Dit inderdaad.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, positiever in de peilingen is het wel, maar dat er echt serieuze voorsprong is genomen zie ik niet. Wel van grote achterstand naar kleine voorsprong in de peilingen. Maar die kleine voorsprong had Clinton ook vaak nog wel, Biden had een veel serieuzere voorsprong. Ik ben nog lang niet in juichstemming (maar ook niet meer zo negatief).
Trump is een one trick pony die zijn eigen tekortkomingen kon dekken door naar Biden te wijzen, tegen Biden werkte dat maar nu ligt de nadruk op zijn leeftijd en cognitieve tekortkomingen en dan is hij degene die tekort komt. En flink ook.quote:Op zondag 11 augustus 2024 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Juichstemming is nog ver weg, maar de Dems hebben in elk geval het momentum. Harris enthousiasmeert de jonge kiezers en Walz lijkt vooralsnog een solide keuze, een sympathieke 'everyday man'. Het is de vraag of de Dems dit vol kunnen houden.
Het stemt ook hoopvol dat Trump zich vooralsnog niet weet te herpakken, en met Vance heeft de GOP nou niet bepaald de meest innemende en inspirerende VP-pick. Stel dat ze Haley of Scott aan Trump hadden gekoppeld, dan hing de vlag de vlag er volgens mij heel anders bij.
Maar zoals Monolith terecht opmerkt: de economie blijft de zwakke plek. Al is de redenering 'inflatie was laag onder Trump dus laten we hem kiezen' natuurlijk enorm onzinnig is. Maar ja, zo werkt het brein van een hoop kiezers nou eenmaal.
Laten we hopen dat Trump vooral doorgaat met jammeren en hardop terugverlangen naar Biden.
Deze was leuker geweest wanneer Trump nog zittend was. En wanneer iedereen was vergeten dat The Apprentice een ding is.quote:
Inderdaad, ik denk dat de democraten gewoon optimistisch kunnen zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trump is een one trick pony die zijn eigen tekortkomingen kon dekken door naar Biden te wijzen, tegen Biden werkte dat maar nu ligt de nadruk op zijn leeftijd en cognitieve tekortkomingen en dan is hij degene die tekort komt. En flink ook.
Haley zei "de eerste partij die de bejaarde kandidaat laat vallen wint." Ze zou wel eens gelijk kunnen krijgen.
Bij wie? Niet bij de campagne. Dit denk je alleen als je de verkiezingen volgt via twitter en/of dit topic.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
-Het gaat vooral veel over abortus en Project 2025
Hier meneer de moppersmurf. Allemaal recente berichten.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bij wie? Niet bij de campagne. Dit denk je alleen als je de verkiezingen volgt via twitter en/of dit topic.
(of gewoon dingen verzint op basis van wensdenken zoals je wel vaker doet)
Ik denk dat je de proteststem te makkelijk elimineert. Er zijn genoeg fatsoenlijke mensen die op Trump stemmen zonder de framing, die geloven dat de Amerikaanse droom en middenstand niet meer bestaatquote:Op zondag 11 augustus 2024 10:07 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor de meeste Amerikanen is Fox de enige nieuwszender die ze 24/7 als achtergrond aan hebben staan. En lokale nieuwsradio welke in alle belangrijke staten Sinclair is en dus ook GOP propaganda. Ik snap het wel. DIe krijgen echt helemaal niks mee van de realiteit. En tel daarbij op die teamspirit van de Amerikanen. "Trump is een eikel, maar wel onze eikel. En de democraten zijn erger."
Leuk geprobeerd weer, maar dat dit onderwerpen zijn die de Democraten belangrijk willen maken in de campagne weten we wel. Dat betekent niet dat het zo is, en geen enkele van die artikelen geeft dat ook aan.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hier meneer de moppersmurf. Allemaal recente berichten.
https://www.wsj.com/polit(...)ection-2024-92511caa
https://www.independent.c(...)enient-b2590339.html
https://www.washingtonpos(...)onald-trump-message/
https://www.propublica.or(...)ademy-trump-election
https://www.theguardian.c(...)-project-2025-flight
https://abcnews.go.com/53(...)5/story?id=112713286
Trump had het er in zijn recente persco nog over dat Tim Walz babies na hun geboorte nog zou willen aborteren. Dus hij begint er helemaal zelf over.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd weer, maar dat dit onderwerpen zijn die de Democraten belangrijk willen maken in de campagne weten we wel. Dat betekent niet dat het zo is, en geen enkele van die artikelen geeft dat ook aan.
Abortus is een zwakte van Trump, maar hij heeft het er gewoon niet over, of zegt het aan de staten over te laten. Dat is (voor hem) de beste strategie en zorgt er voor dat het bij lange na niet het belangrijkste onderwerp van de campagne is. Project 2025 boeit helemaal niemand.
Ná dat Harris voorafgaand an de rally had gesproken met de protesteerders!quote:Op zondag 11 augustus 2024 12:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Deze was leuker geweest wanneer Trump nog zittend was. En wanneer iedereen was vergeten dat The Apprentice een ding is.
Wel grappig trouwens dat net zoals 8 jaar geleden de Democraten hun partij kunnen gijzelen (no pun intended). Destijds met de Bernie stemmers en nu met Gaza. Benieuwd hoe dat gaat aflopen, want Harris was niet handig bezig onlangs door die protesteerders af te blaffen.
Volgens mij was de hele conservatieve discussie op federaal niveau ook altijd dat de staten deze beslissing zelf moeten bepalen en dit geen federale aangelegenheid is. Los van je eigen voorkeur. Ik zelf kan mij prima in dit argument vinden rondom abortus ondanks ik niet perse tegen abortus ben.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd weer, maar dat dit onderwerpen zijn die de Democraten belangrijk willen maken in de campagne weten we wel. Dat betekent niet dat het zo is, en geen enkele van die artikelen geeft dat ook aan.
Abortus is een zwakte van Trump, maar hij heeft het er gewoon niet over, of zegt het aan de staten over te laten. Dat is (voor hem) de beste strategie en zorgt er voor dat het bij lange na niet het belangrijkste onderwerp van de campagne is. Project 2025 boeit helemaal niemand.
Dit soort betogers hebben gewoon veel weg van russische invloeden op de verkiezingen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ná dat Harris voorafgaand an de rally had gesproken met de protesteerders!
begreep ik.
"Overlaten aan de staten" is altijd al newspeak geweest voor "hier krijgen we op federaal niveau gezeik mee".quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Volgens mij was de hele conservatieve discussie op federaal niveau ook altijd dat de staten deze beslissing zelf moeten bepalen en dit geen federale aangelegenheid is. Los van je eigen voorkeur. Ik zelf kan mij prima in dit argument vinden rondom abortus ondanks ik niet perse tegen abortus ben.
project 25 en veel van de abortus plannen laten gewoon ziet dat het hele 'leave it to the states' argument gewoon een verkapte poging was om het door te drukken in de staten en op andere punten de consv juist willen dat het federaal geregeld wordt zoals ban op LBTQH (ofzo) materiaal in kinderen boeken op scholen.
Klopt. maar het argument an sich is niet verkeerd. Neem een (misschien) wat neutraler onderwerp; Topless. Dit zijn dingen die prima op staatsniveau of lokaal besloten kunnen worden en daar hoef je niet federaal precies de zelfde regels voor te hebben. Juist diversiteit is daarin belangrijk in een federatie (met vrijheid om te reizen en vestigen).quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Overlaten aan de staten" is altijd al newspeak geweest voor "hier krijgen we op federaal niveau gezeik mee".
States rights is alleen een argument als het goed uitkomt, zodra een Staat keuzes maakt die rechts niet bevalt willen ze federaal ingrijpen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Overlaten aan de staten" is altijd al newspeak geweest voor "hier krijgen we op federaal niveau gezeik mee".
Je leest weer eens verkeerd. Project 2025 is impopulair, maar dat is niet hetzelfde als dat het mensen boeit, noch is het hetzelfde als dat mensen denken dat Trump het steunt en/of wil invoeren.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Trump had het er in zijn recente persco nog over dat Tim Walz babies na hun geboorte nog zou willen aborteren. Dus hij begint er helemaal zelf over.
En blijkbaar boeit Project 2025 toch wel gezien deze recente polls.
https://abcnews.go.com/53(...)5/story?id=112713286
En niet alleen social media maar ook lokale nieuwsmedia die opgekocht zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In die zin vind ik het wel opvallend dat er wat conservatieve miljardairs zijn die dit begrijpen en activistisch achteraan gaan (zie ook Musk die dit begrijpt en zijn duim op de weegschaal legt, maar dan online), waar er geen miljardairs zijn die proberen een netwerk op te zetten met meer neutraal of zelfs links-leunend nieuws.
Niet altijd, sowieso is 'newspeak' een domme term om hier te gebruiken. Het is gewoon normaal politieke taal, geen opgelegde taal vanuit de overheid.quote:Op zondag 11 augustus 2024 14:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook expliciet niet op sociale media, maar juist op de lokale nieuwsmedia. Als ik een Bloomberg was geweest, die 4 jaar geleden 8 miljard op zijn eigen primary kapot smeet, had ik mijn miljarden juist gebruikt voor het vanuit lokale stations mensen beter in te lichten. Lijkt me op de lange termijn veel effectiever daar.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En niet alleen social media maar ook lokale nieuwsmedia die opgekocht zijn.
[ x ]
Als mensen het niet boeit, waarom is het dan impopulair?quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je leest weer eens verkeerd. Project 2025 is impopulair, maar dat is niet hetzelfde als dat het mensen boeit, noch is het hetzelfde als dat mensen denken dat Trump het steunt en/of wil invoeren.
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? We hebben het over of dit thema belangrijk is voor de kiezer, dat staat los van hoe impopulair het is.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als mensen het niet boeit, waarom is het dan impopulair?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent wel weer lekker aan het sneren aan alle kanten. Newspeak staat gewoon voor een alternatieve term die om de hete brij heendraait of eufemistisch is om te verhullen wat je eigen bedoelt. Dat jij er er weer een of andere autistische interpretatie op nahoudt kan ik ook niet helpen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet altijd, sowieso is 'newspeak' een domme term om hier te gebruiken. Het is gewoon normaal politieke taal, geen opgelegde taal vanuit de overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |