Ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken. De onmiddelijke, binnen 24 uur geregelde unanieme steun voor Oekraïne in de EU had Poetin ook niet aan zien komen, dat was nogal een schok voor hem. Als Poetin de EU aan valt heeft hij binnen 48 uur te maken met legers uit Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje enz. Daar durf ik echt wel wat op in te zetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorspellen vind ik lastig. Wat als de VS inderdaad uit de NAVO stopt? Dat lijkt een krankzinnig scenario, maar het is niet geheel ondenkbaar.
Rusland mag misschien geen partij zijn voor de gezamenlijke Europese strijdkrachten, maar het probleem is dat wij hier in West-Europa te angstig zijn. Ook is er weinig draagvlak voor daadwerkelijk de wapens oppakken tegen Rusland of een andere agressor. Ook zijn onze leger nog relatief zwak, de herbouw is pas kortgeleden in gang gezet.
Dus schiet een VS-loze NAVO een Baltische staat te hulp als het wordt binnengevallen. Op papier wel, maar ik durf m'n hand daar niet voor in het vuur te steken.
Verder zijn we al gewoon in oorlog met Rusland. De Russen beschouwen ons als de vijand en proberen ons op allerlei manier te ondermijnen. Poetin maakt er geen geheim van dat hij de westerse hegemonie wil breken, en er is geen enkele reden voor hem om nu afscheid te nemen van die ambitie. De spanningen met Rusland zullen de komende jaren eerder verder oplopen dan dat de angel eruit wordt gehaald.
Truequote:Op woensdag 6 november 2024 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorspellen vind ik lastig. Wat als de VS inderdaad uit de NAVO stopt? Dat lijkt een krankzinnig scenario, maar het is niet geheel ondenkbaar.
Rusland mag misschien geen partij zijn voor de gezamenlijke Europese strijdkrachten, maar het probleem is dat wij hier in West-Europa te angstig zijn. Ook is er weinig draagvlak voor daadwerkelijk de wapens oppakken tegen Rusland of een andere agressor. Ook zijn onze leger nog relatief zwak, de herbouw is pas kortgeleden in gang gezet.
Dus schiet een VS-loze NAVO een Baltische staat te hulp als het wordt binnengevallen. Op papier wel, maar ik durf m'n hand daar niet voor in het vuur te steken.
Verder zijn we al gewoon in oorlog met Rusland. De Russen beschouwen ons als de vijand en proberen ons op allerlei manier te ondermijnen. Poetin maakt er geen geheim van dat hij de westerse hegemonie wil breken, en er is geen enkele reden voor hem om nu afscheid te nemen van die ambitie. De spanningen met Rusland zullen de komende jaren eerder verder oplopen dan dat de angel eruit wordt gehaald.
Wordt een pijnlijke uitslag ja. En wat te denken van New Jersey bijvoorbeeld. Bijna 47% van de stemmen zijn daar naar Trump gegaan. Bizarquote:Op woensdag 6 november 2024 09:52 schreef superniger het volgende:
Leading in alle swing states.
Bloedbad
En er nog meer drone-aanvallen liet uitvoeren dan Obama.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Helemaal waar
Obama was zeer charismatisch, hoorde je niet veel van dat hij heel veel militair ingreep in Midden Oosten en Afrika. Bommen gooiden op iedereen die de VS niet aanstond
Trump werd en wordt verkocht als een totale gek, en bij hem hoorde je niet veel over dat ie nogal wat vredes akkoorden bracht in het midden oosten
Geen judas onder de swing states?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:52 schreef superniger het volgende:
Leading in alle swing states.
Bloedbad
Zoals ik elders al typte. Ik zou als Oekraïne en Iran als de wiedeweerga mijn kernwapenprogramma opvoeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het helpt ook niet mee dat de twee vrouwen die door de partij zijn aangevoerd beide op een niet eerlijke wijze zijn gekozen. Kamala is overduidelijk wat dat betreft, en Hillary was vooraf extreem erg gepushed door de partij wat Sanders de win heeft gekost.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk. Zelfs Pakistan heeft al een vrouwelijke president gehad.
Ja want dat staat in de Grondwet. Die is niet zomaar te wijzigen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zou dat uitmaken dan? Het Hoge Gerechtshof is al in handen van de Republikeinen. Die kunnen vast wel een uitzondering maken.
Die had eenzelfde verhaal moeten verkopen en ook moeten op boxen tegen een fantasie van een 'great America' en als je die fantasie die elke Amerikaan heeft loskoppelt van realiteit is het een ideaal waar je lastig tegen vecht.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mwoah, de democraten hebben dit ook wel aan zichzelf te danken door Harris naar voren te schuiven. Die heeft er als VP 4 jaar lang niks van gebakken, en de campagne was ook niet heel goed. Populisme doet het al tijden goed, maar in dit geval hadden de democraten ook wel echt een betere kandidaat naar voren kunnen schuiven.
Jemig, hebben ze het nog steeds over die opmerking van dat Cheney het slecht zou doen in een oorlog? En nu zelfs vertaald als dat Trump haar voor een vuurpeloton zou willen?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een nacht was het, ik heb intens genoten, een van de mooiste doorgehaalde nachten in heel veel jaren. De meltdowns overal, hier in dit topic, maar vooral bij CNN, Young turks, CBS en MSNBC. Die van Jones bij CNN was net zo episch als die in 2016, het was puur intens genieten, de tranen kwamen nog net niet over zn wangen. Helaas geen Elon Musk op het podium, en ook geen praatje, echt heel jammer, daarvoor bleef ik nog langer wakker. Die had daar gewoon bij moeten zijn, hij was er nota bene wel. Ach, ik ga een stukje rijker slapen dan toen ik opstond gister, en ik zal mijn ogen dichtdoen en rustig in slaap vallen met op de achtergrond deze heerlijke meltdown, en dromen over alle personen die Trump het leven onmogelijk hebben gemaakt, wat de toekomst voor die mensen in gaat houden. Ik persoonlijk hoop dat die ze allemaal te grazen gaat nemen. Morgen, overmorgen en in het weekend ga ik ALLES terugkijken betreft de Election Night, de volledige uitzending op CNN, Fox, MSNBC, CBS en de Young Turks
[ x ]
Goed verhaal Eagles89!quote:Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een nacht was het, ik heb intens genoten, een van de mooiste doorgehaalde nachten in heel veel jaren. De meltdowns overal, hier in dit topic, maar vooral bij CNN, Young turks, CBS en MSNBC. Die van Jones bij CNN was net zo episch als die in 2016, het was puur intens genieten, de tranen kwamen nog net niet over zn wangen. Helaas geen Elon Musk op het podium, en ook geen praatje, echt heel jammer, daarvoor bleef ik nog langer wakker. Die had daar gewoon bij moeten zijn, hij was er nota bene wel. Ach, ik ga een stukje rijker slapen dan toen ik opstond gister, en ik zal mijn ogen dichtdoen en rustig in slaap vallen met op de achtergrond deze heerlijke meltdown, en dromen over alle personen die Trump het leven onmogelijk hebben gemaakt, wat de toekomst voor die mensen in gaat houden. Ik persoonlijk hoop dat die ze allemaal te grazen gaat nemen. Morgen, overmorgen en in het weekend ga ik ALLES terugkijken betreft de Election Night, de volledige uitzending op CNN, Fox, MSNBC, CBS en de Young Turks
[ x ]
Dit is het grote probleem van de democraten. Mooi verwoord.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het helpt ook niet mee dat de twee vrouwen die door de partij zijn aangevoerd beide op een niet eerlijke wijze zijn gekozen. Kamala is overduidelijk wat dat betreft, en Hillary was vooraf extreem erg gepushed door de partij wat Sanders de win heeft gekost.
De rest van Europa moet dat ook maar gaan doen. Op de VS kunnen we niet meer rekenen. Plan B voor een afschrikwekkende werking is nucleaire proliferatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Zelensky c.s. zullen de plannen om kernwapens te maken nu wel echt omzetten in uitvoering (voor zover ze dat nog niet gedaan hadden). Europa gaat een spannende tijd tegemoet wanneer de hulp aan Oekraïne vanuit de VS droogvalt.
Kamala komt bij ontzettend nep over. Had volgens mij ook weinig lange interviews waarin je echt een beeld van haar kon krijgen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het helpt ook niet mee dat de twee vrouwen die door de partij zijn aangevoerd beide op een niet eerlijke wijze zijn gekozen. Kamala is overduidelijk wat dat betreft, en Hillary was vooraf extreem erg gepushed door de partij wat Sanders de win heeft gekost.
Als er al ooit een vrouw is die kans heeft om president te worden, dan moet het eentje zijn die niet vooraf bepaald is door de partij. Zij moet door het volk gekozen worden. Kamala die de popular vote verliest is daar het grootste voorbeeld van.
Connecticut ook al zoiets. Heel opvallend.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt een pijnlijke uitslag ja. En wat te denken van New Jersey bijvoorbeeld. Bijan 47% van de stemmen zijn daar naar Trump gegaan. Bizar
Op papier heb je helemaal gelijk. Maar overleeft de NAVO een Amerikaanse exit? Wat gebeurt er dan met bestaande afspraken?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken. De onmiddelijke, binnen 24 uur geregelde unanieme steun voor Oekraïne in de EU had Poetin ook niet aan zien komen, dat was nogal een schok voor hem. Als Poetin de EU aan valt heeft hij binnen 48 uur te maken met legers uit Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje enz. Daar durf ik echt wel wat op in te zetten.
"kans maken tegen" is natuurlijk een beetje een vaag begrip.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het gaat nu al over algehele mobilisatie in Rusland. Alsof die even door kan pakken. Maar goed ik had misschien beter Finland kunnen noemen. Doen alsof Rusland enige kans maakt tegen de Navo is echt alsof Trump een kans maakt in een vuistgevecht tegen zo'n UFC vechter.
Logisch toch. Republikeinen hebben wij in Europa ook veel langdurige last van. Ook nu hebben ze volledig gelijk dat Trump weer 4 jaar een pleurisbende gaat worden wat nadelig is voor iedereen. Wat wil je dan, dat ze hun werk niet doen en liegen dat het niks uitmaakt dat de rijken rijker worden. Dat Trump weer uit klimaatverdragen gaat, tariefmuren wil etcetera. Het is niet het einde der tijden maar het is uiteraard zeer slecht nieuws. Daarbij is Amerika een voorbode voor ons. Onze politiek wordt ook steeds leugenachtiger en incapabeler om de problemen op te lossen waar we het meeste last van hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik blijf het opvallend vinden dat journalistiek Nederland als sinds ik nieuws volg (jaren 70) altijd meent beter te weten wie de amerikanen zouden moeten stemmen dan de amerikanen zelf. Jubel en Joeghei als er een Democraat gekozen werd, treur en verdoemenis als er een republikein kwam
Ja natuurlijk, AMV gaat van haat en hoop volledig naar haat. Ik ga het ook voor gezien houden hier. Ik zal af en toe wel eens lezen wat de gemoederen bezig houd maar ik heb weinig zin om op elke hoax weer te reageren.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:53 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hey gezellig ben jer weer. Je wist het allemaal wel goed te vertellen een paar dagen geleden hè, wel lef dat je je hier na al die onzin nog weer laat zien. Ben benieuwd of Koos, Garland nog wat en de rest ook gewoon weer na wekenlang onzin verhalen te verkopen, tevoorschijn komen.
Harris die de popular vote verliest is gewoon het bewijs dat geen enkele Democraat had gewonnen, de verkiezing was al verloren voor hij begon.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Nexum het volgende:
[..]
Als er al ooit een vrouw is die kans heeft om president te worden, dan moet het eentje zijn die niet vooraf bepaald is door de partij. Zij moet door het volk gekozen worden. Kamala die de popular vote verliest is daar het grootste voorbeeld van.
In POL werd dit nauwelijks eerder voor de verkiezingen benoemdquote:Op woensdag 6 november 2024 09:56 schreef Writersright het volgende:
[..]
Kamala komt bij ontzettend nep over. Had volgens mij ook weinig lange interviews waarin je echt een beeld van haar kon krijgen.
Daarnaast was de hele campagne niet Harris vs Trump maar Niet op Trump stemmen vs wel voor Trump stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |