abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214695305
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 20:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?
Zou je denken, maar ik heb zaken zoals jury summons ontvangen terwijl ik als permanent resident daar niet mee aan mag doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214695411
Ligt het aan mij of is Kamala het momentum alweer aan het verliezen?
pi_214695455
Het begint natuurlijk al bij het feit dat staten verantwoordelijk zijn voor de verkiezingen en niet de federale overheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214695469
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
Dat ligt aan jou.
  maandag 12 augustus 2024 @ 21:16:17 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214695546
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 20:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?
Ja, ik weet ook niet hoe dat werkt, maar de mogelijkheid om alle kiesgerechtigden een stempas op te sturen zoals wij dat doen hebben ze in elk geval (bewust) niet. En dat maakt het systeem heel gevoelig voor partijpolitieke manipulatie.

Stemrecht is een recht. In een fatsoenlijke democratie zou een kiezer niet door hoepels moeten springen om dat recht uit te kunnen oefenen, en al helemaal niet als er de hele tijd mensen met macht op uit zijn om die hoepels kleiner te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214695774
quote:
Dat ligt aan jou. Ze loopt landelijk in de peilingen alleen maar uit, zet de swingstates langzaam naar haar rand en maakt het in staten zoals Georgia ook gewoon weer spannend
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214695791
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat ligt aan jou.
Nou nee, de wittebroodsweken zijn duidelijk voorbij. Harris heeft ingehaald wat Biden had verloren plus nog wat extra vanwege de toch wel onverwachte uitstap van Biden. Het loopt min of meer gelijk met Trump en dat verandert ook niet op de korte termijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 augustus 2024 @ 21:35:41 #208
862 Arcee
Look closer
pi_214695809
quote:
Dat eerste.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214695811
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou nee, de wittebroodsweken zijn duidelijk voorbij. Harris heeft ingehaald wat Biden had verloren plus nog wat extra vanwege de toch wel onverwachte uitstap van Biden. Het loopt min of meer gelijk met Trump en dat verandert ook niet op de korte termijn.
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon rood

https://www.270towin.com/2024-presidential-election-polls/
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214695840
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, ik weet ook niet hoe dat werkt, maar de mogelijkheid om alle kiesgerechtigden een stempas op te sturen zoals wij dat doen hebben ze in elk geval (bewust) niet. En dat maakt het systeem heel gevoelig voor partijpolitieke manipulatie.

Stemrecht is een recht. In een fatsoenlijke democratie zou een kiezer niet door hoepels moeten springen om dat recht uit te kunnen oefenen, en al helemaal niet als er de hele tijd mensen met macht op uit zijn om die hoepels kleiner te maken.
In Frankrijk krijg je een kaart waarmee je aan alle verkiezingen mag meedoen. Als je opkomt, krijg je een stempel op je kaart. Je hoeft je verder ook nauwelijks te identificeren: lang niet alle Fransen hebben een paspoort/identiteitskaart of rijbewijs. Als je kaart vol is, krijg je van de gemeente een nieuwe. Je wordt dus niet apart opgeroepen. Daardoor kon Macron ook zo snel een nieuwe verkiezing houden..
pi_214695903
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon rood

Ik zie het inderdaad ook nog niet echt terug in de peilingen. Maar goed, het helpt ook niet om het topic binnen te komen rennen met een claim zonder enige onderbouwing.
pi_214695910
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.
  maandag 12 augustus 2024 @ 21:45:35 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214695951
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.
We krijgen nog de conventie dus daar zal ze ook nog wel even knallen. Het is ook niet dat Trump nu met geniale reacties komt om momentum te pakken.
pi_214695970
quote:

[..]
Deze peilingen zeggen ook wel iets:
twitter
Trump, de bankroet-koning. The art of the deal, m’n zolen.
pi_214695974
Harris last-minute aanstellen als nieuwe presidentskandidaat was natuurlijk een risico, maar met Biden hadden ze ook weinig te verliezen. Daarom was ik een groot voorstander van de wissel, maar het heeft verrassend goed uitgepakt tot dusver. Zelfs beter dan ik verwachtte. Ook complimenten aan Harris, want tot dusver doet ze het superslim en maakt ook de juiste keuzes. Het is natuurlijk niet plotseling een makkelijke overwinning, maar het ziet er allemaal veel beter uit dan eerder.
pi_214695976
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We krijgen nog de conventie dus daar zal ze ook nog wel even knallen. Het is ook niet dat Trump nu met geniale reacties komt om momentum te pakken.
Het is meer dat er gewoon niet veel meer te winnen valt. Biden heeft sinds het begin van het jaar flink verloren in de peilingen, maar Trump nauwelijks. Harris heeft dat nu terug gewonnen, maar veel zwevende kiezers zijn er niet meer om nog over te halen. Wat dat betreft is er niet zoveel veranderd sinds 2020, de marges zijn flinterdun. Er is niet nog ergens een verborgen groep kiezers die ineens allemaal voor Harris gaan na een paar weken peilen.
pi_214695993
Het is natuurlijk ook een illusie om te denken dat het hier een 55-45 verhouding in de pv gaat worden. Daar is het land veel te gepolariseerd voor vandaag de dag. Daarbij is het veel belangrijker om het goed te doen in de swing states dan dat je een miljoen extra stemmen in Californië pakt.
pi_214696015
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 12 augustus 2024 @ 21:51:34 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214696022
ik begin er wel in te geloven eigenlijk...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214696044
We hebben ook nog Kennedy die vrij consequent zo'n 4% peilt. De vraag is of dat stand houdt in november en zo niet of dat dan nog een significante verschuiving voor één van de twee andere kandidaten oplevert.
pi_214696111
quote:

[..]
Als ik hier kijk zit er nog gewoon een stijgende lijn https://projects.fivethir(...)neral/2024/national/

- 2 weken geleden Harris 0,4 procentpunt hoger
- 1 week geleden Harris 1,9 procentpunt hoger
- Momenteel Harris 2,7 procentpunt hoger
pi_214696114
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:53 schreef Monolith het volgende:
We hebben ook nog Kennedy die vrij consequent zo'n 4% peilt. De vraag is of dat stand houdt in november en zo niet of dat dan nog een significante verschuiving voor één van de twee andere kandidaten oplevert.
Ik denk dat hij er eerder eruit stapt en Trump een endorsement krijgt in ruil voor iets.
pi_214696142
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat hij er eerder eruit stapt en Trump een endorsement krijgt in ruil voor iets.
Waarom zou Kennedy Trump endorsen?
pi_214696190
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Ik blijf er niet voor op. Die Musk is ook een engnek.
Niet teveel aandacht geven c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')