Ik doelde meer op Monetaire inflatie, wat dat betreft is de VS al redelijk naar de klote en al ver het punt voorbij om het op te lossen. Op dit moment gaat al 17% van het budget naar rente aflossingen, en de enige manier om dat op te vangen is: Meer geld lenen, tjah dat hou je niet eeuwig vol.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook wel een erg simpele interpretatie. Inflatie trekt zich juist vrij veel aan van "politiek". De internationale geopolitieke situatie heeft de inflatie flink opgeblazen de afgelopen jaren. Ook het overstimuleren van de economie helpt niet. Zaken als serieuze importheffingen komen gewoon voor rekening van de consument, oftewel inflatie.
Natuurlijk is monetair beleid ook relevant, maar Trump vindt zo'n Powell maar wat vervelend met z'n onafhankelijke Fed die niet de boel lekker verder opblaast om nog mooiere groei- en banencijfertjes te laten zien.
Ik heb de bevestiging van de uitnodiging al ontvangen per mail. De uitnodiging zelf krijg ik nog toegestuurdquote:
Ja, tot een uur of 4 (en nee, dat lag niet aan de uitslag)quote:
Tja..... Blijkbaar dus weer een lage opkomstquote:Op woensdag 6 november 2024 08:23 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Trump die de popular vote met meer dan 50% gaat winnen. Ik kan er niet over uit. Hoe dan?
Ik ben benieuwd hoe lang Europa als enige continent dan de sancties tegen Rusland en Belarus gaan aanhouden. Denk niet dat de sancties tegen Rusland en Belarus nog lang leven hebben als de USA de sancties afbouwt. Dan houdt je enkel Europa, Canada, Zuid-Korea, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland over met sancties tegen Rusland. Dat houdt niet over.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dit het eerste wat hij doet, en op het vliegtuig richting Rusland.
Aha, en klagen over een [b]democratisch[/b] gekozen president is logischquote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Stellen dat de democratie per definitie geen gevaar loopt omdat iemand democratisch is verkozen, is bijzonder naďef.
Zeker te lang met Biden doorgegaan inderdaadquote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maak daar maar gewoon een vrouw van.
De fout die de democraten gemaakt hebben is dat ze te lang Biden als kandidaat naar voren hadden geschoven, terwijl bleek dat het helemaal niet goed ging met hem. En de schietpartij op Trump heeft hoe vervelend ook ook in zijn voordeel gewerkt.
Ik wist het al vanaf toen dat het niet meer te redden was.
Het is ook van de zotten dat er maar 1 debat heeft plaatsgevonden weken voor de verkiezingen. Of waren het zelfs maanden?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De mensen die beweren dat lui van diverse achtergronden evenveel kans hebben als blanke mannen mogen in elk geval weer hun hok in. Trump was uiteraard op vrijwel elk vlak slechter dan Harris. Zie maar hoe hard hij het debat verloor, durfde niet meer te debaten maar hij wint wel. Kun je wel zien dat dingen als DEI keihard nodig zijn.
Ja en wat dat betreft gaat een don't tax, do spend beleid wat we waarschijnlijk de komende 4 jaar gaan zien ook niet helpen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde meer op Monetaire inflatie, wat dat betreft is de VS al redelijk naar de klote en al ver het punt voorbij om het op te lossen. Op dit moment gaat al 17% van het budget naar rente aflossingen, en de enige manier om dat op te vangen is: Meer geld lenen, tjah dat hou je niet eeuwig vol.
De VS vind het alleen maar prima als Rusland loopt te strugglen, dat staat volledig los van partijpolitiek.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang Europa als enige continent dan de sancties tegen Rusland en Belarus gaan aanhouden. Denk niet dat de sancties tegen Rusland en Belarus nog lang leven hebben als de USA de sancties afbouwt. Dan houdt je enkel Europa, Canada, Zuid-Korea, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland over met sancties tegen Rusland. Dat houdt niet over.
De angelsaksen gaan zich achter Amerika schuilen, en dan zal europa ook snel volgen. Probleem wordt als trump zich in de briscs gaat aansluiten en weg stapt van Europa. wat velen denken dat hij wil doen, de relatie met europa verslechteren. Maaar goed, hoop dat de huizenmarkt wel snel instort in de werled..... wil namelijk groter wonen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang Europa als enige continent dan de sancties tegen Rusland en Belarus gaan aanhouden. Denk niet dat de sancties tegen Rusland en Belarus nog lang leven hebben als de USA de sancties afbouwt. Dan houdt je enkel Europa, Canada, Zuid-Korea, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland over met sancties tegen Rusland. Dat houdt niet over.
Hoe denk je dat ze in Litouwen en Oekraďne wakker zijn gewordenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Georgië en Moldavië kijken met argusogen naar deze verkiezingsuitslag denk ik.
Nee, zo is ie normaal ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:26 schreef heywoodu het volgende:
Zo te zien heeft Trump hier en daar al een snuifje genomen, jezus
Heeft je biertje gesmaakt?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef Eagles89 het volgende:
Ik word gewoon emotioneel. Dit is zoooo mooi na al die jaren van valse beschuldigingen en hoaxen en leugens in de media. Wie het laatst lacht LACHT HET BEST. Hiervoor ben ik al 24 uur wakker, WIN WIN WIN.
In Litouwen zingen ze nu massaal You'll Never Walk Alone, komt goed!quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze in Litouwen en Oekraďne wakker zijn geworden
Zoals het winnen van de verkiezingen in 2020. toch bijzonder dat hij nu wel de verkiezingen als eerlijk bestempeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef Eagles89 het volgende:
Ik word gewoon emotioneel. Dit is zoooo mooi na al die jaren van valse beschuldigingen en hoaxen en leugens in de media. Wie het laatst lacht LACHT HET BEST. Hiervoor ben ik al 24 uur wakker, WIN WIN WIN.
Trump stond voor de verkiezingen op 1.7 en Harris op 2.5.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
De odds op Trump waren als boven de 70% voor de verkiezingen.
Dit is wel een beetje cringe. Maar goed, die hengelt ook gewoon naar een baantje bij een of andere think tank.quote:
Litouwen en Oekraďne kan ik me alleen indenken, Letland ga ik zo eens navragen, wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja, de goedbetaalde Poetin aanhang is blij natuurlijk.quote:
Tijd om de loopgraven te bemannen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja dat is nu ook wel gespeeld.quote:
De EU binnenvallen is nog steeds een enorme stap, dus Litouwen zal wel mee vallen. Oekraďne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraďne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja vervelend miepje is hetquote:Op woensdag 6 november 2024 08:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje cringe. Maar goed, die hengelt ook gewoon naar een baantje bij een of andere think tank.
Ik weet oprecht niet wie erger is, dit sujet of Bolsonaro. Wiens aanhang erger is weet ik wel en het is niet die van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:29 schreef Perrin het volgende:
In de ideale wereld zouden de president van de Verenigde Staten en de walgelijkste persoon ter wereld twee verschillende personen zijn.
Er zijn er wel meer dan Adolf hoorquote:Op woensdag 6 november 2024 08:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha, en klagen over een [b]democratisch[/b] gekozen president is logisch![]()
(jaja, kom er maar in met Adolf).
Een vreselijk mens, waarvan ik bang ben dat we de komende jaren nog veel gaan horen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, de goedbetaalde Poetin aanhang is blij natuurlijk.
Deze mevrouw is totaal geschift, met haar omvolkingstheorieën, maar wordt helaas goed betaald.
Verdeel en heers. Met racisme de meute uit elkaar spelen.
Met het huidige 'leiderschap' in de EU komt die strategische autonomie ook niet van de grond. RIP ons.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De EU binnenvallen is nog steeds een enorme stap, dus Litouwen zal wel mee vallen. Oekraďne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraďne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.
Sterker nog, het EU verdrag voor steun is veel sterker dan dat van de NAVO, artikel 5 zegt wel dat je moet helpen, maar niet hoeveel, kortom als je 1 soldaat afstaat voldoe je al.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De EU binnenvallen is nog steeds een enorme stap, dus Litouwen zal wel mee vallen. Oekraďne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraďne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.
Denk dat het vooral komt door de lage opkomst. (als ik zie welke cijfers trump krijgt met deze winst).quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer dan Adolf hoor
Maar de soep zal vast niet zo heet gegeten worden als ie nu wordt opgediend. Ik maak me persoonlijk niet al teveel zorgen. Al had ik het liever anders gezien, maar de Dems make gewoon een fout om in een conservatief land als de VS met Harris als kandidaat te komen.
Onderhandelingen beginnen in de regel pas als beide partijen het gevoel hebben dat ze niet veel verder komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..] Oekraďne moet nu eigenlijk alles doen om zo snel mogelijk onderhandelingen te beginnen zolang ze nog een positie hebben, vrees ik. Anders is straks heel Oekraďne (en daarna ook Moldavië?) Russisch.
Die positie zijn ze hiermee verloren, dat weet Poetin ook wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zei het toch, er waren een uur of 8 geleden exact twee opties voor zijn speech:quote:
Oekraďne tja..quote:Op woensdag 6 november 2024 08:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Moldavië heeft net gekozen voor een westerse kandidaat toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oekraďne tja..
Litouwen heeft nog NAVO-lidmaatschap itt Moldavië en Georgië. Die gaan dan sowieso eerst eraan.
Die doen wel mee met het ESF, das ook best belangrijk!quote:Op woensdag 6 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oekraďne tja..
Litouwen heeft nog NAVO-lidmaatschap itt Moldavië en Georgië. Die gaan dan sowieso eerst eraan.
Je zult zien dat als de EU echt aangevallen is, de EU plotseling 1 blok is. Dat was al zo toen Oekraďne aangevallen werd. Binnen de EU ben je ook zonder de steun van de VS wel veilig, het enige land dat sterker is dan de EU als blok is de VS, maar zelfs Trump heeft er geen behoefte aan hier binnen te vallen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met het huidige 'leiderschap' in de EU komt die strategische autonomie ook niet van de grond. RIP ons.
Walz kwam op mij wel over als een nuchterige en scherpe spreker. Wellicht had hij beter de kandidaat kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer dan Adolf hoor
Maar de soep zal vast niet zo heet gegeten worden als ie nu wordt opgediend. Ik maak me persoonlijk niet al teveel zorgen. Al had ik het liever anders gezien, maar de Dems make gewoon een fout om in een conservatief land als de VS met Harris als kandidaat te komen.
Nou succes er meequote:Op woensdag 6 november 2024 08:33 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ga een cursus Russisch beginnen
Ik ben aan de Wodka gegaan, hoop dat dat ook voldoende is om gespaard te worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:33 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ga een cursus Russisch beginnen
Oprechte vraag: hoe kan een president(skandidaat) uit een land 8000km verderop je held zijn? Wat heeft Donald Trump voor jou betekent dat hij je held is?quote:
Kans dat Poetin nu om tafel wil gaan is, natuurlijk heel erg klein.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik haal de Sovjet-vlag maar vast van de zolder.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben aan de Wodka gegaan, hoop dat dat ook voldoende is om gespaard te worden.
Nou mijn naam kun je heel makkelijk russificeren:quote:Op woensdag 6 november 2024 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben aan de Wodka gegaan, hoop dat dat ook voldoende is om gespaard te worden.
Eens, maar wat heeft Oekraďne voor andere opties?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Kans dat Poetin nu om tafel wil gaan is, natuurlijk heel erg klein.
Hopen dat een biden nu snel toestemming geeft voor vol wapen aanval tot januari.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, maar wat heeft Oekraďne voor andere opties?
Was maar 42 Miljard. Worth it. Kan hij weer 4 jaar aan de overheidstiet hangen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef byah het volgende:
X heeft hier de verkiezingen over de streep getrokken. Waar Facebook jaren geleden nog kritisch bekeken wordt is er nu een platform wat open en bloot een kandidaat steunt. Wat een walgelijk land en ik maak me zorgen om de lange termijn gevolgen van deze (mogelijke) uitslag
Ongehoord Nederland op primetime binnenkort.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vreselijk mens, waarvan ik bang ben dat we de komende jaren nog veel gaan horen.
Beschaafdheid is al heel lang geen criterium meer om president te wordenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:36 schreef Zwansen het volgende:
Hij speecht alsof hij een Oscar heeft gewonnen. Niks presidentieels aan.
Ook een leuke was dat de Democraten Cardi B op het podium brachten en de teleprompter deed het niet. Ze moeste toen tijdrekken want ze kon amper wat zeggen zonderquote:Op woensdag 6 november 2024 08:35 schreef Dutch_view het volgende:
Speeches zonder teleprompter zijn ook maar wat onsamenhangend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |