abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:02:14 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215370468
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:21 schreef superniger het volgende:
Survivors for Kamala :')

Karoline Leavitt, woordvoerder van het campagneteam van Trump, ontkent in een verklaring de beschuldigingen. ‘Deze beschuldigingen, gedaan door een voormalige activist voor Barack Obama en aangekondigd tijdens een Harris-campagnegesprek twee weken voor de verkiezingen, zijn ondubbelzinnig vals. Het is duidelijk dat dit nepverhaal is verzonnen door de Harris-campagne.’

https://www.ad.nl/buitenl(...)ar-lachten~a3d1ce1f/
Dit is niet het enige. The Atlantic kwam ook al met een verhaal over Trump, die zogenaamd denigrerende en racistische opmerkingen zou hebben gemaakt over een omgekomen Latina soldate, wat betrokkenen ontkennen. Familieleden geven vervolgens zelfs aan dat men op Trump heeft gestemd.

Het valt mij toch wel wat tegen van een gerenommeerde media als The Atlantic dat men zulke dingen zo slecht uitzoekt.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:12:41 #102
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215370540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:
Het leger daarentegen zal misschien wel moeten inkrimpen dus de dagen van de VS als globale supermacht zullen dan wel voorbij zijn.
Dan zijn ze dus binnen no-time zo failliet als een ui.

Je hebt met domme amerikanen gemeen dat je niet snapt dat VS' economie compleet samenhangt met hun positie op het wereldtoneel.

Geen enkel land ter wereld kan zo'n enorme schuldenberg hebben, en niet door de rest van de wereld afgeschreven worden.

Maar zolang we olie kopen in dollars, blijft de vraag naar overeind. Maar waarom zouden we dat blijven doen als het in zichzelf gekeerd navelstarend land wordt. Dan doen we dat wel, in euro's, bv.

Domme amerikanen denken ook dat als dat wegvalt, ze echt wel economisch sterk blijven omdat iedereen ze zo aardig vind ofzo.

Nee.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_215370601
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 08:58 schreef AnneX het volgende:
I.p,v. Grafieken, diagrammen etc begrijp ik onderstaande ‘tekstverklaring’ o.b.v. demografie beter.
Dat ligt aan mij.

De analyse van de opkomst in rural regio’s in battleground States.
Het klinkt positief voor Harris ( en de wereld).
[ x ]
Dit is toch hetgeen wat tijdens de uitslagen met Biden vs Trump gebeurde? In begin was het voordeel voor Trump maar na een tijdje sloeg het helemaal om
pi_215370604
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zijn ze dus binnen no-time zo failliet als een ui.

Je hebt met domme amerikanen gemeen dat je niet snapt dat VS' economie compleet samenhangt met hun positie op het wereldtoneel.

Geen enkel land ter wereld kan zo'n enorme schuldenberg hebben, en niet door de rest van de wereld afgeschreven worden.

Maar zolang we olie kopen in dollars, blijft de vraag naar overeind. Maar waarom zouden we dat blijven doen als het in zichzelf gekeerd navelstarend land wordt. Dan doen we dat wel, in euro's, bv.

Domme amerikanen denken ook dat als dat wegvalt, ze echt wel economisch sterk blijven omdat iedereen ze zo aardig vind ofzo.

Nee.
Uiteindelijk gaan ze toch wel failliet, het huidige systeem valt niet te handhaven. De schuldenberg is enorm, steeds meer landen stappen af van de Dollar, Brics is in opkomst en zaken zoals SS zitten diep in de problemen.
Ooit zal de VS een stap terug moeten doen, de vraag is hoe gaan ze de schade zoveel mogelijk beperken en hoe zorg je ervoor dat je in de toekomst wel een stabiel en welvarend land blijft/wordt.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:23:58 #105
6484 ExTec
pi_215370615
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:21 schreef Chivaz het volgende:
Uiteindelijk gaan ze toch wel failliet, het huidige systeem valt niet te handhaven.
Jahoor. Gewoon wereldpolitieagentje blijven spelen.

quote:
De schuldenberg is enorm, steeds meer landen stappen af van de Dollar,
Zoals?

quote:
Brics is in opkomst
Hard gelachen.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:24:22 #106
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215370618
Hoe groot achten jullie de kans dat als Harris niet duidelijk wint dat de GOP en Trump alles gaan proberen te doen om te winnen, kiesmannen overhalen, rechtszaken, uitslagen nietig verklaren, etc
pi_215370629
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn nog steeds federale verkiezingen in zo’n systeem dus ik zie niet in waarom je geen vuist kan maken.
Het leger daarentegen zal misschien wel moeten inkrimpen dus de dagen van de VS als globale supermacht zullen dan wel voorbij zijn.
Dat betekent dan wel dat wij in Europa flink moeten investeren in defensie maar dat moeten we sowieso doen ongeacht de keuzes van de VS.
Het gaat veel verder dan dat.

De VS is veel meer dan alleen een militaire supermacht. De Amerikanen danken hun machtspositie vooral aan hun 'soft power' en hun culturele invloed op mondiaal niveau. De VS wordt nog altijd gezien als een baken van licht door een groot deel van de wereld.

Deze mondiale invloed leidt ertoe dat de internationale orde is geschoeid op Amerikaanse (lees: westerse) leest. Het IMF, de Wereldbank, de VN: het zijn allemaal organisaties die zijn gebouwd op westerse waarden. Dat is vooral te danken aan de VS en, in mindere mate, West-Europa.

Valt de Amerikaanse macht weg, dan ontstaat er een mondiaal machtsvacuüm. En er zijn gegadigden om dat gat op te vullen. Vooral China loopt daar op te azen. Het gevaar is dat er een nieuwe wereldorde ontstaat, maar dan eentje die is ontworpen door China.

En dat is geen geruststellende gedachte.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215370636
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:24 schreef Origami94 het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat als Harris niet duidelijk wint dat de GOP en Trump alles gaan proberen te doen om te winnen, kiesmannen overhalen, rechtszaken, uitslagen nietig verklaren, etc
100%
pi_215370637
quote:
Als Harris wint, dan gaat dat sowieso gebeuren. Ongeacht de marge.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:33:21 #110
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_215370693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:31 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En toch blijf ik dit interessant vinden en het dwingt de VS terug naar een tijd dat staten meer beleid moeten maken met als gevolg meer democratie lokaal.
Dit zal helaas nooit gebeuren want er zijn simpelweg teveel mensen direct of indirect afhankelijk van de federale overheid.
Zelfs Trump wil geen kleinere federale overheid. Hij wil de overheid financieren met zijn importtarieven op alle goederen.Dat is feitelijk een BTW systeem.

Het geeft totaal niet meer macht en verantwoordelijkheden naar de staten: het geeft de top 1% meer macht ten koste van Jan Modaal die veel meer last heeft van prijsverhogingen van goederen.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:36:27 #111
6484 ExTec
pi_215370713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
Valt de Amerikaanse macht weg, dan ontstaat er een mondiaal machtsvacuüm.
Maak ik me niet zo druk om. Onderschat europa niet. Dat we nu militair ons afzijdig houden betekent niet dat we niet kunnen. Dat kunnen we juist zeer goed, zie: WO1&2.
pi_215370743
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maak ik me niet zo druk om. Onderschat europa niet. Dat we nu militair ons afzijdig houden betekent niet dat we niet kunnen. Dat kunnen we juist zeer goed, zie: WO1&2.
Mee eens, de EU kan uitgroeien tot een dominante macht op het wereldtoneel.

Het probleem is dat we onze eigen grootste vijand zijn. Er waait een eurosceptische wind over ons continent. Als die de EU omver blaast, dan komt er weinig terecht van die mondiale aspiraties.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:42:48 #113
6484 ExTec
pi_215370756
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

Het probleem is dat we onze eigen grootste vijand zijn. Er waait een eurosceptische wind over ons continent. Als die de EU omver blaast, dan komt er weinig terecht van die mondiale aspiraties.
Eens, maar als de nood aan de man komt.... ;)

En zover zijn we nog lang niet.
pi_215370776
quote:
Eigenlijk hangt alles van Trump af. Het kan ook dat hij eieren voor zijn geld kiest omdat het plan in 2020 ook al mislukte. Als hij weer hetzelfde zou proberen bestaat een aanzienlijke kans dat hij in de gevangenis gaat sterven. Dat moet hem toch aan het denken zetten.
pi_215370780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mee eens, de EU kan uitgroeien tot een dominante macht op het wereldtoneel.

Het meest bijzondere en bizarre nog wel is dat men aan de populistische kant lijkt staan te popelen om de westerse dominantie op het wereldtoneel op te geven. Daar kan ik met mijn pet toch echt niet bij. En dat allemaal omdat men zich bang heeft laten maken voor migranten en "links".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215370790
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Eigenlijk hangt alles van Trump af. Het kan ook dat hij eieren voor zijn geld kiest omdat het plan in 2020 ook al mislukte. Als hij weer hetzelfde zou proberen bestaat een aanzienlijke kans dat hij in de gevangenis gaat sterven. Dat moet hem toch aan het denken zetten.
Ik denk dat hij niet verder denkt dan dat hij sowieso wel gaat winnen dus dat hij dus makkelijk de meest vreemde complotten en beschuldigingen de wereld in kan slingeren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:53:28 #117
6484 ExTec
pi_215370831
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk dat hij niet verder denkt dan dat hij sowieso wel gaat winnen dus dat hij dus makkelijk de meest vreemde complotten en beschuldigingen de wereld in kan slingeren.
Gevangenis is welbeschouwd nog een vraagteken, maar dat hij failliet geprocedeerd wordt als hij verliest is op dit punt een gegeven.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:18:58 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371091
twitter

Ik zit een beetje te twijfelen of dit incompetentie/wensdenken is of juist expres de bedoeling. Een economische depressie is altijd een goed recept om draconische rechtse agenda's door te voeren (meer genuanceerd uit gelegd: ik raad het werk en onderzoek van professor Barbara Vis over welfare/tax reforms aan). Weg uit de Parijs akkoorden, weg met de EPA enzovoort. Een nieuwe 'Shock Doctrine'.

Ik moet dan altijd weer denken aan het kabinet Balkenende-II waar ze, zo gaven ze later toe, expres de zaken somberder weer gaven dan de realiteit en de economie zo vanzelf een recessie werd in gepraat (achteraf was die trouwens minder diep dan de toen gepresenteerde cijfers). Tegen het eind van de termijn werden de teugels weer gevierd om de verkiezingen goed in te gaan.

Maar goed, dit kan natuurlijk ook gewoon totale MAGA gekte zijn in plaats van een snood 'Project 2025' plan om de economie kapot te maken en kapot te bezuinigen/ombuigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:23:53 #119
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215371142
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij denkt dat hij onkwetsbaar is.
En hij heeft gelijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:31:33 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215371214

Meer info:
https://stevenrattner.com(...)the-economists-vote/

Is het incompetentie en MAGA blindheid of wel degelijk een 'snood' Shock Doctrine plan? We zien een milde vorm hiervan momenteel ook in ons eigen landje, en andere ideologisch aanverwante plekken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215371451
Lang geleden heb ik besloten iemand pas een fascist te noemen als die denkt dat een land de democratie moet afschaffen, burgerrechten beperken, en het land te besturen als een dictatuur.... één partij, één dictator.met een rechts programma en monoculturele doelstellingen.
Trump vind niet dat zo'n dictatuur op zich het beste voor Amerika is. Het is bij hem Trump First en make Trump great again, al dan niet met democratische regels, uitgehold ten voordele van eigen glorie.
Ik noem hem dus geen fascist ... Er zijn meerdere grijstinten in het spectrum wat men rechts noemt.
Woorden, denkwijzes en plannen van Trump zijn onfatsoenlijk... noem hem dan sympathisant van dictatuurvormen, wat hij als grootkapitalist van nature is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 25-10-2024 15:17:10 ]
pi_215372188
Musk gaat toch gewoon door met zijn $1M-loterij:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215372348
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is niet het enige. The Atlantic kwam ook al met een verhaal over Trump, die zogenaamd denigrerende en racistische opmerkingen zou hebben gemaakt over een omgekomen Latina soldate, wat betrokkenen ontkennen. Familieleden geven vervolgens zelfs aan dat men op Trump heeft gestemd.

Het valt mij toch wel wat tegen van een gerenommeerde media als The Atlantic dat men zulke dingen zo slecht uitzoekt.

[ twitter ]
Zeker het artikel in de Atlantic helemaal niet gelezen? Dat wordt er nl gewoon bijvermeld en zegt helemaal niets over het feit of Trump die opmerking nou wel of niet gemaakt heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 25-10-2024 17:02:45 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:04:28 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215372452
quote:
81s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zeker het artikel in de Atlantic helemaal niet gelezen? Dat wordt er nl gewoon bijvermeld :{w
Ik heb niet gezegd dat er een bron zou ontbreken, maar dat de claims waar men bij The Atlantic mee is gekomen openlijk worden tegengesproken door verscheidene mensen waaronder de familie van deze omgekomen soldate. Dat wekt natuurlijk vragen op over de waarheid van zo'n verhaal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215372469
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb niet gezegd dat er een bron zou ontbreken, maar dat de claims waar men bij The Atlantic mee is gekomen openlijk worden tegengesproken door verscheidene mensen waaronder de familie van deze omgekomen soldate. Dat wekt natuurlijk vragen op over de waarheid van zo'n verhaal.
Die familie was helemaal niet bij die meeting aanwezig dus zij kunnen sws niet weten wat Trump wel of niet gezegd heeft.

Afgezien daarvan beschuldig je de Atlantic ervan dat ze slecht onderzoek hebben gedaan terwijl ze de reactie van de familie nb zelf vermelden in het artikel.

Kortom: je lult maar weer eens wat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 25-10-2024 17:58:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')