abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2024 @ 09:20:36 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215493261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eerste felicitaties van Trump door Orban en Loekasjenko _O-
Rijke kleptocraten onder elkaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215493263
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje: na 2 aaneengesloten vierjaarlijkse termijnen kan een president niet meer herkozen worden, dan is het klaar... Geldt dit ook voor presidenten met 2 niet aaneengesloten termijnen? M.a.w.: is Trump na 4 jaar klaar of niet?
Ja, maar Trump past de regels aan en blijft langer zitten
  woensdag 6 november 2024 @ 09:20:38 #103
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493264
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar dan is het toch geen reden voor Arabische stemmers om op Trump te stemmen ivm beleid Israël?
Die hebben ook niet massaal op Trump gestemd. De statistieken die gepost zijn, zijn een totaalplaatje van 1 stad. Ongeveer 50% van de stad is Arabier.

Uitgaande van de polls, hebben minimaal 80% van die mensen op Jill Stein en Kamala Harris gestemd. Is maar een klein aandeel Trump stemmers.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 6 november 2024 @ 09:21:07 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493268
Maar goed, uithuilen en je neus snuiten. Wat betekend de herverkiezing van Trump voor Europa

- Oekraïne is waarschijnlijk fucked tenzij Europa haar veel meer gaan ondersteunen, reken daarbij niet op Duitsland, die zijn met zichzelf bezig
- Europa moet militair volledig op eigen benen gaan staan (dat was al jaaaaaren duidelijk maar er werd niet zoveel aan gedaan)
- De VS is bondgenoot, geen vriend, reken met keiharde concurrentie en maatregelen
pi_215493271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja de grondwet zegt maximaal twee termen. Maakt het niet uit of die na elkaar zijn of niet.
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen, maja makkelijker gezegd dan gedaan nu met die oorlog in Oekraïne. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_215493277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt. Er is hem binnen de democratische partij min of meer een mes in de rug gestoken door een deel van zijn eigen partij en nu blijkt dat ook een Harris het niet heeft kunnen winnen. Ik vermoed dat hij oprecht erg had gehoopt dat Harris zou winnen, maar dat er daarnaast ook het gevoel is dit is nu niet mijn nederlaag en al die personen die mij aan de kant hebben gezet krijgen nu het deksel op de neus.
Hij heeft zijn hele legacy te grabbel gegooid door perse door te willen gaan. Nu gaat Trump alles wat hij heeft bereikt weer ongedaan maken. Ook is hij deels verantwoordelijk voor de overwinning van Trump. Door zijn beslissing waren er geen primaries bij de Dems en werd Harris naar voren geschoven als niet populaire kandidate
pi_215493278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje: na 2 aaneengesloten vierjaarlijkse termijnen kan een president niet meer herkozen worden, dan is het klaar... Geldt dit ook voor presidenten met 2 niet aaneengesloten termijnen? M.a.w.: is Trump na 4 jaar klaar of niet?
Alleen FDR had uiteindelijk 4 termijnen vanwege de Great Depression en WO2 die tijdens zijn 2e termijn uitbrak. Maar dat zijn bijzonder omstandigheden natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:21 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493279
quote:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt.
Trump president? Maar Bill Clinton is toch president?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:23 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Dat kan niet. Is een grondwet.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:54 #110
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, uithuilen en je neus snuiten. Wat betekend de herverkiezing van Trump voor Europa

- Oekraïne is waarschijnlijk fucked tenzij Europa haar veel meer gaan ondersteunen, reken daarbij niet op Duitsland, die zijn met zichzelf bezig
- Europa moet militair volledig op eigen benen gaan staan (dat was al jaaaaaren duidelijk maar er werd niet zoveel aan gedaan)
- De VS is bondgenoot, geen vriend, reken met keiharde concurrentie en maatregelen
Wapensteun opzeggen aan derden had allang opgeschort moeten worden.

Europa hoeft militair geen macht te zijn. Europese landen horen juist een voorbeeld te nemen aan landen als IJsland en hun landmacht volledig af te schaffen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:22:54 #111
38496 Perrin
pi_215493286
quote:

[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen, maja makkelijker gezegd dan gedaan nu met die oorlog in Oekraïne. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Reken maar dat hij het hooggerechtshof verder gaat koloniseren.
pi_215493287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar alles gaat niet kut. Dus die spagaat is een fabel.
Je hebt volgens mij geen banden met Amerikanen als ik dit zo lees.

quote:
Oh okay, het was me niet duidelijk dat je volledig naast de werkelijkheid zit. Harris was juist totaal niet wollig, kon letterlijk getallen noemen van haar beleid. In tegenstelling tot Trump die op geen enkel beleidsplan kan verwoorden wat dan het plan is, hoe het werkt.
Vandaar de massale edits in haar interviews waarna haar populariteit als een baksteen zakte. Ik heb Amerikaanse vrienden die na dat CNN interview per direct aangaven niet op haar te stemmen omdat ze het volledige vertrouwen in Autocue-Harris hadden verloren. Je hebt iets teveel van de Koolaid gedronken zo te zien.

quote:
Als je zegt dat Harris het niet geworden is want vrouw. Betekent dat ook helemaal niet dat alle Trump stemmers niet op haar stemmen want vrouw. Het is niet zo zwart-wit. Toch valt moeilijk te ontkennen dat geen enkele vrouw ooit president in Amerika was. (In Nederland trouwens ook niet). Zou dat dan zijn omdat mannen zoveel beter zijn in politiek, of is er misschien ook een andere factor. Als ik dat aanstip wil dat dus nogmaals niet zeggen dat geslacht de enige factor is.
Door dit aan te stippen laat je precies zien waar het mis is gegaan; de gedachte "we zetten een maand voor de verkiezingen een vrouw uit een minority groep neer als kandidaat en de rest gaat vanzelf". Guess what, zo werkt het dus niet.

quote:
Zeker zijn we het in ieder geval op een punt eens. ^O^ Historische faal met grote gevolgen. Ik verwacht trouwens dat de Democratische partij hier niks mee doet. Die zullen denken goede kans dat Trump het weer zo verneukt dat ze niet hoeven te veranderen....
De Dems dachten ook dat ze na 2020 van Trump af waren, guess what. Niet alleen is hij nu terug, Republikeinen hebben de meerderheid in de Senate en het Huis.

Ik ben totaal geen fan van Trump en vrees de dag dat hij nu weer president gaat worden, maar net doen alsof de gemiddelde Amerikaanse kiezer een racistische xenofobe achterlijke hillbilly is die de grond niet waardig is waarop Harris de Almachtige op loopt is precies wat de ondergang van de Dems en hun campagne heeft ingeluid. Je mag de Dems dus hartelijk bedanken voor het aan de macht helpen van een megalomane facistische gek die zich laat leiden door emoties.
pi_215493288
quote:

[..]
Mooi, zijn we er na 4 jaar weer van af. Even doorkomen. Tenzij hij de wet aanpast natuurlijk, en dat zie ik hem nog doen ook.
Hij zal over 4 jaar wel een opvolger aanwijzen waarop je dan moetmag stemmen, zo gaat dat bij autocraten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:02 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alleen FDR had uiteindelijk 4 termijnen vanwege de Great Depression en WO2 die tijdens zijn 2e termijn uitbrak. Maar dat zijn bijzonder omstandigheden natuurlijk.
Toen FDR er zat kon dat nog. Later is het in de grondwet gezet.
pi_215493290
quote:

[..]
Grondwet aanpassen vereist 2/3de meerderheid in beide huizen en ratificatie door 75% van de Staten. Een vrijwel onmogelijke opgave.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:10 #116
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215493291
quote:

[..]
Hij is 78. Zie hem hierna niet nog eens 4 jaar volmaken. Misschien schuift ie wel iemand anders naar voren dan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:23 #117
38496 Perrin
pi_215493294
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Europa hoeft militair geen macht te zijn. Europese landen horen juist een voorbeeld te nemen aan landen als IJsland en hun landmacht volledig af te schaffen.
U spreekt graag Russisch of Chinees?
pi_215493297
Nou van der Plas probeert wat open deuren. Maar grotendeels onzin natuurlijk. We zouden bang moeten zijn voor Putin die Oekraine niet eens kan oprollen.
We moeten goede industrie hier houden :') Wie wil daar in werken dan. Ze wil werken aan sterke economie, oh daar heeft ze geen enkel plan voor....
Die heeft er duidelijk geen verstand van.
pi_215493299
quote:

[..]

Het is wat vroeg om al aan de fles te zitten.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:53 #120
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
limiet van 2 termen is pas in '51 ingevoerd
  woensdag 6 november 2024 @ 09:23:59 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493302
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik maak me daar eigenlijk niet zo bang over. De VS is ook weer geen Turkije.

En Trump moet over 4 jaar hoe dan ook worden vervangen. En het is voor de Republikeinen lastig om iemand te vinden die de coalitie bij elkaar kan houden. Voor veel van die kiezers is het Trump en anders niks.
Ik vind je nogal optimistisch! We hebben toch gezien hoe de Republikeinen het speelveld hebben veranderd in 2016? We hebben de schade aan de democratie toch gezien? Het oplaaiende geweld? Foxnews e.d. zullen hem blijven steunen terwijl 'Linkse media' (die 500% meer aandacht geven wanneer een moslim iets geks doet) het heel lastig zullen gaan krijgen.

Kijk eens naar wat DeSantis in Florida doet...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215493304
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Grondwet aanpassen vereist 2/3de meerderheid in beide huizen en ratificatie door 75% van de Staten. Een vrijwel onmogelijke opgave.
Gelukkig maar.
pi_215493305
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:02 schreef Remco het volgende:
Gebruikt RTL met opzet kiespersonen ipv kiesmannen?
Ja, Peter van der Vorst is lekker woke.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215493307
quote:
Ik vraag mij af hoe president Biden zich nou voelt. Er is hem binnen de democratische partij min of meer een mes in de rug gestoken door een deel van zijn eigen partij en nu blijkt dat ook een Harris het niet heeft kunnen winnen. Ik vermoed dat hij oprecht erg had gehoopt dat Harris zou winnen, maar dat er daarnaast ook het gevoel is dit is nu niet mijn nederlaag en al die personen die mij aan de kant hebben gezet krijgen nu het deksel op de neus.
Biden had dit ook niet gewonnen, dat begrijpt hij echt wel. Ik denk dat hij er eerder spijt van heeft dat hij niet eerder is opgestapt.
Incelfrikandel
pi_215493309
quote:

[..]

Lol wut. Jij wil de rode loper uitleggen voor Poetin begrijp ik?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:24:31 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Inflatie is al beteugeld. 2,4 procent wordt beschouwd als een normaal percentage.
Wat ik er van meekreeg, de levensmiddelen zijn in de VS gruwelijk duur geworden, prijzen in een jaar of 4 verdrievoudigd.
pi_215493314
quote:
Biden is de voornaamste oorzaak dat de Democraten hebben verloren. Hij is echt niet in de positie om anderen in de partij iets kwalijk te nemen.

Doordat hij (tegen eerdere uitspraken aan het begin van zijn 1e termijn in) alsnog voor een 2e termijn wilde gaan, terwijl iedereen zag dat hij te oud werd, heeft hij er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat er geen fatsoenlijk proces voor een opvolger heeft kunnen plaatsvinden.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:24:39 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215493317
quote:

[..]

:')
pi_215493319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Rijke kleptocraten onder elkaar.
De wil van het volk :')
  woensdag 6 november 2024 @ 09:24:57 #130
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben Chinees aan het leren ja.

Verder natuurlijk een knettergekke complottheorie dat China ons binnen zou vallen als we geen militairen meer hebben :')
pi_215493323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nou van der Plas probeert wat open deuren. Maar grotendeels onzin natuurlijk. We zouden bang moeten zijn voor Putin die Oekraine niet eens kan oprollen.
We moeten goede industrie hier houden :') Wie wil daar in werken dan. Ze wil werken aan sterke economie, oh daar heeft ze geen enkel plan voor....
Dat Caro een intellectueel lichtgewicht is wisten we al ;)
pi_215493325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Biden had dit ook niet gewonnen, dat begrijpt hij echt wel. Ik denk dat hij er eerder spijt van heeft dat hij niet eerder is opgestapt.
Biden had eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Kwam nu veel te laat, waardoor er te weinig momentum opgebouwd kon worden richting een sterke Democratische kandidaat. Harris heeft nooit echt kunnen overtuigen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:25:41 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215493327
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ben Chinees aan het leren ja.

Verder natuurlijk een knettergekke complottheorie dat China ons binnen zou vallen als we geen militairen meer hebben :')
Ga lekker KLB-topics openen met je domme bagger
  woensdag 6 november 2024 @ 09:26:00 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
  woensdag 6 november 2024 @ 09:26:30 #135
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Lol wut. Jij wil de rode loper uitleggen voor Poetin begrijp ik?
Wie zegt dat? Deze oorlog had allang kunnen zijn gestopt.
pi_215493338
quote:
Wat zitten er toch interessante users op FOK!.
pi_215493345
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het levensonderhoud is schrikbarend duur geworden in de VS. Nog erger dan hier in de EU.
Wat vooral externe oorzaken heeft, maar helaas voor de Democraten wordt het hen aangerekend.
Een uitgebreide special over de Amerikaanse economie: https://www.economist.com/special-report/2024-10-19
In tegenstelling tot de beeldvorming is het beleid van Biden ook helemaal niet zo negatief geweest. Fracking gaat gewoon lekker door waardoor de VS al lang niet meer afhankelijk is van een OPEC bijvoorbeeld.

Je ziet voor wat betreft het toeschrijven van economische effecten aan beleid vaak veel 'cum hoc ergo propter hoc'-denken, oftewel 'toen deze regering aan de macht was, toen was de inflatie laag, dus dat is een causaal verband'. Zo werkt dat vaak niet natuurlijk, maar het is wel hoe veel kiezers denken. Kijk je ook naar hoe kiezers over de staat van de economie denken, dan zie je daar een heel sterk effect van stemvoorkeur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215493346
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Zonder leger staat Poetin niets in dr weg om half Europa in te nemen. Hij wil immers de oude Sovjetunie herstellen.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:28:00 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik vind je nogal optimistisch! We hebben toch gezien hoe de Republikeinen het speelveld hebben veranderd in 2016? We hebben de schade aan de democratie toch gezien? Het oplaaiende geweld? Foxnews e.d. zullen hem blijven steunen terwijl 'Linkse media' (die 500% meer aandacht geven wanneer een moslim iets geks doet) het heel lastig zullen gaan krijgen.

Kijk eens naar wat DeSantis in Florida doet...
Fox news is Fox news, dat was 20 jaar geleden al zo.

Maar Trump zal over 4 jaar echt niet nog een keer gaan. Naast dat het grondwettelijk niet mag, is hij dan ook alweer 82. Dan mag JD Vance of Elon Musk het proberen.
pi_215493349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat ik er van meekreeg, de levensmiddelen zijn in de VS gruwelijk duur geworden, prijzen in een jaar of 4 verdrievoudigd.
Inderdaad, beetje zoals in Nederland. In theorie is de inflatie niet zo hoog meer, maar in de supermarkt voelt alles nog extreem duur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 november 2024 @ 09:28:24 #141
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493351
Ik heb Trump mijn felicitaties gestuurd
graag op anoniem
pi_215493357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar Trump zal over 4 jaar echt niet nog een keer gaan. Naast dat het grondwettelijk niet mag, is hij dan ook alweer 82. Dan mag JD Vance of Elon Musk het proberen.
Die mag het niet eens he ;)
pi_215493358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
:')
Dat klopt volledig. Het is echt nutteloos hoe we onder leiding van rechtse partijtjes meer en meer geld willen weggooien aan wapentroep. Alsof dat iets zou doen. Wat zou Oekraine geholpen zijn al was het Europese leger 100 keer zo groot. Zo lang we niet tegen Rusland willen vechten en dat willen we niet is het volledig irrelevant.
We hebben genoeg kernwapens ter afschrikking van enige aanval en Amerika is nog altijd een bondgenoot waarvan ik betwijfel dat ze een aanval op Europees grondgebied onbesproken zouden laten.

Echt bizar hoeveel mensen dat niet begrijpen. Geld naar defensie is uiteraard een lobby zonder einde maar echt volledig zinloos.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:28:48 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493359
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:26 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Oorlogen stoppen door ons meteen aan hem over te geven. Wat een origineel idee.
pi_215493361
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Biden is de voornaamste oorzaak dat de Democraten hebben verloren. Hij is echt niet in de positie om anderen in de partij iets kwalijk te nemen.

Doordat hij (tegen eerdere uitspraken aan het begin van zijn 1e termijn in) alsnog voor een 2e termijn wilde gaan, terwijl iedereen zag dat hij te oud werd, heeft hij er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat er geen fatsoenlijk proces voor een opvolger heeft kunnen plaatsvinden.
Was die afspraak er ja ? Dat wist ik niet, heb je daar misschien een artikel van?
pi_215493365
quote:

[..]

Musk is bij mijn weten niet in de VS geboren
pi_215493366
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef KingRoland het volgende:
Ik heb Trump mijn felicitaties gestuurd
Ik zie geen tweet?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:29:10 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, beetje zoals in Nederland. In theorie is de inflatie niet zo hoog meer, maar in de supermarkt voelt is alles nog extreem duur.
FTFY
  woensdag 6 november 2024 @ 09:29:20 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493370
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh wist ik niet haha
pi_215493387
quote:

[..]
Willen we met Rusland vechten dan? Waarom zijn er dan nog geen Duitse, Nederlandse, Poolse, etcetera troepen naar Oekraine gestuurd zoals Noord-Korea doet?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:33:20 #151
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493396
quote:

[..]
Oorlogen stoppen ook niet na jaren zinloos burgerslachtoffers accepteren en financieren zonder vooruitzicht.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:33:26 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493400
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Willen we met Rusland vechten dan? Waarom zijn er dan nog geen troepen naar Oekraine gestuurd zoals Noord-Korea doet?
Nee, daarom moeten we ook een leger hebben dat zo sterk is dat Rusland niet met ons wil vechten.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:33:49 #153
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493402
quote:

[..]

Ja Foxnews is al heel lang zo maar nu wordt ook WaPo langzaam conservatiever gemaakt door de eigenaren...

Amerika is nu al een 'flawed democracy' volgens de indexes. Dat gaat niet beter worden (ook niet in Europa/Nederland trouwens).

Maar ik hoop dat je gelijk hebt... ik zie het somber in. Meer en meer wordt het een plutocratie en AI gaat voor heel nare dingen zorgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215493403
Goh. Heb het niet tot in detail gevolgd allemaal, maar zie net een stukje op CNN: die geven dus eigenlijk aan dat Kamala het Nation Wide slecht heeft gedaan. Vrijwel overal, ook in de democratische gebieden, heeft ze verloren tov Biden 4 jaar geleden, en heeft Trump juist meer stemmen gekregen. Dan zal het wel snel definitief rond zijn dit keer…
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215493405
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Musk is bij mijn weten niet in de VS geboren
Zou dat uitmaken dan? Het Hoge Gerechtshof is al in handen van de Republikeinen. Die kunnen vast wel een uitzondering maken.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:34:13 #156
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493408
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ik zie geen tweet?
Net gedaan

twitter
graag op anoniem
pi_215493411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De manier waarop dat gedaan moet worden kan ze natuurlijk niet uitleggen. Maar haar boodschap dat we rustig moeten blijven en Europees moeten samenwerken steun ik wel.
Incelfrikandel
pi_215493413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat klopt ook. De inflatie was een tijdlang torenhoog, ook in de VS.

Maar dat percentage is inmiddels gedaald naar 2,4 procent, mede door maatregelen die door de Biden-regering zijn genomen. Veel lager zal dat percentage niet worden, en economisch gezien is dat ook niet wenselijk.

Ik snap de frustratie van veel Amerikanen ook wel. Ze worden inderdaad geconfronteerd met hogere consumentenprijzen. Maar Trump gaat daar geen verandering in brengen, de VS gaat niet plots terug naar prijspeil van 2020 of 2016. Je moet er vooral voor zorgen dat de inflatie wordt beteugeld, waardoor de periodieke prijzenstijgingen stabiliseren en normaliseren. Dat is dus al gebeurd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215493416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Net gedaan

[ x ]
Dit zal hij zeker waarderen
pi_215493419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Was die afspraak er ja ? Dat wist ik niet, heb je daar misschien een artikel van?
Nog even nagezocht, hij blijkt het niet publiekelijk als harde belofte te hebben uitgesproken, maar wel intern als boodschap te hebben gebruikt binnen de democratische partij om de nominatie binnen te slepen:

https://thehill.com/opini(...)his-one-term-pledge/
  woensdag 6 november 2024 @ 09:35:56 #161
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493423
Maargoed, dit topic is wellicht niet de beste optie voor een Oekraïnediscussie.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 09:36:01 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493424
Het blijkt maar weer eens dat mensen liever hebben dat je simpele oplossingen voor problemen bedenkt die eigenlijk helemaal niets oplossen. Dan zegt dat problemen heel erg moeilijk zijn en dat je ze lastig volledig kunt oplossen met een simpele aanpak.

Wat in Nederland ook gebeurt is.

Ook laat het zien dat vooral loont om tegen mensen te zijn die anders zijn dan jou en in je aanpak gaat verwerken dat je zeker wel slechter gaat maken voor hun. (Dat de groep die zich aangesproken voelt ook de groep is die aangepakt wordt uiteindelijk maakt blijkbaar niet uit)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215493429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Biden had eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Kwam nu veel te laat, waardoor er te weinig momentum opgebouwd kon worden richting een sterke Democratische kandidaat. Harris heeft nooit echt kunnen overtuigen.
Het wereldwijde momentum is echter nu wel dat er overal tegen de zittende macht wordt gestemd. Voor elke andere kandidaat was dit een taaie verkiezing geweest.
Incelfrikandel
pi_215493430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, daarom moeten we ook een leger hebben dat zo sterk is dat Rusland niet met ons wil vechten.
Maar ze willen niet met ons vechten daarom vallen ze Oekraine aan en niet Polen. Daarom willen ze niet dat Oekraine in de navo komt, want dan kunnen de Russen geen landjepik meer doen. Dat was niet omdat ze dachten oh de navo is een tandeloze tijger het maakt geen fuck uit of Oekraine daarbij zit of niet.
Rusland wordt gewoon zwaar overdreven als ze een arm land als Oekraine amper aan kunnen. Totaal onrealistisch dat ze een gevecht met de EU ook met de huidige staat van de Europese legers enige kans zouden hebben.
Jammer genoeg is er blijkbaar een breedgedeeld waanbeeld in deze.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:37:01 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja Foxnews is al heel lang zo maar nu wordt ook WaPo langzaam conservatiever gemaakt door de eigenaren...

Amerika is nu al een 'flawed democracy' volgens de indexes. Dat gaat niet beter worden (ook niet in Europa/Nederland trouwens).

Maar ik hoop dat je gelijk hebt... ik zie het somber in. Meer en meer wordt het een plutocratie en AI gaat voor heel nare dingen zorgen.
Verschil met veel andere landen is dat de oppositie ook gewoon een sterke en georganiseerde partij is. Niet sterk genoeg om nu de verkiezingen te winnen. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon vele miljoenen aanhangers waarbij ook allerlei rijkelui zitten. Dat maakt terug vechten makkelijker.
pi_215493443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat percentage is inmiddels gedaald naar 2,4 procent, mede door maatregelen die door de Biden-regering zijn genomen. Veel lager zal dat percentage niet worden, en economisch gezien is dat ook niet wenselijk.

Ik snap de frustratie van veel Amerikanen ook wel. Ze worden inderdaad geconfronteerd met hogere consumentenprijzen. Maar Trump gaat daar geen verandering in brengen, de VS gaat niet plots terug naar prijspeil van 2020 of 2016. Je moet er vooral voor zorgen dat de inflatie wordt beteugeld, waardoor de periodieke prijzenstijgingen stabiliseren en normaliseren. Dat is dus al gebeurd.
Ja, maar dat is dus theorie. Leuk dat de prijzen nu redelijk stabiel zijn, maar die voelen dus als 'stabiel op een enorm hoog prijspeil'.

Dit punt, waar Biden trouwens echt niet de hoofdschuld van is, heeft de Democraten de das om gedaan. Ik denk ook niet dat een andere Democraat wel had gewonnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215493448
twitter

Was deze al gepost :')
  woensdag 6 november 2024 @ 09:38:52 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb het idee dat in de VS de inflatie vooral in de Levensmiddelen zat/zit
De inflatie wordt berekend over alles (behalve huizen) maar lijkt niet gelijk verdeeld te zijn over alle producten maar vooral over levensmiddelen. Deze markt is, veel meer dan andere markten voor het grootste deel in handen van slechts 3 bedrijven
  woensdag 6 november 2024 @ 09:39:10 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Verschil met veel andere landen is dat de oppositie ook gewoon een sterke en georganiseerde partij is. Niet sterk genoeg om nu de verkiezingen te winnen. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon vele miljoenen aanhangers waarbij ook allerlei rijkelui zitten. Dat maakt terug vechten makkelijker.
Ja in hoop dat je gelijk hebt maar ik ben een stuk somberder. Gebaseerd op Florida.

Rusland had ooit ook een oppositie met rijkelui erin.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493453
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar ze willen niet met ons vechten daarom vallen ze Oekraine aan en niet Polen. Daarom willen ze niet dat Oekraine in de navo komt, want dan kunnen de Russen geen landjepik meer doen. Dat was niet omdat ze dachten oh de navo is een tandeloze tijger het maakt geen fuck uit of Oekraine daarbij zit of niet.
Rusland wordt gewoon zwaar overdreven als ze een arm land als Oekraine amper aan kunnen. Totaal onrealistisch dat ze een gevecht met de EU ook met de huidige staat van de Europese legers enige kans zouden hebben.
Heb je wel eens op een kaart gekeken de laatste jaren?
  woensdag 6 november 2024 @ 09:39:43 #171
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493456
Jill Stein heeft t met bijna 600.000 stemmen tot nu toe ook niet verkeerd gedaan...
pi_215493457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De manier waarop dat gedaan moet worden kan ze natuurlijk niet uitleggen. Maar haar boodschap dat we rustig moeten blijven en Europees moeten samenwerken steun ik wel.
Ik totaal niet. Rustig blijven zitten terwijl wij dezelfde kant op gaan is juist desastreus. Serieus we hebben zelf ook al een compleet nutteloze regering die grossiert in leugens zonder plan. Dan rustig blijven zitten terwijl het verder verslechterd is het domste wat je kan doen.
We zullen in actie moeten schieten. Dat hele rustig blijven is ook precies onderdeel waardoor Europa in de weinig benijdenswaardige positie zit waar we zitten, dik achter gaan lopen op Amerika in bijvoorbeeld welvaart.
Hoe meer ik erover nadenk hoe dommer ik haar uitspraken vindt.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:40:10 #173
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215493462
Iemand al mooie filmpjes van huilende dramaqueens die denken dat de wereld vergaat gezien?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215493472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Eens dat Rusland nu absoluut niet van plan is de EU aan te vallen. Maar Rusland heeft nu wel een draaiende oorlogsindustrie, dat hadden ze voor ze Oekraïne binnen vielen nog niet: https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-westerse-kwaliteit
Om Rusland bang genoeg te houden moeten wij dus ook onze productie en onze samenwerking opschroeven.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:41:22 #175
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_215493473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat is dus theorie. Leuk dat de prijzen nu redelijk stabiel zijn, maar die voelen dus als 'stabiel op een enorm hoog prijspeil'.

Dit punt, waar Biden trouwens echt niet de hoofdschuld van is, heeft de Democraten de das om gedaan. Ik denk ook niet dat een andere Democraat wel had gewonnen.
Denk ik ook niet, zag vanochtend een tweetje langskomen die volgens mij wel klopt. Als je de swing ziet, zo uniform tegen de Democraten in, dan zien we een electoraat wat gewoon kwoad is op de zittende macht en ze weg wil hebben. Zelfs een type Obama of FDR had dit spel niet gewonnen, denk ik (was het allicht closer geweest, maar dan nog).
  woensdag 6 november 2024 @ 09:41:32 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493474
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Het blijkt maar weer eens dat mensen liever hebben dat je simpele oplossingen voor problemen bedenkt die eigenlijk helemaal niets oplossen. Dan zegt dat problemen heel erg moeilijk zijn en dat je ze lastig volledig kunt oplossen met een simpele aanpak.

Ook laat het zien dat vooral loont om tegen mensen te zijn die anders zijn dan jou en in je aanpak gaat verwerken dat je zeker wel slechter gaat maken voor hun. (Dat de groep die zich aangesproken voelt ook de groep is die aangepakt wordt uiteindelijk maakt blijkbaar niet uit)
Veel mensen baseren hun stem niet op feiten of plannen, maar vooral op het beeld dat ze van een partij of politicus hebben. Het resultaat is dat niet diegene met het beste beleid maar de beste verkoper met de winst aan de haal gaat, ook als die luchtkastelen belooft.

Mensen laten zich graag voor de gek houden.
Huilen dan.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:43:09 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215493485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Die Van der Plas kan je toch niet serieus nemen joh. PVV met een trekker is dat. Vals wijf én een gevaar voor de democratische rechtsstaat.

Liegt alles bij elkaar, dikke matties met geteisem als Bart Nijman, Wierd Duk en andere gekken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215493486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb het idee dat in de VS de inflatie vooral in de Levensmiddelen zat/zit
Dan gaat de 100% tarrifs die Trump op de VS haar grootste groenteproducent wilt gooien wel helpen ja :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_215493487
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Veel mensen baseren hun stem niet op feiten of plannen, maar vooral op het beeld dat ze van een partij of politicus hebben. Het resultaat is dat niet diegene met het beste beleid maar de beste verkoper met de winst aan de haal gaat, ook als die luchtkastelen belooft.

Klopt. Perceptie verkoopt. Trump is een goede spreker en verkoper. Dat is belangrijker dan beleid.
pi_215493488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Heb je wel eens op een kaart gekeken de laatste jaren?
Goede inbreng. Sinds wanneer ben jij een shitposter. Je kunt toch je argument maken.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:43:44 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493490
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grondwetje aanpassen. Hebben ze 4 jaar de tijd voor. Ik zie het wel gebeuren.

#complotdenken
Huilen dan.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:45:25 #182
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_215493497
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:29 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ik zie geen tweet?
Via God
pi_215493500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goede inbreng. Sinds wanneer ben jij een shitposter. Je kunt toch je argument maken.
Moet ik echt gaan uitleggen dat Polen niet direct aan Rusland grenst afgezien van Kaliningrad? Dat ze 'Oekraïne aanvallen en niet Polen' is vrij simpel te verklaren met een blik op de kaart.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:46:31 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493506
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

#complotdenken
Die grondwet is niet aanpasbaar.

Los daarvan. Wat voor waarde heeft het voor MAGA om te proberen met een 82 jarige verder te gaan. Die moeten nu iemand positioneren als opvolger.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:46:54 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:38 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]

Was deze al gepost :')
Ik blijf het opvallend vinden dat journalistiek Nederland als sinds ik nieuws volg (jaren 70) altijd meent beter te weten wie de amerikanen zouden moeten stemmen dan de amerikanen zelf. Jubel en Joeghei als er een Democraat gekozen werd, treur en verdoemenis als er een republikein kwam
pi_215493514
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is hoe democatie werkt ja. Daarom is het ook geen geweldig systeem. De beste verkopers zijn niet de beste leiders. Uberhaupt natuurlijk best bizar, dat mensen denken dat een systeem dat meer dan 2000 jaar geleden bedacht is het beste systeem zou zijn. Op veel vlakken hebben we meer vernieuwd maar vernieuwing van het politieke systeem zal op enig moment ook noodzakelijk zijn.
Dan niet enkel op zijn D'66s ;)
pi_215493515
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij is 78. Zie hem hierna niet nog eens 4 jaar volmaken. Misschien schuift ie wel iemand anders naar voren dan.
Vance, ik denk dat die er al snel zal zitten. Zo moeilijk is het niet om artikel 25 uit de kast te halen. Trump is duidelijk aan het aftakelen en knetter was hij altijd al.

Trump is altijd wraakzuchtig geweest, Cohen had zijn koffers al klaar staan, maar hij zal niet de enige zijn waar Trumps wraakzuchtig oog op zal vallen.

De oude knarren op het hooggerechtshof gaan nu snel met pensioen, en er worden 30’ers of 40’ers voor in de plaats gezet. Strenge abortuswetten federaal. Nu zitten wij in Europa met een artsentekort, dus waarschijnlijk zijn dokters die nauwelijks meer een zwangere vrouw durven aan te raken hier heel erg welkom.

Melania die hem haat zal nog een paar maanden toneel moeten spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-11-2024 09:53:39 ]
pi_215493520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat Rusland nu absoluut niet van plan is de EU aan te vallen. Maar Rusland heeft nu wel een draaiende oorlogsindustrie, dat hadden ze voor ze Oekraïne binnen vielen nog niet: https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-westerse-kwaliteit
Om Rusland bang genoeg te houden moeten wij dus ook onze productie en onze samenwerking opschroeven.
Voorspellen vind ik lastig. Wat als de VS inderdaad uit de NAVO stopt? Dat lijkt een krankzinnig scenario, maar het is niet geheel ondenkbaar.

Rusland mag misschien geen partij zijn voor de gezamenlijke Europese strijdkrachten, maar het probleem is dat wij hier in West-Europa te angstig zijn. Ook is er weinig draagvlak voor daadwerkelijk de wapens oppakken tegen Rusland of een andere agressor. Ook zijn onze leger nog relatief zwak, de herbouw is pas kortgeleden in gang gezet.

Dus schiet een VS-loze NAVO een Baltische staat te hulp als het wordt binnengevallen. Op papier wel, maar ik durf m'n hand daar niet voor in het vuur te steken.

Verder zijn we al gewoon in oorlog met Rusland. De Russen beschouwen ons als de vijand en proberen ons op allerlei manier te ondermijnen. Poetin maakt er geen geheim van dat hij de westerse hegemonie wil breken, en er is geen enkele reden voor hem om nu afscheid te nemen van die ambitie. De spanningen met Rusland zullen de komende jaren eerder verder oplopen dan dat de angel eruit wordt gehaald.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 november 2024 @ 09:49:03 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die grondwet is niet aanpasbaar.

Los daarvan. Wat voor waarde heeft het voor MAGA om te proberen met een 82 jarige verder te gaan. Die moeten nu iemand positioneren als opvolger.
Voor Musk, niet Trump.

Verder: https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States
Huilen dan.
pi_215493529
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

#complotdenken
2/3e meerderheid in Huis en Senaat en 75% van de Staten nodig, dat gaat gewoon niet gebeuren. Over 4 jaar zijn er gewoon weer verkiezingen en als Trump er echt een puinhoop van maakt hebben de Democraten dan gewoon een hele goede kans om te winnen.

Het gaat dus 'gewoon' om 4 jaar puinhoop. Waarbij ik dus vooral vrees voor Oekraïne, Palestijnen, Taiwan en het klimaat. En natuurlijk voor de Amerikanen zelf, die zullen het meest last gaan krijgen van een incompetente president aan de knoppen, die ook nog eens het Huis ennde Senaat beheerst.
pi_215493532
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:

Mwoah, de democraten hebben dit ook wel aan zichzelf te danken door Harris naar voren te schuiven. Die heeft er als VP 4 jaar lang niks van gebakken, en de campagne was ook niet heel goed. Populisme doet het al tijden goed, maar in dit geval hadden de democraten ook wel echt een betere kandidaat naar voren kunnen schuiven.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_215493538
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Moet ik echt gaan uitleggen dat Polen niet direct aan Rusland grenst afgezien van Kaliningrad? Dat ze 'Oekraïne aanvallen en niet Polen' is vrij simpel te verklaren met een blik op de kaart.
Het gaat nu al over algehele mobilisatie in Rusland. Alsof die even door kan pakken. Maar goed ik had misschien beter Finland kunnen noemen. Doen alsof Rusland enige kans maakt tegen de Navo is echt alsof Trump een kans maakt in een vuistgevecht tegen zo'n UFC vechter.
pi_215493543
De Democrats moeten met oog op de 2028 verkiezingen hun eigen ideaalbeeld van een Democratische kandidaat los laten en de Democratische kiezers zelf een kandidaat laten kiezen waar zij 100 % vertrouwen in hebben. Zij hebben hun eigen versie van een Trump nodig die hetzelfde vertrouwen kan wekken bij mensen. 2016 en 2024 zijn hierdoor verloren jaren geweest.

Ik hoop echt dat er een nieuwe Obama, een nieuwe Bill Clinton, etc. ontstaat in het politieke landschap van de Democraten. Ze hebben er 1 nodig. En het is ook wel duidelijk dat Amerika op geen enkele manier klaar is voor een vrouwelijke president. Dan maar weer een man.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:50:22 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493545
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Voor Musk, niet Trump.

Verder: https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States
Ja hij kan worden aangevuld. Maar wat erin staat niet aangepast. Bovendien hebben ze daar niet genoeg zetels voor in de senaat.
  woensdag 6 november 2024 @ 09:50:48 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215493548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is hoe democatie werkt ja. Daarom is het ook geen geweldig systeem. De beste verkopers zijn niet de beste leiders.
En het is natuurlijk veel makkelijker om luchtkastelen aan te prijzen (want laten we wel zijn: wie wil nou geen luchtkasteel???) dan om daadwerkelijk uitvoerbaar beleid te verkopen.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 09:51:02 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Writersright het volgende:

[..]
Klopt. Perceptie verkoopt. Trump is een goede spreker en verkoper. Dat is belangrijker dan beleid.
Dat snap ik dan weer niet, hij is een veroordeelde spektakel maker die dingen zegt, waar de gemiddelde Amerikaan waarschijnlijk van zegt, 'jezus dit zeg je toch niet hardop' ze stemmen dus op iemand die ze in de kroeg of op een feestje grappig zouden vinden. Dat vind ik altijd een moeilijk te verkroppen idee. Helemaal als je zijn track record bekijkt.

Maar ik denk dat er veel Amerikanen net als Nederlanders alleen tijdens de verkiezingen even een weekje politiek kijken, wellicht stemmen, en dan de boel weer uitzetten en doorgaan met hun dagelijkse dingen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 november 2024 @ 09:51:12 #197
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215493554
Zelensky c.s. zullen de plannen om kernwapens te maken nu wel echt omzetten in uitvoering (voor zover ze dat nog niet gedaan hadden). Europa gaat een spannende tijd tegemoet wanneer de hulp aan Oekraïne vanuit de VS droogvalt.
pi_215493555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:50 schreef Nexum het volgende:
De Democrats moeten met oog op de 2028 verkiezingen hun eigen ideaalbeeld van een Democratische kandidaat los laten en de Democratische kiezers zelf een kandidaat laten kiezen waar zij 100 % vertrouwen in hebben. Zij hebben hun eigen versie van een Trump nodig die hetzelfde vertrouwen kan wekken bij mensen. 2016 en 2024 zijn hierdoor verloren jaren geweest.

Ik hoop echt dat er een nieuwe Obama, een nieuwe Bill Clinton, etc. ontstaat in het politieke landschap van de Democraten. Ze hebben er 1 nodig. En het is ook wel duidelijk dat Amerika op geen enkele manier klaar is voor een vrouwelijke president. Dan maar weer een man.
Bizar eigenlijk. Zelfs Pakistan heeft al een vrouwelijke president gehad.
pi_215493556
Wat een nacht was het, ik heb intens genoten, een van de mooiste doorgehaalde nachten in heel veel jaren. De meltdowns overal, hier in dit topic, maar vooral bij CNN, Young turks, CBS en MSNBC. Die van Jones bij CNN was net zo episch als die in 2016, het was puur intens genieten, de tranen kwamen nog net niet over zn wangen. Helaas geen Elon Musk op het podium, en ook geen praatje, echt heel jammer, daarvoor bleef ik nog langer wakker. Die had daar gewoon bij moeten zijn, hij was er nota bene wel. Ach, ik ga een stukje rijker slapen dan toen ik opstond gister, en ik zal mijn ogen dichtdoen en rustig in slaap vallen met op de achtergrond deze heerlijke meltdown, en dromen over alle personen die Trump het leven onmogelijk hebben gemaakt, wat de toekomst voor die mensen in gaat houden. Ik persoonlijk hoop dat die ze allemaal te grazen gaat nemen. Morgen, overmorgen en in het weekend ga ik ALLES terugkijken betreft de Election Night, de volledige uitzending op CNN, Fox, MSNBC, CBS en de Young Turks :)

twitter
  woensdag 6 november 2024 @ 09:51:52 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215493560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:43 schreef Writersright het volgende:

[..]
Helemaal waar

Obama was zeer charismatisch, hoorde je niet veel van dat hij heel veel militair ingreep in Midden Oosten en Afrika. Bommen gooiden op iedereen die de VS niet aanstond
Trump werd en wordt verkocht als een totale gek, en bij hem hoorde je niet veel over dat ie nogal wat vredes akkoorden bracht in het midden oosten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')