abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215574609
Hier is een leuke opsomming van de afgelopen dagen in rusland. https://notes.citeam.org/mobi-nov-8-10-2024

En er is wéér een nieuwe russische commandant gedood. Dit keer Colonel Yevgeny Ladnov.
En omdat sommige figuren maar niet kunnen geloven hoe goedkoop een leven in rusland is, is hier een quote van de russische ASTRA nieuwsorganisatie:

quote:
The post about Ladnov's death was published by the VIP Yuzhnouralsk group. In the comments, users wrote " He was not awarded for zeroing out" and "And how many lives of guys he ruined, they bury him, but I can't bury my dad. Eternal memory to the one who ruined people ", "They got on him too fast, let him lie like ours, whom he sent to be butchered! And in the reports he drew members instead of a signature! What kind of hero is he? He is a murderer! " After this, all comments to the publication were deleted, and the ability to comment on the post was removed, ASTRA noted. Earlier, Ladnov spoke

about executions and blocking detachments in the 19th regiment (military unit 12322), which was commanded by. One of the servicemen is 39-year-old Vitaly Degtyarenko. According to him, the regiment commander with the call sign "Pioneer" ordered the killing of six of his fellow soldiers - "Elvis", "Prok", "Maly", "Dolomite", "Gorilla", "Masyanya" and "Hammer" - because they refused to go on a combat mission. The shooting was carried out by soldiers with the call signs "Fenich", "Skazka" and "Nikel". After Degtyarenko's story, he was detained in Omsk by military police officers. Two servicemen who also left the combat zone previously told ASTRA that "Pioneer" not only set up barrier detachments, but also personally shot at the feet of those who refused to go on a mission. According to them, he sent the wounded and shell-shocked who returned from the mission back in Ural trucks. Those who refused were fired on with a machine gun.
Bron in het russisch.

RIA: de vergoedingen voor het gewond raken wordt verlaagd.
RIA: Butter in Russia has risen in price by 1.2 percent in a week
  woensdag 13 november 2024 @ 22:43:45 #3
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215574631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 22:41 schreef oheng het volgende:

[..]

Maar de echte vraag is: wat is je "gevoel" erbij? En: kan je het je "voorstellen"?
&lt;signature here&gt;.
pi_215574650
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2024 22:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar de echte vraag is: wat is je "gevoel" erbij? En: kan je het je "voorstellen"?
Ik heb het gevoel dat dit waar is, aangezien er tientallen bronnen in de links staan. Bovendien zijn de links die ik geef een startpunt voor verder onderzoek.

Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit soort dagelijks nieuws compleet negeren.
  donderdag 14 november 2024 @ 01:13:25 #5
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215575047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja het gaat echt heel erg goed in de USA
Nu wel gelukkig.

Ik ben die woke-censuur echt spuugzat. Ik moet zo op mijn tenen lopen. Helaas in Nederland nog altijd, zou fijn zijn als Geert hier iets aan gaat doen aan de mega-censuur. Zelfs gewoon beetje humor kan niet. Sch*tziek word ik er van en heel, heel, heel veel mensen met mij.

Links is prima, rechts is prima, maar woke is echt naar en eng. En walgelijk. :r
  donderdag 14 november 2024 @ 01:20:07 #6
pi_215575054
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 17:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Trump kan Rusland beloven om alle sancties tegen Rusland die sinds 2019 zijn ingesteld te schrappen en de Europese Unie dwingen hetzelfde te doen. Rusland staat dan economisch gezien ook niet zo geïsoleerd meer in de wereld en zodoende kun je én Putin, én Rusland, én de Russen én mij én mijn vrienden heel erg blij maken.

Wat ik begreep is dat de Trump-deal inhoudt dat:

-Oekraïne geen lid wordt van de NAVO
-De Krim en de oblasten Donesk, Luhansk, Cherson en Zaporidzja overgaan naar Rusland
-Er een gedemilitariseerde zone komt tussen Oekraïne en Rusland/Belarus anderzijds
Helemaal eens.

Oblast Odessa zou ook over moeten gaan naar Rusland, is ook grotendeels pro-Rusland. Pidnestrovia en Gagaoezie kunnen zich dan aansluiten, ook heel erg pro-Russisch.

En Moldavie zou ook uitgesloten moeten blijven van NAVO en EU deelname. Gewoon neutraal blijven, hetgeen het nu ook is. Enorm verdeeld land als het gaat om pro-EU of pro-Rusland. West-Moldavie geen deel uit laten maken van Rusland, maar ook niet van de EU/NAVO, gewoon neutraal, bufferzone.

En een wet zoals Georgie die kent waarin NGO's met 20% of meer funding vanuit het buitenland dit kenbaar moeten maken aan de overheid, om nare kleurenrevoluties te voorkomen.
Wie wil kleuren gaat maar kleurpotloden kopen in de boekhandel. Niet in de politiek. Afgelopen met die ongein.
  donderdag 14 november 2024 @ 01:22:40 #7
pi_215575060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zet je maar schrap, want dat gaat gewoon gebeuren waarschijnlijk.
Mooi. Hoe eerder vrede, des te beter. O+

Amor omnia vincit.
  donderdag 14 november 2024 @ 01:24:58 #8
pi_215575064
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt inderdaad kiezen uit 5 verschillende trekpoppen van Brussel en/Washington.
Dit inderdaad.
  donderdag 14 november 2024 @ 01:26:09 #9
pi_215575065
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als de VS de sancties tegen Rusland afbouw naar 2019-niveau houd je maar een paar landen over met sancties, waarvan de meeste Europees plus Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Zuid-Korea en dan is het gewoon een kwestie van tijd wanneer Europa gaat volgen. Hongarije, Slowakije en Oost-Duitsland willen wat te graag van de sancties af.

En bovendien was beloofd einde conflict = einde sancties en Trump gaat het conflict voor 1 april 2025 beëindigen. Make the Earth Great Again!
En dit inderdaad. O+
  donderdag 14 november 2024 @ 01:29:58 #10
pi_215575070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 19:22 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Een handelsoorlog tussen de EU en Amerika acht jij waarschijnlijk/mogelijk/doeltreffend? Al krijg je sommige leden zo ver dat zij hun nationale industrieën op het spel zetten ten behoeve van het grotere goed, wat onwaarschijnlijk is. De VS kan de EU op elk gewenst moment politiek verlammen door afzonderlijke lidstaten alsnog te isoleren en om te kopen. Jij denkt dat de Europese lidstaten niet zijn geïntegreerd in het Amerikaanse financiële systeem en dat de Amerikanen daar geen gebruik van zullen maken?

De EU, bestaande uit tientallen leden met vetorecht, is per definitie inferieur en niet in staat te concurreren met landen waar één stem honderden miljoenen beweegt.

Wel vermakelijk, deze emotionele tirade over Putin voor het tribunaal, Nederlandse kernwapens en nu zelfs een handelsoorlog met de VS... Meanwhile in the real world leest Azerbeidzjan Frankrijk en Nederland de les. _O-
En dit inderdaad! _O_
pi_215575089
Nieuw record: 8 feitenvrije posts van 1 user op een rij.
  donderdag 14 november 2024 @ 01:51:41 #12
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215575098
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2024 01:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Wij hebben wel soldaten die 'pang pang' roepen bij gebrek aan munitie. Ik denk dat dat het Russische leger best afschrikt. :7
Wie heeft het Amerikaanse leger nodig, als je ook knetterstoned in je roze tutu pang pang kan roepen aan het front. Het lijkt bijkans wel op een episode uit Moeder wat is het heet. _O_ _O_ _O_
Bekijk deze YouTube-video
Mooie bron van journalist Arno Wellens over de staat van het eu leger en wat nog kan.

Beter ff geen ruzie zoeken :{
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 14 november 2024 @ 02:30:49 #13
pi_215575141
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2024 01:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
Mooie bron van journalist Arno Wellens over de staat van het eu leger en wat nog kan.

Beter ff geen ruzie zoeken :{
"De EU, de dronkenman op een feestje die allerlei beloftes doet die hij nooit na kan komen."

Mooie vergelijking.

Klasse video, Phpmystyle! Interessante materie. :7
  donderdag 14 november 2024 @ 07:01:42 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215575447
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2024 01:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Helemaal eens.

Oblast Odessa zou ook over moeten gaan naar Rusland, is ook grotendeels pro-Rusland. Pidnestrovia en Gagaoezie kunnen zich dan aansluiten, ook heel erg pro-Russisch.

En Moldavie zou ook uitgesloten moeten blijven van NAVO en EU deelname. Gewoon neutraal blijven, hetgeen het nu ook is. Enorm verdeeld land als het gaat om pro-EU of pro-Rusland. West-Moldavie geen deel uit laten maken van Rusland, maar ook niet van de EU/NAVO, gewoon neutraal, bufferzone.

En een wet zoals Georgie die kent waarin NGO's met 20% of meer funding vanuit het buitenland dit kenbaar moeten maken aan de overheid, om nare kleurenrevoluties te voorkomen.
Wie wil kleuren gaat maar kleurpotloden kopen in de boekhandel. Niet in de politiek. Afgelopen met die ongein.
heel oekraine is al een bufferzone maar daar trekt putin zich niets van aan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 14 november 2024 @ 07:45:19 #15
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_215575732
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nald-trump-de-oorlog

Trump heeft een heel mooi akkoord in petto, ik hoop dat zowel Oekraïne als Rusland zich in het akkoord kunnen vinden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_215575931
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 07:45 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nald-trump-de-oorlog

Trump heeft een heel mooi akkoord in petto, ik hoop dat zowel Oekraïne als Rusland zich in het akkoord kunnen vinden.
Wat is er "mooi" aan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 14 november 2024 @ 08:33:28 #17
405562 Erno-BE
pi_215575947
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat is er "mooi" aan?
Einde conflict en einde sancties
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_215575948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Einde conflict en einde sancties
En wat zit er voor Oekraïne in?
pi_215575958
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat het land ophoudt met bestaan.
  donderdag 14 november 2024 @ 08:37:34 #20
405562 Erno-BE
pi_215575966
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen gevechtshandelingen meer en mogelijkheid tot wederopbouw.
pi_215575970
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Geen gevechtshandelingen meer en mogelijkheid tot wederopbouw.
Amper iets significants dus.
  donderdag 14 november 2024 @ 08:41:58 #22
405562 Erno-BE
pi_215575992
quote:
13s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Amper iets significants dus.
Waarom zou Oekraïne recht moeten hebben op Russisch grondgebied? Trump is een praktisch denker, geen ideologisch denker.

Vergeet ook niet dat ik eigenlijk vind dat alles ten oosten van de Dnepr naar Rusland moet, inclusief een gedeelde stad Kiev, dus als Oekraïne Dnipro en Charkov weet te behouden is dat een mooie winst voor hun.
pi_215576014
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Waarom zou Oekraïne recht moeten hebben op Russisch grondgebied? Trump is een praktisch denker, geen ideologisch denker.
Welk "Russisch grondgebied" heb je het over ? Die paar km² die Oekraïne bij Belgorod heeft veroverd op Rusland?
quote:
Vergeet ook niet dat ik eigenlijk vind dat alles ten oosten van de Dnepr naar Rusland moet, inclusief een gedeelde stad Kiev, dus als Oekraïne Dnipro en Charkov weet te behouden is dat een mooie winst voor hun.
"moet". Van wie? :D

Wat is dit eigenlijk allemaal voor bespottelijke onzin die je hier post?
  donderdag 14 november 2024 @ 08:50:13 #24
405562 Erno-BE
pi_215576026
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welk "Russisch grondgebied" heb je het over ? Die paar km² die Oekraïne bij Belgorod heeft veroverd op Rusland?
[..]
"moet". Van wie? :D

Wat is dit eigenlijk allemaal voor bespottelijke onzin die je hier post?
De Krim en de Donbass, sinds 2014 Russisch grondgebied.
pi_215576031
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:50 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Krim en de Donbass, sinds 2014 Russisch grondgebied.
Je bedoelt Oekraïens grondgebied dat bezet is door Rusland.
pi_215576183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De bevolking van De Krim en de Donbass hebben zich in meerdere referenda uitgesproken voor hereniging met Rusland.
Toch nog wat kunnen lachen deze druilerige donderdagmorgen :D :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 14 november 2024 @ 10:10:32 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215576451
Er waren tijden dat Linkse boomknuffelaar en ik het over veel zaken eens waren. Waar hij is nu echt lost. Een hysterische wappie, niets meer van over.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215576461
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er waren tijden dat Linkse boomknuffelaar en ik het over veel zaken eens waren. Waar hij is nu echt lost. Een hysterische wappie, niets meer van over.
Zouden we hier social media en algoritmes voor mogen bedanken?
  donderdag 14 november 2024 @ 10:15:08 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215576474
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En doelgerichte desinformatie campagnes.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215576479
quote:

[..]
Denk dat dat idd best grote rol speel. ik heb 2 of 3x op een filmpje over trump geklikt. En nu is mijn halve tijdlijn al 2 dagen alleen videos daar over. Voor je het weet zit je zo in een bubbel.

Wat wel helpt is de videos uit je kijkgeschiedenis gooien.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215576510
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het blijft me verbazen dat al die lieden die zogenaamd voor vrede zijn, altijd vinden dat die vrede dan wel op de voorwaarden van Rusland moet. Dat zie je hier, maar ook bij idioten als Baudet, AfD, Wagenknecht etc.

Lekker de agressor steunen. Maar de NAVO, dat zijn de oorlogshitsers :')

Volledig de omgekeerde wereld.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:39:37 #32
405562 Erno-BE
pi_215576639
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het blijft me verbazen dat al die lieden die zogenaamd voor vrede zijn, altijd vinden dat die vrede dan wel op de voorwaarden van Rusland moet. Dat zie je hier, maar ook bij idioten als Baudet, AfD, Wagenknecht etc.

Lekker de agressor steunen. Maar de NAVO, dat zijn de oorlogshitsers :')

Volledig de omgekeerde wereld.
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt. Putin/Rusland gaat daar nooit mee akkoord en zo blijft het militaire conflict in stand. Als Harris was gekozen dan hadden wij in 2034 nog steeds een militair conflict in Oekraïne, aangezien er nooit naar een compromis wordt gezocht. Trump zoekt tenminste naar een compromis voor een snelle beëindiging van het conflict.
pi_215576681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt. Putin/Rusland gaat daar nooit mee akkoord en zo blijft het militaire conflict in stand. Als Harris was gekozen dan hadden wij in 2034 nog steeds een militair conflict in Oekraïne, aangezien er nooit naar een compromis wordt gezocht. Trump zoekt tenminste naar een compromis voor een snelle beëindiging van het conflict.
Wat Trump voorstelt is geen compromis maar capitulatie. Leg eens uit, waarom kan Rusland niet gewoon opsodemieteren uit Oekraïne, en staan voor zijn handtekening onder het Boedapest Memorandum? Je weet wel, dat akkoord waarin is afgesproken dat Oekraïne z’n nukes zou afstaan in ruil voor het respecteren van haar territoriale integriteit door Rusland.

Oekraïne is een soevereine staat en mag zelf beslissen bij welke alliantie het aansluiting zoekt. Daar heeft Rusland niks mee te maken.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 november 2024 @ 10:52:23 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215576739
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 november 2024 @ 11:10:12 #35
3928 Ulx
pi_215576875
twitter

Hoppakidee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215577095
Ik lees hier en daar dat volgens het plan van Trump Oekraïne zou moeten beloven om minstens 20 jaar geen lid van de NAVO te worden. Daar zal Rusland nooit akkoord meegaan denk ik. 20 jaar is zo voorbij.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 november 2024 @ 11:39:39 #37
3928 Ulx
pi_215577116
NAVO is dood sinds de herverkiezing van Trump, dus zoiets beloven en een andere alliantie opbouwen is misschien een optie.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 november 2024 @ 11:43:58 #38
3928 Ulx
pi_215577154
Denkt iemand hier dat Poetin uit respect voor Trump Oekraïne pas over vier jaar zal vernietigen? Het is nogal een vernedering als dat tijdens het regime Trump gebeurt.

https://kyivindependent.com/hague-on-ukraine-afghanistan/
  Moderator donderdag 14 november 2024 @ 11:47:30 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215577172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
NAVO is dood sinds de herverkiezing van Trump, dus zoiets beloven en een andere alliantie opbouwen is misschien een optie.
lol, wat een onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215577184
Het is vrij eenvoudig. Rusland zal eerst afstand moeten nemen van haar imperialistische houding, en moeten accepteren dat het geen wereldmacht meer is. Net zoals Frankrijk en UK dat na WOII moesten. Zo lang dat niet het geval is, vormen ze een bedreiging voor ons.

Als Rusland niet zo agressief zou zijn dan hadden we de hele NAVO niet nodig.
  Moderator donderdag 14 november 2024 @ 11:50:20 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215577192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is vrij eenvoudig. Rusland zal eerst afstand moeten nemen van haar imperialistische houding, en moeten accepteren dat het geen wereldmacht meer is. Net zoals Frankrijk en UK dat na WOII moesten. Zo lang dat niet het geval is, vormen ze een bedreiging voor ons.

Als Rusland niet zo agressief zou zijn dan hadden we de hele NAVO niet nodig.
navo is sowieso nodig, Rusland is niet het enige boefje in de wereld en samen staan we nu eenmaal sterker
pi_215577197
quote:

[..]
Wat dat betreft is de aftakeling van veel users hier prachtig zichtbaar. Ik ben amper veranderd over de afgelopen 20 jaar hier. Nog steeds links op economisch gebied, rechts qua immigratie en ik vind 'woke' en 'anti-woke' geneuzel in de marge.
Maar je ziet hier een aantal users volledig de fabeltjesfuik in gaan en steeds extremer worden hun denkbeelden die geen enkele relatie met de realiteit meer hebben.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215577200
quote:

[..]
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt.
Nee, "wij" willen het beste voor Oekraïne en Europa, en we willen dat het eeuwige imperialisme annexatieoorlogen, en expansiedrang tot staan worden gebracht.

Welke expansiedrang vraag je dan af? Nou die in Tsetsjenie, Moldavië, Georgie, Finland, Koningsberg, Siberië, Noord Manchurije, Kuril eilanden, Polen, de caucassus, etc, etc De lijst is extreem lang.

quote:
Putin/Rusland gaat daar nooit mee akkoord en zo blijft het militaire conflict in stand.
Dus je geeft toe dat we altijd Putin, de man die ontelbare keren de wereld bedreigd heeft met nucleaire vernietiging, zijn zin moeten geven.

Het kremlin hebben al aangegeven dat ze heel Oekraïne willen annexeren, en daarna het Oostblok. Terug naar de grenzen van de USSR of the tsaren, dat varieert net als de smoes om Oekraïne te annexeren.

Dus dit houdt nooit op. En net als met kleuters, hun zin geven maakt het alleen maar erger.
  Moderator donderdag 14 november 2024 @ 11:52:41 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215577215
quote:
Wat jullie willen is dat Zelensky volledig zijn zin krijgt.
yup
pi_215577217
quote:

[..]
Laten we iedereen half hun zin geven: Rusland mag de Krim houden en geeft de Donbas op. Oekraine wordt geen lid van de NAVO, maar krijgt het recht op kernwapens terug die ze hebben afgestaan omdat Rusland 'vrede' beloofde.

Maar realpolitik-technisch moet Europa gewoon Oekraine alle vrijheid geven natuurlijk en ongelimiteerd van hulp voorzien. Het imperialistische Rusland onder leiding van massamoordenaar Putin is HET grootste gevaar voor de EU en moet extreem kort gehouden worden. Het Russische leger moet totaal geminimaliseerd worden zodat ze zich een paar generaties koest moeten houden. DAT is de werkelijke oplossing die WIJ als Europa zouden moeten najagen.

Erno & boomknuffelaar willen het beste voor Rusland, niet het beste voor Oekraine noch Europa. Dat is vrij bijzonder voor personen die IN de EU leven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Knipoogje op 14-11-2024 15:16:09 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215577239
quote:
88s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
navo is sowieso nodig, Rusland is niet het enige boefje in de wereld en samen staan we nu eenmaal sterker
Ik ben ook geen voorstander van het opdoeken van de NAVO uiteraard, maar als wij geen last hadden van een boze, imperialistische buurman, dan was de noodzaak een stuk minder. NAVO was dood totdat Poetin Oekraïne binnenviel.
pi_215577248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:37 schreef RJ125 het volgende:
Ik lees hier en daar dat volgens het plan van Trump Oekraïne zou moeten beloven om minstens 20 jaar geen lid van de NAVO te worden. Daar zal Rusland nooit akkoord meegaan denk ik. 20 jaar is zo voorbij.
Dan start rusland over 19 jaar een eeuwig conflict, net als in Moldavië. Met "opstandelingen" en "bescherming van de Russisch sprekende bevolking".

De russische modus operandi is vrij doorzichtig.
  Moderator donderdag 14 november 2024 @ 11:57:37 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215577249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben ook geen voorstander van het opdoeken van de NAVO uiteraard, maar als wij geen last hadden van een boze, imperialistische buurman, dan was de noodzaak een stuk minder. NAVO was dood totdat Poetin Oekraïne binnenviel.
probleem is dat je niet in de toekomst kunt kijken,

je weet niet wat er aan de buitengrens fout gaat in de toekomst en als je tegen die tijd iets als NAVO op wilt zetten dan is het te laat, NAVO is altijd nodig, als het rustig is misschien meer dan wanneer het onrustig is
pi_215577258
quote:
88s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
probleem is dat je niet in de toekomst kunt kijken,

je weet niet wat er aan de buitengrens fout gaat in de toekomst en als je tegen die tijd iets als NAVO op wilt zetten dan is het te laat, NAVO is altijd nodig, als het rustig is misschien meer dan wanneer het onrustig is
Eens hoor.
pi_215577266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het imperialistische Rusland onder leiding van massamoordenaar Putin is HET grootste gevaar voor de EU en moet extreem kort gehouden worden.
Hier hoor je die Wagenknechtjes dan weer nooit over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')