Zou je denken, maar ik heb zaken zoals jury summons ontvangen terwijl ik als permanent resident daar niet mee aan mag doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?
Dat ligt aan jou.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
Ligt het aan mij of is Kamala het momentum alweer aan het verliezen?
Ja, ik weet ook niet hoe dat werkt, maar de mogelijkheid om alle kiesgerechtigden een stempas op te sturen zoals wij dat doen hebben ze in elk geval (bewust) niet. En dat maakt het systeem heel gevoelig voor partijpolitieke manipulatie.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?
Dat ligt aan jou. Ze loopt landelijk in de peilingen alleen maar uit, zet de swingstates langzaam naar haar rand en maakt het in staten zoals Georgia ook gewoon weer spannendquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
Nou nee, de wittebroodsweken zijn duidelijk voorbij. Harris heeft ingehaald wat Biden had verloren plus nog wat extra vanwege de toch wel onverwachte uitstap van Biden. Het loopt min of meer gelijk met Trump en dat verandert ook niet op de korte termijn.quote:
Dat eerste.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon roodquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee, de wittebroodsweken zijn duidelijk voorbij. Harris heeft ingehaald wat Biden had verloren plus nog wat extra vanwege de toch wel onverwachte uitstap van Biden. Het loopt min of meer gelijk met Trump en dat verandert ook niet op de korte termijn.
In Frankrijk krijg je een kaart waarmee je aan alle verkiezingen mag meedoen. Als je opkomt, krijg je een stempel op je kaart. Je hoeft je verder ook nauwelijks te identificeren: lang niet alle Fransen hebben een paspoort/identiteitskaart of rijbewijs. Als je kaart vol is, krijg je van de gemeente een nieuwe. Je wordt dus niet apart opgeroepen. Daardoor kon Macron ook zo snel een nieuwe verkiezing houden..quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik weet ook niet hoe dat werkt, maar de mogelijkheid om alle kiesgerechtigden een stempas op te sturen zoals wij dat doen hebben ze in elk geval (bewust) niet. En dat maakt het systeem heel gevoelig voor partijpolitieke manipulatie.
Stemrecht is een recht. In een fatsoenlijke democratie zou een kiezer niet door hoepels moeten springen om dat recht uit te kunnen oefenen, en al helemaal niet als er de hele tijd mensen met macht op uit zijn om die hoepels kleiner te maken.
Ik zie het inderdaad ook nog niet echt terug in de peilingen. Maar goed, het helpt ook niet om het topic binnen te komen rennen met een claim zonder enige onderbouwing.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon rood
https://www.270towin.com/2024-presidential-election-polls/
De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De peilingen in de belangrijkste staten schuiven steeds meer haar kant uit, bijv in Pensylvania nu ook. Die kleurde tot 2 weken geleden gewoon rood
https://www.270towin.com/2024-presidential-election-polls/
We krijgen nog de conventie dus daar zal ze ook nog wel even knallen. Het is ook niet dat Trump nu met geniale reacties komt om momentum te pakken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.
Deze peilingen zeggen ook wel iets:quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De curve is inmiddels vlak, er is geen groei meer. De peilingen gaan dus niet steeds meer haar kant uit, ze blijven hangen. Dat is wat ik dan ook zeg, de wittebroodsweken zijn voorbij.
Het is meer dat er gewoon niet veel meer te winnen valt. Biden heeft sinds het begin van het jaar flink verloren in de peilingen, maar Trump nauwelijks. Harris heeft dat nu terug gewonnen, maar veel zwevende kiezers zijn er niet meer om nog over te halen. Wat dat betreft is er niet zoveel veranderd sinds 2020, de marges zijn flinterdun. Er is niet nog ergens een verborgen groep kiezers die ineens allemaal voor Harris gaan na een paar weken peilen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We krijgen nog de conventie dus daar zal ze ook nog wel even knallen. Het is ook niet dat Trump nu met geniale reacties komt om momentum te pakken.
Als ik hier kijk zit er nog gewoon een stijgende lijn https://projects.fivethir(...)neral/2024/national/quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er eerder eruit stapt en Trump een endorsement krijgt in ruil voor iets.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:53 schreef Monolith het volgende:
We hebben ook nog Kennedy die vrij consequent zo'n 4% peilt. De vraag is of dat stand houdt in november en zo niet of dat dan nog een significante verschuiving voor één van de twee andere kandidaten oplevert.
Waarom zou Kennedy Trump endorsen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er eerder eruit stapt en Trump een endorsement krijgt in ruil voor iets.
Niet teveel aandacht gevenquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Ik blijf er niet voor op. Die Musk is ook een engnek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |