abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:46:55 #226
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215380019
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:07 schreef Knipoogje het volgende:

Again, het is geen probleem. Er wordt geen fraude gepleegd. Dus er hoeft geen verplicht ID te komen. Als het een probleem was, ok, dan moet je daar tegen optreden. De enige reden dat republikeinen een verplicht ID willen is om stemmen moeilijker te maken. Het gaat ze echt niet om veiligere verkiezingen. Het is een gotspe dat men dat meent vol te kunnen houden.
Sorry hoor, waarom hebben we dan in Nederland wel een ID-plicht en gebruiken we papier en potlood? Hier is ook nooit grootschalige fraude aangetoond.

Ik snap ook niet waarom men er hier met een gestrekt been ingaat als het om dit onderwerp gaat. Het is geen zaak van links of rechts, maar dat je het vertrouwen in het systeem zo groot mogelijk wil maken.

Zonder ID is het niet moeilijk om op grote schaal te frauderen en is het ook bijna onmogelijk om dat aan te tonen. Zelfs als je niet verwacht dat het gebeurt, moet je de kans gewoon uitsluiten. Met een betrouwbaar systeem wordt het voor een Trump ook veel moeilijker om z'n aanhang op te hitsen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:50:04 #227
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215380057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef Mike het volgende:
Ik snap ook niet waarom men er hier met een gestrekt been ingaat als het om dit onderwerp gaat.
Daar zijn we het dan wel over eens.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215380083
quote:
Ik snap ook niet waarom men er hier met een gestrekt been ingaat als het om dit onderwerp gaat. Het is geen zaak van links of rechts, maar dat je het vertrouwen in het systeem zo groot mogelijk wil maken.
Maar dat wil men niet. De republikeinen willen het stemmen moeilijker maken, niet het vertrouwen in het systeem groter. Ze doen immers zelf dag in dag uit alle moeite om het vertrouwen af te breken. ZIJ zijn de reden dat het vertrouwen weg is, "maar wacht, wij hebben de oplossing wel om het vertrouwen terug te winnen". Jaja.
Eerst zorgvuldig afbreken en dan de eigen oplossing presenteren. Ga toch weg.

Voter purging, stembureaus sluiten in democratische gebieden, het studenten moeilijk proberen te maken, rijen stimuleren, maar waterflesjes verbieden (maar wel miljoenenloterijtjes toestaan). Het is zo overduidelijk allemaal. De minderheidspartij probeert op alle mogelijke manieren vals te spelen. En daar moet gewoon hard tegen gestreden worden.

Kom daar ook gewoon eerlijk voor uit. En dat doen ze ook regelmatig als er weer een microfoontje openstaat ergens.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:05:08 #229
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380177
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:02 schreef Mike het volgende:

[..]
Voter suppression is een veel uitgebreider onderwerp dan waar we het nu over hadden. Uiteraard moet je waakzaam blijven dat mensen moeten kunnen stemmen als ze dat willen. Dan denk ik bv aan de openingstijden van stembureaus en de beschikbaarheid van een stembureau in je omgeving. Elke poging om het bepaalde gebieden moeilijker te maken om te stemmen omdat daar vooral stemmers van je tegenstander zitten, moet aangepakt worden.

Los daarvan moet je gewoon een ID hebben om te kunnen stemmen, anders raak je de controle kwijt over de verkiezingen. En ondermijn je het vertrouwen in het hele proces, wat kan leiden tot het afnemen van het vertrouwen in de democratie.
Democratie beschermen door minder democratie en fascisten hun zin geven. Alsof Trump en de GOP over een paar weken een eventuele verlies gaan erkennen
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:07:01 #230
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380188
quote:

[..]
Sorry hoor, waarom hebben we dan in Nederland wel een ID-plicht en gebruiken we papier en potlood? Hier is ook nooit grootschalige fraude aangetoond.

Zonder ID is het niet moeilijk om op grote schaal te frauderen en is het ook bijna onmogelijk om dat aan te tonen. Zelfs als je niet verwacht dat het gebeurt, moet je de kans gewoon uitsluiten. Met een betrouwbaar systeem wordt het voor een Trump ook veel moeilijker om z'n aanhang op te hitsen.
In Nederland is genoeg aan te merken. In 2021 konden 50+'ers drie dagen stemmen en 50-'ers maar een dag
pi_215380201
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat gebeurt in Nederland wel degelijk voor de mensen die weinig geld hebben.

Heeft u langer dan 1 jaar een inkomen op bijstandsniveau? Dan kunt u bijzondere bijstand aanvragen voor vergoeding van de kosten van deze producten van de gemeente:

Nederlandse identiteitskaart

Zelfs over je eigen nederland onzin verzinnen om je Amerikaanse maga luchtkasteel logica maar te blijven verdedigen.
Dat is geen landelijk beleid.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:10:51 #232
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380209
Minister Ollongren past procedure briefstemmen aan - https://nos.nl/l/2372831
pi_215380259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niet relevant, het wantrouwen is er en het is aan de staten om dat vertrouwen terug te winnen.
“Trust me bro” volstaat simpelweg niet.
Het is aan kiezers om zich te realiseren dat hun eigen bubbel niet per se representatief is. Er is geen maatregel die daarbij gaat helpen. Je ziet het ook aan alle acties die worden genomen om maar aan te tonen dat b.v. in diepblauwe counties in Arizona zogenaamd fraude zou zijn gepleegd. Geen enkel resultaat. Helpt dat? Natuurlijk niet, mensen zijn overtuigd van hun eigen gelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:21:18 #234
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215380270
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:52 schreef Knipoogje het volgende:

-edit-
Ik zie allerlei zaken in je post staan waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar daar ging de discussie niet over. De vraag was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Mijn antwoord is 'ja', voor anderen is het schijnbaar geen enkel probleem als er geen ID gebruikt wordt. Prima, maar de logica daarvan ontgaat me.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:23:39 #235
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215380287
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Democratie beschermen door minder democratie en fascisten hun zin geven. Alsof Trump en de GOP over een paar weken een eventuele verlies gaan erkennen
Kijk nou nog eens goed naar wat je schrijft. De discussie was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Iets waar veel landen volmondig 'ja' op zeggen. Maar volgens jou is dat 'de fascisten hun zin geven'. Het is echt een redenering die ik niet kan volgen.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:26:03 #236
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380307
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:23 schreef Mike het volgende:

[..]
Kijk nou nog eens goed naar wat je schrijft. De discussie was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Iets waar veel landen volmondig 'ja' op zeggen. Maar volgens jou is dat 'de fascisten hun zin geven'. Het is echt een redenering die ik niet kan volgen.
Ja de mensen die een verloren verkiezing niet erkennen en een coup hebben geprobeerd zijn opeens voor betrouwbare verkiezingen
pi_215380310
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:21 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik zie allerlei zaken in je post staan waar ik het mee eens zou kunnen zijn, maar daar ging de discussie niet over. De vraag was 'heb je ID nodig voor betrouwbare verkiezingen?'. Mijn antwoord is 'ja', voor anderen is het schijnbaar geen enkel probleem als er geen ID gebruikt wordt. Prima, maar de logica daarvan ontgaat me.
Je hebt in de VS een behoorlijk grote groep mensen die niet kan aantonen dat ze burger zijn en een nog veel grotere groep die geen photo id heeft. Je kunt wel raden welke groep meer correspondeert met welke partij.

Dit grafiekje heb ik van wikipedia geplukt waar het percentage Amerikanen zonder geupdated photo ID getoond wordt:

Het is daar wat dat betreft echt heel anders geregeld dan hier, waar iedereen zo'n id heeft. ik zou in principe best voor een of andere photo id zijn, maar als het echt om dit soort aantallen gaat kan ik me wel indenken waarom politici een dergelijke grote groep burgers niet wil belasten voor iets als er uberhaupt geen noemenswaardige aantoonbare fraude gepleegd wordt op basis van een valse identiteit.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-10-2024 13:36:00 ]
pi_215380351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat was het plan vanaf het begin uiteraard. Daarom is Trump en zijn partij in essentie ook fascistisch. Zachtjes aan de stoelpoten van de democratie en het vertrouwen in de instanties zagen tot het te laat is. Rechtstaat, pers, alles ligt onder vuur en wordt continue gevoed.
Ach, ik heb van bepaalde aanhangers begrepen dat Harris ook fascistisch bezig is en dat het een keuze tussen twee zeer slechte opties is.

Harris heeft vooral het probleem dat ze de Gen-Z stemmers (they/them) aan het verliezen is door hun standpunten te negeren (blijf het hilarisch vinden dat de alfabet familie aan het optrekken is met de Arabische familie).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:36:20 #239
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, ik heb van bepaalde aanhangers begrepen dat Harris ook fascistisch bezig is en dat het een keuze tussen twee zeer slechte opties is.

Harris heeft vooral het probleem dat ze de Gen-Z stemmers (they/them) aan het verliezen is door hun standpunten te negeren (blijf het hilarisch vinden dat de alfabet familie aan het optrekken is met de Arabische familie).
En daarom lijkt het mij dat Trump gaat winnen.

Ik durf zelfs te beweren dat Netanyahu te ver gaat zodat hij van de klagende democraten af is en vriend van de show Donald terugkeert
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:37:19 #240
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215380385
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:26 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja de mensen die een verloren verkiezing niet erkennen en een coup hebben geprobeerd zijn opeens voor betrouwbare verkiezingen
Ook dat was de discussie niet.

Ik ben blij met hoe we de verkiezingen in Nederland ingericht hebben. Ik heb zelf sinds 2002 vaak op een stembureau gezeten en voor zover ik het kan beoordelen dat we hier prima verkiezingen, waarbij het vrijwel onmogelijk is (zonder bv een heel stembureau om te kopen) om te frauderen.

Dat gun ik andere landen ook en een van de vereisten daarvoor is wmb een ID-plicht. Dat zou geen politiek onderwerp heet hangijzer moeten zijn en is geen zaak van links of rechts.

'De mensen waar ik het oneens mee ben willen het graag en daarom ben ik er tegen' vind ik een heel matig argument en die houding is totaal niet constructief.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:39:24 #241
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380400
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:37 schreef Mike het volgende:

[..]
Ook dat was de discussie niet.

Ik ben blij met hoe we de verkiezingen in Nederland ingericht hebben. Ik heb zelf sinds 2002 vaak op een stembureau gezeten en voor zover ik het kan beoordelen dat we hier prima verkiezingen, waarbij het vrijwel onmogelijk is (zonder bv een heel stembureau om te kopen) om te frauderen.

Dat gun ik andere landen ook en een van de vereisten daarvoor is wmb een ID-plicht. Dat zou geen politiek onderwerp heet hangijzer moeten zijn en is geen zaak van links of rechts.

'De mensen waar ik het oneens mee ben willen het graag en daarom ben ik er tegen' vind ik een heel matig argument en die houding is totaal niet constructief.
Oneens lol.

Als het aan De Donald ligt hebben we helemaal geen stembureaus nodig in de wereld. En het is bedoeld om democratische stemmers uit te sluiten
pi_215380413
Trump staat nu straatlengtes voor:

https://polymarket.com/ev(...)24?tid=1729658675261
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215380436
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:41 schreef raptorix het volgende:

Vanuit slechts 4 accounts is die markt beinvloed met flink wat geld: https://www.wsj.com/finance/betting-election-pro-trump-ad74aa71 / https://archive.is/FaN3k

Voor een Musk is 30 miljoen equivalent aan een paar euro voor normale stervelingen. Ik weet dus niet hoe serieus ik dat zou moeten nemen.
pi_215380462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vanuit slechts 4 accounts is die markt beinvloed met flink wat geld: https://www.wsj.com/finance/betting-election-pro-trump-ad74aa71

Voor een Musk is 30 miljoen equivalent aan een paar euro voor normale stervelingen. Ik weet dus niet hoe serieus ik dat zou moeten nemen.
In deze polymarket gaat 2 miljard om, dat is ook voor grote jongens veel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:50:12 #245
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215380474
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Normaal gesproken zou je het meeste hebben aan het bekijken van de stemmen die al uitgebracht zijn. Maar ook daar zien analisten zowel een grote voorsprong voor Trump als een grote voorsprong voor Harris in.

1. De resultaten zijn niet te vergelijken met 2020, toen de pandemie volop bezig was grote groepen niet wilden wachten tot de verkiezingsdag met het uitbrengen van hun stem.

2. Stemmen alle geregistreerde Republikeinen wel op Trump of is er een groep die op Harris stemt?

3. Is er dit keer sprake van 'shy Trump voters' of juist 'shy Harris voters'?

4. Er zijn steeds meer mensen die zich Independent noemen. Het vermoeden is dat die groep voor een groter deel op Harris stemt dan op Trump maar is dat ook zo en zo ja, in welke mate?

Met de polls die daarbij een nek-aan-nek race aangeven, zou ik m'n geld op geen enkele uitslag durven zetten.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:50:29 #246
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380476
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:41 schreef raptorix het volgende:

Leuk. Musk had Polymarket laatst gepromoot
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:51:14 #247
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215380484
Inkoppertje voor Harris.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:51:19 #248
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215380485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:50 schreef Mike het volgende:
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Normaal gesproken zou je het meeste hebben aan het bekijken van de stemmen die al uitgebracht zijn. Maar ook daar zien analisten zowel een grote voorsprong voor Trump als een grote voorsprong voor Harris in.

1. De resultaten zijn niet te vergelijken met 2020, toen de pandemie volop bezig was grote groepen niet wilden wachten tot de verkiezingsdag met het uitbrengen van hun stem.

2. Stemmen alle geregistreerde Republikeinen wel op Trump of is er een groep die op Harris stemt?

3. Is er dit keer sprake van 'shy Trump voters' of juist 'shy Harris voters'?

4. Er zijn steeds meer mensen die zich Independent noemen. Het vermoeden is dat die groep voor een groter deel op Harris stemt dan op Trump maar is dat ook zo en zo ja, in welke mate?

Met de polls die daarbij een nek-aan-nek race aangeven, zou ik m'n geld op geen enkele uitslag durven zetten.
Als er ooit een uitslag komt
pi_215380490
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
In deze polymarket gaat 2 miljard om, dat is ook voor grote jongens veel.
Dat is totaal verhandeld, maar om percentages te laten verschuiven gaat het er om hoeveel aangeboden wordt in de marge en als je in korte tijd daar wat geld in pompt verschuift de naald gewoon.
pi_215380493
Wie gaat Trump trouwens naar voren schuiven als bewindslieden in zijn eventuele kabinet, behalve RFK jr en Musk?

Alle gematigde Republikeinen hebben het MAGA-schip immers verlaten. Het wordt een heel ander verhaal dan in 2017.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')