Ondertussen, op o.a. wiki:quote:Op woensdag 13 november 2024 07:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de Oekraïners niet in 2014 hadden lopen rellen, was er überhaupt geen militair conflict geweest in Oekraïne. Yanukovish is en blijft de enige rechtmatige president van Oekraïne.
Let op het vetgedrukte stukje: president Yanukovich ging rechtstreeks in tegen de overgrote meerderheid vanbhet parlement.quote:In November 2013, a wave of large-scale protests known as "Euromaidan" began in response to President Yanukovych's decision not to sign a political association and free trade agreement with the European Union (EU), instead choosing closer ties to Russia. Euromaidan soon developed into the largest democratic mass movement in Europe since 1989.[29] Earlier that year the Verkhovna Rada (Ukrainian parliament) had overwhelmingly approved finalizing the agreement;[30] Russia had pressured Ukraine to reject it.[31] The scope of the protests widened, with calls for the resignation of Yanukovych and the Azarov government.[32] Protesters opposed what they saw as widespread government corruption and abuse of power, the influence of Russia and oligarchs, police brutality, human rights violations,[33][34] and repressive anti-protest laws.[33]
A large, barricaded protest camp occupied Independence Square in central Kyiv throughout the 'Maidan Uprising'. In January and February 2014, clashes between protesters and Berkut special riot police resulted in the deaths of 108 protesters and 13 police officers
winnen lijkt me toch niet, en met het plan dat ik las, kunnen ze super blij zijn, ze krijgen alles wat ze willen. echt triest, maar ja, trump..quote:Op woensdag 13 november 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Rusland leaning is voor overwinning. Poetin zal ook niet heel blij zijn dat die oranje bokito zich laat voorstaan de oorlog zsm te stoppen.
En wat wil Trump doen als Oekraïne gewoon doorvecht?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
winnen lijkt me toch niet, en met het plan dat ik las, kunnen ze super blij zijn, ze krijgen alles wat ze willen. echt triest, maar ja, trump..
Dat zou nog eens een twist zijn. En dat china dan de eu helpt inruil voor asmlquote:
De oorlog is over als USA niet support.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat wil Trump doen als Oekraïne gewoon doorvecht?
Sancties op de EU smijten om ons te dwingen onze hulp te stoppen? Of gaat hij Rusland helpen?
Betwijfel het. Wat ik eerder heb gezegd: oekraine kan niet zonder die vliegtuigen en die tanks die de VS aan de lopende band doneert.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De oorlog is over als USA niet support.
Dan zeggen wij hetzelfde?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Betwijfel het. Wat ik eerder heb gezegd: oekraine kan niet zonder die vliegtuigen en die tanks die de VS aan de lopende band doneert.
Ja, behalve dan dat de VS helemaal geen vliegtuigen en tanks geeft.quote:
Nee, die hebben wij ook niet he.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, behalve dan dat de VS helemaal geen vliegtuigen en tanks geeft.
NL heeft meer tanks en vliegtuigen gedoneerd dan de VS.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, die hebben wij ook niet he.
Enige dingen die ik kan bedenken:quote:VS levert direct/indirect veel munitie.
Vergeet alle intelligence niet. best belangrijkquote:Op woensdag 13 november 2024 16:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
NL heeft meer tanks en vliegtuigen gedoneerd dan de VS.
[..]
Enige dingen die ik kan bedenken:
- Patriot munitie, maar dat maken ze in DE en JP tegenwoordig ook
- 155mm artillerie munitie, maar de productie capaciteit daarvan in de VS is daadwerkelijk nog lager dan wat europa nu bij elkaar schraapt
- GMLRS/ATACMS, daar zijn geen analogen voor
Klein bier a'la 5.56 hoef je het niet eens over te hebben, dat trek je overal vandaan.
Nee, oorlog houd niet overnight op als GMLRS/ATACMS niet meer komen, ATACMS kwam sowieso al amper. Gemis, zeker. Maar game over? Nope.
Zag van de week, week ervoor? plaatje van een crew die voor de eerste romp van een in Tsjechië gemaakte CV90 stond.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:44 schreef fjs het volgende:
Ondertussen maakt Oekraïne ook zelf heel veel materiaal en munitie. Dus de afhankelijkheid van de US is ook overdreven. Helemaal als de Europese economie gaat starten met het maken van oorlogsmaterieel. Dan is Rusland nergens.
Jaja, gaat vast heel goed zonder USA. Daarom pijpen ze zowat Trump inmiddels.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
NL heeft meer tanks en vliegtuigen gedoneerd dan de VS.
[..]
Enige dingen die ik kan bedenken:
- Patriot munitie, maar dat maken ze in DE en JP tegenwoordig ook
- 155mm artillerie munitie, maar de productie capaciteit daarvan in de VS is daadwerkelijk nog lager dan wat europa nu bij elkaar schraapt
- GMLRS/ATACMS, daar zijn geen analogen voor
Klein bier a'la 5.56 hoef je het niet eens over te hebben, dat trek je overal vandaan.
Nee, oorlog houd niet overnight op als GMLRS/ATACMS niet meer komen, ATACMS kwam sowieso al amper. Gemis, zeker. Maar game over? Nope.
de enige die Trump pijpt hier ben jij kerel...quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jaja, gaat vast heel goed zonder USA. Daarom pijpen ze zowat Trump inmiddels.
Denk dat de VS wat ruimer in z'n satellieten zit. Maar niet alleen heeft oekraine er zelf ook wat, europese mogendheden hebben ze ook.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vergeet alle intelligence niet. best belangrijk
Ah, ronde zoveel 'wordt om de oren geslagen met feiten, dus gaan we het maar weer over "mijn gevoel" hebben'?quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje gay dit.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze oorlog draait om ISTAR en de benodigde software om die gegevens te verwerken en te sturen. Beiden zijn enorme force multipliers van de Amerikanen. Gewoon over veel tanks en vliegtuigen beschikken is niet de bepalende factor, anders had Rusland Oekraine allang onder de voet gelopen. Dezelfde wetmatigheid zal voor de EU gelden en zal niet de bepalende factor zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, die hebben wij ook niet he.
VS levert direct/indirect veel munitie.
Ik ook, maar ik denk dat hij trump iets te vaak voor idioot heeft uitgemaakt.quote:
Het blijkt uit helemaal niks dat we dat gaan doen. De nieuwe inval is al bijna 3 jaar terug he.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:44 schreef fjs het volgende:Helemaal als de Europese economie gaat starten met het maken van oorlogsmaterieel.
nee de verkiezingen zijn niet afgeschaft , uitgesteld voor de duur van de oorlogquote:Op woensdag 13 november 2024 10:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Zelensky de verkiezingen in Oekraine afgeschaft en heel veel politieke partijen die het met hem oneens zijn verboden.
Er is daar ook totaal geen vrijheid van meningsuiting.
Ja het gaat echt heel erg goed in de USAquote:Op woensdag 13 november 2024 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jaja, gaat vast heel goed zonder USA.
nah... gewoon zijn hulp grotendeels intrekken. dat maakt dan gelijk de NAVO vleugellam in deze kwestie. en rusland hoeft niets te vrezen om door te gaan. en europa zal dan zelf alles moeten gaan doen, en zich organiserenin een eigen defentie. en dan veranderd de gehele balans van macht in de wereld. misschien niet eens zo slecht, maar of europa rusland aankan nu... of oekraie de moeite waard vind...quote:Op woensdag 13 november 2024 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat wil Trump doen als Oekraïne gewoon doorvecht?
Sancties op de EU smijten om ons te dwingen onze hulp te stoppen? Of gaat hij Rusland helpen?
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Rusland leaning is voor overwinning. Poetin zal ook niet heel blij zijn dat die oranje bokito zich laat voorstaan de oorlog zsm te stoppen.
Rusland kan de tering krijgen en mensen die dit regime steunen van mij ook. Deze terrorist ga je niet belonen. Dat zou een president zijn voor andere landen.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.
Wat ik begreep is dat de Trump-deal inhoudt dat:
-Oekraïne geen lid wordt van de NAVO
-De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja overgaan naar Rusland
-Er een gedemilitariseerde zone komt tussen Oekraïne en Rusland/Belarus anderzijds
Trump kan gewoon importtarieven van 50% eisen op goederen die uit Europa komen, de ESTA-regeling voor Europeanen afschaffen of met andere maatregelen komen die Europeanen pijn doen als de Europese Unie niet meewerkt aan de plannen van Trump.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:01 schreef fjs het volgende:
[..]
Rusland kan de tering krijgen en mensen die dit regime steunen van mij ook. Deze terrorist ga je niet belonen. Dat zou een president zijn voor andere landen.
Laat Trump maar stukken van de US geven zoals Alaska.
Wart ik van de de Europese landen lees is dat de steun voor Oekraïne gewoon door gaat.
Zet je maar schrap, want dat gaat gewoon gebeuren waarschijnlijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:01 schreef fjs het volgende:
[..]
Rusland kan de tering krijgen en mensen die dit regime steunen van mij ook. Deze terrorist ga je niet belonen. Dat zou een president zijn voor andere landen.
Laat Trump maar stukken van de US geven zoals Alaska.
Behoorlijk slechte cope. De US heeft veruit de meeste hulp verzorgd. Getuige ook het feit dat iedere user hier zat te duimen als er weer een pakket door het huis moest.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat de VS wat ruimer in z'n satellieten zit. Maar niet alleen heeft oekraine er zelf ook wat, europese mogendheden hebben ze ook.
En HUMINT doet oekraine sowieso vele malen beter dan de yanks.
Kennen we deze nog?
https://www.reuters.com/w(...)kiy-says-2024-10-30/
Allemaal wel leuk hoor, dat verafgoden van die oranje idioot, maar als je als VS gewoon bitter weinig contribueert, heb je ook gewoon bitter weinig te vertellen.
Maar de hollywood movie fueled trope dat de VS de be-all and end-all is, is dat, een trope, die niet perse op waarheid berust.
Trump gaat het ook doen. De vraag is nu alleen nog hoe hoog de importtarieven gaan worden. De hoogtes van de exacte percentages zullen afhankelijk zijn van Europese bereidheid om te doen wat er gezegd wordt.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Trump kan gewoon importtarieven van 50% eisen op goederen die uit Europa komen, de ESTA-regeling voor Europeanen afschaffen of met andere maatregelen komen die Europeanen pijn doen als de Europese Unie niet meewerkt aan de plannen van Trump.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |