CNNquote:Former Los Angeles city councilman and California state Sen. Nate Holden said Friday that he was with former President Donald Trump in the helicopter ride that made an emergency landing, despite Trump saying it was former San Francisco Mayor Willie Brown
https://www.rawstory.com/donald-trump-helicopter/quote:Trump threatens to sue New York Times for debunking helicopter story in furious phone call
Former President Donald Trump doubled down on his assertion that he was in a near-helicopter crash with former San Francisco Mayor Willie Brown, calling The New York Times and threatening to sue over their coverage of his news conference, in which he made the claim, reported Maggie Haberman on Friday.
Trump, according to the report, placed the call while his private Boeing 757, commonly nicknamed "Trump Force One," was grounded during an emergency landing in Billings, Montana, on the way to his Bozeman rally.
Per Haberman, Trump "excoriated The Times for its coverage of his meandering news conference on Thursday at Mar-a-Lago, his private club and home, during which he told of an emergency landing during a helicopter trip that he said both he and Mr. Brown had made together," saying, “We have the flight records of the helicopter,” that it landed in "a field," and that he is "probably going to sue" the news outlet for suggesting otherwise.
However, The Times noted, Trump may have simply confused Willie Brown with Jerry Brown, the former governor of California. Trump did survey the damage from the Paradise wildfire with Jerry Brown by helicopter in 2018, although there was never any report that the helicopter experienced problems in flight.
At the time, Trump infamously scolded the state of California for not doing enough to "rake" their forests in response to the fire, and even threatened to cut off wildfire management funding.
En dat wordt president van het machtigste land van de westerlijke wereld.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trump noemde Haley Pelosi. Als de maatstaf is dat namen door elkaar halen senieliteit inhoud dan is Trump seniel.
Deze week nog verhaalde hij dat hij bijna neergestort was in een heli wat nooit is gebeurd en waar de mensen die hij claimde dat er in zaten niet in zaten. Hij verhaalde ook dat ze over Harris gesproken hadden waar ook nooit gebeurd is.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dat wordt president van het machtigste land van de westerlijke wereld.
Ja, en dan zonder die kerel met die koptelefoon op ernaast.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk z wil ik Trump genterviewd zien worden.[ x ]
Dat moeten we nog maar afwachten, Harris staat nu in 3 swing states voor.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dat wordt president van het machtigste land van de westerlijke wereld.
Geruchten doen de ronde dat Mieke Telkamp (waarheen, waarvoor) ook was uitgenodigd.quote:
Dit is toch wel weer een hele domme own goal.quote:Minnesota Gov. Tim Walz “misspoke” in a newly resurfaced video from 2018 in which he said he handled assault weapons “in war,” a Harris campaign spokesperson told CNN on Saturday.
Walz’s military record has been heavily scrutinized by Republicans, including GOP vice presidential nominee JD Vance, after Walz was tapped as Vice President Kamala Harris’ running mate on Monday. Vance has accused the Minnesota governor of “stolen valor,” pointing to a video from 2018 circulated by the Harris campaign this week of Walz referring to weapons “that I carried in war” while explaining his support for an assault weapons ban.
“We can make sure those weapons of war, that I carried in war, are only carried in war,” Walz said in the video.
Lauren Hitt, a Harris campaign spokesperson, said in a statement the governor misspoke in the clip.
“Governor Walz would never insult or undermine any American’s service to this country — in fact, he thanks Senator Vance for putting his life on the line for our country. It’s the American way,” Hitt said in the statement.
“In making the case for why weapons of war should never be on our streets or in our classrooms, the Governor misspoke,” Hitt continued. “He did handle weapons of war and believes strongly that only military members trained to carry those deadly weapons should have access to them, unlike Donald Trump and JD Vance who prioritize the gun lobby over our children.”
Walz served in the Army National Guard for 24 years before retiring to run for Congress in 2005. He deployed with his unit to Italy in 2003 in support of the US’ war effort in Afghanistan but did not deploy to a combat zone as part of his service.
The clarification from the Harris campaign comes as the Trump campaign has sought to discredit Walz’s military service in the days since he joined the Democratic ticket. At a Michigan campaign event on Wednesday, Vance, a Marine Corps veteran, accused Walz of being “dishonest” about his record as part of a series of attacks on the governor’s military record.
“What bothers me about Tim Walz is the stolen valor garbage,” Vance said. “I’d be ashamed if I were him and lied about my military service like he did.”
At a campaign rally in Bozeman, Montana, on Friday, Trump made a brief reference to the attacks on Walz from Vance and other Republicans while praising Montana GOP Senate candidate Tim Sheehy, a former Navy SEAL.
“His really is valor, it’s valor for heroism award. You know, the other one talks about valor, he has a different kind of a valor, it’s the opposite,” Trump said.
Ik had hem wel graag in NOVA genterviewd zien worden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk z wil ik Trump genterviewd zien worden.[ x ]
Postuum.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Geruchten doen de ronde dat Mieke Telkamp (waarheen, waarvoor) ook was uitgenodigd.
Ja dat zal de reden zijn dat ze er niet bij is.quote:
Terecht hoor, want als iemand liegt en amper wat voor de Amerikaanse militairen heeft betekend is ie niet capabel genoeg voor VP of zelfs P.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:52 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.cnn.com/2024/(...)-campaign/index.html
[..]
Dit is toch wel weer een hele domme own goal.
Altijd wel benieuwd wat je denkt te bereiken met dit soort posts.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Terecht hoor, want als iemand liegt en amper wat voor de Amerikaanse militairen heeft betekend is ie niet capabel genoeg voor VP of zelfs P.
Nieuwsgierigheid houdt de mens levend.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd wel benieuwd wat je denkt te bereiken met dit soort posts.
Ah, Vance' dossier met genoeg munitie dat ie moet terugtreden maar heel bijzonder, niks over Trump. Zo doorzichtigquote:
Maar als het een dossier van Vance is wat superbeschadigend zou zijn, dan zou het toch raar zijn dat de campagne dat al had? Een verstandig persoon (quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ah, Vance' dossier met genoeg munitie dat ie moet terugtreden maar heel bijzonder, niks over Trump. Zo doorzichtig
Die freeze eerder in dit topic was overigens gewoon een emergency ergens in de zaal. Misschien moet dat soort fakenews gewoon niet gepost worden hier. Effe de replies lezen is al voldoende.
Maar maar maar Junior en Eric…quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar als het een dossier van Vance is wat superbeschadigend zou zijn, dan zou het toch raar zijn dat de campagne dat al had? Een verstandig persoon () had hem dan nooit gekozen.
Alweer geen toestemming gevraagd voor het tonen van die video.quote:
Oh, "Logs"...van een vlucht die nooit heeft plaatsgevondenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
Blijven dreinen…[ x ]De kleuter!
Dat betwijfel ik, hoor, als Trump zegt dat ze erbij was dan was ze erbij. Want hij heeft "Logs"quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat zal de reden zijn dat ze er niet bij is.
En dat de reactie van jonge mensen emotioneel is omdat velen van hen dit exact zo voelen. Ik kan dit niet bevestigen verder, ik hou mij verre van het open riool dat X heet.quote:"Tim Walz is the dad an entire generation of Americans wish they had instead of the one they lost to Fox News."
Fake news.quote:
Trump in 2017 na de DNC-hack:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 11-08-2024 03:26:00 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op zondag 11 augustus 2024 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Something is happening here
But ya' don't know what it is
Do you, Mister Jones?Vooralsnog blijft Florida gewoon vrij rood. DeSantis won in 2022 ook gewoon met 60-40% he? Zo groot is het verschil in de laatste twee presidentile verkiezingen bij lange na niet geweest, dat was zo 2-4% marge voor Trump.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begint er voor de Democraten iig in de peilingen wat rooskleuriger uit te zien dan een paar maanden terug. In het model van Silver hebben ze inmiddels ook een marginale voorsprong in Arizona en kruipen ze dichterbij in Georgie en NC, maar het zit allemaal nog heel erg binnen de MoE en als de peilingen weer een gemiddelde van 2-3% te rooskleuriger zijn voor de Democraten dan wint Trump alsnog bijna alle swing states.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Ja, ik snap dat men hier enthousiast wil zijn, maar het is eerder gebeurd dat we hier overtuigd zijn van het verlies van Trump en toch 4 jaar aan Trump vast zitten omdat Amerikanen nou eenmaal anders denken dan wij en andere dingen belangrijk vinden. Voorlopig zie ik in de volgens mij meest essentile staat, Pennsylvania, alleen polls die eigenlijk 'too close to call' aangeven. En verder zie ik nog niet echt staten van rood naar blauw bewegen. Landelijk zal Harris wel gaan winnen, maar Hillary Clinton kan je vertellen dat je daar niks aan hebt. Ik zie momenteel nog steeds dat overwinning voor Trump waarschijnlijker is dan die van Harris. En hoe dat kan, met zulke campagnes? Ja, dat snap ik ook niet echt. Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt, want wie zou er nu op zo iemand stemmen?quote:Op zondag 11 augustus 2024 07:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooralsnog blijft Florida gewoon vrij rood. DeSantis won in 2022 ook gewoon met 60-40% he? Zo groot is het verschil in de laatste twee presidentile verkiezingen bij lange na niet geweest, dat was zo 2-4% marge voor Trump.
Het begint er voor de Democraten iig in de peilingen wat rooskleuriger uit te zien dan een paar maanden terug. In het model van Silver hebben ze inmiddels ook een marginale voorsprong in Arizona en kruipen ze dichterbij in Georgie en NC, maar het zit allemaal nog heel erg binnen de MoE en als de peilingen weer een gemiddelde van 2-3% te rooskleuriger zijn voor de Democraten dan wint Trump alsnog bijna alle swing states.
Tja, regel 1 in Trumpland is NOOIT sorry zeggen, NOOIT je woorden terugnemen, ALTIJD double down. Dus moeten ze doorgaan met deze Titanicquote:Op zondag 11 augustus 2024 06:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Hm, internationaal copyright?
En het beeld is net zo dom als you’re fired rondom TFG.
Voor de meeste Amerikanen is Fox de enige nieuwszender die ze 24/7 als achtergrond aan hebben staan. En lokale nieuwsradio welke in alle belangrijke staten Sinclair is en dus ook GOP propaganda. Ik snap het wel. DIe krijgen echt helemaal niks mee van de realiteit. En tel daarbij op die teamspirit van de Amerikanen. "Trump is een eikel, maar wel onze eikel. En de democraten zijn erger."quote:Op zondag 11 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat men hier enthousiast wil zijn, maar het is eerder gebeurd dat we hier overtuigd zijn van het verlies van Trump en toch 4 jaar aan Trump vast zitten omdat Amerikanen nou eenmaal anders denken dan wij en andere dingen belangrijk vinden. Voorlopig zie ik in de volgens mij meest essentile staat, Pennsylvania, alleen polls die eigenlijk 'too close to call' aangeven. En verder zie ik nog niet echt staten van rood naar blauw bewegen. Landelijk zal Harris wel gaan winnen, maar Hillary Clinton kan je vertellen dat je daar niks aan hebt. Ik zie momenteel nog steeds dat overwinning voor Trump waarschijnlijker is dan die van Harris. En hoe dat kan, met zulke campagnes? Ja, dat snap ik ook niet echt. Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt, want wie zou er nu op zo iemand stemmen?
Nou ja, in de peilinggemiddelden zie ik wel degelijk een verschuiving in staten. Als je b.v. hier kijkt dan zie je dat in de gemiddelden van Silver er wel duidelijke flips zijn:quote:Op zondag 11 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat men hier enthousiast wil zijn, maar het is eerder gebeurd dat we hier overtuigd zijn van het verlies van Trump en toch 4 jaar aan Trump vast zitten omdat Amerikanen nou eenmaal anders denken dan wij en andere dingen belangrijk vinden. Voorlopig zie ik in de volgens mij meest essentile staat, Pennsylvania, alleen polls die eigenlijk 'too close to call' aangeven. En verder zie ik nog niet echt staten van rood naar blauw bewegen. Landelijk zal Harris wel gaan winnen, maar Hillary Clinton kan je vertellen dat je daar niks aan hebt. Ik zie momenteel nog steeds dat overwinning voor Trump waarschijnlijker is dan die van Harris. En hoe dat kan, met zulke campagnes? Ja, dat snap ik ook niet echt. Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt, want wie zou er nu op zo iemand stemmen?
Wat wel een verschil is met een paar weken geleden: de democraten maken weer een kans, die hadden ze een paar weken geleden niet.
In die zin vind ik het wel opvallend dat er wat conservatieve miljardairs zijn die dit begrijpen en activistisch achteraan gaan (zie ook Musk die dit begrijpt en zijn duim op de weegschaal legt, maar dan online), waar er geen miljardairs zijn die proberen een netwerk op te zetten met meer neutraal of zelfs links-leunend nieuws.quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:07 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor de meeste Amerikanen is Fox de enige nieuwszender die ze 24/7 als achtergrond aan hebben staan. En lokale nieuwsradio welke in alle belangrijke staten Sinclair is en dus ook GOP propaganda. Ik snap het wel. DIe krijgen echt helemaal niks mee van de realiteit. En tel daarbij op die teamspirit van de Amerikanen. "Trump is een eikel, maar wel onze eikel. En de democraten zijn erger."
Ja, positiever in de peilingen is het wel, maar dat er echt serieuze voorsprong is genomen zie ik niet. Wel van grote achterstand naar kleine voorsprong in de peilingen. Maar die kleine voorsprong had Clinton ook vaak nog wel, Biden had een veel serieuzere voorsprong. Ik ben nog lang niet in juichstemming (maar ook niet meer zo negatief).quote:Op zondag 11 augustus 2024 10:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, in de peilinggemiddelden zie ik wel degelijk een verschuiving in staten. Als je b.v. hier kijkt dan zie je dat in de gemiddelden van Silver er wel duidelijke flips zijn:
https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model
Arizona / Wisconsin / Nevada / Pennsylvania zijn in de afgelopen maand allemaal omgeslagen van GOP naar Dems in de peilingen.
Belangrijke is welke issues er een prominente rol speelt. Er bestaat in de VS altijd wel een zekere perceptie dat de GOP 'beter is voor de economie' (net zoals de VVD dat stempeltje hier krijgt), ook onder Trump. Las van de week nog een artikel over stemmers in Pennsylvania waar een Republikeinse kiezer stelde Trump weliswaar een eikel was, maar wel een eikel die dingen gedaan kreeg op het gebied van de economie. Wat de Democraten hier achtervolgt is dat de inflatie in de termijn van Biden heel fors is geweest en dat raakt mensen echt wel in hun portemonnee. Nou is het bij economie altijd maar zeer de vraag in hoeverre een overheid invloed heeft en ik denk dat de jaren 2021 / 2022 een combinatie zijn van beleid van Trump, Biden en fed, maar helaas voor de Democraten is de redeneertrant van de kiezer vaak 'cum hoc, ergo propter hoc'.
Maar goed, ik moet toch echt nog eerst zien dat de Democraten wat meer solide en ook grotere voorsprongen in de peilingen opbouwen voordat ik ze serieuze kansen toedicht.
Veroordeelde criminelen mogen niet stemmen toch?quote:Op zondag 11 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk ben ik al verbaasd als Trump meer dan 1 stem (zijn eigen) haalt
Sowieso een idioot systeem natuurlijk. Zo blij met Nederland waar iedere stemgerechtigde gewoon standaard een stembiljet in de brievenbus krijgt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |