Trump heeft in die zin goed campagne gevoerd door te pretenderen de economie / inflatie op te gaan lossen. Dat is voor heel veel mensen hét belangrijkste punt om voor een kandidaat te kiezen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel mensen nu op Trump gestemd hebben omdat hij geen zwarte vrouw is.
Even een vertaling erbij: "End the war" betekent Oekraïne overleveren aan Poetin. Wel zo fijn als ze dat er even bij vermelden.quote:
Ja leuk. Covid schuif je ze ook in de schoenen terwijl Trump zelf zei dat je chloor moest drinken tegen Covid. De berekeningen van de plannen laten heel goed zien voor wie de Trump plannen goed uit pakken, en laten we wel wezen, de gebieden met de hoogste GDP per capita zijn Democratische bolwerken. In de diep rode gebieden ligt de levensverwachting wel 15-20 jaar lager. De drugsproblematiek is in de plattelandsgebieden niet minder, en wil je beweren dat een Texas wél om kijkt naar de kwetsbaren?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Bensel het volgende: [..] Wow.. want onder 1e termijn trump was het zo slecht, zo autoritair. De kwetsbaren leven nu in democratische santuary cities. op straa, in tenten, en meestal flink verslaafd. Democraten hebben niets met de minderheden en kwetsbaren, ze gebruiken ze alleen om te deugen en als stemvee.
Denk het ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Trump heeft in die zin goed campagne gevoerd door te pretenderen de economie / inflatie op te gaan lossen. Dat is voor heel veel mensen hét belangrijkste punt om voor een kandidaat te kiezen.
Waarom niet? Wie gaat je tegenhouden? Het Congres? De Reps gaan hun president in geen honderd jaar impeachen. Verder ben ik vooral benieuwd naar de plannen om het ambtenarenapparaat te zuiveren er vervangen door loyalisten. Lijkt krankzinnig, maar dat is natuurlijk wel een diepgekoesterde wens van Trump en de zijnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:53 schreef Hexagon het volgende: [..] Nouja dat soort doldrieste ideeën moet je juist niet uitvoeren als je autocraat wilt worden. Dan moet je je ook kunnen beheersen.
Dat bleek dan overigen weer niet uit die exitpolls gisteren, daar stond het belang van de democratie op 1. Wat het des te opvallender maakt dat juist Trump dit toch vrij duidelijk gaat winnenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Trump heeft in die zin goed campagne gevoerd door te pretenderen de economie / inflatie op te gaan lossen. Dat is voor heel veel mensen hét belangrijkste punt om voor een kandidaat te kiezen.
Dat is in ieder geval een leuk excuus om je onderhuidse racisme mee te verbloemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat betekent dat hij grote bedrijven belastingvoordelen geeft en importtarieven in wil gaan voeren. De economie zal mogelijk profiteren maar je krijgt er ook extra inflatie door en niet te vergeten neemt de staatsschuld nog verder toe. Of dat accepteert iedereen of de gezondheidszorg en de infrastructuur worden weer en nog verder verwaarloosd.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Trump zijn plannen verhogen dus de belastingen voor veel Amerikanen. Alleen een select groepje zal lagere belastingen gaan zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat een troll land is het ook
Lagere belastingen en het recht op een geweer belangrijker vinden dan vrouwengezondheidszorg
Denk dat het vooral zegt dat de gemiddelde Amerikaan aan zichzelf denkt. En dat de gemiddelde Amerikaan best aardig rondkomt maar meer wil. Het zit een beetje in de mentaliteit hè.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval een leuk excuus om je onderhuidse racisme mee te verbloemen.
En dan bedoel ik niet het jouwe, maar dat van het Amerikaanse volk.
Volgens mij heeft Trump juist ook heel veel stemmen gewonnen onder de Afro-Amerikaanse en Hispanic districten. Zelfs in democratische bolwerken.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval een leuk excuus om je onderhuidse racisme mee te verbloemen.
Natuurlijk Harris was echt 10 keer beter dan Biden. Maar ze is ook vrouw. Je bewijst haar gelijk direct met deze opmerking. De Dems moeten gewoon eens stoppen met een establishment kandidaat naar voren blijven schuiven.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat men op Trump stemden omdat hij een man is, en niet omdat de Dems een kut campagne hadden met paniekvoetbal en een last minute change die rampzalig voor ze uitpakten?
Duhhquote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Gebruikt RTL met opzet kiespersonen ipv kiesmannen?
Behalve de rijken, toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Trump zijn plannen verhogen dus de belastingen voor veel Amerikanen. Alleen een select groepje zal lagere belastingen gaan zien.
https://stevenrattner.com(...)the-economists-vote/
Geachte reizigers..quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Dat is inderdaad ook een punt waar de democraten naar moeten kijken. Een vrouwelijke, donkere kandidaat is voor een deel van het electoraat niet acceptabel. Dat is walgelijk maar als je wilt winnen kun je het ook niet negeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Doen ze per ongeluk natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Uhmmm nee. Vooral door dirty tricks en vote suppression. Onderwijs slopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Chivaz het volgende:
Nu blijkt maar weer eens dat het doden van het ongeboren leven minder belangrijk is dan inflatie etc. Mijn vertrouwen in de Amerikaanse samenleving is toch een beetje hersteld.
Overigens ook respect voor Florida en DeSantis. DeSantis heeft van Florida een dieprode staat gemaakt door goed bestuur. Hij is wat mij betreft de kandidaat voor 2028.
Zou wel logisch zijn, ik ga er van uit dat het niet alleen mannen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Een land waar je fluitend een Walmart kunt binnenlopen en zonder enige verificatie of training een AR-15 op de kop kunt tikken maar waar men op de achterste benen staat als je shit zegt op live televisie, is geen serieus land. Het is jammer dat ze zo'n wereldwijde invloed hebben, want we zouden beter afzijn zonder.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat een troll land is het ook
Lagere belastingen en het recht op een geweer belangrijker vinden dan vrouwengezondheidszorg
Ik val niet op kale mensen (al is Arjen Robben wel een fenomeen)quote:Op woensdag 6 november 2024 08:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wist niet dat jij wel een fan van haar was maar ieder zn ding
Typo.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Sowieso zegt 'electors' niets over geslacht. Daar hebben we hier in Nederland kennelijk mannen van gemaakt om de een of andere reden.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou wel logisch zijn, ik ga er van uit dat het niet alleen mannen zijn.
Huh? Heeft Biden er geen fatsoenlijk land van gemaakt?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Een land waar je fluitend een Walmart kunt binnenlopen en zonder enige verificatie of training een AR-15 op de kop kunt tikken maar waar men op de achterste benen staat als je shit zegt op live televisie, is geen serieus land. Het is jammer dat ze zo'n wereldwijde invloed hebben, want we zouden beter afzijn zonder.
quote:Op woensdag 6 november 2024 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik val niet op kale mensen (al is Arjen Robben wel een fenomeen)
Heb niks met Harris en zo mogelijk nog minder met Trump.
Ideaal toch, dat mag de volgende Democraat weer opruimen zodat de weg vrij is voor een nieuwe Republikein.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat betekent dat hij grote bedrijven belastingvoordelen geeft en importtarieven in wil gaan voeren. De economie zal mogelijk profiteren maar je krijgt er ook extra inflatie door en niet te vergeten neemt de staatsschuld nog verder toe. Of dat accepteert iedereen of de gezondheidszorg en de infrastructuur worden weer en nog verder verwaarloosd.
En de oplossing voor al die school shootings: leraren bewapenenquote:Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Een land waar je fluitend een Walmart kunt binnenlopen en zonder enige verificatie of training een AR-15 op de kop kunt tikken maar waar men op de achterste benen staat als je shit zegt op live televisie, is geen serieus land. Het is jammer dat ze zo'n wereldwijde invloed hebben, want we zouden beter afzijn zonder.
Maar hey, thoughts and prayers.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En de oplossing voor al die school shootings: leraren bewapenen![]()
Op veel terreinen is het een bananenrepubliek.
Nu heeft de VS wel altijd al een spoils system gekend.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? Wie gaat je tegenhouden? Het Congres? De Reps gaan hun president in geen honderd jaar impeachen. Verder ben ik vooral benieuwd naar de plannen om het ambtenarenapparaat te zuiveren er vervangen door loyalisten. Lijkt krankzinnig, maar dat is natuurlijk wel een diepgekoesterde wens van Trump en de zijnen.
Dat was wel even een fijne onderbreking van het monotone geblaat van Trump inderdaadquote:
Ik zou daar wel eens wat bronnen van willen zien want ik betwijfel dat oprecht.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel mensen nu op Trump gestemd hebben omdat hij geen zwarte vrouw is.
Ze was helemaal niet "beter" dan Biden, want ze zat in hetzelfde spagaat; ze moest het huidige beleid waar ze onderdeel van was OF afvallen (alles gaat nu kut) waarbij ze de kritiek kreeg waarom ze er dan NU niks aan deed en ze moest de partijlijn van de Dems volgen die gewoon niet zo'n goed verhaal hadden.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk Harris was echt 10 keer beter dan Biden. Maar ze is ook vrouw. Je bewijst haar gelijk direct met deze opmerking. De Dems moeten gewoon eens stoppen met een establishment kandidaat naar voren blijven schuiven.
Doet er niet meer echt toe.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:06 schreef OmniRocket het volgende:
Wisconsin laat niet lang meer op zich wachten. Nog 8% van de stemmen te tellen en Harris moet van die stemmen 73% halen om nog te winnnen
En dat weten ze, dus daarom ga ik helemaal niet mee in de frame dat ze kandidaat zou zijn omdat ze een zwarte vrouw is.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een punt waar de democraten naar moeten kijken. Een vrouwelijke, donkere kandidaat is voor een deel van het electoraat niet acceptabel. Dat is walgelijk maar als je wilt winnen kun je het ook niet negeren.
Waarschijnlijk een betere president dan Trump of Harris, kejjenagaanquote:
Het zal vooral de vraag worden hoe heet de soep gegeten gaat worden en aangezien er sprake lijkt van een Republikeinse drieëenheid, in hoeverre zijn partij meegaat in de niet zo heel verstandige economische plannen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ideaal toch, dat mag de volgende Democraat weer opruimen zodat de weg vrij is voor een nieuwe Republikein.
Een steeds kleinere groep rijken die steeds meer heeft is wat we zullen blijven zien. Tot er een opstand tegen komt.
Het lullige is dat de inflatie in de VS al laag is, in september was die 2,4 procent. De inspanningen van de Biden-regering hebben duidelijk effect gehad. Zeker wanneer je beseft dat de inflatie in de rest van de westerse wereld een stuk hoger is, bij ons 3,3 procent in augustus.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:01 schreef Chivaz het volgende:
Nu blijkt maar weer eens dat het doden van het ongeboren leven minder belangrijk is dan inflatie etc. Mijn vertrouwen in de Amerikaanse samenleving is toch een beetje hersteld.
Overigens ook respect voor Florida en DeSantis. DeSantis heeft van Florida een dieprode staat gemaakt door goed bestuur. Hij is wat mij betreft de kandidaat voor 2028.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |