CNNquote:Former Los Angeles city councilman and California state Sen. Nate Holden said Friday that he was with former President Donald Trump in the helicopter ride that made an emergency landing, despite Trump saying it was former San Francisco Mayor Willie Brown
https://www.rawstory.com/donald-trump-helicopter/quote:Trump threatens to sue New York Times for debunking helicopter story in furious phone call
Former President Donald Trump doubled down on his assertion that he was in a near-helicopter crash with former San Francisco Mayor Willie Brown, calling The New York Times and threatening to sue over their coverage of his news conference, in which he made the claim, reported Maggie Haberman on Friday.
Trump, according to the report, placed the call while his private Boeing 757, commonly nicknamed "Trump Force One," was grounded during an emergency landing in Billings, Montana, on the way to his Bozeman rally.
Per Haberman, Trump "excoriated The Times for its coverage of his meandering news conference on Thursday at Mar-a-Lago, his private club and home, during which he told of an emergency landing during a helicopter trip that he said both he and Mr. Brown had made together," saying, “We have the flight records of the helicopter,” that it landed in "a field," and that he is "probably going to sue" the news outlet for suggesting otherwise.
However, The Times noted, Trump may have simply confused Willie Brown with Jerry Brown, the former governor of California. Trump did survey the damage from the Paradise wildfire with Jerry Brown by helicopter in 2018, although there was never any report that the helicopter experienced problems in flight.
At the time, Trump infamously scolded the state of California for not doing enough to "rake" their forests in response to the fire, and even threatened to cut off wildfire management funding.
En dat wordt president van het machtigste land van de westerlijke wereld.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trump noemde Haley Pelosi. Als de maatstaf is dat namen door elkaar halen senieliteit inhoud dan is Trump seniel.
Deze week nog verhaalde hij dat hij bijna neergestort was in een heli wat nooit is gebeurd en waar de mensen die hij claimde dat er in zaten niet in zaten. Hij verhaalde ook dat ze over Harris gesproken hadden waar ook nooit gebeurd is.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dat wordt president van het machtigste land van de westerlijke wereld.
Ja, en dan zonder die kerel met die koptelefoon op ernaast.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk z wil ik Trump genterviewd zien worden.[ x ]
Dat moeten we nog maar afwachten, Harris staat nu in 3 swing states voor.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dat wordt president van het machtigste land van de westerlijke wereld.
Geruchten doen de ronde dat Mieke Telkamp (waarheen, waarvoor) ook was uitgenodigd.quote:
Dit is toch wel weer een hele domme own goal.quote:Minnesota Gov. Tim Walz “misspoke” in a newly resurfaced video from 2018 in which he said he handled assault weapons “in war,” a Harris campaign spokesperson told CNN on Saturday.
Walz’s military record has been heavily scrutinized by Republicans, including GOP vice presidential nominee JD Vance, after Walz was tapped as Vice President Kamala Harris’ running mate on Monday. Vance has accused the Minnesota governor of “stolen valor,” pointing to a video from 2018 circulated by the Harris campaign this week of Walz referring to weapons “that I carried in war” while explaining his support for an assault weapons ban.
“We can make sure those weapons of war, that I carried in war, are only carried in war,” Walz said in the video.
Lauren Hitt, a Harris campaign spokesperson, said in a statement the governor misspoke in the clip.
“Governor Walz would never insult or undermine any American’s service to this country — in fact, he thanks Senator Vance for putting his life on the line for our country. It’s the American way,” Hitt said in the statement.
“In making the case for why weapons of war should never be on our streets or in our classrooms, the Governor misspoke,” Hitt continued. “He did handle weapons of war and believes strongly that only military members trained to carry those deadly weapons should have access to them, unlike Donald Trump and JD Vance who prioritize the gun lobby over our children.”
Walz served in the Army National Guard for 24 years before retiring to run for Congress in 2005. He deployed with his unit to Italy in 2003 in support of the US’ war effort in Afghanistan but did not deploy to a combat zone as part of his service.
The clarification from the Harris campaign comes as the Trump campaign has sought to discredit Walz’s military service in the days since he joined the Democratic ticket. At a Michigan campaign event on Wednesday, Vance, a Marine Corps veteran, accused Walz of being “dishonest” about his record as part of a series of attacks on the governor’s military record.
“What bothers me about Tim Walz is the stolen valor garbage,” Vance said. “I’d be ashamed if I were him and lied about my military service like he did.”
At a campaign rally in Bozeman, Montana, on Friday, Trump made a brief reference to the attacks on Walz from Vance and other Republicans while praising Montana GOP Senate candidate Tim Sheehy, a former Navy SEAL.
“His really is valor, it’s valor for heroism award. You know, the other one talks about valor, he has a different kind of a valor, it’s the opposite,” Trump said.
Ik had hem wel graag in NOVA genterviewd zien worden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk z wil ik Trump genterviewd zien worden.[ x ]
Postuum.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Geruchten doen de ronde dat Mieke Telkamp (waarheen, waarvoor) ook was uitgenodigd.
Ja dat zal de reden zijn dat ze er niet bij is.quote:
Terecht hoor, want als iemand liegt en amper wat voor de Amerikaanse militairen heeft betekend is ie niet capabel genoeg voor VP of zelfs P.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:52 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.cnn.com/2024/(...)-campaign/index.html
[..]
Dit is toch wel weer een hele domme own goal.
Altijd wel benieuwd wat je denkt te bereiken met dit soort posts.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Terecht hoor, want als iemand liegt en amper wat voor de Amerikaanse militairen heeft betekend is ie niet capabel genoeg voor VP of zelfs P.
Nieuwsgierigheid houdt de mens levend.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd wel benieuwd wat je denkt te bereiken met dit soort posts.
Ah, Vance' dossier met genoeg munitie dat ie moet terugtreden maar heel bijzonder, niks over Trump. Zo doorzichtigquote:
Maar als het een dossier van Vance is wat superbeschadigend zou zijn, dan zou het toch raar zijn dat de campagne dat al had? Een verstandig persoon (quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ah, Vance' dossier met genoeg munitie dat ie moet terugtreden maar heel bijzonder, niks over Trump. Zo doorzichtig
Die freeze eerder in dit topic was overigens gewoon een emergency ergens in de zaal. Misschien moet dat soort fakenews gewoon niet gepost worden hier. Effe de replies lezen is al voldoende.
Maar maar maar Junior en Eric…quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar als het een dossier van Vance is wat superbeschadigend zou zijn, dan zou het toch raar zijn dat de campagne dat al had? Een verstandig persoon () had hem dan nooit gekozen.
Alweer geen toestemming gevraagd voor het tonen van die video.quote:
Oh, "Logs"...van een vlucht die nooit heeft plaatsgevondenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
Blijven dreinen…[ x ]De kleuter!
Dat betwijfel ik, hoor, als Trump zegt dat ze erbij was dan was ze erbij. Want hij heeft "Logs"quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat zal de reden zijn dat ze er niet bij is.
En dat de reactie van jonge mensen emotioneel is omdat velen van hen dit exact zo voelen. Ik kan dit niet bevestigen verder, ik hou mij verre van het open riool dat X heet.quote:"Tim Walz is the dad an entire generation of Americans wish they had instead of the one they lost to Fox News."
Fake news.quote:
Trump in 2017 na de DNC-hack:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 11-08-2024 03:26:00 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op zondag 11 augustus 2024 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Something is happening here
But ya' don't know what it is
Do you, Mister Jones?Vooralsnog blijft Florida gewoon vrij rood. DeSantis won in 2022 ook gewoon met 60-40% he? Zo groot is het verschil in de laatste twee presidentile verkiezingen bij lange na niet geweest, dat was zo 2-4% marge voor Trump.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begint er voor de Democraten iig in de peilingen wat rooskleuriger uit te zien dan een paar maanden terug. In het model van Silver hebben ze inmiddels ook een marginale voorsprong in Arizona en kruipen ze dichterbij in Georgie en NC, maar het zit allemaal nog heel erg binnen de MoE en als de peilingen weer een gemiddelde van 2-3% te rooskleuriger zijn voor de Democraten dan wint Trump alsnog bijna alle swing states.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Ja, ik snap dat men hier enthousiast wil zijn, maar het is eerder gebeurd dat we hier overtuigd zijn van het verlies van Trump en toch 4 jaar aan Trump vast zitten omdat Amerikanen nou eenmaal anders denken dan wij en andere dingen belangrijk vinden. Voorlopig zie ik in de volgens mij meest essentile staat, Pennsylvania, alleen polls die eigenlijk 'too close to call' aangeven. En verder zie ik nog niet echt staten van rood naar blauw bewegen. Landelijk zal Harris wel gaan winnen, maar Hillary Clinton kan je vertellen dat je daar niks aan hebt. Ik zie momenteel nog steeds dat overwinning voor Trump waarschijnlijker is dan die van Harris. En hoe dat kan, met zulke campagnes? Ja, dat snap ik ook niet echt. Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt, want wie zou er nu op zo iemand stemmen?quote:Op zondag 11 augustus 2024 07:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooralsnog blijft Florida gewoon vrij rood. DeSantis won in 2022 ook gewoon met 60-40% he? Zo groot is het verschil in de laatste twee presidentile verkiezingen bij lange na niet geweest, dat was zo 2-4% marge voor Trump.
Het begint er voor de Democraten iig in de peilingen wat rooskleuriger uit te zien dan een paar maanden terug. In het model van Silver hebben ze inmiddels ook een marginale voorsprong in Arizona en kruipen ze dichterbij in Georgie en NC, maar het zit allemaal nog heel erg binnen de MoE en als de peilingen weer een gemiddelde van 2-3% te rooskleuriger zijn voor de Democraten dan wint Trump alsnog bijna alle swing states.
Tja, regel 1 in Trumpland is NOOIT sorry zeggen, NOOIT je woorden terugnemen, ALTIJD double down. Dus moeten ze doorgaan met deze Titanicquote:Op zondag 11 augustus 2024 06:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Hm, internationaal copyright?
En het beeld is net zo dom als you’re fired rondom TFG.
Voor de meeste Amerikanen is Fox de enige nieuwszender die ze 24/7 als achtergrond aan hebben staan. En lokale nieuwsradio welke in alle belangrijke staten Sinclair is en dus ook GOP propaganda. Ik snap het wel. DIe krijgen echt helemaal niks mee van de realiteit. En tel daarbij op die teamspirit van de Amerikanen. "Trump is een eikel, maar wel onze eikel. En de democraten zijn erger."quote:Op zondag 11 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat men hier enthousiast wil zijn, maar het is eerder gebeurd dat we hier overtuigd zijn van het verlies van Trump en toch 4 jaar aan Trump vast zitten omdat Amerikanen nou eenmaal anders denken dan wij en andere dingen belangrijk vinden. Voorlopig zie ik in de volgens mij meest essentile staat, Pennsylvania, alleen polls die eigenlijk 'too close to call' aangeven. En verder zie ik nog niet echt staten van rood naar blauw bewegen. Landelijk zal Harris wel gaan winnen, maar Hillary Clinton kan je vertellen dat je daar niks aan hebt. Ik zie momenteel nog steeds dat overwinning voor Trump waarschijnlijker is dan die van Harris. En hoe dat kan, met zulke campagnes? Ja, dat snap ik ook niet echt. Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt, want wie zou er nu op zo iemand stemmen?
Nou ja, in de peilinggemiddelden zie ik wel degelijk een verschuiving in staten. Als je b.v. hier kijkt dan zie je dat in de gemiddelden van Silver er wel duidelijke flips zijn:quote:Op zondag 11 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat men hier enthousiast wil zijn, maar het is eerder gebeurd dat we hier overtuigd zijn van het verlies van Trump en toch 4 jaar aan Trump vast zitten omdat Amerikanen nou eenmaal anders denken dan wij en andere dingen belangrijk vinden. Voorlopig zie ik in de volgens mij meest essentile staat, Pennsylvania, alleen polls die eigenlijk 'too close to call' aangeven. En verder zie ik nog niet echt staten van rood naar blauw bewegen. Landelijk zal Harris wel gaan winnen, maar Hillary Clinton kan je vertellen dat je daar niks aan hebt. Ik zie momenteel nog steeds dat overwinning voor Trump waarschijnlijker is dan die van Harris. En hoe dat kan, met zulke campagnes? Ja, dat snap ik ook niet echt. Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt, want wie zou er nu op zo iemand stemmen?
Wat wel een verschil is met een paar weken geleden: de democraten maken weer een kans, die hadden ze een paar weken geleden niet.
In die zin vind ik het wel opvallend dat er wat conservatieve miljardairs zijn die dit begrijpen en activistisch achteraan gaan (zie ook Musk die dit begrijpt en zijn duim op de weegschaal legt, maar dan online), waar er geen miljardairs zijn die proberen een netwerk op te zetten met meer neutraal of zelfs links-leunend nieuws.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:07 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor de meeste Amerikanen is Fox de enige nieuwszender die ze 24/7 als achtergrond aan hebben staan. En lokale nieuwsradio welke in alle belangrijke staten Sinclair is en dus ook GOP propaganda. Ik snap het wel. DIe krijgen echt helemaal niks mee van de realiteit. En tel daarbij op die teamspirit van de Amerikanen. "Trump is een eikel, maar wel onze eikel. En de democraten zijn erger."
Ja, positiever in de peilingen is het wel, maar dat er echt serieuze voorsprong is genomen zie ik niet. Wel van grote achterstand naar kleine voorsprong in de peilingen. Maar die kleine voorsprong had Clinton ook vaak nog wel, Biden had een veel serieuzere voorsprong. Ik ben nog lang niet in juichstemming (maar ook niet meer zo negatief).quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, in de peilinggemiddelden zie ik wel degelijk een verschuiving in staten. Als je b.v. hier kijkt dan zie je dat in de gemiddelden van Silver er wel duidelijke flips zijn:
https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model
Arizona / Wisconsin / Nevada / Pennsylvania zijn in de afgelopen maand allemaal omgeslagen van GOP naar Dems in de peilingen.
Belangrijke is welke issues er een prominente rol speelt. Er bestaat in de VS altijd wel een zekere perceptie dat de GOP 'beter is voor de economie' (net zoals de VVD dat stempeltje hier krijgt), ook onder Trump. Las van de week nog een artikel over stemmers in Pennsylvania waar een Republikeinse kiezer stelde Trump weliswaar een eikel was, maar wel een eikel die dingen gedaan kreeg op het gebied van de economie. Wat de Democraten hier achtervolgt is dat de inflatie in de termijn van Biden heel fors is geweest en dat raakt mensen echt wel in hun portemonnee. Nou is het bij economie altijd maar zeer de vraag in hoeverre een overheid invloed heeft en ik denk dat de jaren 2021 / 2022 een combinatie zijn van beleid van Trump, Biden en fed, maar helaas voor de Democraten is de redeneertrant van de kiezer vaak 'cum hoc, ergo propter hoc'.
Maar goed, ik moet toch echt nog eerst zien dat de Democraten wat meer solide en ook grotere voorsprongen in de peilingen opbouwen voordat ik ze serieuze kansen toedicht.
Veroordeelde criminelen mogen niet stemmen toch?quote:Op zondag 11 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt
Sowieso een idioot systeem natuurlijk. Zo blij met Nederland waar iedere stemgerechtigde gewoon standaard een stembiljet in de brievenbus krijgt.quote:
Dit inderdaad.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, positiever in de peilingen is het wel, maar dat er echt serieuze voorsprong is genomen zie ik niet. Wel van grote achterstand naar kleine voorsprong in de peilingen. Maar die kleine voorsprong had Clinton ook vaak nog wel, Biden had een veel serieuzere voorsprong. Ik ben nog lang niet in juichstemming (maar ook niet meer zo negatief).
Trump is een one trick pony die zijn eigen tekortkomingen kon dekken door naar Biden te wijzen, tegen Biden werkte dat maar nu ligt de nadruk op zijn leeftijd en cognitieve tekortkomingen en dan is hij degene die tekort komt. En flink ook.quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Juichstemming is nog ver weg, maar de Dems hebben in elk geval het momentum. Harris enthousiasmeert de jonge kiezers en Walz lijkt vooralsnog een solide keuze, een sympathieke 'everyday man'. Het is de vraag of de Dems dit vol kunnen houden.
Het stemt ook hoopvol dat Trump zich vooralsnog niet weet te herpakken, en met Vance heeft de GOP nou niet bepaald de meest innemende en inspirerende VP-pick. Stel dat ze Haley of Scott aan Trump hadden gekoppeld, dan hing de vlag de vlag er volgens mij heel anders bij.
Maar zoals Monolith terecht opmerkt: de economie blijft de zwakke plek. Al is de redenering 'inflatie was laag onder Trump dus laten we hem kiezen' natuurlijk enorm onzinnig is. Maar ja, zo werkt het brein van een hoop kiezers nou eenmaal.
Laten we hopen dat Trump vooral doorgaat met jammeren en hardop terugverlangen naar Biden.
Deze was leuker geweest wanneer Trump nog zittend was. En wanneer iedereen was vergeten dat The Apprentice een ding is.quote:
Inderdaad, ik denk dat de democraten gewoon optimistisch kunnen zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trump is een one trick pony die zijn eigen tekortkomingen kon dekken door naar Biden te wijzen, tegen Biden werkte dat maar nu ligt de nadruk op zijn leeftijd en cognitieve tekortkomingen en dan is hij degene die tekort komt. En flink ook.
Haley zei "de eerste partij die de bejaarde kandidaat laat vallen wint." Ze zou wel eens gelijk kunnen krijgen.
Bij wie? Niet bij de campagne. Dit denk je alleen als je de verkiezingen volgt via twitter en/of dit topic.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
-Het gaat vooral veel over abortus en Project 2025
Hier meneer de moppersmurf. Allemaal recente berichten.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bij wie? Niet bij de campagne. Dit denk je alleen als je de verkiezingen volgt via twitter en/of dit topic.
(of gewoon dingen verzint op basis van wensdenken zoals je wel vaker doet)
Ik denk dat je de proteststem te makkelijk elimineert. Er zijn genoeg fatsoenlijke mensen die op Trump stemmen zonder de framing, die geloven dat de Amerikaanse droom en middenstand niet meer bestaatquote:Op zondag 11 augustus 2024 10:07 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor de meeste Amerikanen is Fox de enige nieuwszender die ze 24/7 als achtergrond aan hebben staan. En lokale nieuwsradio welke in alle belangrijke staten Sinclair is en dus ook GOP propaganda. Ik snap het wel. DIe krijgen echt helemaal niks mee van de realiteit. En tel daarbij op die teamspirit van de Amerikanen. "Trump is een eikel, maar wel onze eikel. En de democraten zijn erger."
Leuk geprobeerd weer, maar dat dit onderwerpen zijn die de Democraten belangrijk willen maken in de campagne weten we wel. Dat betekent niet dat het zo is, en geen enkele van die artikelen geeft dat ook aan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hier meneer de moppersmurf. Allemaal recente berichten.
https://www.wsj.com/polit(...)ection-2024-92511caa
https://www.independent.c(...)enient-b2590339.html
https://www.washingtonpos(...)onald-trump-message/
https://www.propublica.or(...)ademy-trump-election
https://www.theguardian.c(...)-project-2025-flight
https://abcnews.go.com/53(...)5/story?id=112713286
Trump had het er in zijn recente persco nog over dat Tim Walz babies na hun geboorte nog zou willen aborteren. Dus hij begint er helemaal zelf over.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd weer, maar dat dit onderwerpen zijn die de Democraten belangrijk willen maken in de campagne weten we wel. Dat betekent niet dat het zo is, en geen enkele van die artikelen geeft dat ook aan.
Abortus is een zwakte van Trump, maar hij heeft het er gewoon niet over, of zegt het aan de staten over te laten. Dat is (voor hem) de beste strategie en zorgt er voor dat het bij lange na niet het belangrijkste onderwerp van de campagne is. Project 2025 boeit helemaal niemand.
N dat Harris voorafgaand an de rally had gesproken met de protesteerders!quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Deze was leuker geweest wanneer Trump nog zittend was. En wanneer iedereen was vergeten dat The Apprentice een ding is.
Wel grappig trouwens dat net zoals 8 jaar geleden de Democraten hun partij kunnen gijzelen (no pun intended). Destijds met de Bernie stemmers en nu met Gaza. Benieuwd hoe dat gaat aflopen, want Harris was niet handig bezig onlangs door die protesteerders af te blaffen.
Volgens mij was de hele conservatieve discussie op federaal niveau ook altijd dat de staten deze beslissing zelf moeten bepalen en dit geen federale aangelegenheid is. Los van je eigen voorkeur. Ik zelf kan mij prima in dit argument vinden rondom abortus ondanks ik niet perse tegen abortus ben.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd weer, maar dat dit onderwerpen zijn die de Democraten belangrijk willen maken in de campagne weten we wel. Dat betekent niet dat het zo is, en geen enkele van die artikelen geeft dat ook aan.
Abortus is een zwakte van Trump, maar hij heeft het er gewoon niet over, of zegt het aan de staten over te laten. Dat is (voor hem) de beste strategie en zorgt er voor dat het bij lange na niet het belangrijkste onderwerp van de campagne is. Project 2025 boeit helemaal niemand.
Dit soort betogers hebben gewoon veel weg van russische invloeden op de verkiezingen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
N dat Harris voorafgaand an de rally had gesproken met de protesteerders!
begreep ik.
"Overlaten aan de staten" is altijd al newspeak geweest voor "hier krijgen we op federaal niveau gezeik mee".quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Volgens mij was de hele conservatieve discussie op federaal niveau ook altijd dat de staten deze beslissing zelf moeten bepalen en dit geen federale aangelegenheid is. Los van je eigen voorkeur. Ik zelf kan mij prima in dit argument vinden rondom abortus ondanks ik niet perse tegen abortus ben.
project 25 en veel van de abortus plannen laten gewoon ziet dat het hele 'leave it to the states' argument gewoon een verkapte poging was om het door te drukken in de staten en op andere punten de consv juist willen dat het federaal geregeld wordt zoals ban op LBTQH (ofzo) materiaal in kinderen boeken op scholen.
Klopt. maar het argument an sich is niet verkeerd. Neem een (misschien) wat neutraler onderwerp; Topless. Dit zijn dingen die prima op staatsniveau of lokaal besloten kunnen worden en daar hoef je niet federaal precies de zelfde regels voor te hebben. Juist diversiteit is daarin belangrijk in een federatie (met vrijheid om te reizen en vestigen).quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Overlaten aan de staten" is altijd al newspeak geweest voor "hier krijgen we op federaal niveau gezeik mee".
States rights is alleen een argument als het goed uitkomt, zodra een Staat keuzes maakt die rechts niet bevalt willen ze federaal ingrijpen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Overlaten aan de staten" is altijd al newspeak geweest voor "hier krijgen we op federaal niveau gezeik mee".
Je leest weer eens verkeerd. Project 2025 is impopulair, maar dat is niet hetzelfde als dat het mensen boeit, noch is het hetzelfde als dat mensen denken dat Trump het steunt en/of wil invoeren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Trump had het er in zijn recente persco nog over dat Tim Walz babies na hun geboorte nog zou willen aborteren. Dus hij begint er helemaal zelf over.
En blijkbaar boeit Project 2025 toch wel gezien deze recente polls.
https://abcnews.go.com/53(...)5/story?id=112713286
En niet alleen social media maar ook lokale nieuwsmedia die opgekocht zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In die zin vind ik het wel opvallend dat er wat conservatieve miljardairs zijn die dit begrijpen en activistisch achteraan gaan (zie ook Musk die dit begrijpt en zijn duim op de weegschaal legt, maar dan online), waar er geen miljardairs zijn die proberen een netwerk op te zetten met meer neutraal of zelfs links-leunend nieuws.
Niet altijd, sowieso is 'newspeak' een domme term om hier te gebruiken. Het is gewoon normaal politieke taal, geen opgelegde taal vanuit de overheid.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook expliciet niet op sociale media, maar juist op de lokale nieuwsmedia. Als ik een Bloomberg was geweest, die 4 jaar geleden 8 miljard op zijn eigen primary kapot smeet, had ik mijn miljarden juist gebruikt voor het vanuit lokale stations mensen beter in te lichten. Lijkt me op de lange termijn veel effectiever daar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En niet alleen social media maar ook lokale nieuwsmedia die opgekocht zijn.
[ x ]
Als mensen het niet boeit, waarom is het dan impopulair?quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je leest weer eens verkeerd. Project 2025 is impopulair, maar dat is niet hetzelfde als dat het mensen boeit, noch is het hetzelfde als dat mensen denken dat Trump het steunt en/of wil invoeren.
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? We hebben het over of dit thema belangrijk is voor de kiezer, dat staat los van hoe impopulair het is.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als mensen het niet boeit, waarom is het dan impopulair?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent wel weer lekker aan het sneren aan alle kanten. Newspeak staat gewoon voor een alternatieve term die om de hete brij heendraait of eufemistisch is om te verhullen wat je eigen bedoelt. Dat jij er er weer een of andere autistische interpretatie op nahoudt kan ik ook niet helpen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet altijd, sowieso is 'newspeak' een domme term om hier te gebruiken. Het is gewoon normaal politieke taal, geen opgelegde taal vanuit de overheid.
Misschien eens 1984 lezen, het zal je goed doenquote:Op zondag 11 augustus 2024 15:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bent wel weer lekker aan het sneren aan alle kanten. Newspeak staat gewoon voor een alternatieve term die om de hete brij heendraait of eufemistisch is om te verhullen wat je eigen bedoelt. Dat jij er er weer een of andere autistische interpretatie op nahoudt kan ik ook niet helpen.
Dat is een wanstaltig slecht boek, dat door het gros van de mensen dat het aanhaalt niet gelezen is.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien eens 1984 lezen, het zal je goed doen
Ik zou hier graag op reageren maar ik ben niet welkom in dit topic. Dat is mij via een DM van de mods even duidelijk gemaakt en zo burgerlijk als ik ben kan ik niet anders dan gehoorzamen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ben oprecht wat onze huis-Trumpisten van dit alles vinden? Zijn zij nog altijd enthousiast over Trump, die intussen elke rally loopt te mijmeren over de terugkeer van Biden.
@:Chivaz?
Dat laatste geloof ik graag. Blijft een geweldig boek natuurlijk, maar ik snap best dat mensen die totalitarisme niet zo'n probleem vinden als hun kant het doet er niet zo happig op zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is een wanstaltig slecht boek, dat door het gros van de mensen dat het aanhaalt niet gelezen is.
Het is in zekere zin geweldig omdat het nog steeds zo vaak aangehaald wordt, het heeft dus "iets". Maar puur literair wel chanant slecht natuurlijk.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik graag. Blijft een geweldig boek natuurlijk, maar ik snap best dat mensen die totalitarisme niet zo'n probleem vinden als hun kant het doet er niet zo happig op zijn.
Nou nee. Als mensen iets niet boeit dan laat het ze koud en hebben ze er geen mening over.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? We hebben het over of dit thema belangrijk is voor de kiezer, dat staat los van hoe impopulair het is.
Mja dit is niet gewoon niet waar en dat weet je best. Bovendien is dit een politieke vraag, er zijn legio onderwerpen waar mensen een duidelijke mening over hebben maar die geen tot weinig invloed hebben op stemgedrag.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee. Als mensen iets niet boeit dan laat het ze koud en hebben ze er geen mening over.
Er is ook heel weinig mis aan beide kandidaten. Dat soort scheldcampagnes werken alleen als de kandidaat in kwestie daar ook zwak is.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ze kunnen ook echt helemaal niks, die lui van de Trumpclan. Het is illustratief voor de campagne die Trump voert: ze weten gewoon niet hoe ze Harris en Walz succesvol moeten aanvallen.
Het lijkt me een handig trucje, aan de andere kant is dit nu iets typisch binnenlands waar ik persoonlijk alleen genteresseerd ben in Amerikaans beleid dat de geopolitiek benvloedt. Iets als wapenbezit is een ontzettend interessant, maar ook ongelooflijk genuanceerd en cultureel ingebed onderwerp, dat men lekker in het land zelf moet uitvoeren.quote:
Wie was dat? Want dan gaat dat naar de FA'squote:Op zondag 11 augustus 2024 15:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zou hier graag op reageren maar ik ben niet welkom in dit topic. Dat is mij via een DM van de mods even duidelijk gemaakt en zo burgerlijk als ik ben kan ik niet anders dan gehoorzamen.
En daar gaat de politiek dan weer over en dat wordt dan hier besproken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Het lijkt me een handig trucje, aan de andere kant is dit nu iets typisch binnenlands waar ik persoonlijk alleen genteresseerd ben in Amerikaans beleid dat de geopolitiek benvloedt. Iets als wapenbezit is een ontzettend interessant, maar ook ongelooflijk genuanceerd en cultureel ingebed onderwerp, dat men lekker in het land zelf moet uitvoeren.
Tja dat is wat ik voorspelde rondom de "impopulaire" Harris. Was vooral onbekend maakt onbemind.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:47 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[imghttps://i.imgur.com/Pwpb3Sg.png[/img]
Ze plakken er overigens ook steeds "common sense" voor. Je hoort dus steeds "common sense gun violence laws" in hun speeches.quote:
Het moet rijmen, Pence en Vance doen dat, die anderen doen dat niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Juichstemming is nog ver weg, maar de Dems hebben in elk geval het momentum. Harris enthousiasmeert de jonge kiezers en Walz lijkt vooralsnog een solide keuze, een sympathieke 'everyday man'. Het is de vraag of de Dems dit vol kunnen houden.
Het stemt ook hoopvol dat Trump zich vooralsnog niet weet te herpakken, en met Vance heeft de GOP nou niet bepaald de meest innemende en inspirerende VP-pick. Stel dat ze Haley of Scott aan Trump hadden gekoppeld, dan hing de vlag de vlag er volgens mij heel anders bij.
Maar zoals Monolith terecht opmerkt: de economie blijft de zwakke plek. Al is de redenering 'inflatie was laag onder Trump dus laten we hem kiezen' natuurlijk enorm onzinnig is. Maar ja, zo werkt het brein van een hoop kiezers nou eenmaal.
Laten we hopen dat Trump vooral doorgaat met jammeren en hardop terugverlangen naar Biden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet lachen om die Amerikanen, ondanks dat mijn huis er vol mee zit. Als abortus en topless ruimte geeft voor keuze per staat, dan snapt men heel weinig van vrijheid.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt. maar het argument an sich is niet verkeerd. Neem een (misschien) wat neutraler onderwerp; Topless. Dit zijn dingen die prima op staatsniveau of lokaal besloten kunnen worden en daar hoef je niet federaal precies de zelfde regels voor te hebben. Juist diversiteit is daarin belangrijk in een federatie (met vrijheid om te reizen en vestigen).
Het gaat erom dat rechten overal erkent worden. Dus ook rechten vanuit staten (als ik in mijn staat abortus mag laten doen, dan kan ik hierin niet vervolgd voor in een andere staat). En hier zat dus ook de crux met slavenij en het zuiden. vrije negers konden ontvoerd worden en hun rechten ontnomen. Maar een slaaf met zijn meester in een vrije staat kon de slaaf geen gebruik maken van de rechten van die staat. hier komt de federale macht dus om de hoek. Al die discussies tussen federaal vs staat / liberaal vs conservatief op terug te voeren.
Welke trick kent-ie dan?quote:
Er is een webite fvap.gov met informatie hierover.quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet lachen om die Amerikanen, ondanks dat mijn huis er vol mee zit. Als abortus en topless ruimte geeft voor keuze per staat, dan snapt men heel weinig van vrijheid.
Trouwens weet iemand dat, mijn vrouw woonde in Georgia, maar kan nu voor het eerst niet meer vanuit het buitenland stemmen, is dit aangepast?
Dat is een prima holle frase, maar op een gegeven moment zal wel uitgelegd moeten worden wat dat nou precies betekent. Is dat background checks voor het kopen van bepaalde wapens? Uitsluiting van bepaalde mensen die berhaupt wapens kunnen kopen?quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze plakken er overigens ook steeds "common sense" voor. Je hoort dus steeds "common sense gun violence laws" in hun speeches.
quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:06 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
"But I have never seen a human being lie with the intensity and sheer volume of Donald Trump."
En zoals wel vaker werkt dat andersom precies zo. Van de andere kant wordt al tijden lang iedere vorm van een klein beetje restrictie als ‘gun control’ of ‘they’re coming for our guns!’ bestempeld. De US zou op veel punten baat hebben bij genuanceerder beleid in plaats van ‘talking points’ maar helaas zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een prima holle frase, maar op een gegeven moment zal wel uitgelegd moeten worden wat dat nou precies betekent. Is dat background checks voor het kopen van bepaalde wapens? Uitsluiting van bepaalde mensen die berhaupt wapens kunnen kopen?
Ik lees graag, maar twee keer hetzelfde in een paar minuten vind ik wat t gortig.quote:
@Vis1980 Ken je deze man? Marc Elias. https://www.democracydocket.com/signup/quote:Op zondag 11 augustus 2024 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet lachen om die Amerikanen, ondanks dat mijn huis er vol mee zit. Als abortus en topless ruimte geeft voor keuze per staat, dan snapt men heel weinig van vrijheid.
Trouwens weet iemand dat, mijn vrouw woonde in Georgia, maar kan nu voor het eerst niet meer vanuit het buitenland stemmen, is dit aangepast?
quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Bron:
[ x ]
.
Trump kennende liegt hij , maar heeft hij het over deze plane?
[ x ]
Lijkt er toch op dat Trump ineens bang is geworden dat hij weer gaat verliezen.
Bang, boos, liegen dat de vijand zo gemeen doet ... en hij is zo gestoord dat hij in zijn eigen leugens gaat geloven
Haar aanvraag is nu al een paar keer afgewezen zonder reden, terwijl dat tijdens andere verkiezingsjaren prima ging. Ze woont hier sinds 2012. Maar bedankt voor de link, ik ga hem lezen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Vis 1980 Ken je deze man? Marc Elias. https://www.democracydocket.com/signup/
Ook in Georgia wordt zwaar gerommeld met voters.
Men kan zo maar iemands vote ongeldig maken oid.
De postingen gaan soms zo snel in bepaalde topics. Dat tegelijk iemand anders hetzelfde post of net eerder klaar is.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik lees graag, maar twee keer hetzelfde in een paar minuten vind ik wat t gortig.
Ik heb er totaal geen problemen mee, maar blijkbaar hang ik graag de betweter uit.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De postingen gaan soms zo snel in bepaalde topics. Dat tegelijk iemand anders hetzelfde post of net eerder klaar is.
Ik ging zoeken op de scan van de trumptweet, of ik die apart kon laten zien. Beter leesbaar dan ingebed in een tweet
Oa. https://x.com/marceelias/(...)39-WnOKbbiBhirHwLmDQquote:Op zondag 11 augustus 2024 20:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Haar aanvraag is nu al een paar keer afgewezen zonder reden, terwijl dat tijdens andere verkiezingsjaren prima ging. Ze woont hier sinds 2012. Maar bedankt voor de link, ik ga hem lezen.
Dank je wel! Jeetje en dan zeuren over fraude tijdens een verkiezing. Raar ook dat het blijkbaar allemaal kan als je maar een paar mensen hebt die niet zo van de democratie houden. Zorgwekkend.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oa. https://x.com/marceelias/(...)39-WnOKbbiBhirHwLmDQ
Zodra Trump wint zullen deze protesten plots ophouden, net als met de vluchtelingencaravan indertijd.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit soort betogers hebben gewoon veel weg van russische invloeden op de verkiezingen.
Het is in ieder geval een teken dat de democraten eindelijk de slogans aan het verbeteren zijn. 'gun control', 'defund the police' zijn niet zo handig gekozen. 'common sense' en 'gun violence laws' zijn al een stuk beter. Dan kun je vervolgens kijken naar waar de meerderheden voor te vinden zijn. Zoals background checks. Ipv mensen direct in een stuip schieten bij het horen van woord 'control'... 'stop controlling my life stupid government!'quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een prima holle frase, maar op een gegeven moment zal wel uitgelegd moeten worden wat dat nou precies betekent. Is dat background checks voor het kopen van bepaalde wapens? Uitsluiting van bepaalde mensen die berhaupt wapens kunnen kopen?
Zoals wel vaker is het electoraat een stuk meer heterogeen als het aankomt op meningen over daadwerkelijk concreet beleid dan gedacht wordt door partisanen. Background checks zijn zelfs bij bepaalde Republikeinen populair (en ook common sense) dus dat zou een goed idee zijn om als beleid te willen. Maar dan moet je dat wel uitspreken, en dat heeft Harris eigenlijk nog op geen enkel beleidspunt gedaan. Waarom zou ze ook op dit moment, maar dat gaat wel een keer komen.
Van zeventig mensen in swing states is bekend met naam en toenaam dat zij zitting hebben als Election officer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dank je wel! Jeetje en dan zeuren over fraude tijdens een verkiezing. Raar ook dat het blijkbaar allemaal kan als je maar een paar mensen hebt die niet zo van de democratie houden. Zorgwekkend.
De hoeveelheid aan reacties die menen dat het terecht is vanwege de gestolen verkiezingen van 2020. Daar gaat je land...
Ik denk het wel. Hij wordt in november 72 jaar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van zeventig mensen in swing states is bekend met naam en toenaam dat zij zitting hebben als Election officer.
Bron: Rolling Stone oa. Of er gehandeld wordt door DoJ is niet bekend.
Trouwens brengt mij erop: als Harris wint: zou zij Garland vervangen?
quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:39 schreef AnneX het volgende:
Geen gevangenis, in een asylum! Je weet wel: waar al die aliens ook vandaan komen.
[ x ]
Ja ze heeft nogal wat familie en die wonen allemaal in Georgia. Qua natuur best een mooie staat, maar kom er in de zomer niet graag vanwege de aanhoudende hitte, maar dat terzijde.quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:55 schreef AnneX het volgende:
Dat is nog het meest weirde aan de imposter: projectie van eigen tekortkomingen.
@:Vis1980 Dit flikte men in Florida:
Heeft je vrouw nog familie of bekenden in Georgia om te verifiren wat daar speelt?
Tis maar en stem en zo waren het de laatste keer Veertig Miljoen niet gebruikte stemmen heb ik begrepen.
[ x ]
Positive inflation.quote:
Dat is gewoon een gevolg van hoe politiek werkt. Om te winnen moet je gebruik maken van talking points, dat is een gegeven. Maar bij bepaalde punten moet je dat wel omzetten in iets concreets, anders gaat de andere partij er dus mee aan de haal.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En zoals wel vaker werkt dat andersom precies zo. Van de andere kant wordt al tijden lang iedere vorm van een klein beetje restrictie als ‘gun control’ of ‘they’re coming for our guns!’ bestempeld. De US zou op veel punten baat hebben bij genuanceerder beleid in plaats van ‘talking points’ maar helaas zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren.
Het is een stap in de goede richting, en bewijst ook dat een campagne best gereset kan worden een paar maanden voor de verkiezingen. Daarom was het ook zo belangrijk dat Biden aan de kant stapte. Nu kan er tenminste een campagne gevoerd worden op Democratisch beleid in het algemeen in plaats van specifiek Biden. Dan was een compleet nieuwe kandidaat beter geweest dan Harris, die min of meer een stand-in is. We zullen zien in hoeverre zij afstand kan nemen van de Biden-campagne. Dat zal na de conventie duidelijk moeten worden als de campagne begint.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:20 schreef Knipoogje het volgende:
Het is in ieder geval een teken dat de democraten eindelijk de slogans aan het verbeteren zijn. 'gun control', 'defund the police' zijn niet zo handig gekozen. 'common sense' en 'gun violence laws' zijn al een stuk beter. Dan kun je vervolgens kijken naar waar de meerderheden voor te vinden zijn. Zoals background checks. Ipv mensen direct in een stuip schieten bij het horen van woord 'control'... 'stop controlling my life stupid government!'
Die man is echt knettergek, maar goed, dat wisten we alquote:Op zondag 11 augustus 2024 20:39 schreef AnneX het volgende:
Geen gevangenis, in een asylum! Je weet wel: waar al die aliens ook vandaan komen.
[ x ]
quote:However, photos and videos of the event — including videos captured with CNN’s cameras — reflect a sizable audience for Harris’ Wednesday event. The crowd filled a large hangar and spilled onto the sprawling tarmac where Air Force Two had stopped. Two large risers and many rows of chairs were outside, as well as several giant screens for the outdoor crowd that couldn’t see the rally stage.
Kortom, Trump landde op een leeg vliegveld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 00:41 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Kennelijk denkt Trump dat zijn aanhang die leugen wel slikt en tevens twijfelende kiezers kan binden
Of hij denkt helemaal niet en ziet niet dat twijfelende kiezers toch met zoveel van zijn bedrog naar Harris overstappen.
Factcheck CNN :
[..]
...en groot gelijk. JD Vance is ook een walgelijke homofoob die, als het aan hem had gelegen, ervoor zou zorgen dat Buttigieg nooit had kunnen trouwen, laat staan kinderen adopteren. Meneertje 'I know my wife is not white, but I love her.' Wat een engnek. Dat'ie die giftige rotzooi eens voor zich houdt. Dat'ie eens een andere hobby zoekt dan zich bemoeien met hoe een ander zijn leven wil lijden. Dat'ie eens ophoudt zijn lulkoek anderen op te dringen en door de strot te douwen en dan nog doen alsof dat iets met vrijheid te maken. Het is een opportuun, neo-fascistisch klerelijertje.quote:Op maandag 12 augustus 2024 01:01 schreef kladderadatsch het volgende:
Buttigieg was vanmorgen ook weer lekker bezig op CNN
[ x ]
Volgens mij heeft hij oprecht een enorme afkeer van die Vance.
Oh alleen bij 'bepaalde punten' ja?quote:Op maandag 12 augustus 2024 00:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is gewoon een gevolg van hoe politiek werkt. Om te winnen moet je gebruik maken van talking points, dat is een gegeven. Maar bij bepaalde punten moet je dat wel omzetten in iets concreets, anders gaat de andere partij er dus mee aan de haal.
Misschien zijn ze meer van Trump's eigen mantra 'just let him die and come to Florida'quote:
Hij is net een klein kind.quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Hij probeert zichzelf te overtuigen?
quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Gaan verzinnen dat Kamala opkomst bij rallys faked is toch wel een nieuwe dimensie aan het begrip zieligheid.
Lastig hoor. Als je zoiets op twitter gooit helpt dat niet echt. Het gros van de Amerikanen is helemaal niet bezig hiermee en zijn redelijk low-info. Die gaan straks allemaal ontdekken dat ze niet meer kunnen voten. Ik maak me best zorgen dat dit DE stap is van de republikeinen om de verkiezingen naar zich toe te trekken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:
Na Georgia, Texas: nu ook Florida.
Daartegen moet toch een remedie zijn?
[ x ]
Is dat hoe MTG verkozen is?quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Vis1980 Ken je deze man? Marc Elias. https://www.democracydocket.com/signup/
Ook in Georgia wordt zwaar gerommeld met voters.
Men kan zo maar iemands vote ongeldig maken oid.
En uiteraard staat Twitter weer vol met mensen die het helemaal met hem eens zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Gaan verzinnen dat Kamala opkomst bij rallys faked is toch wel een nieuwe dimensie aan het begrip zieligheid.
En ook op Twitter weer massa's die stellen dat het terecht is dat mensen niet meer kunnen stemmen. Wat zijn veel mensen toch ver heen en hoe raar is het dat heel veel mensen geen fuck geven om de democratie. Maar die staan ook straks als eerste te rellen als het tegen ze werkt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Lastig hoor. Als je zoiets op twitter gooit helpt dat niet echt. Het gros van de Amerikanen is helemaal niet bezig hiermee en zijn redelijk low-info. Die gaan straks allemaal ontdekken dat ze niet meer kunnen voten. Ik maak me best zorgen dat dit DE stap is van de republikeinen om de verkiezingen naar zich toe te trekken.
Het maakt echt geen flikker uit of iemand inactive is of niet of een paar jaar niet gestemd heeft voor veiligheid of iets dergelijks. Het is gewoon rucksichtlos vlak voor de verkiezingen zoveel mogelijk stemmers in gebieden waar veel democraten stemmen het stemrecht te ontnemen en te hopen dat ze er te laat pas achter komen.
Het is het menstype dat niet snugger genoeg is om te snappen dat een muur aan de zuidgrens twee kanten uitwerkt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ook op Twitter weer massa's die stellen dat het terecht is dat mensen niet meer kunnen stemmen. Wat zijn veel mensen toch ver heen en hoe raar is het dat heel veel mensen geen fuck geven om de democratie. Maar die staan ook straks als eerste te rellen als het tegen ze werkt.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is het menstype dat niet snugger genoeg is om te snappen dat een muur aan de zuidgrens twee kanten uitwerkt.
Snotverquote:Op maandag 12 augustus 2024 12:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is het menstype dat niet snugger genoeg is om te snappen dat een muur aan de zuidgrens twee kanten uitwerkt.
Ja, maar die mensen zijn niet zo interessant.quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En uiteraard staat Twitter weer vol met mensen die het helemaal met hem eens zijn.
de normale mens die rationeel en logisch nadenkt is daar al lang vertrokken. wat overblijft zijn journalisten, sensatiezoekers, extreme figuren aan rechter en linkerkant van het spectrum en de bot en trols die iedereen op stoken die op te stoken is .quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En uiteraard staat Twitter weer vol met mensen die het helemaal met hem eens zijn.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laatste stuiptrekkingen van zijn team van spindoctors ook waarschijnlijk. Denk niet dat Trump zelf niet genoeg kaas van AI heeft gegeten om ook maar de simpelste "tactisch onjuiste" beweringen te doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Ja? Wat is je punt? Soms werken vage talking points beter dan concrete voorstellen, omdat sommige van die voorstellen zelf niet zo populair zijn. Dat is de politieke afweging.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh alleen bij 'bepaalde punten' ja?
Nouja ik denk dat een spindoctor die ook maar een beetje zijn vak verstaat wel inziet dat dit compleet kansloos is, en het tegendeel direct bewijsbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laatste stuiptrekkingen van zijn team van spindoctors ook waarschijnlijk. Denk niet dat Trump zelf niet genoeg kaas van AI heeft gegeten om ook maar de simpelste "tactisch onjuiste" beweringen te doen.
Trump laat zich niet sturen door spindoctors hoor, die herhaalt gewoon de complotjes die hij op social media tegenkomt. Mits ze zijn ego strelen uiteraard.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laatste stuiptrekkingen van zijn team van spindoctors ook waarschijnlijk. Denk niet dat Trump zelf niet genoeg kaas van AI heeft gegeten om ook maar de simpelste "tactisch onjuiste" beweringen te doen.
Is het wishful thinking of ook bewust liegen om de achterban op te jutten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Hexagon het volgende:
Waarschijnlijk is dit gewoon een onbeheerste reactie vanuit hemzelf. Hij kan het gewoon niet hebben dat iemand anders drukkere rallys volkrijgt. Dat moet gewoon fake zijn!
Dat is ook weer gewoon 100% projectie want dat is hoe HIJ zich zou voelen en wat HIJ zou doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is het wishful thinking of ook bewust liegen om de achterban op te jutten.
Zoals vorige week wist Trump te vertellen dat Biden boos was dat hij opzij is gezet en dat hij terug zou vechten
Wishful thinking van een maf met hoogmoedswaanzin.
Eigenlij- an sich- is het om te lachen. Maar dat 70 miljoen kiezers die man willen kiezen... is heel erg triest voor de democratie, voor Amerika ...voor de wereld.
Is het ook... Hij zette Biden in de positie die hij koestert: het presidentschap afgepakt door een complot van Democratsquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook weer gewoon 100% projectie want dat is hoe HIJ zich zou voelen en wat HIJ zou doen.
Dan is het iemand geweest die hem recent wat over AI en de mogelijkheden ervan heeft ingefluisterd, want Trump volgt de ontwikkelingen in de wereld helemaal niet en zijn favoriet Fox besteedt volgens mij ook nauwelijks aandacht aan datzelfde. Een presentatrice van Fox News deed recent nog een wat verkrampte poging om z'n campagne openlijk te coachen als in 'hij kan beter dit en dit doen', met de hoop dat hij of iemand in z'n campagneteam mee keek. Die knijpen 'm ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat een spindoctor die ook maar een beetje zijn vak verstaat wel inziet dat dit compleet kansloos is, en het tegendeel direct bewijsbaar.
Waarschijnlijk is dit gewoon een onbeheerste reactie vanuit hemzelf. Hij kan het gewoon niet hebben dat iemand anders drukkere rallys volkrijgt. Dat moet gewoon fake zijn!
Ik denk dat de Democraten advertenties voor een paar miljoen dollar op Fox en OAN moeten betalen om hiervoor te waarschuwen. En op billboards en tijdens die rally’s vertellen dat iedereen zijn registratie moet vernieuwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:
[ x ]
quote:It becomes even stranger to claim that Christians can't vote for Democrats when the prime-time lineup at the Republican convention featured an OnlyFans star, a man who publicly slapped his wife, a man who pleaded no contest to an assault charge, and another man who had sex with his friend's wife while the friend watched -- and that's not even including any reference to Trump himself.
Dat stuk was hier al eerder voorbij gekomen, maar eerlijk gezegd geloof ik het wel een beetje met de 'never-Trumpers'. Het is niet alsof kiezers na 8 jaar nog heel erg verbaasd zijn over het (gebrek aan) karakter van Donald Trump.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
What allegiance do you owe a party, a movement or a politician when it or they fundamentally change their ideology and ethos?[ x ] Verzet tegen MAGA van life-long Republicans. Gratis artikel in link.
[..]
Nu is deze David French ook een van de mensen achter: Conservatives for Biden en past hij meer in de groep CU, CDA, SGP dan FvD met een christelijk sausjes.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
What allegiance do you owe a party, a movement or a politician when it or they fundamentally change their ideology and ethos?[ x ] Verzet tegen MAGA van life-long Republicans. Gratis artikel in link.
[..]
Sowieso is het aandachtstrekkerij, stemmen voor iemand waar je ideologisch nul komma nul het mee eens bent alleen maar omdat de kandidaat van jouw eigen partij een complete idioot is (en zichzelf eigenlijk gediskwalificeerd heeft in 2020). Ga dan voor een derde partij waar je wel iemand zou kunnen vinden met standpunten waar je achter kan staan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat stuk was hier al eerder voorbij gekomen, maar eerlijk gezegd geloof ik het wel een beetje met de 'never-Trumpers'. Het is niet alsof kiezers na 8 jaar nog heel erg verbaasd zijn over het (gebrek aan) karakter van Donald Trump.
Het verbaast me meer dat er zoveel (weldenkende) Republikeinen waren die het een goed idee vonden om die charlatan uberhaupt president te laten worden. Het is niet alsof dat (gebrek aan) karakter niet al decennia bekend was.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat stuk was hier al eerder voorbij gekomen, maar eerlijk gezegd geloof ik het wel een beetje met de 'never-Trumpers'. Het is niet alsof kiezers na 8 jaar nog heel erg verbaasd zijn over het (gebrek aan) karakter van Donald Trump.
Nou ja, vooralsnog rent de kiezer niet en masse weg. Het is ook denk ik gewoon een stukje cynisch effectbejag geweest. Hoe je het ook wendt of keert, de SC is weer aardig aangevuld met een stel ayatollahs waar de Republikeinen nog decennia lol aan gaan beleven om maar wat te noemen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het verbaast me meer dat er zoveel (weldenkende) Republikeinen waren die het een goed idee vonden om die charlatan uberhaupt president te laten worden. Het is niet alsof dat (gebrek aan) karakter niet al decennia bekend was.
Maar nu struikel je over ze:
[ x ]
Zelfde als deze, lijkt me. Desalniettemin goed artikel.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
quote:Trump supporters target black voters with faked AI images
Donald Trump supporters have been creating and sharing AI-generated fake images of black voters to encourage African Americans to vote Republican.
BBC Panorama discovered dozens of deepfakes portraying black people as supporting the former president.
Mr Trump has openly courted black voters, who were key to Joe Biden's election win in 2020.
But there's no evidence directly linking these images to Mr Trump's campaign.
The co-founder of Black Voters Matter, a group which encourages black people to vote, said the manipulated images were pushing a "strategic narrative" designed to show Mr Trump as popular in the black community.
A creator of one of the images told the BBC: "I'm not claiming it's accurate."
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68440150
De feiten laten helaas wat anders zien.quote:
Okquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De feiten laten helaas wat anders zien.
Een inhumaan systeem wat opgezet is door de republikeinen. Verplichte opsluiting van kinderen, baby's en andere immigranten.. een directe schending van de mensenrechten.
En de democraten houden dit systeem in stand, ook wanneer zij aan de macht zijn. Gaat ook niet heel veel gebeuren met het aantal Sinema-wannabe's in het huis en het senaat.
Bron?quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De feiten laten helaas wat anders zien.
Een inhumaan systeem wat opgezet is door de republikeinen. Verplichte opsluiting van kinderen, baby's en andere immigranten.. een directe schending van de mensenrechten.
En de democraten houden dit systeem in stand, ook wanneer zij aan de macht zijn. Gaat ook niet heel veel gebeuren met het aantal Sinema-wannabe's in het huis en het senaat.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
Zag ook dat Musk Trump gaat interviewen.Dat zal me wel weer een maximaal onkritisch feestje worden aangezien beide heren elkaars invlied graag willen gebruiken, musk wil de politieke invloed van Trump kunnen gebruiken en Trump vind de invloed van Musk op internet vast ook heel aangenaam.
Je bedoelt die pro-Palestijnen die ze uitgebreid aan het woord heeft gelaten in een ontmoeting voor de rally? Volkomen terecht dat ze tijdens haar speech zegt dat zij nu aan het woord is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:06 schreef Mikeytt het volgende:
Zonder nieuwe koers gaan de democraten niet winnen.
Een koers die ook voor iedereen is ongeacht je identiteit. Een presidentskandidaat die "I'm speaking" roept tegen pro-palestina demonstranten in de staat met de meeste moslims van Amerika geeft geen blijk af als iemand die er voor die mensen zal zijn.
De democraten zijn enorm verrechtst in de laatste paar verkiezingen. Iedere keer in naam van het kiezen uit de mindere van 2 kwaden.
De meest inhumane praktijken verdienen prioriteit. Deze facilities zijn onveranderd gebleven.quote:
Kom je nog met een bron?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De meest inhumane praktijken verdienen prioriteit. Deze facilities zijn onveranderd gebleven.
De president heeft in zijn eentje al bevoegdheid om de opsluitingen te versoberen door executieve actie neer te leggen bij het ICE
Ja, die bedoel ik inderdaad. Dit flikken in een swing state waarbij een groot deel van de zwevende kiezers hun keuze laat afhangen van deze specifieke kwestie, is het natuurlijk een belangrijk topic.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je bedoelt die pro-Palestijnen die ze uitgebreid aan het woord heeft gelaten in een ontmoeting voor de rally? Volkomen terecht dat ze tijdens haar speech zegt dat zij nu aan het woord is.
Ga je je beweringen nog onderbouwen met een bron?
Een bron voor wat? Dat er niks gedaan is?quote:
Bijvoorbeeld. Jij doet allerlei beweringen. In POL is het de gewoonte dat je dat vervolgens kan onderbouwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een bron voor wat? Dat er niks gedaan is?
Lijkt me vrij onmogelijk om een bron te plaatsen over iets wat niet gedaan is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Jij doet allerlei beweringen. In POL is het de gewoonte dat je dat dan kan onderbouwen.
Ze sluiten nog steeds (heel inhumaan) in grote getale immigranten op? Dat gebeurt dan toch? Waar zijn de bronnen daarvoor?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijkt me vrij onmogelijk om een bron te plaatsen over iets wat niet gedaan is.
Maar ik dacht dat de grote klacht van de Republikeinen juist is dat ze die immigranten vrijlaten en juist niet opsluiten?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:21 schreef Mikeytt het volgende:
Overigens ook een oproep van de WHO. Immigratie detentie is heel schadelijk. Inhumane praktijken
https://www.who.int/azerb(...)ntion-should-be-used
De VS is overigens 1 van de weinige ontwikkelde landen die immigratie detentie nog standaard toepast.
https://trac.syr.edu/immi(...)/pop_agen_table.htmlquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze sluiten nog steeds (heel inhumaan) in grote getale immigranten op? Dat gebeurt dan toch? Waar zijn de bronnen daarvoor?
Ja? Die zijn illegaal in de VS? Moeten die niet uitgezet worden dan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://trac.syr.edu/immi(...)/pop_agen_table.html
Overigens meer dan 2x zoveel als onder Trump aan het einde van zijn presidentschap
Waarom zou je wat aannemen van de republikeinen? Die roepen altijd wel wat onzinnigsquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat de grote klacht van de Republikeinen juist is dat ze die immigranten vrijlaten en juist niet opsluiten?
Ik ben zelf Amerikaans. Natuurlijk verdiep ik me in de politiekquote:Maar goed verdiep je eerst eens in de problematiek voordat iets komt roepen zonder onderbouwing.
Er ligt een nieuwe immigratiewet klaar die tegengehouden is door Trump bijv.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom zou je wat aannemen van de republikeinen? Die roepen altijd wel wat onzinnigs
[..]
Ik ben zelf Amerikaans. Natuurlijk verdiep ik me in de politiek
Om welke immigratiewet gaat het overigens?
Of ongedocumenteerde immigratie gestopt moet worden, zullen we sterk van mening over verschillen, dus dat houd ik er even buiten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja? Die zijn illegaal in de VS? Moeten die niet uitgezet worden dan?
quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In POL is het de gewoonte dat je dat vervolgens kan onderbouwen.
Het onderliggende probleem is het ontbreken van een functionerend bevolkingsregister in een ontwikkeld land als de VS.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:
[ x ]
Het schrappen van al eerder geregistreerde kiezers, puur omdat ze de vorige keer of de keer daarvoor niet gestemd hebben, heeft weinig met een al dan niet functionerend bevolkingsregister te maken. Het rare is dat je je moet registreren als demoraat, republikein of independent. Op die manier is het gemakkelijk te zien welke geregistreerde kiezers je moet wippen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het onderliggende probleem is het ontbreken van een functionerend bevolkingsregister in een ontwikkeld land als de VS.
Niet om het een of ander hoor, maar als je daadwerkelijk de Amerikaanse politiek volgt is het best knap als je deze gemist hebt..quote:
Die ken ik al. @Kijkertje had het echter over een immigratiewet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:14 schreef Naqin het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar als je daadwerkelijk de Amerikaanse politiek volgt is het best knap als je deze gemist hebt..
Republicans kill border bill in a sign of Trump's strength and McConnell's waning influence
Niet mee eens. Als je een fatsoenlijk bevolkingsregister onderhoudt, dan hoef je kiesgerechtigden helemaal niet apart te registreren. En kun je ze dus ook niet verwijderen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het schrappen van al eerder geregistreerde kiezers, puur omdat ze de vorige keer of de keer daarvoor niet gestemd hebben, heeft weinig met een al dan niet functionerend bevolkingsregister te maken.
Als ik ga stemmen in Nederland lever ik mijn oproep in en identificeer ik me. Het is ook voor de Nederlandse overheid heel gemakkelijk na te gaan wie wel en wie niet gestemd heeft bij een bepaalde verkiezing. Ik denk (hoop met heel mijn hart) dat het hier verboden is dat na te gaan, en dat deze oproepen na de verkiezingen vernietigd worden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als je een fatsoenlijk bevolkingsregister onderhoudt, dan hoef je kiesgerechtigden helemaal niet apart te registreren. En kun je ze dus ook niet verwijderen.
Dat gaat er ook niet komen, omdat beide partijen er tegen zijn (om hele andere redenen).quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het onderliggende probleem is het ontbreken van een functionerend bevolkingsregister in een ontwikkeld land als de VS.
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als je een fatsoenlijk bevolkingsregister onderhoudt, dan hoef je kiesgerechtigden helemaal niet apart te registreren. En kun je ze dus ook niet verwijderen.
Zou je denken, maar ik heb zaken zoals jury summons ontvangen terwijl ik als permanent resident daar niet mee aan mag doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?
Dat ligt aan jou.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
Ligt het aan mij of is Kamala het momentum alweer aan het verliezen?
Ja, ik weet ook niet hoe dat werkt, maar de mogelijkheid om alle kiesgerechtigden een stempas op te sturen zoals wij dat doen hebben ze in elk geval (bewust) niet. En dat maakt het systeem heel gevoelig voor partijpolitieke manipulatie.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?
Dat ligt aan jou. Ze loopt landelijk in de peilingen alleen maar uit, zet de swingstates langzaam naar haar rand en maakt het in staten zoals Georgia ook gewoon weer spannendquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
Nou nee, de wittebroodsweken zijn duidelijk voorbij. Harris heeft ingehaald wat Biden had verloren plus nog wat extra vanwege de toch wel onverwachte uitstap van Biden. Het loopt min of meer gelijk met Trump en dat verandert ook niet op de korte termijn.quote:
Dat eerste.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon roodquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee, de wittebroodsweken zijn duidelijk voorbij. Harris heeft ingehaald wat Biden had verloren plus nog wat extra vanwege de toch wel onverwachte uitstap van Biden. Het loopt min of meer gelijk met Trump en dat verandert ook niet op de korte termijn.
In Frankrijk krijg je een kaart waarmee je aan alle verkiezingen mag meedoen. Als je opkomt, krijg je een stempel op je kaart. Je hoeft je verder ook nauwelijks te identificeren: lang niet alle Fransen hebben een paspoort/identiteitskaart of rijbewijs. Als je kaart vol is, krijg je van de gemeente een nieuwe. Je wordt dus niet apart opgeroepen. Daardoor kon Macron ook zo snel een nieuwe verkiezing houden..quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet ook niet hoe dat werkt, maar de mogelijkheid om alle kiesgerechtigden een stempas op te sturen zoals wij dat doen hebben ze in elk geval (bewust) niet. En dat maakt het systeem heel gevoelig voor partijpolitieke manipulatie.
Stemrecht is een recht. In een fatsoenlijke democratie zou een kiezer niet door hoepels moeten springen om dat recht uit te kunnen oefenen, en al helemaal niet als er de hele tijd mensen met macht op uit zijn om die hoepels kleiner te maken.
Ik zie het inderdaad ook nog niet echt terug in de peilingen. Maar goed, het helpt ook niet om het topic binnen te komen rennen met een claim zonder enige onderbouwing.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon rood
https://www.270towin.com/2024-presidential-election-polls/
De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon rood
https://www.270towin.com/2024-presidential-election-polls/
We krijgen nog de conventie dus daar zal ze ook nog wel even knallen. Het is ook niet dat Trump nu met geniale reacties komt om momentum te pakken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.
Deze peilingen zeggen ook wel iets:quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.
Het is meer dat er gewoon niet veel meer te winnen valt. Biden heeft sinds het begin van het jaar flink verloren in de peilingen, maar Trump nauwelijks. Harris heeft dat nu terug gewonnen, maar veel zwevende kiezers zijn er niet meer om nog over te halen. Wat dat betreft is er niet zoveel veranderd sinds 2020, de marges zijn flinterdun. Er is niet nog ergens een verborgen groep kiezers die ineens allemaal voor Harris gaan na een paar weken peilen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We krijgen nog de conventie dus daar zal ze ook nog wel even knallen. Het is ook niet dat Trump nu met geniale reacties komt om momentum te pakken.
Als ik hier kijk zit er nog gewoon een stijgende lijn https://projects.fivethir(...)neral/2024/national/quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er eerder eruit stapt en Trump een endorsement krijgt in ruil voor iets.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:53 schreef Monolith het volgende:
We hebben ook nog Kennedy die vrij consequent zo'n 4% peilt. De vraag is of dat stand houdt in november en zo niet of dat dan nog een significante verschuiving voor n van de twee andere kandidaten oplevert.
Waarom zou Kennedy Trump endorsen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er eerder eruit stapt en Trump een endorsement krijgt in ruil voor iets.
Niet teveel aandacht gevenquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Ik blijf er niet voor op. Die Musk is ook een engnek.
Ja, wat is die lelijk door de mand gevallen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Ik blijf er niet voor op. Die Musk is ook een engnek.
Dat komt exact overeen met wat ik zeg.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:58 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als ik hier kijk zit er nog gewoon een stijgende lijn https://projects.fivethir(...)neral/2024/national/
- 2 weken geleden Harris 0,4 procentpunt hoger
- 1 week geleden Harris 1,9 procentpunt hoger
- Momenteel Harris 2,7 procentpunt hoger
Kennedy trekt vooral RNC stemmen weg voor zover ik weet wat ook aansluit bij de gedachtes van Republikeinen:quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:53 schreef Monolith het volgende:
We hebben ook nog Kennedy die vrij consequent zo'n 4% peilt. De vraag is of dat stand houdt in november en zo niet of dat dan nog een significante verschuiving voor n van de twee andere kandidaten oplevert.
quote:31% of Republicans say vaccines are more dangerous than diseases they prevent
The partisan divide on vaccine falsehoods threatens the health of children nationwide.
https://arstechnica.com/s(...)seases-they-prevent/
Om een baan bij Trump te krijgen. Hij heeft al een aanbod gedaan, naar het schijnt, waarbij hij zijn steun aan Trump geeft in ruil voor een ministerie.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zou Kennedy Trump endorsen?
Altijd goed om te onthouden, dat 25% van de amerikaanse bevolking republikein is. dus die 30% is ongeveer 8% van de totale bevolking.quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kennedy trekt vooral RNC stemmen weg voor zover ik weet wat ook aansluit bij de gedachtes van Republikeinen:
[..]
Nadat Epistein dood was of ervoor?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:00 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Niets te zien verder. Helemaal niets.
je zegtquote:Op maandag 12 augustus 2024 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt exact overeen met wat ik zeg.
-er is een groei van 0,4 geconstateerd 14 dagen terugquote:De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer.
Volgens mij is het een beetje van alles wat. Echt hele uitgebreide polling op dat vlak is er ook niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kennedy trekt vooral RNC stemmen weg voor zover ik weet wat ook aansluit bij de gedachtes van Republikeinen:
[..]
Je hebt gemist dat ze allerlei bijeenkomsten af gaat momenteel? De afgelopen week is ze in elk geval in Philadelphia, Wisconsin, Michigan, Arizona en Nevada geweest. En daar spreekt ze steeds voor duizenden mensen en het wordt uitgezonden. Ook gewoon live te volgen via streams, als je daar behoefte aan hebt. Kortom: je kletst gewoon onzin. Als er iemand niet afwezig is, is het Harris.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:48 schreef Cruzinats het volgende:
Door dit soort grassroots interviews valt de afwezigheid van Kamala des te meer op.
Kamala begint al net zo'n onzichtbare kandidaat als Joe te worden, je hoort of ziet haar niet. Biden is zo seniel als het maar kan, maar Kamala heeft echt nul verstand van zaken, hoe minder zij aan het woord is, hoe beter denken de dems waarschijnlijk.
Afgelopen week.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 00:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nadat Epistein dood was of ervoor?
Want als het erna was, dan zie ik er geen probleem in eigenlijk, want dan is het gewoon een vliegtuig wat beschikbaar is, wat niemand wil huren dus waarschijnlijk vrij goedkoop is.
Nee, nu doe je het laten klinken alsof enkel Kamala op campagne tour is, beide kandidaten zijn dat.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat ze allerlei bijeenkomsten af gaat momenteel? De afgelopen week is ze in elk geval in Philadelphia, Wisconsin, Michigan, Arizona en Nevada geweest. En daar spreekt ze steeds voor duizenden mensen en het wordt uitgezonden. Ook gewoon live te volgen via streams, als je daar behoefte aan hebt. Kortom: je kletst gewoon onzin. Als er iemand niet afwezig is, is het Harris.
En een van ‘s werelds rijkste mensen die een van de grootste platformen bezit ‘grasroots’ noemen..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:10 schreef Basp1 het volgende:
Die koffietafel gebrabbel van Trump en Musk als een diepte interview beschouwen.
Een diepte-interview? Zoiets wat Trump in zijn hele leven nog nooit heeft gedaan?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Nee, nu doe je het laten klinken alsof enkel Kamala op campagne tour is, beide kandidaten zijn dat.
Dus wederom mijn vraag; waar is Kamala? Ik zou oprecht wel een indepth interview met haar willen zien zoals Elon v Trump, dat Kamala tijdens haar campagnebijeenkomsten van de teleprompter kan voorlezen geloof ik onderhand wel. Het zou Kamala sieren om misschien ook met Elon in gesprek te gaan.
https://nypost.com/2024/0(...)hind-a-teleprompter/
Als je volledig in een konijnenhol van Trumpfans zit dan begrijp ik dat je weinig van Harris meekrijgt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 07:48 schreef Cruzinats het volgende:
Door dit soort grassroots interviews valt de afwezigheid van Kamala des te meer op.
Kamala begint al net zo'n onzichtbare kandidaat als Joe te worden, je hoort of ziet haar niet. Biden is zo seniel als het maar kan, maar Kamala heeft echt nul verstand van zaken, hoe minder zij aan het woord is, hoe beter denken de dems waarschijnlijk.
Of course... ik dacht al wanneer gaan ze het EINDELIJK eens over haar religieuze overtuiging hebben!?quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:03 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en is ze wel gelovig genoeg![]()
[ x ]
Dit gewoon weer een voorbeeldje waarin magasten denken dat de wereld naar hun pijpen moet dansen. Daar is men onderhand wel een beetje klaar mee.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een diepte-interview? Zoiets wat Trump in zijn hele leven nog nooit heeft gedaan?
Of wou je het 'elkaar veren in hun reet stoppen' van 2 van de grootste idioten die er momenteel op aarde rondlopen van afgelopen nacht een interview noemen? Laat beide dan eens een uur met een zeer kritische interviewer live in gesprek gaan, dan zul je zien wie de inhoud heeft.
En het zou Harris alleen sieren als ze zo ver mogelijk bij Elon Musk vandaan blijft. Als ze een Musk moet spreken, is het Vivian Jenna.
Het begint tijd te worden dat TikTok ook door Elon gekocht gaat worden..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:32 schreef AnneX het volgende:
Recensies:
P.S. de karaktervolle standvastige man, die liet weten dat hij naar Venezuela vlucht als hij verliest…Ook een land of the free.
[ x ]
Ik hoorde laatst dat de meest waarschijnlijke reden dat ja-knikker Elon zich met wat er in het VK afspeelde bemoeide is omdat hij het wil projecteren op de Amerikaanse verkiezingen. Zo van, let op.. wat daar gebeurd, kan hier ook onder Biden en later onder Harris.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
Zat net even een stukje van dat diepte "interview" te kijken en wat het meeste opvalt is dat naast het totale gebrek aan inhoud Danold nogal wat moeite heeft met praten. Het zal wel weer geen toeval zijn dat dat juist het gene was waar Trump&co Biden altijd zo van beschuldigden.
Zo'n Trump en een Musk hebben elkaar gewoon nodig, daarom was dit "interview" ook zo zeldzaam oninteressant. Trump heeft Musk's centjes en invloed op internet nodig en Musk heeft Trump nodig om zijn rijkdom veilig te stellen en om invloed te hebben in Washington.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst dat de meest waarschijnlijke reden dat ja-knikker Elon zich met wat er in het VK afspeelde bemoeide is omdat hij het wil projecteren op de Amerikaanse verkiezingen. Zo van, let op.. wat daar gebeurd, kan hier ook onder Biden en later onder Harris.
En de rechtse radicalisering zou weer zijn om z'n ex; maar daarin lijkt me het aanhangen Trump als 'verdediger van het grootkapitaal' gewoon de enige optie voor eikels van miljardairs.
Daar komt dan ook nog bij dat ze allebei geen 3 seconden zonder aandacht kunnen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n Trump en een Musk hebben elkaar gewoon nodig, daarom was dit "interview" ook zo zeldzaam oninteressant. Trump heeft Musk's centjes en invloed op internet nodig en Musk heeft Trump nodig om zijn rijkdom veilig te stellen en om invloed te hebben in Washington.
* Ulx mompelt iets over Epstein files.....quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:25 schreef Basp1 het volgende:
Als een democraat zo zou omdraaien met een mening over electrische voertuigen hadden we weer weken het talking point flip floppen moeten aanhoren nu Trump draait als een gevallen herfst blaadje in de wind, blijft het angstvallig stil bij de gop aanhangers.
Ligt er maar net aan welke media je bekijkt natuurlijk. In de rechtse media wordt er flink op gehamerd dat ze aan het duiken is door geen interviews te geven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:18 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd naar een interview met Harris waar ze haar standpunten uit gaat leggen. Een aantal debatten zou ook mooi zijn of een kleine persconferentie. Je zou toch denken dat de media daar ook wel op zit te wachten maar gek genoeg vinden ze het best zo.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de media op de hand is van Kamala Harris.
Dezelfde Trump die niet meer weet hoe vaak hij met Epstein heeft (mee)gevlogen maar wel weet dat hij in helicoptercrash zat die nooit heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
* Ulx mompelt iets over Epstein files.....
Ook niet seniele mensen hebben soms last dat ze opeens geen actieve herinneringen van sommige uitspraken in hun leven hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dezelfde Trump die niet meer weet hoe vaak hij met Epstein heeft (mee)gevlogen maar wel weet dat hij in helicoptercrash zat die nooit heeft plaatsgevonden.Brightest man ever.
Hoe je het ook bekijkt, het Amerikaanse volk word hier ernstig tekort gedaan. Hoe kun je nu weten waar ze voor staat als ze geen interviews doet. Ik vind dat echt ongehoord zo vlak voor de verkiezingen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:44 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welke media je bekijkt natuurlijk. In de rechtse media wordt er flink op gehamerd dat ze aan het duiken is door geen interviews te geven.
In de NY Times stond paar dagen geleden ook nog een lang stuk over dat ze geen interviews geeft: https://www.nytimes.com/2(...)gSource=articleShare
Die zullen binnenkort wel achter de kinderen van Harris aangaan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:49 schreef Ulx het volgende:
Je hoort de GOP ook weinig meer over Hunter Biden.
De katten. Ze heeft tenslotte geen kinderen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zullen binnenkort wel achter de kinderen van Harris aangaan.
Dude, ze is nog niet eens de officile kandidaat, want de Democratic convention is pas op 22 augustus.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe je het ook bekijkt, het Amerikaanse volk word hier ernstig tekort gedaan. Hoe kun je nu weten waar ze voor staat als ze geen interviews doet. Ik vind dat echt ongehoord zo vlak voor de verkiezingen.
Chivaz is gewoon zeeeeeeeeeeeeer oprecht bezorgd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:02 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dude, ze is nog niet eens de officile kandidaat, want de Democratic convention is pas op 22 augustus.
Met je "ongehoord"...
Het is natuurlijk wel hilarisch dat een gesprekje waarin twee mannen elkaar verbaal aftrekken kennelijk heel erg nuttig is voor de Amerikaanse kiezer en het nu heel raar is Harris niet dat soort interviews geeft. Goed, toegegeven, Trump deed ook een interview met zwarte journalisten en dat was weer heel 'verhelderend', maar je kunt ook gewoon 1 van de vele rallies kijken of na de conventie het platform van de Dems doornemen, een van de vele stukken in de media lezen en ga zo maar door als je iets wilt weten over de Dems en Harris.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Chivaz is gewoon zeeeeeeeeeeeeer oprecht bezorgd.
Behalve dan dat Wilders dat wel gewoon doet, hij gaat nota bene zelfs bij de NOS zitten, persvragen beantwoord hij toch ook gewoon?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, dat geen interviews willen geven is nu ineens een talking point in de hoek van de Trumpisten, dat driftig wordt herhaald als een campagnestategie.
In ons land geeft een lijsttrekker hooguit twee interviews in de aanloop na de verkiezingen.
Wilders, de grote winnaar van de laatste TK-verkiezingen, geeft zelfs helemaal geen interviews. Sterker, de PVV geeft berhaupt geen antwoord op persvragen, weet ik uit ervaring.
Ik vermoed dat Chivaz zich nooit negatief uit heeft gelaten over deze strategie van Wilders. Normaal gesproken zijn de media immers de vijand die zoveel mogelijk vermeden moeten worden. Maar nu het gebrek aan interviews kan worden gebruikt als stok om Harris mee te slaan zijn Chivaz en zijn Trumpistische vrienden plots groot voorstander van media-optredens van politici.
Het is allemaal zo doorzichtig en voorspelbaar.
Zelfs bij de NOS? Dat is de nieuwsorganisatie met in Nederland verreweg het grootste bereik. Als hij daar al geen vragen van wil beantwoorden wordt het wel heel karig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:36 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Behalve dan dat Wilders dat wel gewoon doet, hij gaat nota bene zelfs bij de NOS zitten, persvragen beantwoord hij toch ook gewoon?
Ik zou de grote verkiezingswinst van Wilders zelfs toe willen schrijven aan het feit dat hij de media de afgelopen verkiezingen juist heeft opgezocht, het beeld van de mediaschuwe Wilders klopt al lang niet meer.
Opgezocht is een nogal groot woord. De NOS interviewt standaard alle lijsttrekkers en daar gaf Wilders gehoor aan. Tijdens de formatie stond hij af en toe voor de camera en zei dan een paar dingen over het verloop van het proces.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:36 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Behalve dan dat Wilders dat wel gewoon doet, hij gaat nota bene zelfs bij de NOS zitten, persvragen beantwoord hij toch ook gewoon?
Ik zou de grote verkiezingswinst van Wilders zelfs toe willen schrijven aan het feit dat hij de media de afgelopen verkiezingen juist heeft opgezocht, het beeld van de mediaschuwe Wilders klopt al lang niet meer.
Het is ook een mooie afleiding van het feit dat Trump bijna geen rallies houdt de laatste tijd, behalve die ene in Montana(!).. heel mysterieus. Soort Hillary Clinton strategie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat de Reps nu inhakken op de zogenaamde mediastilte van Harris is vooral een doorzichtige strategie.
quote:Trump and Musk, on X, Discuss Immigration and Shared Vision for U.S.
Elon Musk and Donald Trump spent two hours in conversation on X, which is owned by Musk. The talk ranged from criticism of the Biden-Harris administration to illegal immigration. Photo: Matt Rourke/Associated Press
For over two hours, Elon Musk and Donald Trump bantered on X about national security, energy policy, immigration and more, in a freewheeling conversation that gave the former president a forum to launch personal attacks on his political rivals as both men reveled in their largely shared vision for the country.
The discussion on the social-media platform’s livestreaming service Spaces—which was delayed because of technical problems—began with Musk asking about the assassination attempt on Trump at a rally in Pennsylvania last month. Musk referred to security failures allowing the shooter to get on a nearby roof. “That does seem crazy,” he said.
“Well, they’re going to learn from this,” said Trump, while praising the Secret Service response. “They moved so fast and let me tell you, that took tremendous courage.”
Trump is in a fierce competition with Vice President Kamala Harris, the Democratic nominee, as polls have shown her gaining momentum since President Biden exited the race for the presidency. The Republican former president has been frustrated by the attention Harris’s ascent has received, and he saw his return to X—known as Twitter when he frequently used it during his presidency—as a way to regain some of the spotlight.
X is a vastly bigger platform for Trump, where he had 88.9 million followers Monday night, compared with his own Truth Social network, with 7.53 million followers.
It was hyped by Trump’s team as “the interview of the century,” but the audio-only event felt more like overhearing a telephone call, often with rambling, between two figures who have grown closer as Musk’s politics have shifted to the right. Musk, who endorsed Trump immediately after the assassination attempt, had said before the event that he didn’t want to conduct a typical interview and that he wanted the discussion to be a conversation.
There were few revelations about Trump’s second-term agenda—and Musk struggled at times to get a word in. The tech entrepreneur struck an overall more nuanced tone than Trump on issues, including immigration. Trump was largely in attack mode.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Vier jaar geleden maakten de Reps nog een hoop tamtam omdat Biden geen rallies hield vanwege corona. Maar nu hoor je diezelfde Reps plots niet meer over rallies.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:55 schreef Naqin het volgende:
[..]
Het is ook een mooie afleiding van het feit dat Trump bijna geen rallies houdt de laatste tijd, behalve die ene in Montana(!).. heel mysterieus. Soort Hillary Clinton strategie.
Nu maar wachten tot iedere Republikein demonstratief gaat slissen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:36 schreef Chivaz het volgende:
Hij slist inderdaad een beetje maar nog steeds zo scherp als altijd.
Nee, dat ben je helemaal niet. Ook raar om net te doen alsof Trump hier echt een interview heeft ondergaan. Maar blijkbaar is dit het nieuwe ding. 'Harris geeft nooit diepte-interviews' en dat na een alles behalve 'diepte-interview' met een nogal kritiekloze en biased interviewer ooit. Nee, die was heel erg objectief en ging helemaal niet met hem mee zitten praten en Trump moest bijna huilen hoe kritisch de vragen waren. Nee, hemd van het lijf gevraagd hoor, raar dat Harris dat niet doet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 09:18 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd naar een interview met Harris waar ze haar standpunten uit gaat leggen. Een aantal debatten zou ook mooi zijn of een kleine persconferentie. Je zou toch denken dat de media daar ook wel op zit te wachten maar gek genoeg vinden ze het best zo.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de media op de hand is van Kamala Harris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |