abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214679425
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214679433
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:51 schreef AnneX het volgende:
Was dit iemand opgevallen?
[ x ]
Ze plakken er overigens ook steeds "common sense" voor. Je hoort dus steeds "common sense gun violence laws" in hun speeches.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-08-2024 18:18:28 ]
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:44:21 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214680478
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Juichstemming is nog ver weg, maar de Dems hebben in elk geval het momentum. Harris enthousiasmeert de jonge kiezers en Walz lijkt vooralsnog een solide keuze, een sympathieke 'everyday man'. Het is de vraag of de Dems dit vol kunnen houden.

Het stemt ook hoopvol dat Trump zich vooralsnog niet weet te herpakken, en met Vance heeft de GOP nou niet bepaald de meest innemende en inspirerende VP-pick. Stel dat ze Haley of Scott aan Trump hadden gekoppeld, dan hing de vlag de vlag er volgens mij heel anders bij.

Maar zoals Monolith terecht opmerkt: de economie blijft de zwakke plek. Al is de redenering 'inflatie was laag onder Trump dus laten we hem kiezen' natuurlijk enorm onzinnig is. Maar ja, zo werkt het brein van een hoop kiezers nou eenmaal.

Laten we hopen dat Trump vooral doorgaat met jammeren en hardop terugverlangen naar Biden.
Het moet rijmen, Pence en Vance doen dat, die anderen doen dat niet.

Een mooie taak voor Nance (of Peter-Jan Rens).

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:52:39 #94
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214680568
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt. maar het argument an sich is niet verkeerd. Neem een (misschien) wat neutraler onderwerp; Topless. Dit zijn dingen die prima op staatsniveau of lokaal besloten kunnen worden en daar hoef je niet federaal precies de zelfde regels voor te hebben. Juist diversiteit is daarin belangrijk in een federatie (met vrijheid om te reizen en vestigen).
Het gaat erom dat rechten overal erkent worden. Dus ook rechten vanuit staten (als ik in mijn staat abortus mag laten doen, dan kan ik hierin niet vervolgd voor in een andere staat). En hier zat dus ook de crux met slavenij en het zuiden. vrije negers konden ontvoerd worden en hun rechten ontnomen. Maar een slaaf met zijn meester in een vrije staat kon de slaaf geen gebruik maken van de rechten van die staat. hier komt de federale macht dus om de hoek. Al die discussies tussen federaal vs staat / liberaal vs conservatief op terug te voeren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet lachen om die Amerikanen, ondanks dat mijn huis er vol mee zit. Als abortus en topless ruimte geeft voor keuze per staat, dan snapt men heel weinig van vrijheid.

Trouwens weet iemand dat, mijn vrouw woonde in Georgia, maar kan nu voor het eerst niet meer vanuit het buitenland stemmen, is dit aangepast?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 augustus 2024 @ 19:56:55 #95
862 Arcee
Look closer
pi_214680624
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 12:31 schreef Tijger_m het volgende:
Trump is een one trick pony
Welke trick kent-ie dan?

Volgens mij is-ie een no trick pony.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214680697
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet lachen om die Amerikanen, ondanks dat mijn huis er vol mee zit. Als abortus en topless ruimte geeft voor keuze per staat, dan snapt men heel weinig van vrijheid.

Trouwens weet iemand dat, mijn vrouw woonde in Georgia, maar kan nu voor het eerst niet meer vanuit het buitenland stemmen, is dit aangepast?
Er is een webite fvap.gov met informatie hierover.
pi_214680823
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ze plakken er overigens ook steeds "common sense" voor. Je hoort dus steeds "common sense gun violence laws" in hun speeches.
Dat is een prima holle frase, maar op een gegeven moment zal wel uitgelegd moeten worden wat dat nou precies betekent. Is dat background checks voor het kopen van bepaalde wapens? Uitsluiting van bepaalde mensen die überhaupt wapens kunnen kopen?

Zoals wel vaker is het electoraat een stuk meer heterogeen als het aankomt op meningen over daadwerkelijk concreet beleid dan gedacht wordt door partisanen. Background checks zijn zelfs bij bepaalde Republikeinen populair (en ook common sense) dus dat zou een goed idee zijn om als beleid te willen. Maar dan moet je dat wel uitspreken, en dat heeft Harris eigenlijk nog op geen enkel beleidspunt gedaan. Waarom zou ze ook op dit moment, maar dat gaat wel een keer komen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 augustus 2024 @ 20:20:09 #98
862 Arcee
Look closer
pi_214680928
quote:
6s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:06 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]

"But I have never seen a human being lie with the intensity and sheer volume of Donald Trump."
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214681196
Geen gevangenis, in een asylum! Je weet wel: waar al die aliens ook vandaan komen.
twitter
  zondag 11 augustus 2024 @ 20:46:06 #100
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_214681276
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is een prima holle frase, maar op een gegeven moment zal wel uitgelegd moeten worden wat dat nou precies betekent. Is dat background checks voor het kopen van bepaalde wapens? Uitsluiting van bepaalde mensen die überhaupt wapens kunnen kopen?
En zoals wel vaker werkt dat andersom precies zo. Van de andere kant wordt al tijden lang iedere vorm van een klein beetje restrictie als ‘gun control’ of ‘they’re coming for our guns!’ bestempeld. De US zou op veel punten baat hebben bij genuanceerder beleid in plaats van ‘talking points’ maar helaas zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_214681301

Bron:
twitter

.

Trump kennende liegt hij , maar heeft hij het over deze plane?
twitter

Lijkt er toch op dat Trump ineens bang is geworden dat hij weer gaat verliezen.
Bang, boos, liegen dat de vijand zo gemeen doet ... en hij is zo gestoord dat hij in zijn eigen leugens gaat geloven

[ Bericht 43% gewijzigd door Bluesdude op 11-08-2024 20:55:09 ]
  zondag 11 augustus 2024 @ 20:51:24 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214681352
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Bron:
[ x ]
Ik lees graag, maar twee keer hetzelfde in een paar minuten vind ik wat té gortig. ;)

Maar hoe dan ook, dit komt keihard aan bij iemand die 'de omvang van een menigte' jarenlang zelf als 'bewijs' ziet voor zijn zogenaamde presidentiële vaardigheid.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vis1980 op 11-08-2024 20:56:52 ]
pi_214681450
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

@Vis1980 Ken je deze man? Marc Elias. https://www.democracydocket.com/signup/
Ook in Georgia wordt zwaar gerommeld met voters.
Men kan zo maar iemands vote ongeldig maken oid.
  zondag 11 augustus 2024 @ 20:56:44 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214681465
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Bron:
[ x ]
.

Trump kennende liegt hij , maar heeft hij het over deze plane?
[ x ]

Lijkt er toch op dat Trump ineens bang is geworden dat hij weer gaat verliezen.
Bang, boos, liegen dat de vijand zo gemeen doet ... en hij is zo gestoord dat hij in zijn eigen leugens gaat geloven

:P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 11 augustus 2024 @ 20:57:51 #105
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214681485
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
@:Vis 1980 Ken je deze man? Marc Elias. https://www.democracydocket.com/signup/
Ook in Georgia wordt zwaar gerommeld met voters.
Men kan zo maar iemands vote ongeldig maken oid.
Haar aanvraag is nu al een paar keer afgewezen zonder reden, terwijl dat tijdens andere verkiezingsjaren prima ging. Ze woont hier sinds 2012. Maar bedankt voor de link, ik ga hem lezen.
pi_214681527
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik lees graag, maar twee keer hetzelfde in een paar minuten vind ik wat té gortig. ;)
De postingen gaan soms zo snel in bepaalde topics. Dat tegelijk iemand anders hetzelfde post of net eerder klaar is.
Ik ging zoeken op de scan van de trumptweet, of ik die apart kon laten zien. Beter leesbaar dan ingebed in een tweet
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:00:52 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214681545
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De postingen gaan soms zo snel in bepaalde topics. Dat tegelijk iemand anders hetzelfde post of net eerder klaar is.
Ik ging zoeken op de scan van de trumptweet, of ik die apart kon laten zien. Beter leesbaar dan ingebed in een tweet
Ik heb er totaal geen problemen mee, maar blijkbaar hang ik graag de betweter uit. ;)
pi_214681632
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haar aanvraag is nu al een paar keer afgewezen zonder reden, terwijl dat tijdens andere verkiezingsjaren prima ging. Ze woont hier sinds 2012. Maar bedankt voor de link, ik ga hem lezen.
Oa. https://x.com/marceelias/(...)39-WnOKbbiBhirHwLmDQ
pi_214681776
knip, dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Knipoogje op 11-08-2024 21:28:44 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:08:47 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214681800
quote:
Dank je wel! Jeetje en dan zeuren over fraude tijdens een verkiezing. Raar ook dat het blijkbaar allemaal kan als je maar een paar mensen hebt die niet zo van de democratie houden. Zorgwekkend.

De hoeveelheid aan reacties die menen dat het terecht is vanwege de gestolen verkiezingen van 2020. Daar gaat je land...
pi_214682181
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit soort betogers hebben gewoon veel weg van russische invloeden op de verkiezingen.
Zodra Trump wint zullen deze protesten plots ophouden, net als met de vluchtelingencaravan indertijd.
En de personen die gaza echt een warm hart toedragen en zich voor het karretje van de organisatoren lieten spannen zal het een hard gelag worden als Trump Netanayu helemaal ruim baan geeft indien de oorlog dan nog aan de gang is. En die zal een GOP aan de macht aangrijpen om de gaza helemaal plat te maken gok ik (voor zover dat nog niet gebeurd is).
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zoals wel vaker is het electoraat een stuk meer heterogeen als het aankomt op meningen over daadwerkelijk concreet beleid dan gedacht wordt door partisanen. Background checks zijn zelfs bij bepaalde Republikeinen populair (en ook common sense) dus dat zou een goed idee zijn om als beleid te willen. Maar dan moet je dat wel uitspreken, en dat heeft Harris eigenlijk nog op geen enkel beleidspunt gedaan. Waarom zou ze ook op dit moment, maar dat gaat wel een keer komen.
Het is in ieder geval een teken dat de democraten eindelijk de slogans aan het verbeteren zijn. 'gun control', 'defund the police' zijn niet zo handig gekozen. 'common sense' en 'gun violence laws' zijn al een stuk beter. Dan kun je vervolgens kijken naar waar de meerderheden voor te vinden zijn. Zoals background checks. Ipv mensen direct in een stuip schieten bij het horen van woord 'control'... 'stop controlling my life stupid government!'
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214682281
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 21:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dank je wel! Jeetje en dan zeuren over fraude tijdens een verkiezing. Raar ook dat het blijkbaar allemaal kan als je maar een paar mensen hebt die niet zo van de democratie houden. Zorgwekkend.

De hoeveelheid aan reacties die menen dat het terecht is vanwege de gestolen verkiezingen van 2020. Daar gaat je land...
Van zeventig mensen in swing states is bekend met naam en toenaam dat zij zitting hebben als Election officer.
Bron: Rolling Stone oa. Of er gehandeld wordt door DoJ is niet bekend.

Trouwens brengt mij erop: als Harris wint: zou zij Garland vervangen?
pi_214682744
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
Van zeventig mensen in swing states is bekend met naam en toenaam dat zij zitting hebben als Election officer.
Bron: Rolling Stone oa. Of er gehandeld wordt door DoJ is niet bekend.

Trouwens brengt mij erop: als Harris wint: zou zij Garland vervangen?
Ik denk het wel. Hij wordt in november 72 jaar.
pi_214684607
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:39 schreef AnneX het volgende:
Geen gevangenis, in een asylum! Je weet wel: waar al die aliens ook vandaan komen.
[ x ]
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214685025
Dat is nog het meest weirde aan de imposter: projectie van eigen tekortkomingen.

@Vis1980 Dit flikte men in Florida:
Heeft je vrouw nog familie of bekenden in Georgia om te verifiëren wat daar speelt?
Tis maar éen stem en zo waren het de laatste keer Veertig Miljoen niet gebruikte stemmen heb ik begrepen.
twitter
  zondag 11 augustus 2024 @ 22:59:13 #117
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214685130
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:55 schreef AnneX het volgende:
Dat is nog het meest weirde aan de imposter: projectie van eigen tekortkomingen.

@:Vis1980 Dit flikte men in Florida:
Heeft je vrouw nog familie of bekenden in Georgia om te verifiëren wat daar speelt?
Tis maar éen stem en zo waren het de laatste keer Veertig Miljoen niet gebruikte stemmen heb ik begrepen.
[ x ]
Ja ze heeft nogal wat familie en die wonen allemaal in Georgia. Qua natuur best een mooie staat, maar kom er in de zomer niet graag vanwege de aanhoudende hitte, maar dat terzijde.

Vind het toch wel apart, maar ook leuk om te achterhalen wat hier nu precies gaande is dat zij niet kan stemmen.
pi_214686513
Ook de Isaac Hayes Estate heeft Trump geen toestemming gegeven voor het gebruik van zijn nummer 'Hold On/I'm Coming'. Na vergeefse verzoeken daarmee op te houden zijn ze nu een proces begonnen.

twitter

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 11-08-2024 23:58:27 ]
  zondag 11 augustus 2024 @ 23:52:44 #119
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214686532
quote:
6s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:47 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Positive inflation. :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214686973
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
En zoals wel vaker werkt dat andersom precies zo. Van de andere kant wordt al tijden lang iedere vorm van een klein beetje restrictie als ‘gun control’ of ‘they’re coming for our guns!’ bestempeld. De US zou op veel punten baat hebben bij genuanceerder beleid in plaats van ‘talking points’ maar helaas zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren.
Dat is gewoon een gevolg van hoe politiek werkt. Om te winnen moet je gebruik maken van talking points, dat is een gegeven. Maar bij bepaalde punten moet je dat wel omzetten in iets concreets, anders gaat de andere partij er dus mee aan de haal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')