abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:49:00 #201
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_215379114
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Doe even normaal zeg, waarom zou de overheid moeten betalen voor ID? Dat hoeft in Nederland toch ook niet? Bovendien moet je ook in de VS voor van alles en nog wat ID trekken behalve voor het stemmen blijkbaar.
Ik weiger dan ook te geloven dat bepaalde lieden geen ID kunnen regelen.
Bij ons is de sociale zekerheid dan ook zo ingeregeld dat in principe iedereen de mogelijkheid heeft om een ID aan te schaffen (uitzonderingen daargelaten), wat in de VS veel minder vanzelfsprekend is
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:51:49 #202
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215379136
Aan welke politieke kant je ook staat, we moeten het er toch over eens kunnen zijn dat een ID verplicht zou moeten zijn om te kunnen stemmen?

Hetzelfde geldt voor papieren stemformulieren. Machines zijn niet betrouwbaar en kunnen gemanipuleerd worden.

Het zijn precies de twee dingen die we in Nederland verplicht gesteld hebben omdat we onze verkiezingen zo betrouwbaar mogelijk willen hebben.

Elk land maakt z'n eigen keuzes, maar als je niet aan deze twee voorwaarden voldoet, dan blijft er een zweem van onzekerheid hangen over de uitkomsten van je verkiezingen. En je moet er alles aan doen als overheid om die onzekerheid weg te nemen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215379152
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat gebeurt in Nederland wel degelijk voor de mensen die weinig geld hebben.

Heeft u langer dan 1 jaar een inkomen op bijstandsniveau? Dan kunt u bijzondere bijstand aanvragen voor vergoeding van de kosten van deze producten van de gemeente:

Nederlandse identiteitskaart

Zelfs over je eigen nederland onzin verzinnen om je Amerikaanse maga luchtkasteel logica maar te blijven verdedigen.
Ik heb er nog nooit van gehoord, en ik ken ook echt niemand die ooit van deze regeling gebruik heeft gemaakt laat staan dat ze het mij hebben verteld het moment dat ik mijn net op vrije voeten maatje begeleide met het op orde brengen van zijn leven.
Maar desalniettemin is het niet echt relevant. Je moet prioriteiten stellen in het leven en eenmaal in de zoveel jaar een ID regelen is echt niet teveel gevraagd al ben je zo arm als een kerkrat.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:59:17 #204
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215379196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:51 schreef Mike het volgende:
Aan welke politieke kant je ook staat, we moeten het er toch over eens kunnen zijn dat een ID verplicht zou moeten zijn om te kunnen stemmen?
Klopt, maar dan moet het wel voor iedereen reeël zijn om een foto-ID te hebben (want daar gaat het vooral om). De drempel daarvoor ligt in Nederland gelukkig relatief laag, maar in de VS is dat wel een stuk lastiger. Bij de ongeveer 20 miljoen stemgerechtigde volwassenen zonder zo'n ID zijn er ongetwijfeld ook die dat bewust niet hebben, luiheid, weet ik het wat, maar natuurlijk zijn er daarbij echt wel een heleboel die het gewoon niet kunnen. Vanwege kosten, complexiteit, ver weg moeten reizen, etc.

Als je foto-ID's gaat verplichten, wat je inderdaad uiteindelijk zou moeten doen, moet je wel eerst zorgen dat die drempels véél lager zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215379364
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:51 schreef Mike het volgende:

Hetzelfde geldt voor papieren stemformulieren. Machines zijn niet betrouwbaar en kunnen gemanipuleerd worden.

Het zijn precies de twee dingen die we in Nederland verplicht gesteld hebben omdat we onze verkiezingen zo betrouwbaar mogelijk willen hebben.

Elk land maakt z'n eigen keuzes, maar als je niet aan deze twee voorwaarden voldoet, dan blijft er een zweem van onzekerheid hangen over de uitkomsten van je verkiezingen. En je moet er alles aan doen als overheid om die onzekerheid weg te nemen.
Dit dus, je kan niet zomaar gaan roepen dat verkiezingen eerlijk verlopen om vervolgens alles eraan te doen om ID niet verplicht te stellen.
Ik vind dat op z’n zachtst gezegd verdacht. En als het om de kosten van ID zouden gaan dan zou ik zeggen maak het dan maar gratis hoe belachelijk ik dat ook vind.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:23:10 #206
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215379393
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:59 schreef heywoodu het volgende:

Als je foto-ID's gaat verplichten, wat je inderdaad uiteindelijk zou moeten doen, moet je wel eerst zorgen dat die drempels véél lager zijn.
In alle staten in de VS waar je op dit moment een ID nodig hebt om te stemmen, is een rijbewijs voldoende. Is het dan zo moeilijk in de VS om aan een rijbewijs te komen? 87% van de Amerikanen heeft een rijbewijs.

De groep die overblijft zal moeten zorgen dat ze een ID aanschaffen en daar kun je allerlei problemen om verzinnen (het kost tijd, het kost geld, het kost moeite) maar dat is hier in Nederland ook zo en vind ik geen excuus om geen ID te hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:28:01 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215379444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:23 schreef Mike het volgende:

[..]
In alle staten in de VS waar je op dit moment een ID nodig hebt om te stemmen, is een rijbewijs voldoende. Is het dan zo moeilijk in de VS om aan een rijbewijs te komen? 87% van de Amerikanen heeft een rijbewijs.

De groep die overblijft zal moeten zorgen dat ze een ID aanschaffen en daar kun je allerlei problemen om verzinnen (het kost tijd, het kost geld, het kost moeite) maar dat is hier in Nederland ook zo en vind ik geen excuus om geen ID te hebben.
Dat is dus NIET zo simpel. Voorbeeldje (oud artikel, maar nog wel actueel in deze): Miljoenen als James kunnen in VS niet stemmen door strenge wetgeving - https://nos.nl/l/2258044

"Voter supression" is helaas gewoon een bestaand fenomeen: https://www.brennancenter(...)te/voter-suppression
Lees je er anders eens op in.

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-10-2024 11:33:17 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215379459
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:23 schreef Mike het volgende:

[..]

Wat dacht je van de buitenlanders die in Nederland verblijven die afhankelijk zijn van de ambassade als ze hun paspoort willen verlengen. Je zou als Marokkaan maar in Maastricht wonen, dan kun je om de zoveel jaar naar Den Haag afreizen om daar vervolgens je zaken te regelen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:39:41 #209
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215379520
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is dus NIET zo simpel. Voorbeeldje (oud artikel, maar nog wel actueel in deze): Miljoenen als James kunnen in VS niet stemmen door strenge wetgeving - https://nos.nl/l/2258044
Mja, alleen de kop al 'door strenge wetgeving'. Het enige dat gevraagd wordt is dat je je kunt legitimeren. Zou er boven een artikel in Nederland ook staan bij verkiezingen dat we zo'n strenge wetgeving hebben?

Er worden vooral excuses gezocht waarom mensen niet naar een ID op zoek gaan:"Veel mensen weten niet welke formulieren ze moeten invullen. Dan is het makkelijker om te zeggen: laat dat stemmen maar zitten."

Ik snap dat er in de VS problemen zijn die groter zijn dan in Nederland mbt mensen die op straat leven, maar ook voor deze groep is allerlei hulp beschikbaar en de vraag is welk percentage van die mensen uberhaupt geholpen wil worden of heel graag wil gaan stemmen.

In de tijd van het artikel was het ook nog relatief nieuw in veel staten dat je een ID nodig had. We zijn nu 8 jaar verder en er zijn veel initiatieven gekomen om mensen te helpen bij het verkrijgen van een ID. Als je na al die jaren dan nog steeds zonder zit, vraag ik me af hoe graag je zou willen stemmen.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:46:01 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215379551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:39 schreef Mike het volgende:

[..]
Mja, alleen de kop al 'door strenge wetgeving'. Het enige dat gevraagd wordt is dat je je kunt legitimeren. Zou er boven een artikel in Nederland ook staan bij verkiezingen dat we zo'n strenge wetgeving hebben?

Er worden vooral excuses gezocht waarom mensen niet naar een ID op zoek gaan:"Veel mensen weten niet welke formulieren ze moeten invullen. Dan is het makkelijker om te zeggen: laat dat stemmen maar zitten."

Ik snap dat er in de VS problemen zijn die groter zijn dan in Nederland mbt mensen die op straat leven, maar ook voor deze groep is allerlei hulp beschikbaar en de vraag is welk percentage van die mensen uberhaupt geholpen wil worden of heel graag wil gaan stemmen.

In de tijd van het artikel was het ook nog relatief nieuw in veel staten dat je een ID nodig had. We zijn nu 8 jaar verder en er zijn veel initiatieven gekomen om mensen te helpen bij het verkrijgen van een ID. Als je na al die jaren dan nog steeds zonder zit, vraag ik me af hoe graag je zou willen stemmen.
Voter suppression is helaas géén hoax. Ook niet als je dat héél graag wil. Echt, lees je er eens over in.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:55:47 #211
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215379620
quote:

[..]

Voor daklozen in de VS is er hulp ja?

Ze doen het gewoon voor de lol daar
pi_215379622
Het is niet alleen stemmen hè, je moet ook ID laten zien met het huren/kopen van een huis, auto, lidmaatschap van sportschool of iets dergelijks, om alcohol te kopen etc etc.
pi_215379637
quote:

[..]

Inderdaad. Het is ook bespottelijk dat dit in twijfel wordt getrokken, je legitimeren voor het stemmen is niet meer dan normaal, overal ter wereld wordt dit gevraagd. De enige reden dat het in Amerika een vermeend issue is, is omdat er het idee heerst dat dit zogenaamd voornamelijk de Democraten stemmen zou kosten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voter suppression is helaas géén hoax. Ook niet als je dat héél graag wil. Echt, lees je er eens over in.
Jawel, dat is het wel.

Stap hier in Nederland tijdens verkiezingen een stembureau binnen zonder identiteitsbewijs, dan zul je niet mogen stemmen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Voor daklozen in de VS is er hulp ja?

Ze doen het gewoon voor de lol daar
Jazeker, ook in de VS is gewoon hulp voor mensen die hulpbehoevend zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215379658
De passage van Trump bij Joe Rogan maakt het nu wel zeker dat Trump gaat winnen.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:02:17 #215
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215379663
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voter suppression is een veel uitgebreider onderwerp dan waar we het nu over hadden. Uiteraard moet je waakzaam blijven dat mensen moeten kunnen stemmen als ze dat willen. Dan denk ik bv aan de openingstijden van stembureaus en de beschikbaarheid van een stembureau in je omgeving. Elke poging om het bepaalde gebieden moeilijker te maken om te stemmen omdat daar vooral stemmers van je tegenstander zitten, moet aangepakt worden.

Los daarvan moet je gewoon een ID hebben om te kunnen stemmen, anders raak je de controle kwijt over de verkiezingen. En ondermijn je het vertrouwen in het hele proces, wat kan leiden tot het afnemen van het vertrouwen in de democratie.
pi_215379699
Waarom voter ID verplicht stellen als letterlijk amper fraude wordt gepleegd? Alle onderzoeken wijzen uit dat er gewoon geen fraude wordt gepleegd tijdens het stemmen. Een enkele keer hier, een enkele keer daar, verspreid over jaren.
De discussie is verkeerd. "Ja het is heel normaal in andere landen". Tja, in andere landen wordt niet de uiterste beste gedaan om het vooral democratische stemmers zo moeilijk mogelijk te maken.

Again, het is geen probleem. Er wordt geen fraude gepleegd. Dus er hoeft geen verplicht ID te komen. Als het een probleem was, ok, dan moet je daar tegen optreden. De enige reden dat republikeinen een verplicht ID willen is om stemmen moeilijker te maken. Het gaat ze echt niet om veiligere verkiezingen. Het is een gotspe dat men dat meent vol te kunnen houden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:10:12 #217
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215379710
Dom rechts staat voter supression toe te juichen, goh wat een verrassing.

Herindeling van stemdistricten, extreem weinig stembureaus in arme gebieden, gedoe met ID’s. Maar nee hoor, niets aan de hand.

Prima idee, een ID, in een land zonder echt sociaal stelsel is dan een gratis vanuit de overheid verstrekt exemplaar een must en geen gunst. Zonder die voorziening is het verkiezingsvervalsing. Moeilijker is het niet.
pi_215379758
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

Blabla
Ah, onze grote vriend HowardRoark duikt ook weer eens op in AMV. Heb je inmiddels al een onderzoek gevonden waaruit blijkt dat de economische plannen van Trump beter zijn voor de Amerikaanse economie dan die van Harris?

En je had het er gisteren over dat Trump een 'fascist' noemen een wanhoopsactie is van de Dems. Toen ik je erop wees dat die kwalificatie afkomstig is van John Kelly, de voormalige stafchef van Trump, heb ik je niet meer gehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 26-10-2024 13:03:20 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215379802
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:07 schreef Knipoogje het volgende:
Waarom voter ID verplicht stellen als letterlijk amper fraude wordt gepleegd? Alle onderzoeken wijzen uit dat er gewoon geen fraude wordt gepleegd tijdens het stemmen. Een enkele keer hier, een enkele keer daar, verspreid over jaren.
De discussie is verkeerd. "Ja het is heel normaal in andere landen". Tja, in andere landen wordt niet de uiterste beste gedaan om het vooral democratische stemmers zo moeilijk mogelijk te maken.

Again, het is geen probleem. Er wordt geen fraude gepleegd. Dus er hoeft geen verplicht ID te komen. Als het een probleem was, ok, dan moet je daar tegen optreden. De enige reden dat republikeinen een verplicht ID willen is om stemmen moeilijker te maken. Het gaat ze echt niet om veiligere verkiezingen. Het is een gotspe dat men dat meent vol te kunnen houden.
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.
Het is dan een kleine moeite om ID verplicht te stellen om zo het vertrouwen enigszins terug te winnen.
pi_215379829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vertrouwen, een groot deel van de Amerikanen geloven niet dat verkiezingen eerlijk verlopen.
Het is dan een kleine moeite om ID verplicht te stellen om zo het vertrouwen enigszins terug te winnen.
Wat volstrekt gelul is natuurlijk. De enige reden dat men 'geen vertrouwen' heeft is dat de uitslag niet strookt met hun eigen referentiekader en voorkeur, een sentiment dat Trump en tegenwoordig een heel groot deel van de GOP met liefde voedt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215379835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja, en weet je waarom ze dat niet geloven? Omdat Trump z'n verlies weigert te erkennen en z'n aanhangers daarom blijft injecteren met leugens over stembusfraude, met als gevolg dat kiezers radicaliseren en het vertrouwen verliezen in het democratisch proces.
pi_215379890
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Dom rechts staat voter supression toe te juichen, goh wat een verrassing.

Herindeling van stemdistricten, extreem weinig stembureaus in arme gebieden, gedoe met ID’s. Maar nee hoor, niets aan de hand.

Prima idee, een ID, in een land zonder echt sociaal stelsel is dan een gratis vanuit de overheid verstrekt exemplaar een must en geen gunst. Zonder die voorziening is het verkiezingsvervalsing. Moeilijker is het niet.
Een identiteitsbewijs elders (zoals in Nederland) moet je ook voor betalen, waarom zou deze in de VS dan gratis moeten zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215379905
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat volstrekt gelul is natuurlijk. De enige reden dat men 'geen vertrouwen' heeft is dat de uitslag niet strookt met hun eigen referentiekader en voorkeur, een sentiment dat Trump en tegenwoordig een heel groot deel van de GOP met liefde voedt.
Niet relevant, het wantrouwen is er en het is aan de staten om dat vertrouwen terug te winnen.
“Trust me bro” volstaat simpelweg niet.
pi_215379953
Speciaal voor onze grote vriend @HowardRoark:

twitter
pi_215380009
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, en weet je waarom ze dat niet geloven? Omdat Trump z'n verlies weigert te erkennen en z'n aanhangers daarom blijft injecteren met leugens over stembusfraude, met als gevolg dat kiezers radicaliseren en het vertrouwen verliezen in het democratisch proces.
Dat was het plan vanaf het begin uiteraard. Daarom is Trump en zijn partij in essentie ook fascistisch. Zachtjes aan de stoelpoten van de democratie en het vertrouwen in de instanties zagen tot het te laat is. Rechtstaat, pers, alles ligt onder vuur en wordt continue gevoed.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')