SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooie luxe spulletjes voor de (rijke) consument of militair materieel?
Onderstaande heb ik laatst bekeken. Ze zijn door de oorlog bepaalde civiele goederen weer zelf gaan maken, in dit geval omdat Boeing zelf geen onderdelen meer levert. Airbus is Frans, en van de Chinezen willen ze niet afhankelijk worden.quote:
Sure.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Onderstaande heb ik laatst bekeken. Ze zijn door de oorlog bepaalde civiele goederen weer zelf gaan maken, in dit geval omdat Boeing zelf geen onderdelen meer levert. Airbus is Frans, en van de Chinezen willen ze niet afhankelijk worden.
Bekijk deze YouTube-video
Hieruit blijkt ook dat ze ook zelf composieten ontwikkelen en maken.
quote:In March 2024, Kommersant reported that the design and testing of new Russian-made equipment would delay the aircraft's service introduction until 2025–2026 and that the MC-21 was currently overweight by 5.75 t (5.66 long tons; 6.34 short tons), rendering it incapable of meeting its original specifications for ...
Ze hadden een joint venture met een chinees bedrijf, zijn ze uitgestapt, omdat die chinese vliegtuigen,quote:
Ik zie dat aantal wel overal terugkomen. Het lijkt mij ook erg veel. Ik zou dan zeggen ca 200 doden en 1000 gewonden, wat nog onnoemelijk veel is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:17 schreef phpmystyle het volgende: [..] @:LXIV Is er echt sprake van dat er in Rusland op dag dagelijkse basis op/rond/in de buurt van de 1000 doden per dag vallen? Mijn gevoel zegt dat het tegenwoordig tientallen/100 max zijn. Dat is nog steeds genoeg, maar toch niet deze majeure aantallen, dat is toch niet uit te leggen?
De Irkut MC-21 is een Russisch passagiersvliegtuig. Het vliegtuig wordt ontwikkeld en geproduceerd door Irkoet en Jakovlev van de Verenigde Vliegtuigbouwcorporatie (OAK), een onderdeel van het Russische staatsbedrijf Rostec.[1]quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Onderstaande heb ik laatst bekeken. Ze zijn door de oorlog bepaalde civiele goederen weer zelf gaan maken, in dit geval omdat Boeing zelf geen onderdelen meer levert. Airbus is Frans, en van de Chinezen willen ze niet afhankelijk worden.
Bekijk deze YouTube-video
Hieruit blijkt ook dat ze ook zelf composieten ontwikkelen en maken.
Zeker: collaborateurs gaan tegen de muur. Ik heb daar moreel geen bezwaar tegen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:25 schreef Nyamuk het volgende:
Gelukkig heeft Opnaarutrecht in Polen een pistool gekocht om in Nederland te gebruiken als Rusland Polen binnenvalt.
Klopt, en nog sterker: er schijnen tig van die karkassen op voorraad te liggen omdat ze nog niet afgemonteerd zijn. Ze zijn er nog niet, maar ze komen in korte tijd verdomd ver.quote:
200 lijkt mij ook nog steeds ruim.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie dat aantal wel overal terugkomen. Het lijkt mij ook erg veel. Ik zou dan zeggen ca 200 doden en 1000 gewonden, wat nog onnoemelijk veel is.
Nota bene dat het aantal gesneuvelde/gewone Oekraïners van dezelfde ordegrootte moet zijn. Er wordt grosso modi toch met dezelfde taktieken en wapens gevochten.
Poetin ook niet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zeker: collaborateurs gaan tegen de muur. Ik heb daar moreel geen bezwaar tegen.
Je realiseert je dat voor rus vliegtuig industrie niet een green field is?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en nog sterker: er schijnen tig van die karkassen op voorraad te liggen omdat ze nog niet afgemonteerd zijn. Ze zijn er nog niet, maar ze komen in korte tijd verdomd ver.
Kijk die doc ff af joh.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je realiseert je dat voor rus vliegtuig industrie niet een green field is?
Het is niet precies een brown field, want ook daar is sinds einde SU enorm de slop in gekomen, want waarom zelf aanklootzakken als je voor $$$ ook proven spul kan kopen,
Maar green was het ook weer niet.
Dus een romp, zal ze prima lukken.
Nu de rest nog.
Perpetua ziet iedere dag ongeveer 100 dode russen, omdat daar video materiaal van is in de diverse Telegram kanalen. Dat is bijv. exclusief voertuigen die catastrofaal exploderen, of twijfelgevallen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie dat aantal wel overal terugkomen. Het lijkt mij ook erg veel. Ik zou dan zeggen ca 200 doden en 1000 gewonden, wat nog onnoemelijk veel is.
Nota bene dat het aantal gesneuvelde/gewone Oekraïners van dezelfde ordegrootte moet zijn. Er wordt grosso modi toch met dezelfde taktieken en wapens gevochten.
En je hebt ook sites die daar naar kijken. Mediazone, oa. En de financiën van rus worden elke dag ondoorzichtiger, maar de laatste keer dat daar iets over te zeggen viel, gingen die ook door het dak, met name door betalingen aan nabestaanden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
Dat moet je kunnen meten in overlijdensadvertentie, salarisbetalingen,
Alle Russen toch?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen dat is een dom bruut volk , die op de knieen gebracht worden met techniek en algoritmes die ze niet begrijpen en tegelijkertijd het afpakken van het verdien model
[..]
[..]
Zijn er harde bewijzen van die meat waves? Ik zie ze namelijk niet. Volgens mij is dit zo'n ding wat uit het Stalin tijdperk komt, en wat door het Westen is afgestoft om maar aan te geven hoe slecht de Russen zijn naar zichzelf en anderen. Ik geloof hier geen reet van namelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Perpetua ziet iedere dag ongeveer 100 dode russen, omdat daar video materiaal van is in de diverse Telegram kanalen. Dat is bijv. exclusief voertuigen die catastrofaal exploderen, of twijfelgevallen.
En de russen doen aan zinloze meat waves, en dan kun je horen van de russische soldaten zelf. Er zijn inmiddels duizenden video's hierover te vinden.
Als jij in 2024 leuke filmpjes mag gaan maken, in rus, over hun fantastische vliegtuig industrie, ben je gewoon een propaganda kanaal.quote:
Zijn daar wat verifieerbare dingen over te vinden? Serieus, ben daar wel benieuwd na.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je hebt ook sites die daar naar kijken. Mediazone, oa. En de financiën van rus worden elke dag ondoorzichtiger, maar de laatste keer dat daar iets over te zeggen viel, gingen die ook door het dak, met name door betalingen aan nabestaanden.
Och, je scheert Oekraïners ook over 1 kam.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Alle Russen toch?
Echt allemaal zonder enige uitzondering.
Een compleet volk neerzetten als dom en bruut. Klinkt een beetje als racisme en discriminatie. Maar ja wie ben ik? Ik ben maar een eenvoudige Kremlin-agent.
Zeg dan, ik ben het niet eens met de mensen aan de top, met het Kremlin. Je vindt Poetin geen plezante man. Kan allemaal. Maar echt gewoon alle burgers van een land met 150 miljoen inwoners, daar zitten Boeddhisten tussen, Joden, Moslims, Christenen, Atheisten, Liberalen, Conservatieven, echt van alles.
En het land moet ook nog eens failliet. Leuk voor die inwoners daar. Het is toch een dictatuur en er valt toch niets te kiezen? Er is toch geen democratie? Welnu dan zijn de inwoners ook niet aansprakelijk voor hetgeen geschied in het Kremlin, ze hebben er immers zelf geen invloed op.
Het is het een of het ander namelijk.
Er is democratie: volk kiest Poetin, dan is het volk gedeeltelijk aansprakelijk
Er is geen democratie, louter dictatuur. Ergo: het volk kan er niets aan doen en is in die hoedanigheid niet aansprakelijk.
Peace and love.
Mir i ljoebov
Je kan nog gewoon dat land binnen hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als jij in 2024 leuke filmpjes mag gaan maken, in rus, over hun fantastische vliegtuig industrie, ben je gewoon een propaganda kanaal.
Rusland moet economisch kapot om deze oorlog te stoppen het is niet andersquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Alle Russen toch?
Echt allemaal zonder enige uitzondering.
Een compleet volk neerzetten als dom en bruut. Klinkt een beetje als racisme en discriminatie. Maar ja wie ben ik? Ik ben maar een eenvoudige Kremlin-agent.
Zeg dan, ik ben het niet eens met de mensen aan de top, met het Kremlin. Je vindt Poetin geen plezante man. Kan allemaal. Maar echt gewoon alle burgers van een land met 150 miljoen inwoners, daar zitten Boeddhisten tussen, Joden, Moslims, Christenen, Atheisten, Liberalen, Conservatieven, echt van alles.
En het land moet ook nog eens failliet. Leuk voor die inwoners daar. Het is toch een dictatuur en er valt toch niets te kiezen? Er is toch geen democratie? Welnu dan zijn de inwoners ook niet aansprakelijk voor hetgeen geschied in het Kremlin, ze hebben er immers zelf geen invloed op.
Het is het een of het ander namelijk.
Er is democratie: volk kiest Poetin, dan is het volk gedeeltelijk aansprakelijk
Er is geen democratie, louter dictatuur. Ergo: het volk kan er niets aan doen en is in die hoedanigheid niet aansprakelijk.
Peace and love.
Mir i ljoebov
quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn daar wat verifieerbare dingen over te vinden? Serieus, ben daar wel benieuwd na.
Ik weet haast zeker -ongeacht- uitkomst dat de Amerikanen dit redelijk nauwkeurig weten over beide partijen.
Dat is jouw keuze.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn er harde bewijzen van die meat waves? Ik zie ze namelijk niet. Volgens mij is dit zo'n ding wat uit het Stalin tijdperk komt, en wat door het Westen is afgestoft om maar aan te geven hoe slecht de Russen zijn naar zichzelf en anderen. Ik geloof hier geen reet van namelijk.
Inmenging door USAid en andere NGO's?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar weet je nog wat de aanleiding was voor die protesten en de daarop volgende revolutie?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, o.a. een vreemde keuze van hun eigen president.
Dat zou betekenen 1,2 miljoen doden, plus 3 of 4 miljoen gewonden? Zo groot is hun apparaat helemaal niet. Het kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar die zeggen: 1200/dag, nu, en dat geloof je niet.
Klopt, ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, doet/gaat Rusland ook wel doen.
In een woord verschrikkelijk.
russische soldaten weten niet tegen wie ze vechten dat ze gezien worden bij alles wat ze doenquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, ik vrees dat je gelijk hebt.
Hier hebben we het al over gehad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zou betekenen 1,2 miljoen doden, plus 3 of 4 miljoen gewonden? Zo groot is hun apparaat helemaal niet. Het kan gewoon niet.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want dat tempo is dus omhoog gegaan door de oorlog heen.
[..]
Ja, dat zegt je gevoel je, is het niet?
En dat is nog los van: we weten dat ze complete gevangenissen hebben leeggeplukt, ze rekruteren met de belofte van godsbedragen naar rus maatstaven, die "burgers" krijgen een opleiding van soms wel 2 weken, en dan zijn het ineens "soldaten".
Maar als je dat compleet negeert, en doet alsof rus alleen aan het matten is met haar beroepsmilitairen, ja, dan is het allemaal nogal 'raar'.
Als je denkt dat een casco het ingewikkelde gedeelte van een vliegtuig is, dan snap je 0,0 van techniek.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en nog sterker: er schijnen tig van die karkassen op voorraad te liggen omdat ze nog niet afgemonteerd zijn. Ze zijn er nog niet, maar ze komen in korte tijd verdomd ver.
Oh, nu wil je ineens wel feiten en bronnen zien? Google het maar lekker zelf. Te beginnen bij 1036 delen hier op Fok. Zoek bijvoorbeeld maar op: russen op brommers.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn er harde bewijzen van die meat waves? Ik zie ze namelijk niet. Volgens mij is dit zo'n ding wat uit het Stalin tijdperk komt, en wat door het Westen is afgestoft om maar aan te geven hoe slecht de Russen zijn naar zichzelf en anderen. Ik geloof hier geen reet van namelijk.
Echt he?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:54 schreef oheng het volgende:
Oh, nu wil je ineens wel feiten en bronnen zien?
De russen hebben geen honderdduizenden gevangen die in staat én bereid zijn om gevechten te gaan leveren. Ik ken die filmpjes inderdaad van Prigozjin dat ie wat gevangen opzweept. Maar ik geloof niet dat dat op grote schaal is gebeurd.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier hebben we het al over gehad.
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat het casco gedeelte het ingewikkelde is. Leg mij geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je denkt dat een casco het ingewikkelde gedeelte van een vliegtuig is, dan snap je 0,0 van techniek.
[..]
Oh, nu wil je ineens wel feiten en bronnen zien? Google het maar lekker zelf. Te beginnen bij 1036 delen hier op Fok. Zoek bijvoorbeeld maar op: russen op brommers.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat Poetin en Verhofstadt dit samen uitvechten voor internationale televisie.
Beide heren kunnen best gemist worden.
Ik ben ook afhankelijk wat ik hoor. De aantallen komen ook overeen met wo2 op dat front.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
200 lijkt mij ook nog steeds ruim.
1000 doden over duizend dagen is 1 miljoen, dat merk je, ook op een populatie zo groot als die van Rusland. Dat moet je kunnen meten in overlijdensadvertentie, salarisbetalingen, emotioneel ongenoegen dat tot uitbarsten komt.
Door hun artillerie overwicht zouden ze juist niet zoveel frontgevechten hoeven te voeren is mijn aanname. hoe kom jij daar na?
De schatting van de Amerikanen ligt op 600.000. Dus 600 per dag gemiddeld. Onduidelijk is hoe het getal is opgebouwd (hoeveel procent daarvan zijn doden, zwaar- en lichtgewonden). De schattingen lopen uiteen van 100-200 doden per dag.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn daar wat verifieerbare dingen over te vinden? Serieus, ben daar wel benieuwd na.
Ik weet haast zeker -ongeacht- uitkomst dat de Amerikanen dit redelijk nauwkeurig weten over beide partijen.
Waar haal je die 1,2 mln vandaan dan?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Met 1,2 miljoen doden en dito gewonden hadden wij allang in Moskou gestaan.
Ow, en laat me raden, dit is "een gevoel"?quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik geloof niet dat dat op grote schaal is gebeurd.
Ik geloof ook niet in die meat waves. De Russen zijn niet dom en hebben genoeg ervaring kunnen opdoen. Er is geen enkele reden waarom Rusland aan die taktirk zou vasthouden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha wie legt hier woorden in wiens mond? Ik heb dat helemaal nooit gezegd.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat het casco gedeelte het ingewikkelde is. Leg mij geen woorden in de mond.
Je zet Russen hier neer als een stel apen die nog geen banaan kunnen afpellen. Als dat zo was waren ze geen bedreiging voor je.
Maar dixit een bepaalde mod leef jij ook in een andere realiteit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in die meat waves. De Russen zijn niet dom en hebben genoeg ervaring kunnen opdoen. Er is geen enkele reden waarom Rusland aan die taktirk zou vasthouden.
juist , de enige manier om poetin te stoppen is een failiet van Ruzziaquote:Op dinsdag 12 november 2024 21:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Haha wie legt hier woorden in wiens mond? Ik heb dat helemaal nooit gezegd.
Hier, een voorbeeld van een goede, verstandige rus. Dat kan dit topic wel gebruiken.
En dit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kom op zeg. Oekraïne heeft een enorm nazi-probleem dat niet te vergelijken is met de rest van Europa.
https://www.nbcnews.com/t(...)laim-war-ncna1290946
https://www.reuters.com/a(...)oblem-idUSKBN1GV2TC/
https://www.tuftsdaily.co(...)g-ukraines-neo-nazis
Dat, en als het toch nodig is sturen ze nk-soldaten erop. Grote opofferingsgezindheid zal ook bij de jongeren generatie Russen niet meer zo hoog zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2024 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in die meat waves. De Russen zijn niet dom en hebben genoeg ervaring kunnen opdoen. Er is geen enkele reden waarom Rusland aan die taktirk zou vasthouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |