quote:Op zondag 3 november 2024 21:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hij is weer doorgedraaid...nu mag de pers van hem wel beschoten worden. Hij heeft net Liz Cheney bedreigd (en wordt ervoor onderzocht) en nu dit.
Die gek is oncontroleerbaar...
Waar volg je al die toespraken trouwens? Linkje?quote:Op maandag 4 november 2024 00:00 schreef AnneX het volgende:
OK. Dan was ik ongeduldig.
Nu spreekt Harris at a Michigan rally.
Wat zij goed doet iedere rally: de introductie wordt gedaan door een first time voter. “I see you” Gen z
Live stream MSNBC:quote:Op maandag 4 november 2024 00:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Waar volg je al die toespraken trouwens? Linkje?
Trump's spox over het beschieten van de pers:quote:Op zondag 3 november 2024 21:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Hij is weer doorgedraaid...nu mag de pers van hem wel beschoten worden. Hij heeft net Liz Cheney bedreigd (en wordt ervoor onderzocht) en nu dit.
Die gek is oncontroleerbaar...
[ x ]
En zo is het...hoe harder hij nu al fraude roept, hoe zekerder je weet dat hij weet dat hij slecht voor staat...
The media was... Ja-ja.quote:Op maandag 4 november 2024 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump's spox over het beschieten van de pers:
[ x ]
quote:What's interesting is they're challenging these ballots in 7 counties that are Democratic-leaning. There are Republican-leaning counties in the Georgia offering the same service that are not named in the lawsuit.
quote:Steve Kornacki, national political correspondent for MSNBC, talks about the latest results from polling by NBC News, including what may be the largest gender gap in U.S. history by far, and some insights on where observers will be looking for early insights as results begin to come in on Election Night.
Hoge opkomst van met name jongeren is gunstig voor Harris. Een Landslide-overwinning van Harris is niet onmogelijk (wel is de kans erop nog steeds heel klein) en hopelijk betekent dit wel dat als Harris beter presteert dan verwacht, wij dan verlost worden van MAGA en er in 2028 een gematigder Republikeinse Kandidaat mee gaat doen (Nikki Haley of George W. Bush-type).quote:Op zondag 3 november 2024 23:41 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Jongeren worden vaak gemist in de peilingen volgens mij.
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.quote:Op maandag 4 november 2024 07:04 schreef AnneX het volgende:
Pas op: een link om de situatie in Ohio te verhelderen.
Bron:
[ x ]
En laat me raden: in armere buurten en achterstandsgebieden moet je veeeel langer in de rij staan daar.quote:Op maandag 4 november 2024 07:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?quote:Op maandag 4 november 2024 07:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.
Niet alleen rondom verkiezingen. De mass-shootings, het enorme politiegeweld, het feit dat naar eigen standaard 12-15% van de Amerikanen onder de armoedegrens leeft (en die grens is nog discutabel laag), 5% van de werkenden heeft minstens 2 banen met opgeteld meer dan 70 uur werk om rond te komen, veel mensen zonder pensioen die dus tot hun dood moeten werken (AOW bestaat niet), rare acties de laatste jaren zoals het verbod op bepaalde boeken, zo'n 40% van de Amerikanen heeft obesitas, zo'n 30% van de volwassen Amerikanen is gokverslaafd en zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 4 november 2024 07:01 schreef matthijst het volgende:
Prachtig vakantieland. Maar wat een shitshow rondom die verkiezingen
Swift zit gewoon bij haar vriend in het publiek: https://www.dailymail.co.(...)-buccaneers-nfl.htmlquote:Op maandag 4 november 2024 08:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Geen Taylor Swift maar wel andere artiesten
Het is nog niet eens zozeer het aantal, maar vooral ook de distributie. Ohio is inderdaad tekenend, met 1 stemlocatie per 'county'. Klinkt niet gek, totdat je je beseft dat dat feitelijk hetzelfde is alsof elke gemeente in Nederland 1 stemlokaal krijgt. Geen punt voor Schubbekutveen, wel voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag natuurlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 07:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?
Dat klopt ook wel ja. Ze mogen ook gelijk stemmen voor senaat, district, aanklagers, soms zelf schoolbesturen dacht ik.quote:Op maandag 4 november 2024 07:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?
Dit is vooral bij de early votes, wat ik zo kan vinden. Op election day zelf zijn er veel meer stembureaus.quote:Op maandag 4 november 2024 08:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is nog niet eens zozeer het aantal, maar vooral ook de distributie. Ohio is inderdaad tekenend, met 1 stemlocatie per 'county'. Klinkt niet gek, totdat je je beseft dat dat feitelijk hetzelfde is alsof elke gemeente in Nederland 1 stemlokaal krijgt. Geen punt voor Schubbekutveen, wel voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag natuurlijk.
En heel toevallig zijn stedelijke gebieden waar men hinder van degelijke maatregelen ondervindt een stuk blauwer dan kleine rurale counties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |