Maar dan is het inpikken van de Krim toch ook geen probleem. Probeer je hier zomaar Putin te verdedigen?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, het is precies hetzelfde.
Volgens de britse wet, mocht de VS zich niet afscheiden. Derhalve was, tot het moment dat het VK het erkende, die afscheiding technisch illegaal.
En dit geld natuurlijk niet alleen voor de verhouding land - kolonie, maar net zo goed bv dat fransen in hun revolutie de macht grepen en het land gingen besturen.
Maar volgens de wetten van de koning was dat net zo goed illegaal.
Wow,quote:Op woensdag 13 november 2024 21:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, zoals je zelf al schreef:
[..]
Maar als rus gewoon annexeert, doen we niet moeilijk over, dan is er wel ineens begrip over dat het de facto gewoon zo is?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:13 schreef BlaZ het volgende:
Een staatsgreep is een illegale afzetting van een regering, een revolutie is een grote plotseling verandering. Dit is een interpretatie van 34,3%, het is een perspectief, het betekent niet dat het technisch gezien illegaal geweest is.
De protesten zijn een direct gevolg van het dwarsbomen van het democratisch gekozen parlement.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging echter om pro- en antimaidan protesten. Dat is ook de oorsprong van de separatistische beweging in Oost-Oekraïne, die in de 2e fase gesteund werd door Rusland.
Doe dat zelf maar.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:33 schreef ExTec het volgende:
ga je legalistische spelletjes spelen:
De oorsprong ligt in het Kremlin.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is volstrekte onzin. Ik denk dat de invasie illegaal is, het idee is de oorsprong te duiden, niet om dat te beoordelen.
Was het soms de bevolking van krim zelf die besloten zich aan te sluiten bij rus?quote:Op woensdag 13 november 2024 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan is het inpikken van de Krim toch ook geen probleem. Probeer je hier zomaar Putin te verdedigen?
Precies, maar dat is de 2e opstand, toen hij bijvoorbeeld Sloviansk in nam en daarna weer uit Sloviansk verdreven werd.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:34 schreef oheng het volgende:
[..]
De protesten zijn een direct gevolg van het dwarsbomen van het democratisch gekozen parlement.
Oekraine was in 2013 geen dictatuur, waarbij de (russische!!) president Yanukovich de totale macht had.
De oorsprong van de opstand in Oost Oekraine was de in St. Petersburg geboren Igor Strelkov Girkin, iets wat hij zelf heeft toegegeven op DPR televisie.
Dat zullen we nooit weten aangezien het toen gehouden referendum niet echt betrouwbaar is.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was het soms de bevolking van krim zelf die besloten zich aan te sluiten bij rus?
Of denk jij hier: mwah, oekrainse soldaten lopen over, dat keur ik ook goed!
Hoe heet een opstand die steden inneemt cq verovert.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, maar dat is de 2e opstand, toen hij bijvoorbeeld Sloviansk in nam en daarna weer uit Sloviansk verdreven werd.
Hier kun je het allemaal teruglezen:quote:Op woensdag 13 november 2024 21:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Hoe heet een opstand die steden inneemt cq verovert.
Ik had het over de gebeurtenissen in Februari-Maart.quote:Girkin admitted responsibility for sparking the Donbas War in eastern Ukraine when, in April 2014, he led a group of armed Russian militants who seized Sloviansk.[5]
Dat zegt al genoeg.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zullen we nooit weten aangezien het toen gehouden referendum niet echt betrouwbaar is.
Dat is al lastig: het is nooit zo dat de volledige bevolking van een regio onafhankelijkheid wil.quote:Persoonlijk zie ik liever dat we via de VN een werkend zelfbeschikkingsrecht krijgen waardoor regio's die onafhankelijkheid willen dat op een normale manier zonder geweld kunnen bewerkstelligen.
Nee, daarom ga je uit van een bepaalde meerderheid, bijvoorbeeld 66%. Ik denk dat Canada (Quebec) en Groot Britannië (Schotland) het goede voorbeeld hebben gegeven.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:57 schreef Wantie het volgende:
Dat is al lastig: het is nooit zo dat de volledige bevolking van een regio onafhankelijkheid wil.
Maar deze discussie ging rollen omdat jij:quote:Op woensdag 13 november 2024 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is volstrekte onzin. Ik denk dat de invasie illegaal is, het idee is de oorsprong te duiden, niet om dat te beoordelen.
Antwoordde op de stelling:quote:Op woensdag 13 november 2024 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is niet correct, pas in een latere fase is Rusland betrokken geraakt bij het separatisme. Dit is ook de reden dat het in eerste instantie door Oekraïne werd neergeslagen en dat het daarna wel succesvol werd.
Maar maakt niet uit in hoeveel fases jij/ een of ander boek dit allemaal onderverdeelt, en dan probeert te stellen 'dat vanaf fase x rus zich er pas mee ging bemoeien!' rus zat er van voor tot achter met z'n vieze vingers in vanaf 'fase 0'.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
De separatistische beweging is Rusland.
Je hebt het dus over de 1e en 2e fase van een gewapende opstand.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier kun je het allemaal teruglezen:
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_pro-Russian_unrest_in_Ukraine
en zoals Girkin zei
[..]
Ik had het over de gebeurtenissen in Februari-Maart.
Waar is de tegen van De Krim gebleven?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, daarom ga je uit van een bepaalde meerderheid, bijvoorbeeld 66%. Ik denk dat Canada (Quebec) en Groot Britannië (Schotland) het goede voorbeeld hebben gegeven.
Er is overigens wel data over:
Support for a union between Russia and Ukraine was found to be much higher in certain oblasts:
41.0% Crimea
33.2% Donetsk Oblast
24.1% Luhansk Oblast
24.0% Odesa Oblast
16.7% Zaporizhzhia Oblast
15.1% Kharkiv Oblast
13.8% Dnipropetrovsk Oblast
Opposition to secession from Ukraine and annexation by Russia (the combined percentage for the people opting for the options of "Rather, no" and "Certainly, no, I don't") had these percentages in various southern and eastern Ukrainian oblasts:[42]
51.9% Luhansk Oblast
52.2% Donetsk Oblast
65.6% Kharkiv Oblast
78.8% Odesa Oblast
81.5% Zaporizhzhia Oblast
84.1% Dnipropetrovsk Oblast
84.6% Kherson Oblast
85.4% Mykolaiv Oblast
En wat is de bron en datum van deze enquete.quote:
De vraag is in hoeverre de 1e fase een gewapende opstand was, het was eerder kleinschalig.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Je hebt het dus over de 1e en 2e fase van een gewapende opstand.
Stond er niet bij, maar dat zal wel ergens te vinden zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar is de tegen van De Krim gebleven?
Gewoon een Oekraïnse bron:quote:Op woensdag 13 november 2024 22:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat is de bron en datum van deze enquete.
Ik heb zeer veel vertrouwen in referenda data van Canada/Quebec, het VK/Schotland.
In data uit door rus bestuurd gebied?
0,0.
Rus liegt, bedriegt, koopt om, pleegt fraude, zie Moldavie, Georgie.
Ah, een russische officier die tijdens de "1e fase" druk bezig was met protesteren in Kharkiv (als burger) voor anschluss met rusland.quote:
Is uit 2014.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gewoon een Oekraïnse bron:
https://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=news&id=258
Als je enigszins op de hoogte was geweest aangaande dit conflict was je wel bekend geweest met deze data.
En mijn post beschrijf ik wéér de vieze vingers van de russische KGB / russische leger.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre de 1e fase een gewapende opstand was, het was eerder kleinschalig.
Het ging of het referendum op de Krim, lees je überhaupt mee?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is uit 2014.
Is inhoudelijk dus compleet achterhaald.
Eh, ja, ik vroeg je naar waar hetgeen je postte, vandaan kwam...?quote:Op woensdag 13 november 2024 22:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging of het referendum op de Krim, lees je überhaupt mee?
Tuurlijk, maar de Russische invloed is vanwege de Russisch etnische- en taalinvloed op de Krim altijd aanwezig geweest. Specifiek de Krim heeft altijd een ongemakkelijke positie in Oekraïne gehad wat al in 1992 tot problemen zorgde en min of meer bedaarde na het afschaffen van de Krimse grondwet door Oekraïne in 1995.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ja, ik vroeg je naar waar hetgeen je postte, vandaan kwam...?
Overigens is het idd niks nieuws; ja, ik was me er prima van bewust dat het er zo ongeveer voorstond.
Maar je kan dit niet los zien van een rusland wat zowel in het oosten, als op krim op 1000+1 manieren aan het stoken is, omkopen is, manipuleren is. En dat niet slechts ergens in een bepaald tijdslot, comfortabel gedefinieerd als "fase x", maar gewoon al jaren ervoor.
rusland is nu eenmaal geen canada of het VK.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |