Supreme court stacken met conservatieven. 👍quote:Op woensdag 6 november 2024 08:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat wel minder is, is dat naadt Trump ook het Huis en de Senaat republikeins gaan worden waarschijnlijk. Dat geeft toch wel veel macht aan deze toch niet al te stabiele man.
Had liever nog wat afremmogelijkheid gehad ergens. We hebben het wel over het meest invloedrijke land ter wereld. Trumpisme op vol vermogen lijkt me niet ideaal.
Harris heeft echt zwaar ondergepresteerd. Het is dus helemaal niet zo spannend geworden.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:09 schreef matthijst het volgende:
Het zou toch daaaagen gaan duren, voordat de winnaar bekend zou zijn?
Jep, alleen koestert hij nu meer wrok en oogt hij radicaler. Is de GOP redelijk gezuiverd van gematigde kopstukken.quote:
Die had ik nog niet eens benoemd ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:10 schreef superniger het volgende:
[..]
Supreme court stacken met conservatieven. 👍
Goh, de praat- en pollmannetjes hadden het weer niet doorquote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Harris heeft echt zwaar ondergepresteerd. Het is dus helemaal niet zo spannend geworden.
Plus dat Elon Musk ook mee mag gaan delen in de macht.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, alleen koestert hij nu meer wrok en oogt hij radicaler. Is de GOP redelijk gezuiverd van gematigde kopstukken.
Die combinatie vind ik niet zo tof. Daarom liever een rem ergens.
Dat mensen hier lacherig over doen of ontkennen is onvoorstelbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:05 schreef matthijst het volgende: [..] Maar, maar, de democratie gaat kapot
![]()
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef raptorix het volgende:
Benieuwd hoe het met de rechtszaken zal gaan.
En Kennedy op health.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Plus dat Elon Musk ook mee mag gaan delen in de macht.
Ik denk dat je met Kelly veel beter had gescoord onder gematigde Republikeinen en zwevende kiezers.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Harris heeft duidelijk verloren. Maar hadden de Democraten wel met bijvoorbeeld Tim Waltz de verkiezingen kunnen winnen of met Josh Shapiro of met die astronaut uit Arizona (Kelly)?
Ik zie ook altijd liever een rem. want coalitie vorming is beter.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, alleen koestert hij nu meer wrok en oogt hij radicaler. Is de GOP redelijk gezuiverd van gematigde kopstukken.
Jup oliedomme partij. Laat ze eens veranderen zeg. Hoe kan je verliezen van deze Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef KingRoland het volgende:
Democraten wilde niet luisteren, dit is was je krijgt. 2016 is nooit gebeurd en zo weer doorgaan.
Fool me once.. fool me twice
Nee knuppel: dat mensen janken over de democratie gaat kapot, terwijl de president net democratisch is gekozen is lachwekkend.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat mensen hier lacherig over doen of ontkennen is onvoorstelbaar.
We hebben hier een voorproefje van gekregen tijdens zijn eerste termijn - zelfs Poetin gaf dit toe en andere autocraten - en dat gaat nu zeker niet anders zijn. De remmingen zullen weg zijn.
Er moet een mogelijkheid zijn dat mensen kunnen stemmen op een kandidaat en iedereen een eerlijke kans kan krijgen om de dems te vertegenwoordigen. Alleen is die keuze al bepaald.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Harris heeft duidelijk verloren. Maar hadden de Democraten wel met bijvoorbeeld Tim Waltz de verkiezingen kunnen winnen of met Josh Shapiro of met die astronaut uit Arizona (Kelly)?
R Kelly ?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat je met Kelly veel beter had gescoord onder gematigde Republikeinen en zwevende kiezers.
Een vaccinwappiequote:
We hebben letterlijk het telefoongesprek waarin hij destijds om extra stemmen vroeg aan die gouverneur in Georgia. Maar nee hoor, Trump is geen gevaar voor de democratie.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat mensen hier lacherig over doen of ontkennen is onvoorstelbaar.
We hebben hier een voorproefje van gekregen tijdens zijn eerste termijn - zelfs Poetin gaf dit toe en andere autocraten - en dat gaat nu zeker niet anders zijn. De remmingen zullen weg zijn.
Van het slopen van Obamacare gaan heel veel normale mensen gewoon last krijgen.
Trump verhoogt gewoonweg de belastingen voor de onderste 80% en maakt de Musken nog rijker en machtiger.
Meer zoals het CDA, als je alleen maar binnen je eigen partij loopt te rommelen dan keert dat een keer tegen je.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jup oliedomme partij. Laat ze eens veranderen zeg. Hoe kan je verliezen van deze Trump.
Van de andere kant ook in Nederland gaat de democratie niet erg lekker. Lijkt gewoon een systeem dat niet zo goed werkt in het social media tijdperk.
De schade van 2016-2021 was al groot genoeg. Ook qua buitenlands beleid overigens.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Probeer het even zonder schelden. Is veel beter voor een discussie.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee knuppel: dat mensen janken over de democratie gaat kapot, terwijl de president net democratisch is gekozen is lachwekkend.
Democratie is alleen belangrijk als de democraten winnen schijnbaar![]()
En Ron Paul.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Plus dat Elon Musk ook mee mag gaan delen in de macht.
Ow, die kan wel eens gratie krijgen van Trump.quote:
Is toch altijd 50/50 geweest, dat de meeste zeiden? dus nu trump waarschijnlijk wint hadden ze dit al duidelijker moeten uitspreken ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goh, de praat- en pollmannetjes hadden het weer niet door
Kim Kardashian als Minister van Culture & Fine arts.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef superniger het volgende:
[..]
Hulk Hogan als minister van Sport.
Zelfs die had beter gescoord dan Harris ja.quote:
Sooowquote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfs die had beter gescoord dan Harris ja.
Ook dan was inflatie het hoofdonderwerp geweest en als het hoofdonderwerp economisch is, stemmen de meeste mensen helaas gewoon rechts.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Nou nouquote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef KingRoland het volgende:
Zelfs diddy zou het beter doen dan harris
En dan op naar de rest.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit was het zetje dat Poetin nodig had om Oekraïne toch nog te overwinnen. Al zal dat niet meteen morgen zijn, of over een half jaar.
Ergens de komende 4 jaar zal dat wel opgeschroefd worden, en daarna door naar Moldavië. China zal nu ook wel Taiwan gaan inlijven.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit was het zetje dat Poetin nodig had om Oekraïne toch nog te overwinnen. Al zal dat niet meteen morgen zijn, of over een half jaar.
Wel nee, veranderd gewoon niet zoveel.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Zeker want die geloofde dat hij kon vliegenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfs die had beter gescoord dan Harris ja.
Dit was toch te voorzien? Minst populaire persoon binnen de Dem partij, maand geleden pas naar voren geschoven met een campagne die niet goed van de grond kwam. Democraten hebben het verpest voor zichzelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 07:24 schreef Jor_Dii het volgende: Bizar hoe slecht Harris presteert in democratische bolwerken.
Maar de cijfers zijn redelijk goed, maar dit wel het patroon. Democraten sluiten hoog af, republikeinen nemen het over en er ontstaat een major crisis.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook dan was inflatie het hoofdonderwerp geweest en als het hoofdonderwerp economisch is, stemmen de meeste mensen helaas gewoon rechts.
En de popular vote waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Chivaz het volgende:
Best uniek wat Trump heeft gepresteerd. 2 democraten verslagen in 1 jaar en 2 keer de potentieel eerste vrouwelijke presidente verslagen als underdog.
Toch best knap hoor ondanks de onvervalste haar vanuit de media.
Die Musk is wel echt teringdom he. Dat hij zich shopt als nutteloze manager uit Office Space.quote:
De odds op Trump waren als boven de 70% voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef KingRoland het volgende:
Hoop kritiek hier op wedkantoren rond eind van de nacht. Die odds waren echt super laag voor Trump. Er wisten een hoop mensen dat dit zou gebeuren met de stemmen die er toen al waren.
Ja, het is gewoon precies dit.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Is toch altijd 50/50 geweest, dat de meeste zeiden? dus nu trump waarschijnlijk wint hadden ze dit al duidelijker moeten uitspreken ofzo?
Ik begrijp niet dat er mensen zijn met inhoud en intelligentie die dit niet zien of gewoon oké vinden. Zoals een bekende dame hierquote:Op woensdag 6 november 2024 08:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben letterlijk het telefoongesprek waarin hij destijds om extra stemmen vroeg aan die gouverneur in Georgia. Maar nee hoor, Trump is geen gevaar voor de democratie.
Ja!!, heel erg wonderlijk én gevaarlijk hoe dat werkt in de hoofden van mensen. Dat ze daar overheen stappen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben letterlijk het telefoongesprek waarin hij destijds om extra stemmen vroeg aan die gouverneur in Georgia. Maar nee hoor, Trump is geen gevaar voor de democratie.
Dat hoeft natuurlijk niet per se een democratisch vervolg te krijgen he. Je kunt de democratie gebruiken om aan de macht te komen en deze van daaruit uuthollen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee knuppel: dat mensen janken over de democratie gaat kapot, terwijl de president net democratisch is gekozen is lachwekkend.
Tot ze een tuinman nodig heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:17 schreef KoosVogels het volgende:
Het wordt in elk geval niet saai.
Zag net een oud Republikeins vrouwtje bij de NOS dolblij verkondigen: 'We're gonna get al those migrants out of here, everything is going to be great'.
Oke dan.
Wat een simpel volk kwam daar toch langs bij de NOS.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:17 schreef KoosVogels het volgende:
Het wordt in elk geval niet saai.
Zag net een oud Republikeins vrouwtje bij de NOS dolblij verkondigen: 'We're gonna get al those migrants out of here, everything is going to be great'.
Oke dan.
Leuke tikfoutquote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Chivaz het volgende:
Best uniek wat Trump heeft gepresteerd. 2 democraten verslagen in 1 jaar en 2 keer de potentieel eerste vrouwelijke presidente verslagen als underdog.
Toch best knap hoor ondanks de onvervalste haar vanuit de media.
Juist Trump heeft toch een enorm potje gemaakt van de Amerikaanse economie?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook dan was inflatie het hoofdonderwerp geweest en als het hoofdonderwerp economisch is, stemmen de meeste mensen helaas gewoon rechts.
Kritiek op de wedkantoren?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef KingRoland het volgende:
Hoop kritiek hier op wedkantoren rond eind van de nacht. Die odds waren echt super laag voor Trump. Er wisten een hoop mensen dat dit zou gebeuren met de stemmen die er toen al waren.
Toen ik laatst keek gisteren kreeg je voor trump 2 keer of 3 keer je inlegquote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
De odds op Trump waren als boven de 70% voor de verkiezingen.
Mwoah, als de Amerikanen de wapensteun aan Oekraïne stopzetten, dan is het een kwestie van tijd voordat Oekraïne wordt overlopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel nee, veranderd gewoon niet zoveel.
Inflatie trekt zich alleen niet zoveel van politiek aan, en inflatie los je alleen op met impopulaire maatregelen, namelijk de lonen bevriezen en de rente omhoog.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou ik had dit niet zo verwacht, en de hype was groot, te veel mijn visie beinvloed blijkbaar. Eerlijk is Eerlijk, de 'trollen' hebben in deze wel erg gelijk gekregen en dus de situatie beter ingeschat dan ik dit deed.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit was toch te voorzien? Minst populaire persoon binnen de Dem partij, maand geleden pas naar voren geschoven met een campagne die niet goed van de grond kwam. Democraten hebben het verpest voor zichzelf.
Bij dit soort betjes meestal wel gelijk. Brexit was de enige die ik mij kan herinneren waar ze ernaast zaten.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kritiek op de wedkantoren?
De noteringen aanpassen is gewoon hun verdienmodel he, daar zit niet een politieke gedachte achter
De VS was natuurlijk al geen perfecte democratie en gleed onder Trump enorm af. Er is schade aan gericht.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet per se een democratisch vervolg te krijgen he. Je kunt de democratie gebruiken om aan de macht te komen en deze van daaruit uuthollen.
Nu zie ik dat niet in die mate gebeuren hoor, maar stellen dat de democratie per definitie geen gevaar loopt omdat iemand democratisch is verkozen, is bijzonder naïef.
Een incompetente vrouw is kennelijk schadelijker dan een verkrachter, of iemand die democratische waarden beschimpt.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat er mensen zijn met inhoud en intelligentie die dit niet zien of gewoon oké vinden. Zoals een bekende dame hier
waarschijnlijk is dit het eerste wat hij doet, en op het vliegtuig richting Rusland.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:20 schreef Erno-BE het volgende:
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de sancties tegen Rusland en Belarus. Gaat de USA onder Trump de sancties tegen Rusland en Belarus afbouwen of niet?
Vast wel, maar vast niet zo goedkoop.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja want die zijn er niet legaal?
Blind zijn ze niet, dus ze vinden het inderdaad acceptabel dat iemand maandenlang actief probeert om een verkiezingsuitslag om te keren, inclusief bedreigingen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat er mensen zijn met inhoud en intelligentie die dit niet zien of gewoon oké vinden. Zoals een bekende dame hier
Ja, maar de mythe dat rechts goed is voor de economie is al meer dan een eeuw oud en wordt niet zomaar doorgeprikt.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Juist Trump heeft toch een enorm potje gemaakt van de Amerikaanse economie?
Opzich boeit het mij niet dermate veel en moeten ze vooral kiezen wat ze willen, maar de VS heeft vrij veel invloed (te veel wat mij betreft) en dus heeft het invloed op de wereld. Dat zijn mijn voornamelijk zorgenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik denk dat als Swift een dag van te voren had opgeroepen om te stemmen dat het wel degelijk invloed had gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Alle celebs achter Harris
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden los van hun muziek, sport of acteer carrière
Dat is ook wel een erg simpele interpretatie. Inflatie trekt zich juist vrij veel aan van "politiek". De internationale geopolitieke situatie heeft de inflatie flink opgeblazen de afgelopen jaren. Ook het overstimuleren van de economie helpt niet. Zaken als serieuze importheffingen komen gewoon voor rekening van de consument, oftewel inflatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inflatie trekt zich alleen niet zoveel van politiek aan, en inflatie los je alleen op met impopulaire maatregelen, namelijk de lonen bevriezen en de rente omhoog.
Nee, daarom is iedereen ook idiolaat van Musk de laatste maandenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden l
Mooie analyse van gehoord op de radio. De achterban zou toch al op Harris stemmen, dus er vindt geen verandering plaats, dus verandert er ook niks.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden los van hun muziek of sport carrière
We zitten toch op een Nederlands forumquote:Op woensdag 6 november 2024 08:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat het goed is voor de VS? Omdat ze dat willen?
Een typisch geval van: schoenmaker blijf bij je leestquote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden los van hun muziek, sport of acteer carrière
Maak daar maar gewoon een vrouw van.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een incompetente vrouw is kennelijk schadelijker dan een verkrachter, of iemand die democratische waarden beschimpt.
Want?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een typisch geval van: schoenmaker blijf bij je leest
Dus de weddende en gokkende massa zat ernaast, bedoel je dan neem ik aan. De bookmakers zijn geen bedrijven die dingen zo goed mogelijk proberen te voorspellen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Bij dit soort betjes meestal wel gelijk. Brexit was de enige die ik mij kan herinneren waar ze ernaast zaten.
Ik doelde meer op Monetaire inflatie, wat dat betreft is de VS al redelijk naar de klote en al ver het punt voorbij om het op te lossen. Op dit moment gaat al 17% van het budget naar rente aflossingen, en de enige manier om dat op te vangen is: Meer geld lenen, tjah dat hou je niet eeuwig vol.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook wel een erg simpele interpretatie. Inflatie trekt zich juist vrij veel aan van "politiek". De internationale geopolitieke situatie heeft de inflatie flink opgeblazen de afgelopen jaren. Ook het overstimuleren van de economie helpt niet. Zaken als serieuze importheffingen komen gewoon voor rekening van de consument, oftewel inflatie.
Natuurlijk is monetair beleid ook relevant, maar Trump vindt zo'n Powell maar wat vervelend met z'n onafhankelijke Fed die niet de boel lekker verder opblaast om nog mooiere groei- en banencijfertjes te laten zien.
Ik heb de bevestiging van de uitnodiging al ontvangen per mail. De uitnodiging zelf krijg ik nog toegestuurdquote:
Ja, tot een uur of 4 (en nee, dat lag niet aan de uitslag)quote:
Tja..... Blijkbaar dus weer een lage opkomstquote:Op woensdag 6 november 2024 08:23 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Trump die de popular vote met meer dan 50% gaat winnen. Ik kan er niet over uit. Hoe dan?
Ik ben benieuwd hoe lang Europa als enige continent dan de sancties tegen Rusland en Belarus gaan aanhouden. Denk niet dat de sancties tegen Rusland en Belarus nog lang leven hebben als de USA de sancties afbouwt. Dan houdt je enkel Europa, Canada, Zuid-Korea, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland over met sancties tegen Rusland. Dat houdt niet over.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dit het eerste wat hij doet, en op het vliegtuig richting Rusland.
Aha, en klagen over een [b]democratisch[/b] gekozen president is logischquote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Stellen dat de democratie per definitie geen gevaar loopt omdat iemand democratisch is verkozen, is bijzonder naïef.
Zeker te lang met Biden doorgegaan inderdaadquote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maak daar maar gewoon een vrouw van.
De fout die de democraten gemaakt hebben is dat ze te lang Biden als kandidaat naar voren hadden geschoven, terwijl bleek dat het helemaal niet goed ging met hem. En de schietpartij op Trump heeft hoe vervelend ook ook in zijn voordeel gewerkt.
Ik wist het al vanaf toen dat het niet meer te redden was.
Het is ook van de zotten dat er maar 1 debat heeft plaatsgevonden weken voor de verkiezingen. Of waren het zelfs maanden?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De mensen die beweren dat lui van diverse achtergronden evenveel kans hebben als blanke mannen mogen in elk geval weer hun hok in. Trump was uiteraard op vrijwel elk vlak slechter dan Harris. Zie maar hoe hard hij het debat verloor, durfde niet meer te debaten maar hij wint wel. Kun je wel zien dat dingen als DEI keihard nodig zijn.
Ja en wat dat betreft gaat een don't tax, do spend beleid wat we waarschijnlijk de komende 4 jaar gaan zien ook niet helpen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde meer op Monetaire inflatie, wat dat betreft is de VS al redelijk naar de klote en al ver het punt voorbij om het op te lossen. Op dit moment gaat al 17% van het budget naar rente aflossingen, en de enige manier om dat op te vangen is: Meer geld lenen, tjah dat hou je niet eeuwig vol.
De VS vind het alleen maar prima als Rusland loopt te strugglen, dat staat volledig los van partijpolitiek.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang Europa als enige continent dan de sancties tegen Rusland en Belarus gaan aanhouden. Denk niet dat de sancties tegen Rusland en Belarus nog lang leven hebben als de USA de sancties afbouwt. Dan houdt je enkel Europa, Canada, Zuid-Korea, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland over met sancties tegen Rusland. Dat houdt niet over.
De angelsaksen gaan zich achter Amerika schuilen, en dan zal europa ook snel volgen. Probleem wordt als trump zich in de briscs gaat aansluiten en weg stapt van Europa. wat velen denken dat hij wil doen, de relatie met europa verslechteren. Maaar goed, hoop dat de huizenmarkt wel snel instort in de werled..... wil namelijk groter wonen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang Europa als enige continent dan de sancties tegen Rusland en Belarus gaan aanhouden. Denk niet dat de sancties tegen Rusland en Belarus nog lang leven hebben als de USA de sancties afbouwt. Dan houdt je enkel Europa, Canada, Zuid-Korea, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland over met sancties tegen Rusland. Dat houdt niet over.
Hoe denk je dat ze in Litouwen en Oekraïne wakker zijn gewordenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Georgië en Moldavië kijken met argusogen naar deze verkiezingsuitslag denk ik.
Nee, zo is ie normaal ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:26 schreef heywoodu het volgende:
Zo te zien heeft Trump hier en daar al een snuifje genomen, jezus
Heeft je biertje gesmaakt?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef Eagles89 het volgende:
Ik word gewoon emotioneel. Dit is zoooo mooi na al die jaren van valse beschuldigingen en hoaxen en leugens in de media. Wie het laatst lacht LACHT HET BEST. Hiervoor ben ik al 24 uur wakker, WIN WIN WIN.
In Litouwen zingen ze nu massaal You'll Never Walk Alone, komt goed!quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze in Litouwen en Oekraïne wakker zijn geworden
Zoals het winnen van de verkiezingen in 2020. toch bijzonder dat hij nu wel de verkiezingen als eerlijk bestempeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef Eagles89 het volgende:
Ik word gewoon emotioneel. Dit is zoooo mooi na al die jaren van valse beschuldigingen en hoaxen en leugens in de media. Wie het laatst lacht LACHT HET BEST. Hiervoor ben ik al 24 uur wakker, WIN WIN WIN.
Trump stond voor de verkiezingen op 1.7 en Harris op 2.5.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
De odds op Trump waren als boven de 70% voor de verkiezingen.
Dit is wel een beetje cringe. Maar goed, die hengelt ook gewoon naar een baantje bij een of andere think tank.quote:
Litouwen en Oekraïne kan ik me alleen indenken, Letland ga ik zo eens navragen, wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja, de goedbetaalde Poetin aanhang is blij natuurlijk.quote:
Tijd om de loopgraven te bemannen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja dat is nu ook wel gespeeld.quote:
De EU binnenvallen is nog steeds een enorme stap, dus Litouwen zal wel mee vallen. Oekraïne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraïne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja vervelend miepje is hetquote:Op woensdag 6 november 2024 08:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje cringe. Maar goed, die hengelt ook gewoon naar een baantje bij een of andere think tank.
Ik weet oprecht niet wie erger is, dit sujet of Bolsonaro. Wiens aanhang erger is weet ik wel en het is niet die van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:29 schreef Perrin het volgende:
In de ideale wereld zouden de president van de Verenigde Staten en de walgelijkste persoon ter wereld twee verschillende personen zijn.
Er zijn er wel meer dan Adolf hoorquote:Op woensdag 6 november 2024 08:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha, en klagen over een [b]democratisch[/b] gekozen president is logisch![]()
(jaja, kom er maar in met Adolf).
Een vreselijk mens, waarvan ik bang ben dat we de komende jaren nog veel gaan horen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, de goedbetaalde Poetin aanhang is blij natuurlijk.
Deze mevrouw is totaal geschift, met haar omvolkingstheorieën, maar wordt helaas goed betaald.
Verdeel en heers. Met racisme de meute uit elkaar spelen.
Met het huidige 'leiderschap' in de EU komt die strategische autonomie ook niet van de grond. RIP ons.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De EU binnenvallen is nog steeds een enorme stap, dus Litouwen zal wel mee vallen. Oekraïne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraïne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.
Sterker nog, het EU verdrag voor steun is veel sterker dan dat van de NAVO, artikel 5 zegt wel dat je moet helpen, maar niet hoeveel, kortom als je 1 soldaat afstaat voldoe je al.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De EU binnenvallen is nog steeds een enorme stap, dus Litouwen zal wel mee vallen. Oekraïne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraïne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.
Denk dat het vooral komt door de lage opkomst. (als ik zie welke cijfers trump krijgt met deze winst).quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer dan Adolf hoor
Maar de soep zal vast niet zo heet gegeten worden als ie nu wordt opgediend. Ik maak me persoonlijk niet al teveel zorgen. Al had ik het liever anders gezien, maar de Dems make gewoon een fout om in een conservatief land als de VS met Harris als kandidaat te komen.
Onderhandelingen beginnen in de regel pas als beide partijen het gevoel hebben dat ze niet veel verder komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..] Oekraïne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraïne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.
Die positie zijn ze hiermee verloren, dat weet Poetin ook wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zei het toch, er waren een uur of 8 geleden exact twee opties voor zijn speech:quote:
Oekraïne tja..quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Moldavië heeft net gekozen voor een westerse kandidaat toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oekraïne tja..
Litouwen heeft nog NAVO-lidmaatschap itt Moldavië en Georgië. Die gaan dan sowieso eerst eraan.
Die doen wel mee met het ESF, das ook best belangrijk!quote:Op woensdag 6 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oekraïne tja..
Litouwen heeft nog NAVO-lidmaatschap itt Moldavië en Georgië. Die gaan dan sowieso eerst eraan.
Je zult zien dat als de EU echt aangevallen is, de EU plotseling 1 blok is. Dat was al zo toen Oekraïne aangevallen werd. Binnen de EU ben je ook zonder de steun van de VS wel veilig, het enige land dat sterker is dan de EU als blok is de VS, maar zelfs Trump heeft er geen behoefte aan hier binnen te vallen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met het huidige 'leiderschap' in de EU komt die strategische autonomie ook niet van de grond. RIP ons.
Walz kwam op mij wel over als een nuchterige en scherpe spreker. Wellicht had hij beter de kandidaat kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar de soep zal vast niet zo heet gegeten worden als ie nu wordt opgediend. Ik maak me persoonlijk niet al teveel zorgen. Al had ik het liever anders gezien, maar de Dems make gewoon een fout om in een conservatief land als de VS met Harris als kandidaat te komen.
Nou succes er meequote:Op woensdag 6 november 2024 08:33 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ga een cursus Russisch beginnen
Ik ben aan de Wodka gegaan, hoop dat dat ook voldoende is om gespaard te worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:33 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ga een cursus Russisch beginnen
Oprechte vraag: hoe kan een president(skandidaat) uit een land 8000km verderop je held zijn? Wat heeft Donald Trump voor jou betekent dat hij je held is?quote:
Kans dat Poetin nu om tafel wil gaan is, natuurlijk heel erg klein.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik haal de Sovjet-vlag maar vast van de zolder.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben aan de Wodka gegaan, hoop dat dat ook voldoende is om gespaard te worden.
Nou mijn naam kun je heel makkelijk russificeren:quote:Op woensdag 6 november 2024 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben aan de Wodka gegaan, hoop dat dat ook voldoende is om gespaard te worden.
Eens, maar wat heeft Oekraïne voor andere opties?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Kans dat Poetin nu om tafel wil gaan is, natuurlijk heel erg klein.
Hopen dat een biden nu snel toestemming geeft voor vol wapen aanval tot januari.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, maar wat heeft Oekraïne voor andere opties?
Was maar 42 Miljard. Worth it. Kan hij weer 4 jaar aan de overheidstiet hangen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef byah het volgende:
X heeft hier de verkiezingen over de streep getrokken. Waar Facebook jaren geleden nog kritisch bekeken wordt is er nu een platform wat open en bloot een kandidaat steunt. Wat een walgelijk land en ik maak me zorgen om de lange termijn gevolgen van deze (mogelijke) uitslag
Ongehoord Nederland op primetime binnenkort.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vreselijk mens, waarvan ik bang ben dat we de komende jaren nog veel gaan horen.
Beschaafdheid is al heel lang geen criterium meer om president te wordenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:36 schreef Zwansen het volgende:
Hij speecht alsof hij een Oscar heeft gewonnen. Niks presidentieels aan.
Ook een leuke was dat de Democraten Cardi B op het podium brachten en de teleprompter deed het niet. Ze moeste toen tijdrekken want ze kon amper wat zeggen zonderquote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef Dutch_view het volgende:
Speeches zonder teleprompter zijn ook maar wat onsamenhangend
Johquote:Op woensdag 6 november 2024 08:36 schreef Zwansen het volgende:
Nou ja, ik denk dat de soep wel degelijk heet wordt gegeten. Anders dan acht jaar geleden, wordt Trump straks niet omringd door gematigde Republikeinen. Zijn kabinet zal bestaan uit maga-conservatieven die niets doen om zijn slechtste eigenschappen in toom te houden, integendeel.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Inderdaad aankoop twitter lijkt een belangrijk element te zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Was maar 42 Miljard. Worth it. Kan hij weer 4 jaar aan de overheidstiet hangen.
Dom volkquote:Op woensdag 6 november 2024 08:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Zijn ze aan die kant nou gewoon dom? Of is er zo'n grote angst voor een vrouw als president?
Manmanman
Ik treur voor de mensheid.
Met ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef Dutch_view het volgende:
Speeches zonder teleprompter zijn ook maar wat onsamenhangend
Voor Home Alone 2.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:36 schreef Zwansen het volgende:
Want? moet de VS steeds de kastanjes uit het vuur halen? Europa kan ook eens daadwerkelijk iets gaan doen, maar daar zit ook geen echte wil om de nek uit te steken.quote:
Jep. Dus dat vind Poetin niet tof. En je zit met Transnistrië daar natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moldavië heeft net gekozen voor een westerse kandidaat toch?
Europese landen zijn VS voorbijgestreefd als grootste leverancier van militaire hulp aan Oekraïnequote:Op woensdag 6 november 2024 08:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
Want? moet de VS steeds de kastanjes uit het vuur halen? Europa kan ook eens daadwerkelijk iets gaan doen, maar daar zit ook geen echte wil om de nek uit te steken.
Ik lees echt veel slechte takes hier.Mensen, Kamala is een muurbloem en zou in onderhandelingen compleet weggespeeld worden. Trump is een narcist, maar heeft wel 1 eigenschap mee die helpt op het wereldtoneel: onvoorspelbaarheid. En trump heeft met de moord op die iraanse generaal in zijn eerste termijn laten zien dat hij niet terugdienst voor zware maatregelen.
Voor de rest: qua economie deed Biden en Kamala het zeker ook niet goed. Daarnaast is de fentanyl crisis onder hun bewind volledig uit de hand gelopen en de onder democratische leiding sanctuary cities zijn hellholes geworden. Weinig kans dat Kamala daar iets aan zou doen, want dat deden ze nu al niet.
Tja, hier stemmen ook miljoenen mensen op Wilders. Er lijkt overal een soort van onverschilligheid te zijn ingeslopen bij het electoraat.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Zijn ze aan die kant nou gewoon dom? Of is er zo'n grote angst voor een vrouw als president?
Manmanman
Dat heeft Oekraine ook meermaals gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moldavië heeft net gekozen voor een westerse kandidaat toch?
Gevaar?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:39 schreef TheVulture het volgende:
Trump die ook gewoon de popular vote gaat winnen stond toch niet op mijn bingokaart... het echte gevaar schuilt er nu vooral in dat alles wat gematigd was om hem heen in 2016 nu is verdwenen, plus het feit dat ie zowel in de Senaat als het Huis van Afgevaardigden een meerderheid heeft.
Volgens mij had Trump aangekondigd dat er niet meer gekozen hoeft te worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, over 4 jaar zijn er natuurlijk wel weer verkiezingen. De most fair verkiezingen ooit zelfs. Trump krijgt dan op miraculeuze wijze gewoon 96,8% procent van de stemmen.
Blijft wel de vraag of dat allemaal zo eenvoudig gaat als op papier staat. Het is ook weer een bron voor vooral chaos.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat de soep wel degelijk heet wordt gegeten. Anders dan acht jaar geleden, wordt Trump straks niet omringd door gematigde Republikeinen. Zijn kabinet zal bestaan uit maga-conservatieven die niets doen om zijn slechtste eigenschappen in toom te houden, integendeel.
Het wordt zeker geen herhaling van zijn vorige termijn - en die was al in veel opzichten al een verschrikking.
Details doen er niet toe bij de aanbidders van populisten.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Europese landen zijn VS voorbijgestreefd als grootste leverancier van militaire hulp aan Oekraïne
Oekraïne heeft het afgelopen jaar meer militaire hulp uit Europa ontvangen dan uit de VS. Dat is opvallend: tot de zomer van vorig jaar waren de Amerikanen juist verreweg de belangrijkste steunpilaar van het Oekraïense leger in de strijd tegen de Russen.
https://www.volkskrant.nl(...)n-oekraine~b2c37211/
3e termijn ja? Fixt ie voor die tijd wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, over 4 jaar zijn er natuurlijk wel weer verkiezingen. De most fair verkiezingen ooit zelfs. Trump krijgt dan op miraculeuze wijze gewoon 96,8% procent van de stemmen.
Wel matig als je de enige partij bent.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
Hope dies last.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat de soep wel degelijk heet wordt gegeten. Anders dan acht jaar geleden, wordt Trump straks niet omringd door gematigde Republikeinen. Zijn kabinet zal bestaan uit maga-conservatieven die niets doen om zijn slechtste eigenschappen in toom te houden, integendeel.
Het wordt zeker geen herhaling van zijn vorige termijn - en die was al in veel opzichten al een verschrikking.
Gevaar als in dat hij de vrije hand krijgt om beslissingen te nemen zonder dat er gecorigeerd kan worden. Ik durf wel te zeggen dat hij nu niet bepaald een goede reputatie heeft in het zelfstandig maken van beslissingenquote:
Dat je gewoon binnen de minuut al gefactcheckt wordt. Dan zou je eigenlijk gewoon een digitale rode kaart moeten ontvangenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Details doen er niet toe bij de aanbidders van populisten.
They couldn't believe how great it was. Putin called, he couldn't believe it, it was amazing. There was a hurricane, and it built lakes out of nothing, it was amazing. Musk is great. Most fair verkiezingen ooit, ever.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
Je denkt dat Trump wel iets gaat doen aan de fentanyl crisis?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
Want? moet de VS steeds de kastanjes uit het vuur halen? Europa kan ook eens daadwerkelijk iets gaan doen, maar daar zit ook geen echte wil om de nek uit te steken.
Ik lees echt veel slechte takes hier.Mensen, Kamala is een muurbloem en zou in onderhandelingen compleet weggespeeld worden. Trump is een narcist, maar heeft wel 1 eigenschap mee die helpt op het wereldtoneel: onvoorspelbaarheid. En trump heeft met de moord op die iraanse generaal in zijn eerste termijn laten zien dat hij niet terugdienst voor zware maatregelen.
Voor de rest: qua economie deed Biden en Kamala het zeker ook niet goed. Daarnaast is de fentanyl crisis onder hun bewind volledig uit de hand gelopen en de onder democratische leiding sanctuary cities zijn hellholes geworden. Weinig kans dat Kamala daar iets aan zou doen, want dat deden ze nu al niet.
Ik denk eerder dat nu mensen altijd verbonden zijn met algoritmes die zooi voeden er te makkelijk beinvloeding plaatsvindt. Dat ga je niet gemakkelijk keren. Geld heerst.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja, hier stemmen ook miljoenen mensen op Wilders. Er lijkt overal een soort van onverschilligheid te zijn ingeslopen bij het electoraat.
Cry more. Meeste grote media is in handen van democraten. Nu is er een platform dat niet biased is richting 1 partij (op X zitten de meeste democraten ook gewoon) en is het ineens een probleem. Blijkbaar zijn de linkse fundamenten toch niet zo breed gedragen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef byah het volgende:
X heeft hier de verkiezingen over de streep getrokken. Waar Facebook jaren geleden nog kritisch bekeken wordt is er nu een platform wat open en bloot een kandidaat steunt. Wat een walgelijk land en ik maak me zorgen om de lange termijn gevolgen van deze (mogelijke) uitslag
Als je opa zo aan het babbelen gaat zou je je zorgen maken of het wel goed met hem gaat, en hoe lang hij nog zelfstandig thuis kan wonen op deze manier.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:41 schreef Zwansen het volgende:
Wat een gast. Dit is toch bizar over die raket.
Dit had ook te maken met aankomende verkiezingen, grote steunpakketten kosten geld, en zowel voor een democraat als republikein maak je niet zo populair door grote steun te gaan geven aan een buitenlands ding.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Europese landen zijn VS voorbijgestreefd als grootste leverancier van militaire hulp aan Oekraïne
Oekraïne heeft het afgelopen jaar meer militaire hulp uit Europa ontvangen dan uit de VS. Dat is opvallend: tot de zomer van vorig jaar waren de Amerikanen juist verreweg de belangrijkste steunpilaar van het Oekraïense leger in de strijd tegen de Russen.
https://www.volkskrant.nl(...)n-oekraine~b2c37211/
Dat is natuurlijk lulkoek en een groot deel van de Amerikanen zal daar niet mee akkoord gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:41 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Volgens mij had Trump aangekondigd dat er niet meer gekozen hoeft te worden.
Geen verkiezingen meer dus.....
Je hebt als president niet voor alles de steun nodig van het Congres (die trouwens geheel rood dreigt te kleuren). Trump werd - zo begrijp ik - regelmatig in toom gehouden door mannen zoals Kelly, Mattis en anderen. Zo zou hij met scherp hebben willen schieten op BLM-demonstranten, maar werd dat uit z'n kop gepraat door de 'adults in the room'.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Blijft wel de vraag of dat allemaal zo eenvoudig gaat als op papier staat. Het is ook weer een bron voor vooral chaos.
Vorige termijn speelde hij eigenlijk bijna niets klaar behalve belasting verlagingen.
Flinke wat wapens richting Oekraine sturen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 6 november 2024 08:44 schreef Ulx het volgende:
Biden kan trouwens toch wat leuks doen als officiële act?
Van het SC mag dat geloof ik.
Dit lijkt me ook vooral meegaan in 'art of the deal' geneuzel. Kijk de man is vrij voorspelbaar, want het is gewoon een isolationist. Die gaat geen troepen of grote hoeveelheden wapens committeren aan buitenlandse conflicten.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dit is onzin. Obama heeft de verkiezingen ook twee keer gewonnen. En ze is niet ‘zwart’.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:44 schreef klaasweetalles het volgende:
De overwinning is heel simpel te verklaren
er zijn nog altijd meer blanken dan zwarten in amerika
de meeste blanken gaan echt niet op de zwarte harris stemmen
Ja en ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Manmanman
Zelfs in Rusland heb je nog steeds verkiezingenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk lulkoek en een groot deel van de Amerikanen zal daar niet mee akkoord gaan.
Ja, dat denk ik wel. Het is immers een groot imago probleem en kost bakken met geld als het zo doorgaat. Maar het zal hem niet makkelijk gemaakt gaan worden: het is voornamelijk ee probleem in de grote democratische steden, en daar zal hij moeilijk iets geregeld kunnen krijgen (denk aan de weigering van New York boor de door trump aangeboden staatshulp om de coronacrisis die daar gierend uit de hand liep onder controle te krijgen)quote:Op woensdag 6 november 2024 08:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je denkt dat Trump wel iets gaat doen aan de fentanyl crisis?
Trouwens, is die fentanyl crisis niet al veel eerder ontstaan?
Dit is dus niet waar! CNN is van een conservatief, WP is van Bezos, La times etc van conservatieven. Om maar niet te spreken over Murdochs media rijk. Twitter is van een conservatief. Alleen reddit is volgens mij nog in handen van de oprichters, g heeft niet 1 miljardair als eigenaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:43 schreef Bensel het volgende:
[..]
Cry more. Meeste grote media is in handen van democraten. Nu is er een platform dat niet biased is richting 1 partij (op X zitten de meeste democraten ook gewoon) en is het ineens een probleem. Blijkbaar zijn de linkse fundamenten toch niet zo breed gedragen.
Wat, X is niet biased?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:43 schreef Bensel het volgende:
[..]
Cry more. Meeste grote media is in handen van democraten. Nu is er een platform dat niet biased is richting 1 partij (op X zitten de meeste democraten ook gewoon) en is het ineens een probleem. Blijkbaar zijn de linkse fundamenten toch niet zo breed gedragen.
Het hoeft ook waar te zijn als het maar lekker bekt. Zo rolt men binnen het moderne rechts populisme.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar! CNN is van een conservatief, WP is van Bezos, La times etc van conservatieven. Om maar niet te spreken over Murdochs media rijk. Twitter is van een conservatief. Alleen reddit is volgens mij nog in handen van de oprichters, g heeft niet 1 miljardair als eigenaar.
Wel als ze enkel en alleen gekozen zou worden OMDAT ze een zwarte vrouw is.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en ja.
En een zwarte vrouw is nog veel enger dan "een vrouw".
En dat ze niet op Harris wilden stemmen verbaast me niet zo, gezien het racisme en de misogynie waarmee het volk nog steeds doordrenkt is, maar dat ze wel op Trump wilden stemmen geeft vooral aan hoe erg.
Dat je op een totaalidioot stemt om maar te voorkomen dat een zwarte vrouw president wordt...
Harris is er net in gedokenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is onzin. Obama heeft de verkiezingen ook twee keer gewonnen. En ze is niet ‘zwart’.
Dat is wat de clowns zeggen. Ja het was heel biased zogenaamd, nooit enige bewijs voor gekomen, maar nu ze nog 10x zo biased zijn vinden de fans het fair.quote:
Je bent niet zo van de Tunesiëdeal?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het enige gevaar hier in Europa is Von der leyen
Nou ja, als ik hem zo zie weet ik niet of we hier daadwerkelijk 4 jaar last van gaan hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
Na 9 jaar Trump in het nieuws was ik er wel klaar mee. Zijn we er de komende 4 jaar nog niet vanaf.
Jij denkt dat men op Trump stemden omdat hij een man is, en niet omdat de Dems een kut campagne hadden met paniekvoetbal en een last minute change die rampzalig voor ze uitpakten?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en ja.
En een zwarte vrouw is nog veel enger dan "een vrouw".
En dat ze niet op Harris wilden stemmen verbaast me niet zo, gezien het racisme en de misogynie waarmee het volk nog steeds doordrenkt is, maar dat ze wel op Trump wilden stemmen geeft vooral aan hoe erg.
Dat je op een totaalidioot stemt om maar te voorkomen dat een zwarte vrouw president wordt...
Hoe precies?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het enige gevaar hier in Europa is Von der leyen
KingTrolanded.quote:
Wat gaat Trump doen tegen de fentanyl crisis dan? Vind het niet bepaald republikeins om drugs te gaan reguleren.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dan zitten we met mr. eyeliner, ook geen fijn vooruitzicht.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als ik hem zo zie weet ik niet of we hier daadwerkelijk 4 jaar last van gaan hebben.
Nouja dat soort doldrieste ideeën moet je juist niet uitvoeren als je autocraat wilt worden. Dan moet je je ook kunnen beheersen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt als president niet voor alles de steun nodig van het Congres (die trouwens geheel rood dreigt te kleuren). Trump werd - zo begrijp ik - regelmatig in toom gehouden door mannen zoals Kelly, Mattis en anderen. Zo zou hij met scherp hebben willen schieten op BLM-demonstranten, maar werd dat uit z'n kop gepraat door de 'adults in the room'.
Ook vroeg hij Jeff Sessions herhaaldelijk om tegenstanders te vervolgen. Maar die weigerde, omdat Sessions een relatief gematigde Republikein is. Wat als er straks een maga-wappie op die plek zit?
En zo zijn er veel meer voorbeelden.
230-258quote:Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
Na 9 jaar Trump in het nieuws was ik er wel klaar mee. Zijn we er de komende 4 jaar nog niet vanaf.
Nee, dat is niet zo, maar ik snap dat er mensen zijn die het liever zo brengen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wel als ze enkel en alleen gekozen zou worden OMDAT ze een zwarte vrouw is.
Gelukkig prikken die Amerikanen daar ook doorheen.
Ik heb 1 ding geleerd over Harris dankzij haar campagne: Het is Trump niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo, maar ik snap dat er mensen zijn die het liever zo brengen.
Wow.. want onder 1e termijn trump was het zo slecht, zo autoritair. De kwetsbaren leven nu in democratische santuary cities. op straa, in tenten, en meestal flink verslaafd. Democraten hebben niets met de minderheden en kwetsbaren, ze gebruiken ze alleen om te deugen en als stemvee.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:45 schreef Klopkoek het volgende:
Het enige waar we naar uit kunnen kijken is het langzame besef van zijn vele aanhangers dat leven in een autoritaire staat niet leuk is, niet alleen voor de mensen die je niet mag, maar voor de meeste mensen een minder leuk en korter leven, tenzij je in de directe omgeving van de dictator zit (en zelfs dan kan het voelen alsof je vastzit in een haaientank).
Ik hoop dat ze genieten van waar ze op hebben gestemd. Het is jammer dat zoveel minderheden en kwetsbare mensen samen met hen zullen moeten lijden. En er komt misschien geen herkansing meer. De levensverwachting fladdert verder weg en zal sowieso verder gaan dalen.
Ik denk dat er heel veel mensen nu op Trump gestemd hebben omdat hij geen zwarte vrouw is.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat men op Trump stemden omdat hij een man is, en niet omdat de Dems een kut campagne hadden met paniekvoetbal en een last minute change die rampzalig voor ze uitpakten?
Ik ken Vance niet goed genoeg, maar als ze inhoudelijk een beetje vergelijkbaar zijn (is dat zo?) heb ik denk ik toch liever Vance dan Trump. Begrijp me niet verkeerd: liever beiden niet he, dat spreekt voor zich, maar liever iemand die in elk geval mentaal in staat is om op een normale manier te praten, los van de inhoud, dan iemand die dat simpelweg niet kan.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zitten we met mr. eyeliner, ook geen fijn vooruitzicht.
Was in 2016-2021 niet anders Benzel.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
Wow.. want onder 1e termijn trump was het zo slecht, zo autoritair. De kwetsbaren leven nu in democratische santuary cities. op straa, in tenten, en meestal flink verslaafd. Democraten hebben niets met de minderheden en kwetsbaren, ze gebruiken ze alleen om te deugen en als stemvee.
Probleem is dat Vance wel iemand is die wel capabel is en om 7 uur op kantoor zit, itt TTrump die pas om half 11 wakker wordt er eerst nog 3 uur naar Fox moet bellen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ken Vance niet goed genoeg, maar als ze inhoudelijk een beetje vergelijkbaar zijn (is dat zo?) heb ik denk ik toch liever Vance dan Trump. Begrijp me niet verkeerd: liever beiden niet he, dat spreekt voor zich, maar liever iemand die in elk geval mentaal in staat is om op een normale manier te praten, los van de inhoud, dan iemand die dat simpelweg niet kan.
Dat is precies waarom latinos zijn geswitcht ookquote:Op woensdag 6 november 2024 08:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
Wow.. want onder 1e termijn trump was het zo slecht, zo autoritair. De kwetsbaren leven nu in democratische santuary cities. op straa, in tenten, en meestal flink verslaafd. Democraten hebben niets met de minderheden en kwetsbaren, ze gebruiken ze alleen om te deugen en als stemvee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |