Supreme court stacken met conservatieven. 👍quote:Op woensdag 6 november 2024 08:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat wel minder is, is dat naadt Trump ook het Huis en de Senaat republikeins gaan worden waarschijnlijk. Dat geeft toch wel veel macht aan deze toch niet al te stabiele man.
Had liever nog wat afremmogelijkheid gehad ergens. We hebben het wel over het meest invloedrijke land ter wereld. Trumpisme op vol vermogen lijkt me niet ideaal.
Harris heeft echt zwaar ondergepresteerd. Het is dus helemaal niet zo spannend geworden.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:09 schreef matthijst het volgende:
Het zou toch daaaagen gaan duren, voordat de winnaar bekend zou zijn?
Jep, alleen koestert hij nu meer wrok en oogt hij radicaler. Is de GOP redelijk gezuiverd van gematigde kopstukken.quote:
Die had ik nog niet eens benoemd ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:10 schreef superniger het volgende:
[..]
Supreme court stacken met conservatieven. 👍
Goh, de praat- en pollmannetjes hadden het weer niet doorquote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Harris heeft echt zwaar ondergepresteerd. Het is dus helemaal niet zo spannend geworden.
Plus dat Elon Musk ook mee mag gaan delen in de macht.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, alleen koestert hij nu meer wrok en oogt hij radicaler. Is de GOP redelijk gezuiverd van gematigde kopstukken.
Die combinatie vind ik niet zo tof. Daarom liever een rem ergens.
Dat mensen hier lacherig over doen of ontkennen is onvoorstelbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:05 schreef matthijst het volgende: [..] Maar, maar, de democratie gaat kapot
![]()
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef raptorix het volgende:
Benieuwd hoe het met de rechtszaken zal gaan.
En Kennedy op health.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Plus dat Elon Musk ook mee mag gaan delen in de macht.
Ik denk dat je met Kelly veel beter had gescoord onder gematigde Republikeinen en zwevende kiezers.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Harris heeft duidelijk verloren. Maar hadden de Democraten wel met bijvoorbeeld Tim Waltz de verkiezingen kunnen winnen of met Josh Shapiro of met die astronaut uit Arizona (Kelly)?
Ik zie ook altijd liever een rem. want coalitie vorming is beter.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, alleen koestert hij nu meer wrok en oogt hij radicaler. Is de GOP redelijk gezuiverd van gematigde kopstukken.
Jup oliedomme partij. Laat ze eens veranderen zeg. Hoe kan je verliezen van deze Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef KingRoland het volgende:
Democraten wilde niet luisteren, dit is was je krijgt. 2016 is nooit gebeurd en zo weer doorgaan.
Fool me once.. fool me twice
Nee knuppel: dat mensen janken over de democratie gaat kapot, terwijl de president net democratisch is gekozen is lachwekkend.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat mensen hier lacherig over doen of ontkennen is onvoorstelbaar.
We hebben hier een voorproefje van gekregen tijdens zijn eerste termijn - zelfs Poetin gaf dit toe en andere autocraten - en dat gaat nu zeker niet anders zijn. De remmingen zullen weg zijn.
Er moet een mogelijkheid zijn dat mensen kunnen stemmen op een kandidaat en iedereen een eerlijke kans kan krijgen om de dems te vertegenwoordigen. Alleen is die keuze al bepaald.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Harris heeft duidelijk verloren. Maar hadden de Democraten wel met bijvoorbeeld Tim Waltz de verkiezingen kunnen winnen of met Josh Shapiro of met die astronaut uit Arizona (Kelly)?
R Kelly ?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat je met Kelly veel beter had gescoord onder gematigde Republikeinen en zwevende kiezers.
Een vaccinwappiequote:
We hebben letterlijk het telefoongesprek waarin hij destijds om extra stemmen vroeg aan die gouverneur in Georgia. Maar nee hoor, Trump is geen gevaar voor de democratie.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat mensen hier lacherig over doen of ontkennen is onvoorstelbaar.
We hebben hier een voorproefje van gekregen tijdens zijn eerste termijn - zelfs Poetin gaf dit toe en andere autocraten - en dat gaat nu zeker niet anders zijn. De remmingen zullen weg zijn.
Van het slopen van Obamacare gaan heel veel normale mensen gewoon last krijgen.
Trump verhoogt gewoonweg de belastingen voor de onderste 80% en maakt de Musken nog rijker en machtiger.
Meer zoals het CDA, als je alleen maar binnen je eigen partij loopt te rommelen dan keert dat een keer tegen je.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jup oliedomme partij. Laat ze eens veranderen zeg. Hoe kan je verliezen van deze Trump.
Van de andere kant ook in Nederland gaat de democratie niet erg lekker. Lijkt gewoon een systeem dat niet zo goed werkt in het social media tijdperk.
De schade van 2016-2021 was al groot genoeg. Ook qua buitenlands beleid overigens.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Probeer het even zonder schelden. Is veel beter voor een discussie.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee knuppel: dat mensen janken over de democratie gaat kapot, terwijl de president net democratisch is gekozen is lachwekkend.
Democratie is alleen belangrijk als de democraten winnen schijnbaar![]()
En Ron Paul.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Plus dat Elon Musk ook mee mag gaan delen in de macht.
Ow, die kan wel eens gratie krijgen van Trump.quote:
Is toch altijd 50/50 geweest, dat de meeste zeiden? dus nu trump waarschijnlijk wint hadden ze dit al duidelijker moeten uitspreken ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goh, de praat- en pollmannetjes hadden het weer niet door
Kim Kardashian als Minister van Culture & Fine arts.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef superniger het volgende:
[..]
Hulk Hogan als minister van Sport.
Zelfs die had beter gescoord dan Harris ja.quote:
Sooowquote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfs die had beter gescoord dan Harris ja.
Ook dan was inflatie het hoofdonderwerp geweest en als het hoofdonderwerp economisch is, stemmen de meeste mensen helaas gewoon rechts.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Nou nouquote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef KingRoland het volgende:
Zelfs diddy zou het beter doen dan harris
En dan op naar de rest.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit was het zetje dat Poetin nodig had om Oekraïne toch nog te overwinnen. Al zal dat niet meteen morgen zijn, of over een half jaar.
Ergens de komende 4 jaar zal dat wel opgeschroefd worden, en daarna door naar Moldavië. China zal nu ook wel Taiwan gaan inlijven.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit was het zetje dat Poetin nodig had om Oekraïne toch nog te overwinnen. Al zal dat niet meteen morgen zijn, of over een half jaar.
Wel nee, veranderd gewoon niet zoveel.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Zeker want die geloofde dat hij kon vliegenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfs die had beter gescoord dan Harris ja.
Dit was toch te voorzien? Minst populaire persoon binnen de Dem partij, maand geleden pas naar voren geschoven met een campagne die niet goed van de grond kwam. Democraten hebben het verpest voor zichzelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 07:24 schreef Jor_Dii het volgende: Bizar hoe slecht Harris presteert in democratische bolwerken.
Maar de cijfers zijn redelijk goed, maar dit wel het patroon. Democraten sluiten hoog af, republikeinen nemen het over en er ontstaat een major crisis.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook dan was inflatie het hoofdonderwerp geweest en als het hoofdonderwerp economisch is, stemmen de meeste mensen helaas gewoon rechts.
En de popular vote waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Chivaz het volgende:
Best uniek wat Trump heeft gepresteerd. 2 democraten verslagen in 1 jaar en 2 keer de potentieel eerste vrouwelijke presidente verslagen als underdog.
Toch best knap hoor ondanks de onvervalste haar vanuit de media.
Die Musk is wel echt teringdom he. Dat hij zich shopt als nutteloze manager uit Office Space.quote:
De odds op Trump waren als boven de 70% voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef KingRoland het volgende:
Hoop kritiek hier op wedkantoren rond eind van de nacht. Die odds waren echt super laag voor Trump. Er wisten een hoop mensen dat dit zou gebeuren met de stemmen die er toen al waren.
Ja, het is gewoon precies dit.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Is toch altijd 50/50 geweest, dat de meeste zeiden? dus nu trump waarschijnlijk wint hadden ze dit al duidelijker moeten uitspreken ofzo?
Ik begrijp niet dat er mensen zijn met inhoud en intelligentie die dit niet zien of gewoon oké vinden. Zoals een bekende dame hierquote:Op woensdag 6 november 2024 08:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben letterlijk het telefoongesprek waarin hij destijds om extra stemmen vroeg aan die gouverneur in Georgia. Maar nee hoor, Trump is geen gevaar voor de democratie.
Ja!!, heel erg wonderlijk én gevaarlijk hoe dat werkt in de hoofden van mensen. Dat ze daar overheen stappen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben letterlijk het telefoongesprek waarin hij destijds om extra stemmen vroeg aan die gouverneur in Georgia. Maar nee hoor, Trump is geen gevaar voor de democratie.
Dat hoeft natuurlijk niet per se een democratisch vervolg te krijgen he. Je kunt de democratie gebruiken om aan de macht te komen en deze van daaruit uuthollen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee knuppel: dat mensen janken over de democratie gaat kapot, terwijl de president net democratisch is gekozen is lachwekkend.
Tot ze een tuinman nodig heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:17 schreef KoosVogels het volgende:
Het wordt in elk geval niet saai.
Zag net een oud Republikeins vrouwtje bij de NOS dolblij verkondigen: 'We're gonna get al those migrants out of here, everything is going to be great'.
Oke dan.
Wat een simpel volk kwam daar toch langs bij de NOS.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:17 schreef KoosVogels het volgende:
Het wordt in elk geval niet saai.
Zag net een oud Republikeins vrouwtje bij de NOS dolblij verkondigen: 'We're gonna get al those migrants out of here, everything is going to be great'.
Oke dan.
Leuke tikfoutquote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Chivaz het volgende:
Best uniek wat Trump heeft gepresteerd. 2 democraten verslagen in 1 jaar en 2 keer de potentieel eerste vrouwelijke presidente verslagen als underdog.
Toch best knap hoor ondanks de onvervalste haar vanuit de media.
Juist Trump heeft toch een enorm potje gemaakt van de Amerikaanse economie?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook dan was inflatie het hoofdonderwerp geweest en als het hoofdonderwerp economisch is, stemmen de meeste mensen helaas gewoon rechts.
Kritiek op de wedkantoren?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef KingRoland het volgende:
Hoop kritiek hier op wedkantoren rond eind van de nacht. Die odds waren echt super laag voor Trump. Er wisten een hoop mensen dat dit zou gebeuren met de stemmen die er toen al waren.
Toen ik laatst keek gisteren kreeg je voor trump 2 keer of 3 keer je inlegquote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
De odds op Trump waren als boven de 70% voor de verkiezingen.
Mwoah, als de Amerikanen de wapensteun aan Oekraïne stopzetten, dan is het een kwestie van tijd voordat Oekraïne wordt overlopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel nee, veranderd gewoon niet zoveel.
Inflatie trekt zich alleen niet zoveel van politiek aan, en inflatie los je alleen op met impopulaire maatregelen, namelijk de lonen bevriezen en de rente omhoog.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou ik had dit niet zo verwacht, en de hype was groot, te veel mijn visie beinvloed blijkbaar. Eerlijk is Eerlijk, de 'trollen' hebben in deze wel erg gelijk gekregen en dus de situatie beter ingeschat dan ik dit deed.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit was toch te voorzien? Minst populaire persoon binnen de Dem partij, maand geleden pas naar voren geschoven met een campagne die niet goed van de grond kwam. Democraten hebben het verpest voor zichzelf.
Bij dit soort betjes meestal wel gelijk. Brexit was de enige die ik mij kan herinneren waar ze ernaast zaten.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kritiek op de wedkantoren?
De noteringen aanpassen is gewoon hun verdienmodel he, daar zit niet een politieke gedachte achter
De VS was natuurlijk al geen perfecte democratie en gleed onder Trump enorm af. Er is schade aan gericht.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet per se een democratisch vervolg te krijgen he. Je kunt de democratie gebruiken om aan de macht te komen en deze van daaruit uuthollen.
Nu zie ik dat niet in die mate gebeuren hoor, maar stellen dat de democratie per definitie geen gevaar loopt omdat iemand democratisch is verkozen, is bijzonder naïef.
Een incompetente vrouw is kennelijk schadelijker dan een verkrachter, of iemand die democratische waarden beschimpt.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat er mensen zijn met inhoud en intelligentie die dit niet zien of gewoon oké vinden. Zoals een bekende dame hier
waarschijnlijk is dit het eerste wat hij doet, en op het vliegtuig richting Rusland.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:20 schreef Erno-BE het volgende:
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de sancties tegen Rusland en Belarus. Gaat de USA onder Trump de sancties tegen Rusland en Belarus afbouwen of niet?
Vast wel, maar vast niet zo goedkoop.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja want die zijn er niet legaal?
Blind zijn ze niet, dus ze vinden het inderdaad acceptabel dat iemand maandenlang actief probeert om een verkiezingsuitslag om te keren, inclusief bedreigingen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat er mensen zijn met inhoud en intelligentie die dit niet zien of gewoon oké vinden. Zoals een bekende dame hier
Ja, maar de mythe dat rechts goed is voor de economie is al meer dan een eeuw oud en wordt niet zomaar doorgeprikt.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Juist Trump heeft toch een enorm potje gemaakt van de Amerikaanse economie?
Opzich boeit het mij niet dermate veel en moeten ze vooral kiezen wat ze willen, maar de VS heeft vrij veel invloed (te veel wat mij betreft) en dus heeft het invloed op de wereld. Dat zijn mijn voornamelijk zorgenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik denk dat als Swift een dag van te voren had opgeroepen om te stemmen dat het wel degelijk invloed had gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Alle celebs achter Harris
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden los van hun muziek, sport of acteer carrière
Dat is ook wel een erg simpele interpretatie. Inflatie trekt zich juist vrij veel aan van "politiek". De internationale geopolitieke situatie heeft de inflatie flink opgeblazen de afgelopen jaren. Ook het overstimuleren van de economie helpt niet. Zaken als serieuze importheffingen komen gewoon voor rekening van de consument, oftewel inflatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inflatie trekt zich alleen niet zoveel van politiek aan, en inflatie los je alleen op met impopulaire maatregelen, namelijk de lonen bevriezen en de rente omhoog.
Nee, daarom is iedereen ook idiolaat van Musk de laatste maandenquote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden l
Mooie analyse van gehoord op de radio. De achterban zou toch al op Harris stemmen, dus er vindt geen verandering plaats, dus verandert er ook niks.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden los van hun muziek of sport carrière
We zitten toch op een Nederlands forumquote:Op woensdag 6 november 2024 08:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat het goed is voor de VS? Omdat ze dat willen?
Een typisch geval van: schoenmaker blijf bij je leestquote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef KingRoland het volgende:
Eindstand: niemand geeft een fuck wat hooggeplaatste mensen vinden los van hun muziek, sport of acteer carrière
Maak daar maar gewoon een vrouw van.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een incompetente vrouw is kennelijk schadelijker dan een verkrachter, of iemand die democratische waarden beschimpt.
Want?quote:Op woensdag 6 november 2024 08:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een typisch geval van: schoenmaker blijf bij je leest
Dus de weddende en gokkende massa zat ernaast, bedoel je dan neem ik aan. De bookmakers zijn geen bedrijven die dingen zo goed mogelijk proberen te voorspellen.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Bij dit soort betjes meestal wel gelijk. Brexit was de enige die ik mij kan herinneren waar ze ernaast zaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |