Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk. Musk had Polymarket laatst gepromoot
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
Eens hoor, maar volgens mij is Volume op die website niet handels totaal, maar wat er omgaat, maar moet dat even nakijken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zijn communicerende vaten natuurlijk. Genoeg mensen die aan arbitrage doen. Wat overigens de markt nog wel een stuk groter maakt dan die 2 miljard... dat wel.
Het lijkt me dat het vertrouwen in eerlijke verkiezingen vooral geschaad is door de leugenindoctrinatie door Trump over dit onderwerp. Trump pompt zijn leugens over de verkiezingen (naast zijn andere leugens) continu de samenleving in. En zoals we geleerd hebben van de nazi's: Als je een leugen vaak genoeg herhaalt, gaan de mensen het vanzelf geloven.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.
Het is dan een kleine moeite om ID verplicht te stellen om zo het vertrouwen enigszins terug te winnen.
Overigens, ter aanvulling, de mensen die hun stem uitgebracht hebben worden voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen, waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus eerder kijken naar peilingen dan naar wat een aantal mensen er van maken qua ingestuurde stembiljetten van bepaalde groepen kiezers. Ook ik heb dus geen flauw idee wie er zou winnen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Mike het volgende:
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Normaal gesproken zou je het meeste hebben aan het bekijken van de stemmen die al uitgebracht zijn. Maar ook daar zien analisten zowel een grote voorsprong voor Trump als een grote voorsprong voor Harris in.
1. De resultaten zijn niet te vergelijken met 2020, toen de pandemie volop bezig was grote groepen niet wilden wachten tot de verkiezingsdag met het uitbrengen van hun stem.
2. Stemmen alle geregistreerde Republikeinen wel op Trump of is er een groep die op Harris stemt?
3. Is er dit keer sprake van 'shy Trump voters' of juist 'shy Harris voters'?
4. Er zijn steeds meer mensen die zich Independent noemen. Het vermoeden is dat die groep voor een groter deel op Harris stemt dan op Trump maar is dat ook zo en zo ja, in welke mate?
Met de polls die daarbij een nek-aan-nek race aangeven, zou ik m'n geld op geen enkele uitslag durven zetten.
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oneens lol.
Als het aan De Donald ligt hebben we helemaal geen stembureaus nodig in de wereld. En het is bedoeld om democratische stemmers uit te sluiten
Lastig. Ik denk dat de meeste mensen wel op Harris (willen) stemmen, maar ik verwacht dat Trump wel een plannetje klaar heeft liggen om op de een of andere manier te gaan frauderen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja alleen geven alle wedkantoren ook deze odds, denk je dat het rigged is? Wat let je om je spaargeld op Harris in te zetten?
Ik denk dat de mensen die gestemd hebben vooral hardcore voters zijn met relatief weinig zwevende stemmers.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Overigens, ter aanvulling, dat kijken naar uitgebrachte stemmen is denk ik niet zo heel zinvol. Dat wordt voor zover ik weet meegenomen in de likely voter modellen van peilingen waar mensen gevraagd wordt of ze al gestemd hebben. Ik zou dus kijken naar peilingen en dan heb ook ik geen flauw idee wie er zou winnen.
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wedkantoren hedgen natuurlijk hun eigen bets. Gokkers hebben last van de Trump bias en als Trump alsnog wint verlies je veel geld als wedkantoor.
Oftewel simpelweg gezegd, niemand weet het. En wedkantoren zijn geen polls.
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Er is gewoon geen redelijk argument tegen stemmen met een ID.
Hot hand fallacy.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is geen exacte uitkomst maar het is doorgaans een erg goede indicator, ik meen dat het idee van de aandelenmarkt ook ontwikkeld is door een universiteit, volgens mij hebben we het in Nederland ook wel eens gehad een flinke tijd terug.
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg jammer dit, ook democratische stemmers hoe dom en arm ze ook zijn kunnen een ID regelen. En al zouden ze te dom of te arm zijn dan staat het de democraten vrij om iets te organiseren zodat die mensen 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe ID kunnen ophalen.
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Whut? Waar schrijf ik dat ze dom of arm zijn?
En jij denkt dat armoede niet bestaat?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat schrijf ik, het argument is vaak dat mensen niet in staat zijn om een ID te regelen vanwege armoede of andere “omstandigheden”.
Dit is dan weer een dingetje dat federaal geregeld kan worden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.
De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.
Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:
[ afbeelding ]
Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.
En ook verstandig om het zeer aangeharkte NL niet als de maatstaf te nemen.
Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.
Dus dit is echt een ding.
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En jij denkt dat armoede niet bestaat?
Dat mensen die leven van 50 euro of dollar per week overdreven wordt?
Voor de EU verkiezingen hadden we een compleet boek erbij gekregen met alle ID's uit de EU die geldig waren. En daar zitten ook wel de nodige verschillen in kwaliteit inquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een landelijk, toegankelijk foto- Federal ID card nodig, en dat hebben ze niet.
De problematiek is totaal niet te vergelijken met NL waar we europese ID card, rijbewijs hebben die allen vanuit de landelijke overheid komen, zodat elke stembureau medewerker ze herkent.
Dus dan krijg je rommel dat je bv een statelijke ID card hebt, maar daar zit weer geen foto op. Mag je dus niet gebruiken voor stemmen. Krijg je dit soort posters, per staat:
[ afbeelding ]
Inclusief dat dit voor deze staat geld, heb je nog deze ID maar woon je niet meer in die staat -> geouwehoer.
En ook verstandig om het zeer aangeharkte NL niet als de maatstaf te nemen.
Wij hadden deze week een werk uitje, engelse collega kon niet komen, geen passpoort en ook geen centen daarvoor, en bizar lange wachttijd.
Dus dit is echt een ding.
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, ik vind het alleen geen goed argument om dan maar geen ID te eisen om te gaan stemmen.
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vaak is dat ID al getoond bij het registreren, waarom moet je dan 2 keer een ID tonen?
En wie daarvan heeft de hele drie uur bekeken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
Al bijna 10 miljoen keer bekeken en dat in 7 uurtjes.
In Nederland is er ook steeds minder vertrouwen, gevoed door oa FvD. Terwijl het huidige proces nagenoeg waterdicht is. Het enige wat ik heb kunnen bedenken is het jatten van de kliko met stembiljetten om 9 uur in een buurt die zwaar een bepaalde kant op stemt. En dan nog heb je het over een stem of 1000, die gaan niet een landverschuiving veroorzaken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.
Het is niet goed om verkiezingen te hebben waar een deel van de kiezers het idee heeft dat verkiezingen niet eerlijk verlopen.
Je zou er juist alles aan moeten doen om het vertrouwen in eerlijke verkiezingen zoveel mogelijk te vergroten.
Mee eens.... Een terugtrekking uit de politiek van Trump zou helpen. Die wil juist als het hem zo uitkomt dat vertrouwen ondermijnen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
Je zou er juist alles aan moeten doen om het vertrouwen in eerlijke verkiezingen zoveel mogelijk te vergroten.
Maar waarom dit dan wel en zaken als een minimum loon of abortus niet?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is dan weer een dingetje dat federaal geregeld kan worden.
Dat snap ik, drie uur een podcast luisteren is voor mij ook een beetje teveel. Echter, als je deze samenvatting dan leest, zit daar wat mij betreft nogal veel bevooroordeeldheid in. Het is niet slechts een neutrale weergave van wat er besproken is tussen de twee, waarna je voor jezelf kunt bepalen wat je ervan vindt. Er zit erg veel opinie in van de schrijver van het artikel, waardoor je je kunt afvragen of deze weergave van het gesprek wel correct is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:25 schreef AnneX het volgende:
Lezen / scannen / scrollen gaat mij beter af dan 3 uur luisteren naar het níet inhoudelijk gewauwel.
https://www.nbcnews.com/p(...)joe-rogan-rcna177288
Dan kun je je mijns inziens wel afvragen wat nu echt de bedoeling hiervan is.quote:Rogan, a former stand-up comedian and host of “Fear Factor,” has built a robust following as an unlikely political pundit. But his popularity has been coupled with years of mounting criticism — the host has faced accusations that he had spread Covid misinformation, used a racial slur and made antisemitic comments on his show.
Zit er nu bijna 2 uur in...pfffffff.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wie daarvan heeft de hele drie uur bekeken.
Ik denk juist dat ze er slecht uit zou komen. En wel hierom:quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:31 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Zit er nu bijna 2 uur in...pfffffff.
Beetje teleurstellend wel dat Joe hem niet echt aanpakt op z'n gewauwel, terwijl hij genoeg kritiek had op z'n uitspraken in het verleden.
Jammer dat Harris is afgehaakt, ze had waarschijnlijk een hoop uit kunnen halen. Joe heeft genoeg oldschool Dems over de vloer gehad.
Omdat een nationale ID verder geen invloed heeft op het reilen en zeilen in de verschillende staten. Dat geld natuurlijk niet voor minimumloon of abortus.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:33 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar waarom dit dan wel en zaken als een minimum loon of abortus niet?
Dan zie je hier en daar af en toe weer eens "waarom kan in een [vul hier een groot land in] wel de stemmen snel geteld worden en in de VS niet? Fraauddeee!!!" Terwijl dit allemaal gewoon aan de staten wordt geregeld over hoe en waar en wanneer ze stemmen tellen en wat de regels zijn qua early votes, mail-in votes, etc. waar ook jij altijd op lijkt aan te dringen. Prima toch dat iedere staat er soms hele andere regels op na houdt?
Dat hebben die andere 2 zaken ook niet. Een nationaal ID is een paspoort en een stuk duurder om te halen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat een nationale ID verder geen invloed heeft op het reilen en zeilen in de verschillende staten. Dat geld natuurlijk niet voor minimumloon of abortus.
Even afgezien van je persoonlijke voorkeuren (wat iedereen zelf mag weten natuurlijk)...Benny Johnson wordt betaald door Russia Today en zijn werkgever is hiervoor aangeklaagd en zijn evenknie Timmeh Pool is hierom al gestopt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk juist dat ze er slecht uit zou komen. En wel hierom:
[ x ]
Harris wekt in al haar optredens de indruk dat ze juist dit type politicus is: voorgekauwde bullshit-antwoorden op elke vraag. Op het moment dat ze vanuit zichzelf moet spreken, als mens, gaat het vaak gewoon mis en weet ze zich geen raad. Dan krijg je dat rare zenuwachtige gelach op de vreemdste momenten. Ik vermoed dat ze bij Rogan niet weg zou komen met die standaardantwoorden en dan wordt het gewoon moeilijk.
Naja, jij mag ja vinden. De feiten wijzen uit dat je geen ID nodig hebt voor betrouwbare verkiezingen. Decennia aan onderzoek in de VS en vrijwel 0 fraude. (Bovendien heb je wel degelijk e.e.a. nodig om je te registreren: alle benodigdheden om te bewijzen dat legal US citizen bent).quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zie allerlei zaken in je post staan waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar daar ging de discussie niet over. De vraag was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Mijn antwoord is 'ja', voor anderen is het schijnbaar geen enkel probleem als er geen ID gebruikt wordt. Prima, maar de logica daarvan ontgaat me.
Er is geen fraude, dus geen ID nodig. EInde discussie.Anders graag bronnen met significante fraude.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
*proest*quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Veiligheid en vertrouwen, vooral het laatste moet men serieus nemen.
Het is niet goed om verkiezingen te hebben waar een deel van de kiezers het idee heeft dat verkiezingen niet eerlijk verlopen.
Het ging mij om het fragment uit de post en wat daarin gezegd wordt. Ik zag het op Geenstijl staan. Niet gekeken wie de plaatser ervan is, ik ken hem verder niet. Is ook niet relevant voor mijn post, ik ga niet in op wat de plaatser er zelf over zegt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Even afgezien van je persoonlijke voorkeuren (wat iedereen zelf mag weten natuurlijk)...Benny Johnson wordt betaald door Russia Today en zijn werkgever is hiervoor aangeklaagd en zijn evenknie Timmeh Pool is hierom al gestopt.
Ik zou hem iig niet quoten of hem in mijn algoritme willen hebben. Straks krijg je gezeik omdat je Russische Propaganda helpt verspreiden
https://www.forbes.com/si(...)re-funded-by-russia/
Ja klopt, maar dat heeft ook te maken omdat ze allebei anti-establishment zijn en als een trump bijvoorbeeld over windmolens praat, ja dan heeft Rogan ook wel een mening die in t zelfde paadje past.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:29 schreef Mike het volgende:
Ik ben pas op anderhalf uur in de podcast van Rogan met Trump. Het is best luisterbaar, vooral ook omdat je niet heel vaak een lang gesprek hoort met Trump. Maar het valt me toch wat tegen. Ik snap dat Rogan geen journalist is en het ook niet zijn bedoeling is om lastige vragen te stellen, maar het lijken wel twee vrienden die een biertje aan het drinken zijn...ze zijn het over alles eens.
Waarom heeft Nederland een leger, we zijn toch niet in oorlog??quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er is geen fraude, dus geen ID nodig. EInde discussie.Anders graag bronnen met significante fraude.
Vergeet niet dat mensen met dezelfde denkbeelden als jij het vertrouwen ondermijnd hebben dat jij nu als argument gebruikt om ID te promoten. Zie je zelf niet in wat voor circulair redeneren dit is?
Geen idee, misschien hetzelfde wat we hier in Europa hebben? Belgische ID en Nederlandse ID zijn nagenoeg identiek.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:56 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat hebben die andere 2 zaken ook niet. Een nationaal ID is een paspoort en een stuk duurder om te halen.
Maar goed, even voor de sake of argument, hoe zie je een nationaal ID dat geen paspoort is precies voor je?
Dat zie je toch fout. Trump = een van de belangrijkste figuren in het Amerikaanse establishment.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:45 schreef Droopie het volgende:
klopt, maar dat heeft ook te maken omdat ze allebei anti-establishment zijn
Nee. Daarom voter registration, en dat ze om de 10 jaar een volkstelling doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:59 schreef zalkc het volgende:
(ik mag toch hopen dat ze iets van een burgerlijke stand hebben)
Ergens had ik op een wat uitgebreider antwoord gehoopt. Het hele stemgebeuren ligt nu bij de staten, iets waar jij, en een boel aan de rechterkant altijd voor lijken te argumenteren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geen idee, misschien hetzelfde wat we hier in Europa hebben? Belgische ID en Nederlandse ID zijn nagenoeg identiek.
Omdat je zoals bijna altijd weer onnozel doet maar weer een linkje. Blijkbaar tast extreem-rechts gedachtegoed het zoekvermogen aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een identiteitsbewijs elders (zoals in Nederland) moet je ook voor betalen, waarom zou deze in de VS dan gratis moeten zijn?
Dit gaat over de aanvraag voor een identiteitsbewijs voor thuiswonende kinderen tot 17 jaar. En zoals je zelf wel zult weten mogen kinderen niet stemmen. Het ontgaat mij dus wat je hiermee probeert aan te tonen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Omdat je zoals bijna altijd weer onnozel doet maar weer een linkje. Blijkbaar tast extreem-rechts gedachtegoed het zoekvermogen aan.
https://meedoeninmontferl(...)itsbewijs-aanvragen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |