abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 november 2024 @ 23:43:27 #201
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215469604
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 21:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hij is weer doorgedraaid...nu mag de pers van hem wel beschoten worden. Hij heeft net Liz Cheney bedreigd (en wordt ervoor onderzocht) en nu dit.
Die gek is oncontroleerbaar...
:')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215469689
Trump kan het niet meer bijbenen waar hij is, totaal de weg kwijt:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215469771
In Florida staan de studenten, first time voters uuuuuren in de rij met té weinig stemhokjes’.
twitter

Dat schiet niet op. Dan een aparte post, want die pakt wel de tweet.
pi_215469779
OK. Dan was ik ongeduldig.

Nu spreekt Harris at a Michigan rally.
Wat zij goed doet iedere rally: de introductie wordt gedaan door een first time voter. “I see you” Gen z
  maandag 4 november 2024 @ 00:20:24 #205
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215469949
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 00:00 schreef AnneX het volgende:
OK. Dan was ik ongeduldig.

Nu spreekt Harris at a Michigan rally.
Wat zij goed doet iedere rally: de introductie wordt gedaan door een first time voter. “I see you” Gen z
Waar volg je al die toespraken trouwens? Linkje?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215470001
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2024 00:20 schreef JAM het volgende:

[..]
Waar volg je al die toespraken trouwens? Linkje?
Live stream MSNBC:

https://www.livenewsmag.com/msnbc-news-live-stream/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215470019
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 21:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Hij is weer doorgedraaid...nu mag de pers van hem wel beschoten worden. Hij heeft net Liz Cheney bedreigd (en wordt ervoor onderzocht) en nu dit.
Die gek is oncontroleerbaar...

[ x ]

En zo is het...hoe harder hij nu al fraude roept, hoe zekerder je weet dat hij weet dat hij slecht voor staat...
Trump's spox over het beschieten van de pers:

twitter
  maandag 4 november 2024 @ 00:47:21 #208
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215470060
quote:
81s.gif Op maandag 4 november 2024 00:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Trump's spox over het beschieten van de pers:

[ x ]
The media was... Ja-ja.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215470303
De officiele uitslag van Arizona gaat 10-13 dagen duren aldus de SoS Adrian Fontes.
pi_215470403
In Georgia hebben de Republikeinen weer iets bedacht om Democratische stemmen te onderdrukken:

twitter

quote:
What's interesting is they're challenging these ballots in 7 counties that are Democratic-leaning. There are Republican-leaning counties in the Georgia offering the same service that are not named in the lawsuit.
twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 04-11-2024 03:14:04 ]
pi_215470493
Steve Kornacki analyse:

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Steve Kornacki, national political correspondent for MSNBC, talks about the latest results from polling by NBC News, including what may be the largest gender gap in U.S. history by far, and some insights on where observers will be looking for early insights as results begin to come in on Election Night.

Harris: Pennsylvania + Michigan + Wisconsin -> 270

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 04-11-2024 05:55:29 ]
  maandag 4 november 2024 @ 06:19:55 #212
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215470549
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 23:41 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Jongeren worden vaak gemist in de peilingen volgens mij.
Hoge opkomst van met name jongeren is gunstig voor Harris. Een Landslide-overwinning van Harris is niet onmogelijk (wel is de kans erop nog steeds heel klein) en hopelijk betekent dit wel dat als Harris beter presteert dan verwacht, wij dan verlost worden van MAGA en er in 2028 een gematigder Republikeinse Kandidaat mee gaat doen (Nikki Haley of George W. Bush-type).
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_215470596
Weetjes! Ohio: 1 stembureau per district.
Bijv.: in district met 12.000 Reps staat er één en in een district met 1,3 miljoen Dems staat er één.
Welke democratie? Greatest on earth!

Regels om na te leven:
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 04-11-2024 07:05:22 ]
  maandag 4 november 2024 @ 07:01:33 #214
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215470617
Prachtig vakantieland. Maar wat een shitshow rondom die verkiezingen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215470624
Pas op: een link om de situatie in Ohio te verhelderen.
Bron:
twitter
  maandag 4 november 2024 @ 07:17:35 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215470654
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:04 schreef AnneX het volgende:
Pas op: een link om de situatie in Ohio te verhelderen.
Bron:
[ x ]
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.
  maandag 4 november 2024 @ 07:38:05 #217
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215470700
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 07:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wij Europeanen kunnen ons echt niets voorstellen bij de verhoudingen stembureaus en populatie daar. Nog nooit langer dan 2 minuten moeten wachten bij welke verkiezingen dan ook hier in Nederland.
En laat me raden: in armere buurten en achterstandsgebieden moet je veeeel langer in de rij staan daar.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 4 november 2024 @ 07:44:38 #218
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215470722
Begin de dag met een lach...wie kent deze glimmende parel nog van 2 jaar geleden :D

twitter
pi_215470779
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 07:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?
pi_215470820
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:01 schreef matthijst het volgende:
Prachtig vakantieland. Maar wat een shitshow rondom die verkiezingen :D
Niet alleen rondom verkiezingen. De mass-shootings, het enorme politiegeweld, het feit dat naar eigen standaard 12-15% van de Amerikanen onder de armoedegrens leeft (en die grens is nog discutabel laag), 5% van de werkenden heeft minstens 2 banen met opgeteld meer dan 70 uur werk om rond te komen, veel mensen zonder pensioen die dus tot hun dood moeten werken (AOW bestaat niet), rare acties de laatste jaren zoals het verbod op bepaalde boeken, zo'n 40% van de Amerikanen heeft obesitas, zo'n 30% van de volwassen Amerikanen is gokverslaafd en zo kun je nog wel even doorgaan.

Qua natuur is het in bepaalde gedeeltes een prachtig land, qua mensen en politiek is het al decennia een puinhoop.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 4 november 2024 @ 08:14:15 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215470843
twitter

Geen Taylor Swift maar wel andere artiesten
pi_215470973
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 08:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Geen Taylor Swift maar wel andere artiesten
Swift zit gewoon bij haar vriend in het publiek: https://www.dailymail.co.(...)-buccaneers-nfl.html
Ik snap het ook wel, als je zo'n groot aantal fans hebt zitten daar gegarandeerd een hoop Republikeinen tussen. Het risico lopen die te verliezen is wel een heel grote inzet voor het algemene belang. En dat terwijl uit niets blijkt dat ze echt bijzonder in politiek geïnteresseerd is of dat ze uit een politiek nest komt. Ze heeft iedereen opgeroepen zich te registreren en onderzoek te doen en zelf aangegeven Harris te stemmen. Dat is net wat meer neutraal dan echt achter Harris gaan staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215470974
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:54 schreef kipknots het volgende:

[..]
Volgens mij valt het aantal stembureaus nog wel mee (ongeveer de helft per inwoner ten opzichte van wat Nederland heeft). Was het niet zo dat er alleen over veel meer zaken gestemd wordt in de VS waardoor invullen langer duurt?
Het is nog niet eens zozeer het aantal, maar vooral ook de distributie. Ohio is inderdaad tekenend, met 1 stemlocatie per 'county'. Klinkt niet gek, totdat je je beseft dat dat feitelijk hetzelfde is alsof elke gemeente in Nederland 1 stemlokaal krijgt. Geen punt voor Schubbekutveen, wel voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag natuurlijk.
En heel toevallig zijn stedelijke gebieden waar men hinder van degelijke maatregelen ondervindt een stuk blauwer dan kleine rurale counties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 4 november 2024 @ 08:35:23 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215470975
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:54 schreef kipknots het volgende:

[..]
Dat klopt ook wel ja. Ze mogen ook gelijk stemmen voor senaat, district, aanklagers, soms zelf schoolbesturen dacht ik.

Voter surpression is wel echt een ding daar. Sommige gebieden hebben relatief wel echt minder stembureaus om men daar te ontmoedigen om te stemmen. Dat is wel echt bizar.
pi_215471010
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 08:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is nog niet eens zozeer het aantal, maar vooral ook de distributie. Ohio is inderdaad tekenend, met 1 stemlocatie per 'county'. Klinkt niet gek, totdat je je beseft dat dat feitelijk hetzelfde is alsof elke gemeente in Nederland 1 stemlokaal krijgt. Geen punt voor Schubbekutveen, wel voor Amsterdam, Rotterdam en Den Haag natuurlijk.
En heel toevallig zijn stedelijke gebieden waar men hinder van degelijke maatregelen ondervindt een stuk blauwer dan kleine rurale counties.
Dit is vooral bij de early votes, wat ik zo kan vinden. Op election day zelf zijn er veel meer stembureaus.

Dat staat ook hier bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/(...)r_12_million_people/
  maandag 4 november 2024 @ 08:50:06 #226
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215471047
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 08:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je had meer verwacht in een land waar je je niet eens hoeft te identificeren om te stemmen?
Achterstandsland.
pi_215471067
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet alleen rondom verkiezingen. De mass-shootings, het enorme politiegeweld, het feit dat naar eigen standaard 12-15% van de Amerikanen onder de armoedegrens leeft (en die grens is nog discutabel laag), 5% van de werkenden heeft minstens 2 banen met opgeteld meer dan 70 uur werk om rond te komen, veel mensen zonder pensioen die dus tot hun dood moeten werken (AOW bestaat niet), rare acties de laatste jaren zoals het verbod op bepaalde boeken, zo'n 40% van de Amerikanen heeft obesitas, zo'n 30% van de volwassen Amerikanen is gokverslaafd en zo kun je nog wel even doorgaan.

Qua natuur is het in bepaalde gedeeltes een prachtig land, qua mensen en politiek is het al decennia een puinhoop.
heeft ook te maken met schaal vergroting. Als wij in NL ongeveer 200.000 wappies hebben, hebben zij er 4 miljoen. Denk dat als je bepaalde excessen op meningen etc gaat vergelijken op Europees niveau, je denk ik zult zien er procentueel de verschillende stromingen redelijk dicht bij elkaar zitten.
pi_215471091
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 06:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Hoge opkomst van met name jongeren is gunstig voor Harris. Een Landslide-overwinning van Harris is niet onmogelijk (wel is de kans erop nog steeds heel klein) en hopelijk betekent dit wel dat als Harris beter presteert dan verwacht, wij dan verlost worden van MAGA en er in 2028 een gematigder Republikeinse Kandidaat mee gaat doen (Nikki Haley of George W. Bush-type).
Het valt niet helemaal uit te sluiten dat jonge mannen ook voor een groot deel voor Trump zullen gaan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215471107
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 08:50 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Je had meer verwacht in een land waar je je niet eens hoeft te identificeren om te stemmen?
Achterstandsland.
Dat is ook een hardnekkig misverstand. In de meeste staten heb je gewoon een ID nodig en zelfs als er geen strikte eis is, dan is er nog wel een vorm van controle en verificatie als je b.v. voor het eerst stemt, zie b.v. Ballotpedia.
pi_215471151
quote:
88s.gif Op maandag 4 november 2024 05:40 schreef Kijkertje het volgende:
Steve Kornacki analyse:

[..]
[ afbeelding ]

Harris: Pennsylvania + Michigan + Wisconsin -> 270
Bij andere polls staat Trump weer voor. Nutteloos zijn ze . In het stemlokaal zie je pas wie er wint.
  maandag 4 november 2024 @ 09:08:32 #231
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215471157
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 08:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is ook een hardnekkig misverstand. In de meeste staten heb je gewoon een ID nodig en zelfs als er geen strikte eis is, dan is er nog wel een vorm van controle en verificatie als je b.v. voor het eerst stemt, zie b.v. Ballotpedia.
Er zijn state waar het geen eis is.
Derdewereldland.
  maandag 4 november 2024 @ 09:09:05 #232
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215471161
Staten waar het geen eis is, veelzeggend.
pi_215471190
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 09:08 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Er zijn state waar het geen eis is.
Derdewereldland.
Is dit nou serieus het infantiele niveau dat we hier willen nastreven? In POL liggen de eisen qua discussieniveau iets hoger, mag ik hopen.
Wat maak 'een ID' zo heilig voor jou?
pi_215471388
Ready for John King :7 8-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 4 november 2024 @ 09:42:18 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215471408
quote:

[..]
Het zal in uiterlijk en decorum wat gematigder zijn (denk aan Vance in het debat met Walz). Inhoudelijk maar zeer beperkt. Nikki Haley staat gewoon weer achter Trump en Mitt Romney doet voor de vorm een beetje moeilijk.

Zowel Haley als Bush zijn/waren alles behalve gematigd (Bush senior was dat wel). Bush zat destijds op de rechter en conservatieve vleugel van zijn partij. Van de doodstraf, homohuwelijk, sponsoren orthodox christenen, belastingbeleid, de Verenigde Naties, opsluiting zonder proces tot 'unitary executive theory' en ga zo verder.

Bush jr. werd in Europa helemaal niet gepruimd, maar ja, Europa is natuurlijk zelf ook enorm verrechtst. Heel erg wonderlijk hoe Bush jr. nu opeens als een gematigde Republikein geldt (McCain, Bush sr. waren dat wel, ook een Susan Collins).

Joshua Livestro (ex-VVD) zegt het goed:
"Maar zelfs als Trump (deo volente) de race om het presidentschap verliest, is daarmee het conservatieve rapport niet op slag irrelevant geworden. Niet alleen omdat de kans bestaat dat de auteurs het over een paar jaar opnieuw zullen proberen met een Project 2029 of desnoods een Project 2033. Maar vooral omdat het project allang wordt uitgevoerd, hier in Europa."
https://www.groene.nl/art(...)populistische-agenda

Wanneer de Republikeinen ook 2028 verliezen dan zie ik wel een kentering komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215471445
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 08:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het valt niet helemaal uit te sluiten dat jonge mannen ook voor een groot deel voor Trump zullen gaan...
interessant stukje uit een politico artikel over die mening die blijkbaar minder leeft bij het onderwerp zelf

quote:
These days, the ongoing narrative is that Black men are peeling away from the Democratic Party in droves, eschewing the party of Obama for the brashness and brio of Donald Trump’s MAGA world. Polling shows there is indeed a drift, particularly among young Black (and Latino) men, though in the final days of the campaign, there are signs that Harris’ support among Gen Z Black men is on the rise.
But the men gathered here tonight push back on the narrative that they are shifting to Trump (“I call bullshit,” Sellers tells me) pointing out that next to Black women, Black men remain the most loyal of Democratic voters. And he’s not wrong; according to a new ABC News/Ipsos poll, among likely voters, 85 percent of Black men say they intend to vote for Democrats/Harris, compared to 38 percent of white men or 63 percent of Hispanic men. Harris, they insist, isn’t battling Trump so much as she’s battling inertia and disenchantment, the pervasive feeling among Black men that life hasn’t improved — and won’t improve — for them under either party, whether they vote red or blue.  (Indeed, research shows that Black men tend to vote at slightly lower rates than Black women, between 5 to 9 percentage points.)
https://www.politico.com/(...)s-black-men-00185926
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215471963
twitter

Soms zeg je dingen die je beter niet kan zeggen. Als een echte masculiene man had hij kunnen weten dat zo’n opmerking over Kamala niet handig is tijdens de campagne.
Ik kon er ieder geval smakelijk om lachen lol.
pi_215471968

Misschien heeft hij ook wel gelijk.
Hoe fijn zou het voor heel veel mensen als Trump over 2 dagen niet meer relevant is.

Trump benadrukt wel veel problemen, maar daar tegen komt ie wel met radicale ideeen.

Voor mijzelf, stiekem hoop ik dat Trump wint omdat het lekker wat reuring geeft, afgeven op de huidige westerse politiek.

Aan de andere kant, als Harris wint kan ze het alleen maar beter doen dan wat mensen van haar verwachten, bijna niemand verwacht dat zij in het rijtje beste presidenten gaat komen.

We gaan het over 48 uur zien.
Hell To The Liars
pi_215472007
quote:

[..]
Ik zou Haley niet gematigd noemen. Minder knettergek misschien.
pi_215472054
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:41 schreef Droopie het volgende:

Voor mijzelf, stiekem hoop ik dat Trump wint omdat het lekker wat reuring geeft, afgeven op de huidige westerse politiek.
Wat bedoel je hier precies mee? Je wordt er enthousiast van als Trump zijn pijlen richten op westerse bondgenoten en daarmee westerse bondgenootschappen ondermijnt?

[ Bericht 10% gewijzigd door KoosVogels op 04-11-2024 10:55:46 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215472083
Het geeft trouwens meer reuring als Harris wat meer gaat afgeven op de huidige Russische politiek.
  maandag 4 november 2024 @ 10:57:05 #242
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215472104
twitter

twitter

Mijn linkse bubbel zit toch best wel vol met conservatieven die vanuit hun ervaring in politiek de redelijk zekere inschatting kunnen maken dat Trump behoorlijk in de touwen hangt...het woordje meltdown komt verassend vaak voor ;)

twitter

Mevrouw Selzer legt het nog maar eens uit hoe zij tot het verassende resultaat komt in Iowa.
En let wel....als dit een landelijke trend is dan heb je nog nooit zoiets meegemaakt. Dat zou een politieke schokgolf betekenen.....in theorie ;)
pi_215472132
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Je wordt er enthousiast van als Trump zijn pijlen richten op westerse bondgenoten en daarmee westerse bondgenootschappen ondermijnt?
Als ik bijvoorbeeld dit soort artikelen regelmatig lees

https://www.ad.nl/buitenl(...)bij-parijs~af9db198/

Dan heb ik liever een Trump of Wilders het beestje bij de naam noemen, i.p.v. een Timmermans of Harris die om de hete brij heen draaien.

Zijn hun ideeën die van mij, nee ze want ze zijn regelmatig disproportioneel en extreem.
Maar de kant die zij op willen bevalt mij meer dan de andere kant.

Massa deportaties, nee, busladingen vol immigranten die in New York worden aangeleverd worden, ook nee.

Maar dat is maar 1 van de vele voorbeelden die iedereen kan opnoemen en zijn eigen mening over heeft.
Hell To The Liars
pi_215472138
Maar als
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:41 schreef Droopie het volgende:

Misschien heeft hij ook wel gelijk.
Hoe fijn zou het voor heel veel mensen als Trump over 2 dagen niet meer relevant is.
Je denkt toch niet dat Trump uit beeld verdwijnt als over twee dagen blijkt dat Harris afstevent op een overwinning? Dan begint het pas.

Trump gaat twijfel zaaien, eindeloos herhalen dat de verkiezingen (opnieuw) van hem zijn gestolen, dat de Democraten fraude hebben gepleegd. Vier jaar geleden leidde dat tot de bestorming van het Capitool. Het is afwachten wat er de komende maanden gebeurt. De VS mag zich schrap gaan zetten voor een uiterst turbulente periode.
pi_215472148
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als
[..]
Je denkt toch niet dat Trump uit beeld verdwijnt als over twee dagen blijkt dat Harris afstevent op een overwinning? Dan begint het pas.

Was er midden november geen uitspraak over de strafmaat in de NY zaak?
pi_215472151
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 11:00 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als ik bijvoorbeeld dit soort artikelen regelmatig lees

https://www.ad.nl/buitenl(...)bij-parijs~af9db198/

Dan heb ik liever een Trump of Wilders het beestje bij de naam noemen, i.p.v. een Timmermans of Harris die om de hete brij heen draaien.

Zijn hun ideeën die van mij, nee ze want ze zijn regelmatig disproportioneel en extreem.
Maar de kant die zij op willen bevalt mij meer dan de andere kant.

Massa deportaties, nee, busladingen vol immigranten die in New York worden aangeleverd worden, ook nee.

Maar dat is maar 1 van de vele voorbeelden die iedereen kan opnoemen en zijn eigen mening over heeft.
Dus je koppelt een mesaanval in Parijs aan immigratie in de VS, die vooral neerkomt op Zuid-Amerikanen die naar de VS komen om te werken, al dan niet illegaal?

Goed verhaal man.
pi_215472165
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als
[..]

Trump gaat twijfel zaaien, eindeloos herhalen dat de verkiezingen (opnieuw) van hem zijn gestolen, dat de Democraten fraude hebben gepleegd. Vier jaar geleden leidde dat tot de bestorming van het Capitool. Het is afwachten wat er de komende maanden gebeurt. De VS mag zich schrap gaan zetten voor een uiterst turbulente periode.
Als de storm is gaan liggen is het voorbij, dan is Trump 8 jaar relevant geweest.
Het enige waar je hem dan nog gaat horen is als politiek duider bij Fox ofzo, of als hij in de rechtbanken terecht staat.
Hell To The Liars
pi_215472193
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus je koppelt een mesaanval in Parijs aan immigratie in de VS, die vooral neerkomt op Zuid-Amerikanen die naar de VS komen om te werken, al dan niet illegaal?

Goed verhaal man.
Immigratie is een westers probleem, dat speelt bijna nergens anders.
Ja de woestijnen van Afrika, Myanmar of Venezolanen in hun buurlanden.

Kan ook de Palestijnse demonstranten noemen hoor, of de woke beweging.

Het is een Westerse mentaliteit en weg die we zijn ingeslagen die ik liever niet ziet.

Pikte toevallig dat artikel eruit.
Hell To The Liars
pi_215472203
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 11:05 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als de storm is gaan liggen is het voorbij, dan is Trump 8 jaar relevant geweest.
Het enige waar je hem dan nog gaat horen is als politiek duider bij Fox ofzo, of als hij in de rechtbanken terecht staat.
Het is maar de vraag of de storm gaat liggen. Een aanzienlijk deel van Trumps achterban is geradicaliseerd, het is nog maar de vraag in hoeverre zij zich neerleggen bij een verkiezingswinst van Harris.
pi_215472240
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

[ x ]

Mijn linkse bubbel zit toch best wel vol met conservatieven die vanuit hun ervaring in politiek de redelijk zekere inschatting kunnen maken dat Trump behoorlijk in de touwen hangt...het woordje meltdown komt verassend vaak voor ;)

[ x ]

Mevrouw Selzer legt het nog maar eens uit hoe zij tot het verassende resultaat komt in Iowa.
En let wel....als dit een landelijke trend is dan heb je nog nooit zoiets meegemaakt. Dat zou een politieke schokgolf betekenen.....in theorie ;)
Zou heel mooi zijn, maar ook weer niet totaal verrassend als je bekijkt dat sinds 2020 en vooral sinds Roe vs Wade elke voorspelde rode golf in senaat en parlementsverkiezingen is uitgebleven en MAGA-kandidaten toch vrijwel allemaal in het stof hebben gebeten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')