Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk. Musk had Polymarket laatst gepromoot
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
Eens hoor, maar volgens mij is Volume op die website niet handels totaal, maar wat er omgaat, maar moet dat even nakijken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.
Het lijkt me dat het vertrouwen in eerlijke verkiezingen vooral geschaad is door de leugenindoctrinatie door Trump over dit onderwerp. Trump pompt zijn leugens over de verkiezingen (naast zijn andere leugens) continu de samenleving in. En zoals we geleerd hebben van de nazi's: Als je een leugen vaak genoeg herhaalt, gaan de mensen het vanzelf geloven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.
Het is dan een kleine moeite om ID verplicht te stellen om zo het vertrouwen enigszins terug te winnen.
Overigens, ter aanvulling, de mensen die hun stem uitgebracht hebben worden voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen, waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus eerder kijken naar peilingen dan naar wat een aantal mensen er van maken qua ingestuurde stembiljetten van bepaalde groepen kiezers. Ook ik heb dus geen flauw idee wie er zou winnen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Mike het volgende:
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Normaal gesproken zou je het meeste hebben aan het bekijken van de stemmen die al uitgebracht zijn. Maar ook daar zien analisten zowel een grote voorsprong voor Trump als een grote voorsprong voor Harris in.
1. De resultaten zijn niet te vergelijken met 2020, toen de pandemie volop bezig was grote groepen niet wilden wachten tot de verkiezingsdag met het uitbrengen van hun stem.
2. Stemmen alle geregistreerde Republikeinen wel op Trump of is er een groep die op Harris stemt?
3. Is er dit keer sprake van 'shy Trump voters' of juist 'shy Harris voters'?
4. Er zijn steeds meer mensen die zich Independent noemen. Het vermoeden is dat die groep voor een groter deel op Harris stemt dan op Trump maar is dat ook zo en zo ja, in welke mate?
Met de polls die daarbij een nek-aan-nek race aangeven, zou ik m'n geld op geen enkele uitslag durven zetten.
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oneens lol.
Als het aan De Donald ligt hebben we helemaal geen stembureaus nodig in de wereld. En het is bedoeld om democratische stemmers uit te sluiten
Lastig. Ik denk dat de meeste mensen wel op Harris (willen) stemmen, maar ik verwacht dat Trump wel een plannetje klaar heeft liggen om op de een of andere manier te gaan frauderen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
Ik denk dat de mensen die gestemd hebben vooral hardcore voters zijn met relatief weinig zwevende stemmers.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Overigens, ter aanvulling, dat kijken naar uitgebrachte stemmen is denk ik niet zo heel zinvol. Dat wordt voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus kijken naar peilingen en dan heb ook ik geen flauw idee wie er zou winnen.
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.
Oftewel simpelweg gezegd, niemand weet het. En wedkantoren zijn geen polls.
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Er is gewoon geen redelijk argument tegen stemmen met een ID.
Hot hand fallacy.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Er is gewoon geen redelijk argument tegen stemmen met een ID.
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?
En jij denkt dat armoede niet bestaat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.
Dit is dan weer een dingetje dat federaal geregeld kan worden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.
De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.
Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:
[ afbeelding ]
Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.
En ook verstandig om het zeer aangeharkte NL niet als de maatstaf te nemen.
Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.
Dus dit is echt een ding.
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En jij denkt dat armoede niet bestaat?
Dat mensen die leven van 50 euro of dollar per week overdreven wordt?
Voor de EU verkiezingen hadden we een compleet boek erbij gekregen met alle ID's uit de EU die geldig waren. En daar zitten ook wel de nodige verschillen in kwaliteit inquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.
De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.
Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:
[ afbeelding ]
Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.
En ook verstandig om het zeer aangeharkte NL niet als de maatstaf te nemen.
Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.
Dus dit is echt een ding.
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?
En wie daarvan heeft de hele drie uur bekeken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
Al bijna 10 miljoen keer bekeken en dat in 7 uurtjes.
In Nederland is er ook steeds minder vertrouwen, gevoed door oa FvD. Terwijl het huidige proces nagenoeg waterdicht is. Het enige wat ik heb kunnen bedenken is het jatten van de kliko met stembiljetten om 9 uur in een buurt die zwaar een bepaalde kant op stemt. En dan nog heb je het over een stem of 1000, die gaan niet een landverschuiving veroorzaken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.
Het is niet goed om verkiezingen te hebben waar een deel van de kiezers het idee heeft dat verkiezingen niet eerlijk verlopen.
Je zou er juist alles aan moeten doen om het vertrouwen in eerlijke verkiezingen zoveel mogelijk te vergroten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |