abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215493657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:56 schreef Writersright het volgende:

[..]
Kamala komt bij ontzettend nep over. Had volgens mij ook weinig lange interviews waarin je echt een beeld van haar kon krijgen.
Daarnaast was de hele campagne niet Harris vs Trump maar Niet op Trump stemmen vs wel voor Trump stemmen.
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.

Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?

Dat is HET grote verschil met Obama.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:00:12 #227
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215493658
Florida referendum gecalled. Abortusverruiming komt er NIET
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 6 november 2024 @ 10:00:48 #228
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493665
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben we dat ook weer gehad.
graag op anoniem
pi_215493668
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:58 schreef Gunner het volgende:
Nou ik heb het al verwerkt. Dit is blijkbaar wat Amerika wil. En iedereen krijgt wat het verdient.
Als er flink gesneden gaat worden in social benefits zoals de bedoeling lijkt kan de schadenfreude richting de Trump stemmers die hiervan afhankelijk zijn en dan in de problemen komen niet onderdrukken.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:01:19 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215493670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Harris die de popular vote verliest is gewoon het bewijs dat geen enkele Democraat had gewonnen, de verkiezing was al verloren voor hij begon.
Ik denk dat theoretisch iedere verkiezing winnaar is. Maar ze hebben gewoon niet de goede kandidaat/strategie.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 10:01:33 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493672
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik denk dat Kamala de beste bedoelingen heeft, en ik vind haar als persoon echt geweldig. Ik gunde haar het presidentschap ook ontzettend.

Maar als kandidaat is ze op een ontzettend slechte wijze gekozen. De Democraten hebben zichzelf compleet verneukt door Biden niet veel eerder van het toneel weg te laten vegen en de Democratische kiezers zelf een nieuwe kandidaat te laten kiezen waar ze 100 % vertrouwen in hebben. Hoe geloofwaardig kom je over als je als partij je wel achter een kandidaat MOET scharen binnen vier maanden alleen omdat je niet wilt dat Trump wint? Waar sta je dan zelf voor als partij?

Dat is HET grote verschil met Obama.
Wellicht had Biden het wel gewonnen ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215493675
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die had eenzelfde verhaal moeten verkopen en ook moeten op boxen tegen een fantasie van een 'great America' en als je die fantasie die elke Amerikaan heeft loskoppelt van realiteit is het een ideaal waar je lastig tegen vecht.

Wat ze er tegenover zetten is make Amerika great for everybody. En dat klinkt voor Amerikanen dan weer een stuk minder dat betekent dat 'die anderen' ook mee plukken, dat kan natuurlijk niet.
Biden is het wel gelukt om van Trump te winnen, je bent niet kansloos tegen dat soort retoriek. Wel benieuwd welke groep in de swing states nou het verschil heeft gemaakt en met welke motivatie.

Harris heeft gewoon stukken minder mensen op de been gebracht dan Biden. Dat ligt niet alleen aan het populisme of de kiezer. Hoop dat de democraten snel met een betere en frisse koers komen zodat de maga beweging over 4 jaar weer eruit is. Wordt wel weer 4 jaar ellende.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_215493677
quote:
[ afbeelding ]
Ook een zeer belangrijke overwinning.
pi_215493678
quote:
[ afbeelding ]
Teveel Caribische mannen in de staat, die zijn totaal niet van de vrouwenrechten
pi_215493680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Hebben we dat ook weer gehad.
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215493681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Op papier heb je helemaal gelijk. Maar overleeft de NAVO een Amerikaanse exit? Wat gebeurt er dan met bestaande afspraken?

Het is natuurlijk afwachten wat de VS onder Trump doet, maar in het meest extreme geval slaan we een onbekende weg in. We weten simpelweg niet wat de gevolgen zijn van een Amerikaanse NAVO-exit. Hoe gaan andere lidstaten reageren? Er kan een geheel nieuwe dynamiek ontstaan, die leidt tot het uiteenvallen van het bondgenootschap. Maar het is ook mogelijk dat de West-Europese lidstaten er juist de schouders onder zetten.
De verdedigingsclausule in het verdrag van de EU is nog veel scherper dan die van de NAVO, de EU heeft de NAVO niet nodig om elkaar te verdedigen.

https://ecer.minbuza.nl/e(...)20bijstand%20genoemd.

quote:
Indien een EU-lidstaat op zijn grondgebied doelwit is van een gewapende agressie, rust op de andere EU-lidstaten de plicht om deze lidstaat met alle middelen waarover zij beschikken hulp en bijstand te verlenen. Dit wordt de clausule inzake wederzijdse verdediging of de clausule inzake wederzijdse bijstand genoemd.
Een Litouwen of Finland hoeft echt niet te vrezen voor Rusland zolang we in de EU ons leger op peil houden, ook niet als de NAVO opgeheven wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 november 2024 @ 10:02:06 #237
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215493682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ook een zeer belangrijke overwinning.
DeSantisgod
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 10:02:21 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215493686
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Biden is het wel gelukt om van Trump te winnen, je bent niet kansloos tegen dat soort retoriek. Wel benieuwd welke groep in de swing states nou het verschil heeft gemaakt en met welke motivatie.

Harris heeft gewoon stukken minder mensen op de been gebracht dan Biden. Dat ligt niet alleen aan het populisme of de kiezer. Hoop dat de democraten snel met een betere en frisse koers komen zodat de maga beweging over 4 jaar weer eruit is. Wordt wel weer 4 jaar ellende.
twitter
pi_215493688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja want dat staat in de Grondwet. Die is niet zomaar te wijzigen.
Dat weet ik maar gaat de hoogste rechtbank dan niet over de interpretatie daarvan? Die is onder hun controle.
Ze hebben al laten zien dat ze zeer partijdig durven zijn in hun interpretaties.
Heb je niet meegekregen hoe bij Trump's rechtzaken de grondwet al een keer volledig met de voeten werd getreden.
Hier heb je bijvoorbeeld LegalEagle daarover
Bekijk deze YouTube-video
pi_215493691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De verdedigingsclausule in het verdrag van de EU is nog veel scherper dan die van de NAVO, de EU heeft de NAVO niet nodig om elkaar te verdedigen.

https://ecer.minbuza.nl/e(...)20bijstand%20genoemd.
[..]
Een Litouwen of Finland hoeft echt niet te vrezen voor Rusland zolang we in de EU ons leger op peil houden, ook niet als de NAVO opgeheven wordt.
Het is gewoon tijd voor veel kernwapens en daarmee dreigen als Rusland het idee krijgt ons te willen aanvallen.
pi_215493692
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:58 schreef Gunner het volgende:
Nou ik heb het al verwerkt. Dit is blijkbaar wat Amerika wil. En iedereen krijgt wat het verdient.
Jammer dat de rest van de wereld er ook onder gaat lijden. Het is een grote clusterfuck wat er gaande is in de westerse democratieën, Nederland incluis.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 10:03:18 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215493696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als er flink gesneden gaat worden in social benefits zoals de bedoeling lijkt kan de schadenfreude richting de Trump stemmers die hiervan afhankelijk zijn en dan in de problemen komen niet onderdrukken.
Maar dat is niet de schuld van Trump, maar dat komt alleen maar omdat hij niet mag doen wat hij wil. Je moet hem gewoon meer macht geven, dan komt het wel goed.

(Volgensmij hebben Wilders en Trump dezelfde schrijver)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215493697
quote:
88s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wellicht had Biden het wel gewonnen ;)
Sleepy Joe had het wellicht net iets beter gedaan, maar ook hij was waarschijnlijk (letterlijk) gekelderd voordat het hele festijn kon beginnen _O-

Ik hoop dat Pete Buttigieg het vertrouwen van de Democratische kiezers kan winnen. Die man staat echt ergens voor en is ook een ontzettend goed, en rustig spreker.

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215493698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Momo het volgende:

[..]
[ x ]
Ja dit bleek al snel toen men in ging zoomen op de normaliter democratische bolwerken en hoeveel procent Trump daar heeft weggesnoept. Soms wel 10-20%
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215493699
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:39 schreef Mikeytt het volgende:
Jill Stein heeft t met bijna 600.000 stemmen tot nu toe ook niet verkeerd gedaan...
Die heeft haar werk gedaan en kan weer terug in haar stasispod voor 4 jaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215493700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef KingRoland het volgende:

[..]
DeSantisgod
Wat mij betreft de kandidaat voor 2028. Een geweldige politicus met een uitstekende staat van dienst.
pi_215493701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 09:56 schreef Writersright het volgende:

[..]
Kamala komt bij ontzettend nep over. Had volgens mij ook weinig lange interviews waarin je echt een beeld van haar kon krijgen.
Daarnaast was de hele campagne niet Harris vs Trump maar Niet op Trump stemmen vs wel voor Trump stemmen.
Harris had naar Joe Rogan moeten gaan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215493705
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat weet ik maar gaat de hoogste rechtbank dan niet over de interpretatie daarvan? Die is onder hun controle.
Ze hebben al laten zien dat ze zeer partijdig durven zijn in hun interpretaties.
Heb je niet meegekregen hoe bij Trump's rechtzaken de grondwet al een keer volledig met de voeten werd getreden.
Hier heb je bijvoorbeeld LegalEagle daarover
Voor wetsartikelen die moet worden uitgelegd wellicht. Dat geldt niet voor niets dit artikel.
pi_215493707
quote:

[..]
Harris die de popular vote verliest is gewoon het bewijs dat geen enkele Democraat had gewonnen, de verkiezing was al verloren voor hij begon.
Ja ik denk ook wel dat er iets te veel wordt onderschat hoe gepolariseerd de VS is. En een Trump trekt ook gewoon best wat stemmen, niet alleen in relatieve zin, maar ook in absolute zin. Dat heeft allerlei oorzaken, maar een historisch slechte kandidaat voor de GOP is het zeker niet, integendeel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215493708
quote:

[..]
Dat kan je helemaal niet zeggen. Harris was gewoon een zwakke kandidaat, net zoals Biden een zwakke kandidaat was.

Als je fatsoenlijke primaries had gehad dan was Harris daar ook nooit als kandidaat uitgekomen. Met een Newsom ofzo hadden de Democraten echt een veel betere kans gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')