Trump laat zich niet sturen door spindoctors hoor, die herhaalt gewoon de complotjes die hij op social media tegenkomt. Mits ze zijn ego strelen uiteraard.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laatste stuiptrekkingen van zijn team van spindoctors ook waarschijnlijk. Denk niet dat Trump zelf niet genoeg kaas van AI heeft gegeten om ook maar de simpelste "tactisch onjuiste" beweringen te doen.
Is het wishful thinking of ook bewust liegen om de achterban op te jutten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Hexagon het volgende:
Waarschijnlijk is dit gewoon een onbeheerste reactie vanuit hemzelf. Hij kan het gewoon niet hebben dat iemand anders drukkere rallys volkrijgt. Dat moet gewoon fake zijn!
Dat is ook weer gewoon 100% projectie want dat is hoe HIJ zich zou voelen en wat HIJ zou doen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is het wishful thinking of ook bewust liegen om de achterban op te jutten.
Zoals vorige week wist Trump te vertellen dat Biden boos was dat hij opzij is gezet en dat hij terug zou vechten
Wishful thinking van een maf met hoogmoedswaanzin.
Eigenlij- an sich- is het om te lachen. Maar dat 70 miljoen kiezers die man willen kiezen... is heel erg triest voor de democratie, voor Amerika ...voor de wereld.
Is het ook... Hij zette Biden in de positie die hij koestert: het presidentschap afgepakt door een complot van Democratsquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook weer gewoon 100% projectie want dat is hoe HIJ zich zou voelen en wat HIJ zou doen.
Dan is het iemand geweest die hem recent wat over AI en de mogelijkheden ervan heeft ingefluisterd, want Trump volgt de ontwikkelingen in de wereld helemaal niet en zijn favoriet Fox besteedt volgens mij ook nauwelijks aandacht aan datzelfde. Een presentatrice van Fox News deed recent nog een wat verkrampte poging om z'n campagne openlijk te coachen als in 'hij kan beter dit en dit doen', met de hoop dat hij of iemand in z'n campagneteam mee keek. Die knijpen 'm ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat een spindoctor die ook maar een beetje zijn vak verstaat wel inziet dat dit compleet kansloos is, en het tegendeel direct bewijsbaar.
Waarschijnlijk is dit gewoon een onbeheerste reactie vanuit hemzelf. Hij kan het gewoon niet hebben dat iemand anders drukkere rallys volkrijgt. Dat moet gewoon fake zijn!
Ik denk dat de Democraten advertenties voor een paar miljoen dollar op Fox en OAN moeten betalen om hiervoor te waarschuwen. En op billboards en tijdens die rally’s vertellen dat iedereen zijn registratie moet vernieuwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:
Na Georgia, Texas: nu ook Florida.
Daartegen moet toch een remedie zijn?
[ x ]
quote:It becomes even stranger to claim that Christians can't vote for Democrats when the prime-time lineup at the Republican convention featured an OnlyFans star, a man who publicly slapped his wife, a man who pleaded no contest to an assault charge, and another man who had sex with his friend's wife while the friend watched -- and that's not even including any reference to Trump himself.
Dat stuk was hier al eerder voorbij gekomen, maar eerlijk gezegd geloof ik het wel een beetje met de 'never-Trumpers'. Het is niet alsof kiezers na 8 jaar nog heel erg verbaasd zijn over het (gebrek aan) karakter van Donald Trump.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
What allegiance do you owe a party, a movement or a politician when it or they fundamentally change their ideology and ethos?[ x ] Verzet tegen MAGA van life-long Republicans. Gratis artikel in link.
[..]
Nu is deze David French ook een van de mensen achter: Conservatives for Biden en past hij meer in de groep CU, CDA, SGP dan FvD met een christelijk sausjes.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
What allegiance do you owe a party, a movement or a politician when it or they fundamentally change their ideology and ethos?[ x ] Verzet tegen MAGA van life-long Republicans. Gratis artikel in link.
[..]
Sowieso is het aandachtstrekkerij, stemmen voor iemand waar je ideologisch nul komma nul het mee eens bent alleen maar omdat de kandidaat van jouw eigen partij een complete idioot is (en zichzelf eigenlijk gediskwalificeerd heeft in 2020). Ga dan voor een derde partij waar je wel iemand zou kunnen vinden met standpunten waar je achter kan staan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat stuk was hier al eerder voorbij gekomen, maar eerlijk gezegd geloof ik het wel een beetje met de 'never-Trumpers'. Het is niet alsof kiezers na 8 jaar nog heel erg verbaasd zijn over het (gebrek aan) karakter van Donald Trump.
Het verbaast me meer dat er zoveel (weldenkende) Republikeinen waren die het een goed idee vonden om die charlatan uberhaupt president te laten worden. Het is niet alsof dat (gebrek aan) karakter niet al decennia bekend was.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat stuk was hier al eerder voorbij gekomen, maar eerlijk gezegd geloof ik het wel een beetje met de 'never-Trumpers'. Het is niet alsof kiezers na 8 jaar nog heel erg verbaasd zijn over het (gebrek aan) karakter van Donald Trump.
Nou ja, vooralsnog rent de kiezer niet en masse weg. Het is ook denk ik gewoon een stukje cynisch effectbejag geweest. Hoe je het ook wendt of keert, de SC is weer aardig aangevuld met een stel ayatollahs waar de Republikeinen nog decennia lol aan gaan beleven om maar wat te noemen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het verbaast me meer dat er zoveel (weldenkende) Republikeinen waren die het een goed idee vonden om die charlatan uberhaupt president te laten worden. Het is niet alsof dat (gebrek aan) karakter niet al decennia bekend was.
Maar nu struikel je over ze:
[ x ]
Zelfde als deze, lijkt me. Desalniettemin goed artikel.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
quote:Trump supporters target black voters with faked AI images
Donald Trump supporters have been creating and sharing AI-generated fake images of black voters to encourage African Americans to vote Republican.
BBC Panorama discovered dozens of deepfakes portraying black people as supporting the former president.
Mr Trump has openly courted black voters, who were key to Joe Biden's election win in 2020.
But there's no evidence directly linking these images to Mr Trump's campaign.
The co-founder of Black Voters Matter, a group which encourages black people to vote, said the manipulated images were pushing a "strategic narrative" designed to show Mr Trump as popular in the black community.
A creator of one of the images told the BBC: "I'm not claiming it's accurate."
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68440150
De feiten laten helaas wat anders zien.quote:
Okquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De feiten laten helaas wat anders zien.
Een inhumaan systeem wat opgezet is door de republikeinen. Verplichte opsluiting van kinderen, baby's en andere immigranten.. een directe schending van de mensenrechten.
En de democraten houden dit systeem in stand, ook wanneer zij aan de macht zijn. Gaat ook niet heel veel gebeuren met het aantal Sinema-wannabe's in het huis en het senaat.
Bron?quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De feiten laten helaas wat anders zien.
Een inhumaan systeem wat opgezet is door de republikeinen. Verplichte opsluiting van kinderen, baby's en andere immigranten.. een directe schending van de mensenrechten.
En de democraten houden dit systeem in stand, ook wanneer zij aan de macht zijn. Gaat ook niet heel veel gebeuren met het aantal Sinema-wannabe's in het huis en het senaat.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
Zag ook dat Musk Trump gaat interviewen.Dat zal me wel weer een maximaal onkritisch feestje worden aangezien beide heren elkaars invlied graag willen gebruiken, musk wil de politieke invloed van Trump kunnen gebruiken en Trump vind de invloed van Musk op internet vast ook heel aangenaam.
Je bedoelt die pro-Palestijnen die ze uitgebreid aan het woord heeft gelaten in een ontmoeting voor de rally? Volkomen terecht dat ze tijdens haar speech zegt dat zij nu aan het woord is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:06 schreef Mikeytt het volgende:
Zonder nieuwe koers gaan de democraten niet winnen.
Een koers die ook voor iedereen is ongeacht je identiteit. Een presidentskandidaat die "I'm speaking" roept tegen pro-palestina demonstranten in de staat met de meeste moslims van Amerika geeft geen blijk af als iemand die er voor die mensen zal zijn.
De democraten zijn enorm verrechtst in de laatste paar verkiezingen. Iedere keer in naam van het kiezen uit de mindere van 2 kwaden.
De meest inhumane praktijken verdienen prioriteit. Deze facilities zijn onveranderd gebleven.quote:
Kom je nog met een bron?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De meest inhumane praktijken verdienen prioriteit. Deze facilities zijn onveranderd gebleven.
De president heeft in zijn eentje al bevoegdheid om de opsluitingen te versoberen door executieve actie neer te leggen bij het ICE
Ja, die bedoel ik inderdaad. Dit flikken in een swing state waarbij een groot deel van de zwevende kiezers hun keuze laat afhangen van deze specifieke kwestie, is het natuurlijk een belangrijk topic.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je bedoelt die pro-Palestijnen die ze uitgebreid aan het woord heeft gelaten in een ontmoeting voor de rally? Volkomen terecht dat ze tijdens haar speech zegt dat zij nu aan het woord is.
Ga je je beweringen nog onderbouwen met een bron?
Een bron voor wat? Dat er niks gedaan is?quote:
Bijvoorbeeld. Jij doet allerlei beweringen. In POL is het de gewoonte dat je dat vervolgens kan onderbouwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een bron voor wat? Dat er niks gedaan is?
Lijkt me vrij onmogelijk om een bron te plaatsen over iets wat niet gedaan is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Jij doet allerlei beweringen. In POL is het de gewoonte dat je dat dan kan onderbouwen.
Ze sluiten nog steeds (heel inhumaan) in grote getale immigranten op? Dat gebeurt dan toch? Waar zijn de bronnen daarvoor?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijkt me vrij onmogelijk om een bron te plaatsen over iets wat niet gedaan is.
Maar ik dacht dat de grote klacht van de Republikeinen juist is dat ze die immigranten vrijlaten en juist niet opsluiten?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:21 schreef Mikeytt het volgende:
Overigens ook een oproep van de WHO. Immigratie detentie is heel schadelijk. Inhumane praktijken
https://www.who.int/azerb(...)ntion-should-be-used
De VS is overigens 1 van de weinige ontwikkelde landen die immigratie detentie nog standaard toepast.
https://trac.syr.edu/immi(...)/pop_agen_table.htmlquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze sluiten nog steeds (heel inhumaan) in grote getale immigranten op? Dat gebeurt dan toch? Waar zijn de bronnen daarvoor?
Ja? Die zijn illegaal in de VS? Moeten die niet uitgezet worden dan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://trac.syr.edu/immi(...)/pop_agen_table.html
Overigens meer dan 2x zoveel als onder Trump aan het einde van zijn presidentschap
Waarom zou je wat aannemen van de republikeinen? Die roepen altijd wel wat onzinnigsquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat de grote klacht van de Republikeinen juist is dat ze die immigranten vrijlaten en juist niet opsluiten?
Ik ben zelf Amerikaans. Natuurlijk verdiep ik me in de politiekquote:Maar goed verdiep je eerst eens in de problematiek voordat iets komt roepen zonder onderbouwing.
Er ligt een nieuwe immigratiewet klaar die tegengehouden is door Trump bijv.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom zou je wat aannemen van de republikeinen? Die roepen altijd wel wat onzinnigs
[..]
Ik ben zelf Amerikaans. Natuurlijk verdiep ik me in de politiek
Om welke immigratiewet gaat het overigens?
Of ongedocumenteerde immigratie gestopt moet worden, zullen we sterk van mening over verschillen, dus dat houd ik er even buiten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja? Die zijn illegaal in de VS? Moeten die niet uitgezet worden dan?
quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In POL is het de gewoonte dat je dat vervolgens kan onderbouwen.
Het onderliggende probleem is het ontbreken van een functionerend bevolkingsregister in een ontwikkeld land als de VS.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:33 schreef AnneX het volgende:
Na Georgia, Texas: nu ook Florida.
Daartegen moet toch een remedie zijn?
[ x ]
Het schrappen van al eerder geregistreerde kiezers, puur omdat ze de vorige keer of de keer daarvoor niet gestemd hebben, heeft weinig met een al dan niet functionerend bevolkingsregister te maken. Het rare is dat je je moet registreren als demoraat, republikein of independent. Op die manier is het gemakkelijk te zien welke geregistreerde kiezers je moet wippen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het onderliggende probleem is het ontbreken van een functionerend bevolkingsregister in een ontwikkeld land als de VS.
Niet om het een of ander hoor, maar als je daadwerkelijk de Amerikaanse politiek volgt is het best knap als je deze gemist hebt..quote:
Die ken ik al. @Kijkertje had het echter over een immigratiewet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:14 schreef Naqin het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar als je daadwerkelijk de Amerikaanse politiek volgt is het best knap als je deze gemist hebt..
Republicans kill border bill in a sign of Trump's strength and McConnell's waning influence
Niet mee eens. Als je een fatsoenlijk bevolkingsregister onderhoudt, dan hoef je kiesgerechtigden helemaal niet apart te registreren. En kun je ze dus ook niet verwijderen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het schrappen van al eerder geregistreerde kiezers, puur omdat ze de vorige keer of de keer daarvoor niet gestemd hebben, heeft weinig met een al dan niet functionerend bevolkingsregister te maken.
Als ik ga stemmen in Nederland lever ik mijn oproep in en identificeer ik me. Het is ook voor de Nederlandse overheid heel gemakkelijk na te gaan wie wel en wie niet gestemd heeft bij een bepaalde verkiezing. Ik denk (hoop met heel mijn hart) dat het hier verboden is dat na te gaan, en dat deze oproepen na de verkiezingen vernietigd worden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als je een fatsoenlijk bevolkingsregister onderhoudt, dan hoef je kiesgerechtigden helemaal niet apart te registreren. En kun je ze dus ook niet verwijderen.
Dat gaat er ook niet komen, omdat beide partijen er tegen zijn (om hele andere redenen).quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het onderliggende probleem is het ontbreken van een functionerend bevolkingsregister in een ontwikkeld land als de VS.
Ze zullen op een of andere manier toch wel weten wie een staatsburger is dus ze houden wel wat bij en hoe rekenen ze anders property tax af? Of is het registreren als kiesgerechtigde een ouderwets Angelsaksische gewoonte wat men ooit vroeger een slim plan vond?quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Als je een fatsoenlijk bevolkingsregister onderhoudt, dan hoef je kiesgerechtigden helemaal niet apart te registreren. En kun je ze dus ook niet verwijderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |