abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215492989
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/
graag op anoniem
pi_215492995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk dat er heel veel mensen nu op Trump gestemd hebben omdat hij geen zwarte vrouw is.
Trump heeft in die zin goed campagne gevoerd door te pretenderen de economie / inflatie op te gaan lossen. Dat is voor heel veel mensen hét belangrijkste punt om voor een kandidaat te kiezen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215492997
Trump ^O^
pi_215492998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:43 schreef StephanL het volgende:
[ x ] ^O^
Even een vertaling erbij: "End the war" betekent Oekraïne overleveren aan Poetin. Wel zo fijn als ze dat er even bij vermelden.
pi_215493001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Bensel het volgende: [..] Wow.. want onder 1e termijn trump was het zo slecht, zo autoritair. De kwetsbaren leven nu in democratische santuary cities. op straa, in tenten, en meestal flink verslaafd. Democraten hebben niets met de minderheden en kwetsbaren, ze gebruiken ze alleen om te deugen en als stemvee.
Ja leuk. Covid schuif je ze ook in de schoenen terwijl Trump zelf zei dat je chloor moest drinken tegen Covid. De berekeningen van de plannen laten heel goed zien voor wie de Trump plannen goed uit pakken, en laten we wel wezen, de gebieden met de hoogste GDP per capita zijn Democratische bolwerken. In de diep rode gebieden ligt de levensverwachting wel 15-20 jaar lager. De drugsproblematiek is in de plattelandsgebieden niet minder, en wil je beweren dat een Texas wél om kijkt naar de kwetsbaren?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215493005
Succes trump

Terecht gewonnen.
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 08:59:42 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215493012
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Trump heeft in die zin goed campagne gevoerd door te pretenderen de economie / inflatie op te gaan lossen. Dat is voor heel veel mensen hét belangrijkste punt om voor een kandidaat te kiezen.
Denk het ook.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215493019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:53 schreef Hexagon het volgende: [..] Nouja dat soort doldrieste ideeën moet je juist niet uitvoeren als je autocraat wilt worden. Dan moet je je ook kunnen beheersen.
Waarom niet? Wie gaat je tegenhouden? Het Congres? De Reps gaan hun president in geen honderd jaar impeachen. Verder ben ik vooral benieuwd naar de plannen om het ambtenarenapparaat te zuiveren er vervangen door loyalisten. Lijkt krankzinnig, maar dat is natuurlijk wel een diepgekoesterde wens van Trump en de zijnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215493021
quote:

[..]
Dat bleek dan overigen weer niet uit die exitpolls gisteren, daar stond het belang van de democratie op 1. Wat het des te opvallender maakt dat juist Trump dit toch vrij duidelijk gaat winnen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 6 november 2024 @ 09:01:07 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215493024
quote:

[..]
Dat is in ieder geval een leuk excuus om je onderhuidse racisme mee te verbloemen.

En dan bedoel ik niet het jouwe, maar dat van het Amerikaanse volk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215493025
quote:

[..]
Wat betekent dat hij grote bedrijven belastingvoordelen geeft en importtarieven in wil gaan voeren. De economie zal mogelijk profiteren maar je krijgt er ook extra inflatie door en niet te vergeten neemt de staatsschuld nog verder toe. Of dat accepteert iedereen of de gezondheidszorg en de infrastructuur worden weer en nog verder verwaarloosd.
pi_215493028
Het is ook jammer dat Harris de positieve sfeer rond het begin van haar campagne niet heeft weten vast te houden. Na een tijdje was de voornaamste boodschap toch weer het gevaar van Trump. En daar bleken de Amerikanen niet gevoelig voor.
pi_215493033
Nu blijkt maar weer eens dat het doden van het ongeboren leven minder belangrijk is dan inflatie etc. Mijn vertrouwen in de Amerikaanse samenleving is toch een beetje hersteld.
Overigens ook respect voor Florida en DeSantis. DeSantis heeft van Florida een dieprode staat gemaakt door goed bestuur. Hij is wat mij betreft de kandidaat voor 2028.
pi_215493039
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat een troll land is het ook :')

Lagere belastingen en het recht op een geweer belangrijker vinden dan vrouwengezondheidszorg :')
Trump zijn plannen verhogen dus de belastingen voor veel Amerikanen. Alleen een select groepje zal lagere belastingen gaan zien.

https://stevenrattner.com(...)the-economists-vote/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 november 2024 @ 09:02:17 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493043
Is maar goed dat die sloot water tussen ons en de VS elk jaar een beetje groter wordt.
Huilen dan.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:02:19 #16
438527 MissButterflyy
pi_215493044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is in ieder geval een leuk excuus om je onderhuidse racisme mee te verbloemen.

Denk dat het vooral zegt dat de gemiddelde Amerikaan aan zichzelf denkt. En dat de gemiddelde Amerikaan best aardig rondkomt maar meer wil. Het zit een beetje in de mentaliteit hè.
pi_215493047
Gebruikt RTL met opzet kiespersonen ipv kiesmannen?
pi_215493049
quote:

[..]

Volgens mij heeft Trump juist ook heel veel stemmen gewonnen onder de Afro-Amerikaanse en Hispanic districten. Zelfs in democratische bolwerken.
pi_215493050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij denkt dat men op Trump stemden omdat hij een man is, en niet omdat de Dems een kut campagne hadden met paniekvoetbal en een last minute change die rampzalig voor ze uitpakten?
Natuurlijk Harris was echt 10 keer beter dan Biden. Maar ze is ook vrouw. Je bewijst haar gelijk direct met deze opmerking. De Dems moeten gewoon eens stoppen met een establishment kandidaat naar voren blijven schuiven.
pi_215493051
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Duhh
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:03:02 #21
438527 MissButterflyy
pi_215493052
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Trump zijn plannen verhogen dus de belastingen voor veel Amerikanen. Alleen een select groepje zal lagere belastingen gaan zien.

https://stevenrattner.com(...)the-economists-vote/
Behalve de rijken, toch?
pi_215493055
quote:
Geachte reizigers..
pi_215493056
quote:

[..]

Dat is inderdaad ook een punt waar de democraten naar moeten kijken. Een vrouwelijke, donkere kandidaat is voor een deel van het electoraat niet acceptabel. Dat is walgelijk maar als je wilt winnen kun je het ook niet negeren.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:03:10 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493058
quote:
Wat denk je zelf? Doen ze per ongeluk natuurlijk.
Huilen dan.
pi_215493059
Bekijk deze YouTube-video

Sterkte Raggel.
pi_215493060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Chivaz het volgende:
Nu blijkt maar weer eens dat het doden van het ongeboren leven minder belangrijk is dan inflatie etc. Mijn vertrouwen in de Amerikaanse samenleving is toch een beetje hersteld.
Overigens ook respect voor Florida en DeSantis. DeSantis heeft van Florida een dieprode staat gemaakt door goed bestuur. Hij is wat mij betreft de kandidaat voor 2028.
Uhmmm nee. Vooral door dirty tricks en vote suppression. Onderwijs slopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 november 2024 @ 09:03:29 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215493061
quote:
Zou wel logisch zijn, ik ga er van uit dat het niet alleen mannen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 6 november 2024 @ 09:03:45 #28
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat een troll land is het ook :')

Lagere belastingen en het recht op een geweer belangrijker vinden dan vrouwengezondheidszorg :')
Een land waar je fluitend een Walmart kunt binnenlopen en zonder enige verificatie of training een AR-15 op de kop kunt tikken maar waar men op de achterste benen staat als je shit zegt op live televisie, is geen serieus land. Het is jammer dat ze zo'n wereldwijde invloed hebben, want we zouden beter afzijn zonder.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport woensdag 6 november 2024 @ 09:04:08 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215493069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:53 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Wist niet dat jij wel een fan van haar was maar ieder zn ding
Ik val niet op kale mensen (al is Arjen Robben wel een fenomeen)

Heb niks met Harris en zo mogelijk nog minder met Trump.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 6 november 2024 @ 09:04:17 #30
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493070
quote:
Typo.
pi_215493071
Ik wens Trump veel succes
graag op anoniem
pi_215493073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geachte reizigers..
Beste
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215493075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Sowieso zegt 'electors' niets over geslacht. Daar hebben we hier in Nederland kennelijk mannen van gemaakt om de een of andere reden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215493079
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Een land waar je fluitend een Walmart kunt binnenlopen en zonder enige verificatie of training een AR-15 op de kop kunt tikken maar waar men op de achterste benen staat als je shit zegt op live televisie, is geen serieus land. Het is jammer dat ze zo'n wereldwijde invloed hebben, want we zouden beter afzijn zonder.
Huh? Heeft Biden er geen fatsoenlijk land van gemaakt?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:05:16 #35
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215493083
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik val niet op kale mensen (al is Arjen Robben wel een fenomeen)

Heb niks met Harris en zo mogelijk nog minder met Trump.
pi_215493087
Dana whitegod was wel lachen net
graag op anoniem
pi_215493088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat betekent dat hij grote bedrijven belastingvoordelen geeft en importtarieven in wil gaan voeren. De economie zal mogelijk profiteren maar je krijgt er ook extra inflatie door en niet te vergeten neemt de staatsschuld nog verder toe. Of dat accepteert iedereen of de gezondheidszorg en de infrastructuur worden weer en nog verder verwaarloosd.
Ideaal toch, dat mag de volgende Democraat weer opruimen zodat de weg vrij is voor een nieuwe Republikein.
Een steeds kleinere groep rijken die steeds meer heeft is wat we zullen blijven zien. Tot er een opstand tegen komt.
pi_215493089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
En de oplossing voor al die school shootings: leraren bewapenen _O-

Op veel terreinen is het een bananenrepubliek.
pi_215493093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Raymond als president zie ik wel zitten
Groot fan van User Wotte
  woensdag 6 november 2024 @ 09:06:20 #40
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493095
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef Breekfast het volgende:

[..]
En de oplossing voor al die school shootings: leraren bewapenen _O-

Op veel terreinen is het een bananenrepubliek.
Maar hey, thoughts and prayers.
pi_215493096
Wisconsin laat niet lang meer op zich wachten. Nog 8% van de stemmen te tellen en Harris moet van die stemmen 73% halen om nog te winnnen
  woensdag 6 november 2024 @ 09:06:38 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom niet? Wie gaat je tegenhouden? Het Congres? De Reps gaan hun president in geen honderd jaar impeachen. Verder ben ik vooral benieuwd naar de plannen om het ambtenarenapparaat te zuiveren er vervangen door loyalisten. Lijkt krankzinnig, maar dat is natuurlijk wel een diepgekoesterde wens van Trump en de zijnen.
Nu heeft de VS wel altijd al een spoils system gekend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 november 2024 @ 09:06:39 #43
284411 crew  heywoodu
pi_215493098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef KingRoland het volgende:
Dat was wel even een fijne onderbreking van het monotone geblaat van Trump inderdaad :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215493099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk dat er heel veel mensen nu op Trump gestemd hebben omdat hij geen zwarte vrouw is.
Ik zou daar wel eens wat bronnen van willen zien want ik betwijfel dat oprecht.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk Harris was echt 10 keer beter dan Biden. Maar ze is ook vrouw. Je bewijst haar gelijk direct met deze opmerking. De Dems moeten gewoon eens stoppen met een establishment kandidaat naar voren blijven schuiven.
Ze was helemaal niet "beter" dan Biden, want ze zat in hetzelfde spagaat; ze moest het huidige beleid waar ze onderdeel van was OF afvallen (alles gaat nu kut) waarbij ze de kritiek kreeg waarom ze er dan NU niks aan deed en ze moest de partijlijn van de Dems volgen die gewoon niet zo'n goed verhaal hadden.

Tel daarbij op dat het wollige taalgebruik waarbij er werkelijk niks inhoudelijks werd gezegd door Harris haar eruit liet zien als een soort spreekpop die niet zonder auto-cue kan, en haar schuwte richting debatten en publieke optredens, en je hebt alle ingredienten voor een rampzalige campagne van de Dems.

Zullen er stemmers zijn geweest die op Trump stemden omdat hij een man is en geen vrouw? Vast wel. ZIjn alle Trump stemmers racisten die niet willen stemmen op een zwarte vrouw (was ze nou wel of niet zwart, ik zag net iemand dat ontkennen namelijk?), ik geloof dat niet.

De dems moeten eens heel diep in de spiegel kijken hoe ze dit zo hard hebben kunnen verneuken. Dit is namelij eerder een faal van de Dems dan een win van de Republikeinen.
pi_215493102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:06 schreef OmniRocket het volgende:
Wisconsin laat niet lang meer op zich wachten. Nog 8% van de stemmen te tellen en Harris moet van die stemmen 73% halen om nog te winnnen
Doet er niet meer echt toe.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:07:31 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215493104
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook een punt waar de democraten naar moeten kijken. Een vrouwelijke, donkere kandidaat is voor een deel van het electoraat niet acceptabel. Dat is walgelijk maar als je wilt winnen kun je het ook niet negeren.
En dat weten ze, dus daarom ga ik helemaal niet mee in de frame dat ze kandidaat zou zijn omdat ze een zwarte vrouw is.
Binnen de Democratische partij weet men heel goed dat dat bij een groot deel van de bevolking nog heel lastig ligt, en dat je een enorm risico neemt door een zwarte vrouw als kandidaat te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Sport woensdag 6 november 2024 @ 09:07:34 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215493105
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een betere president dan Trump of Harris, kejjenagaan
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215493106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ideaal toch, dat mag de volgende Democraat weer opruimen zodat de weg vrij is voor een nieuwe Republikein.
Een steeds kleinere groep rijken die steeds meer heeft is wat we zullen blijven zien. Tot er een opstand tegen komt.
Het zal vooral de vraag worden hoe heet de soep gegeten gaat worden en aangezien er sprake lijkt van een Republikeinse drieëenheid, in hoeverre zijn partij meegaat in de niet zo heel verstandige economische plannen.
pi_215493112
twitter
pi_215493115
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Chivaz het volgende:
Het lullige is dat de inflatie in de VS al laag is, in september was die 2,4 procent. De inspanningen van de Biden-regering hebben duidelijk effect gehad. Zeker wanneer je beseft dat de inflatie in de rest van de westerse wereld een stuk hoger is, bij ons 3,3 procent in augustus.

Trump hoeft dus niets te doen om de inflatie te verlagen, want veel lager wordt dat percentage niet. Het probleem is alleen dat dit zich niet direct vertaalt naar lagere prijzen, in plaats daarvan stabiliseert en normaliseert de stijging. Deflatie zou kunnen leiden tot lagere consumentenprijzen, maar de vraag is of dat überhaupt wenselijk is.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:08:48 #51
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493118
Voor Florida wel kut.

Ze halen wss nét niet de 60% voor de verruiming van abortuswetgeving.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215493128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het zal vooral de vraag worden hoe heet de soep gegeten gaat worden en aangezien er sprake lijkt van een Republikeinse drieëenheid, in hoeverre zijn partij meegaat in de niet zo heel verstandige economische plannen.
Importheffingen kan hij volgens mij verhogen zonder instemming van het Congres. Dat deed hij tijdens zijn vorige termijn immers ook.
pi_215493131
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou daar wel eens wat bronnen van willen zien want ik betwijfel dat oprecht.
[..]
Ik denk dat je het heel lastig hard kan maken. Want maar weinig Amerikanen zullen eerlijk zeggen dat ze uit principe niet op een gekleurde vrouw zouden stemmen. Dan zullen ze eerder een sociaal wenselijk antwoord geven.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:09:50 #55
438527 MissButterflyy
pi_215493132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Apart, want Trump steunt Israel ook. Zei nog een paar weken geleden dat hij Netanyanu zou laten doen wat nodig is. :')
  woensdag 6 november 2024 @ 09:10:15 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493140
Misschien moeten de Democraten het over 4 jaar maar met een wat boerser type als Carter of Clinton proberen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:10:26 #57
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493141
  woensdag 6 november 2024 @ 09:10:40 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493146
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De engelse term is ook electors, 'gedelegeerden' zou een betere term zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215493148
quote:
Denk dat je inderdaad kunt concluderen dat het niet verstandig was om geen voorverkiezingen te houden. Althans, die waren er wel, maar die gingen naar Biden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 november 2024 @ 09:10:45 #60
284411 crew  heywoodu
pi_215493150
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:08 schreef Mikeytt het volgende:
Voor Florida wel kut.

Ze halen wss nét niet de 60% voor de verruiming van abortuswetgeving.
[ afbeelding ]
Ja hey, moet je maar niet verkracht worden he.

gr gr Ron DeSantis
pi_215493161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Doet er niet meer echt toe.
Nee dat Trump wint staat wel vast. Maar dan heeft hij op de NOS officieel gewonnen
pi_215493162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Importheffingen kan hij volgens mij verhogen zonder instemming van het Congres. Dat deed hij tijdens zijn vorige termijn immers ook.
Tot op zekere hoogte. Als je het kunt wegmoffelen onder maatregelen in het kader van de nationale veiligheid, dan heb je als president die macht.
pi_215493163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten de Democraten het over 4 jaar maar met een wat boerser type als Carter of Clinton proberen.
Josh Shapiro, Pete Buttigieg of Andy Beshear.
pi_215493166
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Behalve de rijken, toch?
Ja.

Voor iedereen tot drie keer modaal worden de belastingen gewoon verhoogd met Trump zijn plannen.

Nu is dat voor een Republikein niet zo nieuw (of een VVDer in Nederland 😜) maar met hem is dat wel extreem.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493167
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het lullige is dat de inflatie in de VS al laag is, in september was die 2,4 procent. De inspanningen van de Biden-regering hebben duidelijk effect gehad. Zeker wanneer je beseft dat de inflatie in de rest van de westerse wereld een stuk hoger is, bij ons 3,3 procent in augustus.

Trump hoeft dus niets te doen om de inflatie te verlagen, want veel lager wordt dat percentage niet. Het probleem is alleen dat dit zich niet direct vertaalt naar lagere prijzen, in plaats daarvan stabiliseert en normaliseert de stijging. Deflatie zou kunnen leiden tot lagere consumentenprijzen, maar de vraag is of dat überhaupt wenselijk is.
Deflatie gaat niet gebeuren in de VS, ook onder Trump zullen de rentestanden te laag blijven om de inflatie echt te beteugelen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:12:15 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Denk dat je inderdaad kunt concluderen dat het niet verstandig was om geen voorverkiezingen te houden. Althans, die waren er wel, maar die gingen naar Biden.
Serieuze kandidaten melden zich dan niet, dat heeft namelijk geen zin.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215493172
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:06 schreef Scorpie het volgende:

Ze was helemaal niet "beter" dan Biden, want ze zat in hetzelfde spagaat; ze moest het huidige beleid waar ze onderdeel van was OF afvallen (alles gaat nu kut) waarbij ze de kritiek kreeg waarom ze er dan NU niks aan deed en ze moest de partijlijn van de Dems volgen die gewoon niet zo'n goed verhaal hadden.
Maar alles gaat niet kut. Dus die spagaat is een fabel.

quote:
Tel daarbij op dat het wollige taalgebruik waarbij er werkelijk niks inhoudelijks werd gezegd door Harris haar eruit liet zien als een soort spreekpop die niet zonder auto-cue kan, en haar schuwte richting debatten en publieke optredens, en je hebt alle ingredienten voor een rampzalige campagne van de Dems.
Oh okay, het was me niet duidelijk dat je volledig naast de werkelijkheid zit. Harris was juist totaal niet wollig, kon letterlijk getallen noemen van haar beleid. In tegenstelling tot Trump die op geen enkel beleidsplan kan verwoorden wat dan het plan is, hoe het werkt.

quote:
Zullen er stemmers zijn geweest die op Trump stemden omdat hij een man is en geen vrouw? Vast wel. ZIjn alle Trump stemmers racisten die niet willen stemmen op een zwarte vrouw (was ze nou wel of niet zwart, ik zag net iemand dat ontkennen namelijk?), ik geloof dat niet.
Als je zegt dat Harris het niet geworden is want vrouw. Betekent dat ook helemaal niet dat alle Trump stemmers niet op haar stemmen want vrouw. Het is niet zo zwart-wit. Toch valt moeilijk te ontkennen dat geen enkele vrouw ooit president in Amerika was. (In Nederland trouwens ook niet). Zou dat dan zijn omdat mannen zoveel beter zijn in politiek, of is er misschien ook een andere factor. Als ik dat aanstip wil dat dus nogmaals niet zeggen dat geslacht de enige factor is.

quote:
De dems moeten eens heel diep in de spiegel kijken hoe ze dit zo hard hebben kunnen verneuken. Dit is namelij eerder een faal van de Dems dan een win van de Republikeinen.
Zeker zijn we het in ieder geval op een punt eens. ^O^ Historische faal met grote gevolgen. Ik verwacht trouwens dat de Democratische partij hier niks mee doet. Die zullen denken goede kans dat Trump het weer zo verneukt dat ze niet hoeven te veranderen....
pi_215493175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tot op zekere hoogte. Als je het kunt wegmoffelen onder maatregelen in het kader van de nationale veiligheid, dan heb je als president die macht.
Onder die noemer verhoogde hij tijdens zijn vorige termijn de importheffingen voor China, Canada en de EU.

En wie gaat hem terugfluiten? Het Republikeinse Congres? Het conservatieve Hooggerechtshof?
pi_215493180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Deflatie gaat niet gebeuren in de VS, ook onder Trump zullen de rentestanden te laag blijven om de inflatie echt te beteugelen.
Inflatie is al beteugeld. 2,4 procent wordt beschouwd als een normaal percentage.
pi_215493181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Gewoon echt eerlijke open voorverkiezingen. De kans was groot dat je dan met RFK jr zat als er debatten waren geweest. Maar ook hij was een veel betere kandidaat dan Kamala Harris.
Ik ben wel blij dat we Kamala niet meer hoeven te zien, ze staat voor mij echt symbool voor alles wat er mis kan zijn aan een politicus.
pi_215493183
quote:
Ja misschien wel maar het hele spelletje en speelveld zal nog meer richting de Republikeinen hellen. Van de (door conservatieven bezitte) media tot vote suppression. Democratie zal net als na 2016 gewoon een verdere tik krijgen (zie de democratie indexen).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 november 2024 @ 09:14:13 #72
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493187
quote:
Ze moeten gewoon eens een échte leider met socialistische waarden verkiezen.
pi_215493189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Inflatie is al beteugeld. 2,4 procent wordt beschouwd als een normaal percentage.
Het levensonderhoud is schrikbarend duur geworden in de VS. Nog erger dan hier in de EU.
pi_215493192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom zouden ze niet mee gaan. Omdat ze ook op willen komen voor de gewone man. Laat me niet lachen _O-
pi_215493193
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Apart, want Trump steunt Israel ook. Zei nog een paar weken geleden dat hij Netanyanu zou laten doen wat nodig is. :')
Dat deed Biden ook en zou Harris ook gedaan hebben.
pi_215493194
quote:

[..]
Voor hoe lang? Ook Trump zal wel willen uitgeven, hij heeft immers maar 4 jaar.
Ik ben ook benieuwd hoe hij dat gaat rijmen met Musk die juist weer heeft beloofd om flink te snijden in overheidsuitgaven.
De winst is weliswaar binnen maar nu moet er geleverd worden en dat is een lastige opgave.
pi_215493195
Zal Xi de aanvalsplannen op Taiwan al in werking aan het stellen zijn? Nu Trump met zijn isolatiepolitiek aan de macht komt hoeft China niet bang te zijn voor een Amerikaans ingrijpen bij een aanval op Taiwan.
pi_215493196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het levensonderhoud is schrikbarend duur geworden in de VS. Nog erger dan hier in de EU.
Ja, dat snap ik. Maar de inflatie is inmiddels gedaald naar 2,4 procent. Dat percentage gaat niet veel lager worden.
pi_215493198
Van der Plas zegt zowaar iets waar ik het (grotendeels) mee eens ben.
Incelfrikandel
pi_215493207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Voor hoe lang? Ook Trump zal wel willen uitgeven, hij heeft immers maar 4 jaar.
Ik ben ook benieuwd hoe hij dat gaat rijmen met Musk die juist weer heeft beloofd om flink te snijden in overheidsuitgaven.
De winst is weliswaar binnen maar nu moet er geleverd worden en dat is een lastige opgave.
Zijn doel wordt voornamelijk weer belastingverlagingen voor de rijken en deregulatie. Het behalen van de rest boeit hem niet want het is toch zijn laatste termijn
  woensdag 6 november 2024 @ 09:16:34 #81
438527 MissButterflyy
pi_215493209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat deed Biden ook en zou Harris ook gedaan hebben.
Maar dan is het toch geen reden voor Arabische stemmers om op Trump te stemmen ivm beleid Israël?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:16:37 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493211
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef KingRoland het volgende:
Wie is Dana White en waarom is ze relevant?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215493212
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nou, wat dan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215493214
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wat voor iets wonderbaarlijks heeft Caroline gezegd dan?
pi_215493218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. Maar de inflatie is inmiddels gedaald naar 2,4 procent. Dat percentage gaat niet veel lager worden.
Derhalve een loze belofte van Trump.
pi_215493220
quote:
Een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk.
Maar als je plaatst wat ze zegt schiet dat meer op. Ik ben wel benieuwd namelijk.
pi_215493222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat voor iets wonderbaarlijks heeft Caroline gezegd dan?
Het is een doodzonde dat je de Douwe Egberts punten niet meer kan inleveren!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 6 november 2024 @ 09:17:47 #88
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493223
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het nog lager krijgen is weliswaar ook slecht voor de economie.
pi_215493225
Achteraf gelul, maar je gaat je toch afvragen hoe een Gavin Newsom het zou hebben gedaan tegenover Trump.
pi_215493227
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:17 schreef Felagund het volgende:

[..]
Het is een doodzonde dat je de Douwe Egberts punten niet meer kan inleveren!
Terechte klacht. Onbehoorlijk bestuur.
pi_215493241
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk.
Maar als je plaatst wat ze zegt schiet dat meer op. Ik ben wel benieuwd namelijk.
Sorry, ik dacht dat wat meer mensen meekeken :D Klein stukje terugspoelen.

https://nos.nl/livestream(...)ar-nos-amerika-kiest
Incelfrikandel
pi_215493242
Vraagje: na 2 aaneengesloten vierjaarlijkse termijnen kan een president niet meer herkozen worden, dan is het klaar... Geldt dit ook voor presidenten met 2 niet aaneengesloten termijnen? M.a.w.: is Trump na 4 jaar klaar of niet?
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:19:17 #93
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215493246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Achteraf gelul, maar je gaat je toch afvragen hoe een Gavin Newsom het zou hebben gedaan tegenover Trump.
Of Joe Biden
  woensdag 6 november 2024 @ 09:19:20 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493247
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja misschien wel maar het hele spelletje en speelveld zal nog meer richting de Republikeinen hellen. Van de (door conservatieven bezitte) media tot vote suppression. Democratie zal net als na 2016 gewoon een verdere tik krijgen (zie de democratie indexen).
Ik maak me daar eigenlijk niet zo bang over. De VS is ook weer geen Turkije.

En Trump moet over 4 jaar hoe dan ook worden vervangen. En het is voor de Republikeinen lastig om iemand te vinden die de coalitie bij elkaar kan houden. Voor veel van die kiezers is het Trump en anders niks.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 09:19:30 #95
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215493249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje: na 2 aaneengesloten vierjaarlijkse termijnen kan een president niet meer herkozen worden, dan is het klaar... Geldt dit ook voor presidenten met 2 niet aaneengesloten termijnen? M.a.w.: is Trump na 4 jaar klaar of niet?
Ja.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215493250
Eerste felicitaties van Trump door Orban en Loekasjenko _O-
pi_215493251
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar dan is het toch geen reden voor Arabische stemmers om op Trump te stemmen ivm beleid Israël?
Misschien stemmen ze op Trump omdat conservatieve moslims best veel gemeen hebben met de Republikeinse partij.
pi_215493256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vergeet blonde Geert niet :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215493258
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt. Er is hem binnen de democratische partij min of meer een mes in de rug gestoken door een deel van zijn eigen partij en nu blijkt dat ook een Harris het niet heeft kunnen winnen. Ik vermoed dat hij oprecht erg had gehoopt dat Harris zou winnen, maar dat er daarnaast ook het gevoel is dit is nu niet mijn nederlaag en al die personen die mij aan de kant hebben gezet krijgen nu het deksel op de neus.
pi_215493260
quote:
Ja de grondwet zegt maximaal twee termen. Maakt het niet uit of die na elkaar zijn of niet.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:20:36 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215493261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Rijke kleptocraten onder elkaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215493263
quote:
Ja, maar Trump past de regels aan en blijft langer zitten
  woensdag 6 november 2024 @ 09:20:38 #103
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493264
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die hebben ook niet massaal op Trump gestemd. De statistieken die gepost zijn, zijn een totaalplaatje van 1 stad. Ongeveer 50% van de stad is Arabier.

Uitgaande van de polls, hebben minimaal 80% van die mensen op Jill Stein en Kamala Harris gestemd. Is maar een klein aandeel Trump stemmers.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:21:07 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493268
Maar goed, uithuilen en je neus snuiten. Wat betekend de herverkiezing van Trump voor Europa

- Oekraïne is waarschijnlijk fucked tenzij Europa haar veel meer gaan ondersteunen, reken daarbij niet op Duitsland, die zijn met zichzelf bezig
- Europa moet militair volledig op eigen benen gaan staan (dat was al jaaaaaren duidelijk maar er werd niet zoveel aan gedaan)
- De VS is bondgenoot, geen vriend, reken met keiharde concurrentie en maatregelen
pi_215493271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja de grondwet zegt maximaal twee termen. Maakt het niet uit of die na elkaar zijn of niet.
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen, maja makkelijker gezegd dan gedaan nu met die oorlog in Oekraïne. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_215493277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt. Er is hem binnen de democratische partij min of meer een mes in de rug gestoken door een deel van zijn eigen partij en nu blijkt dat ook een Harris het niet heeft kunnen winnen. Ik vermoed dat hij oprecht erg had gehoopt dat Harris zou winnen, maar dat er daarnaast ook het gevoel is dit is nu niet mijn nederlaag en al die personen die mij aan de kant hebben gezet krijgen nu het deksel op de neus.
Hij heeft zijn hele legacy te grabbel gegooid door perse door te willen gaan. Nu gaat Trump alles wat hij heeft bereikt weer ongedaan maken. Ook is hij deels verantwoordelijk voor de overwinning van Trump. Door zijn beslissing waren er geen primaries bij de Dems en werd Harris naar voren geschoven als niet populaire kandidate
pi_215493278
quote:
Alleen FDR had uiteindelijk 4 termijnen vanwege de Great Depression en WO2 die tijdens zijn 2e termijn uitbrak. Maar dat zijn bijzonder omstandigheden natuurlijk.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:21 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493279
quote:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt.
Trump president? Maar Bill Clinton is toch president?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:23 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Dat kan niet. Is een grondwet.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:54 #110
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, uithuilen en je neus snuiten. Wat betekend de herverkiezing van Trump voor Europa

- Oekraïne is waarschijnlijk fucked tenzij Europa haar veel meer gaan ondersteunen, reken daarbij niet op Duitsland, die zijn met zichzelf bezig
- Europa moet militair volledig op eigen benen gaan staan (dat was al jaaaaaren duidelijk maar er werd niet zoveel aan gedaan)
- De VS is bondgenoot, geen vriend, reken met keiharde concurrentie en maatregelen
Wapensteun opzeggen aan derden had allang opgeschort moeten worden.

Europa hoeft militair geen macht te zijn. Europese landen horen juist een voorbeeld te nemen aan landen als IJsland en hun landmacht volledig af te schaffen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:54 #111
38496 Perrin
pi_215493286
quote:

[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen, maja makkelijker gezegd dan gedaan nu met die oorlog in Oekraïne. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Reken maar dat hij het hooggerechtshof verder gaat koloniseren.
pi_215493287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar alles gaat niet kut. Dus die spagaat is een fabel.
Je hebt volgens mij geen banden met Amerikanen als ik dit zo lees.

quote:
Oh okay, het was me niet duidelijk dat je volledig naast de werkelijkheid zit. Harris was juist totaal niet wollig, kon letterlijk getallen noemen van haar beleid. In tegenstelling tot Trump die op geen enkel beleidsplan kan verwoorden wat dan het plan is, hoe het werkt.
Vandaar de massale edits in haar interviews waarna haar populariteit als een baksteen zakte. Ik heb Amerikaanse vrienden die na dat CNN interview per direct aangaven niet op haar te stemmen omdat ze het volledige vertrouwen in Autocue-Harris hadden verloren. Je hebt iets teveel van de Koolaid gedronken zo te zien.

quote:
Als je zegt dat Harris het niet geworden is want vrouw. Betekent dat ook helemaal niet dat alle Trump stemmers niet op haar stemmen want vrouw. Het is niet zo zwart-wit. Toch valt moeilijk te ontkennen dat geen enkele vrouw ooit president in Amerika was. (In Nederland trouwens ook niet). Zou dat dan zijn omdat mannen zoveel beter zijn in politiek, of is er misschien ook een andere factor. Als ik dat aanstip wil dat dus nogmaals niet zeggen dat geslacht de enige factor is.
Door dit aan te stippen laat je precies zien waar het mis is gegaan; de gedachte "we zetten een maand voor de verkiezingen een vrouw uit een minority groep neer als kandidaat en de rest gaat vanzelf". Guess what, zo werkt het dus niet.

quote:
Zeker zijn we het in ieder geval op een punt eens. ^O^ Historische faal met grote gevolgen. Ik verwacht trouwens dat de Democratische partij hier niks mee doet. Die zullen denken goede kans dat Trump het weer zo verneukt dat ze niet hoeven te veranderen....
De Dems dachten ook dat ze na 2020 van Trump af waren, guess what. Niet alleen is hij nu terug, Republikeinen hebben de meerderheid in de Senate en het Huis.

Ik ben totaal geen fan van Trump en vrees de dag dat hij nu weer president gaat worden, maar net doen alsof de gemiddelde Amerikaanse kiezer een racistische xenofobe achterlijke hillbilly is die de grond niet waardig is waarop Harris de Almachtige op loopt is precies wat de ondergang van de Dems en hun campagne heeft ingeluid. Je mag de Dems dus hartelijk bedanken voor het aan de macht helpen van een megalomane facistische gek die zich laat leiden door emoties.
pi_215493288
quote:

[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Hij zal over 4 jaar wel een opvolger aanwijzen waarop je dan moetmag stemmen, zo gaat dat bij autocraten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:02 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alleen FDR had uiteindelijk 4 termijnen vanwege de Great Depression en WO2 die tijdens zijn 2e termijn uitbrak. Maar dat zijn bijzonder omstandigheden natuurlijk.
Toen FDR er zat kon dat nog. Later is het in de grondwet gezet.
pi_215493290
quote:

[..]
Grondwet aanpassen vereist 2/3de meerderheid in beide huizen en ratificatie door 75% van de Staten. Een vrijwel onmogelijke opgave.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:10 #116
438527 MissButterflyy
pi_215493291
quote:

[..]
Hij is 78. Zie hem hierna niet nog eens 4 jaar volmaken. Misschien schuift ie wel iemand anders naar voren dan.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:23 #117
38496 Perrin
pi_215493294
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Europa hoeft militair geen macht te zijn. Europese landen horen juist een voorbeeld te nemen aan landen als IJsland en hun landmacht volledig af te schaffen.
U spreekt graag Russisch of Chinees?
pi_215493297
Nou van der Plas probeert wat open deuren. Maar grotendeels onzin natuurlijk. We zouden bang moeten zijn voor Putin die Oekraine niet eens kan oprollen.
We moeten goede industrie hier houden :') Wie wil daar in werken dan. Ze wil werken aan sterke economie, oh daar heeft ze geen enkel plan voor....
Die heeft er duidelijk geen verstand van.
pi_215493299
quote:

[..]

Het is wat vroeg om al aan de fles te zitten.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:53 #120
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
limiet van 2 termen is pas in '51 ingevoerd
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:59 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493302
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik maak me daar eigenlijk niet zo bang over. De VS is ook weer geen Turkije.

En Trump moet over 4 jaar hoe dan ook worden vervangen. En het is voor de Republikeinen lastig om iemand te vinden die de coalitie bij elkaar kan houden. Voor veel van die kiezers is het Trump en anders niks.
Ik vind je nogal optimistisch! We hebben toch gezien hoe de Republikeinen het speelveld hebben veranderd in 2016? We hebben de schade aan de democratie toch gezien? Het oplaaiende geweld? Foxnews e.d. zullen hem blijven steunen terwijl 'Linkse media' (die 500% meer aandacht geven wanneer een moslim iets geks doet) het heel lastig zullen gaan krijgen.

Kijk eens naar wat DeSantis in Florida doet...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493304
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Grondwet aanpassen vereist 2/3de meerderheid in beide huizen en ratificatie door 75% van de Staten. Een vrijwel onmogelijke opgave.
Gelukkig maar.
pi_215493305
quote:
Ja, Peter van der Vorst is lekker woke.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215493307
quote:
Biden had dit ook niet gewonnen, dat begrijpt hij echt wel. Ik denk dat hij er eerder spijt van heeft dat hij niet eerder is opgestapt.
Incelfrikandel
pi_215493309
quote:

[..]

Lol wut. Jij wil de rode loper uitleggen voor Poetin begrijp ik?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:24:31 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493313
quote:

[..]
Wat ik er van meekreeg, de levensmiddelen zijn in de VS gruwelijk duur geworden, prijzen in een jaar of 4 verdrievoudigd.
pi_215493314
quote:
Biden is de voornaamste oorzaak dat de Democraten hebben verloren. Hij is echt niet in de positie om anderen in de partij iets kwalijk te nemen.

Doordat hij (tegen eerdere uitspraken aan het begin van zijn 1e termijn in) alsnog voor een 2e termijn wilde gaan, terwijl iedereen zag dat hij te oud werd, heeft hij er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat er geen fatsoenlijk proces voor een opvolger heeft kunnen plaatsvinden.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:24:39 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215493317
quote:

[..]

:')
pi_215493319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Rijke kleptocraten onder elkaar.
De wil van het volk :')
  woensdag 6 november 2024 @ 09:24:57 #130
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben Chinees aan het leren ja.

Verder natuurlijk een knettergekke complottheorie dat China ons binnen zou vallen als we geen militairen meer hebben :')
pi_215493323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nou van der Plas probeert wat open deuren. Maar grotendeels onzin natuurlijk. We zouden bang moeten zijn voor Putin die Oekraine niet eens kan oprollen.
We moeten goede industrie hier houden :') Wie wil daar in werken dan. Ze wil werken aan sterke economie, oh daar heeft ze geen enkel plan voor....
Dat Caro een intellectueel lichtgewicht is wisten we al ;)
pi_215493325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Biden had dit ook niet gewonnen, dat begrijpt hij echt wel. Ik denk dat hij er eerder spijt van heeft dat hij niet eerder is opgestapt.
Biden had eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Kwam nu veel te laat, waardoor er te weinig momentum opgebouwd kon worden richting een sterke Democratische kandidaat. Harris heeft nooit echt kunnen overtuigen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:25:41 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215493327
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ben Chinees aan het leren ja.

Verder natuurlijk een knettergekke complottheorie dat China ons binnen zou vallen als we geen militairen meer hebben :')
Ga lekker KLB-topics openen met je domme bagger
  woensdag 6 november 2024 @ 09:26:00 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
  woensdag 6 november 2024 @ 09:26:30 #135
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Lol wut. Jij wil de rode loper uitleggen voor Poetin begrijp ik?
Wie zegt dat? Deze oorlog had allang kunnen zijn gestopt.
pi_215493338
quote:
Wat zitten er toch interessante users op FOK!.
pi_215493345
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat vooral externe oorzaken heeft, maar helaas voor de Democraten wordt het hen aangerekend.
Een uitgebreide special over de Amerikaanse economie: https://www.economist.com/special-report/2024-10-19
In tegenstelling tot de beeldvorming is het beleid van Biden ook helemaal niet zo negatief geweest. Fracking gaat gewoon lekker door waardoor de VS al lang niet meer afhankelijk is van een OPEC bijvoorbeeld.

Je ziet voor wat betreft het toeschrijven van economische effecten aan beleid vaak veel 'cum hoc ergo propter hoc'-denken, oftewel 'toen deze regering aan de macht was, toen was de inflatie laag, dus dat is een causaal verband'. Zo werkt dat vaak niet natuurlijk, maar het is wel hoe veel kiezers denken. Kijk je ook naar hoe kiezers over de staat van de economie denken, dan zie je daar een heel sterk effect van stemvoorkeur.
pi_215493346
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Zonder leger staat Poetin niets in dr weg om half Europa in te nemen. Hij wil immers de oude Sovjetunie herstellen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:28:00 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik vind je nogal optimistisch! We hebben toch gezien hoe de Republikeinen het speelveld hebben veranderd in 2016? We hebben de schade aan de democratie toch gezien? Het oplaaiende geweld? Foxnews e.d. zullen hem blijven steunen terwijl 'Linkse media' (die 500% meer aandacht geven wanneer een moslim iets geks doet) het heel lastig zullen gaan krijgen.

Kijk eens naar wat DeSantis in Florida doet...
Fox news is Fox news, dat was 20 jaar geleden al zo.

Maar Trump zal over 4 jaar echt niet nog een keer gaan. Naast dat het grondwettelijk niet mag, is hij dan ook alweer 82. Dan mag JD Vance of Elon Musk het proberen.
pi_215493349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat ik er van meekreeg, de levensmiddelen zijn in de VS gruwelijk duur geworden, prijzen in een jaar of 4 verdrievoudigd.
Inderdaad, beetje zoals in Nederland. In theorie is de inflatie niet zo hoog meer, maar in de supermarkt voelt alles nog extreem duur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 november 2024 @ 09:28:24 #141
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493351
Ik heb Trump mijn felicitaties gestuurd
graag op anoniem
pi_215493357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar Trump zal over 4 jaar echt niet nog een keer gaan. Naast dat het grondwettelijk niet mag, is hij dan ook alweer 82. Dan mag JD Vance of Elon Musk het proberen.
Die mag het niet eens he ;)
pi_215493358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat klopt volledig. Het is echt nutteloos hoe we onder leiding van rechtse partijtjes meer en meer geld willen weggooien aan wapentroep. Alsof dat iets zou doen. Wat zou Oekraine geholpen zijn al was het Europese leger 100 keer zo groot. Zo lang we niet tegen Rusland willen vechten en dat willen we niet is het volledig irrelevant.
We hebben genoeg kernwapens ter afschrikking van enige aanval en Amerika is nog altijd een bondgenoot waarvan ik betwijfel dat ze een aanval op Europees grondgebied onbesproken zouden laten.

Echt bizar hoeveel mensen dat niet begrijpen. Geld naar defensie is uiteraard een lobby zonder einde maar echt volledig zinloos.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:28:48 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493359
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Oorlogen stoppen door ons meteen aan hem over te geven. Wat een origineel idee.
pi_215493361
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Biden is de voornaamste oorzaak dat de Democraten hebben verloren. Hij is echt niet in de positie om anderen in de partij iets kwalijk te nemen.

Doordat hij (tegen eerdere uitspraken aan het begin van zijn 1e termijn in) alsnog voor een 2e termijn wilde gaan, terwijl iedereen zag dat hij te oud werd, heeft hij er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat er geen fatsoenlijk proces voor een opvolger heeft kunnen plaatsvinden.
Was die afspraak er ja ? Dat wist ik niet, heb je daar misschien een artikel van?
pi_215493365
quote:

[..]

Musk is bij mijn weten niet in de VS geboren
pi_215493366
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef KingRoland het volgende:
Ik heb Trump mijn felicitaties gestuurd
Ik zie geen tweet?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:29:10 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, beetje zoals in Nederland. In theorie is de inflatie niet zo hoog meer, maar in de supermarkt voelt is alles nog extreem duur.
FTFY
  woensdag 6 november 2024 @ 09:29:20 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493370
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh wist ik niet haha
pi_215493387
quote:

[..]
Willen we met Rusland vechten dan? Waarom zijn er dan nog geen Duitse, Nederlandse, Poolse, etcetera troepen naar Oekraine gestuurd zoals Noord-Korea doet?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:33:20 #151
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493396
quote:

[..]
Oorlogen stoppen ook niet na jaren zinloos burgerslachtoffers accepteren en financieren zonder vooruitzicht.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:33:26 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493400
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Willen we met Rusland vechten dan? Waarom zijn er dan nog geen troepen naar Oekraine gestuurd zoals Noord-Korea doet?
Nee, daarom moeten we ook een leger hebben dat zo sterk is dat Rusland niet met ons wil vechten.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:33:49 #153
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493402
quote:

[..]

Ja Foxnews is al heel lang zo maar nu wordt ook WaPo langzaam conservatiever gemaakt door de eigenaren...

Amerika is nu al een 'flawed democracy' volgens de indexes. Dat gaat niet beter worden (ook niet in Europa/Nederland trouwens).

Maar ik hoop dat je gelijk hebt... ik zie het somber in. Meer en meer wordt het een plutocratie en AI gaat voor heel nare dingen zorgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493403
Goh. Heb het niet tot in detail gevolgd allemaal, maar zie net een stukje op CNN: die geven dus eigenlijk aan dat Kamala het Nation Wide slecht heeft gedaan. Vrijwel overal, ook in de democratische gebieden, heeft ze verloren tov Biden 4 jaar geleden, en heeft Trump juist meer stemmen gekregen. Dan zal het wel snel definitief rond zijn dit keer…
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215493405
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Musk is bij mijn weten niet in de VS geboren
Zou dat uitmaken dan? Het Hoge Gerechtshof is al in handen van de Republikeinen. Die kunnen vast wel een uitzondering maken.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:34:13 #156
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493408
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ik zie geen tweet?
Net gedaan

twitter
graag op anoniem
pi_215493411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De manier waarop dat gedaan moet worden kan ze natuurlijk niet uitleggen. Maar haar boodschap dat we rustig moeten blijven en Europees moeten samenwerken steun ik wel.
Incelfrikandel
pi_215493413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat klopt ook. De inflatie was een tijdlang torenhoog, ook in de VS.

Maar dat percentage is inmiddels gedaald naar 2,4 procent, mede door maatregelen die door de Biden-regering zijn genomen. Veel lager zal dat percentage niet worden, en economisch gezien is dat ook niet wenselijk.

Ik snap de frustratie van veel Amerikanen ook wel. Ze worden inderdaad geconfronteerd met hogere consumentenprijzen. Maar Trump gaat daar geen verandering in brengen, de VS gaat niet plots terug naar prijspeil van 2020 of 2016. Je moet er vooral voor zorgen dat de inflatie wordt beteugeld, waardoor de periodieke prijzenstijgingen stabiliseren en normaliseren. Dat is dus al gebeurd.
pi_215493416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Net gedaan

[ x ]
Dit zal hij zeker waarderen
pi_215493419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Was die afspraak er ja ? Dat wist ik niet, heb je daar misschien een artikel van?
Nog even nagezocht, hij blijkt het niet publiekelijk als harde belofte te hebben uitgesproken, maar wel intern als boodschap te hebben gebruikt binnen de democratische partij om de nominatie binnen te slepen:

https://thehill.com/opini(...)his-one-term-pledge/
  woensdag 6 november 2024 @ 09:35:56 #161
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493423
Maargoed, dit topic is wellicht niet de beste optie voor een Oekraïnediscussie.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 09:36:01 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493424
Het blijkt maar weer eens dat mensen liever hebben dat je simpele oplossingen voor problemen bedenkt die eigenlijk helemaal niets oplossen. Dan zegt dat problemen heel erg moeilijk zijn en dat je ze lastig volledig kunt oplossen met een simpele aanpak.

Wat in Nederland ook gebeurt is.

Ook laat het zien dat vooral loont om tegen mensen te zijn die anders zijn dan jou en in je aanpak gaat verwerken dat je zeker wel slechter gaat maken voor hun. (Dat de groep die zich aangesproken voelt ook de groep is die aangepakt wordt uiteindelijk maakt blijkbaar niet uit)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215493429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Biden had eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Kwam nu veel te laat, waardoor er te weinig momentum opgebouwd kon worden richting een sterke Democratische kandidaat. Harris heeft nooit echt kunnen overtuigen.
Het wereldwijde momentum is echter nu wel dat er overal tegen de zittende macht wordt gestemd. Voor elke andere kandidaat was dit een taaie verkiezing geweest.
Incelfrikandel
pi_215493430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, daarom moeten we ook een leger hebben dat zo sterk is dat Rusland niet met ons wil vechten.
Maar ze willen niet met ons vechten daarom vallen ze Oekraine aan en niet Polen. Daarom willen ze niet dat Oekraine in de navo komt, want dan kunnen de Russen geen landjepik meer doen. Dat was niet omdat ze dachten oh de navo is een tandeloze tijger het maakt geen fuck uit of Oekraine daarbij zit of niet.
Rusland wordt gewoon zwaar overdreven als ze een arm land als Oekraine amper aan kunnen. Totaal onrealistisch dat ze een gevecht met de EU ook met de huidige staat van de Europese legers enige kans zouden hebben.
Jammer genoeg is er blijkbaar een breedgedeeld waanbeeld in deze.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:37:01 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja Foxnews is al heel lang zo maar nu wordt ook WaPo langzaam conservatiever gemaakt door de eigenaren...

Amerika is nu al een 'flawed democracy' volgens de indexes. Dat gaat niet beter worden (ook niet in Europa/Nederland trouwens).

Maar ik hoop dat je gelijk hebt... ik zie het somber in. Meer en meer wordt het een plutocratie en AI gaat voor heel nare dingen zorgen.
Verschil met veel andere landen is dat de oppositie ook gewoon een sterke en georganiseerde partij is. Niet sterk genoeg om nu de verkiezingen te winnen. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon vele miljoenen aanhangers waarbij ook allerlei rijkelui zitten. Dat maakt terug vechten makkelijker.
pi_215493443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat percentage is inmiddels gedaald naar 2,4 procent, mede door maatregelen die door de Biden-regering zijn genomen. Veel lager zal dat percentage niet worden, en economisch gezien is dat ook niet wenselijk.

Ik snap de frustratie van veel Amerikanen ook wel. Ze worden inderdaad geconfronteerd met hogere consumentenprijzen. Maar Trump gaat daar geen verandering in brengen, de VS gaat niet plots terug naar prijspeil van 2020 of 2016. Je moet er vooral voor zorgen dat de inflatie wordt beteugeld, waardoor de periodieke prijzenstijgingen stabiliseren en normaliseren. Dat is dus al gebeurd.
Ja, maar dat is dus theorie. Leuk dat de prijzen nu redelijk stabiel zijn, maar die voelen dus als 'stabiel op een enorm hoog prijspeil'.

Dit punt, waar Biden trouwens echt niet de hoofdschuld van is, heeft de Democraten de das om gedaan. Ik denk ook niet dat een andere Democraat wel had gewonnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215493448
twitter

Was deze al gepost :')
  woensdag 6 november 2024 @ 09:38:52 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb het idee dat in de VS de inflatie vooral in de Levensmiddelen zat/zit
De inflatie wordt berekend over alles (behalve huizen) maar lijkt niet gelijk verdeeld te zijn over alle producten maar vooral over levensmiddelen. Deze markt is, veel meer dan andere markten voor het grootste deel in handen van slechts 3 bedrijven
  woensdag 6 november 2024 @ 09:39:10 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Verschil met veel andere landen is dat de oppositie ook gewoon een sterke en georganiseerde partij is. Niet sterk genoeg om nu de verkiezingen te winnen. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon vele miljoenen aanhangers waarbij ook allerlei rijkelui zitten. Dat maakt terug vechten makkelijker.
Ja in hoop dat je gelijk hebt maar ik ben een stuk somberder. Gebaseerd op Florida.

Rusland had ooit ook een oppositie met rijkelui erin.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493453
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar ze willen niet met ons vechten daarom vallen ze Oekraine aan en niet Polen. Daarom willen ze niet dat Oekraine in de navo komt, want dan kunnen de Russen geen landjepik meer doen. Dat was niet omdat ze dachten oh de navo is een tandeloze tijger het maakt geen fuck uit of Oekraine daarbij zit of niet.
Rusland wordt gewoon zwaar overdreven als ze een arm land als Oekraine amper aan kunnen. Totaal onrealistisch dat ze een gevecht met de EU ook met de huidige staat van de Europese legers enige kans zouden hebben.
Heb je wel eens op een kaart gekeken de laatste jaren?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:39:43 #171
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493456
Jill Stein heeft t met bijna 600.000 stemmen tot nu toe ook niet verkeerd gedaan...
pi_215493457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De manier waarop dat gedaan moet worden kan ze natuurlijk niet uitleggen. Maar haar boodschap dat we rustig moeten blijven en Europees moeten samenwerken steun ik wel.
Ik totaal niet. Rustig blijven zitten terwijl wij dezelfde kant op gaan is juist desastreus. Serieus we hebben zelf ook al een compleet nutteloze regering die grossiert in leugens zonder plan. Dan rustig blijven zitten terwijl het verder verslechterd is het domste wat je kan doen.
We zullen in actie moeten schieten. Dat hele rustig blijven is ook precies onderdeel waardoor Europa in de weinig benijdenswaardige positie zit waar we zitten, dik achter gaan lopen op Amerika in bijvoorbeeld welvaart.
Hoe meer ik erover nadenk hoe dommer ik haar uitspraken vindt.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:40:10 #173
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215493462
Iemand al mooie filmpjes van huilende dramaqueens die denken dat de wereld vergaat gezien?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215493472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Eens dat Rusland nu absoluut niet van plan is de EU aan te vallen. Maar Rusland heeft nu wel een draaiende oorlogsindustrie, dat hadden ze voor ze Oekraïne binnen vielen nog niet: https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-westerse-kwaliteit
Om Rusland bang genoeg te houden moeten wij dus ook onze productie en onze samenwerking opschroeven.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:41:22 #175
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_215493473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat is dus theorie. Leuk dat de prijzen nu redelijk stabiel zijn, maar die voelen dus als 'stabiel op een enorm hoog prijspeil'.

Dit punt, waar Biden trouwens echt niet de hoofdschuld van is, heeft de Democraten de das om gedaan. Ik denk ook niet dat een andere Democraat wel had gewonnen.
Denk ik ook niet, zag vanochtend een tweetje langskomen die volgens mij wel klopt. Als je de swing ziet, zo uniform tegen de Democraten in, dan zien we een electoraat wat gewoon kwoad is op de zittende macht en ze weg wil hebben. Zelfs een type Obama of FDR had dit spel niet gewonnen, denk ik (was het allicht closer geweest, maar dan nog).
  woensdag 6 november 2024 @ 09:41:32 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493474
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Het blijkt maar weer eens dat mensen liever hebben dat je simpele oplossingen voor problemen bedenkt die eigenlijk helemaal niets oplossen. Dan zegt dat problemen heel erg moeilijk zijn en dat je ze lastig volledig kunt oplossen met een simpele aanpak.

Ook laat het zien dat vooral loont om tegen mensen te zijn die anders zijn dan jou en in je aanpak gaat verwerken dat je zeker wel slechter gaat maken voor hun. (Dat de groep die zich aangesproken voelt ook de groep is die aangepakt wordt uiteindelijk maakt blijkbaar niet uit)
Veel mensen baseren hun stem niet op feiten of plannen, maar vooral op het beeld dat ze van een partij of politicus hebben. Het resultaat is dat niet diegene met het beste beleid maar de beste verkoper met de winst aan de haal gaat, ook als die luchtkastelen belooft.

Mensen laten zich graag voor de gek houden.
Huilen dan.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:43:09 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Die Van der Plas kan je toch niet serieus nemen joh. PVV met een trekker is dat. Vals wijf én een gevaar voor de democratische rechtsstaat.

Liegt alles bij elkaar, dikke matties met geteisem als Bart Nijman, Wierd Duk en andere gekken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb het idee dat in de VS de inflatie vooral in de Levensmiddelen zat/zit
Dan gaat de 100% tarrifs die Trump op de VS haar grootste groenteproducent wilt gooien wel helpen ja :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_215493487
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Veel mensen baseren hun stem niet op feiten of plannen, maar vooral op het beeld dat ze van een partij of politicus hebben. Het resultaat is dat niet diegene met het beste beleid maar de beste verkoper met de winst aan de haal gaat, ook als die luchtkastelen belooft.

Klopt. Perceptie verkoopt. Trump is een goede spreker en verkoper. Dat is belangrijker dan beleid.
pi_215493488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Heb je wel eens op een kaart gekeken de laatste jaren?
Goede inbreng. Sinds wanneer ben jij een shitposter. Je kunt toch je argument maken.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:43:44 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493490
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grondwetje aanpassen. Hebben ze 4 jaar de tijd voor. Ik zie het wel gebeuren.

#complotdenken
Huilen dan.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:45:25 #182
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_215493497
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ik zie geen tweet?
Via God
pi_215493500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goede inbreng. Sinds wanneer ben jij een shitposter. Je kunt toch je argument maken.
Moet ik echt gaan uitleggen dat Polen niet direct aan Rusland grenst afgezien van Kaliningrad? Dat ze 'Oekraïne aanvallen en niet Polen' is vrij simpel te verklaren met een blik op de kaart.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:46:31 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493506
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

#complotdenken
Die grondwet is niet aanpasbaar.

Los daarvan. Wat voor waarde heeft het voor MAGA om te proberen met een 82 jarige verder te gaan. Die moeten nu iemand positioneren als opvolger.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:46:54 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]

Was deze al gepost :')
Ik blijf het opvallend vinden dat journalistiek Nederland als sinds ik nieuws volg (jaren 70) altijd meent beter te weten wie de amerikanen zouden moeten stemmen dan de amerikanen zelf. Jubel en Joeghei als er een Democraat gekozen werd, treur en verdoemenis als er een republikein kwam
pi_215493514
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is hoe democatie werkt ja. Daarom is het ook geen geweldig systeem. De beste verkopers zijn niet de beste leiders. Uberhaupt natuurlijk best bizar, dat mensen denken dat een systeem dat meer dan 2000 jaar geleden bedacht is het beste systeem zou zijn. Op veel vlakken hebben we meer vernieuwd maar vernieuwing van het politieke systeem zal op enig moment ook noodzakelijk zijn.
Dan niet enkel op zijn D'66s ;)
pi_215493515
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij is 78. Zie hem hierna niet nog eens 4 jaar volmaken. Misschien schuift ie wel iemand anders naar voren dan.
Vance, ik denk dat die er al snel zal zitten. Zo moeilijk is het niet om artikel 25 uit de kast te halen. Trump is duidelijk aan het aftakelen en knetter was hij altijd al.

Trump is altijd wraakzuchtig geweest, Cohen had zijn koffers al klaar staan, maar hij zal niet de enige zijn waar Trumps wraakzuchtig oog op zal vallen.

De oude knarren op het hooggerechtshof gaan nu snel met pensioen, en er worden 30’ers of 40’ers voor in de plaats gezet. Strenge abortuswetten federaal. Nu zitten wij in Europa met een artsentekort, dus waarschijnlijk zijn dokters die nauwelijks meer een zwangere vrouw durven aan te raken hier heel erg welkom.

Melania die hem haat zal nog een paar maanden toneel moeten spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-11-2024 09:53:39 ]
pi_215493520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat Rusland nu absoluut niet van plan is de EU aan te vallen. Maar Rusland heeft nu wel een draaiende oorlogsindustrie, dat hadden ze voor ze Oekraïne binnen vielen nog niet: https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-westerse-kwaliteit
Om Rusland bang genoeg te houden moeten wij dus ook onze productie en onze samenwerking opschroeven.
Voorspellen vind ik lastig. Wat als de VS inderdaad uit de NAVO stopt? Dat lijkt een krankzinnig scenario, maar het is niet geheel ondenkbaar.

Rusland mag misschien geen partij zijn voor de gezamenlijke Europese strijdkrachten, maar het probleem is dat wij hier in West-Europa te angstig zijn. Ook is er weinig draagvlak voor daadwerkelijk de wapens oppakken tegen Rusland of een andere agressor. Ook zijn onze leger nog relatief zwak, de herbouw is pas kortgeleden in gang gezet.

Dus schiet een VS-loze NAVO een Baltische staat te hulp als het wordt binnengevallen. Op papier wel, maar ik durf m'n hand daar niet voor in het vuur te steken.

Verder zijn we al gewoon in oorlog met Rusland. De Russen beschouwen ons als de vijand en proberen ons op allerlei manier te ondermijnen. Poetin maakt er geen geheim van dat hij de westerse hegemonie wil breken, en er is geen enkele reden voor hem om nu afscheid te nemen van die ambitie. De spanningen met Rusland zullen de komende jaren eerder verder oplopen dan dat de angel eruit wordt gehaald.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:49:03 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die grondwet is niet aanpasbaar.

Los daarvan. Wat voor waarde heeft het voor MAGA om te proberen met een 82 jarige verder te gaan. Die moeten nu iemand positioneren als opvolger.
Voor Musk, niet Trump.

Verder: https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States
Huilen dan.
pi_215493529
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

#complotdenken
2/3e meerderheid in Huis en Senaat en 75% van de Staten nodig, dat gaat gewoon niet gebeuren. Over 4 jaar zijn er gewoon weer verkiezingen en als Trump er echt een puinhoop van maakt hebben de Democraten dan gewoon een hele goede kans om te winnen.

Het gaat dus 'gewoon' om 4 jaar puinhoop. Waarbij ik dus vooral vrees voor Oekraïne, Palestijnen, Taiwan en het klimaat. En natuurlijk voor de Amerikanen zelf, die zullen het meest last gaan krijgen van een incompetente president aan de knoppen, die ook nog eens het Huis ennde Senaat beheerst.
pi_215493532
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:

Mwoah, de democraten hebben dit ook wel aan zichzelf te danken door Harris naar voren te schuiven. Die heeft er als VP 4 jaar lang niks van gebakken, en de campagne was ook niet heel goed. Populisme doet het al tijden goed, maar in dit geval hadden de democraten ook wel echt een betere kandidaat naar voren kunnen schuiven.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_215493538
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Moet ik echt gaan uitleggen dat Polen niet direct aan Rusland grenst afgezien van Kaliningrad? Dat ze 'Oekraïne aanvallen en niet Polen' is vrij simpel te verklaren met een blik op de kaart.
Het gaat nu al over algehele mobilisatie in Rusland. Alsof die even door kan pakken. Maar goed ik had misschien beter Finland kunnen noemen. Doen alsof Rusland enige kans maakt tegen de Navo is echt alsof Trump een kans maakt in een vuistgevecht tegen zo'n UFC vechter.
pi_215493543
De Democrats moeten met oog op de 2028 verkiezingen hun eigen ideaalbeeld van een Democratische kandidaat los laten en de Democratische kiezers zelf een kandidaat laten kiezen waar zij 100 % vertrouwen in hebben. Zij hebben hun eigen versie van een Trump nodig die hetzelfde vertrouwen kan wekken bij mensen. 2016 en 2024 zijn hierdoor verloren jaren geweest.

Ik hoop echt dat er een nieuwe Obama, een nieuwe Bill Clinton, etc. ontstaat in het politieke landschap van de Democraten. Ze hebben er 1 nodig. En het is ook wel duidelijk dat Amerika op geen enkele manier klaar is voor een vrouwelijke president. Dan maar weer een man.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:50:22 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493545
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Voor Musk, niet Trump.

Verder: https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States
Ja hij kan worden aangevuld. Maar wat erin staat niet aangepast. Bovendien hebben ze daar niet genoeg zetels voor in de senaat.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:50:48 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is hoe democatie werkt ja. Daarom is het ook geen geweldig systeem. De beste verkopers zijn niet de beste leiders.
En het is natuurlijk veel makkelijker om luchtkastelen aan te prijzen (want laten we wel zijn: wie wil nou geen luchtkasteel???) dan om daadwerkelijk uitvoerbaar beleid te verkopen.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 09:51:02 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Writersright het volgende:

[..]
Klopt. Perceptie verkoopt. Trump is een goede spreker en verkoper. Dat is belangrijker dan beleid.
Dat snap ik dan weer niet, hij is een veroordeelde spektakel maker die dingen zegt, waar de gemiddelde Amerikaan waarschijnlijk van zegt, 'jezus dit zeg je toch niet hardop' ze stemmen dus op iemand die ze in de kroeg of op een feestje grappig zouden vinden. Dat vind ik altijd een moeilijk te verkroppen idee. Helemaal als je zijn track record bekijkt.

Maar ik denk dat er veel Amerikanen net als Nederlanders alleen tijdens de verkiezingen even een weekje politiek kijken, wellicht stemmen, en dan de boel weer uitzetten en doorgaan met hun dagelijkse dingen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:51:12 #197
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215493554
Zelensky c.s. zullen de plannen om kernwapens te maken nu wel echt omzetten in uitvoering (voor zover ze dat nog niet gedaan hadden). Europa gaat een spannende tijd tegemoet wanneer de hulp aan Oekraïne vanuit de VS droogvalt.
pi_215493555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:50 schreef Nexum het volgende:
De Democrats moeten met oog op de 2028 verkiezingen hun eigen ideaalbeeld van een Democratische kandidaat los laten en de Democratische kiezers zelf een kandidaat laten kiezen waar zij 100 % vertrouwen in hebben. Zij hebben hun eigen versie van een Trump nodig die hetzelfde vertrouwen kan wekken bij mensen. 2016 en 2024 zijn hierdoor verloren jaren geweest.

Ik hoop echt dat er een nieuwe Obama, een nieuwe Bill Clinton, etc. ontstaat in het politieke landschap van de Democraten. Ze hebben er 1 nodig. En het is ook wel duidelijk dat Amerika op geen enkele manier klaar is voor een vrouwelijke president. Dan maar weer een man.
Bizar eigenlijk. Zelfs Pakistan heeft al een vrouwelijke president gehad.
pi_215493556
Wat een nacht was het, ik heb intens genoten, een van de mooiste doorgehaalde nachten in heel veel jaren. De meltdowns overal, hier in dit topic, maar vooral bij CNN, Young turks, CBS en MSNBC. Die van Jones bij CNN was net zo episch als die in 2016, het was puur intens genieten, de tranen kwamen nog net niet over zn wangen. Helaas geen Elon Musk op het podium, en ook geen praatje, echt heel jammer, daarvoor bleef ik nog langer wakker. Die had daar gewoon bij moeten zijn, hij was er nota bene wel. Ach, ik ga een stukje rijker slapen dan toen ik opstond gister, en ik zal mijn ogen dichtdoen en rustig in slaap vallen met op de achtergrond deze heerlijke meltdown, en dromen over alle personen die Trump het leven onmogelijk hebben gemaakt, wat de toekomst voor die mensen in gaat houden. Ik persoonlijk hoop dat die ze allemaal te grazen gaat nemen. Morgen, overmorgen en in het weekend ga ik ALLES terugkijken betreft de Election Night, de volledige uitzending op CNN, Fox, MSNBC, CBS en de Young Turks :)

twitter
  woensdag 6 november 2024 @ 09:51:52 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Writersright het volgende:

[..]
Helemaal waar

Obama was zeer charismatisch, hoorde je niet veel van dat hij heel veel militair ingreep in Midden Oosten en Afrika. Bommen gooiden op iedereen die de VS niet aanstond
Trump werd en wordt verkocht als een totale gek, en bij hem hoorde je niet veel over dat ie nogal wat vredes akkoorden bracht in het midden oosten
pi_215493564
Leading in alle swing states.
Bloedbad w/
#superniger2020
pi_215493565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voorspellen vind ik lastig. Wat als de VS inderdaad uit de NAVO stopt? Dat lijkt een krankzinnig scenario, maar het is niet geheel ondenkbaar.

Rusland mag misschien geen partij zijn voor de gezamenlijke Europese strijdkrachten, maar het probleem is dat wij hier in West-Europa te angstig zijn. Ook is er weinig draagvlak voor daadwerkelijk de wapens oppakken tegen Rusland of een andere agressor. Ook zijn onze leger nog relatief zwak, de herbouw is pas kortgeleden in gang gezet.

Dus schiet een VS-loze NAVO een Baltische staat te hulp als het wordt binnengevallen. Op papier wel, maar ik durf m'n hand daar niet voor in het vuur te steken.

Verder zijn we al gewoon in oorlog met Rusland. De Russen beschouwen ons als de vijand en proberen ons op allerlei manier te ondermijnen. Poetin maakt er geen geheim van dat hij de westerse hegemonie wil breken, en er is geen enkele reden voor hem om nu afscheid te nemen van die ambitie. De spanningen met Rusland zullen de komende jaren eerder verder oplopen dan dat de angel eruit wordt gehaald.
Ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken. De onmiddelijke, binnen 24 uur geregelde unanieme steun voor Oekraïne in de EU had Poetin ook niet aan zien komen, dat was nogal een schok voor hem. Als Poetin de EU aan valt heeft hij binnen 48 uur te maken met legers uit Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje enz. Daar durf ik echt wel wat op in te zetten.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:53:16 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493572
quote:

[..]

True
Vind het nog steeds schandalig dat de WEU niet is staat was de oorlog in Jugoslavie te beëindigen, dat daar de VS voor nodig was
pi_215493575
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:52 schreef superniger het volgende:
Bloedbad w/
Wordt een pijnlijke uitslag ja. En wat te denken van New Jersey bijvoorbeeld. Bijna 47% van de stemmen zijn daar naar Trump gegaan. Bizar

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 06-11-2024 09:58:49 ]
pi_215493577
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh wist ik niet haha
Anders hadden ze allang al Ahnold als president gehad _O_
pi_215493578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Helemaal waar

Obama was zeer charismatisch, hoorde je niet veel van dat hij heel veel militair ingreep in Midden Oosten en Afrika. Bommen gooiden op iedereen die de VS niet aanstond
Trump werd en wordt verkocht als een totale gek, en bij hem hoorde je niet veel over dat ie nogal wat vredes akkoorden bracht in het midden oosten
En er nog meer drone-aanvallen liet uitvoeren dan Obama.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:53:51 #207
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493582
quote:
Bloedbad w/
Geen judas onder de swing states?

Erg mooi
graag op anoniem
pi_215493584
quote:

[..]

Zoals ik elders al typte. Ik zou als Oekraïne en Iran als de wiedeweerga mijn kernwapenprogramma opvoeren.
Aan de VS heb je weinig tot niets. En als EU zijnde zou ik ook sturen op uitbreiding van de eigen kernmacht.
Desnoods Duitsland/Polen met een eigen sub met Franse icbm's.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215493585
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bizar eigenlijk. Zelfs Pakistan heeft al een vrouwelijke president gehad.
Het helpt ook niet mee dat de twee vrouwen die door de partij zijn aangevoerd beide op een niet eerlijke wijze zijn gekozen. Kamala is overduidelijk wat dat betreft, en Hillary was vooraf extreem erg gepushed door de partij wat Sanders de win heeft gekost.

Als er al ooit een vrouw is die kans heeft om president te worden, dan moet het eentje zijn die niet vooraf bepaald is door de partij. Zij moet door het volk gekozen worden. Kamala die de popular vote verliest is daar het grootste voorbeeld van.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215493591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zou dat uitmaken dan? Het Hoge Gerechtshof is al in handen van de Republikeinen. Die kunnen vast wel een uitzondering maken.
Ja want dat staat in de Grondwet. Die is niet zomaar te wijzigen.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 09:54:48 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493592
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Mwoah, de democraten hebben dit ook wel aan zichzelf te danken door Harris naar voren te schuiven. Die heeft er als VP 4 jaar lang niks van gebakken, en de campagne was ook niet heel goed. Populisme doet het al tijden goed, maar in dit geval hadden de democraten ook wel echt een betere kandidaat naar voren kunnen schuiven.
Die had eenzelfde verhaal moeten verkopen en ook moeten op boxen tegen een fantasie van een 'great America' en als je die fantasie die elke Amerikaan heeft loskoppelt van realiteit is het een ideaal waar je lastig tegen vecht.

Wat ze er tegenover zetten is make Amerika great for everybody. En dat klinkt voor Amerikanen dan weer een stuk minder dat betekent dat 'die anderen' ook mee plukken, dat kan natuurlijk niet.
pi_215493594
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een nacht was het, ik heb intens genoten, een van de mooiste doorgehaalde nachten in heel veel jaren. De meltdowns overal, hier in dit topic, maar vooral bij CNN, Young turks, CBS en MSNBC. Die van Jones bij CNN was net zo episch als die in 2016, het was puur intens genieten, de tranen kwamen nog net niet over zn wangen. Helaas geen Elon Musk op het podium, en ook geen praatje, echt heel jammer, daarvoor bleef ik nog langer wakker. Die had daar gewoon bij moeten zijn, hij was er nota bene wel. Ach, ik ga een stukje rijker slapen dan toen ik opstond gister, en ik zal mijn ogen dichtdoen en rustig in slaap vallen met op de achtergrond deze heerlijke meltdown, en dromen over alle personen die Trump het leven onmogelijk hebben gemaakt, wat de toekomst voor die mensen in gaat houden. Ik persoonlijk hoop dat die ze allemaal te grazen gaat nemen. Morgen, overmorgen en in het weekend ga ik ALLES terugkijken betreft de Election Night, de volledige uitzending op CNN, Fox, MSNBC, CBS en de Young Turks :)

[ x ]
Jemig, hebben ze het nog steeds over die opmerking van dat Cheney het slecht zou doen in een oorlog? En nu zelfs vertaald als dat Trump haar voor een vuurpeloton zou willen?
Dat soort misconstructie zorgt er precies voor dat de media onbetrouwbaarder wordt, wat Trump alleen maar hielp.
pi_215493605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Eagles89 het volgende:

[ x ]
Goed verhaal Eagles89!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:56:30 #214
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het helpt ook niet mee dat de twee vrouwen die door de partij zijn aangevoerd beide op een niet eerlijke wijze zijn gekozen. Kamala is overduidelijk wat dat betreft, en Hillary was vooraf extreem erg gepushed door de partij wat Sanders de win heeft gekost.
Dit is het grote probleem van de democraten. Mooi verwoord.
graag op anoniem
pi_215493615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Zelensky c.s. zullen de plannen om kernwapens te maken nu wel echt omzetten in uitvoering (voor zover ze dat nog niet gedaan hadden). Europa gaat een spannende tijd tegemoet wanneer de hulp aan Oekraïne vanuit de VS droogvalt.
De rest van Europa moet dat ook maar gaan doen. Op de VS kunnen we niet meer rekenen. Plan B voor een afschrikwekkende werking is nucleaire proliferatie.
pi_215493620
quote:

[..]

Als er al ooit een vrouw is die kans heeft om president te worden, dan moet het eentje zijn die niet vooraf bepaald is door de partij. Zij moet door het volk gekozen worden. Kamala die de popular vote verliest is daar het grootste voorbeeld van.
Kamala komt bij ontzettend nep over. Had volgens mij ook weinig lange interviews waarin je echt een beeld van haar kon krijgen.
Daarnaast was de hele campagne niet Harris vs Trump maar Niet op Trump stemmen vs wel voor Trump stemmen.
pi_215493624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wordt een pijnlijke uitslag ja. En wat te denken van New Jersey bijvoorbeeld. Bijan 47% van de stemmen zijn daar naar Trump gegaan. Bizar
Connecticut ook al zoiets. Heel opvallend.
pi_215493627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken. De onmiddelijke, binnen 24 uur geregelde unanieme steun voor Oekraïne in de EU had Poetin ook niet aan zien komen, dat was nogal een schok voor hem. Als Poetin de EU aan valt heeft hij binnen 48 uur te maken met legers uit Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje enz. Daar durf ik echt wel wat op in te zetten.
Op papier heb je helemaal gelijk. Maar overleeft de NAVO een Amerikaanse exit? Wat gebeurt er dan met bestaande afspraken?

Het is natuurlijk afwachten wat de VS onder Trump doet, maar in het meest extreme geval slaan we een onbekende weg in. We weten simpelweg niet wat de gevolgen zijn van een Amerikaanse NAVO-exit. Hoe gaan andere lidstaten reageren? Er kan een geheel nieuwe dynamiek ontstaan, die leidt tot het uiteenvallen van het bondgenootschap. Maar het is ook mogelijk dat de West-Europese lidstaten er juist de schouders onder zetten.
pi_215493628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het gaat nu al over algehele mobilisatie in Rusland. Alsof die even door kan pakken. Maar goed ik had misschien beter Finland kunnen noemen. Doen alsof Rusland enige kans maakt tegen de Navo is echt alsof Trump een kans maakt in een vuistgevecht tegen zo'n UFC vechter.
"kans maken tegen" is natuurlijk een beetje een vaag begrip.
Finland is sowieso een interessant geval, want die zaten voor deze oorlog niet eens in de NAVO. Wel in de EU natuurlijk, maar dat is in de basis geen militair bondgenootschap.
Oekraïne is natuurlijk ook wel interessant in het kader van de grondstoffen en de misschien misplaatste hoop dat er veel Oekraïners waren die een Groot-Rusland een warm hart toe dragen. Maar ik heb absoluut niet de illusie dat de imperialistische neigingen van Poetin ophouden bij Oekraïne.
En de staat van de Europese defensie-industrie is helemaal niet zo denderend en veel van onze politici dragen Poetin om onverklaarbare redenen een warm hart toe. Ik moet het allemaal nog zien als het begint met het voeden van onrust in een land als Finland, vervolgens het standaardtrucje van 'ingrijpen om de etnisch Russische bevolking te beschermen' en ga zo maar door.
pi_215493630
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik blijf het opvallend vinden dat journalistiek Nederland als sinds ik nieuws volg (jaren 70) altijd meent beter te weten wie de amerikanen zouden moeten stemmen dan de amerikanen zelf. Jubel en Joeghei als er een Democraat gekozen werd, treur en verdoemenis als er een republikein kwam
Logisch toch. Republikeinen hebben wij in Europa ook veel langdurige last van. Ook nu hebben ze volledig gelijk dat Trump weer 4 jaar een pleurisbende gaat worden wat nadelig is voor iedereen. Wat wil je dan, dat ze hun werk niet doen en liegen dat het niks uitmaakt dat de rijken rijker worden. Dat Trump weer uit klimaatverdragen gaat, tariefmuren wil etcetera. Het is niet het einde der tijden maar het is uiteraard zeer slecht nieuws. Daarbij is Amerika een voorbode voor ons. Onze politiek wordt ook steeds leugenachtiger en incapabeler om de problemen op te lossen waar we het meeste last van hebben.
pi_215493635
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:53 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Hey gezellig ben jer weer. Je wist het allemaal wel goed te vertellen een paar dagen geleden hè, wel lef dat je je hier na al die onzin nog weer laat zien. Ben benieuwd of Koos, Garland nog wat en de rest ook gewoon weer na wekenlang onzin verhalen te verkopen, tevoorschijn komen.
Ja natuurlijk, AMV gaat van haat en hoop volledig naar haat. Ik ga het ook voor gezien houden hier. Ik zal af en toe wel eens lezen wat de gemoederen bezig houd maar ik heb weinig zin om op elke hoax weer te reageren.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:58:36 #222
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215493641
Nou ik heb het al verwerkt. Dit is blijkbaar wat Amerika wil. En iedereen krijgt wat het verdient.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215493642
quote:

[..]

Harris die de popular vote verliest is gewoon het bewijs dat geen enkele Democraat had gewonnen, de verkiezing was al verloren voor hij begon.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:58:54 #224
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:56 schreef Writersright het volgende:

[..]
Kamala komt bij ontzettend nep over. Had volgens mij ook weinig lange interviews waarin je echt een beeld van haar kon krijgen.
Daarnaast was de hele campagne niet Harris vs Trump maar Niet op Trump stemmen vs wel voor Trump stemmen.
In POL werd dit nauwelijks eerder voor de verkiezingen benoemd
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 10:00:06 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493656
Maar fijn dat Eagles een mooie nacht achter de rug heeft. Als genieten van teleurgestelde en bezorgde mensen, alsof het een voetbalwedstrijd is, je grootste lol is in je leven, dan moet het verder een enorme dorre treurnis zijn. Dat is in de praktijk ook altijd zo.
pi_215493657
quote:

[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.

Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?

Dat is HET grote verschil met Obama.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:00:12 #227
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493658
Florida referendum gecalled. Abortusverruiming komt er NIET
  woensdag 6 november 2024 @ 10:00:48 #228
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493665
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben we dat ook weer gehad.
graag op anoniem
pi_215493668
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:58 schreef Gunner het volgende:
Nou ik heb het al verwerkt. Dit is blijkbaar wat Amerika wil. En iedereen krijgt wat het verdient.
Als er flink gesneden gaat worden in social benefits zoals de bedoeling lijkt kan de schadenfreude richting de Trump stemmers die hiervan afhankelijk zijn en dan in de problemen komen niet onderdrukken.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:01:19 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Harris die de popular vote verliest is gewoon het bewijs dat geen enkele Democraat had gewonnen, de verkiezing was al verloren voor hij begon.
Ik denk dat theoretisch iedere verkiezing winnaar is. Maar ze hebben gewoon niet de goede kandidaat/strategie.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 10:01:33 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493672
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.

Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?

Wellicht had Biden het wel gewonnen ;)
pi_215493675
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die had eenzelfde verhaal moeten verkopen en ook moeten op boxen tegen een fantasie van een 'great America' en als je die fantasie die elke Amerikaan heeft loskoppelt van realiteit is het een ideaal waar je lastig tegen vecht.

Wat ze er tegenover zetten is make Amerika great for everybody. En dat klinkt voor Amerikanen dan weer een stuk minder dat betekent dat 'die anderen' ook mee plukken, dat kan natuurlijk niet.
Biden is het wel gelukt om van Trump te winnen, je bent niet kansloos tegen dat soort retoriek. Wel benieuwd welke groep in de swing states nou het verschil heeft gemaakt en met welke motivatie.

Harris heeft gewoon stukken minder mensen op de been gebracht dan Biden. Dat ligt niet alleen aan het populisme of de kiezer. Hoop dat de democraten snel met een betere en frisse koers komen zodat de maga beweging over 4 jaar weer eruit is. Wordt wel weer 4 jaar ellende.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_215493677
quote:
[ afbeelding ]
Ook een zeer belangrijke overwinning.
pi_215493678
quote:
[ afbeelding ]
Teveel Caribische mannen in de staat, die zijn totaal niet van de vrouwenrechten
pi_215493680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Hebben we dat ook weer gehad.
pi_215493681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Op papier heb je helemaal gelijk. Maar overleeft de NAVO een Amerikaanse exit? Wat gebeurt er dan met bestaande afspraken?

Het is natuurlijk afwachten wat de VS onder Trump doet, maar in het meest extreme geval slaan we een onbekende weg in. We weten simpelweg niet wat de gevolgen zijn van een Amerikaanse NAVO-exit. Hoe gaan andere lidstaten reageren? Er kan een geheel nieuwe dynamiek ontstaan, die leidt tot het uiteenvallen van het bondgenootschap. Maar het is ook mogelijk dat de West-Europese lidstaten er juist de schouders onder zetten.
De verdedigingsclausule in het verdrag van de EU is nog veel scherper dan die van de NAVO, de EU heeft de NAVO niet nodig om elkaar te verdedigen.

https://ecer.minbuza.nl/e(...)20bijstand%20genoemd.

quote:
Indien een EU-lidstaat op zijn grondgebied doelwit is van een gewapende agressie, rust op de andere EU-lidstaten de plicht om deze lidstaat met alle middelen waarover zij beschikken hulp en bijstand te verlenen. Dit wordt de clausule inzake wederzijdse verdediging of de clausule inzake wederzijdse bijstand genoemd.
Een Litouwen of Finland hoeft echt niet te vrezen voor Rusland zolang we in de EU ons leger op peil houden, ook niet als de NAVO opgeheven wordt.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:02:06 #237
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ook een zeer belangrijke overwinning.
DeSantisgod
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 10:02:21 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215493686
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Biden is het wel gelukt om van Trump te winnen, je bent niet kansloos tegen dat soort retoriek. Wel benieuwd welke groep in de swing states nou het verschil heeft gemaakt en met welke motivatie.

Harris heeft gewoon stukken minder mensen op de been gebracht dan Biden. Dat ligt niet alleen aan het populisme of de kiezer. Hoop dat de democraten snel met een betere en frisse koers komen zodat de maga beweging over 4 jaar weer eruit is. Wordt wel weer 4 jaar ellende.
twitter
pi_215493688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja want dat staat in de Grondwet. Die is niet zomaar te wijzigen.
Dat weet ik maar gaat de hoogste rechtbank dan niet over de interpretatie daarvan? Die is onder hun controle.
Ze hebben al laten zien dat ze zeer partijdig durven zijn in hun interpretaties.
Heb je niet meegekregen hoe bij Trump's rechtzaken de grondwet al een keer volledig met de voeten werd getreden.
Hier heb je bijvoorbeeld LegalEagle daarover
pi_215493691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De verdedigingsclausule in het verdrag van de EU is nog veel scherper dan die van de NAVO, de EU heeft de NAVO niet nodig om elkaar te verdedigen.

[..]
Een Litouwen of Finland hoeft echt niet te vrezen voor Rusland zolang we in de EU ons leger op peil houden, ook niet als de NAVO opgeheven wordt.
Het is gewoon tijd voor veel kernwapens en daarmee dreigen als Rusland het idee krijgt ons te willen aanvallen.
pi_215493692
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:58 schreef Gunner het volgende:
Jammer dat de rest van de wereld er ook onder gaat lijden. Het is een grote clusterfuck wat er gaande is in de westerse democratieën, Nederland incluis.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 10:03:18 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als er flink gesneden gaat worden in social benefits zoals de bedoeling lijkt kan de schadenfreude richting de Trump stemmers die hiervan afhankelijk zijn en dan in de problemen komen niet onderdrukken.
Maar dat is niet de schuld van Trump, maar dat komt alleen maar omdat hij niet mag doen wat hij wil. Je moet hem gewoon meer macht geven, dan komt het wel goed.

(Volgensmij hebben Wilders en Trump dezelfde schrijver)
pi_215493697
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Sleepy Joe had het wellicht net iets beter gedaan, maar ook hij was waarschijnlijk (letterlijk) gekelderd voordat het hele festijn kon beginnen _O-

Ik hoop dat Pete Buttigieg het vertrouwen van de Democratische kiezers kan winnen. Die man staat echt ergens voor en is ook een ontzettend goed, en rustig spreker.

pi_215493698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Momo het volgende:

[..]
[ x ]
Ja dit bleek al snel toen men in ging zoomen op de normaliter democratische bolwerken en hoeveel procent Trump daar heeft weggesnoept. Soms wel 10-20%
pi_215493699
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:39 schreef Mikeytt het volgende:
Jill Stein heeft t met bijna 600.000 stemmen tot nu toe ook niet verkeerd gedaan...
Die heeft haar werk gedaan en kan weer terug in haar stasispod voor 4 jaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215493700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef KingRoland het volgende:

[..]
DeSantisgod
Wat mij betreft de kandidaat voor 2028. Een geweldige politicus met een uitstekende staat van dienst.
pi_215493701
quote:

[..]
Harris had naar Joe Rogan moeten gaan.
#superniger2020
pi_215493705
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat weet ik maar gaat de hoogste rechtbank dan niet over de interpretatie daarvan? Die is onder hun controle.
Ze hebben al laten zien dat ze zeer partijdig durven zijn in hun interpretaties.
Heb je niet meegekregen hoe bij Trump's rechtzaken de grondwet al een keer volledig met de voeten werd getreden.
Hier heb je bijvoorbeeld LegalEagle daarover
Voor wetsartikelen die moet worden uitgelegd wellicht. Dat geldt niet voor niets dit artikel.
pi_215493707
quote:

[..]
Ja ik denk ook wel dat er iets te veel wordt onderschat hoe gepolariseerd de VS is. En een Trump trekt ook gewoon best wat stemmen, niet alleen in relatieve zin, maar ook in absolute zin. Dat heeft allerlei oorzaken, maar een historisch slechte kandidaat voor de GOP is het zeker niet, integendeel.
pi_215493708
quote:

[..]
Dat kan je helemaal niet zeggen. Harris was gewoon een zwakke kandidaat, net zoals Biden een zwakke kandidaat was.

Als je fatsoenlijke primaries had gehad dan was Harris daar ook nooit als kandidaat uitgekomen. Met een Newsom ofzo hadden de Democraten echt een veel betere kans gehad
  woensdag 6 november 2024 @ 10:04:33 #251
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493710
Jammer dat niemand hier Jill Stein feliciteert met 600k stemmers

Alleen maar negativiteit
graag op anoniem
pi_215493713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat theoretisch iedere verkiezing winnaar is. Maar ze hebben gewoon niet de goede kandidaat/strategie.
Het lag niet aan de kandidaat of de strategie, de hoofdreden is gewoon dat in de afgelopen 4 jaar veel prijzen enorm zijn gestegen. En dat is niet de schuld van Biden, maar zo voelt het voor veel mensen wel. Fijn, al die mensenrechten e.d., maar aan het eind van je geld een stuk maand over houden komt toch een stuk dichter bij.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:04:58 #253
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493717
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat kan je helemaal niet zeggen. Harris was gewoon een zwakke kandidaat, net zoals Biden een zwakke kandidaat was.

Als je fatsoenlijke primaries had gehad dan was Harris daar ook nooit als kandidaat uitgekomen. Met een Newsom ofzo hadden de Democraten echt een veel betere kans gehad
Eens
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 10:05:04 #254
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493718
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik betwijfel het ten zeerste. Zelfs Trump, die nauwelijks drie woorden foutloos achter elkaar kan uitspreken en echt de meest onnavolgbare verhalen in een microfoon staat te spugen op zijn rallies, leek een fitte, energieke puppy in verhouding tot.
pi_215493723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Maar je kan al raden wie de schuld gaan krijgen van de ellende die je dan gaat zien. ;)
  woensdag 6 november 2024 @ 10:06:02 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493730
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Denk dat het vooral zegt dat de gemiddelde Amerikaan aan zichzelf denkt. En dat de gemiddelde Amerikaan best aardig rondkomt maar meer wil. Het zit een beetje in de mentaliteit hè.
Zeg maar net als de gemiddelde Nederlander.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215493735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, AMV gaat van haat en hoop volledig naar haat. Ik ga het ook voor gezien houden hier. Ik zal af en toe wel eens lezen wat de gemoederen bezig houd maar ik heb weinig zin om op elke hoax weer te reageren.
Aangezien je reageert op een post waarin mijn naam wordt genoemd (terwijl ik nooit ook maar een woord heb gewisseld met de betreffende user), wil ik hier toch even een ander over kwijt.

1. Ik heb zelfs niet eens de verwachting uitgesproken dat Harris ging winnen. Ik heb altijd gezegd dat ik het wel zie op de dag na de verkiezingen. Nu dus.
2. Waarom zou ik mij hier niet meer laten zien? Vannacht heb ik gewoon geslapen en de verkiezingen verder niet gevolgd, want mijn wekkertje ging gewoon weer vroeg.
3. Welke hoax heb ik precies verspreid? Ik heb tot in den treure herhaald dat Trump zijn VP vier jaar geleden opriep de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren, dat hij leugens bleef herhalen over de verkiezingen en dat hij nep-kiesmannen in wilde zetten zodat hij alsnog kon worden uitgeroepen tot winnaar. Allemaal feiten.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:06:40 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef KingRoland het volgende:

Alleen maar negativiteit
Jill Stein is van het Kremlin.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 november 2024 @ 10:06:45 #259
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat mij betreft de kandidaat voor 2028. Een geweldige politicus met een uitstekende staat van dienst.
Hahahaha.
pi_215493749
Vraag is nu wel wie de Republikeinse Partij gaat afleveren na Trump. Blijven ze de populistische koers aanhouden of niet?
pi_215493753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
"kans maken tegen" is natuurlijk een beetje een vaag begrip.
Finland is sowieso een interessant geval, want die zaten voor deze oorlog niet eens in de NAVO. Wel in de EU natuurlijk, maar dat is in de basis geen militair bondgenootschap.
Oekraïne is natuurlijk ook wel interessant in het kader van de grondstoffen en de misschien misplaatste hoop dat er veel Oekraïners waren die een Groot-Rusland een warm hart toe dragen. Maar ik heb absoluut niet de illusie dat de imperialistische neigingen van Poetin ophouden bij Oekraïne.
En de staat van de Europese defensie-industrie is helemaal niet zo denderend en veel van onze politici dragen Poetin om onverklaarbare redenen een warm hart toe. Ik moet het allemaal nog zien als het begint met het voeden van onrust in een land als Finland, vervolgens het standaardtrucje van 'ingrijpen om de etnisch Russische bevolking te beschermen' en ga zo maar door.
Tja ik moet nog maar zien dat als ze het standaardtrucje van onrust voeden doen. Dat we uberhaupt bereid zijn daar wat tegen te doen. Kun je een groot leger hebben. Als iemand als Wilders 76 zetels heeft gaan er geen Nederlandse troepen zijn homie Putin in de weg zitten. Zelfde voor een type als Orban. Zelfde als een AfD in DE aan de macht is. Zelfde als Le-Pin in Frankrijk op de troon zit. In die gevallen dienen die grote legers enkel om de autoritaire leiders hun ego te stroken. Ik geloof er helemaal niks van dat het effectief is. Ook nu zou de NAVO uiteraard makkelijk Putin kúnnen stoppen maar we doen het niet want dat is kostbaar en extreem gevaarlijk. Maar andersom geldt hetzelde. Voor Putin zal ongeacht onze defensie uitgaven het veel te riskant zijn om Europa aan te vallen. Wat als een type Boris Johnson achter de knoppen zit in de UK en een paar atoomwapentjes afvuurt.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:08:20 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215493754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:07 schreef Nexum het volgende:
Vraag is nu wel wie de Republikeinse Partij gaat afleveren na Trump. Blijven ze de populistische koers aanhouden of niet?
Gewoon Trump 2028
  woensdag 6 november 2024 @ 10:08:39 #263
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493760
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Ik sta volledig achter Pete Buttigieg (niet letterlijk!).
pi_215493763
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Gewoon Trump 2028
MELANIAGENOT!!!!!
pi_215493764
Alvast Rusland feliciteren. Straks met Amerikaanse dollars Europa binnenwaltsen.

:{
  woensdag 6 november 2024 @ 10:09:24 #266
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493773
quote:

[..]

Het is veel meer dan de NAVO, een verdeeld Europa, niet alleen op Militair vlak, is economisch en politiek van voordeel voor de hegonomie van de VS.
pi_215493777
quote:

[..]

[..]
We gaan het zien. Het ligt er ook maar net aan wie in West-Europa de komende jaren aan de touwtjes trekt. Als deze radicaal-rechtse storm aanhoudt, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de internationale verhoudingen op ons continent.

Wij hebben zelf nu een kabinet dat op z'n minst kritisch is op internationale samenwerking en de EU vooral lijkt te zien als een last. Godzijdank zitten de VVD en NSC in deze coalitie, anders zou er een stevige anti-EU wind waaien in Den Haag.
pi_215493784
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ik sta volledig achter Pete Buttigieg (niet letterlijk!).
Ik ook. Die zou zelfs Indiana weer naar blauw kunnen omtoveren :D
pi_215493785
quote:

[..]

Obama had hier ook verloren. De VS is een tribale maatschappij. Je bent rood of je bent blauw en een klein gedeelte wisselt vooral op basis van de economie naar het lijkt. En gezien de economie van de VS ongeveer het beste draait van de hele wereld momenteel en veruit het beste herstelt na Covid is dat ook een bewijs dat hoe mensen het 'voelen' de doorslag geeft. En feiten boeien niet bij gevoel.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:10:25 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215493786
quote:

[..]

Trump zal wel coalities aangaan met 'the willing'. dwz de noordelijke Oost-europese staten die volkomen volgzaam zijn plus Nederland.
The End Times are wild
  woensdag 6 november 2024 @ 10:11:03 #271
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215493798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik geef je groot gelijk. Je bijdragen hier waren van een veel te diep niveau met linkjes en netjes met allemaal argumenten komen, maar die lui waarmee je in discussie ging hadden zó’n enorm bevoordeelde en door de mainstream media gehersenspoelde mening, dat ik allang door had dat met hun in discussie gaan, geen enkele zin had, maar respect voor jou dat je het constant bleef volhouden. Ik had er de zin en tijd ook niet voor. Dat ze vervolgens in de laatste week zelfs met een landslide overwinning voor Harris kwamen en Florida en Texas serieus blauw konden gaan kleuren, zeiden dat Trump het fysiek niet aan kom terwijl die zo ongeveer 10x meer rallies dan Harris deed, dat ze die extreem debiele hoax over Cheney 1:1 hier na liepen te praten, én die uitspraak van een overduidelijk grap van een comedian, als een serieus agendapunt rechtstreeks van Trump vandaan serieus namen, deed me wel realiseren dat dit geen open topic meer was, maar een soort Harris propaganda kanaal. Daardoor stapte ik er vorige week al een tijdje uit en zou ik vannacht nog even terugkeren, maar ik houd het nu ook weer voor gezien. De meesten hier leven in zo’n enorme “alles wat ik in de Volkskrant en op het NOS Journaal zie is waar” bubbel, die moet je daar lekker in laten. Af en toe worden ze dan zoals vannacht opeens wakker geschud dat ze totaal niet snappen wat er écht speelt, maar soit, na een paar uurtjes lopen ze alweer rustig verder alsof er niks gebeurd was.
pi_215493799
quote:

[..]
Natuurlijk niet, de democraten hadden echt wel met een sterkere kandidaat kunnen komen. Harris is niet perfect. Ze was ook niet waardeloos, ik vond haar niet eens slecht. Maar als je zeg zo'n Michelle Obama hoort speechen, stukken beter. Ze hebben ook mannen in de gelederen als Buttigieg of Newsom. Ze hebben Bernie. Dan zijn er vast nog lui waar ik nooit van gehoord heb die ook heel wat kunnen. Maarja de democraten willen telkens alleen maar hun establishment het laten proberen dat werkt vaak niet.
pi_215493802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:07 schreef Nexum het volgende:
Dat is niet langer aan de GOP. Trump gaat zelf een opvolger aanwijzen.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:11:38 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493804
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We gaan het zien. Het ligt er ook maar net aan wie in West-Europa de komende jaren aan de touwtjes trekt. Als deze radicaal-rechtse storm aanhoudt, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de internationale verhoudingen op ons continent.

Wij hebben zelf nu een kabinet dat op z'n minst kritisch is op internationale samenwerking en de EU vooral lijkt te zien als een last. Godzijdank zitten de VVD en NSC in deze coalitie, anders zou er een stevige anti-EU wind waaien in Den Haag.
VVD en NSC zijn natuurlijk ook geen EU-liefhebbers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215493808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:06 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hahahaha.
Die man met het charisma van een natte dweil die even dacht het tegen Trump op te kunnen nemen. Daar hebben we het over toch? :P
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Shocker... :|)
Als er ook maar iets terechtkomt van de plannen van Trump kun je bovendien fluiten naar die goedkope Doritos :P
  woensdag 6 november 2024 @ 10:12:31 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493813
quote:

[..]

[..]
Probleem van Europa is vooral dat er geen echte eenheid is, zoals ik eerder zei, we waren nog geeneens in staat een pestpokken landje als Servie zover te brengen dat de oorlog in Jugoslavie stopte
pi_215493814
quote:

Alleen maar negativiteit
Ze werd wel opgeklopt als potentiele dealbreaker zeg. Dat heeft ze bepaald niet waargemaakt.
pi_215493831
In Iowa was met een 'peiling' kort geleden nog een winst voor Harris voorspeld met 3% verschil.
Nu blijkt de uitslag te zijn met Trump met 56% tegenover Harris met 42% van de stemmen.

Zou zo'n 'peiling' juist de potentiële Trump-stemmers hebben aangewakkerd om daadwerkelijk te gaan stemmen?
pi_215493832
Tijd om plannen te maken om uit Europa te emigreren, ik zie het erg somber in voor ons continent en mijn kinderen
pi_215493841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:14 schreef byah het volgende:
Tijd om plannen te maken om uit Europa te emigreren, ik zie het erg somber in voor ons continent en mijn kinderen
We gaan je missen.
#superniger2020
  woensdag 6 november 2024 @ 10:15:48 #282
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493842
quote:

Alleen maar negativiteit
Die viel harder door het mandje dan een driepunter van Stephen Curry.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 6 november 2024 @ 10:16:05 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja ik moet nog maar zien dat als ze het standaardtrucje van onrust voeden doen. Dat we uberhaupt bereid zijn daar wat tegen te doen. Kun je een groot leger hebben. Als iemand als Wilders 76 zetels heeft gaan er geen Nederlandse troepen zijn homie Putin in de weg zitten. Zelfde voor een type als Orban. Zelfde als een AfD in DE aan de macht is. Zelfde als Le-Pin in Frankrijk op de troon zit. In die gevallen dienen die grote legers enkel om de autoritaire leiders hun ego te stroken. Ik geloof er helemaal niks van dat het effectief is. Ook nu zou de NAVO uiteraard makkelijk Putin kúnnen stoppen maar we doen het niet want dat is kostbaar en extreem gevaarlijk. Maar andersom geldt hetzelde. Voor Putin zal ongeacht onze defensie uitgaven het veel te riskant zijn om Europa aan te vallen. Wat als een type Boris Johnson achter de knoppen zit in de UK en een paar atoomwapentjes afvuurt.
Wilders zal niet zo snel 76 zetels krijgen (hoewel Meloni zoiets met Acerbo wetgeving nu wel probeert), alleen samen met BBB, JA21 en FvD heb je toch al snel een heel akelig clubje bij elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Obama had hier ook verloren. De VS is een tribale maatschappij. Je bent rood of je bent blauw en een klein gedeelte wisselt vooral op basis van de economie naar het lijkt. En gezien de economie van de VS ongeveer het beste draait van de hele wereld momenteel en veruit het beste herstelt na Covid is dat ook een bewijs dat hoe mensen het 'voelen' de doorslag geeft. En feiten boeien niet bij gevoel.
Dacht jij ook niet lang dat Biden nog altijd een kans maakte. Deze atitude is precies waarom de democraten nooit veranderen. De hand gaat gewoon nooit in de eigen boezem. Je verliest van Trump, veel zwakker wordt een kandidaat niet. Maar nee de democraten treft geen blaam, die deden alles perfect. God stond gewoon aan de andere kant 8)7
  woensdag 6 november 2024 @ 10:17:33 #285
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493860
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Die man met het charisma van een natte dweil die even dacht het tegen Trump op te kunnen nemen. Daar hebben we het over toch? :P
De man die op het Republikeinse feestje afging als een gieter en weer met de staart tussen de benen dictatortje ging spelen in Florida. Om over zijn poging tot glimlachen nog te zwijgen. By all means, laat hem nationaal gaan.
pi_215493867
quote:

[..]

Dezelfde fout maakten de Democraten in 2016 ook, met het te geforceerd naar voren willen schuiven van Hillary Clinton.
pi_215493870
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar dat is niet de schuld van Trump, maar dat komt alleen maar omdat hij niet mag doen wat hij wil. Je moet hem gewoon meer macht geven, dan komt het wel goed.

(Volgensmij hebben Wilders en Trump dezelfde schrijver)
Aangezien Trump straks overal de macht heeft zou dat een belachelijk argument zijn. Maar de cognitie dissonantie is groot genoeg dus ik sluit het niet uit.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:18:20 #288
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493871
DeSantis gaat het doen over 4 jaar
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 10:18:49 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493873
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is niet langer aan de GOP. Trump gaat zelf een opvolger aanwijzen.
Juist. Alweer een bewijs dat mensen de democratische schade niet doorhebben. Misschien gaan de Democraten daar dan wel in mee (want anders primaries waar ze alleen elkaar voor rotte vis uitmaken terwijl de ander achterover leunt). Dan is het feest compleet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493876
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:14 schreef byah het volgende:
Waar is het beter dan? Over ter wereld is of wordt het een shitshow.
pi_215493884
Ik zie overigens dat het weer dikke dubbel digits is in een van de meest conservatieve staten van de VS, het dieprode Arizona met 53% van de stemmen geteld en vooral nog veel stemmen in Maricopa en Pima te gaan. Ettovanbelgie heeft hier vast een verklaring voor.
pi_215493886
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik geef je groot gelijk. Je bijdragen hier waren van een veel te diep niveau met linkjes en netjes met allemaal argumenten komen, maar die lui waarmee je in discussie ging hadden zó’n enorm bevoordeelde en door de mainstream media gehersenspoelde mening, dat ik allang door had dat met hun in discussie gaan, geen enkele zin had, maar respect voor jou dat je het constant bleef volhouden. Ik had er de zin en tijd ook niet voor. Dat ze vervolgens in de laatste week zelfs met een landslide overwinning voor Harris kwamen en Florida en Texas serieus blauw konden gaan kleuren, zeiden dat Trump het fysiek niet aan kom terwijl die zo ongeveer 10x meer rallies dan Harris deed, dat ze die extreem debiele hoax over Cheney 1:1 hier na liepen te praten, én die uitspraak van een overduidelijk grap van een comedian, als een serieus agendapunt rechtstreeks van Trump vandaan serieus namen, deed me wel realiseren dat dit geen open topic meer was, maar een soort Harris propaganda kanaal. Daardoor stapte ik er vorige week al een tijdje uit en zou ik vannacht nog even terugkeren, maar ik houd het nu ook weer voor gezien. De meesten hier leven in zo’n enorme “alles wat ik in de Volkskrant en op het NOS Journaal zie is waar” bubbel, die moet je daar lekker in laten. Af en toe worden ze dan zoals vannacht opeens wakker geschud dat ze totaal niet snappen wat er écht speelt, maar soit, na een paar uurtjes lopen ze alweer rustig verder alsof er niks gebeurd was.
Dank u, ja zo ging het ook in 2016 en in 2020. Veel posters hier zijn net als een kat geobsedeerd door een laserpen die schijnt op de muur.
Erg jammer want er zitten oprecht intelligente mensen tussen maar ze zijn zo verblind door haat en geïndoctrineerd door de media dat een fatsoenlijk gesprek vaak verzand in verdachtmakingen, doodsverwensingen en meer van dat soort fraais.
pi_215493901
quote:
Bloedbad w/
Ja, zo zie je maar weer dat die peilingen totaal niet te vertrouwen zijn. Trump wint gewoon met een landslide victory.
pi_215493902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dacht jij ook niet lang dat Biden nog altijd een kans maakte. Deze atitude is precies waarom de democraten nooit veranderen. De hand gaat gewoon nooit in de eigen boezem. Je verliest van Trump, veel zwakker wordt een kandidaat niet. Maar nee de democraten treft geen blaam, die deden alles perfect. God stond gewoon aan de andere kant 8)7
Trump is een extreem sterke kandidaat heb ik al gezegd. Kan alles zeggen en doen. Zwakke kandidaten zijn personen die bij een verkeerde schreeuw of een verkeerde opmerking direct kansloos zijn.
Ik ging er vanuit dat de democraten kans maakten, niet zozeer Biden. Ik vond het eerst een slechte beslissing om te wisselen van kandidaat zo slecht voor de verkiezing. Maar draaide daarna om. Verder heeft Biden objectief gewoon puik werk afgeleverd zoals ik al eerder aangaf. Best draaiende economie en een aantal bi-partisan dingetjes zoals infrastructuur-investeringen. En de broodnodige hulp aan Oekraine.

Ik ga er ergens dan ook vanuit dat economie voor Trump ineens een stuk minder belangrijk wordt. Het draait immers als een tierelier. Net als bij de caravan van immigranten indertijd. Hij zal zich toch echt gaan richten op persoonlijke wraak, Oekraine en ik denk dat in veel rode staten nu vol op het orgel wordt gegaan met religie/abortus etc.
Met wat geluk komen die tarieven er ook niet van.
Wel gaat hij miljarden verdienen met belangenverstrengeling in crypto en zijn DJT stock. Hij is immers nog steeds extreem corrupt.
pi_215493905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:20 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens dat het weer dikke dubbel digits is in een van de meest conservatieve staten van de VS, het dieprode Arizona met 53% van de stemmen geteld en vooral nog veel stemmen in Maricopa en Pima te gaan. Ettovanbelgie heeft hier vast een verklaring voor.
Het lag aan woke en aan DEI. Overduidelijk heeft een vrouw of iemand met een kleurtje even veel kans als een man. Trump is gewoon meer kwaliteit.

Ik neem aan dat dat zijn take is.
pi_215493908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waar is het beter dan? Over ter wereld is of wordt het een shitshow.
Dat is zwaar overdreven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215493910
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:17 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
De man die op het Republikeinse feestje afging als een gieter en weer met de staart tussen de benen dictatortje ging spelen in Florida. Om over zijn poging tot glimlachen nog te zwijgen. By all means, laat hem nationaal gaan.
Wat dat betreft is het ook wel interessant natuurlijk wat er bij de volgende verkiezingen gebeurt. Trump heeft van de GOP echt een persoonlijkheidscultus gemaakt, dat moet je hem nageven. Het succes en de populariteit van degenen die hem proberen na te doen is echter wel een stuk minder. Goed, een DeSantis doet het leuk in Florida, maar daarbuiten lijkt ie niet bepaald aan te slaan.
pi_215493919
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:18 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dezelfde fout maakten de Democraten in 2016 ook, met het te geforceerd naar voren willen schuiven van Hillary Clinton.
En dan gaat men nu achteraf overal lopen roepen dat niemand een vrouw wil als president. Dat is totaal niet het issue, het issue is de aanloop en het paniekvoetbal dat gespeeld is door de Dems vanaf het moment dat men doorhad dat Biden totaal niet capabel meer is.
pi_215493921
quote:

[..]

Het feit dat ze automatisch, zonder voor verkiezing naar voren werd geschoven, droeg voor mij bij aan het kunstmatige.
Goed hoe jij het onderscheid tussen de persoon en de kandidaat Kamala maakt.

Kamala werd slecht gepresenteerd en haar campagne faalde.
pi_215493927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het lag aan woke en aan DEI. Overduidelijk heeft een vrouw of iemand met een kleurtje even veel kans als een man. Trump is gewoon meer kwaliteit.

Ik neem aan dat dat zijn take is.
Het was een verwijzing naar de wat surrealistische discussie gisteren waarin meneer stelde dat Arizona een van de meest conservatieve staten in de VS was en 'dieprood'.
Terwijl het er nu nog best close is en de meeste resultaten nog uit de twee grote blauwere counties moet komen. Harris kan er ook nog winnen, maar een blowout voor de GOP lijkt het zeker niet te worden.
pi_215493932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Probleem van Europa is vooral dat er geen echte eenheid is, zoals ik eerder zei, we waren nog geeneens in staat een pestpokken landje als Servie zover te brengen dat de oorlog in Jugoslavie stopte
Die eenheid was er binnen 24 uur toen Oekraïne werd aangevallen, tegen alle verwachtingen in sprak de EU gelijk met één mond en wist er nog daden bij te voegen ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')