abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215493808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:06 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hahahaha.
Die man met het charisma van een natte dweil die even dacht het tegen Trump op te kunnen nemen. Daar hebben we het over toch? :P
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Shocker... :|)
Als er ook maar iets terechtkomt van de plannen van Trump kun je bovendien fluiten naar die goedkope Doritos :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 november 2024 @ 10:12:31 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De verdedigingsclausule in het verdrag van de EU is nog veel scherper dan die van de NAVO, de EU heeft de NAVO niet nodig om elkaar te verdedigen.

https://ecer.minbuza.nl/e(...)20bijstand%20genoemd.
[..]
Een Litouwen of Finland hoeft echt niet te vrezen voor Rusland zolang we in de EU ons leger op peil houden, ook niet als de NAVO opgeheven wordt.
Probleem van Europa is vooral dat er geen echte eenheid is, zoals ik eerder zei, we waren nog geeneens in staat een pestpokken landje als Servie zover te brengen dat de oorlog in Jugoslavie stopte
pi_215493814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef KingRoland het volgende:
Jammer dat niemand hier Jill Stein feliciteert met 600k stemmers

Alleen maar negativiteit
Ze werd wel opgeklopt als potentiele dealbreaker zeg. Dat heeft ze bepaald niet waargemaakt.
pi_215493831
In Iowa was met een 'peiling' kort geleden nog een winst voor Harris voorspeld met 3% verschil.
Nu blijkt de uitslag te zijn met Trump met 56% tegenover Harris met 42% van de stemmen.

Zou zo'n 'peiling' juist de potentiële Trump-stemmers hebben aangewakkerd om daadwerkelijk te gaan stemmen?
pi_215493832
Tijd om plannen te maken om uit Europa te emigreren, ik zie het erg somber in voor ons continent en mijn kinderen
pi_215493841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:14 schreef byah het volgende:
Tijd om plannen te maken om uit Europa te emigreren, ik zie het erg somber in voor ons continent en mijn kinderen
We gaan je missen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 6 november 2024 @ 10:15:48 #282
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215493842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef KingRoland het volgende:
Jammer dat niemand hier Jill Stein feliciteert met 600k stemmers

Alleen maar negativiteit
Die viel harder door het mandje dan een driepunter van Stephen Curry.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:16:05 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja ik moet nog maar zien dat als ze het standaardtrucje van onrust voeden doen. Dat we uberhaupt bereid zijn daar wat tegen te doen. Kun je een groot leger hebben. Als iemand als Wilders 76 zetels heeft gaan er geen Nederlandse troepen zijn homie Putin in de weg zitten. Zelfde voor een type als Orban. Zelfde als een AfD in DE aan de macht is. Zelfde als Le-Pin in Frankrijk op de troon zit. In die gevallen dienen die grote legers enkel om de autoritaire leiders hun ego te stroken. Ik geloof er helemaal niks van dat het effectief is. Ook nu zou de NAVO uiteraard makkelijk Putin kúnnen stoppen maar we doen het niet want dat is kostbaar en extreem gevaarlijk. Maar andersom geldt hetzelde. Voor Putin zal ongeacht onze defensie uitgaven het veel te riskant zijn om Europa aan te vallen. Wat als een type Boris Johnson achter de knoppen zit in de UK en een paar atoomwapentjes afvuurt.
Wilders zal niet zo snel 76 zetels krijgen (hoewel Meloni zoiets met Acerbo wetgeving nu wel probeert), alleen samen met BBB, JA21 en FvD heb je toch al snel een heel akelig clubje bij elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215493846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Obama had hier ook verloren. De VS is een tribale maatschappij. Je bent rood of je bent blauw en een klein gedeelte wisselt vooral op basis van de economie naar het lijkt. En gezien de economie van de VS ongeveer het beste draait van de hele wereld momenteel en veruit het beste herstelt na Covid is dat ook een bewijs dat hoe mensen het 'voelen' de doorslag geeft. En feiten boeien niet bij gevoel.
Dacht jij ook niet lang dat Biden nog altijd een kans maakte. Deze atitude is precies waarom de democraten nooit veranderen. De hand gaat gewoon nooit in de eigen boezem. Je verliest van Trump, veel zwakker wordt een kandidaat niet. Maar nee de democraten treft geen blaam, die deden alles perfect. God stond gewoon aan de andere kant 8)7
  woensdag 6 november 2024 @ 10:17:33 #285
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215493860
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Die man met het charisma van een natte dweil die even dacht het tegen Trump op te kunnen nemen. Daar hebben we het over toch? :P
De man die op het Republikeinse feestje afging als een gieter en weer met de staart tussen de benen dictatortje ging spelen in Florida. Om over zijn poging tot glimlachen nog te zwijgen. By all means, laat hem nationaal gaan.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215493867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.

Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?

Dat is HET grote verschil met Obama.
Dezelfde fout maakten de Democraten in 2016 ook, met het te geforceerd naar voren willen schuiven van Hillary Clinton.
pi_215493870
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar dat is niet de schuld van Trump, maar dat komt alleen maar omdat hij niet mag doen wat hij wil. Je moet hem gewoon meer macht geven, dan komt het wel goed.

(Volgensmij hebben Wilders en Trump dezelfde schrijver)
Aangezien Trump straks overal de macht heeft zou dat een belachelijk argument zijn. Maar de cognitie dissonantie is groot genoeg dus ik sluit het niet uit.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:18:20 #288
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493871
DeSantis gaat het doen over 4 jaar
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 10:18:49 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493873
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is niet langer aan de GOP. Trump gaat zelf een opvolger aanwijzen.
Juist. Alweer een bewijs dat mensen de democratische schade niet doorhebben. Misschien gaan de Democraten daar dan wel in mee (want anders primaries waar ze alleen elkaar voor rotte vis uitmaken terwijl de ander achterover leunt). Dan is het feest compleet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215493876
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:14 schreef byah het volgende:
Waar is het beter dan? Over ter wereld is of wordt het een shitshow.
pi_215493884
Ik zie overigens dat het weer dikke dubbel digits is in een van de meest conservatieve staten van de VS, het dieprode Arizona met 53% van de stemmen geteld en vooral nog veel stemmen in Maricopa en Pima te gaan. Ettovanbelgie heeft hier vast een verklaring voor.
pi_215493886
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik geef je groot gelijk. Je bijdragen hier waren van een veel te diep niveau met linkjes en netjes met allemaal argumenten komen, maar die lui waarmee je in discussie ging hadden zó’n enorm bevoordeelde en door de mainstream media gehersenspoelde mening, dat ik allang door had dat met hun in discussie gaan, geen enkele zin had, maar respect voor jou dat je het constant bleef volhouden. Ik had er de zin en tijd ook niet voor. Dat ze vervolgens in de laatste week zelfs met een landslide overwinning voor Harris kwamen en Florida en Texas serieus blauw konden gaan kleuren, zeiden dat Trump het fysiek niet aan kom terwijl die zo ongeveer 10x meer rallies dan Harris deed, dat ze die extreem debiele hoax over Cheney 1:1 hier na liepen te praten, én die uitspraak van een overduidelijk grap van een comedian, als een serieus agendapunt rechtstreeks van Trump vandaan serieus namen, deed me wel realiseren dat dit geen open topic meer was, maar een soort Harris propaganda kanaal. Daardoor stapte ik er vorige week al een tijdje uit en zou ik vannacht nog even terugkeren, maar ik houd het nu ook weer voor gezien. De meesten hier leven in zo’n enorme “alles wat ik in de Volkskrant en op het NOS Journaal zie is waar” bubbel, die moet je daar lekker in laten. Af en toe worden ze dan zoals vannacht opeens wakker geschud dat ze totaal niet snappen wat er écht speelt, maar soit, na een paar uurtjes lopen ze alweer rustig verder alsof er niks gebeurd was.
Dank u, ja zo ging het ook in 2016 en in 2020. Veel posters hier zijn net als een kat geobsedeerd door een laserpen die schijnt op de muur.
Erg jammer want er zitten oprecht intelligente mensen tussen maar ze zijn zo verblind door haat en geïndoctrineerd door de media dat een fatsoenlijk gesprek vaak verzand in verdachtmakingen, doodsverwensingen en meer van dat soort fraais.
pi_215493901
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:52 schreef superniger het volgende:
Leading in alle swing states.
Bloedbad w/
Ja, zo zie je maar weer dat die peilingen totaal niet te vertrouwen zijn. Trump wint gewoon met een landslide victory.
pi_215493902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dacht jij ook niet lang dat Biden nog altijd een kans maakte. Deze atitude is precies waarom de democraten nooit veranderen. De hand gaat gewoon nooit in de eigen boezem. Je verliest van Trump, veel zwakker wordt een kandidaat niet. Maar nee de democraten treft geen blaam, die deden alles perfect. God stond gewoon aan de andere kant 8)7
Trump is een extreem sterke kandidaat heb ik al gezegd. Kan alles zeggen en doen. Zwakke kandidaten zijn personen die bij een verkeerde schreeuw of een verkeerde opmerking direct kansloos zijn.
Ik ging er vanuit dat de democraten kans maakten, niet zozeer Biden. Ik vond het eerst een slechte beslissing om te wisselen van kandidaat zo slecht voor de verkiezing. Maar draaide daarna om. Verder heeft Biden objectief gewoon puik werk afgeleverd zoals ik al eerder aangaf. Best draaiende economie en een aantal bi-partisan dingetjes zoals infrastructuur-investeringen. En de broodnodige hulp aan Oekraine.

Ik ga er ergens dan ook vanuit dat economie voor Trump ineens een stuk minder belangrijk wordt. Het draait immers als een tierelier. Net als bij de caravan van immigranten indertijd. Hij zal zich toch echt gaan richten op persoonlijke wraak, Oekraine en ik denk dat in veel rode staten nu vol op het orgel wordt gegaan met religie/abortus etc.
Met wat geluk komen die tarieven er ook niet van.
Wel gaat hij miljarden verdienen met belangenverstrengeling in crypto en zijn DJT stock. Hij is immers nog steeds extreem corrupt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215493905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:20 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens dat het weer dikke dubbel digits is in een van de meest conservatieve staten van de VS, het dieprode Arizona met 53% van de stemmen geteld en vooral nog veel stemmen in Maricopa en Pima te gaan. Ettovanbelgie heeft hier vast een verklaring voor.
Het lag aan woke en aan DEI. Overduidelijk heeft een vrouw of iemand met een kleurtje even veel kans als een man. Trump is gewoon meer kwaliteit.

Ik neem aan dat dat zijn take is.
pi_215493908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waar is het beter dan? Over ter wereld is of wordt het een shitshow.
Dat is zwaar overdreven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215493910
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:17 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
De man die op het Republikeinse feestje afging als een gieter en weer met de staart tussen de benen dictatortje ging spelen in Florida. Om over zijn poging tot glimlachen nog te zwijgen. By all means, laat hem nationaal gaan.
Wat dat betreft is het ook wel interessant natuurlijk wat er bij de volgende verkiezingen gebeurt. Trump heeft van de GOP echt een persoonlijkheidscultus gemaakt, dat moet je hem nageven. Het succes en de populariteit van degenen die hem proberen na te doen is echter wel een stuk minder. Goed, een DeSantis doet het leuk in Florida, maar daarbuiten lijkt ie niet bepaald aan te slaan.
pi_215493919
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:18 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dezelfde fout maakten de Democraten in 2016 ook, met het te geforceerd naar voren willen schuiven van Hillary Clinton.
En dan gaat men nu achteraf overal lopen roepen dat niemand een vrouw wil als president. Dat is totaal niet het issue, het issue is de aanloop en het paniekvoetbal dat gespeeld is door de Dems vanaf het moment dat men doorhad dat Biden totaal niet capabel meer is.
pi_215493921
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.

Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?

Dat is HET grote verschil met Obama.
Het feit dat ze automatisch, zonder voor verkiezing naar voren werd geschoven, droeg voor mij bij aan het kunstmatige.
Goed hoe jij het onderscheid tussen de persoon en de kandidaat Kamala maakt.

Kamala werd slecht gepresenteerd en haar campagne faalde.
pi_215493927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het lag aan woke en aan DEI. Overduidelijk heeft een vrouw of iemand met een kleurtje even veel kans als een man. Trump is gewoon meer kwaliteit.

Ik neem aan dat dat zijn take is.
Het was een verwijzing naar de wat surrealistische discussie gisteren waarin meneer stelde dat Arizona een van de meest conservatieve staten in de VS was en 'dieprood'.
Terwijl het er nu nog best close is en de meeste resultaten nog uit de twee grote blauwere counties moet komen. Harris kan er ook nog winnen, maar een blowout voor de GOP lijkt het zeker niet te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')