Veel mensen baseren hun stem niet op feiten of plannen, maar vooral op het beeld dat ze van een partij of politicus hebben. Het resultaat is dat niet diegene met het beste beleid maar de beste verkoper met de winst aan de haal gaat, ook als die luchtkastelen belooft.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Het blijkt maar weer eens dat mensen liever hebben dat je simpele oplossingen voor problemen bedenkt die eigenlijk helemaal niets oplossen. Dan zegt dat problemen heel erg moeilijk zijn en dat je ze lastig volledig kunt oplossen met een simpele aanpak.
Wat in Nederland ook gebeurt is.
Ook laat het zien dat vooral loont om tegen mensen te zijn die anders zijn dan jou en in je aanpak gaat verwerken dat je zeker wel slechter gaat maken voor hun. (Dat de groep die zich aangesproken voelt ook de groep is die aangepakt wordt uiteindelijk maakt blijkbaar niet uit)
Die Van der Plas kan je toch niet serieus nemen joh. PVV met een trekker is dat. Vals wijf én een gevaar voor de democratische rechtsstaat.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De manier waarop dat gedaan moet worden kan ze natuurlijk niet uitleggen. Maar haar boodschap dat we rustig moeten blijven en Europees moeten samenwerken steun ik wel.
Dan gaat de 100% tarrifs die Trump op de VS haar grootste groenteproducent wilt gooien wel helpen jaquote:Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb het idee dat in de VS de inflatie vooral in de Levensmiddelen zat/zit
Klopt. Perceptie verkoopt. Trump is een goede spreker en verkoper. Dat is belangrijker dan beleid.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Veel mensen baseren hun stem niet op feiten of plannen, maar vooral op het beeld dat ze van een partij of politicus hebben. Het resultaat is dat niet diegene met het beste beleid maar de beste verkoper met de winst aan de haal gaat, ook als die luchtkastelen belooft.
Mensen laten zich graag voor de gek houden.
Goede inbreng. Sinds wanneer ben jij een shitposter. Je kunt toch je argument maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je wel eens op een kaart gekeken de laatste jaren?
Grondwetje aanpassen. Hebben ze 4 jaar de tijd voor. Ik zie het wel gebeuren.quote:
Moet ik echt gaan uitleggen dat Polen niet direct aan Rusland grenst afgezien van Kaliningrad? Dat ze 'Oekraïne aanvallen en niet Polen' is vrij simpel te verklaren met een blik op de kaart.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Goede inbreng. Sinds wanneer ben jij een shitposter. Je kunt toch je argument maken.
Die grondwet is niet aanpasbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Grondwetje aanpassen. Hebben ze 4 jaar de tijd voor. Ik zie het wel gebeuren.
#complotdenken
Ik blijf het opvallend vinden dat journalistiek Nederland als sinds ik nieuws volg (jaren 70) altijd meent beter te weten wie de amerikanen zouden moeten stemmen dan de amerikanen zelf. Jubel en Joeghei als er een Democraat gekozen werd, treur en verdoemenis als er een republikein kwamquote:
Dat is hoe democatie werkt ja. Daarom is het ook geen geweldig systeem. De beste verkopers zijn niet de beste leiders. Uberhaupt natuurlijk best bizar, dat mensen denken dat een systeem dat meer dan 2000 jaar geleden bedacht is het beste systeem zou zijn. Op veel vlakken hebben we meer vernieuwd maar vernieuwing van het politieke systeem zal op enig moment ook noodzakelijk zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Veel mensen baseren hun stem niet op feiten of plannen, maar vooral op het beeld dat ze van een partij of politicus hebben. Het resultaat is dat niet diegene met het beste beleid maar de beste verkoper met de winst aan de haal gaat, ook als die luchtkastelen belooft.
Mensen laten zich graag voor de gek houden.
Vance, ik denk dat die er al snel zal zitten. Zo moeilijk is het niet om artikel 25 uit de kast te halen. Trump is duidelijk aan het aftakelen en knetter was hij altijd al.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij is 78. Zie hem hierna niet nog eens 4 jaar volmaken. Misschien schuift ie wel iemand anders naar voren dan.
Voorspellen vind ik lastig. Wat als de VS inderdaad uit de NAVO stopt? Dat lijkt een krankzinnig scenario, maar het is niet geheel ondenkbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat Rusland nu absoluut niet van plan is de EU aan te vallen. Maar Rusland heeft nu wel een draaiende oorlogsindustrie, dat hadden ze voor ze Oekraïne binnen vielen nog niet: https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-westerse-kwaliteit
Om Rusland bang genoeg te houden moeten wij dus ook onze productie en onze samenwerking opschroeven.
Voor Musk, niet Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die grondwet is niet aanpasbaar.
Los daarvan. Wat voor waarde heeft het voor MAGA om te proberen met een 82 jarige verder te gaan. Die moeten nu iemand positioneren als opvolger.
2/3e meerderheid in Huis en Senaat en 75% van de Staten nodig, dat gaat gewoon niet gebeuren. Over 4 jaar zijn er gewoon weer verkiezingen en als Trump er echt een puinhoop van maakt hebben de Democraten dan gewoon een hele goede kans om te winnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Grondwetje aanpassen. Hebben ze 4 jaar de tijd voor. Ik zie het wel gebeuren.
#complotdenken
Mwoah, de democraten hebben dit ook wel aan zichzelf te danken door Harris naar voren te schuiven. Die heeft er als VP 4 jaar lang niks van gebakken, en de campagne was ook niet heel goed. Populisme doet het al tijden goed, maar in dit geval hadden de democraten ook wel echt een betere kandidaat naar voren kunnen schuiven.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Het blijkt maar weer eens dat mensen liever hebben dat je simpele oplossingen voor problemen bedenkt die eigenlijk helemaal niets oplossen. Dan zegt dat problemen heel erg moeilijk zijn en dat je ze lastig volledig kunt oplossen met een simpele aanpak.
Wat in Nederland ook gebeurt is.
Ook laat het zien dat vooral loont om tegen mensen te zijn die anders zijn dan jou en in je aanpak gaat verwerken dat je zeker wel slechter gaat maken voor hun. (Dat de groep die zich aangesproken voelt ook de groep is die aangepakt wordt uiteindelijk maakt blijkbaar niet uit)
Het gaat nu al over algehele mobilisatie in Rusland. Alsof die even door kan pakken. Maar goed ik had misschien beter Finland kunnen noemen. Doen alsof Rusland enige kans maakt tegen de Navo is echt alsof Trump een kans maakt in een vuistgevecht tegen zo'n UFC vechter.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Moet ik echt gaan uitleggen dat Polen niet direct aan Rusland grenst afgezien van Kaliningrad? Dat ze 'Oekraïne aanvallen en niet Polen' is vrij simpel te verklaren met een blik op de kaart.
Ja hij kan worden aangevuld. Maar wat erin staat niet aangepast. Bovendien hebben ze daar niet genoeg zetels voor in de senaat.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor Musk, niet Trump.
Verder: https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States
En het is natuurlijk veel makkelijker om luchtkastelen aan te prijzen (want laten we wel zijn: wie wil nou geen luchtkasteel???) dan om daadwerkelijk uitvoerbaar beleid te verkopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is hoe democatie werkt ja. Daarom is het ook geen geweldig systeem. De beste verkopers zijn niet de beste leiders.
Dat snap ik dan weer niet, hij is een veroordeelde spektakel maker die dingen zegt, waar de gemiddelde Amerikaan waarschijnlijk van zegt, 'jezus dit zeg je toch niet hardop' ze stemmen dus op iemand die ze in de kroeg of op een feestje grappig zouden vinden. Dat vind ik altijd een moeilijk te verkroppen idee. Helemaal als je zijn track record bekijkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Writersright het volgende:
[..]
Klopt. Perceptie verkoopt. Trump is een goede spreker en verkoper. Dat is belangrijker dan beleid.
Bizar eigenlijk. Zelfs Pakistan heeft al een vrouwelijke president gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:50 schreef Nexum het volgende:
De Democrats moeten met oog op de 2028 verkiezingen hun eigen ideaalbeeld van een Democratische kandidaat los laten en de Democratische kiezers zelf een kandidaat laten kiezen waar zij 100 % vertrouwen in hebben. Zij hebben hun eigen versie van een Trump nodig die hetzelfde vertrouwen kan wekken bij mensen. 2016 en 2024 zijn hierdoor verloren jaren geweest.
Ik hoop echt dat er een nieuwe Obama, een nieuwe Bill Clinton, etc. ontstaat in het politieke landschap van de Democraten. Ze hebben er 1 nodig. En het is ook wel duidelijk dat Amerika op geen enkele manier klaar is voor een vrouwelijke president. Dan maar weer een man.
Helemaal waarquote:Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Writersright het volgende:
[..]
Klopt. Perceptie verkoopt. Trump is een goede spreker en verkoper. Dat is belangrijker dan beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |