*wellicht* hebben we de uitslag in de nacht van 6 op 7 november onze tijd.quote:Op zondag 3 november 2024 09:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kortom: het is echt 50/50. Niemand gaat het antwoord geven op de vragen wie de volgende president wordt vóór 5 november. Het zou ook in de US al 6 november kunnen zijn voor dat antwoord komt.
Dat hoop ik niet zeg, dat is wel heel lang wachten.quote:Op zondag 3 november 2024 09:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
*wellicht* hebben we de uitslag in de nacht van 6 op 7 november onze tijd.
het hangt ervan af of je de golf rechtszaken en tweets in caps lock die de maand daarna kwamen nog mee wil tellen als onderdeel van de uitslagquote:Op zondag 3 november 2024 09:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet zeg, dat is wel heel lang wachten.
Hoewel we dat de laatste verkiezingen wel gewend zijn natuurlijk.
Alleen wanneer het een totaal onverwachte landslide wordt is een snelle winnaar te verwachten. De kans dat het bij 1 of meerdere swingstates om minder dan een paar duizend stemmen verschil gaat is erg groot. En dan is hertellen, nog een keer hertellen, gedoe, nog maar een keer hertellen, nog meer gedoe, rechtszaken sinds Bush de verkiezingen van 2000 in Florida heeft gestolen de standaard.quote:Op zondag 3 november 2024 10:15 schreef matthijst het volgende:
2016 volgende ochtend:
2:45 a.m. Eastern time
Donald Trump is the projected winner of the election, becoming president-elect.
2020: 4 dagen later.
After days of wait over a seemingly glacial pace of ballot counting, CNN‘s Wolf Blitzer called the presidential race for Joe Biden at 11:24:20 AM ET, the first of the networks to declare the winner
Hopelijk geen 4 dagen dit keer.
Dit is toch wel een vers dieptepuntje in het genre hoor.quote:Op zondag 3 november 2024 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit proces is natuurlijk onomkeerbaar want niemand gaat miljoenen mensen deporteren al zou het voor de democratie wel goed zijn.
Grappig, ik las gisteren over die poll en dat de Democraten het als positief zouden zien als het maar Trump +5 was. Dan is Harris +3 nogal een verrassing. Schijnt voornamelijk door vrouwen (vooral 65+) te komen.quote:Op zondag 3 november 2024 08:39 schreef PippenScottie het volgende:
De Iowa poll is niet zomaar een poll. Selzer heeft nu al een aantal verkiezingen op rij de vinger uitstekend op de pols in Iowa.
Dit zijn de laatste verkiezingen. Eerst de voorspelling, daarna de uiteindelijke uitslag:
2022 Senate: R+12 (R+12)
2020 President: R+7 (R+8) [Trump v. Biden in Iowa]
2020 Senate: R+4 (R+7)
2018 Governor: D+2 (R+3)
2016 President: R+7 (R+9)
2014 Senate: R+7 (R+8)
2012 President: D+5 (D+6)
Ik heb Amerikaanse verkiezingen jaren op de voet gevolgd. Dit jaar heb ik er geen fut voor. Het is mij te deprimerend, te vuil, te inhoudsloos, te ondemocratisch.
Toch is het zo, je laat miljoenen mensen het land binnen die weinig tot niets bijdragen en uiteindelijk de lonen drukken van de mensen die laagbetaalde banen hebben.quote:Op zondag 3 november 2024 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is toch wel een vers dieptepuntje in het genre hoor.
Het idee dat immigranten altijd en eeuwig op de Democraten zouden stemmen is natuurlijk al volledig ridicuul. Daarnaast groeit de bevolking van de VS al eeuwen vooral door immigratie en heeft dat nooit dit effect gehad.quote:Op zondag 3 november 2024 11:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Toch is het zo, je laat miljoenen mensen het land binnen die weinig tot niets bijdragen en uiteindelijk de lonen drukken van de mensen die laagbetaalde banen hebben.
Als je deze mensen ook nog eens verspreid en naturaliseert zorg je voor een groep die permanent democraat stemt.
Vertel mij hoe dit goed is voor de democratie als dit het einde van swingstates betekent?
Nee bassie je liegt weer eens. Ik stelde dat de hysterie vanuit de media uit zou blijven omdat het deze keer de zittende president is die de helft van het land voor “garbage” uitmaakte.quote:Op zondag 3 november 2024 07:33 schreef Basp1 het volgende: [..] Je verdraait weer eens verhaaltjes. De bewering van jou was dat de msm de vreemde de opmerking van Biden niets kritisch over zouden schrijven en dat bleek natuurlijk niet kloppen. Je hebt eerder de link gekregen dus laat de passages maar zien waar de nyt beweert dat ze de waarheid in pacht hebben. En als er geen bewijzen komen kunnen we stellen dat de jij keihard activistisch je geïndoctrineerde narratief over de fake msm zit te pushen.
Sowieso dat aanbidden van acteurs en zangers alsof het prinsjes en prinsesjes zijn.quote:Op zondag 3 november 2024 12:16 schreef Writersright het volgende:
Ben het eens dat dat hele celebrity endorsement-gedoe lekker in Amerika mag blijven. Alsof de situatie van een miljonair-acteur te vergelijken is met dat van de gewone burger daar.
De staat Californië is het bewijs dat door demografische ontwikkelingen de politiek blijvend veranderd.quote:Op zondag 3 november 2024 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het idee dat immigranten altijd en eeuwig op de Democraten zouden stemmen is natuurlijk al volledig ridicuul. Daarnaast groeit de bevolking van de VS al eeuwen vooral door immigratie en heeft dat nooit dit effect gehad.
Tot slot is het democratische systeem in de VS natuurlijk volkomen rot. Eigenlijk maken alleen handvol swingstates het verschil, zodat je kan verliezen ook al heb je in totaal miljoenen stemmen meer. Dus dat systeem de nek omdraaien zou prima zijn. Stimuleert de Republikeinen ook om het politieke midden weer eens een keer op te zoeken…
Zou het gekomen zijn door een gebrek aan echte prinsen en prinsessen?quote:Op zondag 3 november 2024 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sowieso dat aanbidden van acteurs en zangers alsof het prinsjes en prinsesjes zijn.
Eens. Zo is er ook een miljonair en acteur van Home Alone 2 met politieke ambities.quote:Op zondag 3 november 2024 12:16 schreef Writersright het volgende:
Ben het eens dat dat hele celebrity endorsement-gedoe lekker in Amerika mag blijven. Alsof de situatie van een miljonair-acteur te vergelijken is met dat van de gewone burger daar.
Het aanbidden van prinsen en prinsesjes slaat óók nergens opquote:Op zondag 3 november 2024 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sowieso dat aanbidden van acteurs en zangers alsof het prinsjes en prinsesjes zijn.
Prachtig ook hoe mensen met een talent van 1 op de miljoen al die gewone mensen vertellen dat als ze hard werken al hun dromen werkelijkheid worden.quote:Op zondag 3 november 2024 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
En/of hun wieg stond gewoon in een heel gunstig, (invloed)rijk nest.quote:Op zondag 3 november 2024 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prachtig ook hoe mensen met een talent van 1 op de miljoen al die gewone mensen vertellen dat als ze hard werken al hun dromen werkelijkheid worden.
Volgens mij prikt zelfs de gemiddelde Amerikaan door de praatjes van de elite heen.
Een groot gedeelte van de gemiddelde amerikaan gaat waarschijnlijk op trump stemmen vanwege zijn al jaren durende praatjes.quote:Op zondag 3 november 2024 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Prachtig ook hoe mensen met een talent van 1 op de miljoen al die gewone mensen vertellen dat als ze hard werken al hun dromen werkelijkheid worden.
Volgens mij prikt zelfs de gemiddelde Amerikaan door de praatjes van de elite heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op zondag 3 november 2024 13:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Trump's campagne begint wel Spinal Tap te worden. Dit is gewoon bezopen.Waar ze vroeger nog konden zeggen dat het "entertainment" was...is het nu gewoon slaapverwekkend. Het monotone gebazel van 8 jaar dezelfde gedebunkte onzin...het is een oude zielige man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Ik ben aangenaam verrast. Het is dus nog geen gelopen race.quote:Op zondag 3 november 2024 14:19 schreef Droopie het volgende:
Ik zie best wat polls in Iowa verschuiven naar Harris.
Dat is wel een dingetje.
Ik heb gister een van zijn campagnespeeches gekeken. Eigenlijk heeft hij een vast patroon voor alles.quote:Op zondag 3 november 2024 14:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Waar ze vroeger nog konden zeggen dat het "entertainment" was...is het nu gewoon slaapverwekkend. Het monotone gebazel van 8 jaar dezelfde gedebunkte onzin...het is een oude zielige man.
Dit is zeker een dingetje. Zelfs als Trump met +3 voorstond in de poll zou dat betekenen dat zijn populariteit enorm is gedaald (van de 18 in juni tegen Biden). Maar achterstand tegen Harris? Rampzalig. Dit is een heel goed teken voor Harris.quote:Op zondag 3 november 2024 14:19 schreef Droopie het volgende:
Ik zie best wat polls in Iowa verschuiven naar Harris.
Dat is wel een dingetje.
Als je Iowa doorrekent naar alle staten kom je op dit uit:quote:Op zondag 3 november 2024 14:39 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dit is zeker een dingetje. Zelfs als Trump met +3 voorstond in de poll zou dat betekenen dat zijn populariteit enorm is gedaald (van de 18 in juni tegen Biden). Maar achterstand tegen Harris? Rampzalig. Dit is een heel goed teken voor Harris.
Nu:quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:33 schreef asco het volgende:
Op Unibet is Trump de favoriet.
Trump 1.63
Harris 2.30
Groot respect voor iedereen die dit uberhaupt kan volgen. Als in, iedereen die er wijs uit kan.quote:Op zondag 3 november 2024 14:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijft toch verwonderlijk hoe het er in die laatste dagen altijd enorm goed uitziet voor zowel Harris als Trump.
Niemand kan het volgen, Pietje in Amerika leest een hele hoop data en geeft zijn interpretatie eraan.quote:Op zondag 3 november 2024 14:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Groot respect voor iedereen die dit uberhaupt kan volgen. Als in, iedereen die er wijs uit kan.
Ik heb dit altijd een reëele optie gevonden. Een hele kleine kans, maar wel een kans.quote:Op zondag 3 november 2024 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je Iowa doorrekent naar alle staten kom je op dit uit:
[ x ]
Ik zie het hele Trumpisme liever keihard imploderen met de GOP erbij.quote:Op zondag 3 november 2024 15:07 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik heb dit altijd een reëele optie gevonden. Een hele kleine kans, maar wel een kans.
Ik denk dat we ons achteraf nog zullen verbazen hoe vreselijk zat ze Trump zijn. Het zou zomaar kunnen dat we de laatste tijden van het Trumpisme meemaken.
En hopen dat de kaars vrij zachtjes uitgaat en dat het geen groots vuurwerk wordt
Ik hoop het zo.quote:Op zondag 3 november 2024 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ x ]
Deze toch?quote:Op zondag 3 november 2024 14:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
komt er een 5(6) november nachtelijk popcorn topic straks?
Die Katherijn DB is ook niet de snuggerste, met die postlquote:Op zondag 3 november 2024 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]
Raymond Mens was in de ochtend weer heel bedroevend bezig. Met zijn Trump propaganda.
Ik durf er wel geld op te zetten dat dit niet in de buurt van de uiteindelijke uitslag komt.quote:Op zondag 3 november 2024 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ x ]
dit zou toch gewoon een rede zijn om op harris te stemmen.quote:Op zondag 3 november 2024 15:43 schreef AnneX het volgende:
On camera en ik hoef het niet te zien. Onverdoofd?
[ x ]
Dat zou met afstand de grappigste menselijke castratie zijn die ik ooit heb gezien.quote:Op zondag 3 november 2024 15:43 schreef AnneX het volgende:
On camera en ik hoef het niet te zien. Onverdoofd?
[ x ]
Ik vraag me dan toch af hoeveel menselijke castraties je al hebt gezien. .quote:Op zondag 3 november 2024 15:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou met afstand de grappigste menselijke castratie zijn die ik ooit heb gezien.
Enkele cijfers!quote:Op zondag 3 november 2024 16:11 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vraag me dan toch af hoeveel menselijke castraties je al hebt gezien. .
Dat is wel precies de boodschap van de republikeinen met hun belastingverlagingen voor de allerrijksten en de fabel dat de gewone man daar ook profijt van heeft middels een trickle down effect.quote:Op zondag 3 november 2024 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dag lief kanariepietje, het was vermakelijk om je onzin te lezenquote:Op zondag 3 november 2024 16:18 schreef Eagles89 het volgende:
Ik ga hier niet meer posten, de domheid en vooringenomenheid heeft echt zulke enorme lachwekkende vormen aangenomen dat ik het gevoel heb dat hier de kinderen van mn plaatselijke basisschool lopen te posten. Trump die Cheney wilt executeren, Harris die met ruim 400 kiesmannen gaat winnen én Texas en Florida als blauwe staten waar nauwelijks meer twijfel over is…CNN die veel te veel op de hand van Trump is, fake news dat Trump een eekhoorn verdedigt op X, Trump die Oekraine een mes in de rug gaat steken omdat ze na 1 triljoen dollar aan steun misschien een keertje zullen zeggen dat het wel even genoeg is geweest terwijl Europa een fractie heeft gegeven en Oekraine nota bene in Europa ligt…ik kan het allemaal echt niet meer verwerken lol. Zoek het hier lekker uit, maar ik kom hier nog wel even terug dinsdagnacht om jullie allemaal even persoonlijk uit de natte Harris droom te zien ontwaken.
Dat waren qua kiesmannen nog best close verkiezingen, alleen was het al vlot evident dat Ohio Kerry de das zou omdoenquote:Op zondag 3 november 2024 15:37 schreef Droopie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Moet je even kijken van minuut 1 tot 5.
Het journaal van de dag dat Kerry en Bush het tegen elkaar opnamen.
Dat waren toen ook de allerbelangerijkste verkiezingen en nog nooit was het zo spannend.
En onder welke kloon ben je morgen weer terug?quote:Op zondag 3 november 2024 16:18 schreef Eagles89 het volgende:
Ik ga hier niet meer posten, de domheid en vooringenomenheid heeft echt zulke enorme lachwekkende vormen aangenomen dat ik het gevoel heb dat hier de kinderen van mn plaatselijke basisschool lopen te posten. Trump die Cheney wilt executeren, Harris die met ruim 400 kiesmannen gaat winnen én Texas en Florida als blauwe staten waar nauwelijks meer twijfel over is…CNN die veel te veel op de hand van Trump is, fake news dat Trump een eekhoorn verdedigt op X, Trump die Oekraine een mes in de rug gaat steken omdat ze na 1 triljoen dollar aan steun misschien een keertje zullen zeggen dat het wel even genoeg is geweest terwijl Europa een fractie heeft gegeven en Oekraine nota bene in Europa ligt…ik kan het allemaal echt niet meer verwerken lol. Zoek het hier lekker uit, maar ik kom hier nog wel even terug dinsdagnacht om jullie allemaal even persoonlijk uit de natte Harris droom te zien ontwaken.
Oh, de WC-eend poll.quote:Op zondag 3 november 2024 16:41 schreef Kijkertje het volgende:
Gelukkig heeft Trump ook een poll:
[ x ]
[ x ]
Niemand kan wat met de informatie die er is, degenen die dat wel claimen liegen.quote:Op zondag 3 november 2024 14:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Groot respect voor iedereen die dit uberhaupt kan volgen. Als in, iedereen die er wijs uit kan.
Er komen wel wat bijzondere dingen voorbij ja, vooral dat Trump Cheney wil executeren is toch wel het meest bizarre dat hier geloofd word.quote:Op zondag 3 november 2024 16:18 schreef Eagles89 het volgende:
Niemand beweert dat? Wel dat hij fantasieen daarover heeft. Lijkt me erg genoeg?quote:Op zondag 3 november 2024 17:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er komen wel wat bijzondere dingen voorbij ja, vooral dat Trump Cheney wil executeren is toch wel het meest bizarre dat hier geloofd word.
Ook hier geld geloof je ogen en oren niet, vertrouw op de media die weten het beter. Lol
De dominosteentjes. Als Harris wint is het Kremlin in mineur omdat er weinig kans op een omslag komt en worden Musk en Trump vervolgd. Als Putin een keer wordt vervangen door iemand die wat democratischer in het leven staat, dan staan de wereldwijde Nazi-Ruslandknuffelaars in hun hemd.quote:Op zondag 3 november 2024 15:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie het hele Trumpisme liever keihard imploderen met de GOP erbij.
Baudet komt uit de marge en blijft in de marge.quote:Op zondag 3 november 2024 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De dominosteentjes. Als Harris wint is het Kremlin in mineur omdat er weinig kans op een omslag komt en worden Musk en Trump vervolgd. Als Putin een keer wordt vervangen door iemand die wat democratischer in het leven staat, dan staan de wereldwijde Nazi-Ruslandknuffelaars in hun hemd.
Er zal vast wel een nieuwe draai komen bij veel bewegingen, maar zou het nog wel willen meemaken om Baudet z’n wereld te zien instorten.
Hier staat de volledige context van die quote, en dan moet je toch concluderen dat er door veel media idd wel vrij ongenuanceerd mee omgesprongen is:quote:Op zondag 3 november 2024 17:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niemand beweert dat? Wel dat hij fantasieen daarover heeft. Lijkt me erg genoeg?
Ik zou eveneens denken dat er veel mensen zijn die niet openbaar toe zouden geven dat ze op Trump stemmen.quote:Op zondag 3 november 2024 17:38 schreef AnneX het volgende:
If true…😇
[ x ]
…. Sharing stories yesterday after knocking doors in Pennsylvania, can't tell you the number of canvassers who had wives standing in the background while speaking to the husband and having them mouth something to the effect that they were voting for Harris. Or if they answered the door, they pretended to not say who they were voting for out loud and then whispered they were voting for Harris. It's kind of heartbreaking actually.
Het is gewoon op beeld. Valt weinig te nuanceren lijkt me.quote:Op zondag 3 november 2024 17:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hier staat de volledige context van die quote, en dan moet je toch concluderen dat er door veel media idd wel vrij ongenuanceerd mee omgesprongen is:
https://www.politifact.co(...)t-donald-trump-said/
Ik denk dat dat effect al meegenomen wordt.quote:Op zondag 3 november 2024 17:44 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik zou eveneens denken dat er veel mensen zijn die niet openbaar toe zouden geven dat ze op Trump stemmen.
Bijzonder dat jij weet wat voor fantasieën iemand heeft lol.quote:Op zondag 3 november 2024 17:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niemand beweert dat? Wel dat hij fantasieen daarover heeft. Lijkt me erg genoeg?
En de Eppstein tapes krijgen weinig aandacht. Voorlopig.quote:Op zondag 3 november 2024 17:45 schreef capricia het volgende:
Voor de verkiezingen wordt alles gespind.
Wat was het in de afgelopen 7 dagen?
Trump over de Puerto Rico's, Dan Biden met zijn Garbage. En nu weer Trump over Cheney.
Ja. Dat is Trump. Dat blijft niet plakken.quote:Op zondag 3 november 2024 17:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
En de Eppstein tapes krijgen weinig aandacht. Voorlopig.
Ze trokken de haren al uit het hoofd om Hunter.quote:Op zondag 3 november 2024 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is Trump. Dat blijft niet plakken.
Had Biden of Harris zulke tapes, had je de commotie moeten zien.
Ik dacht er ook zo over, maar dat artikel laat toch ruimte voor een iets andere interpretatie. Niet dat het me zou verbazen als Trump oproept tot executiepelotons, maar met de beschreven context lijkt me dat hier toch iets te kort door de bocht.quote:Op zondag 3 november 2024 17:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is gewoon op beeld. Valt weinig te nuanceren lijkt me.
Juist die beweging komt er nu veel meer voor uit dan in 2016quote:Op zondag 3 november 2024 17:44 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik zou eveneens denken dat er veel mensen zijn die niet openbaar toe zouden geven dat ze op Trump stemmen.
Die comedian heeft het graf gegraven met betrekking tot een kleine laatste strohalm voor Maga.quote:Op zondag 3 november 2024 17:45 schreef capricia het volgende:
Voor de verkiezingen wordt alles gespind.
Wat was het in de afgelopen 7 dagen?
Trump over de Puerto Rico's, Dan Biden met zijn Garbage. En nu weer Trump over Cheney.
Ik heb echt geen idee wat je hier probeert te zeggen.quote:Op zondag 3 november 2024 18:08 schreef AnneX het volgende:
@:Chivaz is er nog wat? Dan bespaar ik het topic vervuilende posten met leeglopende stadions en niet opkomende cult fans bij junior en Vance.
Het gebrek aan gynaecologen = vrouwengezondheidszorg die naar z’n grootjes is in Iowa.
[ x ]
Hij wordt steeds zieker in zijn hoofdquote:
gut alweer een geweldsfantasie van hem...Liz Cheney van de week.quote:
Op het fake nieuws schieten zegt-ie.quote:
Zou wel een stunt zij als straks blijkt dat mensen als Andrew Tate toch gelijk hebben; dat alle vrouwen massaal een echte man willen en dus in de pre stem rondes massaal op Trump stemmen.quote:Op zondag 3 november 2024 18:35 schreef Mikeytt het volgende:
Wel bijzonder: Vrouwen lijken mannen te overtreffen qua opkomst in de vroege stemmingen met bijna 10 procentpunten. (53% vrouwen, 44% mannen) Dat is heel bijzonder, vooral omdat de republikeinen een groter deel uitmaken van het early voting dit jaar.
Zal dit het Taylor Swift effect zijn? Tot nu toe lijkt het erop dat er een heel groot nieuwe stemmers bij zijn gekomen die in 2020 wel mochten stemmen, maar het toen niet hebben gedaan.
Als je een echte man wil, wil je toch niet die trekpop van Putin?quote:Op zondag 3 november 2024 18:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zou wel een stunt zij als straks blijkt dat mensen als Andrew Tate toch gelijk hebben; dat alle vrouwen massaal een echte man willen en dus in de pre stem rondes massaal op Trump stemmen.
Leegquote:Op zondag 3 november 2024 18:27 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hij wordt steeds zieker in zijn hoofd
Nee, die vrouwen gaan omdat ze zelf willen beslissen over abortus, denk ik.quote:Op zondag 3 november 2024 18:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Zou wel een stunt zij als straks blijkt dat mensen als Andrew Tate toch gelijk hebben; dat alle vrouwen massaal een echte man willen en dus in de pre stem rondes massaal op Trump stemmen.
Ik begrijp uit de clip dat hij bedoelt de journalisten die daar in het vak zittenquote:Op zondag 3 november 2024 18:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op het fake nieuws schieten zegt-ie.
Ook een totale fantasie, want als er toch ergens een heel duidelijk gat zit op een demografisch kenmerk in het voordeel van Harris dan is het geslacht wel.quote:Op zondag 3 november 2024 18:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik zie meer een echte man in Tim Walz dan in Vance of Trumpquote:Op zondag 3 november 2024 18:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die kan tenminste zijn auto onderhouden en zelf olie verversen.😎quote:Op zondag 3 november 2024 18:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie meer een echte man in Tim Walz dan in Vance of Trump
Waarom een stunt? Vind je het prachtig als ALLE vrouwen zo dom zijn?quote:Op zondag 3 november 2024 18:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
quote:Trump is a slight +6 among men overall, Harris +14 among women – almost exactly the average gender gap in presidential elections since 1996.
quote:Op zondag 3 november 2024 18:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie meer een echte man in Tim Walz dan in Vance of Trump
quote:Op zondag 3 november 2024 18:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook een totale fantasie, want als er toch ergens een heel duidelijk gat zit op een demografisch kenmerk in het voordeel van Harris dan is het geslacht wel.
quote:Op zondag 3 november 2024 18:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je een echte man wil, wil je toch niet die trekpop van Putin?
In deze verkiezingen staat één van de originele levensvragen weer centraal:quote:Op zondag 3 november 2024 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom een stunt? Vind je het prachtig als ALLE vrouwen zo dom zijn?
Harris verslaat Trump onder de vrouwelijke kiezers
[..]
En denk je dat ze dan uitkomt bij een partij met als boodschap: baren en bek houden?quote:Op zondag 3 november 2024 18:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
In deze verkiezingen staat één van de originele levensvragen weer centraal:
"What do women [really] want?"
"Tim Walz is a man's man, unlike MAGA's man-children"quote:Op zondag 3 november 2024 18:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die kan tenminste zijn auto onderhouden en zelf olie verversen.😎
Iig zélf uit kunnen maken wat ze écht willen, dunkt mij maar zeker geen tweederangs burgers worden onder een 2e Trump kabinet!quote:Op zondag 3 november 2024 18:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Niet zo fel joh, probeerde een komisch berichtje te maken, omdat vrouwen blijkbaar de groep zijn die deze verkiezingen gaan bepalen. Plus is niks zo onvoorspelbaar (voor mij als man als een vrouw.quote:Op zondag 3 november 2024 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En denk je dat ze dan uitkomt bij een partij met als boodschap: baren en bek houden?
Ik heb eerlijk gezegd zelden zo’n nichterige kerel zoals Tim Walz gezien in de Amerikaanse politiek. Hij schiet Lindsey Graham wat dat betreft hard voorbij.quote:Op zondag 3 november 2024 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
"Tim Walz is a man's man, unlike MAGA's man-children"
Een Lambo is wel iets complexer dan een Scout.quote:Op zondag 3 november 2024 18:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die kan tenminste zijn auto onderhouden en zelf olie verversen.😎
Als MAGA-fan heb jij natuurlijk liever iemand die vrouwen graag onzedelijk betast…quote:Op zondag 3 november 2024 18:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd zelden zo’n nichterige kerel zoals Tim Walz gezien in de Amerikaanse politiek. Hij schiet Lindsey Graham wat dat betreft hard voorbij.
Neu, vrouwen stemmen sowieso doorgaans al linkser dan mannen en als er dan ook nog zaken als abortus in het geding zijn en één van de kandidaten is een enorme misogynist, dan wordt het niet eens spannend.quote:Op zondag 3 november 2024 18:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Laat het zo zijn, dat de vrouwen ervoor zorgen dat Harris president wordt.quote:Op zondag 3 november 2024 19:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Neu, vrouwen stemmen sowieso doorgaans al linkser dan mannen en als er dan ook nog zaken als abortus in het geding zijn en één van de kandidaten is een enorme misogynist, dan wordt het niet eens spannend.
Walz is geen 'nicht' . Maar goed.... het gaat jou niet om de feiten en die in een overwogen redelijke context zetten .quote:Op zondag 3 november 2024 18:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd zelden zo’n nichterige kerel zoals Tim Walz gezien in de Amerikaanse politiek. Hij schiet Lindsey Graham wat dat betreft hard voorbij.
Oei, dat wordt een uitdaging voor de republikeinen. Gekleurde mensjes kun je hier en daar nog lekker op een hoop gerrymanderen of voter suppressen, maar bij vrouwen ligt dat toch wat lastiger.quote:Op zondag 3 november 2024 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laat het zo zijn, dat de vrouwen ervoor zorgen dat Harris president wordt.
Maar goed. Niet dat peilingen zoveel uitmaken..quote:Op zondag 3 november 2024 19:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oei, dat wordt een uitdaging voor de republikeinen. Gekleurde mensjes kun je hier en daar nog lekker op een hoop gerrymanderen of voter suppressen, maar bij vrouwen ligt dat toch wat lastiger.
Dat heeft inderdaad mijn voorkeur lol.quote:Op zondag 3 november 2024 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als MAGA-fan heb jij natuurlijk liever iemand die vrouwen graag onzedelijk betast…
Walz draagt geen make-up, danst niet op hits van the Village People en vertelt ook geen verhalen over het lid van Arnold Palmer of grote gespierde houthakkers die hun gevoelige kant durven te laten zien dankzij de mooie speeches.quote:Op zondag 3 november 2024 18:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je nu bijvoorbeeld Gavin Newsom of zo zou zeggen, daar heb ik nog wel enige gaydar bij. Maar Walz toch echt niet.quote:Op zondag 3 november 2024 18:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gavin Newsom zie ik als een playboy, zo’n figuur die zijn secretaresse pakt.quote:Op zondag 3 november 2024 19:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je nu bijvoorbeeld Gavin Newsom of zo zou zeggen, daar heb ik nog wel enige gaydar bij. Maar Walz toch echt niet.
Vind je dan bijvoorbeeld oprecht dat tot er abortusrechten waren, vrouwen tweederangsburgers waren?quote:Op zondag 3 november 2024 18:55 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Iig zélf uit kunnen maken wat ze écht willen, dunkt mij maar zeker geen tweederangs burgers worden onder een 2e Trump kabinet!
Toch wel wat vermoeiend dit soort berichten, crowd sizes zeggen niet veel en er wordt ook op allerlei manieren geprobeerd om dit meer of minder te laten lijken bij beide de kandidaten.quote:Op zondag 3 november 2024 19:25 schreef Ulx het volgende:
ZIe hier de reden van de berichten uit kamp Trump over verkiezingsfraude in PA.
[ x ]
Junior schudt iemand de hand en kijkt de andere kant op. Niet erg goed opgevoed.quote:Op zondag 3 november 2024 19:25 schreef Ulx het volgende:
ZIe hier de reden van de berichten uit kamp Trump over verkiezingsfraude in PA.
[ x ]
Tja, ik kan niet anders dan het laatste bevestigen. Hier zit je echt helemaal mis.quote:Op zondag 3 november 2024 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gavin Newsom zie ik als een playboy, zo’n figuur die zijn secretaresse pakt.
Walz met zijn gehuppel en dat zwaaien uit de losse pols…….
Maar goed ik heb dan ook geen gaydar.
In de ogen van iemand die zijn eigen moeder heeft opgeborgen op een golf course waarschijnlijk de perfecte opvoeding.quote:Op zondag 3 november 2024 19:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Junior schudt iemand de hand en kijkt de andere kant op. Niet erg goed opgevoed.
Niveau kan veel mensen niet laagbijdegronds genoeg zijn.quote:Op zondag 3 november 2024 19:38 schreef JAM het volgende:
Niveautje weer zeg. 'Is Walz een nicht? Is Newsom een playboy die zijn secretaresse pakt?' Jezus Christus wat een kinderachtige pubers toch. .
quote:Op zondag 3 november 2024 19:38 schreef JAM het volgende:
Niveautje weer zeg. 'Is Walz een nicht? Is Newsom een playboy die zijn secretaresse pakt?' Jezus Christus wat een kinderachtige pubers creepy weirdo's toch. .
Ik zeg niet dat hij een homo is he, het was een reactie op iemand die vond dat Tim Walz een “mens man” zou zijn.quote:Op zondag 3 november 2024 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik kan niet anders dan het laatste bevestigen. Hier zit je echt helemaal mis.
Lol. Ook fascisme?quote:Op zondag 3 november 2024 19:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heeft inderdaad mijn voorkeur lol.
DEI is een marxistisch verzinsel waar gelijkheid van kansen word ingewisseld voor gelijkheid in uitkomst.quote:Op zondag 3 november 2024 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
Wordt hier serieus gesuggereerd dat opperliberaal Harris een communist is?
.quote:Op zondag 3 november 2024 19:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
DEI is een marxistisch verzinsel waar gelijkheid van kansen word ingewisseld voor gelijkheid in uitkomst.
Krijgen ze een president die al helemaal geen fuck geeft om Gaza of Libanon en Israël liever vandaag dan morgen carte blanche en steun geeft om de populatie daar nog wat verder uit te dunnen.quote:Op zondag 3 november 2024 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Denk wel dat Harris Michigan gaat verliezen. Stemmen voor Jill Stein gaan haar de winst kosten.
40% van de moslims in Michigan zeggen op Jill Stein te stemmen volgens de laatste poll. Combineer die grote moslimpopulatie met de extreem dichte race...
quote:Op zondag 3 november 2024 19:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
DEI is een marxistisch verzinsel waar gelijkheid van kansen word ingewisseld voor gelijkheid in uitkomst.
Gesuggereerd ja, maar serieus kun je die persoon niet nemen.quote:Op zondag 3 november 2024 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
Wordt hier serieus gesuggereerd dat opperliberaal Harris een communist is?
Ik kan beiden kampen wel begrijpen.quote:Op zondag 3 november 2024 19:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Krijgen ze een president die al helemaal geen fuck geeft om Gaza of Libanon en Israël liever vandaag dan morgen carte blanche en steun geeft om de populatie daar nog wat verder uit te dunnen.
Ah, nu ineens ook een Amerikaans burgerquote:Op zondag 3 november 2024 19:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik kan beiden kampen wel begrijpen.
Heb al wel met tegenzin voor Harris gestemd. (North Carolina) Ben er ook niet blij mee en kan het begrijpen als mensen niet stemmen of een proteststem uitbrengen.
Als het om dat onderwerp gaat maakt het echt geen ene reet uit of je Harris of Trump steunt. Echt, helemaal niets.quote:Op zondag 3 november 2024 19:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Krijgen ze een president die al helemaal geen fuck geeft om Gaza of Libanon en Israël liever vandaag dan morgen carte blanche en steun geeft om de populatie daar nog wat verder uit te dunnen.
Ik denk dat dat je nog wel gaat tegenvallen, maar goed, mocht Trump winnen dan gaan we het wel zien.quote:Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het om dat onderwerp gaat maakt het echt geen ene reet uit of je Harris of Trump steunt. Echt, helemaal niets.
Het gaat de Palestijnen daar niet om. Ze willen het huidige regime laten boeten voor hun oorlogsmisdaden (hun teksten uiteraard, ik zou dit vanuit mezelf niet met een serieus gezicht kunnen typen).quote:Op zondag 3 november 2024 19:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
ineens?quote:Op zondag 3 november 2024 19:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah, nu ineens ook een Amerikaans burger
CNN. Hebben standaard een livestream beschikbaar vanaf begin van het stemmen op hun eigen website die internationaal te zien is.quote:Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Usert het volgende:
Welke zender zetten jullie dinsdagnacht aan? Ik meende dat CNN via HBO Max te kijken was, maar ik kan het in de APP iig niet vinden.
Maar je bent wel de eerste die ik hoor zeggen dat Waltz gay is.....🧐quote:Op zondag 3 november 2024 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gavin Newsom zie ik als een playboy, zo’n figuur die zijn secretaresse pakt.
Walz met zijn gehuppel en dat zwaaien uit de losse pols…….
Maar goed ik heb dan ook geen gaydar.
Het valt per definitie tegen. Tegelijkertijd zie ik wel dat een Trump destijds toch een veel sterkere toenadering heeft gezocht tot Islamitische landen, ondanks al zijn scherpe uitingen voor de bühne. Onder Biden was het allemaal weer een stuk 'instabieler' - en hebben we alleen maar extreme escalaties van conflicten gezien.quote:Op zondag 3 november 2024 20:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat dat je nog wel gaat tegenvallen, maar goed, mocht Trump winnen dan gaan we het wel zien.
En hoe zit dat met Noord-Korea? Want uiteindelijk werkte zijn methodologie daar niet (volgens mij was de liefde aan het eind flink bekoeld) Is het met name Biden of Trump die ervoor heeft gezorgd dat ze nu in Europa gaan meevechten?quote:Op zondag 3 november 2024 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het valt per definitie tegen. Tegelijkertijd zie ik wel dat een Trump destijds toch een veel sterkere toenadering heeft gezocht tot Islamitische landen, ondanks al zijn scherpe uitingen voor de bühne. Onder Biden was het allemaal weer een stuk 'instabieler' - en hebben we alleen maar extreme escalaties van conflicten gezien.
Heb je hier een bron van? Dat zou wel erg veel zijn namelijk.quote:Op zondag 3 november 2024 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Denk wel dat Harris Michigan gaat verliezen. Stemmen voor Jill Stein gaan haar de winst kosten.
40% van de moslims in Michigan zeggen op Jill Stein te stemmen volgens de laatste poll. Combineer die grote moslimpopulatie met de extreem dichte race...
Geen, ik zie het de volgende ochtend wel.quote:Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Usert het volgende:
Welke zender zetten jullie dinsdagnacht aan? Ik meende dat CNN via HBO Max te kijken was, maar ik kan het in de APP iig niet vinden.
Ik begreep dat die niet altijd stabiel is via de site, maar via YouTube heb ik er idd wel vertrouwen in, dank!quote:Op zondag 3 november 2024 20:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
CNN. Hebben standaard een livestream beschikbaar vanaf begin van het stemmen op hun eigen website die internationaal te zien is.
Ook op Youtube:
Ik zet meestal de NOS livestream en CNN livestream tegelijk aan.
Ik denk persoonlijk dat Noord-Korea zich geen reet aantrekt van de VS. Dat land is zo geïsoleerd en weinig beïnvloedbaar (behalve dan door buurland China).quote:Op zondag 3 november 2024 20:12 schreef Usert het volgende:
[..]
En hoe zit dat met Noord-Korea? Want uiteindelijk werkte zijn methodologie daar niet (volgens mij was de liefde aan het eind flink bekoeld) Is het met name Biden of Trump die ervoor heeft gezorgd dat ze nu in Europa gaan meevechten?
Nee, ik zeg dat ik zijn gedrag nichterig vind. Waltz is natuurlijk geen homo, hij heeft immers een vrouw en een kind.quote:Op zondag 3 november 2024 20:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar je bent wel de eerste die ik hoor zeggen dat Waltz gay is.....🧐
Nou ja, wat je zag was dat destijds Palestina tot een volstrekte non-issue was gemaakt. Wat de VS in het Midden-Oosten vooral heeft proberen te doen is een coalitie tegen Iran te smeden waar Israël ook een centrale rol in speelde.quote:Op zondag 3 november 2024 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het valt per definitie tegen. Tegelijkertijd zie ik wel dat een Trump destijds toch een veel sterkere toenadering heeft gezocht tot Islamitische landen, ondanks al zijn scherpe uitingen voor de bühne. Onder Biden was het allemaal weer een stuk 'instabieler' - en hebben we alleen maar extreme escalaties van conflicten gezien.
Ik denk ook CNN.quote:Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Usert het volgende:
Geen. Ik ga lekker slapen, want de volgende ochtend moet ik er om 5u uit, lange autorit en radio 1 is goed genoeg om alles mee te krijgen (1,5 uur richting Utrecht). En daarna duurt het nog zeker een maand met alle gezeur in de courtsquote:Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Usert het volgende:
Verder uit te dunnen? Beide populaties zijn alleen maar toegenomen. De bedoeling is het uitroeien van terreurgroeperingen die het land maar blijven aanvallen. Als dat wordt gesteund is dat iets positiefs. Terrorisme moeten we niet willen namelijk.quote:Op zondag 3 november 2024 19:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zegt an sich niet veel.quote:Op zondag 3 november 2024 20:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat ik zijn gedrag nichterig vind. Waltz is natuurlijk geen homo, hij heeft immers een vrouw en een kind.
Ik twijfel eraan of je niet perongeluk Vance en Waltz door elkaar haalt.quote:Op zondag 3 november 2024 20:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat ik zijn gedrag nichterig vind. Waltz is natuurlijk geen homo, hij heeft immers een vrouw en een kind.
https://www.michiganpubli(...)n-voters-in-michiganquote:Op zondag 3 november 2024 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
Heb je hier een bron van? Dat zou wel erg veel zijn namelijk.
Verbaasde ik me ook over toen ik gisteren wat Van Gogh-beelden aan het terugkijken was. Kan me weinig van die verkiezingen herinneren, maar als ik had moeten gokken had ik gezegd dat het een walkover voor zittende president Bush was.quote:Op zondag 3 november 2024 15:37 schreef Droopie het volgende:
Moet je even kijken van minuut 1 tot 5.
Het journaal van de dag dat Kerry en Bush het tegen elkaar opnamen.
Dat waren toen ook de allerbelangerijkste verkiezingen en nog nooit was het zo spannend.
Sowieso zijn de stemmen in de swing states nog niet allemaal gelijk geteld. Dus tenzij de peilingen er flink naast zitten en het totaal geen spannende race blijkt zal een definitieve uitslag nog wel even op zich laten wachten.quote:Op zondag 3 november 2024 20:20 schreef Sabata het volgende:
[..]
Geen. Ik ga lekker slapen, want de volgende ochtend moet ik er om 5u uit, lange autorit en radio 1 is goed genoeg om alles mee te krijgen (1,5 uur richting Utrecht). En daarna duurt het nog zeker een maand met alle gezeur in de courts
Scheelt dat je Joey ook voor vrouwen kunt gebruiken daarquote:Op zondag 3 november 2024 20:15 schreef Ulx het volgende:
Weer eens wat anders dan "als Harris wint emigreer ik".
[ x ]
In ieder geval een prima reden om op haar te stemmen.
Het was een non-issue: de tweestaten-oplossing stond in beginsel gewoon overeind (in die periode). En het klopt dat het wel belangrijk was om vooral de macht van Iran in te dammen. Zowel ten behoeve van de oplossing voor het conflict tussen de Palestijnen en de Israëliërs, als het conflict tussen de soennitisch Arabische landen en Iran. De Abraham-akkoorden boden dus een goede uitkomst - en ondanks de geweldsexplosie houden die akkoorden nog stand. Daarvoor heeft de VS ook wel wat andere bevolkingsgroepen moeten naaien (zoals de Sahrawi's), maar goed.quote:Op zondag 3 november 2024 20:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, wat je zag was dat destijds Palestina tot een volstrekte non-issue was gemaakt. Wat de VS in het Midden-Oosten vooral heeft proberen te doen is een coalitie tegen Iran te smeden waar Israël ook een centrale rol in speelde.
Het door de actie van Hamas opgelaaide conflict legt de verhouding wel weer significant anders.
Mocht Trump winnen dan komt hij sowieso in een andere geopolitieke situatie terecht en ook de dempende werking die veel van de mensen uit zijn eerste kabinet nog hadden is verdwenen. Ik ben er niet per se heel optimistisch over.
Niet allemaal, maar veel kunnen meestal al snel een winnaar uitroepen.quote:Op zondag 3 november 2024 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso zijn de stemmen in de swing states nog niet allemaal gelijk geteld. Dus tenzij de peilingen er flink naast zitten en het totaal geen spannende race blijkt zal een definitieve uitslag nog wel even op zich laten wachten.
Een gekleurde vrouw als dekmantel is dan een gewaagde tactiek als Republikein zijnde.quote:Op zondag 3 november 2024 20:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik twijfel eraan of je niet perongeluk Vance en Waltz door elkaar haalt.
Collega van me heeft een week vakantie genomen vanaf maandag. Doet ie iedere vier jaar als de verkiezingen zijn. Voor de vorige keer was het idd niet genoegquote:Op zondag 3 november 2024 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso zijn de stemmen in de swing states nog niet allemaal gelijk geteld. Dus tenzij de peilingen er flink naast zitten en het totaal geen spannende race blijkt zal een definitieve uitslag nog wel even op zich laten wachten.
Ik heb me voorgenomen vanaf woensdag ziek te meldenquote:Op zondag 3 november 2024 20:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
Collega van me heeft een week vakantie genomen vanaf maandag. Doet ie iedere vier jaar als de verkiezingen zijn. Voor de vorige keer was het idd niet genoeg
Dit zal ongetwijfeld ook gebeuren, maar vooral in blauwe staten gok ik waar ze ver in de minderheid zijn? Tegenwoordig is het een beetje omgedraaid: In rode gebieden durven mensen er niet voor uit te komen op Harris te stemmen, daar waar het in 2016 andersom was.quote:Op zondag 3 november 2024 17:44 schreef Writersright het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom mensen dat soort zaken doen. Toen ik nog studeerde vond ik het wel intrigerend en leuk om ervoor op te blijven, maar dat was ten tijde van Bush Jr. en toen moesten we ook nog even wachten op Florida.quote:Op zondag 3 november 2024 20:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
Collega van me heeft een week vakantie genomen vanaf maandag. Doet ie iedere vier jaar als de verkiezingen zijn. Voor de vorige keer was het idd niet genoeg
Msnbc via de stream https://www.livenewsmag.com/quote:Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Usert het volgende:
Alsof dat iets zegt 😂quote:Op zondag 3 november 2024 20:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij is respectvol naar vrouwen. Heb je daar problemen mee? Ik begrijp niet goed wat je anders bedoeld.quote:Op zondag 3 november 2024 20:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)g-message/index.htmlquote:At a rally in the must-win battleground state, the former president told supporters that he “shouldn’t have left” office after losing the 2020 election, described Democrats as “demonic” and complained about a new poll that no longer shows him leading in Iowa, which he twice carried.
Echte mannen grabben vrouwen ongevraagd bij de pussy, je weet toch.quote:Op zondag 3 november 2024 21:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij is respectvol naar vrouwen. Heb je daar problemen mee? Ik begrijp niet goed wat je anders bedoeld.
Hier ook gewoon CNN inderdaad, is tenminste via de TV-ontvanger te zien en verder gewoon primaquote:
Obama 2008 plus Arizona, plus Georgia, plus Texas, min Indiana.quote:Op zondag 3 november 2024 14:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
[ x ]
Dromenland.quote:Op zondag 3 november 2024 20:00 schreef Usert het volgende:
quote:Op zondag 3 november 2024 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laat het zo zijn, dat de vrouwen ervoor zorgen dat Harris president wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Nu achteraf haalt Trump hogere cijfers voor zijn presidentschap dan toen op het moment zelf. Mensen denken terug aan een tijd waarbij de prijzen lager waren en de situatie op het wereldtoneel rustiger was.quote:Op zondag 3 november 2024 21:50 schreef Korenfok het volgende:
Wat mij puzzelt;
81 miljoen stemde voor Biden in 2020, 74 miljoen voor Trump. Er was een 61% opkomst. Van die 81 miljoen zullen er niet massaal mensen voor trump stemmen en van die 74 miljoen was verwachting dat groot deel helemaal klaar is met Trump (kijkend naar de voormalig partij genoten die met hem gediend hebben en nu massaal de dems steunen). Er lijken geen nieuwe groepen mensen voor Trump uit te komen.... dus ben erg benieuwd hoe de peilingen kunnen zijn zoals ze nu zijn!
Enige wat ik nog niet helemaal snap.quote:Op zondag 3 november 2024 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu achteraf haalt Trump hogere cijfers voor zijn presidentschap dan toen op het moment zelf. Mensen denken terug aan een tijd waarbij de prijzen lager waren en de situatie op het wereldtoneel rustiger was.
Trump kan dus best ook meer kiezers trekken dan die 74 miljoen. Overigens was die 74 miljoen al een heel stuk meer dan die 63 miljoen in 2016.
Harris is lang niet zo arrogant als Mevr. Clinton. Dat scheelt behoorlijk.quote:Op zondag 3 november 2024 22:13 schreef Droopie het volgende:
[..]
Enige wat ik nog niet helemaal snap.
Heel veel mensen hadden toen een pleurishekel aan Hilary Clinton, hebben die zelfde mensen dan ook geen schurft aan Kamala Harris?
maar clinton haalde slechts 65 miljoen stemmen en biden haalde 81 miljoen. dus de opkomst voor dems was vele malen groter. en dat was na 4 jaar trump + is er nu dus ook nog 6 januari bij gekomen, waar veel amerikanen echt om afgedaan hebben rondom Trump. als zoveel partij prominenten steun voor Harris uitspreken, waarom zal dit onder bevolking anders zijn? En iedereen snapt toch wel dat inflatie een wereld wijdt gevolg was door Covid en kan uitzoeken dat VS er het beste uit is gekomen....quote:Op zondag 3 november 2024 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu achteraf haalt Trump hogere cijfers voor zijn presidentschap dan toen op het moment zelf. Mensen denken terug aan een tijd waarbij de prijzen lager waren en de situatie op het wereldtoneel rustiger was.
Trump kan dus best ook meer kiezers trekken dan die 74 miljoen. Overigens was die 74 miljoen al een heel stuk meer dan die 63 miljoen in 2016.
Nee dat snappen ze niet, net zoals de rol van 'greedflation' in dit proces.quote:Op zondag 3 november 2024 22:17 schreef Korenfok het volgende:
En iedereen snapt toch wel dat inflatie een wereld wijdt gevolg was door Covid en kan uitzoeken dat VS er het beste uit is gekomen....
Omdat de bevolking de politiek niet op de voet volgt. Bovendien zijn de politici die Trump uitkotsen meestal ook niet al te populair. Zo kan Trump zijn imago als buitenstaander er ook weer mee voeden.quote:Op zondag 3 november 2024 22:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
maar clinton haalde slechts 65 miljoen stemmen en biden haalde 81 miljoen. dus de opkomst voor dems was vele malen groter. en dat was na 4 jaar trump + is er nu dus ook nog 6 januari bij gekomen, waar veel amerikanen echt om afgedaan hebben rondom Trump. als zoveel partij prominenten steun voor Harris uitspreken, waarom zal dit onder bevolking anders zijn? En iedereen snapt toch wel dat inflatie een wereld wijdt gevolg was door Covid en kan uitzoeken dat VS er het beste uit is gekomen....
Ik denk dat op een paar inwoners van Moskou, Sint-Petersburg en Kaliningrad na er weinig Russen zitten te wachten op een democratisch Rusland, aangezien veel Russen dan vrezen voor een nieuwe jaren '90. De enige manier om Rusland deels democratisch te krijgen, is door het op te splitsen in een serie aparte Staten. Belarus is daarentegen wel een ander verhaal, dat land kan zich met een revolutie wel omwentelen.quote:Op zondag 3 november 2024 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De dominosteentjes. Als Harris wint is het Kremlin in mineur omdat er weinig kans op een omslag komt en worden Musk en Trump vervolgd. Als Putin een keer wordt vervangen door iemand die wat democratischer in het leven staat, dan staan de wereldwijde Nazi-Ruslandknuffelaars in hun hemd.
Er zal vast wel een nieuwe draai komen bij veel bewegingen, maar zou het nog wel willen meemaken om Baudet z’n wereld te zien instorten.
Harris mist nog een schandaal en heeft ook geen man met een sigaren voorkeur.quote:Op zondag 3 november 2024 22:13 schreef Droopie het volgende:
[..]
Enige wat ik nog niet helemaal snap.
Heel veel mensen hadden toen een pleurishekel aan Hilary Clinton, hebben die zelfde mensen dan ook geen schurft aan Kamala Harris?
Inderdaad alleen als mensen weet op te komen laten draven. Plus aan de andere kant, denk ik dat veel amerikanen het allemaal niet heel erg veel uit maakt trump of Harris, want extreem grote veranderingen zul je niet merken in je dagelijksleven. Als de zuid grens nu is zoals nu of helemaal dicht, wat merk je daarvan als je tegen de grens van canada aan woont.quote:Op zondag 3 november 2024 22:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat de bevolking de politiek niet op de voet volgt. Bovendien zijn de politici die Trump uitkotsen meestal ook niet al te populair. Zo kan Trump zijn imago als buitenstaander er ook weer mee voeden.
Ik zie Harris alleen winnen als ze veel mensen op de been krijgt.
Hilarry had nadeel dat publiek niet wist hoe groot russische trollen invloed hadden (veel mensen bleven thuis in swing states). Ze kwam echt verschrikkelijk arrogant over, en dreef vooral op het idee; we hadden een zwarte man als president, nu wordt het tijd voor een vrouw. plus hadden mensen trump nog niet meegemaakt. Een keer weer GOP, na 8 jaar dems, is goed voor afwisseling en de mensen die stemde om een conservatieve opperrechter te krijgen, trok mensen naar Trump.quote:Op zondag 3 november 2024 22:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Harris mist nog een schandaal en heeft ook geen man met een sigaren voorkeur.
Verder had Clinton deze verkiezingen (ook) gewonnen, ze had toen de pech dat Trump nog niet gelijk stond aan Hitler en je ook niet een negatieve campagne kon draaien (en bv. Gen-Z kon toen amper stemmen).
Dat gevoel van urgentie, en dat de race close is, is wel belangrijk om mensen naar de stembus te krijgen.quote:Op zondag 3 november 2024 22:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hillary had wel meer stemmen dan Trump. Door het systeem met kiesmannen verloor ze. Iedereen -zelfs Trump- verwachtte dat Hillary zou winnen. Daardoor bleven veel te veel mensen thuis, het maakte immers niet uit. Als reactie kwamen al die mensen in 2020 wel, want dit wilden ze niet nog een keer meemaken, De gevolgen, anti-abortuswettten, hooggerechtshof vol conservatieve rechters, etc waren ook giga.
Dat er de hele tijd geroepen wordt dat Harris niet zeker is, dat het nek aan nek gaat, is prima. Alles beter dan nog eens weken lang roeptoeteren dat het kat in het bakkie is en de volgende dag wakker worden met Trump als winnaar.
Criminele Zuid-Afrikaan. Uitzetten! .quote:
quote:Op zondag 3 november 2024 21:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ x ]Dit lijkt mij eerder een wens van een individueel persoon, dan dat je hier echt iets mee kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naast alle belachelijke dingen die trump de laatste 8 jaar heeft uitgehaald denk ik ook dat dit een belangrijke reden is waarom trump niet meer gaat winnen: democraten nemen zijn kansen om te winnen serieus. Dat deden ze niet in 2016. Trump heeft ze wat dat betreft wakker geschud dat er nog zoveel Amerikanen zijn die daadwerkelijk voor hem stemmen. Maar de Democraten hebben traditioneel meer stemmers voor hun partij dan de tegenstanders, dus als ze serieus zijn qua stemmen dan is de kans dat trump nog een keer wint gewoon kleiner dan zijn tegenstander. En deze keer heeft hij vrouwen echt goed bang gemaakt. En Harris doet het echt goed met haar campaign.quote:Op zondag 3 november 2024 22:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hillary had wel meer stemmen dan Trump. Door het systeem met kiesmannen verloor ze. Iedereen -zelfs Trump- verwachtte dat Hillary zou winnen. Daardoor bleven veel te veel mensen thuis, het maakte immers niet uit. Als reactie kwamen al die mensen in 2020 wel, want dit wilden ze niet nog een keer meemaken, De gevolgen, anti-abortuswettten, hooggerechtshof vol conservatieve rechters, etc waren ook giga.
Dat er de hele tijd geroepen wordt dat Harris niet zeker is, dat het nek aan nek gaat, is prima. Alles beter dan nog eens weken lang roeptoeteren dat het kat in het bakkie is en de volgende dag wakker worden met Trump als winnaar.
quote:Op zondag 3 november 2024 21:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hij is weer doorgedraaid...nu mag de pers van hem wel beschoten worden. Hij heeft net Liz Cheney bedreigd (en wordt ervoor onderzocht) en nu dit.
Die gek is oncontroleerbaar...
Waar volg je al die toespraken trouwens? Linkje?quote:Op maandag 4 november 2024 00:00 schreef AnneX het volgende:
OK. Dan was ik ongeduldig.
Nu spreekt Harris at a Michigan rally.
Wat zij goed doet iedere rally: de introductie wordt gedaan door een first time voter. “I see you” Gen z
Live stream MSNBC:quote:Op maandag 4 november 2024 00:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Waar volg je al die toespraken trouwens? Linkje?
Trump's spox over het beschieten van de pers:quote:Op zondag 3 november 2024 21:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Hij is weer doorgedraaid...nu mag de pers van hem wel beschoten worden. Hij heeft net Liz Cheney bedreigd (en wordt ervoor onderzocht) en nu dit.
Die gek is oncontroleerbaar...
[ x ]
En zo is het...hoe harder hij nu al fraude roept, hoe zekerder je weet dat hij weet dat hij slecht voor staat...
The media was... Ja-ja.quote:Op maandag 4 november 2024 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump's spox over het beschieten van de pers:
[ x ]
quote:What's interesting is they're challenging these ballots in 7 counties that are Democratic-leaning. There are Republican-leaning counties in the Georgia offering the same service that are not named in the lawsuit.
quote:Steve Kornacki, national political correspondent for MSNBC, talks about the latest results from polling by NBC News, including what may be the largest gender gap in U.S. history by far, and some insights on where observers will be looking for early insights as results begin to come in on Election Night.
Hoge opkomst van met name jongeren is gunstig voor Harris. Een Landslide-overwinning van Harris is niet onmogelijk (wel is de kans erop nog steeds heel klein) en hopelijk betekent dit wel dat als Harris beter presteert dan verwacht, wij dan verlost worden van MAGA en er in 2028 een gematigder Republikeinse Kandidaat mee gaat doen (Nikki Haley of George W. Bush-type).quote:Op zondag 3 november 2024 23:41 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Jongeren worden vaak gemist in de peilingen volgens mij.
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.quote:Op maandag 4 november 2024 07:04 schreef AnneX het volgende:
Pas op: een link om de situatie in Ohio te verhelderen.
Bron:
[ x ]
En laat me raden: in armere buurten en achterstandsgebieden moet je veeeel langer in de rij staan daar.quote:Op maandag 4 november 2024 07:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?quote:Op maandag 4 november 2024 07:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.
Niet alleen rondom verkiezingen. De mass-shootings, het enorme politiegeweld, het feit dat naar eigen standaard 12-15% van de Amerikanen onder de armoedegrens leeft (en die grens is nog discutabel laag), 5% van de werkenden heeft minstens 2 banen met opgeteld meer dan 70 uur werk om rond te komen, veel mensen zonder pensioen die dus tot hun dood moeten werken (AOW bestaat niet), rare acties de laatste jaren zoals het verbod op bepaalde boeken, zo'n 40% van de Amerikanen heeft obesitas, zo'n 30% van de volwassen Amerikanen is gokverslaafd en zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 4 november 2024 07:01 schreef matthijst het volgende:
Prachtig vakantieland. Maar wat een shitshow rondom die verkiezingen
Swift zit gewoon bij haar vriend in het publiek: https://www.dailymail.co.(...)-buccaneers-nfl.htmlquote:Op maandag 4 november 2024 08:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Geen Taylor Swift maar wel andere artiesten
Het is nog niet eens zozeer het aantal, maar vooral ook de distributie. Ohio is inderdaad tekenend, met 1 stemlocatie per 'county'. Klinkt niet gek, totdat je je beseft dat dat feitelijk hetzelfde is alsof elke gemeente in Nederland 1 stemlokaal krijgt. Geen punt voor Schubbekutveen, wel voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag natuurlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 07:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?
Dat klopt ook wel ja. Ze mogen ook gelijk stemmen voor senaat, district, aanklagers, soms zelf schoolbesturen dacht ik.quote:Op maandag 4 november 2024 07:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?
Dit is vooral bij de early votes, wat ik zo kan vinden. Op election day zelf zijn er veel meer stembureaus.quote:Op maandag 4 november 2024 08:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is nog niet eens zozeer het aantal, maar vooral ook de distributie. Ohio is inderdaad tekenend, met 1 stemlocatie per 'county'. Klinkt niet gek, totdat je je beseft dat dat feitelijk hetzelfde is alsof elke gemeente in Nederland 1 stemlokaal krijgt. Geen punt voor Schubbekutveen, wel voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag natuurlijk.
En heel toevallig zijn stedelijke gebieden waar men hinder van degelijke maatregelen ondervindt een stuk blauwer dan kleine rurale counties.
Je had meer verwacht in een land waar je je niet eens hoeft te identificeren om te stemmen?quote:Op maandag 4 november 2024 08:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is nog niet eens zozeer het aantal, maar vooral ook de distributie. Ohio is inderdaad tekenend, met 1 stemlocatie per 'county'. Klinkt niet gek, totdat je je beseft dat dat feitelijk hetzelfde is alsof elke gemeente in Nederland 1 stemlokaal krijgt. Geen punt voor Schubbekutveen, wel voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag natuurlijk.
En heel toevallig zijn stedelijke gebieden waar men hinder van degelijke maatregelen ondervindt een stuk blauwer dan kleine rurale counties.
heeft ook te maken met schaal vergroting. Als wij in NL ongeveer 200.000 wappies hebben, hebben zij er 4 miljoen. Denk dat als je bepaalde excessen op meningen etc gaat vergelijken op Europees niveau, je denk ik zult zien er procentueel de verschillende stromingen redelijk dicht bij elkaar zitten.quote:Op maandag 4 november 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet alleen rondom verkiezingen. De mass-shootings, het enorme politiegeweld, het feit dat naar eigen standaard 12-15% van de Amerikanen onder de armoedegrens leeft (en die grens is nog discutabel laag), 5% van de werkenden heeft minstens 2 banen met opgeteld meer dan 70 uur werk om rond te komen, veel mensen zonder pensioen die dus tot hun dood moeten werken (AOW bestaat niet), rare acties de laatste jaren zoals het verbod op bepaalde boeken, zo'n 40% van de Amerikanen heeft obesitas, zo'n 30% van de volwassen Amerikanen is gokverslaafd en zo kun je nog wel even doorgaan.
Qua natuur is het in bepaalde gedeeltes een prachtig land, qua mensen en politiek is het al decennia een puinhoop.
Het valt niet helemaal uit te sluiten dat jonge mannen ook voor een groot deel voor Trump zullen gaan...quote:Op maandag 4 november 2024 06:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoge opkomst van met name jongeren is gunstig voor Harris. Een Landslide-overwinning van Harris is niet onmogelijk (wel is de kans erop nog steeds heel klein) en hopelijk betekent dit wel dat als Harris beter presteert dan verwacht, wij dan verlost worden van MAGA en er in 2028 een gematigder Republikeinse Kandidaat mee gaat doen (Nikki Haley of George W. Bush-type).
Dat is ook een hardnekkig misverstand. In de meeste staten heb je gewoon een ID nodig en zelfs als er geen strikte eis is, dan is er nog wel een vorm van controle en verificatie als je b.v. voor het eerst stemt, zie b.v. Ballotpedia.quote:Op maandag 4 november 2024 08:50 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Je had meer verwacht in een land waar je je niet eens hoeft te identificeren om te stemmen?
Achterstandsland.
Bij andere polls staat Trump weer voor. Nutteloos zijn ze . In het stemlokaal zie je pas wie er wint.quote:Op maandag 4 november 2024 05:40 schreef Kijkertje het volgende:
Steve Kornacki analyse:
[..]
[ afbeelding ]
Harris: Pennsylvania + Michigan + Wisconsin -> 270
Er zijn state waar het geen eis is.quote:Op maandag 4 november 2024 08:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook een hardnekkig misverstand. In de meeste staten heb je gewoon een ID nodig en zelfs als er geen strikte eis is, dan is er nog wel een vorm van controle en verificatie als je b.v. voor het eerst stemt, zie b.v. Ballotpedia.
Is dit nou serieus het infantiele niveau dat we hier willen nastreven? In POL liggen de eisen qua discussieniveau iets hoger, mag ik hopen.quote:Op maandag 4 november 2024 09:08 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Er zijn state waar het geen eis is.
Derdewereldland.
Het zal in uiterlijk en decorum wat gematigder zijn (denk aan Vance in het debat met Walz). Inhoudelijk maar zeer beperkt. Nikki Haley staat gewoon weer achter Trump en Mitt Romney doet voor de vorm een beetje moeilijk.quote:Op maandag 4 november 2024 06:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoge opkomst van met name jongeren is gunstig voor Harris. Een Landslide-overwinning van Harris is niet onmogelijk (wel is de kans erop nog steeds heel klein) en hopelijk betekent dit wel dat als Harris beter presteert dan verwacht, wij dan verlost worden van MAGA en er in 2028 een gematigder Republikeinse Kandidaat mee gaat doen (Nikki Haley of George W. Bush-type).
interessant stukje uit een politico artikel over die mening die blijkbaar minder leeft bij het onderwerp zelfquote:Op maandag 4 november 2024 08:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het valt niet helemaal uit te sluiten dat jonge mannen ook voor een groot deel voor Trump zullen gaan...
https://www.politico.com/(...)s-black-men-00185926quote:These days, the ongoing narrative is that Black men are peeling away from the Democratic Party in droves, eschewing the party of Obama for the brashness and brio of Donald Trump’s MAGA world. Polling shows there is indeed a drift, particularly among young Black (and Latino) men, though in the final days of the campaign, there are signs that Harris’ support among Gen Z Black men is on the rise.
But the men gathered here tonight push back on the narrative that they are shifting to Trump (“I call bullshit,” Sellers tells me) pointing out that next to Black women, Black men remain the most loyal of Democratic voters. And he’s not wrong; according to a new ABC News/Ipsos poll, among likely voters, 85 percent of Black men say they intend to vote for Democrats/Harris, compared to 38 percent of white men or 63 percent of Hispanic men. Harris, they insist, isn’t battling Trump so much as she’s battling inertia and disenchantment, the pervasive feeling among Black men that life hasn’t improved — and won’t improve — for them under either party, whether they vote red or blue. (Indeed, research shows that Black men tend to vote at slightly lower rates than Black women, between 5 to 9 percentage points.)
Ik zou Haley niet gematigd noemen. Minder knettergek misschien.quote:Op maandag 4 november 2024 06:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Je wordt er enthousiast van als Trump zijn pijlen richten op westerse bondgenoten en daarmee westerse bondgenootschappen ondermijnt?quote:Op maandag 4 november 2024 10:41 schreef Droopie het volgende:
Voor mijzelf, stiekem hoop ik dat Trump wint omdat het lekker wat reuring geeft, afgeven op de huidige westerse politiek.
Als ik bijvoorbeeld dit soort artikelen regelmatig leesquote:Op maandag 4 november 2024 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Je wordt er enthousiast van als Trump zijn pijlen richten op westerse bondgenoten en daarmee westerse bondgenootschappen ondermijnt?
Je denkt toch niet dat Trump uit beeld verdwijnt als over twee dagen blijkt dat Harris afstevent op een overwinning? Dan begint het pas.quote:Op maandag 4 november 2024 10:41 schreef Droopie het volgende:
Misschien heeft hij ook wel gelijk.
Hoe fijn zou het voor heel veel mensen als Trump over 2 dagen niet meer relevant is.
Was er midden november geen uitspraak over de strafmaat in de NY zaak?quote:Op maandag 4 november 2024 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als
[..]
Je denkt toch niet dat Trump uit beeld verdwijnt als over twee dagen blijkt dat Harris afstevent op een overwinning? Dan begint het pas.
Dus je koppelt een mesaanval in Parijs aan immigratie in de VS, die vooral neerkomt op Zuid-Amerikanen die naar de VS komen om te werken, al dan niet illegaal?quote:Op maandag 4 november 2024 11:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als ik bijvoorbeeld dit soort artikelen regelmatig lees
https://www.ad.nl/buitenl(...)bij-parijs~af9db198/
Dan heb ik liever een Trump of Wilders het beestje bij de naam noemen, i.p.v. een Timmermans of Harris die om de hete brij heen draaien.
Zijn hun ideeën die van mij, nee ze want ze zijn regelmatig disproportioneel en extreem.
Maar de kant die zij op willen bevalt mij meer dan de andere kant.
Massa deportaties, nee, busladingen vol immigranten die in New York worden aangeleverd worden, ook nee.
Maar dat is maar 1 van de vele voorbeelden die iedereen kan opnoemen en zijn eigen mening over heeft.
Als de storm is gaan liggen is het voorbij, dan is Trump 8 jaar relevant geweest.quote:Op maandag 4 november 2024 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als
[..]
Je denkt toch niet dat Trump uit beeld verdwijnt als over twee dagen blijkt dat Harris afstevent op een overwinning? Dan begint het pas.
Trump gaat twijfel zaaien, eindeloos herhalen dat de verkiezingen (opnieuw) van hem zijn gestolen, dat de Democraten fraude hebben gepleegd. Vier jaar geleden leidde dat tot de bestorming van het Capitool. Het is afwachten wat er de komende maanden gebeurt. De VS mag zich schrap gaan zetten voor een uiterst turbulente periode.
Immigratie is een westers probleem, dat speelt bijna nergens anders.quote:Op maandag 4 november 2024 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je koppelt een mesaanval in Parijs aan immigratie in de VS, die vooral neerkomt op Zuid-Amerikanen die naar de VS komen om te werken, al dan niet illegaal?
Goed verhaal man.
Het is maar de vraag of de storm gaat liggen. Een aanzienlijk deel van Trumps achterban is geradicaliseerd, het is nog maar de vraag in hoeverre zij zich neerleggen bij een verkiezingswinst van Harris.quote:Op maandag 4 november 2024 11:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als de storm is gaan liggen is het voorbij, dan is Trump 8 jaar relevant geweest.
Het enige waar je hem dan nog gaat horen is als politiek duider bij Fox ofzo, of als hij in de rechtbanken terecht staat.
Zou heel mooi zijn, maar ook weer niet totaal verrassend als je bekijkt dat sinds 2020 en vooral sinds Roe vs Wade elke voorspelde rode golf in senaat en parlementsverkiezingen is uitgebleven en MAGA-kandidaten toch vrijwel allemaal in het stof hebben gebetenquote:Op maandag 4 november 2024 10:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
[ x ]
Mijn linkse bubbel zit toch best wel vol met conservatieven die vanuit hun ervaring in politiek de redelijk zekere inschatting kunnen maken dat Trump behoorlijk in de touwen hangt...het woordje meltdown komt verassend vaak voor
[ x ]
Mevrouw Selzer legt het nog maar eens uit hoe zij tot het verassende resultaat komt in Iowa.
En let wel....als dit een landelijke trend is dan heb je nog nooit zoiets meegemaakt. Dat zou een politieke schokgolf betekenen.....in theorie
Verwacht je na een eventuele winst van Harris nog verbeteringen mbt de volgende verkiezingen?quote:Op maandag 4 november 2024 08:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit zijn geen zaken die op federaal niveau worden geregeld.quote:Op maandag 4 november 2024 11:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Verwacht je na een eventuele winst van Harris nog verbeteringen mbt de volgende verkiezingen?
Immigratie is helemaal geen enorm probleem, zeker niet voor een vergrijzend en uitstervend continent.quote:Op maandag 4 november 2024 11:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Immigratie is een westers probleem, dat speelt bijna nergens anders.
Ja de woestijnen van Afrika, Myanmar of Venezolanen in hun buurlanden.
Kan ook de Palestijnse demonstranten noemen hoor, of de woke beweging.
Het is een Westerse mentaliteit en weg die we zijn ingeslagen die ik liever niet ziet.
Pikte toevallig dat artikel eruit.
Er blijft dan natuurlijk genoeg over. De senaat bijvoorbeeld, waar een 51-49 of zelfs 50-50 een grote kans maakt. Voor Europa wel minder van belang.quote:Op maandag 4 november 2024 11:23 schreef TheVulture het volgende:
Een verrassing in Ohio zou wel al de angel uit de nacht halen in mijn ogen, die shift van 17 kiesmannen lijkt me wel de doodsteek voor Trump's campagne
Iets zegt me dat als het inderdaad zo uitpakt dat Harris het beter doet dan gedacht dat sentiment ook wel weer doorsijpelt naar de andere races. Tot nu toe is de laatste jaren elke "red wave" wel uitgeblevenquote:Op maandag 4 november 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er blijft dan natuurlijk genoeg over. De senaat bijvoorbeeld, waar een 51-49 of zelfs 50-50 een grote kans maakt. Voor Europa wel minder van belang.
In de meeste voorspellingen van de senaat, ook daar waar Harris wint, zie ik de Republikeinen op voorsprong staan. Het maximum wat er in lijkt te zitten voor de Democraten is 52 zetels, dus dat blijft nog wel even spannend.quote:Op maandag 4 november 2024 11:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Iets zegt me dat als het inderdaad zo uitpakt dat Harris het beter doet dan gedacht dat sentiment ook wel weer doorsijpelt naar de andere races. Tot nu toe is de laatste jaren elke "red wave" wel uitgebleven
Een Senaat die enigszins in balans is vind ik op zichzelf niet eens zo'n heel groot probleem. Dat dwingt de partijen om samen te werken. En als Trump van het toneel verdwijnt en zijn grip op de Republikeinse partij minder wordt, is het wellicht ook mogelijk om zo en nu dan tot compromissen te komen. Een Democratische partij die dominant is in het Congres klinkt aantrekkelijk - in elk geval vanuit mijn perspectief - maar ik weet niet of dat goed is voor het land.quote:Op maandag 4 november 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er blijft dan natuurlijk genoeg over. De senaat bijvoorbeeld, waar een 51-49 of zelfs 50-50 een grote kans maakt. Voor Europa wel minder van belang.
Ik blijf het altijd surrealistisch vinden hoe sommige mensen zich hebben wijsgemaakt dat immigratie niet zou spelen in niet-Westerse landen. Puur in aantallen is de top 3 van landen naar aantal vluchtelingen niet Westers:quote:Op maandag 4 november 2024 11:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Immigratie is een westers probleem, dat speelt bijna nergens anders.
Ja de woestijnen van Afrika, Myanmar of Venezolanen in hun buurlanden.
Kan ook de Palestijnse demonstranten noemen hoor, of de woke beweging.
Het is een Westerse mentaliteit en weg die we zijn ingeslagen die ik liever niet ziet.
Pikte toevallig dat artikel eruit.
Nogmaals, de verkiezingen zijn geen federale aangelegenheid, maar worden door de individuele staten georganiseerd. Een 'exit poll' heeft ook niet zoveel zin omdat het niet om bijvoorbeeld de popular vote op nationaal niveau gaat.quote:Op maandag 4 november 2024 11:42 schreef Momo het volgende:
Hebben ze een soort van officiële exit poll voor deze verkiezingen? Komt deze dan ergens woensdagochtend onze tijd?
Ja, de uitslag.quote:Op maandag 4 november 2024 11:42 schreef Momo het volgende:
Hebben ze een soort van officiële exit poll voor deze verkiezingen? Komt deze dan ergens woensdagochtend onze tijd?
Maar de volledige obstructie tactieken waren er eveneens onder Obama (na zijn eerste twee jaar) en ook Clinton nadat Gingrich zijn entree deed.quote:Op maandag 4 november 2024 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een Senaat die enigszins in balans is vind ik op zichzelf niet eens zo'n heel groot probleem. Dat dwingt de partijen om samen te werken. En als Trump van het toneel verdwijnt en zijn grip op de Republikeinse partij minder wordt, is het wellicht ook mogelijk om zo en nu dan tot compromissen te komen. Een Democratische partij die dominant is in het Congres klinkt aantrekkelijk - in elk geval vanuit mijn perspectief - maar ik weet niet of dat goed is voor het land.
Ook Biden lukt het de afgelopen jaren meermaals om een handjevol Republikeinse senatoren voor zich te winnen. Wellicht kan de polarisatie minder worden als ze in Washington DC het goede voorbeeld geven.
Dit kleine betoogje is deels wensdenken, want McConnel deed jarenlang z'n uiterste best om de hele Democratische agenda te saboteren. Maar er zitten (gelukkig) niet enkel MAGA-gekken namens de GOP in de Senaat.
Je hebt toch ook wel exit polls per staat waarmee je dan eventueel kan inkleuren wie er gaat winnen?quote:Op maandag 4 november 2024 11:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nogmaals, de verkiezingen zijn geen federale aangelegenheid, maar worden door de individuele staten georganiseerd. Een 'exit poll' heeft ook niet zoveel zin omdat het niet om bijvoorbeeld de popular vote op nationaal niveau gaat.
Het aantal kiesgerechtigden is ook niet zo heel makkelijk te bepalen. Het Censusbureau heeft wel schattingen van het aantal mensen dat qua leeftijd mag stemmen: https://www.federalregist(...)-population-for-2023quote:Op maandag 4 november 2024 12:11 schreef AnneX het volgende:
Hoeveel miljoen mensen ‘moeten’ nog gaan stemmen vandaag en morgen?
Er zijn er >70 miljoen voorgegaan.
In 2020 heeft 66% van de stemgerechtigden gestemd.
Er zijn 331 miljoen Amerikanen volgens de census 2020. ( dat doen zij weer wel )
Zo maar wat getallen. Aantallen kiesgerechtigden kan ik zo snel niet vinden.
Ja die zullen in de loop van de tijd wel binnenstromen, maar er is niet 'een exit poll' aan de hand waarvan je met grote zekerheid de uitslag kunt vaststellen.quote:Op maandag 4 november 2024 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt toch ook wel exit polls per staat waarmee je dan eventueel kan inkleuren wie er gaat winnen?
Volledig bizar inderdaad, en dat in een land dat denkt een patent te hebben op democratische waarden en vrijheden.quote:Op maandag 4 november 2024 07:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen heel graag willen dat een paar interessante outliers een trend zijn en het er allemaal fantastisch rooskleurig uitziet voor Harris, maar ik ben toch een stuk skeptischer.quote:Op maandag 4 november 2024 12:38 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Keep Calmala...Harris gaat Kansas niet winnen maar wat interessant is, is de shift van R+14 in '20 naar R+5 in '24.
Zoiets heet een trend en die is blijkbaar ook terug te voeren op de "Gender Gap" waar Ann Selzer het in mijn eerdere post ook over had en die ze ook in Iowa zag. Een grotere groep oudere vrouwen die Trump verlaten hebben...
De vraag die belangrijk is: "Is het een een landelijke trend?" 9% verschuiving is echt enorm
Ze doen daar geen exit polls op resultaat. Wel bv. demografische info en onderzoeken naar wat de top issues waren voor de stemmers.quote:Op maandag 4 november 2024 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt toch ook wel exit polls per staat waarmee je dan eventueel kan inkleuren wie er gaat winnen?
Daar heeft de grondwet echter wel een mening over. in de vorm van de states and elections clause. Die maakt het lastig om op federaal niveau zaken op te leggen over hoe staten hun verkiezingen moeten organiseren. De rechterlijke macht heeft nog wel wat speelruimte, maar vooral wanneer het zaken betreft die ook weer expliciet in strijd zijn met de grondwet zoals wanneer men oordeelt sprake is voor discriminatie op basis van ras. (Zie b.v. deze uitleg)quote:Op maandag 4 november 2024 12:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Volledig bizar inderdaad, en dat in een land dat denkt een patent te hebben op democratische waarden en vrijheden.
Regel 'gewoon' op federaal niveau dat er een minimale stemlocatie-dichtheid per-zoveel-duizend inwoners moet zijn. Zou je zeggen.
Jemig, bedankt voor de link,quote:Op maandag 4 november 2024 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar heeft de grondwet echter wel een mening over. in de vorm van de states and elections clause. Die maakt het lastig om op federaal niveau zaken op te leggen over hoe staten hun verkiezingen moeten organiseren. De rechterlijke macht heeft nog wel wat speelruimte, maar vooral wanneer het zaken betreft die ook weer expliciet in strijd zijn met de grondwet zoals wanneer men oordeelt sprake is voor discriminatie op basis van ras. (Zie b.v. deze uitleg)
Ik zie geen redenering. Laten we hem omdraaien. Waarom denk je dat het een landslide voor Trump wordt? Wat is de informatie waar je je op baseert?quote:Op maandag 4 november 2024 13:02 schreef Alexandrian het volgende:
Oprechte vraag van een leek: vanuit mijn toegegeven ongeïnformeerde perspectief lijkt dit geen spannende race maar een landslide voor Trump, dit ondanks het nieuws daarover dat mij gewoon oprechte misinformatie lijkt om Trump niet te laten winnen, net zoals de oprechte misinformatie over Biden die Harris ontkende en nog steeds blijft ontkennen.
Waar zit de denkfout in mijn redenering?
En wat is dan een landslide? Ik zie dat ook niet gebeuren. Het gaat zeer spannend worden.quote:Op maandag 4 november 2024 13:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie geen redenering. Laten we hem omdraaien. Waarom denk je dat het een landslide voor Trump wordt? Wat is de informatie waar je je op baseert?
En je hebt al zo veel vrije dagen in de VS... Man, ik ben blij dat mijn vrouw en ik uiteindelijk kozen voor Nederland, maar het plan was om in de VS te gaan wonen.quote:Op maandag 4 november 2024 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar heeft de grondwet echter wel een mening over. in de vorm van de states and elections clause. Die maakt het lastig om op federaal niveau zaken op te leggen over hoe staten hun verkiezingen moeten organiseren. De rechterlijke macht heeft nog wel wat speelruimte, maar vooral wanneer het zaken betreft die ook weer expliciet in strijd zijn met de grondwet zoals wanneer men oordeelt sprake is voor discriminatie op basis van ras. (Zie b.v. deze uitleg)
Dank je wel dat je hiervoor de tijd en moeite neemt want het zou inderdaad kunnen dat het volgende wat ik zeg allemaal onzin is maar:quote:Op maandag 4 november 2024 13:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie geen redenering. Laten we hem omdraaien. Waarom denk je dat het een landslide voor Trump wordt? Wat is de informatie waar je je op baseert?
Ik kan je alvast vertellen dat al die punten zeer weinig te maken hebben met de kwaliteiten om een land te runnen. Wat Cardi B. daar verder nog in het verhaal doet laat een beetje zien dat je waarschijnlijk je info haalt op plekken waar ze ook weinig geven om wat een president een goede president maakt. Maar ik kan er ook naast zitten.,..quote:Op maandag 4 november 2024 13:13 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Dank je wel dat je hiervoor de tijd en moeite neemt want het zou inderdaad kunnen dat het volgende wat ik zeg allemaal onzin is maar:
1. Kamala kon hiervoor niet eens 1 voorverkiezing winnen.
2. Kamala was absoluut niet populair als VP, iedereen noemde haar onzichtbaar.
3. Kamala durfde klaarblijkelijk geen long form interviews te doen, naar mijn idee uit angst vanwege hoe ze allerlei interviews deed die ook nog eens veel korter duurde.
4. De hele tijd dat riedeltje “middle class family”. Mensen zijn daar blijkbaar gewoon niet in geïnteresseerd, kijkend naar de objectieve views die haar interviews halen.
5. Endorsements van Cardi B, die letterlijk niet weet wat ze moet zeggen wanneer de teleprompter uitvalt.
Zet daar tegenover:
1. Trump deed aan geen enkel Republikeins debat mee maar verpletterde de competitie.
2. Heeft letterlijk tientallen miljoenen stemmen al eerder ontvangen in 2020.
3. Trump en JD doen het ene naar het andere long form interview.
4. Trump haalt bij Rogan 40 miljoen views zelfs al verstopt YouTube dat interview letterlijk.
5. Trump heeft zelfs steun van allerlei voormalig democraten zoals Elon, Tulsi, RFK en zelfs big Tech figuren.
Daarom, by all means, debunk die dingen die ik zeg.quote:Op maandag 4 november 2024 13:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan je alvast vertellen dat al die punten zeer weinig te maken hebben met de kwaliteiten om een land te runnen. Wat Cardi B. daar verder nog in het verhaal doet laat een beetje zien dat je waarschijnlijk je info haalt op plekken waar ze ook weinig geven om wat een president een goede president maakt. Maar ik kan er ook naast zitten.,..
Wat zijn dan bijvoorbeeld de relevante vaardigheden van een Hulk Hogan of een Kid Rock?quote:Op maandag 4 november 2024 13:22 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Daarom, by all means, debunk die dingen die ik zeg.
Vooralsnog lijken de punten die ik noem wel degelijk relevant, ook of misschien wel juist dat punt over Cardi B, democraten die hun star power inzetten terwijl Republikeinen een all starr team samenstellen van mensen die hebben aangetoond iets te kunnen, dat is wel degelijk een heel relevante vaardigheid voor een potus toch?