Hitler had goede generalen hoor! Rmmel, Guderian, Dnitz... (nou ja, die laatste was dan admiraal). Die zou ik ook wel willen hebben! Als hij zich wat minder met hun werk had bemoeid, dan waren ze toch een heel stuk verder gekomen!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:47 schreef Chivaz het volgende:
mUh HiTLeR!!!!!
De wanhoop spat er vanaf, en dan Kamala Harris die dan een aankondiging doet waar ze in alle ernst over dit vermeende voorval spreekt.
[ x ]
Als ik Biden was zou ik mij eigen serieus zorgen maken met Kamala in de buurt.
Een beetje gif in zijn koffie en ze wint gegarandeerd de verkiezingen op sympathie en muh Hitler. Lmao
Oh, dat gaat de komende dagen alleen nog maar veel erger worden. Nog twee weekjes slapen h!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 01:59 schreef Chivaz het volgende:
Dat er een hoop mensen in dit topic er in mee gaan verbaast mij niets.
Hier is alvast de volgende geheel toevallig vlak voor de verkiezingen.
[ x ]
Zuid-Afrikaanse crimineel! Gelijk uitzetten!quote:
quote:John Wilson, general counsel for the Florida Department of Health, wrote in a sworn affidavit that officials from Gov. Ron DeSantis’s (R) office pushed him to threaten television stations with criminal prosecutions if they did not take down ads in support of a Florida abortion rights measure.
Wilson, who resigned from his position on Oct. 10, wrote in the affidavit that he received prewritten letters directing him to send the threatening letters under his name on behalf of the Florida Department of Health.
He said he received the letters on Oct. 3 from Sam Elliot, assistant general counsel for the executive office of the governor. Wilson said he was also directed to send the letters by Ryan Newman and Jed Jody, two other officials in DeSantis’s office.
Wilson did send the letters, which pressured the TV stations to take down political advertisements in support of Amendment 4, a ballot measure that, if approved, would broaden access to abortion in the state of Florida. The measure, which needs the support of 60 percent of voters to pass, would effectively reverse a six-week ban on abortion.
“A man is nothing without his conscience,” Wilson wrote in his resignation letter reported by the Miami Herald and Tampa Bay Times. “It has become clear in recent days that I cannot join you on the road that lies before the agency.”
The Hill has reached out to the DeSantis office for comment.
Wilson is now being sued, along with Joseph Ladapo, the Florida surgeon general and head of the Department of Health, by Floridians Protecting Freedom, the group sponsoring Amendment 4. It claims the threatening letters sent to the television stations violated their First Amendment rights.
[..]
religek gespot.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:05 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Maar nee, RTL e.d. komen met reportages over dat Trump maar mooi een muur heeft laten bouwen.
Deze is ook een leuke:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)gen-kamala-harris-ze
Dan ben je toch niet goed wijs? Het alternatief Trump is beter voor de Palestijnen en Gazanen?
Trump zal Netanyahu zodanig steunen dat er langzamerhand een Groot Israel ontstaat. Nog meer acties zoals het verplaatsen van de ambassade. @:KoosVogels
Dan had je dat gezegd, en dat ze te oud is en ga zo verder. Universele gezondheidszorg, minimumloon en arbeidsrechten handhaven, topinkomens die een normaal percentage gaan betalen - oh wat is dat links.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:53 schreef Chivaz het volgende:
Eerlijk is eerlijk Warren had het veel beter gedaan tegen Trump. Ze is mijn type politicus niet, veel te links in mijn ogen.
Ja vreselijk, helemaal op federaal niveau. Laten we het minimumloon nemen, waarom zou je dat willen verhogen op federaal niveau.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan had je dat gezegd, en dat ze te oud is en ga zo verder. Universele gezondheidszorg, minimumloon en arbeidsrechten handhaven, topinkomens die een normaal percentage gaan betalen - oh wat is dat links.
Misschien stiekem heel veel we gaan het zien nadat de stemmen geteld zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:28 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
De zoveelste...wie volgt?
Mijn onderbuik zegt dat tussen 15-20% van de Republikeinen niet op Trump gaat stemmen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien stiekem heel veel we gaan het zien nadat de stemmen geteld zijn.
ach ja.... opponenten en vrouwen vals beschuldigen is een werkwijze van Trump & coquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:21 schreef superniger het volgende:
Survivors for Kamala
Karoline Leavitt, woordvoerder van het campagneteam van Trump, ontkent in een verklaring de beschuldigingen. ‘Deze beschuldigingen, gedaan door een voormalige activist voor Barack Obama en aangekondigd tijdens een Harris-campagnegesprek twee weken voor de verkiezingen, zijn ondubbelzinnig vals. Het is duidelijk dat dit nepverhaal is verzonnen door de Harris-campagne.’
https://www.ad.nl/buitenl(...)ar-lachten~a3d1ce1f/
Ligt de armoede in Alabama niet ontzettend hoog?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja vreselijk, helemaal op federaal niveau. Laten we het minimumloon nemen, waarom zou je dat willen verhogen op federaal niveau.
Waarom moet het minimumloon even hoog zijn in NY als in bijvoorbeeld Alabama?
De kosten om jezelf te onderhouden verschillen behoorlijk in deze staten. Voor de mensen in NY is het leuk hoor om er wat bij te krijgen, misschien zelfs noodzakelijk.
Maar kun je hetzelfde zeggen in Alabama waar het leven lang niet zo duur is?
Dit is echt het grootste probleem in de VS, de federale overheid heeft een veel te grote vinger in de pap en dat werkt de polarisatie in de hand.
Democratie werkt altijd het beste als het zoveel mogelijk lokaal gebeurt.
De grote top down one size fits all mentaliteit die helaas beide partijen in hun greep hebben is funest voor de democratie.
Maga logica:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:20 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ligt de armoede in Alabama niet ontzettend hoog?
Yes, maar dat ligt niet aan het minimumloon. Ik durf zelfs te stellen dat met het verhogen van het minimumloon er zelfs meer armoede komt.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:20 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ligt de armoede in Alabama niet ontzettend hoog?
Maar dat staat die staten nog steeds vrij bij $15 per uur, want in praktisch alle staten is minimum wage bij lange na geen living wage, ook in Alabama niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:01 schreef Chivaz het volgende:
https://www.bls.gov/opub/reports/minimum-wage/2021/#
Overigens werkt maar net iets meer dan 1 miljoen mensen voor het federale minimumloon en het overgrote deel daar van werkt onder het minimumloon.
Hoe dat mogelijk is is mij een raadsel, ik vermoed dat het hier om serveersters gaan die afhankelijk zijn van fooien.
Het gros van deze mensen zijn ook erg jong, het is dus niet dat ze gezinnen te onderhouden hebben van dat loontje.
Het staat de staten vrij om het minimumloon te verhogen en dat lijkt mij ook het beste ipv een one size fits all oplossing dat vooral nadelig gaat uitpakken voor de armere staten.
Het is ook niet de bedoeling om van het minimumloon te leven. Baantjes die minimumloon betalen zijn eerder voor jonge mensen die geen gezin hoeven te onderhouden.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:23 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar dat staat die staten nog steeds vrij bij $15 per uur, want in praktisch alle staten is minimum wage bij lange na geen living wage, ook in Alabama niet.
Tipped wages is nog zoiets. Ja, een stel mensen verdient technisch gezien maar $2.13 per uur als je in die categorie valt. De tips zouden dan voor de rest moeten zorgen, maar nu heb je dus een situatie waar het gebruikelijk was om rond de 15% te tippen jaren geleden nu men verwacht dat je standaard rond de 20% extra standaard geeft. En bij gevallen zoals een bioscoop waar ik wel eens heen ga waar ze je eten en drinken in de zaal serveren staat er standaard al 18% aan gratuity wanneer je om de rekening vraagt.
Dat is dan ook het geval. Een schaap als tegenkandidaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:30 schreef Hawkxyz het volgende:
Als je ook alleen maar overweegt om Trump te stemmen dan moet je jezelf na laten kijken want dan spoor je totaal niet. Ja, ik kan het zeggen en ik meen het ook nog. Je kan nog beter een schaap als presidents kandidaat neer zetten en dan moet dat schaap het met gemak kunnen winnen.. uhm 99.9% van de stemmen krijgen.
Wanneer iemand 40 uur per week werkt zou die persoon daar de basis benodigdheden als onderdak, eten, etc. moeten kunnen betalen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling om van het minimumloon te leven. Baantjes die minimumloon betalen zijn eerder voor jonge mensen die geen gezin hoeven te onderhouden.
Zoals wat voor banen? En ook met $15 is het in vele gevallen geen living wage.quote:Als je het federale minimumloon zo ver ophoogt naar het dubbele van wat het nu is dan gaat dat banen kosten aan de onderkant. Er zullen er een aantal financieel op vooruit gaan maar meer mensen zullen werkloos worden.
Nogmaals one size fits all werkt niet, ik zou er zelfs voor pleiten om het federale minimumloon helemaal af te schaffen.
Een hoger minimumloon zorgt meestal voor grotere investeringen in automation en dus gaan er aan die kant banen verloren. Prijzen gaan ook omhoog natuurlijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:03 schreef OMG het volgende:
Zoals wat voor banen? En ook met $15 is het in vele gevallen geen living wage.
We hebben het gezien met de vrijheid in Canada, protesteer je daar tegen de overheid dan stelen ze je brandhout en blokkeren ze je bankrekening.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:58 schreef AnneX het volgende:
1:09 van uw tijd voor een ijzersterke scne in The Newsroom.
…” the first 8 mins of The Newsroom are possibly Sorkin's best TV minutes ever, and that's saying a lot. "The first step in solving any problem is recognizing there is one."…
[ x ]
https://www.indeed.com/m/(...)autocomplete&sameL=1quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:03 schreef OMG het volgende:
[..]
Wanneer iemand 40 uur per week werkt zou die persoon daar de basis benodigdheden als onderdak, eten, etc. moeten kunnen betalen.
Daarnaast verdienen "slechts" 1 miljoen mensen het minimum loon omdat je natuurlijk wanneer je $7.50-$8 per uur verdient technisch gezien meer dan het minimum verdient, maar nog steeds compleet gexploiteerd wordt.
En dan heb je mensen die om wat voor reden dan ook niet meer dan simpel werk kunnen of willen doen. Misschien ben je te dom om te poepen en doe je daarom simpel werk in een fabriek, of misschien vindt je het fijn om in een supermarkt mensen te helpen, maar in alle gevallen zouden deze mensen daar nog steeds van dat salaris hun basis zaken moeten kunnen betalen. Alsof minimum wage om 1 of andere reden altijd een instap is met als einddoel iedereen CEO. Die laatste heeft nog steeds zijn worker bees nodig, en te stellen dat het normaal is dat die mensen om 1 of andere reden niet genoeg betaald krijgen om van te leven vind ik persoonlijk te achterlijk voor woorden. Helemaal wanneer wat voor enorm bedrijf weer eens aan komt kakken met record profits.
[..]
Zoals wat voor banen? En ook met $15 is het in vele gevallen geen living wage.
Leuk, maar die moet dan nog wel forklift certified zijn, probeer het met "cashier" voor diezelfde regio en het schiet naar beneden. Haal die bedragen door een paycheck calculator, dan zie je dat je tussen de $1,200-$1,300 overhoudt als heftruckchauffeur. En als je het dan naast deze tabel legt is het nog steeds geen living wage om prima van te leven; https://livingwage.mit.edu/states/13quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.indeed.com/m/(...)autocomplete&sameL=1
Heftruckchauffeur coca cola Atlanta betaald bijna $19 per uur. Laaggeschoold werk en ik neem aan dat dit slechts het startsalaris is.
Veel simpeler dan dit word het niet, ik kan het weten want ik heb precies hetzelfde gedaan jaren geleden toevallig ook bij Coca Cola.
Nu kan het zijn dat $19 per uur in de VS een hongerloontje is maar in Nederland kun je hier prima van leven.
Van Vince McMahon geloof ik het maar niet van Linda McMahon. Vince hield er nogal rare hobby’s op na en is ook zijn bedrijf kwijt geraakt vanwege zijn seksuele escapades.quote:
Het blijft toch wel schrikken met de kosten voor gezondheidszorg en huisvesting. $3000 dollar om jezelf te verzekeren en dan nog eens $15000 per jaar voor een woning. Ik had altijd het idee dat wonen in de VS een stuk minder koste dan wat ik hier nu zie.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:49 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk, maar die moet dan nog wel forklift certified zijn, probeer het met "cashier" voor diezelfde regio en het schiet naar beneden. Haal die bedragen door een paycheck calculator, dan zie je dat je tussen de $1,200-$1,300 overhoudt als heftruckchauffeur. En als je het dan naast deze tabel legt is het nog steeds geen living wage om prima van te leven; https://livingwage.mit.edu/states/13
Yep, het appartement waar we woonden kostte net wat meer dan $500 per maand toen we daar gingen wonen voor iets met 2 slaapkamers, na een paar jaar zat het tegen de $750 toen we eindelijk iets kochten. Een tijdje terug voor de grap gekeken en een 1 slaapkamer apartment kost daar nu meer dan $900, het floor plan dat wij hadden is nu op z'n minst $1,100 per maand.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het blijft toch wel schrikken met de kosten voor gezondheidszorg en huisvesting. $3000 dollar om jezelf te verzekeren en dan nog eens $15000 per jaar voor een woning. Ik had altijd het idee dat wonen in de VS een stuk minder koste dan wat ik hier nu zie.
Misschien is het ook omdat ik lang geleden een collega had die kwam uit Houston Texas die mij vol trots vertelde dat hij voor $750 een vrijstaand huis huurde met een garage.
Uiteraard, maar het ging me even om iets waar je eigenlijk vrij weinig voor hoeft te kunnen naast dingen over scanner heen te schuiven.quote:Overigens is een certificaat halen echt een kwestie van een aantal uurtjes cursus volgen. Echt iedere debiel kan op een heftruck zitten en enigszins capabel rijden na een week.
Ten overvloede:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Obama met wat advies, ik snap best dat hij wilt dat Harris gaat winnen maar om nu te gaan praten over oude mannen……..
Obama zou gewoon mee gaan met het gelieg over Bidens mentale toestand. Wat dat betreft is het maar goed voor de democraten dat het debat erg vroeg was deze keer. Zou het later zijn geweest dan zaten ze met Biden in de maag en loog hij er nog volop op los.
In Nederland protesteren tegen de overheid betekent verplicht klompen dragen en wordt je gedwongen om naar Boulevard te kijken.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben het gezien met de vrijheid in Canada, protesteer je daar tegen de overheid dan stelen ze je brandhout en blokkeren ze je bankrekening.
In het VK is het ronduit gevaarlijk om te protesteren want met Starmer als PM loop je het risico om het gevang in te worden gegooid voor wilde handgebaren.
Wat een idioot. Alsof een verkrachter ook maar enige stem heeft in zo’n zaak. Hoewel ik me persoonlijk niet voor kan stellen dat je zo’n kind zou willen baren, is het hier wel de vrouw die beslist. Niemand kan haar waar toe dan ook dwingen.quote:
Dat zal z'n bron geweest zijn. Dank jequote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je bedoelt dit :
[..]
Bron: https://www.historischnieuwsblad.nl/een-gezond-en-zuiver-volk/
Plus als het figuur mijn echtgenoot zu zijn: daar is het gat van de deur.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat een idioot. Alsof een verkrachter ook maar enige stem heeft in zo’n zaak. Hoewel ik me persoonlijk niet voor kan stellen dat je zo’n kind zou willen baren, is het hier wel de vrouw die beslist. Niemand kan haar waar toe dan ook dwingen.
Ik zou wel denken dat zuigcurrettage, zo snel mogelijk, en een onderzoek naar venerische ziekten aan te raden zijn. Ongewenste zwangerschap is niet fijn, maar een geslachtsziekte wil je ook zo snel mogelijk bestrijden.
Nog een volle week te gaan...quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:21 schreef kladderadatsch het volgende:
So no October surprise this year, bummer...
Deze tactiek heb ik nooit begrepen, maar goed met andere onderwerpen komt dit ook naar voren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:30 schreef Hawkxyz het volgende:
Als je ook alleen maar overweegt om Trump te stemmen dan moet je jezelf na laten kijken want dan spoor je totaal niet. Ja, ik kan het zeggen en ik meen het ook nog. Je kan nog beter een schaap als presidents kandidaat neer zetten en dan moet dat schaap het met gemak kunnen winnen.. uhm 99.9% van de stemmen krijgen.
De wanhoop nabij. Aaron Rupar voorspelde het al:quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Jaja mensen, als Trump opnieuw president wordt hoeven Amerikanen nooit meer belasting te betalen.
Hoe komt het toch, dat ondanks l het bewijs dat ervoor bestaat - de simpele realiteit dat in vrijwel de gehele ontwikkelde wereld het minimumloon vele malen hoger ligt dan dat in de VS en de werkloosheid vergelijkbaar of lager is - mensen toch maar door blijven gaan met dit soort hol gelul? Het is gewoon aantoonbaar onwaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Yes, maar dat ligt niet aan het minimumloon. Ik durf zelfs te stellen dat met het verhogen van het minimumloon er zelfs meer armoede komt.
Veel banen zullen onrendabel zijn met een te hoog minimumloon met als gevolg dat die banen compleet verdwijnen.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:28 schreef AnneX het volgende:
Op de rally in Atlanta is het geluid bijgesteld.
Na Warnock is nu een goeie spreker aan het woord. Het publiek vreet hem op.
Ken hem niet. Een regisseur geloof ik.
Nu Obama…
Ik zag dat gerucht al eerder langskomen ...quote:
Het is ook precies omgekeerd, er is een significante groep die geen fuck meer geeft wat Trump doet, ze stemmen toch wel op Trump. Zelfs al laat ie over heel Amerika stront regenen en claimt hij dat hij dat heeft gedaan, dan nog volgen die mensen hem blind.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Deze tactiek heb ik nooit begrepen, maar goed met andere onderwerpen komt dit ook naar voren.
Ik zeg er ook bij, het enige wat ze Trump kwalijk zouden nemen zou zijn...: Hij pakt zijn machinegeweer en knalt net zo lang door op, vul maar in.... immigranten, moslims, klimaatactivisten, noem maar op.. onschuldige burgers dus die hem toevallig niet goed uitkomen... daar komt hij niet mee weg, maar ALLES daaronder... en hij komt er mee weg.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 07:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is ook precies omgekeerd, er is een significante groep die geen fuck meer geeft wat Trump doet, ze stemmen toch wel op Trump. Zelfs al laat ie over heel Amerika stront regenen en claimt hij dat hij dat heeft gedaan, dan nog volgen die mensen hem blind.
Er is natuurlijk ook een groep precies andersom, die zullen nooit op Trump stemmen. Maar ja, gaat die groep naar de stembus?
Als je 74 bent kan dat net wat makkelijker.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:03 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Country over Party, deeltje....tel kwijt
Gezien de peilingen wordt dat een lastige zaak hoor, voor “de menigte”quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 07:59 schreef Hawkxyz het volgende:
[..]
Ik zeg er ook bij, het enige wat ze Trump kwalijk zouden nemen zou zijn...: Hij pakt zijn machinegeweer en knalt net zo lang door op, vul maar in.... immigranten, moslims, klimaatactivisten, noem maar op.. onschuldige burgers dus die hem toevallig niet goed uitkomen... daar komt hij niet mee weg, maar ALLES daaronder... en hij komt er mee weg.
Maar over die mensen naar de stembus, nou.. 4 jaar geleden lukte dat wel. De menigte HAAT Trump en dat vind ik 100% terecht.
Ja, daar verbaas ik me dan ook over.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gezien de peilingen wordt dat een lastige zaak hoor, voor “de menigte”
Klopt natuurlijk. Alhoewel sommige mensen binnen de Rep partij wellicht de kans schoon zien om hun straatje snel schoon te vegen en afstand te nemen van Trump(isme).quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je 74 bent kan dat net wat makkelijker.
Vertellen of zwijgen....het is een vaag verontrustend verhaalquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 02:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zag dat gerucht al eerder langskomen ...
[ x ]
?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:16 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
We moeten niet zo lui doen. Dit kan veel beter.
Het stoppen van federalen belastingen is natuurlijk, confederatie gelul. Want de staten zelf zullen dan wel belastingen innen. maar je heft dan inprincipe de federatie (dus de) 'Verenigde' staten op.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Jaja mensen, als Trump opnieuw president wordt hoeven Amerikanen nooit meer belasting te betalen.
Grote omslag sinds wanneer? Het is meer een transitie geweest dan een grote omslag. Musk werd door Trump nog voor advies benaderd tijdens zijn regeerperiode. Musk was toen ook al in Rusland te vinden. Kan ook best zijn dat Musk een post krijgt onder Trump.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:36 schreef Korenfok het volgende:
Musk zijn grote omslag rondom trump, rusland etc, lijkt toch een kremlin interventie aan vooraf te zijn gegaan:
https://www.politico.eu/a(...)russia-war-starlink/
Genoeg landen waar de overheid geen minimumloon in heeft gesteld. De Scandinavische landen die men alom bejubeld doen dat anders. Daar onderhandelt de vakbond met het bedrijfsleven het minimumloon uit zodat voor beiden partijen het optimale resultaat word behaald.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 01:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Hoe komt het toch, dat ondanks l het bewijs dat ervoor bestaat - de simpele realiteit dat in vrijwel de gehele ontwikkelde wereld het minimumloon vele malen hoger ligt dan dat in de VS en de werkloosheid vergelijkbaar of lager is - mensen toch maar door blijven gaan met dit soort hol gelul? Het is gewoon aantoonbaar onwaar.
Om er nog eentje in te gooien: hoe komt het toch dat vrijwel de gehele ontwikkelde wereld wl over redelijk betaalbare (of thans niet in de ernst dat je er persoonlijk bankroet van gaat) gezondheidszorg beschikt en de VS nota bene mr van hun BNP uitgeven aan gezondheidszorg?
Om er nog eentje in te gooien: hoe komt het toch dat vrijwel de gehele ontwikkelde wereld wl over redelijk toegankelijk onderwijs en openbaar vervoer beschikt en... nou ja, zo kan ik wel even doorgaan. Hebben de Twittereconomen daar ook een mooi antwoord op?
Precies dit, veel meer is het niet namelijk. Ze willen gewoon niet de geschiedenisboeken ingaan als degenen die een vent hebben gesteund die de democratie om zeep heeft geholpen. Niet dat ik denk dat het zover gaat komen, want volgens mij wint Harris op 5 november, maar voor hen is het ws een kwestie van better safe than sorry.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk. Alhoewel sommige mensen binnen de Rep partij wellicht de kans schoon zien om hun straatje snel schoon te vegen en afstand te nemen van Trump(isme).
Zo'n Chris Sununu (Gouverneur van een D staat) zou ook kunnen zeggen: "Dikke vette waanzin dat Trump Hitler leuk vindt, ik doe hier niet aan mee" ipv "het Hitler leuk vinden zit ingebakken in de Republikeinse stem". Dat is een schandvlek waar hij nooit meer vanaf komt en hij kan wellicht fluiten naar een politieke carrire als hij Gouverneur af is.
Het zou ook zomaar kunnen dat er veel Republikeinen ook stiekem niet op Trump stemmen om hem zodoende te lozen zodat ze verder kunnen als partij.
Alleen gaan er veel Maga afhaken als hij niet meer meedoet. Dat konijnenhol gaat te diep
Dan betekent dat ook meteen het einde van de VS als supermacht. Met zo'n verdeeld land, waar alle macht bij de staten ligt, kun je onmogelijk een vuist maken en een eenduidig buitenlandbeleid uitdragen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:31 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En toch blijf ik dit interessant vinden en het dwingt de VS terug naar een tijd dat staten meer beleid moeten maken met als gevolg meer democratie lokaal.
Dit zal helaas nooit gebeuren want er zijn simpelweg teveel mensen direct of indirect afhankelijk van de federale overheid.
Het mooie is wel dat mocht de VS echt zo radicaal veranderen het wel meteen de polarisatie die er nu is definitief de nek omdraait.
Het idee is om de federale overheid zo klein mogelijk te maken. Het zou zelfs de deur kunnen open zetten voor nieuwe partijen. Californi zou zo maar eens een sociale democratie kunnen worden zoals ze wensen.
Je moet hier wel bij vertellen dat de Scandinavische vakbonden zo een organisatiegraad hebben dat zij helemaal geen wettelijk minimumloon willen. Zij zijn de grootste tegenstander van een WML.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Genoeg landen waar de overheid geen minimumloon in heeft gesteld. De Scandinavische landen die men alom bejubeld doen dat anders. Daar onderhandelt de vakbond met het bedrijfsleven het minimumloon uit zodat voor beiden partijen het optimale resultaat word behaald.
Lukraak het federale minimumloon ophogen naar een niveau die weliswaar gunstig is voor bijvoorbeeld NY heeft als gevolg dat bedrijven in bijvoorbeeld Mississippi het moeilijk krijgen met als gevolg baanverlies.
Dat individuele staten het minimumloon zelf verhogen lijkt mij een veel beter plan.
One size fits all beleid werkt simpelweg niet in zo’n immens land waar de verschillen in levensonderhoud etc enorm zijn.
Er zijn nog steeds federale verkiezingen in zo’n systeem dus ik zie niet in waarom je geen vuist kan maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan betekent dat ook meteen het einde van de VS als supermacht. Met zo'n verdeeld land, waar alle macht bij de staten ligt, kun je onmogelijk een vuist maken en een eenduidig buitenlandbeleid uitdragen.
Dit is niet het enige. The Atlantic kwam ook al met een verhaal over Trump, die zogenaamd denigrerende en racistische opmerkingen zou hebben gemaakt over een omgekomen Latina soldate, wat betrokkenen ontkennen. Familieleden geven vervolgens zelfs aan dat men op Trump heeft gestemd.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:21 schreef superniger het volgende:
Survivors for Kamala
Karoline Leavitt, woordvoerder van het campagneteam van Trump, ontkent in een verklaring de beschuldigingen. ‘Deze beschuldigingen, gedaan door een voormalige activist voor Barack Obama en aangekondigd tijdens een Harris-campagnegesprek twee weken voor de verkiezingen, zijn ondubbelzinnig vals. Het is duidelijk dat dit nepverhaal is verzonnen door de Harris-campagne.’
https://www.ad.nl/buitenl(...)ar-lachten~a3d1ce1f/
Dan zijn ze dus binnen no-time zo failliet als een ui.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:
Het leger daarentegen zal misschien wel moeten inkrimpen dus de dagen van de VS als globale supermacht zullen dan wel voorbij zijn.
Dit is toch hetgeen wat tijdens de uitslagen met Biden vs Trump gebeurde? In begin was het voordeel voor Trump maar na een tijdje sloeg het helemaal omquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:58 schreef AnneX het volgende:
I.p,v. Grafieken, diagrammen etc begrijp ik onderstaande ‘tekstverklaring’ o.b.v. demografie beter.
Dat ligt aan mij.
De analyse van de opkomst in rural regio’s in battleground States.
Het klinkt positief voor Harris ( en de wereld).
[ x ]
Uiteindelijk gaan ze toch wel failliet, het huidige systeem valt niet te handhaven. De schuldenberg is enorm, steeds meer landen stappen af van de Dollar, Brics is in opkomst en zaken zoals SS zitten diep in de problemen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus binnen no-time zo failliet als een ui.
Je hebt met domme amerikanen gemeen dat je niet snapt dat VS' economie compleet samenhangt met hun positie op het wereldtoneel.
Geen enkel land ter wereld kan zo'n enorme schuldenberg hebben, en niet door de rest van de wereld afgeschreven worden.
Maar zolang we olie kopen in dollars, blijft de vraag naar overeind. Maar waarom zouden we dat blijven doen als het in zichzelf gekeerd navelstarend land wordt. Dan doen we dat wel, in euro's, bv.
Domme amerikanen denken ook dat als dat wegvalt, ze echt wel economisch sterk blijven omdat iedereen ze zo aardig vind ofzo.
Nee.
Jahoor. Gewoon wereldpolitieagentje blijven spelen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:21 schreef Chivaz het volgende:
Uiteindelijk gaan ze toch wel failliet, het huidige systeem valt niet te handhaven.
Zoals?quote:De schuldenberg is enorm, steeds meer landen stappen af van de Dollar,
Hard gelachen.quote:Brics is in opkomst
Het gaat veel verder dan dat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds federale verkiezingen in zo’n systeem dus ik zie niet in waarom je geen vuist kan maken.
Het leger daarentegen zal misschien wel moeten inkrimpen dus de dagen van de VS als globale supermacht zullen dan wel voorbij zijn.
Dat betekent dan wel dat wij in Europa flink moeten investeren in defensie maar dat moeten we sowieso doen ongeacht de keuzes van de VS.
100%quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:24 schreef Origami94 het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat als Harris niet duidelijk wint dat de GOP en Trump alles gaan proberen te doen om te winnen, kiesmannen overhalen, rechtszaken, uitslagen nietig verklaren, etc
Als Harris wint, dan gaat dat sowieso gebeuren. Ongeacht de marge.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:24 schreef Origami94 het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat als Harris niet duidelijk wint dat de GOP en Trump alles gaan proberen te doen om te winnen, kiesmannen overhalen, rechtszaken, uitslagen nietig verklaren, etc
Zelfs Trump wil geen kleinere federale overheid. Hij wil de overheid financieren met zijn importtarieven op alle goederen.Dat is feitelijk een BTW systeem.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:31 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En toch blijf ik dit interessant vinden en het dwingt de VS terug naar een tijd dat staten meer beleid moeten maken met als gevolg meer democratie lokaal.
Dit zal helaas nooit gebeuren want er zijn simpelweg teveel mensen direct of indirect afhankelijk van de federale overheid.
Maak ik me niet zo druk om. Onderschat europa niet. Dat we nu militair ons afzijdig houden betekent niet dat we niet kunnen. Dat kunnen we juist zeer goed, zie: WO1&2.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
Valt de Amerikaanse macht weg, dan ontstaat er een mondiaal machtsvacum.
Mee eens, de EU kan uitgroeien tot een dominante macht op het wereldtoneel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maak ik me niet zo druk om. Onderschat europa niet. Dat we nu militair ons afzijdig houden betekent niet dat we niet kunnen. Dat kunnen we juist zeer goed, zie: WO1&2.
Eens, maar als de nood aan de man komt....quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
Het probleem is dat we onze eigen grootste vijand zijn. Er waait een eurosceptische wind over ons continent. Als die de EU omver blaast, dan komt er weinig terecht van die mondiale aspiraties.
Eigenlijk hangt alles van Trump af. Het kan ook dat hij eieren voor zijn geld kiest omdat het plan in 2020 ook al mislukte. Als hij weer hetzelfde zou proberen bestaat een aanzienlijke kans dat hij in de gevangenis gaat sterven. Dat moet hem toch aan het denken zetten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:24 schreef Origami94 het volgende:
Het meest bijzondere en bizarre nog wel is dat men aan de populistische kant lijkt staan te popelen om de westerse dominantie op het wereldtoneel op te geven. Daar kan ik met mijn pet toch echt niet bij. En dat allemaal omdat men zich bang heeft laten maken voor migranten en "links".quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mee eens, de EU kan uitgroeien tot een dominante macht op het wereldtoneel.
Het probleem is dat we onze eigen grootste vijand zijn. Er waait een eurosceptische wind over ons continent. Als die de EU omver blaast, dan komt er weinig terecht van die mondiale aspiraties.
Ik denk dat hij niet verder denkt dan dat hij sowieso wel gaat winnen dus dat hij dus makkelijk de meest vreemde complotten en beschuldigingen de wereld in kan slingeren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eigenlijk hangt alles van Trump af. Het kan ook dat hij eieren voor zijn geld kiest omdat het plan in 2020 ook al mislukte. Als hij weer hetzelfde zou proberen bestaat een aanzienlijke kans dat hij in de gevangenis gaat sterven. Dat moet hem toch aan het denken zetten.
Gevangenis is welbeschouwd nog een vraagteken, maar dat hij failliet geprocedeerd wordt als hij verliest is op dit punt een gegeven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet verder denkt dan dat hij sowieso wel gaat winnen dus dat hij dus makkelijk de meest vreemde complotten en beschuldigingen de wereld in kan slingeren.
Hij denkt dat hij onkwetsbaar is.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet verder denkt dan dat hij sowieso wel gaat winnen dus dat hij dus makkelijk de meest vreemde complotten en beschuldigingen de wereld in kan slingeren.
Zeker het artikel in de Atlantic helemaal niet gelezen? Dat wordt er nl gewoon bijvermeld en zegt helemaal niets over het feit of Trump die opmerking nou wel of niet gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is niet het enige. The Atlantic kwam ook al met een verhaal over Trump, die zogenaamd denigrerende en racistische opmerkingen zou hebben gemaakt over een omgekomen Latina soldate, wat betrokkenen ontkennen. Familieleden geven vervolgens zelfs aan dat men op Trump heeft gestemd.
Het valt mij toch wel wat tegen van een gerenommeerde media als The Atlantic dat men zulke dingen zo slecht uitzoekt.
[ twitter ]
Ik heb niet gezegd dat er een bron zou ontbreken, maar dat de claims waar men bij The Atlantic mee is gekomen openlijk worden tegengesproken door verscheidene mensen waaronder de familie van deze omgekomen soldate. Dat wekt natuurlijk vragen op over de waarheid van zo'n verhaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zeker het artikel in de Atlantic helemaal niet gelezen? Dat wordt er nl gewoon bijvermeld![]()
Die familie was helemaal niet bij die meeting aanwezig dus zij kunnen sws niet weten wat Trump wel of niet gezegd heeft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat er een bron zou ontbreken, maar dat de claims waar men bij The Atlantic mee is gekomen openlijk worden tegengesproken door verscheidene mensen waaronder de familie van deze omgekomen soldate. Dat wekt natuurlijk vragen op over de waarheid van zo'n verhaal.
Stel je eens voor dat Harris alle Staten wint die Biden ook heeft gewonnen: 303 kiesmannen. Georgia en Arizona zijn dan in wezen het extra zekerheidje en dus is de winning dan niet afhankelijk van n staat. Dan is Trump kansloos om hertellingen te eisen en om te spreken van fraude.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Harris wint, dan gaat dat sowieso gebeuren. Ongeacht de marge.
Jammer. Abbo gestopt, NYT here I come. Had daar toch al een games abbo voor de dagelijkse Wordle, crossword, en andere spelletjes, dus dan maar een upgrade daar doen.quote:
Meer dan in de rest van de wereld?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:48 schreef Chivaz het volgende:
In een land waar de kosten van levensonderhoud hard zijn gestegen
Het is een waarschuwing om niets geks te doen de komende weken. Geen onthullingen. Bij LA Times is hetzelfde aan de hand.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 19:44 schreef OMG het volgende:
[..]
Jammer. Abbo gestopt, NYT here I come. Had daar toch al een games abbo voor de dagelijkse Wordle, crossword, en andere spelletjes, dus dan maar een upgrade daar doen.
Je hoeft er geen enkele les uit te trekken. Goedkope insinuaties richting migranten uit je reet trekken is vandaag de dag helaas al genoeg voor een serieuze kans op het presidentschap. Een als het 50/50 is betekent dat nog steeds dat je in de helft van de gevallen verliest, lijkt me nogal wiedes dat mensen daar bezorgd over zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:48 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Blijkbaar zijn er een hoop democraten die behoorlijk nerveus zijn over de win kansen van Harris.
Ze zijn bang dat ze haar eigen niet goed heeft weten weg te zetten bij de kiezer en dat is toch essentieel in een campagne.
In een land waar de kosten van levensonderhoud hard zijn gestegen is slechts “Trump is Hitler” roepen niet voldoende om echt te overtuigen.
Hopelijk leren de democraten hier wel een les uit, als een president aan eigen zijde niet capabel is dan moet je op tijd ingrijpen zodat je met een goede frisse kandidaat de verkiezingen in kan.
Ik geef ronduit toe dat een capabele kandidaat Trump van de kaart had geveegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:The news comes after we first reported earlier this week that The Post's editorial board had completed its endorsement of Kamala Harris, but that staffers at the newspaper suspected Bezos was blocking it from publication. And it comes after billionaire Los Angeles Times owner Patrick Soon-Shiong blocked his newspaper from making an endorsement in the race.
De comments op dat opinion artikel ook, inmiddels al 12k sinds dat artikel live is en grotendeels komt het neer op een boel mensen die hun abonnement hebben opgezegd, of dat proberen via de chat maar het blijkbaar daar te druk is om voor een jaar abo de rest van je geld terug te krijgen. Wacht een minuut of zo in de app dan zijn er weet 100+ nieuwe. Maar goed, geniale zakenman die hier achter zit, denk ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 21:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.threads.net/@:oliverdarcy/post/DBjsL01Pifz
[..]
Wel een serieus slap argument wat ze opvoeren; dat het traditie zou zijn, terwijl de traditie van de afgelopen 60 jaar ermee overboord gezet wordt.quote:
Het is sowieso niet consistent met wat ze in 2020 schreven toen ze Biden ondersteunden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel een serieus slap argument wat ze opvoeren, dat het traditie zou zijn, terwijl de traditie van de afgelopen 60 jaar ermee overboord gezet wordt.
In principe zou het trouwens wel mijn voorkeur hebben als kranten geen endorsement geven. Het is 99% van de tijd sowieso duidelijk waar de opinieredactie staat en laten we nou eerlijk zijn, wie stemt op iemand vanwege een endorsement? Laat staan van een krant die Republikeins Amerika nauwelijks leest.
Ach ja, misschien dat het er toe leidt dat er daarmee op termijn wat meer Republikeinen bereid zijn WaPo te lezen al lijkt het me sterk.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:14 schreef OMG het volgende:
[..]
De comments op dat opinion artikel ook, inmiddels al 12k sinds dat artikel live is en grotendeels komt het neer op een boel mensen die hun abonnement hebben opgezegd, of dat proberen via de chat maar het blijkbaar daar te druk is om voor een jaar abo de rest van je geld terug te krijgen. Wacht een minuut of zo in de app dan zijn er weet 100+ nieuwe. Maar goed, geniale zakenman die hier achter zit, denk ik.
Ja, als hij zich er direct mee bemoeid heeft, en dan met name zo laat en heel specifiek, vind ik dat wel echt slecht. Hij zou zelf een opiniestuk moeten schrijven om dat toe te lichten, maar daar ben je natuurlijk geen eigenaar voor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is sowieso niet consistent met wat ze in 2020 schreven toen ze Biden ondersteunden.
Leuk al die redactiestatuten maar uiteindelijk bepaalt zo een miljardair dus heel veel.
Ja die gokt vast op een pardon of wordt de zoveelste idioot die voor Trump gaat brommen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:38 schreef Kijkertje het volgende:
Musk gaat toch gewoon door met zijn $1M-loterij:
[ x ]
Als je oprecht gelovig bent, dan moet je toch juist van dit soort praktijken walgen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:44 schreef AnneX het volgende:
Reli wappies. Biljonairs.Interesante draad.
[ x ]
Zou mooi zijn als een Democratische kiezer wint. Is het trouwens wel een eerlijke loterij, of kiezen ze alleen Republikeins geregistreerde kiezers?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja die gokt vast op een pardon of wordt de zoveelste idioot die voor Trump gaat brommen.
Er zit wss meer achter dan 'random', het zal vast ook weer een bepaalde voordeel opleveren voor Musk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als een Democratische kiezer wint. Is het trouwens wel een eerlijke loterij, of kiezen ze alleen Republikeins geregistreerde kiezers?
Eerlijk is eerlijk, ik kan mij niet voorstellen dat het endorsementsysteem geen bribery in de kaart speelt.quote:
1 miljoen is voor Musk echt helemaal niks. Op een vermogen van 100 miljard is dat 0.001% (en hij is nog veel meer waard). Op een vermogen van een ton zou dat gelijk staan aan 1 euro en eigenlijk nog minder, want voor iemand met een vermogen van een ton heeft die ene euro meer relatieve waarde.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zit wss meer achter dan 'random', het zal vast ook weer een bepaalde voordeel opleveren voor Musk.
Ja, maar of ie het nu geeft aan een compleet random iemand, of iemand met een YT-kanaal, daar zit nogal een verschil in. Dat terwijl ik vaak op dit soort berichten meteen een aantal fans zie springen om te zeggen dat hij helemaal niet rijk is. Want op die manier is die lijst van Forbes eigenlijk een lijst met goedkope paupers.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
1 miljoen is voor Musk echt helemaal niks. Op een vermogen van 100 miljard is dat 0.001% (en hij is nog veel meer waard). Op een vermogen van een ton zou dat gelijk staan aan 1 euro en eigenlijk nog minder, want voor iemand met een vermogen van een ton heeft die ene euro meer relatieve waarde.
Zoals de laatste alinea in het laatste artikel zegt correspondeerde dat ook met mijn beeld van hoezo Bezos WaPo gekocht had. Juist om hun hun gang te kunnen laten gaan:quote:
Pijnlijk en achterlijk om dan toch te zwichten voor Trumps fascisme. Alsof hij Bezos nu ineens een toffe peer vindt ofzo.quote:Baron returned the compliment in his memoir, describing an owner who didn’t interfere with stories and stood up to threats from Trump. “Everything I’ve heard and seen tells me that Bezos honestly believes in an essential role for journalism in a democracy, even if for good reason he has become the searing target of it,” he wrote.
Volgens de nieuwsredactie van ... *drumroll* ... WaPo, kwam het van Bezos zelf:quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:47 schreef Korenfok het volgende:
Ik denk dat het meer te maken heeft met de uitgever William Lewis, een extreem conservatief wie sinds dec 2023 is aangesteld. Ook is dit de switch van alleen maar zeiken op Biden door te verklaren. Hij bepaalt dus de trump talking points en grote kans hij achter het remmen van de endorsment zit.
quote:The Washington Post says it will not endorse a candidate for president
Publisher William Lewis explained the decision as a return to the newspaper’s roots.
The Washington Post’s publisher announced Friday that it will not make an endorsement in this year’s presidential contest, for the first time in 36 years, or in future presidential races.
The decision, 11 days before an election that most polls show as too close to call, marks the second time this week that a major media organization has declined to issue an endorsement in the race between the Republican nominee, former president Donald Trump, and his Democratic opponent, Vice President Kamala Harris, after years of making such endorsements. Earlier this week, Patrick Soon-Shiong, the billionaire owner of the Los Angeles Times, blocked a planned endorsement of Harris, prompting the resignation of the newspaper’s editorials editor.
An endorsement of Harris had been drafted by Post editorial page staffers but had yet to be published, according to two sources briefed on the sequence of events who spoke on the condition of anonymity because they were not authorized to speak publicly. The decision to no longer publish presidential endorsements was made by The Post’s owner, Amazon founder Jeff Bezos. “This was a Washington Post decision to not endorse, and I would refer you to the publisher’s statement in full,” said Chief Communications Officer Kathy Baird.
“This is cowardice, a moment of darkness that will leave democracy as a casualty. Donald Trump will celebrate this as an invitation to further intimidate The Post’s owner, Jeff Bezos (and other media owners),” former Post executive editor Martin Baron, who led the paper while Trump was president, said in a text message to The Post. “History will mark a disturbing chapter of spinelessness at an institution famed for courage.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Dat lijkt me niet, de Post heeft sinds 2016 niets anders gedaan dan op het orgel slaan over het fascisme van Trump. Trump heeft het al veel langer op Bezos gemunt. Het idee dat een endorsement voor Harris dan de druppel zou zijn slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Daar gaat het niet om. Ik ben ook tegen die endorsements, maar dan wel om de goede redenen en niet omdat de miljardair-eigenaar van een medium ineens op het laatste moment ingrijpt omdat hij ogenschijnlijk bang is voor wraak van de tegenkandidaat.
Het tegen houden slaat nergens op en had beter na of ver voor de verkiezingen nieuw beleid moeten zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, de Post heeft sinds 2016 niets anders gedaan dan op het orgel slaan over het fascisme van Trump. Trump heeft het al veel langer op Bezos gemunt. Het idee dat een endorsement voor Harris dan de druppel zou zijn slaat echt nergens op.
Die Lewis is een extreem conservatief wie de outlet aan het omdraaien is naar neutraal is neutraal over trump meer zeiken over liberalen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens de nieuwsredactie van ... *drumroll* ... WaPo, kwam het van Bezos zelf:
[..]
Eh, er gaat hier qua taal wat mis geloof ik?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 23:38 schreef Korenfok het volgende:
Die
[..]
Die Lewis is een extreem conservatief wie de outlet aan het omdraaien is naar neutraal is neutraal over trump meer zeiken over liberalen.
Ach ja, alles is een samenzwering h. Het kan niet gewoon zo zijn dat de Post al sinds 2016 op geen enkele manier Trumpers heeft gepleased en dat nu ook niet doet. Nee, het moet een bewuste actie zijn om juist jou persoonlijk aan te vallen want als krant moet je 100% achter de twitterati staan die ook hier constant geplaatst worden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 23:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het tegen houden slaat nergens op en had beter na of ver voor de verkiezingen nieuw beleid moeten zijn
Maar goed het gezeik op biden, is nu ook duidelijker wat er gbeeurd. Meer gericht op pleasen van Trumpers.
Dit was wel een goed moment om een "this is the last time we will ever endorse a candidate" statement te doen. Het nu juist niet doen met Trump aan de andere kant is wat mij betreft gewoon dom.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
Prima idee, al die domme endorsements doen niets behalve het betreffende medium belachelijk maken.
Nee, dit is juist ht moment. Je geeft precies aan waarom: "met Trump aan de andere kant". Het niet kiezen van een kant wordt door partisanen gezien als het kiezen van de ndere kant. Van die giftige onzin moeten we af. Dan ga je niet halfslachtig een endorsement eruit poepen omdat het moet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit was wel een goed moment om een "this is the last time we will ever endorse a candidate" statement te doen. Het nu juist niet doen met Trump aan de andere kant is wat mij betreft gewoon dom.
Als je een slechte gewoonte wil afschaffen doe het dan lekker effe op een ander moment.
Waar dan ook weer onmiddelijk gebruik van gemaakt wordt door engerds als Stephen Miller:quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:48 schreef OMG het volgende:
Ik durf ook te wedden dat er 0 abonnees bijkomen van magats wat dat betreft aangezien die de WaPo toch al een extreem links vod vonden.
Het blijft buitengewoon stom, vooral met een fascist als Trump als kandidaat. Dit is niks anders zeggen dan dat de WaPo wel cool is met fascisme.
Het punt op zich heb ik helemaal geen probleem mee, vind het zelfs best prima, maar de timing is uiterst raar. Had dit een jaar geleden gedaan, bij de vorige midterms, weet ik het, maar met minder dan 2 weken te gaan is dit gewoon een enorm rare miljardairs actie en niks anders dan dat.
Hoop dat mensen als Jennifer Robin en Eugene Robinson ergens anders iets leuks gaan doen.
Ik hoop vooral dat meer democratisch en Westers gezinde miljardairs een wat geld steken in tegenmaatregelen. Waarom moet lokale media in de VS gedomineerd zijn door de "conservatieve" Sinclair media, wel bekend van het videootje met een gescripte mening:quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:48 schreef OMG het volgende:
Ik durf ook te wedden dat er 0 abonnees bijkomen van magats wat dat betreft aangezien die de WaPo toch al een extreem links vod vonden.
Het blijft buitengewoon stom, vooral met een fascist als Trump als kandidaat. Dit is niks anders zeggen dan dat de WaPo wel cool is met fascisme.
Het punt op zich heb ik helemaal geen probleem mee, vind het zelfs best prima, maar de timing is uiterst raar. Had dit een jaar geleden gedaan, bij de vorige midterms, weet ik het, maar met minder dan 2 weken te gaan is dit gewoon een enorm rare miljardairs actie en niks anders dan dat.
Hoop dat mensen als Jennifer Robin en Eugene Robinson ergens anders iets leuks gaan doen.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:48 schreef OMG het volgende:
Bedankt voor nog een voorbeeld.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dit is juist ht moment. Je geeft precies aan waarom: "met Trump aan de andere kant". Het niet kiezen van een kant wordt door partisanen gezien als het kiezen van de ndere kant. Van die giftige onzin moeten we af.
Wat is 'gebruik maken' hier? Is er iemand in de wereld die die tweet van Miller leest en denkt "ja, nu ga ik echt voor Trump stemmen"? Rot een eind op man, Ron is gewoon weer in paniekquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar dan ook weer onmiddelijk gebruik van gemaakt wordt door engerds als Stephen Miller:
[ x ]
Lachen joh, maar het klopt natuurlijk gewoon. Vind je Harris weinig en je denkt thuis te blijven of op een 3rd party te stemmen, dan stem je uiteindelijk gewoon voor Trump, hoe centrist of links je ook claimt te zijn. Hetzelfde geldt voor deze endorsements, of in dit geval het plotseling uitblijven hiervan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor nog een voorbeeld.
Ik ben het op zich niet eens met de columnisten dat het een grove fout is niet iemand te endorsen. Maar gezien de omstandigheden is dat wel fout ja. Dat hadden ze na de midterms lekker moeten bepalen als dat hun richting was.quote:
Ach welnee, gaat echt niet gebeuren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 01:59 schreef Origami94 het volgende:
Ben zo HYPED. Het zou zomaar kunnen dat we over een paar weken een van de laatste democraties in de wereld hebben gezien
Het gaat ook helemaal niet om het niet-endorsen. Het gaat om het 11 dagen voor (uitgerekend!) deze verkiezingen niet-endorsen door de eigenaar terwijl de editorial endorsing al klaar lag en het (uitgerekend!) de Washington Post betreft die wat dat betreft een reputatie heeft op te houden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 02:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben het op zich niet eens met de columnisten dat het een grove fout is niet iemand te endorsen. Maar gezien de omstandigheden is dat wel fout ja. Dat hadden ze na de midterms lekker moeten bepalen als dat hun richting was.
Welkom. Hoe gaat het?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 02:20 schreef De_Pel het volgende:
Doe koekoek we zijn gelukkig niet gepolariseerd hier ook.
Z’n gangetje, jou dan?quote:
Best en daar denken de deelnemers zelf heel anders over.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 02:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Z’n gangetje, jou dan?
Als ik het goed begrijp is eigenlijk iedereen in dit topic ofwel een zwakbegaafde communist of een gescoorde fascist?
Die statement van lewis, going back to values of 60s is gewoon puur conservatief gelul.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 01:57 schreef OMG het volgende:
[..]
Lachen joh, maar het klopt natuurlijk gewoon. Vind je Harris weinig en je denkt thuis te blijven of op een 3rd party te stemmen, dan stem je uiteindelijk gewoon voor Trump, hoe centrist of links je ook claimt te zijn. Hetzelfde geldt voor deze endorsements, of in dit geval het plotseling uitblijven hiervan.
Beetje alsof je lekker aan de bar een drankje wegtikt en er een nazi of 2 binnen komen. Worden die er niet per direct uitgezet, sorry joh, maar dan zit je gewoon in een nazi bar. Net zoals dat domme gelul van die Sununu, "ja, fascisme zit er nu ingebakken", maar er geen afstand van doen, dan steun je als persoon en partij een fascist. Zelfde geldt voor het opeens zogezegd neutraal zijn terwijl van de WaPo, had dat 6 maanden, een jaar weet ik het geleden gedaan, niemand, inclusief ikzelf, had er dan wat van gezegd. Nu is het gewoon okay vinden van fascisme, en daar iets van zeggen is helemaal niks giftigs aan. Gewoon de "observeerbare waarheid".
Deze rally en die van Harris in Houston tegelijk is ook bijzonder om te zien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 02:57 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen laat Trump zijn aanhang weer eens uren wachten:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Joe'tje staat er lekker neutraal in, zo te horen.quote:
Mwoah, Bezos is uiteraard wel degelijk strategisch bezig. Hij wil dik geld verdienen aan Trump en buigt het knietje, zoals het toekomstige Amerikaanse oligarchen als hij en Musk betaamt. Dat raam een x aantal jaar later is nog ver in de toekomst.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
En dan heb je WaPo en LATimes die klaarblijkelijk bezit worden door wat laffe miljardairs zonder verder strategisch denken.
Doe even normaal zeg, waarom zou de overheid moeten betalen voor ID? Dat hoeft in Nederland toch ook niet? Bovendien moet je ook in de VS voor van alles en nog wat ID trekken behalve voor het stemmen blijkbaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Joe'tje staat er lekker neutraal in, zo te horen.
Maar goed, voter ID zou uiteindelijk best verplicht kunnen zijn, op het moment dat de overheid de ID's gaat betalen, en de kosten om er voor te zorgen dat iedereen die kan hebben. Dat is nog niet het geval, dus kun je het nog niet verplichten, want dan sluit je simpelweg groepen uit die volgens de wet wl mogen stemmen.
Dure en complexe procedures, plekken om je ID te krijgen die zeker in de minder bewoonde gebieden vaak ver weg zijn, waarmee je al twee forse barrires hebt voor onder meer arme mensen (die er helaas nogal veel zijn) en veel ouderen of mensen met een beperking. Om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg, waarom zou de overheid moeten betalen voor ID? Dat hoeft in Nederland toch ook niet? Bovendien moet je ook in de VS voor van alles en nog wat ID trekken behalve voor het stemmen blijkbaar.
Ik weiger dan ook te geloven dat bepaalde lieden geen ID kunnen regelen.
Dat gebeurt in Nederland wel degelijk voor de mensen die weinig geld hebben.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg, waarom zou de overheid moeten betalen voor ID? Dat hoeft in Nederland toch ook niet?
Bij ons is de sociale zekerheid dan ook zo ingeregeld dat in principe iedereen de mogelijkheid heeft om een ID aan te schaffen (uitzonderingen daargelaten), wat in de VS veel minder vanzelfsprekend isquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg, waarom zou de overheid moeten betalen voor ID? Dat hoeft in Nederland toch ook niet? Bovendien moet je ook in de VS voor van alles en nog wat ID trekken behalve voor het stemmen blijkbaar.
Ik weiger dan ook te geloven dat bepaalde lieden geen ID kunnen regelen.
Ik heb er nog nooit van gehoord, en ik ken ook echt niemand die ooit van deze regeling gebruik heeft gemaakt laat staan dat ze het mij hebben verteld het moment dat ik mijn net op vrije voeten maatje begeleide met het op orde brengen van zijn leven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat gebeurt in Nederland wel degelijk voor de mensen die weinig geld hebben.
Heeft u langer dan 1 jaar een inkomen op bijstandsniveau? Dan kunt u bijzondere bijstand aanvragen voor vergoeding van de kosten van deze producten van de gemeente:
Nederlandse identiteitskaart
Zelfs over je eigen nederland onzin verzinnen om je Amerikaanse maga luchtkasteel logica maar te blijven verdedigen.
Klopt, maar dan moet het wel voor iedereen reel zijn om een foto-ID te hebben (want daar gaat het vooral om). De drempel daarvoor ligt in Nederland gelukkig relatief laag, maar in de VS is dat wel een stuk lastiger. Bij de ongeveer 20 miljoen stemgerechtigde volwassenen zonder zo'n ID zijn er ongetwijfeld ook die dat bewust niet hebben, luiheid, weet ik het wat, maar natuurlijk zijn er daarbij echt wel een heleboel die het gewoon niet kunnen. Vanwege kosten, complexiteit, ver weg moeten reizen, etc.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:51 schreef Mike het volgende:
Aan welke politieke kant je ook staat, we moeten het er toch over eens kunnen zijn dat een ID verplicht zou moeten zijn om te kunnen stemmen?
Dit dus, je kan niet zomaar gaan roepen dat verkiezingen eerlijk verlopen om vervolgens alles eraan te doen om ID niet verplicht te stellen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:51 schreef Mike het volgende:
Aan welke politieke kant je ook staat, we moeten het er toch over eens kunnen zijn dat een ID verplicht zou moeten zijn om te kunnen stemmen?
Hetzelfde geldt voor papieren stemformulieren. Machines zijn niet betrouwbaar en kunnen gemanipuleerd worden.
Het zijn precies de twee dingen die we in Nederland verplicht gesteld hebben omdat we onze verkiezingen zo betrouwbaar mogelijk willen hebben.
Elk land maakt z'n eigen keuzes, maar als je niet aan deze twee voorwaarden voldoet, dan blijft er een zweem van onzekerheid hangen over de uitkomsten van je verkiezingen. En je moet er alles aan doen als overheid om die onzekerheid weg te nemen.
In alle staten in de VS waar je op dit moment een ID nodig hebt om te stemmen, is een rijbewijs voldoende. Is het dan zo moeilijk in de VS om aan een rijbewijs te komen? 87% van de Amerikanen heeft een rijbewijs.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:59 schreef heywoodu het volgende:
Als je foto-ID's gaat verplichten, wat je inderdaad uiteindelijk zou moeten doen, moet je wel eerst zorgen dat die drempels vl lager zijn.
Dat is dus NIET zo simpel. Voorbeeldje (oud artikel, maar nog wel actueel in deze): Miljoenen als James kunnen in VS niet stemmen door strenge wetgeving - https://nos.nl/l/2258044quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:23 schreef Mike het volgende:
[..]
In alle staten in de VS waar je op dit moment een ID nodig hebt om te stemmen, is een rijbewijs voldoende. Is het dan zo moeilijk in de VS om aan een rijbewijs te komen? 87% van de Amerikanen heeft een rijbewijs.
De groep die overblijft zal moeten zorgen dat ze een ID aanschaffen en daar kun je allerlei problemen om verzinnen (het kost tijd, het kost geld, het kost moeite) maar dat is hier in Nederland ook zo en vind ik geen excuus om geen ID te hebben.
Wat dacht je van de buitenlanders die in Nederland verblijven die afhankelijk zijn van de ambassade als ze hun paspoort willen verlengen. Je zou als Marokkaan maar in Maastricht wonen, dan kun je om de zoveel jaar naar Den Haag afreizen om daar vervolgens je zaken te regelen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:23 schreef Mike het volgende:
[..]
In alle staten in de VS waar je op dit moment een ID nodig hebt om te stemmen, is een rijbewijs voldoende. Is het dan zo moeilijk in de VS om aan een rijbewijs te komen? 87% van de Amerikanen heeft een rijbewijs.
De groep die overblijft zal moeten zorgen dat ze een ID aanschaffen en daar kun je allerlei problemen om verzinnen (het kost tijd, het kost geld, het kost moeite) maar dat is hier in Nederland ook zo en vind ik geen excuus om geen ID te hebben.
Mja, alleen de kop al 'door strenge wetgeving'. Het enige dat gevraagd wordt is dat je je kunt legitimeren. Zou er boven een artikel in Nederland ook staan bij verkiezingen dat we zo'n strenge wetgeving hebben?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dus NIET zo simpel. Voorbeeldje (oud artikel, maar nog wel actueel in deze): Miljoenen als James kunnen in VS niet stemmen door strenge wetgeving - https://nos.nl/l/2258044
Voter suppression is helaas gn hoax. Ook niet als je dat hl graag wil. Echt, lees je er eens over in.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Mja, alleen de kop al 'door strenge wetgeving'. Het enige dat gevraagd wordt is dat je je kunt legitimeren. Zou er boven een artikel in Nederland ook staan bij verkiezingen dat we zo'n strenge wetgeving hebben?
Er worden vooral excuses gezocht waarom mensen niet naar een ID op zoek gaan:"Veel mensen weten niet welke formulieren ze moeten invullen. Dan is het makkelijker om te zeggen: laat dat stemmen maar zitten."
Ik snap dat er in de VS problemen zijn die groter zijn dan in Nederland mbt mensen die op straat leven, maar ook voor deze groep is allerlei hulp beschikbaar en de vraag is welk percentage van die mensen uberhaupt geholpen wil worden of heel graag wil gaan stemmen.
In de tijd van het artikel was het ook nog relatief nieuw in veel staten dat je een ID nodig had. We zijn nu 8 jaar verder en er zijn veel initiatieven gekomen om mensen te helpen bij het verkrijgen van een ID. Als je na al die jaren dan nog steeds zonder zit, vraag ik me af hoe graag je zou willen stemmen.
Voor daklozen in de VS is er hulp ja?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Mja, alleen de kop al 'door strenge wetgeving'. Het enige dat gevraagd wordt is dat je je kunt legitimeren. Zou er boven een artikel in Nederland ook staan bij verkiezingen dat we zo'n strenge wetgeving hebben?
Er worden vooral excuses gezocht waarom mensen niet naar een ID op zoek gaan:"Veel mensen weten niet welke formulieren ze moeten invullen. Dan is het makkelijker om te zeggen: laat dat stemmen maar zitten."
Ik snap dat er in de VS problemen zijn die groter zijn dan in Nederland mbt mensen die op straat leven, maar ook voor deze groep is allerlei hulp beschikbaar en de vraag is welk percentage van die mensen uberhaupt geholpen wil worden of heel graag wil gaan stemmen.
In de tijd van het artikel was het ook nog relatief nieuw in veel staten dat je een ID nodig had. We zijn nu 8 jaar verder en er zijn veel initiatieven gekomen om mensen te helpen bij het verkrijgen van een ID. Als je na al die jaren dan nog steeds zonder zit, vraag ik me af hoe graag je zou willen stemmen.
Inderdaad. Het is ook bespottelijk dat dit in twijfel wordt getrokken, je legitimeren voor het stemmen is niet meer dan normaal, overal ter wereld wordt dit gevraagd. De enige reden dat het in Amerika een vermeend issue is, is omdat er het idee heerst dat dit zogenaamd voornamelijk de Democraten stemmen zou kosten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Jawel, dat is het wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voter suppression is helaas gn hoax. Ook niet als je dat hl graag wil. Echt, lees je er eens over in.
Jazeker, ook in de VS is gewoon hulp voor mensen die hulpbehoevend zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Voor daklozen in de VS is er hulp ja?
Ze doen het gewoon voor de lol daar
Voter suppression is een veel uitgebreider onderwerp dan waar we het nu over hadden. Uiteraard moet je waakzaam blijven dat mensen moeten kunnen stemmen als ze dat willen. Dan denk ik bv aan de openingstijden van stembureaus en de beschikbaarheid van een stembureau in je omgeving. Elke poging om het bepaalde gebieden moeilijker te maken om te stemmen omdat daar vooral stemmers van je tegenstander zitten, moet aangepakt worden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voter suppression is helaas gn hoax. Ook niet als je dat hl graag wil. Echt, lees je er eens over in.
Ah, onze grote vriend HowardRoark duikt ook weer eens op in AMV. Heb je inmiddels al een onderzoek gevonden waaruit blijkt dat de economische plannen van Trump beter zijn voor de Amerikaanse economie dan die van Harris?quote:
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:07 schreef Knipoogje het volgende:
Waarom voter ID verplicht stellen als letterlijk amper fraude wordt gepleegd? Alle onderzoeken wijzen uit dat er gewoon geen fraude wordt gepleegd tijdens het stemmen. Een enkele keer hier, een enkele keer daar, verspreid over jaren.
De discussie is verkeerd. "Ja het is heel normaal in andere landen". Tja, in andere landen wordt niet de uiterste beste gedaan om het vooral democratische stemmers zo moeilijk mogelijk te maken.
Again, het is geen probleem. Er wordt geen fraude gepleegd. Dus er hoeft geen verplicht ID te komen. Als het een probleem was, ok, dan moet je daar tegen optreden. De enige reden dat republikeinen een verplicht ID willen is om stemmen moeilijker te maken. Het gaat ze echt niet om veiligere verkiezingen. Het is een gotspe dat men dat meent vol te kunnen houden.
Wat volstrekt gelul is natuurlijk. De enige reden dat men 'geen vertrouwen' heeft is dat de uitslag niet strookt met hun eigen referentiekader en voorkeur, een sentiment dat Trump en tegenwoordig een heel groot deel van de GOP met liefde voedt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.
Het is dan een kleine moeite om ID verplicht te stellen om zo het vertrouwen enigszins terug te winnen.
Ja, en weet je waarom ze dat niet geloven? Omdat Trump z'n verlies weigert te erkennen en z'n aanhangers daarom blijft injecteren met leugens over stembusfraude, met als gevolg dat kiezers radicaliseren en het vertrouwen verliezen in het democratisch proces.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.
Het is dan een kleine moeite om ID verplicht te stellen om zo het vertrouwen enigszins terug te winnen.
Een identiteitsbewijs elders (zoals in Nederland) moet je ook voor betalen, waarom zou deze in de VS dan gratis moeten zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Dom rechts staat voter supression toe te juichen, goh wat een verrassing.
Herindeling van stemdistricten, extreem weinig stembureaus in arme gebieden, gedoe met ID’s. Maar nee hoor, niets aan de hand.
Prima idee, een ID, in een land zonder echt sociaal stelsel is dan een gratis vanuit de overheid verstrekt exemplaar een must en geen gunst. Zonder die voorziening is het verkiezingsvervalsing. Moeilijker is het niet.
Niet relevant, het wantrouwen is er en het is aan de staten om dat vertrouwen terug te winnen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat volstrekt gelul is natuurlijk. De enige reden dat men 'geen vertrouwen' heeft is dat de uitslag niet strookt met hun eigen referentiekader en voorkeur, een sentiment dat Trump en tegenwoordig een heel groot deel van de GOP met liefde voedt.
Dat was het plan vanaf het begin uiteraard. Daarom is Trump en zijn partij in essentie ook fascistisch. Zachtjes aan de stoelpoten van de democratie en het vertrouwen in de instanties zagen tot het te laat is. Rechtstaat, pers, alles ligt onder vuur en wordt continue gevoed.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en weet je waarom ze dat niet geloven? Omdat Trump z'n verlies weigert te erkennen en z'n aanhangers daarom blijft injecteren met leugens over stembusfraude, met als gevolg dat kiezers radicaliseren en het vertrouwen verliezen in het democratisch proces.
Sorry hoor, waarom hebben we dan in Nederland wel een ID-plicht en gebruiken we papier en potlood? Hier is ook nooit grootschalige fraude aangetoond.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:07 schreef Knipoogje het volgende:
Again, het is geen probleem. Er wordt geen fraude gepleegd. Dus er hoeft geen verplicht ID te komen. Als het een probleem was, ok, dan moet je daar tegen optreden. De enige reden dat republikeinen een verplicht ID willen is om stemmen moeilijker te maken. Het gaat ze echt niet om veiligere verkiezingen. Het is een gotspe dat men dat meent vol te kunnen houden.
Daar zijn we het dan wel over eens.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef Mike het volgende:
Ik snap ook niet waarom men er hier met een gestrekt been ingaat als het om dit onderwerp gaat.
Maar dat wil men niet. De republikeinen willen het stemmen moeilijker maken, niet het vertrouwen in het systeem groter. Ze doen immers zelf dag in dag uit alle moeite om het vertrouwen af te breken. ZIJ zijn de reden dat het vertrouwen weg is, "maar wacht, wij hebben de oplossing wel om het vertrouwen terug te winnen". Jaja.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef Mike het volgende:
Ik snap ook niet waarom men er hier met een gestrekt been ingaat als het om dit onderwerp gaat. Het is geen zaak van links of rechts, maar dat je het vertrouwen in het systeem zo groot mogelijk wil maken.
Democratie beschermen door minder democratie en fascisten hun zin geven. Alsof Trump en de GOP over een paar weken een eventuele verlies gaan erkennenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:02 schreef Mike het volgende:
[..]
Voter suppression is een veel uitgebreider onderwerp dan waar we het nu over hadden. Uiteraard moet je waakzaam blijven dat mensen moeten kunnen stemmen als ze dat willen. Dan denk ik bv aan de openingstijden van stembureaus en de beschikbaarheid van een stembureau in je omgeving. Elke poging om het bepaalde gebieden moeilijker te maken om te stemmen omdat daar vooral stemmers van je tegenstander zitten, moet aangepakt worden.
Los daarvan moet je gewoon een ID hebben om te kunnen stemmen, anders raak je de controle kwijt over de verkiezingen. En ondermijn je het vertrouwen in het hele proces, wat kan leiden tot het afnemen van het vertrouwen in de democratie.
In Nederland is genoeg aan te merken. In 2021 konden 50+'ers drie dagen stemmen en 50-'ers maar een dagquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef Mike het volgende:
[..]
Sorry hoor, waarom hebben we dan in Nederland wel een ID-plicht en gebruiken we papier en potlood? Hier is ook nooit grootschalige fraude aangetoond.
Ik snap ook niet waarom men er hier met een gestrekt been ingaat als het om dit onderwerp gaat. Het is geen zaak van links of rechts, maar dat je het vertrouwen in het systeem zo groot mogelijk wil maken.
Zonder ID is het niet moeilijk om op grote schaal te frauderen en is het ook bijna onmogelijk om dat aan te tonen. Zelfs als je niet verwacht dat het gebeurt, moet je de kans gewoon uitsluiten. Met een betrouwbaar systeem wordt het voor een Trump ook veel moeilijker om z'n aanhang op te hitsen.
Dat is geen landelijk beleid.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 10:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat gebeurt in Nederland wel degelijk voor de mensen die weinig geld hebben.
Heeft u langer dan 1 jaar een inkomen op bijstandsniveau? Dan kunt u bijzondere bijstand aanvragen voor vergoeding van de kosten van deze producten van de gemeente:
Nederlandse identiteitskaart
Zelfs over je eigen nederland onzin verzinnen om je Amerikaanse maga luchtkasteel logica maar te blijven verdedigen.
Het is aan kiezers om zich te realiseren dat hun eigen bubbel niet per se representatief is. Er is geen maatregel die daarbij gaat helpen. Je ziet het ook aan alle acties die worden genomen om maar aan te tonen dat b.v. in diepblauwe counties in Arizona zogenaamd fraude zou zijn gepleegd. Geen enkel resultaat. Helpt dat? Natuurlijk niet, mensen zijn overtuigd van hun eigen gelijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet relevant, het wantrouwen is er en het is aan de staten om dat vertrouwen terug te winnen.
“Trust me bro” volstaat simpelweg niet.
Ik zie allerlei zaken in je post staan waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar daar ging de discussie niet over. De vraag was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Mijn antwoord is 'ja', voor anderen is het schijnbaar geen enkel probleem als er geen ID gebruikt wordt. Prima, maar de logica daarvan ontgaat me.quote:
Kijk nou nog eens goed naar wat je schrijft. De discussie was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Iets waar veel landen volmondig 'ja' op zeggen. Maar volgens jou is dat 'de fascisten hun zin geven'. Het is echt een redenering die ik niet kan volgen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:05 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Democratie beschermen door minder democratie en fascisten hun zin geven. Alsof Trump en de GOP over een paar weken een eventuele verlies gaan erkennen
Ja de mensen die een verloren verkiezing niet erkennen en een coup hebben geprobeerd zijn opeens voor betrouwbare verkiezingenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:23 schreef Mike het volgende:
[..]
Kijk nou nog eens goed naar wat je schrijft. De discussie was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Iets waar veel landen volmondig 'ja' op zeggen. Maar volgens jou is dat 'de fascisten hun zin geven'. Het is echt een redenering die ik niet kan volgen.
Je hebt in de VS een behoorlijk grote groep mensen die niet kan aantonen dat ze burger zijn en een nog veel grotere groep die geen photo id heeft. Je kunt wel raden welke groep meer correspondeert met welke partij.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zie allerlei zaken in je post staan waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar daar ging de discussie niet over. De vraag was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Mijn antwoord is 'ja', voor anderen is het schijnbaar geen enkel probleem als er geen ID gebruikt wordt. Prima, maar de logica daarvan ontgaat me.
Ach, ik heb van bepaalde aanhangers begrepen dat Harris ook fascistisch bezig is en dat het een keuze tussen twee zeer slechte opties is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat was het plan vanaf het begin uiteraard. Daarom is Trump en zijn partij in essentie ook fascistisch. Zachtjes aan de stoelpoten van de democratie en het vertrouwen in de instanties zagen tot het te laat is. Rechtstaat, pers, alles ligt onder vuur en wordt continue gevoed.
En daarom lijkt het mij dat Trump gaat winnen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, ik heb van bepaalde aanhangers begrepen dat Harris ook fascistisch bezig is en dat het een keuze tussen twee zeer slechte opties is.
Harris heeft vooral het probleem dat ze de Gen-Z stemmers (they/them) aan het verliezen is door hun standpunten te negeren (blijf het hilarisch vinden dat de alfabet familie aan het optrekken is met de Arabische familie).
Ook dat was de discussie niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja de mensen die een verloren verkiezing niet erkennen en een coup hebben geprobeerd zijn opeens voor betrouwbare verkiezingen
Oneens lol.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Ook dat was de discussie niet.
Ik ben blij met hoe we de verkiezingen in Nederland ingericht hebben. Ik heb zelf sinds 2002 vaak op een stembureau gezeten en voor zover ik het kan beoordelen dat we hier prima verkiezingen, waarbij het vrijwel onmogelijk is (zonder bv een heel stembureau om te kopen) om te frauderen.
Dat gun ik andere landen ook en een van de vereisten daarvoor is wmb een ID-plicht. Dat zou geen politiek onderwerp heet hangijzer moeten zijn en is geen zaak van links of rechts.
'De mensen waar ik het oneens mee ben willen het graag en daarom ben ik er tegen' vind ik een heel matig argument en die houding is totaal niet constructief.
Vanuit slechts 4 accounts is die markt beinvloed met flink wat geld: https://www.wsj.com/finance/betting-election-pro-trump-ad74aa71 / https://archive.is/FaN3kquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:41 schreef raptorix het volgende:
Trump staat nu straatlengtes voor:
https://polymarket.com/ev(...)24?tid=1729658675261
In deze polymarket gaat 2 miljard om, dat is ook voor grote jongens veel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vanuit slechts 4 accounts is die markt beinvloed met flink wat geld: https://www.wsj.com/finance/betting-election-pro-trump-ad74aa71
Voor een Musk is 30 miljoen equivalent aan een paar euro voor normale stervelingen. Ik weet dus niet hoe serieus ik dat zou moeten nemen.
Leuk. Musk had Polymarket laatst gepromootquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:41 schreef raptorix het volgende:
Trump staat nu straatlengtes voor:
https://polymarket.com/ev(...)24?tid=1729658675261
Als er ooit een uitslag komtquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Mike het volgende:
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Normaal gesproken zou je het meeste hebben aan het bekijken van de stemmen die al uitgebracht zijn. Maar ook daar zien analisten zowel een grote voorsprong voor Trump als een grote voorsprong voor Harris in.
1. De resultaten zijn niet te vergelijken met 2020, toen de pandemie volop bezig was grote groepen niet wilden wachten tot de verkiezingsdag met het uitbrengen van hun stem.
2. Stemmen alle geregistreerde Republikeinen wel op Trump of is er een groep die op Harris stemt?
3. Is er dit keer sprake van 'shy Trump voters' of juist 'shy Harris voters'?
4. Er zijn steeds meer mensen die zich Independent noemen. Het vermoeden is dat die groep voor een groter deel op Harris stemt dan op Trump maar is dat ook zo en zo ja, in welke mate?
Met de polls die daarbij een nek-aan-nek race aangeven, zou ik m'n geld op geen enkele uitslag durven zetten.
Dat is totaal verhandeld, maar om percentages te laten verschuiven gaat het er om hoeveel aangeboden wordt in de marge en als je in korte tijd daar wat geld in pompt verschuift de naald gewoon.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
In deze polymarket gaat 2 miljard om, dat is ook voor grote jongens veel.
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk. Musk had Polymarket laatst gepromoot
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
Eens hoor, maar volgens mij is Volume op die website niet handels totaal, maar wat er omgaat, maar moet dat even nakijken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.
Het lijkt me dat het vertrouwen in eerlijke verkiezingen vooral geschaad is door de leugenindoctrinatie door Trump over dit onderwerp. Trump pompt zijn leugens over de verkiezingen (naast zijn andere leugens) continu de samenleving in. En zoals we geleerd hebben van de nazi's: Als je een leugen vaak genoeg herhaalt, gaan de mensen het vanzelf geloven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Overigens, ter aanvulling, de mensen die hun stem uitgebracht hebben worden voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen, waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus eerder kijken naar peilingen dan naar wat een aantal mensen er van maken qua ingestuurde stembiljetten van bepaalde groepen kiezers. Ook ik heb dus geen flauw idee wie er zou winnen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Mike het volgende:
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Normaal gesproken zou je het meeste hebben aan het bekijken van de stemmen die al uitgebracht zijn. Maar ook daar zien analisten zowel een grote voorsprong voor Trump als een grote voorsprong voor Harris in.
1. De resultaten zijn niet te vergelijken met 2020, toen de pandemie volop bezig was grote groepen niet wilden wachten tot de verkiezingsdag met het uitbrengen van hun stem.
2. Stemmen alle geregistreerde Republikeinen wel op Trump of is er een groep die op Harris stemt?
3. Is er dit keer sprake van 'shy Trump voters' of juist 'shy Harris voters'?
4. Er zijn steeds meer mensen die zich Independent noemen. Het vermoeden is dat die groep voor een groter deel op Harris stemt dan op Trump maar is dat ook zo en zo ja, in welke mate?
Met de polls die daarbij een nek-aan-nek race aangeven, zou ik m'n geld op geen enkele uitslag durven zetten.
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oneens lol.
Als het aan De Donald ligt hebben we helemaal geen stembureaus nodig in de wereld. En het is bedoeld om democratische stemmers uit te sluiten
Lastig. Ik denk dat de meeste mensen wel op Harris (willen) stemmen, maar ik verwacht dat Trump wel een plannetje klaar heeft liggen om op de een of andere manier te gaan frauderen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
Ik denk dat de mensen die gestemd hebben vooral hardcore voters zijn met relatief weinig zwevende stemmers.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Overigens, ter aanvulling, dat kijken naar uitgebrachte stemmen is denk ik niet zo heel zinvol. Dat wordt voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus kijken naar peilingen en dan heb ook ik geen flauw idee wie er zou winnen.
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.
Oftewel simpelweg gezegd, niemand weet het. En wedkantoren zijn geen polls.
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Er is gewoon geen redelijk argument tegen stemmen met een ID.
Hot hand fallacy.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?
En jij denkt dat armoede niet bestaat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.
Dit is dan weer een dingetje dat federaal geregeld kan worden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.
De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.
Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:
[ afbeelding ]
Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.
En ook verstandig om het zeer aangeharkte NL niet als de maatstaf te nemen.
Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.
Dus dit is echt een ding.
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En jij denkt dat armoede niet bestaat?
Dat mensen die leven van 50 euro of dollar per week overdreven wordt?
Voor de EU verkiezingen hadden we een compleet boek erbij gekregen met alle ID's uit de EU die geldig waren. En daar zitten ook wel de nodige verschillen in kwaliteit inquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.
De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.
Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:
[ afbeelding ]
Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.
En ook verstandig om het zeer aangeharkte NL niet als de maatstaf te nemen.
Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.
Dus dit is echt een ding.
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?
En wie daarvan heeft de hele drie uur bekeken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
Al bijna 10 miljoen keer bekeken en dat in 7 uurtjes.
In Nederland is er ook steeds minder vertrouwen, gevoed door oa FvD. Terwijl het huidige proces nagenoeg waterdicht is. Het enige wat ik heb kunnen bedenken is het jatten van de kliko met stembiljetten om 9 uur in een buurt die zwaar een bepaalde kant op stemt. En dan nog heb je het over een stem of 1000, die gaan niet een landverschuiving veroorzaken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.
Het is niet goed om verkiezingen te hebben waar een deel van de kiezers het idee heeft dat verkiezingen niet eerlijk verlopen.
Je zou er juist alles aan moeten doen om het vertrouwen in eerlijke verkiezingen zoveel mogelijk te vergroten.
Mee eens.... Een terugtrekking uit de politiek van Trump zou helpen. Die wil juist als het hem zo uitkomt dat vertrouwen ondermijnen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
Je zou er juist alles aan moeten doen om het vertrouwen in eerlijke verkiezingen zoveel mogelijk te vergroten.
Maar waarom dit dan wel en zaken als een minimum loon of abortus niet?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is dan weer een dingetje dat federaal geregeld kan worden.
Dat snap ik, drie uur een podcast luisteren is voor mij ook een beetje teveel. Echter, als je deze samenvatting dan leest, zit daar wat mij betreft nogal veel bevooroordeeldheid in. Het is niet slechts een neutrale weergave van wat er besproken is tussen de twee, waarna je voor jezelf kunt bepalen wat je ervan vindt. Er zit erg veel opinie in van de schrijver van het artikel, waardoor je je kunt afvragen of deze weergave van het gesprek wel correct is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:25 schreef AnneX het volgende:
Lezen / scannen / scrollen gaat mij beter af dan 3 uur luisteren naar het net inhoudelijk gewauwel.
https://www.nbcnews.com/p(...)joe-rogan-rcna177288
Dan kun je je mijns inziens wel afvragen wat nu echt de bedoeling hiervan is.quote:Rogan, a former stand-up comedian and host of “Fear Factor,” has built a robust following as an unlikely political pundit. But his popularity has been coupled with years of mounting criticism — the host has faced accusations that he had spread Covid misinformation, used a racial slur and made antisemitic comments on his show.
Zit er nu bijna 2 uur in...pfffffff.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wie daarvan heeft de hele drie uur bekeken.
Ik denk juist dat ze er slecht uit zou komen. En wel hierom:quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:31 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Zit er nu bijna 2 uur in...pfffffff.
Beetje teleurstellend wel dat Joe hem niet echt aanpakt op z'n gewauwel, terwijl hij genoeg kritiek had op z'n uitspraken in het verleden.
Jammer dat Harris is afgehaakt, ze had waarschijnlijk een hoop uit kunnen halen. Joe heeft genoeg oldschool Dems over de vloer gehad.
Omdat een nationale ID verder geen invloed heeft op het reilen en zeilen in de verschillende staten. Dat geld natuurlijk niet voor minimumloon of abortus.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:33 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar waarom dit dan wel en zaken als een minimum loon of abortus niet?
Dan zie je hier en daar af en toe weer eens "waarom kan in een [vul hier een groot land in] wel de stemmen snel geteld worden en in de VS niet? Fraauddeee!!!" Terwijl dit allemaal gewoon aan de staten wordt geregeld over hoe en waar en wanneer ze stemmen tellen en wat de regels zijn qua early votes, mail-in votes, etc. waar ook jij altijd op lijkt aan te dringen. Prima toch dat iedere staat er soms hele andere regels op na houdt?
Dat hebben die andere 2 zaken ook niet. Een nationaal ID is een paspoort en een stuk duurder om te halen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat een nationale ID verder geen invloed heeft op het reilen en zeilen in de verschillende staten. Dat geld natuurlijk niet voor minimumloon of abortus.
Even afgezien van je persoonlijke voorkeuren (wat iedereen zelf mag weten natuurlijk)...Benny Johnson wordt betaald door Russia Today en zijn werkgever is hiervoor aangeklaagd en zijn evenknie Timmeh Pool is hierom al gestopt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk juist dat ze er slecht uit zou komen. En wel hierom:
[ x ]
Harris wekt in al haar optredens de indruk dat ze juist dit type politicus is: voorgekauwde bullshit-antwoorden op elke vraag. Op het moment dat ze vanuit zichzelf moet spreken, als mens, gaat het vaak gewoon mis en weet ze zich geen raad. Dan krijg je dat rare zenuwachtige gelach op de vreemdste momenten. Ik vermoed dat ze bij Rogan niet weg zou komen met die standaardantwoorden en dan wordt het gewoon moeilijk.
Naja, jij mag ja vinden. De feiten wijzen uit dat je geen ID nodig hebt voor betrouwbare verkiezingen. Decennia aan onderzoek in de VS en vrijwel 0 fraude. (Bovendien heb je wel degelijk e.e.a. nodig om je te registreren: alle benodigdheden om te bewijzen dat legal US citizen bent).quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zie allerlei zaken in je post staan waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar daar ging de discussie niet over. De vraag was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Mijn antwoord is 'ja', voor anderen is het schijnbaar geen enkel probleem als er geen ID gebruikt wordt. Prima, maar de logica daarvan ontgaat me.
Er is geen fraude, dus geen ID nodig. EInde discussie.Anders graag bronnen met significante fraude.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
*proest*quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.
Het is niet goed om verkiezingen te hebben waar een deel van de kiezers het idee heeft dat verkiezingen niet eerlijk verlopen.
Het ging mij om het fragment uit de post en wat daarin gezegd wordt. Ik zag het op Geenstijl staan. Niet gekeken wie de plaatser ervan is, ik ken hem verder niet. Is ook niet relevant voor mijn post, ik ga niet in op wat de plaatser er zelf over zegt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Even afgezien van je persoonlijke voorkeuren (wat iedereen zelf mag weten natuurlijk)...Benny Johnson wordt betaald door Russia Today en zijn werkgever is hiervoor aangeklaagd en zijn evenknie Timmeh Pool is hierom al gestopt.
Ik zou hem iig niet quoten of hem in mijn algoritme willen hebben. Straks krijg je gezeik omdat je Russische Propaganda helpt verspreiden
https://www.forbes.com/si(...)re-funded-by-russia/
Ja klopt, maar dat heeft ook te maken omdat ze allebei anti-establishment zijn en als een trump bijvoorbeeld over windmolens praat, ja dan heeft Rogan ook wel een mening die in t zelfde paadje past.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:29 schreef Mike het volgende:
Ik ben pas op anderhalf uur in de podcast van Rogan met Trump. Het is best luisterbaar, vooral ook omdat je niet heel vaak een lang gesprek hoort met Trump. Maar het valt me toch wat tegen. Ik snap dat Rogan geen journalist is en het ook niet zijn bedoeling is om lastige vragen te stellen, maar het lijken wel twee vrienden die een biertje aan het drinken zijn...ze zijn het over alles eens.
Waarom heeft Nederland een leger, we zijn toch niet in oorlog??quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er is geen fraude, dus geen ID nodig. EInde discussie.Anders graag bronnen met significante fraude.
Vergeet niet dat mensen met dezelfde denkbeelden als jij het vertrouwen ondermijnd hebben dat jij nu als argument gebruikt om ID te promoten. Zie je zelf niet in wat voor circulair redeneren dit is?
Geen idee, misschien hetzelfde wat we hier in Europa hebben? Belgische ID en Nederlandse ID zijn nagenoeg identiek.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:56 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat hebben die andere 2 zaken ook niet. Een nationaal ID is een paspoort en een stuk duurder om te halen.
Maar goed, even voor de sake of argument, hoe zie je een nationaal ID dat geen paspoort is precies voor je?
Dat zie je toch fout. Trump = een van de belangrijkste figuren in het Amerikaanse establishment.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:45 schreef Droopie het volgende:
klopt, maar dat heeft ook te maken omdat ze allebei anti-establishment zijn
Nee. Daarom voter registration, en dat ze om de 10 jaar een volkstelling doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:59 schreef zalkc het volgende:
(ik mag toch hopen dat ze iets van een burgerlijke stand hebben)
Ergens had ik op een wat uitgebreider antwoord gehoopt. Het hele stemgebeuren ligt nu bij de staten, iets waar jij, en een boel aan de rechterkant altijd voor lijken te argumenteren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geen idee, misschien hetzelfde wat we hier in Europa hebben? Belgische ID en Nederlandse ID zijn nagenoeg identiek.
Omdat je zoals bijna altijd weer onnozel doet maar weer een linkje. Blijkbaar tast extreem-rechts gedachtegoed het zoekvermogen aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een identiteitsbewijs elders (zoals in Nederland) moet je ook voor betalen, waarom zou deze in de VS dan gratis moeten zijn?
Dit gaat over de aanvraag voor een identiteitsbewijs voor thuiswonende kinderen tot 17 jaar. En zoals je zelf wel zult weten mogen kinderen niet stemmen. Het ontgaat mij dus wat je hiermee probeert aan te tonen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Omdat je zoals bijna altijd weer onnozel doet maar weer een linkje. Blijkbaar tast extreem-rechts gedachtegoed het zoekvermogen aan.
https://meedoeninmontferl(...)itsbewijs-aanvragen/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |