abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215380501
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Leuk. Musk had Polymarket laatst gepromoot
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215380503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.
pi_215380509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.
Eens hoor, maar volgens mij is Volume op die website niet handels totaal, maar wat er omgaat, maar moet dat even nakijken.
pi_215380515
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.
Het is dan een kleine moeite om ID verplicht te stellen om zo het vertrouwen enigszins terug te winnen.
Het lijkt me dat het vertrouwen in eerlijke verkiezingen vooral geschaad is door de leugenindoctrinatie door Trump over dit onderwerp. Trump pompt zijn leugens over de verkiezingen (naast zijn andere leugens) continu de samenleving in. En zoals we geleerd hebben van de nazi's: Als je een leugen vaak genoeg herhaalt, gaan de mensen het vanzelf geloven.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_215380517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Mike het volgende:
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Normaal gesproken zou je het meeste hebben aan het bekijken van de stemmen die al uitgebracht zijn. Maar ook daar zien analisten zowel een grote voorsprong voor Trump als een grote voorsprong voor Harris in.

1. De resultaten zijn niet te vergelijken met 2020, toen de pandemie volop bezig was grote groepen niet wilden wachten tot de verkiezingsdag met het uitbrengen van hun stem.

2. Stemmen alle geregistreerde Republikeinen wel op Trump of is er een groep die op Harris stemt?

3. Is er dit keer sprake van 'shy Trump voters' of juist 'shy Harris voters'?

4. Er zijn steeds meer mensen die zich Independent noemen. Het vermoeden is dat die groep voor een groter deel op Harris stemt dan op Trump maar is dat ook zo en zo ja, in welke mate?

Met de polls die daarbij een nek-aan-nek race aangeven, zou ik m'n geld op geen enkele uitslag durven zetten.
Overigens, ter aanvulling, de mensen die hun stem uitgebracht hebben worden voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen, waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus eerder kijken naar peilingen dan naar wat een aantal mensen er van maken qua ingestuurde stembiljetten van bepaalde groepen kiezers. Ook ik heb dus geen flauw idee wie er zou winnen.
pi_215380524
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:39 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Oneens lol.

Als het aan De Donald ligt hebben we helemaal geen stembureaus nodig in de wereld. En het is bedoeld om democratische stemmers uit te sluiten
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Er is gewoon geen redelijk argument tegen stemmen met een ID.
pi_215380535
quote:

[..]
Lastig. Ik denk dat de meeste mensen wel op Harris (willen) stemmen, maar ik verwacht dat Trump wel een plannetje klaar heeft liggen om op de een of andere manier te gaan frauderen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_215380546
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Overigens, ter aanvulling, dat kijken naar uitgebrachte stemmen is denk ik niet zo heel zinvol. Dat wordt voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus kijken naar peilingen en dan heb ook ik geen flauw idee wie er zou winnen.
Ik denk dat de mensen die gestemd hebben vooral hardcore voters zijn met relatief weinig zwevende stemmers.
Overigens weet ik niet of het hier al gepost was, maar interessant stuk over manipulatie door kant van Musk:
https://www.404media.co/t(...)h-opposing-messages/
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:02:55 #259
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380554
quote:

[..]
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.

Oftewel simpelweg gezegd, niemand weet het. En wedkantoren zijn geen polls. En de meeste gokken op Trump
pi_215380569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:02 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.

Oftewel simpelweg gezegd, niemand weet het. En wedkantoren zijn geen polls.
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:09:57 #261
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380601
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:11:07 #262
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380609
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.
Hot hand fallacy.

Daarnaast wordt het gepromoot door Musk. Dus die bias ligt er ook nog op
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:19:41 #263
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215380638
quote:

[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.

De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.

Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:

Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.

En ook verstandig om het zeer aangeharkte NL niet als de maatstaf te nemen.

Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.

Dus dit is echt een ding.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_215380806
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:50:26 #265
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380817
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.
En jij denkt dat armoede niet bestaat?

Dat mensen die leven van 50 euro of dollar per week overdreven wordt?
pi_215380848
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.

De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.

Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:

[ afbeelding ]

Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.

Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.

Dit is dan weer een dingetje dat federaal geregeld kan worden.
pi_215380851
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En jij denkt dat armoede niet bestaat?

Dat mensen die leven van 50 euro of dollar per week overdreven wordt?
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:59:19 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215380858
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Voor de EU verkiezingen hadden we een compleet boek erbij gekregen met alle ID's uit de EU die geldig waren. En daar zitten ook wel de nodige verschillen in kwaliteit in ;)

Ik vind eigenlijk de voter registration een groter probleem. En ik snap wel dat niemand er op zit wachten om het nog ingewikkelder te maken. Stuur gewoon een kiezerskaart naar elke inwoner die ingeschreven staat op een adres (ik mag toch hopen dat ze iets van een burgerlijke stand hebben), en laat ze stemmen op vertoon van een photo ID die je makkelijk kunt ophalen bij je gemeente.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:00:15 #269
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215380863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215380896
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:00 schreef zalkc het volgende:

[..]
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.
Het is niet goed om verkiezingen te hebben waar een deel van de kiezers het idee heeft dat verkiezingen niet eerlijk verlopen.
Je zou er juist alles aan moeten doen om het vertrouwen in eerlijke verkiezingen zoveel mogelijk te vergroten.
pi_215380899

Al bijna 10 miljoen keer bekeken en dat in 7 uurtjes.
pi_215380939
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:

Al bijna 10 miljoen keer bekeken en dat in 7 uurtjes.
En wie daarvan heeft de hele drie uur bekeken. :')
pi_215380941
Kan mij voorstellen. Politiek- inhoudelijk ook erg sterk.
Een fragment:
P.S. ondertussen lopen voters weg uit de ijskoude hangar na DRIE uur wachten op zijn verschijning. Respect of minachting.
twitter
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:16:52 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215380949
quote:

[..]
Het is niet goed om verkiezingen te hebben waar een deel van de kiezers het idee heeft dat verkiezingen niet eerlijk verlopen.
Je zou er juist alles aan moeten doen om het vertrouwen in eerlijke verkiezingen zoveel mogelijk te vergroten.
In Nederland is er ook steeds minder vertrouwen, gevoed door oa FvD. Terwijl het huidige proces nagenoeg waterdicht is. Het enige wat ik heb kunnen bedenken is het jatten van de kliko met stembiljetten om 9 uur in een buurt die zwaar een bepaalde kant op stemt. En dan nog heb je het over een stem of 1000, die gaan niet een landverschuiving veroorzaken.

Als mensen wantrouwen in verkiezingen hebben omdat hun favoriete partij ze dat verteld, dan kun je daar niks tegen doen. En als je er wel in mee gaat ziet die partij zich in hun gelijk gesterkt, want blijkbaar was het toch niet veilig, moet het dan niet nog veiliger?
pi_215380994
Lezen / scannen / scrollen gaat mij beter af dan 3 uur luisteren naar het níet inhoudelijk gewauwel.
https://www.nbcnews.com/p(...)joe-rogan-rcna177288

Quote:…” As the third hour of the interview approached, Trump said he realized he needed to get to a scheduled rally in Michigan, which he was late for because of the length of the Rogan interview.

“I’ve got to go make a great speech,” Trump said. “And If I’m a little off tonight, I’m going to blame you.”…

Jouw schuld!

[ Bericht 38% gewijzigd door AnneX op 26-10-2024 15:48:03 ]
pi_215381014
quote:

Mee eens.... Een terugtrekking uit de politiek van Trump zou helpen. Die wil juist als het hem zo uitkomt dat vertrouwen ondermijnen.
pi_215381030
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is dan weer een dingetje dat federaal geregeld kan worden.
Maar waarom dit dan wel en zaken als een minimum loon of abortus niet?

Dan zie je hier en daar af en toe weer eens "waarom kan in een [vul hier een groot land in] wel de stemmen snel geteld worden en in de VS niet? Fraauddeee!!!" Terwijl dit allemaal gewoon aan de staten wordt geregeld over hoe en waar en wanneer ze stemmen tellen en wat de regels zijn qua early votes, mail-in votes, etc. waar ook jij altijd op lijkt aan te dringen. Prima toch dat iedere staat er soms hele andere regels op na houdt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215381095
art of the deal = quid pro quo
twitter
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:53:02 #279
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215381153
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:25 schreef AnneX het volgende:
Lezen / scannen / scrollen gaat mij beter af dan 3 uur luisteren naar het níet inhoudelijk gewauwel.
https://www.nbcnews.com/p(...)joe-rogan-rcna177288
Dat snap ik, drie uur een podcast luisteren is voor mij ook een beetje teveel. Echter, als je deze samenvatting dan leest, zit daar wat mij betreft nogal veel bevooroordeeldheid in. Het is niet slechts een neutrale weergave van wat er besproken is tussen de twee, waarna je voor jezelf kunt bepalen wat je ervan vindt. Er zit erg veel opinie in van de schrijver van het artikel, waardoor je je kunt afvragen of deze weergave van het gesprek wel correct is.

Als je de host in een twijfelachtig daglicht gaat zetten in hetzelfde artikel:

quote:
Rogan, a former stand-up comedian and host of “Fear Factor,” has built a robust following as an unlikely political pundit. But his popularity has been coupled with years of mounting criticism — the host has faced accusations that he had spread Covid misinformation, used a racial slur and made antisemitic comments on his show.
Dan kun je je mijns inziens wel afvragen wat nu echt de bedoeling hiervan is.
pi_215381425
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En wie daarvan heeft de hele drie uur bekeken. :')
Zit er nu bijna 2 uur in...pfffffff.
Beetje teleurstellend wel dat Joe hem niet echt aanpakt op z'n gewauwel, terwijl hij genoeg kritiek had op z'n uitspraken in het verleden.

Jammer dat Harris is afgehaakt, ze had waarschijnlijk een hoop uit kunnen halen. Joe heeft genoeg oldschool Dems over de vloer gehad.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:45:29 #281
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215381491
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:31 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]
Zit er nu bijna 2 uur in...pfffffff.
Beetje teleurstellend wel dat Joe hem niet echt aanpakt op z'n gewauwel, terwijl hij genoeg kritiek had op z'n uitspraken in het verleden.

Jammer dat Harris is afgehaakt, ze had waarschijnlijk een hoop uit kunnen halen. Joe heeft genoeg oldschool Dems over de vloer gehad.
Ik denk juist dat ze er slecht uit zou komen. En wel hierom:

twitter

Harris wekt in al haar optredens de indruk dat ze juist dit type politicus is: voorgekauwde bullshit-antwoorden op elke vraag. Op het moment dat ze vanuit zichzelf moet spreken, als mens, gaat het vaak gewoon mis en weet ze zich geen raad. Dan krijg je dat rare zenuwachtige gelach op de vreemdste momenten. Ik vermoed dat ze bij Rogan niet weg zou komen met die standaardantwoorden en dan wordt het gewoon moeilijk.
pi_215381545
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:33 schreef OMG het volgende:

[..]
Maar waarom dit dan wel en zaken als een minimum loon of abortus niet?

Dan zie je hier en daar af en toe weer eens "waarom kan in een [vul hier een groot land in] wel de stemmen snel geteld worden en in de VS niet? Fraauddeee!!!" Terwijl dit allemaal gewoon aan de staten wordt geregeld over hoe en waar en wanneer ze stemmen tellen en wat de regels zijn qua early votes, mail-in votes, etc. waar ook jij altijd op lijkt aan te dringen. Prima toch dat iedere staat er soms hele andere regels op na houdt?
Omdat een nationale ID verder geen invloed heeft op het reilen en zeilen in de verschillende staten. Dat geld natuurlijk niet voor minimumloon of abortus.
pi_215381587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat een nationale ID verder geen invloed heeft op het reilen en zeilen in de verschillende staten. Dat geld natuurlijk niet voor minimumloon of abortus.
Dat hebben die andere 2 zaken ook niet. Een nationaal ID is een paspoort en een stuk duurder om te halen.

Maar goed, even voor de sake of argument, hoe zie je een nationaal ID dat geen paspoort is precies voor je?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215381885
Voortbordurend op mijn vorige post over welke poppetjes een eventueel tweede Trump-kabinet gaan vormen:

twitter

Vorige keer had je figuren zoals Kelly, Mattis en Tillerson die Trump in toom probeerden te houden. Zo wilde Trump eigenlijk met scherp schieten op BLM-demonstranten. Maar Esper wist hem daarvan te weerhouden.

Maar hij zal zich straks omringen met loyalisten en hielenlikkers. Die zullen Trump niet proberen in bedwang te hebben, en de kans is groot dat een aantal minstens zo radicaal en gek is als Trump zelf.

En dan heb je nog de Project 2025-figuren die staan te popelen om een rol van betekenis te spelen. Trump ontkent dat hij met die lui samenwerkt. Dat zal best, maar hem zal ongetwijfeld worden ingeluisterd om met een paar van die types in zee te gaan. Want loyaal zijn ze wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:52:11 #285
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215382003
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk juist dat ze er slecht uit zou komen. En wel hierom:

[ x ]

Harris wekt in al haar optredens de indruk dat ze juist dit type politicus is: voorgekauwde bullshit-antwoorden op elke vraag. Op het moment dat ze vanuit zichzelf moet spreken, als mens, gaat het vaak gewoon mis en weet ze zich geen raad. Dan krijg je dat rare zenuwachtige gelach op de vreemdste momenten. Ik vermoed dat ze bij Rogan niet weg zou komen met die standaardantwoorden en dan wordt het gewoon moeilijk.
Even afgezien van je persoonlijke voorkeuren (wat iedereen zelf mag weten natuurlijk)...Benny Johnson wordt betaald door Russia Today en zijn werkgever is hiervoor aangeklaagd en zijn evenknie Timmeh Pool is hierom al gestopt.

Ik zou hem iig niet quoten of hem in mijn algoritme willen hebben. Straks krijg je gezeik omdat je Russische Propaganda helpt verspreiden :o

https://www.forbes.com/si(...)re-funded-by-russia/
pi_215382009
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:21 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik zie allerlei zaken in je post staan waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar daar ging de discussie niet over. De vraag was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Mijn antwoord is 'ja', voor anderen is het schijnbaar geen enkel probleem als er geen ID gebruikt wordt. Prima, maar de logica daarvan ontgaat me.
Naja, jij mag ja vinden. De feiten wijzen uit dat je geen ID nodig hebt voor betrouwbare verkiezingen. Decennia aan onderzoek in de VS en vrijwel 0 fraude. (Bovendien heb je wel degelijk e.e.a. nodig om je te registreren: alle benodigdheden om te bewijzen dat legal US citizen bent).
Dus het voelt wellicht onbetrouwbaar. Het is het niet. Facts over Feelings in discussies als deze. Feelings over facts is meer iets voor als je in het stemhokje staat.

Ik zou eerder stemmachines (hackbaar), de kandidatenlijst (republikeinen hebben er een handje van om mensen met dezelfde naam als de democratische kandidaat aan te melden en te hopen dat er een hoop voters niet opletten, want zo rollen ze) en het uiteindelijke tellen (ook hier doen de republikeinen van alles om zweem van onbetrouwbaarheid te geven: tellen alleen op verkiezingsdag, stop the count protesten organiseren, kortom zoveel chaos creeren e.d.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 26-10-2024 18:13:14 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215382027
quote:

[..]
Er is geen fraude, dus geen ID nodig. EInde discussie.Anders graag bronnen met significante fraude.
Vergeet niet dat mensen met dezelfde denkbeelden als jij het vertrouwen ondermijnd hebben dat jij nu als argument gebruikt om ID te promoten. Zie je zelf niet in wat voor circulair redeneren dit is?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215382120
quote:

[..]
*proest* :')
Hoe krijg uitgerekend jij dit uit je toetsenbord man.
What Would Goku Do
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:12:39 #289
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215382126
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:52 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Even afgezien van je persoonlijke voorkeuren (wat iedereen zelf mag weten natuurlijk)...Benny Johnson wordt betaald door Russia Today en zijn werkgever is hiervoor aangeklaagd en zijn evenknie Timmeh Pool is hierom al gestopt.

Ik zou hem iig niet quoten of hem in mijn algoritme willen hebben. Straks krijg je gezeik omdat je Russische Propaganda helpt verspreiden :o

https://www.forbes.com/si(...)re-funded-by-russia/
Het ging mij om het fragment uit de post en wat daarin gezegd wordt. Ik zag het op Geenstijl staan. Niet gekeken wie de plaatser ervan is, ik ken hem verder niet. Is ook niet relevant voor mijn post, ik ga niet in op wat de plaatser er zelf over zegt. :)
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:29:44 #290
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215382263
Ik ben pas op anderhalf uur in de podcast van Rogan met Trump. Het is best luisterbaar, vooral ook omdat je niet heel vaak een lang gesprek hoort met Trump. Maar het valt me toch wat tegen. Ik snap dat Rogan geen journalist is en het ook niet zijn bedoeling is om lastige vragen te stellen, maar het lijken wel twee vrienden die een biertje aan het drinken zijn...ze zijn het over alles eens.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215382381
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:29 schreef Mike het volgende:
Ik ben pas op anderhalf uur in de podcast van Rogan met Trump. Het is best luisterbaar, vooral ook omdat je niet heel vaak een lang gesprek hoort met Trump. Maar het valt me toch wat tegen. Ik snap dat Rogan geen journalist is en het ook niet zijn bedoeling is om lastige vragen te stellen, maar het lijken wel twee vrienden die een biertje aan het drinken zijn...ze zijn het over alles eens.
Ja klopt, maar dat heeft ook te maken omdat ze allebei anti-establishment zijn en als een trump bijvoorbeeld over windmolens praat, ja dan heeft Rogan ook wel een mening die in t zelfde paadje past.

Nu geloof ik echt wel dat bv vogels niet blij worden van windmolens. Maar die dingen pleuren echt niet na 10 jaar uit elkaar door de roest op een berg dode vogels :')
Hell To The Liars
pi_215382390
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Er is geen fraude, dus geen ID nodig. EInde discussie.Anders graag bronnen met significante fraude.
Vergeet niet dat mensen met dezelfde denkbeelden als jij het vertrouwen ondermijnd hebben dat jij nu als argument gebruikt om ID te promoten. Zie je zelf niet in wat voor circulair redeneren dit is?
Waarom heeft Nederland een leger, we zijn toch niet in oorlog??
pi_215382398
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:56 schreef OMG het volgende:

[..]
Dat hebben die andere 2 zaken ook niet. Een nationaal ID is een paspoort en een stuk duurder om te halen.

Maar goed, even voor de sake of argument, hoe zie je een nationaal ID dat geen paspoort is precies voor je?
Geen idee, misschien hetzelfde wat we hier in Europa hebben? Belgische ID en Nederlandse ID zijn nagenoeg identiek.
pi_215382524
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:45 schreef Droopie het volgende:
klopt, maar dat heeft ook te maken omdat ze allebei anti-establishment zijn
Dat zie je toch fout. Trump = een van de belangrijkste figuren in het Amerikaanse establishment.
Plus hij wil dé belangrijkste figuur worden binnenkort
pi_215382534

Met die fraude valt het echt wel mee in Amerika ;)
Hell To The Liars
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:12:37 #296
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215382584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:59 schreef zalkc het volgende:
(ik mag toch hopen dat ze iets van een burgerlijke stand hebben)
Nee. Daarom voter registration, en dat ze om de 10 jaar een volkstelling doen.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_215383023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geen idee, misschien hetzelfde wat we hier in Europa hebben? Belgische ID en Nederlandse ID zijn nagenoeg identiek.
Ergens had ik op een wat uitgebreider antwoord gehoopt. Het hele stemgebeuren ligt nu bij de staten, iets waar jij, en een boel aan de rechterkant altijd voor lijken te argumenteren.

Wanneer je over iets als "eerlijke verkiezingen" begint, dan ben ik het met je eens dat dat het geval zou moeten zijn. Als je daar zaken als ID's, en in dit geval een nationaal ID, bij haalt dan zou je daar toch ook alles eerlijk en fair willen laten verlopen, nietwaar?

En dat is waar nou dat hele "wAaRoM iS nIeT oVeRaL eEn Id VeRpLiChT?!" wat door sommige posters geroepen wordt zo suf is. Een paar voorbeelden, en helemaal niet toepasbaar over het hele land en voor iedereen, maar zoals gezegd wat voorbeelden. Naast dat er trouwens helemaal geen fraude op grote schaal plaatsvindt, maar dat laten we voor wat het is.

Ik mag niet stemmen, maar heb uiteraard wel een rijbewijs (wat ook een ID is). Ik werk vanuit huis en de dichtstbijzijnde BMV is zo'n 10 minuten rijden. Toen ik een paar jaar geleden nog iedere dag naar een kantoor moest was de dichtstbijzijnde van daar dezelfde BMV locatie, maar dan op 15 minuten rijden afstand. Voorheen had ik er trouwens 2 die redelijk dichtbij waren.

Nu heb ik een baan waar ik kan komen en gaan wanneer ik wil, dus moet ik m'n rijbewijs vernieuwen, dan ga ik wanneer ik wil. Ben best in een bevoorrechte positie qua werk, BMV locaties etc. Maar dit is echter niet voor iedereen het geval. Een voorbeeld als mijn vrouw bijvoorbeeld, dat bedrijf heeft die hele afdeling iedereen op een bepaald rooster werken. Werknemer 1 neemt pauze van 11 tot 12, werknemer 2 neemt pauze van 12 tot 1, noem maar op. Krijgen hier en daar nog een pauze, maar die is maar 15-30 minuten of zo.

Even terug naar de BMV's. Zo is een BMV hier bijvoorbeeld open van dinsdag tot en met zaterdag. Prima zou je denken, maar de openingstijden zijn op dinsdag van 9am tot 6:30pm, woensdag/donderdag/vrijdag van 9am tot 5pm, en zaterdag van 9am tot 12:30pm. Dicht op zondag en maandag. Voor mij geen probleem, want zoals gezegd kan ik er heen wanneer ik wil, maar in het geval van m'n vrouw is het alleen dinsdag na het werk of een zaterdag. Een afspraak is ook geen garantie, en het is te ver weg om tijdens een lunchpauze een gok te wagen om naar de dichtstbijzijnde te gaan.

En dit is onze situatie, tel daarbij zaken op als mensen zonder auto, mensen die in gebieden wonen waar de dichtstbijzijnde BMV een stuk verder weg is, of omdat het 1 locatie is waar een stuk meer mensen heen moeten omdat het voor hen de dichtstbijzijnde is het daardoor daar een stuk drukker is wordt het hele "het is een hoax, iedereen kan makkelijk een ID halen" verhaal steeds grotere onzin. Technisch gezien zouden ze het moeten kunnen, maar met de huidige opzet is dat helemaal niet het grval.

Daarnaast is de VS natuurlijk een land dat vooral bekend staat om de vele vakantiedagen die iedereen krijgt (/s) en dus ook al heeft iemand een auto en is die persoon in staat om naar de voor hen dichtstbijzijnde locatie te gaan, dan nog is er de kans dat die persoon geen verlof meer overheeft of wat dan ook. Nogmaals, ik bevind me in een bevoorrechte positie waar ik kan komen en gaan wanneer ik wil EN ik heb in totaal een dag of 25 verspreid over een paar potjes waar ik gebruik van kan maken, maar mijn vrouw bijvoorbeeld weer niet. Haar PTO "verdient" ze per X aantal weken, maar verloopt ook op precies diezelfde manier waarop plannen al iets lastiger wordt. Genoeg werkgevers waar je de eerste paar maanden niet eens vrij kan nemen of met wat voor trucjes dan ook werken waardoor werknemers niet veel PTO hebben en / of het niet altijd meteen zomaar gebruikt kan worden. Iemand zou in zo'n geval onbetaald verlof kunnen nemen, maar zoals in de eerdere discussie over minimumloon zijn er genoeg mensen die geen living wage verdienen qua salaris en dus niet in de positie zijn om een dag, of misschien zelfs maar een paar uur, onbetaald weg te blijven, want rekeningen etc.

Het zijn natuurlijk uitzonderingen, maar genoeg mensen hebben wel eens gelezen over BMV locaties die om 1 of andere reden alleen maar op de 3e dinsdag van de maand open zijn of iets dergelijks. Nogmaals, complete uitzondering, maar ze bestaan.

Iets minder een uitzondering zijn gevallen van BMV locaties die gesloten worden zonder dat er nieuwe ergens in de buurt voor in de plaats komt. Wat dan opvallend is is dat dit een deel van de tijd gebeurt in gebieden waar vooral minorities wonen. Mensen die stellen dat voter suppression niet bestaat terwijl dit soort zaken gebeuren, tja, dat is natuurlijk gewoon lachwekkend als het niet zo triest was.

Gelukkig kunnen mensen hier online IDs vernieuwen en tegenwoordig zijn er digitale kiosks die open zijn wanneer de BMV zelf dicht is, dus het is al een beetje makkelijker om een nieuwe aan te vragen, maar er zijn nog steeds scenarios waar iemand in person moet verschijnen. En ook al verhuis je niet dan moet je om de zoveel keer nog steeds zelf verschijnen want het kan niet eeuwig online worden gedaan.

Dus wanneer er over iets als stemmen en ID's wordt gediscussieerd dan is het altijd wel wat flauw dat er totaal geen oplossingen worden bedacht naast het stellen dat iedereen er altijd maar eentje kan halen, genoeg situaties te bedenken waarom het voor tal van mensen een stuk lastiger is.

En ik ben helemaal voor eerlijke verkiezingen, zou graag zelfs zien dat meer mensen naar de stembus gaan, maar als je dan over ID's, of zelfs een nationaal ID, begint, dan zou je daar toch meer moeite in moeten willen steken om dat voor iedereen redelijk gemakkelijk om te halen zou willen maken zou ik denken.

Als dit dan een federaal ding zou zijn of worden, waarom dan niet het aantal BMV's vergroten? Eén BMV per X aantal inwoners zodat mensen downtown niet uren in de rij zitten terwijl ik misschien in 30 minuten klaar benefits? Of iets als een federale zwevende dag hebben die iedere US citizen kan gebruiken voor dit soort zaken en iedere werkgever zou moeten geven? En combinatie van deze dingen? Net zoals ik wel wat zie om election day een federal holiday te maken, want een deel van de mensen stemt niet om dezelfde redenen die ik al eerder heb genoemd waarom ze geen nieuw ID hebben kunnen halen.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:07:14 #298
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215383162
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een identiteitsbewijs elders (zoals in Nederland) moet je ook voor betalen, waarom zou deze in de VS dan gratis moeten zijn?
Omdat je zoals bijna altijd weer onnozel doet maar weer een linkje. Blijkbaar tast extreem-rechts gedachtegoed het zoekvermogen aan.

https://meedoeninmontferl(...)itsbewijs-aanvragen/
pi_215383261
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 20:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Omdat je zoals bijna altijd weer onnozel doet maar weer een linkje. Blijkbaar tast extreem-rechts gedachtegoed het zoekvermogen aan.

https://meedoeninmontferl(...)itsbewijs-aanvragen/
Dit gaat over de aanvraag voor een identiteitsbewijs voor thuiswonende kinderen tot 17 jaar. En zoals je zelf wel zult weten mogen kinderen niet stemmen. Het ontgaat mij dus wat je hiermee probeert aan te tonen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215383364
@Mike Er komen meerdere fragmenten voorbij, waarin trump van het padje is…
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')