abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2024 @ 18:15:07 #176
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_215570903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Trump kan gewoon importtarieven van 50% eisen op goederen die uit Europa komen, de ESTA-regeling voor Europeanen afschaffen of met andere maatregelen komen die Europeanen pijn doen als de Europese Unie niet meewerkt aan de plannen van Trump.
Klopt. Kan de EU ook doen. En nu probeer je de US uit te spelen tegenover EU. Ook de US weet dondersgoed dat Rusland het probleem is met de Axis van het kwaad (China, DPKR en Iran). Het is niet voor niks dat Mark Rutte het vandaag had over de NAVO met onze Aziatische vrienden.
  woensdag 13 november 2024 @ 18:15:45 #177
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215570911
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 17:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee de verkiezingen zijn niet afgeschaft , uitgesteld voor de duur van de oorlog

Als Poetin de oorlog stopt dan zijn er weer verkiezingen , en niet zoals in Ruzia maar echte verkiezingen met meerdere kandidaten
Je kunt inderdaad kiezen uit 5 verschillende trekpoppen van Brussel en/Washington.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215570934
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.
Als jouw citytrip naar Moskou maar door kan gaan of niet :')
  woensdag 13 november 2024 @ 18:19:45 #179
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215570958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:15 schreef fjs het volgende:

[..]
Klopt. Kan de EU ook doen. En nu probeer je de US uit te spelen tegenover EU. Ook de US weet dondersgoed dat Rusland het probleem is met de Axis van het kwaad (China, DPKR en Iran). Het is niet voor niks dat Mark Rutte het vandaag had over de NAVO met onze Aziatische vrienden.
Als de VS de sancties tegen Rusland afbouw naar 2019-niveau houd je maar een paar landen over met sancties, waarvan de meeste Europees plus Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid-Korea en dan is het gewoon een kwestie van tijd wanneer Europa gaat volgen. Hongarije, Slowakije en Oost-Duitsland willen wat te graag van de sancties af.

En bovendien was beloofd einde conflict = einde sancties en Trump gaat het conflict voor 1 april 2025 beëindigen. Make the Earth Great Again!
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 13 november 2024 @ 18:42:19 #180
99379 fjs
pi_215571248
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als de VS de sancties tegen Rusland afbouw naar 2019-niveau houd je maar een paar landen over met sancties, waarvan de meeste Europees plus Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid-Korea en dan is het gewoon een kwestie van tijd wanneer Europa gaat volgen. Hongarije, Slowakije en Oost-Duitsland willen wat te graag van de sancties af.

En bovendien was beloofd einde conflict = einde sancties en Trump gaat het conflict voor 1 april 2025 beëindigen. Make the Earth Great Again!
Volgens mij spoor jij niet helemaal. De enige keus waar het recht zegeviert is als Putin met zijn bende voor het tribunaal staan. En de mensen die Trump op dit moment aanstelt zijn aardig pro oekraine.
pi_215571386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Behoorlijk slechte cope. De US heeft veruit de meeste hulp verzorgd. Getuige ook het feit dat iedere user hier zat te duimen als er weer een pakket door het huis moest.

Maar nu is het 'maar de VS'. LOL wat?
De VS levert meer raketten, munitie en AFV/IFV's en had meer voorraden munitie. Maar vanuit Europa komen er meer vliegtuigen, tanks, artillerie. En de 155mm munitieproductie is ook op stoom gekomen. Het is nu vooral belangrijk dat de VS voor januari stopt met het achterlijke o-jee-escalatie geleuter en gewoon toestemming geeft om doelen in Rusland aan te pakken.

Vindt Trump dat niet leuk dan moet Trump maar gaan roepen dat hij daar te bang voor is. Dat hij niet durft. En dat hij die beslissing daarom maar terugdraait.
pi_215571403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:14 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Trump gaat het ook doen. De vraag is nu alleen nog hoe hoog de importtarieven gaan worden. De hoogtes van de exacte percentages zullen afhankelijk zijn van Europese bereidheid om te doen wat er gezegd wordt.

Dus, ben je braaf? 15%. B:)B

Ben je opstandig? 45%! o|O
Krijgt hij gewoon tarieven terug. En wel zo dat zijn achterban het hardste wordt geraakt.
  woensdag 13 november 2024 @ 19:03:40 #183
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215571478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:42 schreef fjs het volgende:

[..]
Volgens mij spoor jij niet helemaal. De enige keus waar het recht zegeviert is als Putin met zijn bende voor het tribunaal staan. En de mensen die Trump op dit moment aanstelt zijn aardig pro oekraine.
De kans dat Putin voor een tribunaal komt is 0,0. Bovendien accepteren de Russen niet dat Putin gearresteerd wordt. Je moet praktisch denken, buiten de doos om. Trump heeft een prima voorstel voor een wapenstilstand in gedachten: Oekraïne geen lid van de NAVO en de EU, Krim+Donesk+Luhansk+Cherson+Zaporidzja naar Rusland en een gedemilitairiseerde zone tussen Oekraïne en Belarus/Rusland.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_215571525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De kans dat Putin voor een tribunaal komt is 0,0. Bovendien accepteren de Russen niet dat Putin gearresteerd wordt. Je moet praktisch denken, buiten de doos om. Trump heeft een prima voorstel voor een wapenstilstand in gedachten: Oekraïne geen lid van de NAVO en de EU, Krim+Donesk+Luhansk+Cherson+Zaporidzja naar Rusland en een gedemilitairiseerde zone tussen Oekraïne en Belarus/Rusland.
Rusland heeft niet eens die volledige oblasten in handen. Een stad als Cherson gaat echt niet naar Rusland.

Maar ik weet ook wel dat dit zinloos is. Jij post overal tegen de heersende opinie in voor aandacht. Dat deed je destijds ook al in het covidtopic, met je mondkapje.
pi_215571599
quote:

[..]
Dat noem jij een prima voorstel _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215571637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Oost Duitsland _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 13 november 2024 @ 19:18:54 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215571667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.

Wat ik begreep is dat de Trump-deal inhoudt dat:

-Oekraïne geen lid wordt van de NAVO
-De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja overgaan naar Rusland
-Er een gedemilitariseerde zone komt tussen Oekraïne en Rusland/Belarus anderzijds
Inderdaad, alle sancties in principe loslaten (wel embargo op goederen/diensten di militair aangewend kunnen worden), vergeten en vergeven wordt wat mij betreft het uitgangspunt.
Hopelijk is het bombarderen en beschieten in Oekraiene snel voorbij, het moet écht stoppen. Dat land gaat eraan kapot.

En waarom? Rutte en Verhofstadt mogen het zeggen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 13 november 2024 @ 19:20:11 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215571680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 17:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het blijkt uit helemaal niks dat we dat gaan doen. De nieuwe inval is al bijna 3 jaar terug he.
Dit.

De Fransen, Duitsers, en Italianen willen niet.
En met onze drones kom je niet zo ver.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215571691
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Inderdaad, alle sancties in principe loslaten (wel embargo op goederen/diensten di militair aangewend kunnen worden), vergeten en vergeven wordt wat mij betreft het uitgangspunt.
Hopelijk is het bombarderen en beschieten in Oekraiene snel voorbij, het moet écht stoppen. Dat land gaat eraan kapot.

En waarom? Rutte en Verhofstadt mogen het zeggen.
Poetin mag het zeggen. Oekraïne is een soevereine staat en mag zijn eigen buitenlandkoers uitzetten. Daar heeft Rusland precies 0,0 mee te maken.

Waarom jouw soort zo overloopt van het begrip en de sympathie voor de agressor, daar snap ik niks van.
  woensdag 13 november 2024 @ 19:22:10 #190
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215571708
Wat is dit een kuttopic geworden
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_215571709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Krijgt hij gewoon tarieven terug. En wel zo dat zijn achterban het hardste wordt geraakt.
Een handelsoorlog tussen de EU en Amerika acht jij waarschijnlijk/mogelijk/doeltreffend? Al krijg je sommige leden zo ver dat zij hun nationale industrieën op het spel zetten ten behoeve van het grotere goed, wat onwaarschijnlijk is. De VS kan de EU op elk gewenst moment politiek verlammen door afzonderlijke lidstaten alsnog te isoleren en om te kopen. Jij denkt dat de Europese lidstaten niet zijn geïntegreerd in het Amerikaanse financiële systeem en dat de Amerikanen daar geen gebruik van zullen maken?

De EU, bestaande uit tientallen leden met vetorecht, is per definitie inferieur en niet in staat te concurreren met landen waar één stem honderden miljoenen beweegt.

Wel vermakelijk, deze emotionele tirade over Putin voor het tribunaal, Nederlandse kernwapens en nu zelfs een handelsoorlog met de VS... Meanwhile in the real world leest Azerbeidzjan Frankrijk en Nederland de les. _O-
pi_215571722
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef Parafernalia het volgende:
Wat is dit een kuttopic geworden
Dit topic is binnen een week afgegleden van een serieus topic met actualiteiten mbt de oorlog, tot een soort Poetin/Rusland sympathietopic.
  woensdag 13 november 2024 @ 19:23:16 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215571723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Poetin mag het zeggen. Oekraïne is een soevereine staat en mag zijn eigen buitenlandkoers uitzetten. Daar heeft Rusland precies 0,0 mee te maken.

Waarom jouw soort zo overloopt van het begrip en de sympathie voor de agressor, daar snap ik niks van.
Ik heb begrip voor hun standpunt dat het Boekarest memorandum is geschonden door de EU en NAVO. Helaas bloedt Oekraiene daar voor. Zouden Verhofstadt en Rutte moeten doen imo.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 13 november 2024 @ 19:25:09 #194
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215571750
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Een handelsoorlog tussen de EU en Amerika acht jij waarschijnlijk/mogelijk/doeltreffend? Al krijg je sommige leden zo ver dat zij hun nationale industrieën op het spel zetten ten behoeve van het grotere goed, wat onwaarschijnlijk is. De VS kan de EU op elk gewenst moment politiek verlammen door afzonderlijke lidstaten alsnog te isoleren en om te kopen. Jij denkt dat de Europese lidstaten niet zijn geïntegreerd in het Amerikaanse financiële systeem en dat de Amerikanen daar geen gebruik van zullen maken?

De EU, bestaande uit tientallen leden met vetorecht, is per definitie inferieur en niet in staat te concurreren met landen waar één stem honderden miljoenen beweegt.

Wel vermakelijk, deze emotionele tirade over Putin voor het tribunaal, Nederlandse kernwapens en nu zelfs een handelsoorlog met de VS... Meanwhile in the real world leest Azerbeidzjan Frankrijk en Nederland de les. _O-
Gewoon genieten van die paar sukkels hier die denken dat ze de VS wel even op de knieen zetten als ze niet doorgaan met financieren van een oorlog die wij niet kunnen financieren omdat we de wapens hebben wegbezuinigd. En dat nog maar even los van het doel die het zou dienen.

Oekraiene wordt nu kapot geschoten en dat moet stoppen. Rusland en Oekraiene moeten gedwongen worden om te gaan praten. Thanks God dat Trump dat voornemens is om te gaan doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 13 november 2024 @ 19:26:14 #195
99379 fjs
pi_215571764
quote:

[..]
Als je dit blijft herhalen als Putin lover denk ik dat het slecht gaat met Rusland en ze heel graag een bestand willen.
pi_215571769
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb begrip voor hun standpunt dat het Boekarest memorandum is geschonden door de EU en NAVO. Helaas bloedt Oekraiene daar voor. Zouden Verhofstadt en Rutte moeten doen imo.
Er bestaat geen Boekarest Memorandum. Ik denk dat je het Boedapest Memorandum bedoelt. En dan meer specifiek de “afspraak” dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden.

Dat was ten eerste helemaal geen onderdeel van dat memorandum en ten tweede is een dergelijke afspraak in zijn geheel nooit gemaakt. Dat is hier gisteren allemaal door een andere user uitgebreid aan je uitgelegd.

Dus doe mij, ons en jezelf en lol en doe dit nou gewoon niet.
pi_215571780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]

Dictatortje says what? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 13 november 2024 @ 19:28:30 #198
99379 fjs
pi_215571788
twitter
  woensdag 13 november 2024 @ 19:28:52 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215571792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er bestaat geen Boekarest Memorandum. Ik denk dat je het Boedapest Memorandum bedoelt. En dan meer specifiek de “afspraak” dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden.

Dat was ten eerste helemaal geen onderdeel van dat memorandum en ten tweede is een dergelijke afspraak in zijn geheel nooit gemaakt. Dat is hier gisteren allemaal door een andere user uitgebreid aan je uitgelegd.

Goede toevoeging van de Boedapest ipv Boekarest.
Over de waarde en interpretatie daarvan worden wij het niet eens. Maakt niet uit, het Westen staat redelijk "alleen" in deze discussie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215571797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat trouwens wel onderdeel was van het Boedapest Memorandum, is dat Rusland ervoor heeft getekend de territoriale integriteit van Oekraïne te respecteren. Maar daar hoor ik je dan weer niet over. Zeker ook de schuld van Rutte en Verhofstadt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')