Die man met het charisma van een natte dweil die even dacht het tegen Trump op te kunnen nemen. Daar hebben we het over toch?quote:
Als er ook maar iets terechtkomt van de plannen van Trump kun je bovendien fluiten naar die goedkope Doritosquote:
Probleem van Europa is vooral dat er geen echte eenheid is, zoals ik eerder zei, we waren nog geeneens in staat een pestpokken landje als Servie zover te brengen dat de oorlog in Jugoslavie stoptequote:Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
De verdedigingsclausule in het verdrag van de EU is nog veel scherper dan die van de NAVO, de EU heeft de NAVO niet nodig om elkaar te verdedigen.
https://ecer.minbuza.nl/e(...)20bijstand%20genoemd.
[..]
Een Litouwen of Finland hoeft echt niet te vrezen voor Rusland zolang we in de EU ons leger op peil houden, ook niet als de NAVO opgeheven wordt.
Ze werd wel opgeklopt als potentiele dealbreaker zeg. Dat heeft ze bepaald niet waargemaakt.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef KingRoland het volgende:
Jammer dat niemand hier Jill Stein feliciteert met 600k stemmers
Alleen maar negativiteit
We gaan je missen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:14 schreef byah het volgende:
Tijd om plannen te maken om uit Europa te emigreren, ik zie het erg somber in voor ons continent en mijn kinderen
Die viel harder door het mandje dan een driepunter van Stephen Curry.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef KingRoland het volgende:
Jammer dat niemand hier Jill Stein feliciteert met 600k stemmers
Alleen maar negativiteit
Wilders zal niet zo snel 76 zetels krijgen (hoewel Meloni zoiets met Acerbo wetgeving nu wel probeert), alleen samen met BBB, JA21 en FvD heb je toch al snel een heel akelig clubje bij elkaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja ik moet nog maar zien dat als ze het standaardtrucje van onrust voeden doen. Dat we uberhaupt bereid zijn daar wat tegen te doen. Kun je een groot leger hebben. Als iemand als Wilders 76 zetels heeft gaan er geen Nederlandse troepen zijn homie Putin in de weg zitten. Zelfde voor een type als Orban. Zelfde als een AfD in DE aan de macht is. Zelfde als Le-Pin in Frankrijk op de troon zit. In die gevallen dienen die grote legers enkel om de autoritaire leiders hun ego te stroken. Ik geloof er helemaal niks van dat het effectief is. Ook nu zou de NAVO uiteraard makkelijk Putin kúnnen stoppen maar we doen het niet want dat is kostbaar en extreem gevaarlijk. Maar andersom geldt hetzelde. Voor Putin zal ongeacht onze defensie uitgaven het veel te riskant zijn om Europa aan te vallen. Wat als een type Boris Johnson achter de knoppen zit in de UK en een paar atoomwapentjes afvuurt.
Dacht jij ook niet lang dat Biden nog altijd een kans maakte. Deze atitude is precies waarom de democraten nooit veranderen. De hand gaat gewoon nooit in de eigen boezem. Je verliest van Trump, veel zwakker wordt een kandidaat niet. Maar nee de democraten treft geen blaam, die deden alles perfect. God stond gewoon aan de andere kantquote:Op woensdag 6 november 2024 10:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Obama had hier ook verloren. De VS is een tribale maatschappij. Je bent rood of je bent blauw en een klein gedeelte wisselt vooral op basis van de economie naar het lijkt. En gezien de economie van de VS ongeveer het beste draait van de hele wereld momenteel en veruit het beste herstelt na Covid is dat ook een bewijs dat hoe mensen het 'voelen' de doorslag geeft. En feiten boeien niet bij gevoel.
De man die op het Republikeinse feestje afging als een gieter en weer met de staart tussen de benen dictatortje ging spelen in Florida. Om over zijn poging tot glimlachen nog te zwijgen. By all means, laat hem nationaal gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die man met het charisma van een natte dweil die even dacht het tegen Trump op te kunnen nemen. Daar hebben we het over toch?
Dezelfde fout maakten de Democraten in 2016 ook, met het te geforceerd naar voren willen schuiven van Hillary Clinton.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.
Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?
Dat is HET grote verschil met Obama.
Aangezien Trump straks overal de macht heeft zou dat een belachelijk argument zijn. Maar de cognitie dissonantie is groot genoeg dus ik sluit het niet uit.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar dat is niet de schuld van Trump, maar dat komt alleen maar omdat hij niet mag doen wat hij wil. Je moet hem gewoon meer macht geven, dan komt het wel goed.
(Volgensmij hebben Wilders en Trump dezelfde schrijver)
Juist. Alweer een bewijs dat mensen de democratische schade niet doorhebben. Misschien gaan de Democraten daar dan wel in mee (want anders primaries waar ze alleen elkaar voor rotte vis uitmaken terwijl de ander achterover leunt). Dan is het feest compleet.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is niet langer aan de GOP. Trump gaat zelf een opvolger aanwijzen.
Waar is het beter dan? Over ter wereld is of wordt het een shitshow.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:14 schreef byah het volgende:
Tijd om plannen te maken om uit Europa te emigreren, ik zie het erg somber in voor ons continent en mijn kinderen
Dank u, ja zo ging het ook in 2016 en in 2020. Veel posters hier zijn net als een kat geobsedeerd door een laserpen die schijnt op de muur.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik geef je groot gelijk. Je bijdragen hier waren van een veel te diep niveau met linkjes en netjes met allemaal argumenten komen, maar die lui waarmee je in discussie ging hadden zó’n enorm bevoordeelde en door de mainstream media gehersenspoelde mening, dat ik allang door had dat met hun in discussie gaan, geen enkele zin had, maar respect voor jou dat je het constant bleef volhouden. Ik had er de zin en tijd ook niet voor. Dat ze vervolgens in de laatste week zelfs met een landslide overwinning voor Harris kwamen en Florida en Texas serieus blauw konden gaan kleuren, zeiden dat Trump het fysiek niet aan kom terwijl die zo ongeveer 10x meer rallies dan Harris deed, dat ze die extreem debiele hoax over Cheney 1:1 hier na liepen te praten, én die uitspraak van een overduidelijk grap van een comedian, als een serieus agendapunt rechtstreeks van Trump vandaan serieus namen, deed me wel realiseren dat dit geen open topic meer was, maar een soort Harris propaganda kanaal. Daardoor stapte ik er vorige week al een tijdje uit en zou ik vannacht nog even terugkeren, maar ik houd het nu ook weer voor gezien. De meesten hier leven in zo’n enorme “alles wat ik in de Volkskrant en op het NOS Journaal zie is waar” bubbel, die moet je daar lekker in laten. Af en toe worden ze dan zoals vannacht opeens wakker geschud dat ze totaal niet snappen wat er écht speelt, maar soit, na een paar uurtjes lopen ze alweer rustig verder alsof er niks gebeurd was.
Ja, zo zie je maar weer dat die peilingen totaal niet te vertrouwen zijn. Trump wint gewoon met een landslide victory.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:52 schreef superniger het volgende:
Leading in alle swing states.
Bloedbad
Trump is een extreem sterke kandidaat heb ik al gezegd. Kan alles zeggen en doen. Zwakke kandidaten zijn personen die bij een verkeerde schreeuw of een verkeerde opmerking direct kansloos zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dacht jij ook niet lang dat Biden nog altijd een kans maakte. Deze atitude is precies waarom de democraten nooit veranderen. De hand gaat gewoon nooit in de eigen boezem. Je verliest van Trump, veel zwakker wordt een kandidaat niet. Maar nee de democraten treft geen blaam, die deden alles perfect. God stond gewoon aan de andere kant
Het lag aan woke en aan DEI. Overduidelijk heeft een vrouw of iemand met een kleurtje even veel kans als een man. Trump is gewoon meer kwaliteit.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:20 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens dat het weer dikke dubbel digits is in een van de meest conservatieve staten van de VS, het dieprode Arizona met 53% van de stemmen geteld en vooral nog veel stemmen in Maricopa en Pima te gaan. Ettovanbelgie heeft hier vast een verklaring voor.
Dat is zwaar overdreven.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar is het beter dan? Over ter wereld is of wordt het een shitshow.
Wat dat betreft is het ook wel interessant natuurlijk wat er bij de volgende verkiezingen gebeurt. Trump heeft van de GOP echt een persoonlijkheidscultus gemaakt, dat moet je hem nageven. Het succes en de populariteit van degenen die hem proberen na te doen is echter wel een stuk minder. Goed, een DeSantis doet het leuk in Florida, maar daarbuiten lijkt ie niet bepaald aan te slaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De man die op het Republikeinse feestje afging als een gieter en weer met de staart tussen de benen dictatortje ging spelen in Florida. Om over zijn poging tot glimlachen nog te zwijgen. By all means, laat hem nationaal gaan.
En dan gaat men nu achteraf overal lopen roepen dat niemand een vrouw wil als president. Dat is totaal niet het issue, het issue is de aanloop en het paniekvoetbal dat gespeeld is door de Dems vanaf het moment dat men doorhad dat Biden totaal niet capabel meer is.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dezelfde fout maakten de Democraten in 2016 ook, met het te geforceerd naar voren willen schuiven van Hillary Clinton.
Het feit dat ze automatisch, zonder voor verkiezing naar voren werd geschoven, droeg voor mij bij aan het kunstmatige.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.
Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?
Dat is HET grote verschil met Obama.
Het was een verwijzing naar de wat surrealistische discussie gisteren waarin meneer stelde dat Arizona een van de meest conservatieve staten in de VS was en 'dieprood'.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het lag aan woke en aan DEI. Overduidelijk heeft een vrouw of iemand met een kleurtje even veel kans als een man. Trump is gewoon meer kwaliteit.
Ik neem aan dat dat zijn take is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |