Het lag niet aan de kandidaat of de strategie, de hoofdreden is gewoon dat in de afgelopen 4 jaar veel prijzen enorm zijn gestegen. En dat is niet de schuld van Biden, maar zo voelt het voor veel mensen wel. Fijn, al die mensenrechten e.d., maar aan het eind van je geld een stuk maand over houden komt toch een stuk dichter bij.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat theoretisch iedere verkiezing winnaar is. Maar ze hebben gewoon niet de goede kandidaat/strategie.
Eensquote:Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat kan je helemaal niet zeggen. Harris was gewoon een zwakke kandidaat, net zoals Biden een zwakke kandidaat was.
Als je fatsoenlijke primaries had gehad dan was Harris daar ook nooit als kandidaat uitgekomen. Met een Newsom ofzo hadden de Democraten echt een veel betere kans gehad
Ik betwijfel het ten zeerste. Zelfs Trump, die nauwelijks drie woorden foutloos achter elkaar kan uitspreken en echt de meest onnavolgbare verhalen in een microfoon staat te spugen op zijn rallies, leek een fitte, energieke puppy in verhouding tot.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wellicht had Biden het wel gewonnen
Maar je kan al raden wie de schuld gaan krijgen van de ellende die je dan gaat zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als er flink gesneden gaat worden in social benefits zoals de bedoeling lijkt kan de schadenfreude richting de Trump stemmers die hiervan afhankelijk zijn en dan in de problemen komen niet onderdrukken.
Zeg maar net als de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het vooral zegt dat de gemiddelde Amerikaan aan zichzelf denkt. En dat de gemiddelde Amerikaan best aardig rondkomt maar meer wil. Het zit een beetje in de mentaliteit hè.
Aangezien je reageert op een post waarin mijn naam wordt genoemd (terwijl ik nooit ook maar een woord heb gewisseld met de betreffende user), wil ik hier toch even een ander over kwijt.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, AMV gaat van haat en hoop volledig naar haat. Ik ga het ook voor gezien houden hier. Ik zal af en toe wel eens lezen wat de gemoederen bezig houd maar ik heb weinig zin om op elke hoax weer te reageren.
Jill Stein is van het Kremlin.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef KingRoland het volgende:
Jammer dat niemand hier Jill Stein feliciteert met 600k stemmers
Alleen maar negativiteit
Hahahaha.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat mij betreft de kandidaat voor 2028. Een geweldige politicus met een uitstekende staat van dienst.
Tja ik moet nog maar zien dat als ze het standaardtrucje van onrust voeden doen. Dat we uberhaupt bereid zijn daar wat tegen te doen. Kun je een groot leger hebben. Als iemand als Wilders 76 zetels heeft gaan er geen Nederlandse troepen zijn homie Putin in de weg zitten. Zelfde voor een type als Orban. Zelfde als een AfD in DE aan de macht is. Zelfde als Le-Pin in Frankrijk op de troon zit. In die gevallen dienen die grote legers enkel om de autoritaire leiders hun ego te stroken. Ik geloof er helemaal niks van dat het effectief is. Ook nu zou de NAVO uiteraard makkelijk Putin kúnnen stoppen maar we doen het niet want dat is kostbaar en extreem gevaarlijk. Maar andersom geldt hetzelde. Voor Putin zal ongeacht onze defensie uitgaven het veel te riskant zijn om Europa aan te vallen. Wat als een type Boris Johnson achter de knoppen zit in de UK en een paar atoomwapentjes afvuurt.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
"kans maken tegen" is natuurlijk een beetje een vaag begrip.
Finland is sowieso een interessant geval, want die zaten voor deze oorlog niet eens in de NAVO. Wel in de EU natuurlijk, maar dat is in de basis geen militair bondgenootschap.
Oekraïne is natuurlijk ook wel interessant in het kader van de grondstoffen en de misschien misplaatste hoop dat er veel Oekraïners waren die een Groot-Rusland een warm hart toe dragen. Maar ik heb absoluut niet de illusie dat de imperialistische neigingen van Poetin ophouden bij Oekraïne.
En de staat van de Europese defensie-industrie is helemaal niet zo denderend en veel van onze politici dragen Poetin om onverklaarbare redenen een warm hart toe. Ik moet het allemaal nog zien als het begint met het voeden van onrust in een land als Finland, vervolgens het standaardtrucje van 'ingrijpen om de etnisch Russische bevolking te beschermen' en ga zo maar door.
Gewoon Trump 2028quote:Op woensdag 6 november 2024 10:07 schreef Nexum het volgende:
Vraag is nu wel wie de Republikeinse Partij gaat afleveren na Trump. Blijven ze de populistische koers aanhouden of niet?
Ik sta volledig achter Pete Buttigieg (niet letterlijk!).quote:Op woensdag 6 november 2024 10:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat kan je helemaal niet zeggen. Harris was gewoon een zwakke kandidaat, net zoals Biden een zwakke kandidaat was.
Als je fatsoenlijke primaries had gehad dan was Harris daar ook nooit als kandidaat uitgekomen. Met een Newsom ofzo hadden de Democraten echt een veel betere kans gehad
MELANIAGENOT!!!!!quote:
Het is veel meer dan de NAVO, een verdeeld Europa, niet alleen op Militair vlak, is economisch en politiek van voordeel voor de hegonomie van de VS.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op papier heb je helemaal gelijk. Maar overleeft de NAVO een Amerikaanse exit? Wat gebeurt er dan met bestaande afspraken?
Het is natuurlijk afwachten wat de VS onder Trump doet, maar in het meest extreme geval slaan we een onbekende weg in. We weten simpelweg niet wat de gevolgen zijn van een Amerikaanse NAVO-exit. Hoe gaan andere lidstaten reageren? Er kan een geheel nieuwe dynamiek ontstaan, die leidt tot het uiteenvallen van het bondgenootschap. Maar het is ook mogelijk dat de West-Europese lidstaten er juist de schouders onder zetten.
We gaan het zien. Het ligt er ook maar net aan wie in West-Europa de komende jaren aan de touwtjes trekt. Als deze radicaal-rechtse storm aanhoudt, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de internationale verhoudingen op ons continent.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
De verdedigingsclausule in het verdrag van de EU is nog veel scherper dan die van de NAVO, de EU heeft de NAVO niet nodig om elkaar te verdedigen.
https://ecer.minbuza.nl/e(...)20bijstand%20genoemd.
[..]
Een Litouwen of Finland hoeft echt niet te vrezen voor Rusland zolang we in de EU ons leger op peil houden, ook niet als de NAVO opgeheven wordt.
Ik ook. Die zou zelfs Indiana weer naar blauw kunnen omtoverenquote:Op woensdag 6 november 2024 10:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik sta volledig achter Pete Buttigieg (niet letterlijk!).
Obama had hier ook verloren. De VS is een tribale maatschappij. Je bent rood of je bent blauw en een klein gedeelte wisselt vooral op basis van de economie naar het lijkt. En gezien de economie van de VS ongeveer het beste draait van de hele wereld momenteel en veruit het beste herstelt na Covid is dat ook een bewijs dat hoe mensen het 'voelen' de doorslag geeft. En feiten boeien niet bij gevoel.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.
Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?
Dat is HET grote verschil met Obama.
Trump zal wel coalities aangaan met 'the willing'. dwz de noordelijke Oost-europese staten die volkomen volgzaam zijn plus Nederland.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op papier heb je helemaal gelijk. Maar overleeft de NAVO een Amerikaanse exit? Wat gebeurt er dan met bestaande afspraken?
Het is natuurlijk afwachten wat de VS onder Trump doet, maar in het meest extreme geval slaan we een onbekende weg in. We weten simpelweg niet wat de gevolgen zijn van een Amerikaanse NAVO-exit. Hoe gaan andere lidstaten reageren? Er kan een geheel nieuwe dynamiek ontstaan, die leidt tot het uiteenvallen van het bondgenootschap. Maar het is ook mogelijk dat de West-Europese lidstaten er juist de schouders onder zetten.
Ik geef je groot gelijk. Je bijdragen hier waren van een veel te diep niveau met linkjes en netjes met allemaal argumenten komen, maar die lui waarmee je in discussie ging hadden zó’n enorm bevoordeelde en door de mainstream media gehersenspoelde mening, dat ik allang door had dat met hun in discussie gaan, geen enkele zin had, maar respect voor jou dat je het constant bleef volhouden. Ik had er de zin en tijd ook niet voor. Dat ze vervolgens in de laatste week zelfs met een landslide overwinning voor Harris kwamen en Florida en Texas serieus blauw konden gaan kleuren, zeiden dat Trump het fysiek niet aan kom terwijl die zo ongeveer 10x meer rallies dan Harris deed, dat ze die extreem debiele hoax over Cheney 1:1 hier na liepen te praten, én die uitspraak van een overduidelijk grap van een comedian, als een serieus agendapunt rechtstreeks van Trump vandaan serieus namen, deed me wel realiseren dat dit geen open topic meer was, maar een soort Harris propaganda kanaal. Daardoor stapte ik er vorige week al een tijdje uit en zou ik vannacht nog even terugkeren, maar ik houd het nu ook weer voor gezien. De meesten hier leven in zo’n enorme “alles wat ik in de Volkskrant en op het NOS Journaal zie is waar” bubbel, die moet je daar lekker in laten. Af en toe worden ze dan zoals vannacht opeens wakker geschud dat ze totaal niet snappen wat er écht speelt, maar soit, na een paar uurtjes lopen ze alweer rustig verder alsof er niks gebeurd was.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, AMV gaat van haat en hoop volledig naar haat. Ik ga het ook voor gezien houden hier. Ik zal af en toe wel eens lezen wat de gemoederen bezig houd maar ik heb weinig zin om op elke hoax weer te reageren.
Natuurlijk niet, de democraten hadden echt wel met een sterkere kandidaat kunnen komen. Harris is niet perfect. Ze was ook niet waardeloos, ik vond haar niet eens slecht. Maar als je zeg zo'n Michelle Obama hoort speechen, stukken beter. Ze hebben ook mannen in de gelederen als Buttigieg of Newsom. Ze hebben Bernie. Dan zijn er vast nog lui waar ik nooit van gehoord heb die ook heel wat kunnen. Maarja de democraten willen telkens alleen maar hun establishment het laten proberen dat werkt vaak niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Harris die de popular vote verliest is gewoon het bewijs dat geen enkele Democraat had gewonnen, de verkiezing was al verloren voor hij begon.
Dat is niet langer aan de GOP. Trump gaat zelf een opvolger aanwijzen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:07 schreef Nexum het volgende:
Vraag is nu wel wie de Republikeinse Partij gaat afleveren na Trump. Blijven ze de populistische koers aanhouden of niet?
VVD en NSC zijn natuurlijk ook geen EU-liefhebbers.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan het zien. Het ligt er ook maar net aan wie in West-Europa de komende jaren aan de touwtjes trekt. Als deze radicaal-rechtse storm aanhoudt, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de internationale verhoudingen op ons continent.
Wij hebben zelf nu een kabinet dat op z'n minst kritisch is op internationale samenwerking en de EU vooral lijkt te zien als een last. Godzijdank zitten de VVD en NSC in deze coalitie, anders zou er een stevige anti-EU wind waaien in Den Haag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |