Rijke kleptocraten onder elkaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eerste felicitaties van Trump door Orban en Loekasjenko
Ja, maar Trump past de regels aan en blijft langer zittenquote:Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje: na 2 aaneengesloten vierjaarlijkse termijnen kan een president niet meer herkozen worden, dan is het klaar... Geldt dit ook voor presidenten met 2 niet aaneengesloten termijnen? M.a.w.: is Trump na 4 jaar klaar of niet?
Die hebben ook niet massaal op Trump gestemd. De statistieken die gepost zijn, zijn een totaalplaatje van 1 stad. Ongeveer 50% van de stad is Arabier.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dan is het toch geen reden voor Arabische stemmers om op Trump te stemmen ivm beleid Israël?
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen, maja makkelijker gezegd dan gedaan nu met die oorlog in Oekraïne. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja de grondwet zegt maximaal twee termen. Maakt het niet uit of die na elkaar zijn of niet.
Hij heeft zijn hele legacy te grabbel gegooid door perse door te willen gaan. Nu gaat Trump alles wat hij heeft bereikt weer ongedaan maken. Ook is hij deels verantwoordelijk voor de overwinning van Trump. Door zijn beslissing waren er geen primaries bij de Dems en werd Harris naar voren geschoven als niet populaire kandidatequote:Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt. Er is hem binnen de democratische partij min of meer een mes in de rug gestoken door een deel van zijn eigen partij en nu blijkt dat ook een Harris het niet heeft kunnen winnen. Ik vermoed dat hij oprecht erg had gehoopt dat Harris zou winnen, maar dat er daarnaast ook het gevoel is dit is nu niet mijn nederlaag en al die personen die mij aan de kant hebben gezet krijgen nu het deksel op de neus.
Alleen FDR had uiteindelijk 4 termijnen vanwege de Great Depression en WO2 die tijdens zijn 2e termijn uitbrak. Maar dat zijn bijzonder omstandigheden natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje: na 2 aaneengesloten vierjaarlijkse termijnen kan een president niet meer herkozen worden, dan is het klaar... Geldt dit ook voor presidenten met 2 niet aaneengesloten termijnen? M.a.w.: is Trump na 4 jaar klaar of niet?
Trump president? Maar Bill Clinton is toch president?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt.
Dat kan niet. Is een grondwet.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Wapensteun opzeggen aan derden had allang opgeschort moeten worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, uithuilen en je neus snuiten. Wat betekend de herverkiezing van Trump voor Europa
- Oekraïne is waarschijnlijk fucked tenzij Europa haar veel meer gaan ondersteunen, reken daarbij niet op Duitsland, die zijn met zichzelf bezig
- Europa moet militair volledig op eigen benen gaan staan (dat was al jaaaaaren duidelijk maar er werd niet zoveel aan gedaan)
- De VS is bondgenoot, geen vriend, reken met keiharde concurrentie en maatregelen
Reken maar dat hij het hooggerechtshof verder gaat koloniseren.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen, maja makkelijker gezegd dan gedaan nu met die oorlog in Oekraïne. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Je hebt volgens mij geen banden met Amerikanen als ik dit zo lees.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar alles gaat niet kut. Dus die spagaat is een fabel.
Vandaar de massale edits in haar interviews waarna haar populariteit als een baksteen zakte. Ik heb Amerikaanse vrienden die na dat CNN interview per direct aangaven niet op haar te stemmen omdat ze het volledige vertrouwen in Autocue-Harris hadden verloren. Je hebt iets teveel van de Koolaid gedronken zo te zien.quote:Oh okay, het was me niet duidelijk dat je volledig naast de werkelijkheid zit. Harris was juist totaal niet wollig, kon letterlijk getallen noemen van haar beleid. In tegenstelling tot Trump die op geen enkel beleidsplan kan verwoorden wat dan het plan is, hoe het werkt.
Door dit aan te stippen laat je precies zien waar het mis is gegaan; de gedachte "we zetten een maand voor de verkiezingen een vrouw uit een minority groep neer als kandidaat en de rest gaat vanzelf". Guess what, zo werkt het dus niet.quote:Als je zegt dat Harris het niet geworden is want vrouw. Betekent dat ook helemaal niet dat alle Trump stemmers niet op haar stemmen want vrouw. Het is niet zo zwart-wit. Toch valt moeilijk te ontkennen dat geen enkele vrouw ooit president in Amerika was. (In Nederland trouwens ook niet). Zou dat dan zijn omdat mannen zoveel beter zijn in politiek, of is er misschien ook een andere factor. Als ik dat aanstip wil dat dus nogmaals niet zeggen dat geslacht de enige factor is.
De Dems dachten ook dat ze na 2020 van Trump af waren, guess what. Niet alleen is hij nu terug, Republikeinen hebben de meerderheid in de Senate en het Huis.quote:Zeker zijn we het in ieder geval op een punt eens.Historische faal met grote gevolgen. Ik verwacht trouwens dat de Democratische partij hier niks mee doet. Die zullen denken goede kans dat Trump het weer zo verneukt dat ze niet hoeven te veranderen....
Hij zal over 4 jaar wel een opvolger aanwijzen waarop je dan moetmag stemmen, zo gaat dat bij autocraten.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Toen FDR er zat kon dat nog. Later is het in de grondwet gezet.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen FDR had uiteindelijk 4 termijnen vanwege de Great Depression en WO2 die tijdens zijn 2e termijn uitbrak. Maar dat zijn bijzonder omstandigheden natuurlijk.
Grondwet aanpassen vereist 2/3de meerderheid in beide huizen en ratificatie door 75% van de Staten. Een vrijwel onmogelijke opgave.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen, maja makkelijker gezegd dan gedaan nu met die oorlog in Oekraïne. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Hij is 78. Zie hem hierna niet nog eens 4 jaar volmaken. Misschien schuift ie wel iemand anders naar voren dan.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
U spreekt graag Russisch of Chinees?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wapensteun opzeggen aan derden had allang opgeschort moeten worden.
Europa hoeft militair geen macht te zijn. Europese landen horen juist een voorbeeld te nemen aan landen als IJsland en hun landmacht volledig af te schaffen.
Het is wat vroeg om al aan de fles te zitten.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Europa hoeft militair geen macht te zijn. Europese landen horen juist een voorbeeld te nemen aan landen als IJsland en hun landmacht volledig af te schaffen.
limiet van 2 termen is pas in '51 ingevoerdquote:Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen FDR had uiteindelijk 4 termijnen vanwege de Great Depression en WO2 die tijdens zijn 2e termijn uitbrak. Maar dat zijn bijzonder omstandigheden natuurlijk.
Ik vind je nogal optimistisch! We hebben toch gezien hoe de Republikeinen het speelveld hebben veranderd in 2016? We hebben de schade aan de democratie toch gezien? Het oplaaiende geweld? Foxnews e.d. zullen hem blijven steunen terwijl 'Linkse media' (die 500% meer aandacht geven wanneer een moslim iets geks doet) het heel lastig zullen gaan krijgen.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik maak me daar eigenlijk niet zo bang over. De VS is ook weer geen Turkije.
En Trump moet over 4 jaar hoe dan ook worden vervangen. En het is voor de Republikeinen lastig om iemand te vinden die de coalitie bij elkaar kan houden. Voor veel van die kiezers is het Trump en anders niks.
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Grondwet aanpassen vereist 2/3de meerderheid in beide huizen en ratificatie door 75% van de Staten. Een vrijwel onmogelijke opgave.
Ja, Peter van der Vorst is lekker woke.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Gebruikt RTL met opzet kiespersonen ipv kiesmannen?
Biden had dit ook niet gewonnen, dat begrijpt hij echt wel. Ik denk dat hij er eerder spijt van heeft dat hij niet eerder is opgestapt.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt. Er is hem binnen de democratische partij min of meer een mes in de rug gestoken door een deel van zijn eigen partij en nu blijkt dat ook een Harris het niet heeft kunnen winnen. Ik vermoed dat hij oprecht erg had gehoopt dat Harris zou winnen, maar dat er daarnaast ook het gevoel is dit is nu niet mijn nederlaag en al die personen die mij aan de kant hebben gezet krijgen nu het deksel op de neus.
Lol wut. Jij wil de rode loper uitleggen voor Poetin begrijp ik?quote:Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |