Oorlogen stoppen ook niet na jaren zinloos burgerslachtoffers accepteren en financieren zonder vooruitzicht.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oorlogen stoppen door ons meteen aan hem over te geven. Wat een origineel idee.
Nee, daarom moeten we ook een leger hebben dat zo sterk is dat Rusland niet met ons wil vechten.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Willen we met Rusland vechten dan? Waarom zijn er dan nog geen troepen naar Oekraine gestuurd zoals Noord-Korea doet?
Ja Foxnews is al heel lang zo maar nu wordt ook WaPo langzaam conservatiever gemaakt door de eigenaren...quote:Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Fox news is Fox news, dat was 20 jaar geleden al zo.
Maar Trump zal over 4 jaar echt niet nog een keer gaan. Naast dat het grondwettelijk niet mag, is hij dan ook alweer 82. Dan mag JD Vance of Elon Musk het proberen.
Zou dat uitmaken dan? Het Hoge Gerechtshof is al in handen van de Republikeinen. Die kunnen vast wel een uitzondering maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Musk is bij mijn weten niet in de VS geboren
De manier waarop dat gedaan moet worden kan ze natuurlijk niet uitleggen. Maar haar boodschap dat we rustig moeten blijven en Europees moeten samenwerken steun ik wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nou van der Plas probeert wat open deuren. Maar grotendeels onzin natuurlijk. We zouden bang moeten zijn voor Putin die Oekraine niet eens kan oprollen.
We moeten goede industrie hier houdenWie wil daar in werken dan. Ze wil werken aan sterke economie, oh daar heeft ze geen enkel plan voor....
Die heeft er duidelijk geen verstand van.
Dat klopt ook. De inflatie was een tijdlang torenhoog, ook in de VS.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat ik er van meekreeg, de levensmiddelen zijn in de VS gruwelijk duur geworden, prijzen in een jaar of 4 verdrievoudigd.
Nog even nagezocht, hij blijkt het niet publiekelijk als harde belofte te hebben uitgesproken, maar wel intern als boodschap te hebben gebruikt binnen de democratische partij om de nominatie binnen te slepen:quote:Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Was die afspraak er ja ? Dat wist ik niet, heb je daar misschien een artikel van?
Het wereldwijde momentum is echter nu wel dat er overal tegen de zittende macht wordt gestemd. Voor elke andere kandidaat was dit een taaie verkiezing geweest.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Biden had eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Kwam nu veel te laat, waardoor er te weinig momentum opgebouwd kon worden richting een sterke Democratische kandidaat. Harris heeft nooit echt kunnen overtuigen.
Maar ze willen niet met ons vechten daarom vallen ze Oekraine aan en niet Polen. Daarom willen ze niet dat Oekraine in de navo komt, want dan kunnen de Russen geen landjepik meer doen. Dat was niet omdat ze dachten oh de navo is een tandeloze tijger het maakt geen fuck uit of Oekraine daarbij zit of niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, daarom moeten we ook een leger hebben dat zo sterk is dat Rusland niet met ons wil vechten.
Verschil met veel andere landen is dat de oppositie ook gewoon een sterke en georganiseerde partij is. Niet sterk genoeg om nu de verkiezingen te winnen. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon vele miljoenen aanhangers waarbij ook allerlei rijkelui zitten. Dat maakt terug vechten makkelijker.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja Foxnews is al heel lang zo maar nu wordt ook WaPo langzaam conservatiever gemaakt door de eigenaren...
Amerika is nu al een 'flawed democracy' volgens de indexes. Dat gaat niet beter worden (ook niet in Europa/Nederland trouwens).
Maar ik hoop dat je gelijk hebt... ik zie het somber in. Meer en meer wordt het een plutocratie en AI gaat voor heel nare dingen zorgen.
Ja, maar dat is dus theorie. Leuk dat de prijzen nu redelijk stabiel zijn, maar die voelen dus als 'stabiel op een enorm hoog prijspeil'.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt ook. De inflatie was een tijdlang torenhoog, ook in de VS.
Maar dat percentage is inmiddels gedaald naar 2,4 procent, mede door maatregelen die door de Biden-regering zijn genomen. Veel lager zal dat percentage niet worden, en economisch gezien is dat ook niet wenselijk.
Ik snap de frustratie van veel Amerikanen ook wel. Ze worden inderdaad geconfronteerd met hogere consumentenprijzen. Maar Trump gaat daar geen verandering in brengen, de VS gaat niet plots terug naar prijspeil van 2020 of 2016. Je moet er vooral voor zorgen dat de inflatie wordt beteugeld, waardoor de periodieke prijzenstijgingen stabiliseren en normaliseren. Dat is dus al gebeurd.
Heb het idee dat in de VS de inflatie vooral in de Levensmiddelen zat/zitquote:Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt ook. De inflatie was een tijdlang torenhoog, ook in de VS.
Maar dat percentage is inmiddels gedaald naar 2,4 procent, mede door maatregelen die door de Biden-regering zijn genomen. Veel lager zal dat percentage niet worden, en economisch gezien is dat ook niet wenselijk.
Ik snap de frustratie van veel Amerikanen ook wel. Ze worden inderdaad geconfronteerd met hogere consumentenprijzen. Maar Trump gaat daar geen verandering in brengen, de VS gaat niet plots terug naar prijspeil van 2020 of 2016. Je moet er vooral voor zorgen dat de inflatie wordt beteugeld, waardoor de periodieke prijzenstijgingen stabiliseren en normaliseren. Dat is dus al gebeurd.
Ja in hoop dat je gelijk hebt maar ik ben een stuk somberder. Gebaseerd op Florida.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verschil met veel andere landen is dat de oppositie ook gewoon een sterke en georganiseerde partij is. Niet sterk genoeg om nu de verkiezingen te winnen. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon vele miljoenen aanhangers waarbij ook allerlei rijkelui zitten. Dat maakt terug vechten makkelijker.
Heb je wel eens op een kaart gekeken de laatste jaren?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar ze willen niet met ons vechten daarom vallen ze Oekraine aan en niet Polen. Daarom willen ze niet dat Oekraine in de navo komt, want dan kunnen de Russen geen landjepik meer doen. Dat was niet omdat ze dachten oh de navo is een tandeloze tijger het maakt geen fuck uit of Oekraine daarbij zit of niet.
Rusland wordt gewoon zwaar overdreven als ze een arm land als Oekraine amper aan kunnen. Totaal onrealistisch dat ze een gevecht met de EU ook met de huidige staat van de Europese legers enige kans zouden hebben.
Jammer genoeg is er blijkbaar een breedgedeeld waanbeeld in deze.
Ik totaal niet. Rustig blijven zitten terwijl wij dezelfde kant op gaan is juist desastreus. Serieus we hebben zelf ook al een compleet nutteloze regering die grossiert in leugens zonder plan. Dan rustig blijven zitten terwijl het verder verslechterd is het domste wat je kan doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De manier waarop dat gedaan moet worden kan ze natuurlijk niet uitleggen. Maar haar boodschap dat we rustig moeten blijven en Europees moeten samenwerken steun ik wel.
Eens dat Rusland nu absoluut niet van plan is de EU aan te vallen. Maar Rusland heeft nu wel een draaiende oorlogsindustrie, dat hadden ze voor ze Oekraïne binnen vielen nog niet: https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-westerse-kwaliteitquote:Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar ze willen niet met ons vechten daarom vallen ze Oekraine aan en niet Polen. Daarom willen ze niet dat Oekraine in de navo komt, want dan kunnen de Russen geen landjepik meer doen. Dat was niet omdat ze dachten oh de navo is een tandeloze tijger het maakt geen fuck uit of Oekraine daarbij zit of niet.
Rusland wordt gewoon zwaar overdreven als ze een arm land als Oekraine amper aan kunnen. Totaal onrealistisch dat ze een gevecht met de EU ook met de huidige staat van de Europese legers enige kans zouden hebben.
Jammer genoeg is er blijkbaar een breedgedeeld waanbeeld in deze.
Denk ik ook niet, zag vanochtend een tweetje langskomen die volgens mij wel klopt. Als je de swing ziet, zo uniform tegen de Democraten in, dan zien we een electoraat wat gewoon kwoad is op de zittende macht en ze weg wil hebben. Zelfs een type Obama of FDR had dit spel niet gewonnen, denk ik (was het allicht closer geweest, maar dan nog).quote:Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus theorie. Leuk dat de prijzen nu redelijk stabiel zijn, maar die voelen dus als 'stabiel op een enorm hoog prijspeil'.
Dit punt, waar Biden trouwens echt niet de hoofdschuld van is, heeft de Democraten de das om gedaan. Ik denk ook niet dat een andere Democraat wel had gewonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |