranje idioot, maar als je als VS gewoon bitter weinig contribueert, heb je ook gewoon bitter weinig te vertellen.
Maar de hollywood movie fueled trope dat de VS de be-all and end-all is, is dat, een trope, die niet perse op waarheid berust.
Trump gaat het ook doen. De vraag is nu alleen nog hoe hoog de importtarieven gaan worden. De hoogtes van de exacte percentages zullen afhankelijk zijn van Europese bereidheid om te doen wat er gezegd wordt.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan gewoon importtarieven van 50% eisen op goederen die uit Europa komen, de ESTA-regeling voor Europeanen afschaffen of met andere maatregelen komen die Europeanen pijn doen als de Europese Unie niet meewerkt aan de plannen van Trump.
Klopt. Kan de EU ook doen. En nu probeer je de US uit te spelen tegenover EU. Ook de US weet dondersgoed dat Rusland het probleem is met de Axis van het kwaad (China, DPKR en Iran). Het is niet voor niks dat Mark Rutte het vandaag had over de NAVO met onze Aziatische vrienden.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan gewoon importtarieven van 50% eisen op goederen die uit Europa komen, de ESTA-regeling voor Europeanen afschaffen of met andere maatregelen komen die Europeanen pijn doen als de Europese Unie niet meewerkt aan de plannen van Trump.
Je kunt inderdaad kiezen uit 5 verschillende trekpoppen van Brussel en/Washington.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de verkiezingen zijn niet afgeschaft , uitgesteld voor de duur van de oorlog
Als Poetin de oorlog stopt dan zijn er weer verkiezingen , en niet zoals in Ruzia maar echte verkiezingen met meerdere kandidaten
Als jouw citytrip naar Moskou maar door kan gaan of nietquote:Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.
Als de VS de sancties tegen Rusland afbouw naar 2019-niveau houd je maar een paar landen over met sancties, waarvan de meeste Europees plus Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid-Korea en dan is het gewoon een kwestie van tijd wanneer Europa gaat volgen. Hongarije, Slowakije en Oost-Duitsland willen wat te graag van de sancties af.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:15 schreef fjs het volgende:
[..]
Klopt. Kan de EU ook doen. En nu probeer je de US uit te spelen tegenover EU. Ook de US weet dondersgoed dat Rusland het probleem is met de Axis van het kwaad (China, DPKR en Iran). Het is niet voor niks dat Mark Rutte het vandaag had over de NAVO met onze Aziatische vrienden.
Volgens mij spoor jij niet helemaal. De enige keus waar het recht zegeviert is als Putin met zijn bende voor het tribunaal staan. En de mensen die Trump op dit moment aanstelt zijn aardig pro oekraine.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de VS de sancties tegen Rusland afbouw naar 2019-niveau houd je maar een paar landen over met sancties, waarvan de meeste Europees plus Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid-Korea en dan is het gewoon een kwestie van tijd wanneer Europa gaat volgen. Hongarije, Slowakije en Oost-Duitsland willen wat te graag van de sancties af.
En bovendien was beloofd einde conflict = einde sancties en Trump gaat het conflict voor 1 april 2025 beëindigen. Make the Earth Great Again!
De VS levert meer raketten, munitie en AFV/IFV's en had meer voorraden munitie. Maar vanuit Europa komen er meer vliegtuigen, tanks, artillerie. En de 155mm munitieproductie is ook op stoom gekomen. Het is nu vooral belangrijk dat de VS voor januari stopt met het achterlijke o-jee-escalatie geleuter en gewoon toestemming geeft om doelen in Rusland aan te pakken.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Behoorlijk slechte cope. De US heeft veruit de meeste hulp verzorgd. Getuige ook het feit dat iedere user hier zat te duimen als er weer een pakket door het huis moest.
Maar nu is het 'maar de VS'. LOL wat?
Krijgt hij gewoon tarieven terug. En wel zo dat zijn achterban het hardste wordt geraakt.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:14 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Trump gaat het ook doen. De vraag is nu alleen nog hoe hoog de importtarieven gaan worden. De hoogtes van de exacte percentages zullen afhankelijk zijn van Europese bereidheid om te doen wat er gezegd wordt.
Dus, ben je braaf? 15%.![]()
Ben je opstandig? 45%!
De kans dat Putin voor een tribunaal komt is 0,0. Bovendien accepteren de Russen niet dat Putin gearresteerd wordt. Je moet praktisch denken, buiten de doos om. Trump heeft een prima voorstel voor een wapenstilstand in gedachten: Oekraïne geen lid van de NAVO en de EU, Krim+Donesk+Luhansk+Cherson+Zaporidzja naar Rusland en een gedemilitairiseerde zone tussen Oekraïne en Belarus/Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:42 schreef fjs het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal. De enige keus waar het recht zegeviert is als Putin met zijn bende voor het tribunaal staan. En de mensen die Trump op dit moment aanstelt zijn aardig pro oekraine.
Rusland heeft niet eens die volledige oblasten in handen. Een stad als Cherson gaat echt niet naar Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De kans dat Putin voor een tribunaal komt is 0,0. Bovendien accepteren de Russen niet dat Putin gearresteerd wordt. Je moet praktisch denken, buiten de doos om. Trump heeft een prima voorstel voor een wapenstilstand in gedachten: Oekraïne geen lid van de NAVO en de EU, Krim+Donesk+Luhansk+Cherson+Zaporidzja naar Rusland en een gedemilitairiseerde zone tussen Oekraïne en Belarus/Rusland.
Dat noem jij een prima voorstelquote:Op woensdag 13 november 2024 19:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De kans dat Putin voor een tribunaal komt is 0,0. Bovendien accepteren de Russen niet dat Putin gearresteerd wordt. Je moet praktisch denken, buiten de doos om. Trump heeft een prima voorstel voor een wapenstilstand in gedachten: Oekraïne geen lid van de NAVO en de EU, Krim+Donesk+Luhansk+Cherson+Zaporidzja naar Rusland en een gedemilitairiseerde zone tussen Oekraïne en Belarus/Rusland.
Oost Duitslandquote:Op woensdag 13 november 2024 18:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de VS de sancties tegen Rusland afbouw naar 2019-niveau houd je maar een paar landen over met sancties, waarvan de meeste Europees plus Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid-Korea en dan is het gewoon een kwestie van tijd wanneer Europa gaat volgen. Hongarije, Slowakije en Oost-Duitsland willen wat te graag van de sancties af.
En bovendien was beloofd einde conflict = einde sancties en Trump gaat het conflict voor 1 april 2025 beëindigen. Make the Earth Great Again!
Inderdaad, alle sancties in principe loslaten (wel embargo op goederen/diensten di militair aangewend kunnen worden), vergeten en vergeven wordt wat mij betreft het uitgangspunt.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.
Wat ik begreep is dat de Trump-deal inhoudt dat:
-Oekraïne geen lid wordt van de NAVO
-De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja overgaan naar Rusland
-Er een gedemilitariseerde zone komt tussen Oekraïne en Rusland/Belarus anderzijds
Dit.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het blijkt uit helemaal niks dat we dat gaan doen. De nieuwe inval is al bijna 3 jaar terug he.
Poetin mag het zeggen. Oekraïne is een soevereine staat en mag zijn eigen buitenlandkoers uitzetten. Daar heeft Rusland precies 0,0 mee te maken.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inderdaad, alle sancties in principe loslaten (wel embargo op goederen/diensten di militair aangewend kunnen worden), vergeten en vergeven wordt wat mij betreft het uitgangspunt.
Hopelijk is het bombarderen en beschieten in Oekraiene snel voorbij, het moet écht stoppen. Dat land gaat eraan kapot.
En waarom? Rutte en Verhofstadt mogen het zeggen.
Een handelsoorlog tussen de EU en Amerika acht jij waarschijnlijk/mogelijk/doeltreffend? Al krijg je sommige leden zo ver dat zij hun nationale industrieën op het spel zetten ten behoeve van het grotere goed, wat onwaarschijnlijk is. De VS kan de EU op elk gewenst moment politiek verlammen door afzonderlijke lidstaten alsnog te isoleren en om te kopen. Jij denkt dat de Europese lidstaten niet zijn geïntegreerd in het Amerikaanse financiële systeem en dat de Amerikanen daar geen gebruik van zullen maken?quote:Op woensdag 13 november 2024 18:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Krijgt hij gewoon tarieven terug. En wel zo dat zijn achterban het hardste wordt geraakt.
Dit topic is binnen een week afgegleden van een serieus topic met actualiteiten mbt de oorlog, tot een soort Poetin/Rusland sympathietopic.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef Parafernalia het volgende:
Wat is dit een kuttopic geworden
Ik heb begrip voor hun standpunt dat het Boekarest memorandum is geschonden door de EU en NAVO. Helaas bloedt Oekraiene daar voor. Zouden Verhofstadt en Rutte moeten doen imo.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Poetin mag het zeggen. Oekraïne is een soevereine staat en mag zijn eigen buitenlandkoers uitzetten. Daar heeft Rusland precies 0,0 mee te maken.
Waarom jouw soort zo overloopt van het begrip en de sympathie voor de agressor, daar snap ik niks van.
Gewoon genieten van die paar sukkels hier die denken dat ze de VS wel even op de knieen zetten als ze niet doorgaan met financieren van een oorlog die wij niet kunnen financieren omdat we de wapens hebben wegbezuinigd. En dat nog maar even los van het doel die het zou dienen.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Een handelsoorlog tussen de EU en Amerika acht jij waarschijnlijk/mogelijk/doeltreffend? Al krijg je sommige leden zo ver dat zij hun nationale industrieën op het spel zetten ten behoeve van het grotere goed, wat onwaarschijnlijk is. De VS kan de EU op elk gewenst moment politiek verlammen door afzonderlijke lidstaten alsnog te isoleren en om te kopen. Jij denkt dat de Europese lidstaten niet zijn geïntegreerd in het Amerikaanse financiële systeem en dat de Amerikanen daar geen gebruik van zullen maken?
De EU, bestaande uit tientallen leden met vetorecht, is per definitie inferieur en niet in staat te concurreren met landen waar één stem honderden miljoenen beweegt.
Wel vermakelijk, deze emotionele tirade over Putin voor het tribunaal, Nederlandse kernwapens en nu zelfs een handelsoorlog met de VS... Meanwhile in the real world leest Azerbeidzjan Frankrijk en Nederland de les.
Als je dit blijft herhalen als Putin lover denk ik dat het slecht gaat met Rusland en ze heel graag een bestand willen.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er bestaat geen Boekarest Memorandum. Ik denk dat je het Boedapest Memorandum bedoelt. En dan meer specifiek de “afspraak” dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb begrip voor hun standpunt dat het Boekarest memorandum is geschonden door de EU en NAVO. Helaas bloedt Oekraiene daar voor. Zouden Verhofstadt en Rutte moeten doen imo.
Dictatortje says what?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Een handelsoorlog tussen de EU en Amerika acht jij waarschijnlijk/mogelijk/doeltreffend? Al krijg je sommige leden zo ver dat zij hun nationale industrieën op het spel zetten ten behoeve van het grotere goed, wat onwaarschijnlijk is. De VS kan de EU op elk gewenst moment politiek verlammen door afzonderlijke lidstaten alsnog te isoleren en om te kopen. Jij denkt dat de Europese lidstaten niet zijn geïntegreerd in het Amerikaanse financiële systeem en dat de Amerikanen daar geen gebruik van zullen maken?
De EU, bestaande uit tientallen leden met vetorecht, is per definitie inferieur en niet in staat te concurreren met landen waar één stem honderden miljoenen beweegt.
Wel vermakelijk, deze emotionele tirade over Putin voor het tribunaal, Nederlandse kernwapens en nu zelfs een handelsoorlog met de VS... Meanwhile in the real world leest Azerbeidzjan Frankrijk en Nederland de les.
Goede toevoeging van de Boedapest ipv Boekarest.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er bestaat geen Boekarest Memorandum. Ik denk dat je het Boedapest Memorandum bedoelt. En dan meer specifiek de “afspraak” dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden.
Dat was ten eerste helemaal geen onderdeel van dat memorandum en ten tweede is een dergelijke afspraak in zijn geheel nooit gemaakt. Dat is hier gisteren allemaal door een andere user uitgebreid aan je uitgelegd.
Dus doe mij, ons en jezelf en lol en doe dit nou gewoon niet.
Wat trouwens wel onderdeel was van het Boedapest Memorandum, is dat Rusland ervoor heeft getekend de territoriale integriteit van Oekraïne te respecteren. Maar daar hoor ik je dan weer niet over. Zeker ook de schuld van Rutte en Verhofstadt.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er bestaat geen Boekarest Memorandum. Ik denk dat je het Boedapest Memorandum bedoelt. En dan meer specifiek de “afspraak” dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden.
Dat was ten eerste helemaal geen onderdeel van dat memorandum en ten tweede is een dergelijke afspraak in zijn geheel nooit gemaakt. Dat is hier gisteren allemaal door een andere user uitgebreid aan je uitgelegd.
Dus doe mij, ons en jezelf en lol en doe dit nou gewoon niet.
Wat willen ze met een bom?quote:
Dat deed Rusland omdat er opeens EU parlemensleden een menigte toesprak om te gaan rebelleren tegen een democratische president he?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat trouwens wel onderdeel was van het Boedapest Memorandum, is dat Rusland ervoor heeft getekend de territoriale integriteit van Oekraïne te respecteren. Maar daar hoor ik je dan weer niet over. Zeker ook de schuld van Rutte en Verhofstadt.
Het is geen kwestie van eens of niet eens. De afspraak waaraan jij refereert, die bestaat helemaal niet. Gorbatsjov heeft dat bevestigd.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede toevoeging van de Boedapest ipv Boekarest.
Over de waarde en interpretatie daarvan worden wij het niet eens. Maakt niet uit, het Westen staat redelijk "alleen" in deze discussie.
Hetzelfde als Rusland. Als hun bestaan bedreigt wordt mag je nukes gooien. Hee als de een het mag mag de ander het ook toch?quote:
Zucht.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat deed Rusland omdat er opeens EU parlemensleden een menigte toesprak om te gaan rebelleren tegen een democratische president he?
Wel eerlijk blijven.
Gorbatsjov heeft verschillende dingen verklaard. En bovendien niet helemaal relevant.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van eens of niet eens. De afspraak waaraan jij refereert, die bestaat helemaal niet. Gorbatsjov heeft dat bevestigd.
Jij beweert in feite dat het Westen de oorlog heeft uitgelokt. Ook al zo’n Kremlinstokpaardje.
rusland zal nooit een overwinning kennen , als Ruzzia stopt met de oorlog dan stort de oorlogseconomie in, dan is er geen werk meerquote:Op woensdag 13 november 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland heeft dat recht niet.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat deed Rusland omdat er opeens EU parlemensleden een menigte toesprak om te gaan rebelleren tegen een democratische president he?
Wel eerlijk blijven.
Er staat niets in over het buitenlandbeleid van Oekraïne. Rusland zou met z’n poten van Oekraïne af blijven. Het is Rusland dat hier fout zit. Waarom is dat zo moeilijk te accepteren voor je?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gorbatsjov heeft verschillende dingen verklaard. En bovendien niet helemaal relevant.
We moeten terugvallen op de afspraken die staan in het memorandum, en daarin staat dat Oekraiene onafhankelijk zou blijven.
Wat dom wat je schrijft, heel dom zelfs. Want dag mag niet van het non proliferatieverdrag, ook geratificeerd door Oekraiene.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:33 schreef fjs het volgende:
[..]
Hetzelfde als Rusland. Als hun bestaan bedreigt wordt mag je nukes gooien. Hee als de een het mag mag de ander het ook toch?
Dat is dus geschonden door Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gorbatsjov heeft verschillende dingen verklaard. En bovendien niet helemaal relevant.
We moeten terugvallen op de afspraken die staan in het memorandum, en daarin staat dat Oekraiene onafhankelijk zou blijven.
Hoe staat het precies omschreven dan?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoek maar op in de posts van gisteren, ik blijf niet citeren.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe staat het precies omschreven dan?
Nope, door de EU en NAVO onder leiding van extremistische liberalen zoals Verhofstadt. Blame them.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is dus geschonden door Rusland.
Bestanden zijn er om gebroken te worden. Kijk maar naar alle bestanden richting Oekraïne die Rusland gebroken heeft. En denk je dat als het land in het nauw zit ze ook maar enige rekening houden met zo'n verdrag?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat dom wat je schrijft, heel dom zelfs. Want dag mag niet van het non proliferatieverdrag, ook geratificeerd door Oekraiene.
Lees maar eens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Non-proliferatieverdrag
Ik dacht dat jij van de rule of law was.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:37 schreef fjs het volgende:
[..]
Bestanden zijn er om gebroken te worden. Kijk maar naar alle bestanden richting Oekraïne die Rusland gebroken heeft. En denk je dat als het land in het nauw zit ze ook maar enige rekening houden met zo'n verdrag?
Nu draai je het om. Rusland breekt alle regels en als een land, in dit geval Oekraïne, daar op anticipeert is het ineens gek? Vergeet niet dat alle know-how uit het oude USSR vanuit Oekraïne kwam. Als dat land, en je ziet het nu gebeuren, daar gebruik van maakt, zijn de rapen gaar.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij van de rule of law was.
Maar goed dat je herkent dat je er flink naast zit.
Regels kun je breken, en dat gebeurt ook, en dan heb je oorlog. En dat heet oorzaak-gevolg.
Als Oekraiene zich beweegt naar de ontwikkeling van kernwapens zijn de rapen echt gaar, voor Oekraiene. Niemand zal dat steunen.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:40 schreef fjs het volgende:
[..]
Nu draai je het om. Rusland breekt alle regels en als een land, in dit geval Oekraïne, daar op anticipeert is het ineens gek? Vergeet niet dat alle know-how uit het oude USSR vanuit Oekraïne kwam. Als dat land, en je ziet het nu gebeuren, daar gebruik van maakt zijn de rapen gaar.
Hoeft ook niet. Ze hebben alle materialen en know-how.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Oekraiene zich beweegt naar de ontwikkeling van kernwapens zijn de rapen echt gaar, voor Oekraiene. Niemand zal dat steunen.
Nope.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope, door de EU en NAVO onder leiding van extremistische liberalen zoals Verhofstadt. Blame them.
Nadat Rusland het niet kon laten het door jou zo geroemde Boedapest memorandum te overtreden door te gaan stoken in Oekraïne. Helder. Blame Russia.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope, door de EU en NAVO onder leiding van extremistische liberalen zoals Verhofstadt. Blame them.
Dat zeiden we ook over Noord-Korea, en niemand heeft ze een strobreed in de weg gelegd.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Oekraiene zich beweegt naar de ontwikkeling van kernwapens zijn de rapen echt gaar, voor Oekraiene. Niemand zal dat steunen.
Niemand mag ze steunen van jou, dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het vechten moet stoppen. Maar wel op de voorwaarden van Poetin.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niemand mag ze steunen van jou, dus wat is het probleem?
En dan word de Eu de volgende supermacht.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:50 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nah... gewoon zijn hulp grotendeels intrekken. dat maakt dan gelijk de NAVO vleugellam in deze kwestie. en rusland hoeft niets te vrezen om door te gaan. en europa zal dan zelf alles moeten gaan doen, en zich organiserenin een eigen defentie. en dan veranderd de gehele balans van macht in de wereld.
Dus Rusland houd zich niet aan die afspraak. Onafhankelijk betekend dat je NIET binnenvalt.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een onafhankelijk land kan toetreden tot de EU en de NATO als ze daar voor kiezen. En daar heeft Rusland niets over te zeggen. Dat IS onafhankelijkheid, en Rusland schend die.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Luister, ik weet dat je niks op hebt met feiten, maar het probleem begon nadat president Yanukovich rechtstreeks tegen de beslissing van de overgrote meerderheid van het Oekrainsche parlement inging.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel eerlijk blijven.
Klopt.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Rusland houd zich niet aan die afspraak. Onafhankelijk betekend dat je NIET binnenvalt.
Onafhankelijk betekent simpelweg dat je niet afhankelijk bent en je eigen beslissingen kunt nemen, daaronder valt natuurlijk de potentiële beslissing om andere landen aan te vallen. Als je die mogelijkheid niet hebt ben niet niet soeverein, maar een vazal.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Rusland houd zich niet aan die afspraak. Onafhankelijk betekend dat je NIET binnenvalt.
Maar dan erken je de onafhankelijkheid van dat andere land niet en ben je een hypocriete lul.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef BlaZ het volgende:
daaronder valt natuurlijk de potentiële beslissing om andere landen aan te vallen.
phpstyle denkt dat onafhankelijk betekent dat je niet mag kiezen.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
Dan begrijp jij niet wat onafhankelijk betekent.
Het ging echter om pro- en antimaidan protesten. Dat is ook de oorsprong van de separatistische beweging in Oost-Oekraïne, die in de 2e fase gesteund werd door Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Luister, ik weet dat je niks op hebt met feiten, maar het probleem begon nadat president Yanukovich rechtstreeks tegen de beslissing van de overgrote meerderheid van het Oekrainsche parlement inging.
Daardoor ontstonden de protesten, die gewelddadig werden neergeslagen.
En waar is Yanukovich naartoe gevlucht? rusland.
Ja, er zijn nu eenmaal geen andere landen die woestijnen vol tanks en F-16 hebben.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Behoorlijk slechte cope. De US heeft veruit de meeste hulp verzorgd. Getuige ook het feit dat iedere user hier zat te duimen als er weer een pakket door het huis moest.
Dat staat dan ook los van elkaar. Zo wordt Armenië niet erkent door Pakistan en erkent Zuid Korea, Noord Korea niet en vice versa.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dan erken je de onafhankelijkheid van dat andere land niet en ben je een hypocriete lul.
Buiten dat was Yanukovich ook nog eens zo corrupt als de ziekte. Hij en zijn maten hebben het land voor miljarden bestolen en zichzelf op misdadige wijze verrijkt. Het wanstaltige Mezhyhirya is daar wel een mooie uitwas van.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Luister, ik weet dat je niks op hebt met feiten, maar het probleem begon nadat president Yanukovich rechtstreeks tegen de beslissing van de overgrote meerderheid van het Oekrainsche parlement inging.
Daardoor ontstonden de protesten, die gewelddadig werden neergeslagen.
En waar is Yanukovich naartoe gevlucht? rusland.
Succes er mee. Gaat nog wel even duren. Verwacht er in de nabije toekomst echt helemaal niks van.quote:
De separatistische beweging is Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging echter om pro- en antimaidan protesten. Dat is ook de oorsprong van de separatistische beweging in Oost-Oekraïne, die in de 2e fase gesteund werd door Rusland.
Maar goed, Oekraïne is pas onder Porosjenko en daarna Zelensky minder corrupt beginnen worden.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Buiten dat was Yanukovich ook nog eens zo corrupt als de ziekte. Hij en zijn maten hebben het land voor miljarden bestolen en zichzelf op misdadige wijze verrijkt. Het wanstaltige Mezhyhirya is daar wel een mooie uitwas van.
En in de 1ste fase door Rusland gecreëerd is.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging echter om pro- en antimaidan protesten. Dat is ook de oorsprong van de separatistische beweging in Oost-Oekraïne, die in de 2e fase gesteund werd door Rusland.
Nee, dat heeft alles met elkaar te maken. Het erkennen van onafhankelijkheid is er juist om oorlog te voorkomen.quote:
Dat is niet correct, pas in een latere fase is Rusland betrokken geraakt bij het separatisme. Dit is ook de reden dat het in eerste instantie door Oekraïne werd neergeslagen en dat het daarna wel succesvol werd.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
De separatistische beweging is Rusland.
Beetje warrig verhaal.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onafhankelijk betekent simpelweg dat je niet afhankelijk bent en je eigen beslissingen kunt nemen, daaronder valt natuurlijk de potentiële beslissing om andere landen aan te vallen. Als je die mogelijkheid niet hebt ben niet niet soeverein, maar een vazal.
Het is aan de andere soevereine landen om te reageren en een dergelijke aanval af te keuren natuurlijk.
Bullshit. Rusland liep nog harder te stoken in Ukraine dan in de EU en de VS.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is niet correct, pas in een latere fase is Rusland betrokken geraakt bij het separatisme. Dit is ook de reden dat het in eerste instantie door Oekraïne werd neergeslagen en dat het daarna wel succesvol werd.
Het ging me erom dat Yanukovich om meerdere redenen zeer impopulair was onder grote delen van de bevolking. En uiteindelijk door het parlement is weggestuurd.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar goed, Oekraïne is pas onder Porosjenko en daarna Zelensky minder corrupt beginnen worden.
Nee, vanaf het begin is het separatisme door Rusland aangestuurd.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is niet correct, pas in een latere fase is Rusland betrokken geraakt bij het separatisme. Dit is ook de reden dat het in eerste instantie door Oekraïne werd neergeslagen en dat het daarna wel succesvol werd.
Nou ja, er is aardig wat geld naartoe gepompt en ze zijn niet vreemd met nucleaire energie en technologie. Nederland zou er ook vrij makkelijk eentje kunnen bouwen.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Succes er mee. Gaat nog wel even duren. Verwacht er in de nabije toekomst echt helemaal niks van.
Ja, want de daadwerkelijk teksten van die verdragen, die boeien niet, het gaat immers om "het gevoel" wat je er bij hebt, is het niet?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede toevoeging van de Boedapest ipv Boekarest.
Over de waarde en interpretatie daarvan worden wij het niet eens. Maakt niet uit, het Westen staat redelijk "alleen" in deze discussie.
Je kunt er gewoon een boek over lezen, het is een langzaam proces waarbij de opinie in Oost- en West Oekraïne langzaam uit elkaar drijft en culmineert in het maidan conflict.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, vanaf het begin is het separatisme door Rusland aangestuurd.
quote:34,3% van de respondenten in heel Oekraïne het erover eens dat "de gebeurtenissen die in de winter van 2014 in Kiev plaatsvonden een illegale gewapende staatsgreep zijn.
En waarom dreven die opinies uit elkaar?quote:Op woensdag 13 november 2024 20:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon een boek over lezen, het is een langzaam proces waarbij de opinie in Oost- en West Oekraïne langzaam uit elkaar drijft en culmineert in het maidan conflict.
Het is achteraf gelegitimeerd door het parlement, die de president formeel heeft afgezet. Staatsgreep is op het randje. Kijk de definitie er maar op na. Dan heb je het meestal over dat als het leger de macht grijpt, of een minister die controle heeft over de veiligheidsdiensten, weggestemde leiders die niet op willen rotten.quote:Ik kan je het boek "The Ukrainian Night: An Intimate History of Revolution" aanraden.
Dit is ook duidelijk terug te zien in Oekraïnse bronnen aangaande dit onderwerp, zie bijvoorbeeld dit onderzoek van het Kiiv Sociologisch Instituut:
https://news.liga.net/soc(...)siologicheskiy_opros
[..]
Zegt weinig, 40% van de Amerikanen geloven dat 911 een inside job was.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon een boek over lezen, het is een langzaam proces waarbij de opinie in Oost- en West Oekraïne langzaam uit elkaar drijft en culmineert in het maidan conflict.
Ik kan je het boek "The Ukrainian Night: An Intimate History of Revolution" aanraden.
Dit is ook duidelijk terug te zien in Oekraïnse bronnen aangaande dit onderwerp, zie bijvoorbeeld dit onderzoek van het Kiiv Sociologisch Instituut:
https://news.liga.net/soc(...)siologicheskiy_opros
[..]
Onder invloed van Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:45 schreef BlaZ het volgende:
Precies andersom. Het stoken was niet genoeg, oekraine sloeg het idd neer, en toen moest moskou z'n bekende groene mannetjes naar binnen sturen die zogenaamd pantservoertuigen bij de lokale dump hadden gekocht.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is niet alsof je dit niet weet maar het conflict baseert zich op het zich ontrekken aan de neutrale status en aansluiting zoeken bij het Westers of Oosterse blok.quote:En waarom dreven die opinies uit elkaar?
Een staatsgreep is een illegale afzetting van een regering, een revolutie is een grote plotseling verandering. Dit is een interpretatie van 34,3%, het is een perspectief, het betekent niet dat het technisch gezien illegaal geweest is.quote:Het is achteraf gelegitimeerd door het parlement, die de president formeel heeft afgezet. Staatsgreep is op het randje. Kijk de definitie er maar op na. Dan heb je het meestal over dat als het leger de macht grijpt, of een minister die controle heeft over de veiligheidsdiensten, weggestemde leiders die niet op willen rotten.
Komt een staatsgreep voort het uit het volk, noemen we het geen staatsgreep, maar een revolutie.
quote:“De cijfers zijn helaas niet geruststellend. We hebben geen op Oekraïne gerichte agenda opgesteld in de Oekraïense massamedia. We hebben de burgers van Oekraïne niet verenigd rond gemeenschappelijke waarden, het land blijft verdeeld. De desoriëntatie van de burgers neemt ook toe, ze geloven steeds minder, inclusief de massamedia en de Oekraïense media. Ze vertrouwen vooral op geruchten of informatie uit hun directe omgeving", vatte de resultaten samen van onderzoek door media-expert, hoofd van OO Detektor Media Natalya Ligacheva in. jezelf op Facebook.
quote:Op woensdag 13 november 2024 21:13 schreef BlaZ het volgende:
“De cijfers zijn helaas niet geruststellend. We hebben geen op Oekraïne gerichte agenda opgesteld in de Oekraïense massamedia. We hebben de burgers van Oekraïne niet verenigd rond gemeenschappelijke waarden, het land blijft verdeeld. De desoriëntatie van de burgers neemt ook toe, ze geloven steeds minder, inclusief de massamedia en de Oekraïense media. Ze vertrouwen vooral op geruchten of informatie uit hun directe omgeving", vatte de resultaten samen van onderzoek door media-expert, hoofd van OO Detektor Media Natalya Ligacheva in. jezelf op Facebook.
De onafhankelijkheid van de VS van het VK was ook technisch gezien illegaal.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:13 schreef BlaZ het volgende:
het is een perspectief, het betekent niet dat het technisch gezien illegaal geweest is.
De situatie op de Krim staat hier los van, de eerste fase was toen al afgelopen en de tweede fase was toen nog niet begonnen. De Krim was een andere zaak aangezien de lokale Oekraínse troepen massaal overliepen naar Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies andersom. Het stoken was niet genoeg, oekraine sloeg het idd neer, en toen moest moskou z'n bekende groene mannetjes naar binnen sturen die zogenaamd pantservoertuigen bij de lokale dump hadden gekocht.
Die zeer beruchte strelkov heeft ondertussen gewoon toegegeven dat hij de aanjager was van de vermeende seperatisten. Dat was gewoon een FSB agent.
Je verschuift de doelpalen, ik heb hier niks over gezegd.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
De onafhankelijkheid van de VS van het VK was ook technisch gezien illegaal.
En ik denk dat we dan begrijpen dat zo'n formaliteit volstrekt irrelevant is.
Ja, en dit komt allemaal voort uit de 2e fase van de opstand in de Donbas. Dat is het moment dat Rusland wapens begon te leveren waardoor het Oekraïnse leger de opstand niet wist neer te slaan.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:13 schreef ipa84 het volgende:
O ja de separatisten die niks me Rusland te maken hebben kan er ook nog wel bij... De leiders die toevallig allemaal Russisch waren of nauwe banden hadden met Rusland. Sommige die zelfs gewoon voor de geheime dienst werken van Rusland. Allemaal goed gedocumenteerd door Bellingcat. Nog een leuke kijkers tip is Grensland van Jelle Brandt Corstius waar hij duidelijk laat zien dat de demonstranten van de anti-Maidan protesten vooral bejaarden zijn die worden betaald door de organisatoren. Maar Rusland heeft er echt niks mee te maken hoor....
Het parlement heeft hem naar huis gestuurd.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is niet alsof je dit niet weet maar het conflict baseert zich op het zich ontrekken aan de neutrale status en aansluiting zoeken bij het Westers of Oosterse blok.
[..]
Een staatsgreep is een illegale afzetting van een regering, een revolutie is een grote plotseling verandering. Dit is een interpretatie van 34,3%, het is een perspectief, het betekent niet dat het technisch gezien illegaal geweest is.
Dat er onenigheid was in Oekraïne legitimeert de Russische militaire inmenging niet.quote:Het laat voornamelijk zien dat er sterke onenigheid was in Oekraïne over de te volgen koers, zoals de conclusie bevestigd:
[..]
Daarvoor werd het separatisme al gevoed door Rusland.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, en dit komt allemaal voort uit de 2e fase van de opstand in de Donbas. Dat is het moment dat Rusland wapens begon te leveren waardoor het Oekraïnse leger de opstand niet wist neer te slaan.
Klopt, dat was al gewoon plat landjepik zonder enige pretentie van dat er 'uit elkaar drijvende opinies waren' ofzo.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De situatie op de Krim staat hier los van, de eerste fase was toen al afgelopen en de tweede fase was toen nog niet begonnen. De Krim was een andere zaak aangezien de lokale Oekraínse troepen massaal overliepen naar Rusland.
En zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:23 schreef Wantie het volgende:
Dat er onenigheid was in Oekraïne legitimeert de Russische militaire inmenging niet.
Nou ja, zoals je zelf al schreef:quote:Op woensdag 13 november 2024 21:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, dat was al gewoon plat landjepik zonder enige pretentie van dat er 'uit elkaar drijvende opinies waren' ofzo.
quote:De onafhankelijkheid van de VS van het VK was ook technisch gezien illegaal.
En ik denk dat we dan begrijpen dat zo'n formaliteit volstrekt irrelevant is.
Nee, dat is volstrekte onzin. Ik denk dat de invasie illegaal is, het idee is de oorsprong te duiden, niet om dat te beoordelen.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op de een of andere manier probeer je het goed te praten.
Nee, het is precies hetzelfde.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je verschuift de doelpalen, ik heb hier niks over gezegd.
De oorsprong is Rusland die er niet in slaagt Oekraïne binnen zijn invloedsfeer te houden, en daarom het land heeft gedestabilseerd door een separatisten beweging op te zetten, en uiteindelijk via een speciale militaire operatie het hele land innemen.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is volstrekte onzin. Ik denk dat de invasie illegaal is, het idee is de oorsprong te duiden, niet om dat te beoordelen.
Maar dat zeg ik toch ook, dan zijn we het toch gewoon eens?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
De oorsprong is Rusland die er niet in slaagt Oekraïne binnen zijn invloedsfeer te houden, en daarom het land heeft gedestabilseerd door een separatisten beweging op te zetten, en uiteindelijk via een speciale militaire operatie het hele land innemen.
In dat laatste hebben ze zich verslikt.
Maar dan is het inpikken van de Krim toch ook geen probleem. Probeer je hier zomaar Putin te verdedigen?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, het is precies hetzelfde.
Volgens de britse wet, mocht de VS zich niet afscheiden. Derhalve was, tot het moment dat het VK het erkende, die afscheiding technisch illegaal.
En dit geld natuurlijk niet alleen voor de verhouding land - kolonie, maar net zo goed bv dat fransen in hun revolutie de macht grepen en het land gingen besturen.
Maar volgens de wetten van de koning was dat net zo goed illegaal.
Wow,quote:Op woensdag 13 november 2024 21:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, zoals je zelf al schreef:
[..]
Maar als rus gewoon annexeert, doen we niet moeilijk over, dan is er wel ineens begrip over dat het de facto gewoon zo is?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:13 schreef BlaZ het volgende:
Een staatsgreep is een illegale afzetting van een regering, een revolutie is een grote plotseling verandering. Dit is een interpretatie van 34,3%, het is een perspectief, het betekent niet dat het technisch gezien illegaal geweest is.
De protesten zijn een direct gevolg van het dwarsbomen van het democratisch gekozen parlement.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Doe dat zelf maar.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:33 schreef ExTec het volgende:
ga je legalistische spelletjes spelen:
De oorsprong ligt in het Kremlin.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is volstrekte onzin. Ik denk dat de invasie illegaal is, het idee is de oorsprong te duiden, niet om dat te beoordelen.
Was het soms de bevolking van krim zelf die besloten zich aan te sluiten bij rus?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan is het inpikken van de Krim toch ook geen probleem. Probeer je hier zomaar Putin te verdedigen?
Precies, maar dat is de 2e opstand, toen hij bijvoorbeeld Sloviansk in nam en daarna weer uit Sloviansk verdreven werd.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:34 schreef oheng het volgende:
[..]
De protesten zijn een direct gevolg van het dwarsbomen van het democratisch gekozen parlement.
Oekraine was in 2013 geen dictatuur, waarbij de (russische!!) president Yanukovich de totale macht had.
De oorsprong van de opstand in Oost Oekraine was de in St. Petersburg geboren Igor Strelkov Girkin, iets wat hij zelf heeft toegegeven op DPR televisie.
Dat zullen we nooit weten aangezien het toen gehouden referendum niet echt betrouwbaar is.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was het soms de bevolking van krim zelf die besloten zich aan te sluiten bij rus?
Of denk jij hier: mwah, oekrainse soldaten lopen over, dat keur ik ook goed!
Hoe heet een opstand die steden inneemt cq verovert.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, maar dat is de 2e opstand, toen hij bijvoorbeeld Sloviansk in nam en daarna weer uit Sloviansk verdreven werd.
Hier kun je het allemaal teruglezen:quote:Op woensdag 13 november 2024 21:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Hoe heet een opstand die steden inneemt cq verovert.
Ik had het over de gebeurtenissen in Februari-Maart.quote:Girkin admitted responsibility for sparking the Donbas War in eastern Ukraine when, in April 2014, he led a group of armed Russian militants who seized Sloviansk.[5]
Dat zegt al genoeg.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zullen we nooit weten aangezien het toen gehouden referendum niet echt betrouwbaar is.
Dat is al lastig: het is nooit zo dat de volledige bevolking van een regio onafhankelijkheid wil.quote:Persoonlijk zie ik liever dat we via de VN een werkend zelfbeschikkingsrecht krijgen waardoor regio's die onafhankelijkheid willen dat op een normale manier zonder geweld kunnen bewerkstelligen.
Nee, daarom ga je uit van een bepaalde meerderheid, bijvoorbeeld 66%. Ik denk dat Canada (Quebec) en Groot Britannië (Schotland) het goede voorbeeld hebben gegeven.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:57 schreef Wantie het volgende:
Dat is al lastig: het is nooit zo dat de volledige bevolking van een regio onafhankelijkheid wil.
Maar deze discussie ging rollen omdat jij:quote:Op woensdag 13 november 2024 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Antwoordde op de stelling:quote:Op woensdag 13 november 2024 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar maakt niet uit in hoeveel fases jij/ een of ander boek dit allemaal onderverdeelt, en dan probeert te stellen 'dat vanaf fase x rus zich er pas mee ging bemoeien!' rus zat er van voor tot achter met z'n vieze vingers in vanaf 'fase 0'.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
De separatistische beweging is Rusland.
Je hebt het dus over de 1e en 2e fase van een gewapende opstand.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier kun je het allemaal teruglezen:
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_pro-Russian_unrest_in_Ukraine
en zoals Girkin zei
[..]
Ik had het over de gebeurtenissen in Februari-Maart.
Waar is de tegen van De Krim gebleven?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, daarom ga je uit van een bepaalde meerderheid, bijvoorbeeld 66%. Ik denk dat Canada (Quebec) en Groot Britannië (Schotland) het goede voorbeeld hebben gegeven.
Er is overigens wel data over:
Support for a union between Russia and Ukraine was found to be much higher in certain oblasts:
41.0% Crimea
33.2% Donetsk Oblast
24.1% Luhansk Oblast
24.0% Odesa Oblast
16.7% Zaporizhzhia Oblast
15.1% Kharkiv Oblast
13.8% Dnipropetrovsk Oblast
Opposition to secession from Ukraine and annexation by Russia (the combined percentage for the people opting for the options of "Rather, no" and "Certainly, no, I don't") had these percentages in various southern and eastern Ukrainian oblasts:[42]
51.9% Luhansk Oblast
52.2% Donetsk Oblast
65.6% Kharkiv Oblast
78.8% Odesa Oblast
81.5% Zaporizhzhia Oblast
84.1% Dnipropetrovsk Oblast
84.6% Kherson Oblast
85.4% Mykolaiv Oblast
En wat is de bron en datum van deze enquete.quote:
De vraag is in hoeverre de 1e fase een gewapende opstand was, het was eerder kleinschalig.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Je hebt het dus over de 1e en 2e fase van een gewapende opstand.
Stond er niet bij, maar dat zal wel ergens te vinden zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar is de tegen van De Krim gebleven?
Gewoon een Oekraïnse bron:quote:Op woensdag 13 november 2024 22:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat is de bron en datum van deze enquete.
Ik heb zeer veel vertrouwen in referenda data van Canada/Quebec, het VK/Schotland.
In data uit door rus bestuurd gebied?
0,0.
Rus liegt, bedriegt, koopt om, pleegt fraude, zie Moldavie, Georgie.
Ah, een russische officier die tijdens de "1e fase" druk bezig was met protesteren in Kharkiv (als burger) voor anschluss met rusland.quote:
Is uit 2014.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gewoon een Oekraïnse bron:
https://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=news&id=258
Als je enigszins op de hoogte was geweest aangaande dit conflict was je wel bekend geweest met deze data.
En mijn post beschrijf ik wéér de vieze vingers van de russische KGB / russische leger.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre de 1e fase een gewapende opstand was, het was eerder kleinschalig.
Het ging of het referendum op de Krim, lees je überhaupt mee?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is uit 2014.
Is inhoudelijk dus compleet achterhaald.
Eh, ja, ik vroeg je naar waar hetgeen je postte, vandaan kwam...?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging of het referendum op de Krim, lees je überhaupt mee?
Tuurlijk, maar de Russische invloed is vanwege de Russisch etnische- en taalinvloed op de Krim altijd aanwezig geweest. Specifiek de Krim heeft altijd een ongemakkelijke positie in Oekraïne gehad wat al in 1992 tot problemen zorgde en min of meer bedaarde na het afschaffen van de Krimse grondwet door Oekraïne in 1995.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ja, ik vroeg je naar waar hetgeen je postte, vandaan kwam...?
Overigens is het idd niks nieuws; ja, ik was me er prima van bewust dat het er zo ongeveer voorstond.
Maar je kan dit niet los zien van een rusland wat zowel in het oosten, als op krim op 1000+1 manieren aan het stoken is, omkopen is, manipuleren is. En dat niet slechts ergens in een bepaald tijdslot, comfortabel gedefinieerd als "fase x", maar gewoon al jaren ervoor.
rusland is nu eenmaal geen canada of het VK.
Bron.quote:The post about Ladnov's death was published by the VIP Yuzhnouralsk group. In the comments, users wrote " He was not awarded for zeroing out" and "And how many lives of guys he ruined, they bury him, but I can't bury my dad. Eternal memory to the one who ruined people ", "They got on him too fast, let him lie like ours, whom he sent to be butchered! And in the reports he drew members instead of a signature! What kind of hero is he? He is a murderer! " After this, all comments to the publication were deleted, and the ability to comment on the post was removed, ASTRA noted. Earlier, Ladnov spoke
about executions and blocking detachments in the 19th regiment (military unit 12322), which was commanded by. One of the servicemen is 39-year-old Vitaly Degtyarenko. According to him, the regiment commander with the call sign "Pioneer" ordered the killing of six of his fellow soldiers - "Elvis", "Prok", "Maly", "Dolomite", "Gorilla", "Masyanya" and "Hammer" - because they refused to go on a combat mission. The shooting was carried out by soldiers with the call signs "Fenich", "Skazka" and "Nikel". After Degtyarenko's story, he was detained in Omsk by military police officers. Two servicemen who also left the combat zone previously told ASTRA that "Pioneer" not only set up barrier detachments, but also personally shot at the feet of those who refused to go on a mission. According to them, he sent the wounded and shell-shocked who returned from the mission back in Ural trucks. Those who refused were fired on with a machine gun.
Ik denk niet dat Trump Alaska aan de Russen gaat geven manquote:Op woensdag 13 november 2024 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zet je maar schrap, want dat gaat gewoon gebeuren waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |