Twee derde van Amerika is de elite?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:27 schreef OMG het volgende:
Het is eerder de elite die loopt te zaniken over iets waar ze niks over te zeggen hebben.
Nee vrijwel alle cijfers voor Biden zijn slecht. Zie hoe hij safe blauwe staten naar battle ground states weet te maken. Dat terwijl de Republikeinen zulke extreem impopulaire plannen met zaken als abortus hebben.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 04:47 schreef OMG het volgende:
Je doet nu net alsof dat de enige cijfers die er toe doen. Zelfs in dat ene linkje dat je laatst postte werd gemeld dat de favorability onveranderd is. De laatste paar polls gaven dat ook aan.
Eén of andere poll die vraagt of mensen liever iemand anders hebben != diezelfde mensen stemmen niet op Biden.
quote:'No one involved in the effort thinks he has a path': Biden insiders say the writing is on the wall
Maar ook:quote:Op zaterdag 13 juli 2024 05:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee vrijwel alle cijfers voor Biden zijn slecht. Zie hoe hij safe blauwe staten naar battle ground states weet te maken. Dat terwijl de Republikeinen zulke extreem impopulaire plannen met zaken als abortus hebben.
Ga ook maar na dat de Trump campagne extreem stil is. Die hopen dat Biden het nog redt een groter cadeau kunnen ze niet krijgen van de Dems. Op Fox zijn ze nu de grootste Biden cheerleaders.
https://www.nbcnews.com/p(...)th-debate-rcna161296
[..]
quote:“Patently false,” Biden campaign spokesman TJ Ducklo said. “This team stands with the president.”
quote:Hours after NBC News asked Biden aides about that conclusion, campaign chair Jen O'Malley Dillon and campaign manager Julie Chavez Rodriguez sent a memo to staff Thursday outlining why they believe the president can still win.
"Our internal data and public polling show the same thing: this remains a margin-of-error race in key battleground states," they wrote. "The movement we have seen, while real, is not a sea-change in the state of the race -- while some of this movement was from undecided voters to Trump, much of the movement was driven by historically Democratic constituencies moving to undecided."
O'Malley Dillon and Chavez Rodriguez said they still view Georgia and Arizona -- states Biden won in 2020 but where he trails in polling now -- as winnable, along with the Rust Belt states of Michigan, Wisconsin and Pennsylvania.
Ja, maar die tellen niet. Net zoals die poll die iets van 50-48 in een hypothetische match up zonder third parties liet zien. Dat zouden slechte cijfers zijn, of zo.quote:
Tot nu toe valt het nog best wel mee in de meeste polls (2 polls uitgezonderd) maar ik weet niet of de (toenemende) negativiteit uit eigen gelederen nog invloed gaat hebben en wat Biden's optreden gaat doen. Er volgen vast nog heel veel polls.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 05:49 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, maar die tellen niet. Net zoals die poll die iets van 50-48 in een hypothetische match up zonder third parties liet zien. Dat zouden slechte cijfers zijn, of zo.
Inderdaad, Biden gaat echt langzaam richting een ongekende nederlaag, waarbij het ook nog eens kan zijn dat de republikeinen ook congres en senaat in handen gaan krijgen. En dat allemaal omdat het ego van die man zo groot is dat hij denkt dat hij de enige is die van Trump kan winnen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:28 schreef Lichtloper het volgende:
Kijkend naar de polls in de Swing States kun je inschatten hoe ze er voor staan.
[ afbeelding ]
Let wel: dan ga je er dus vanuit dat traditionele blauwe staten ook blauw blijven (daar zijn er ook een paar van aan het schuiven richting Trump).
Hoe betrouwbaar zijn die polls? Er zijn een paar staten waar Biden nog in de margin of error zit, maar bij een hoop is hij echt ver uit beeld:
[ afbeelding ]
Dus Biden-stemmers blijven thuis of stemmen dan maar op Trump?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, Biden gaat echt langzaam richting een ongekende nederlaag, waarbij het ook nog eens kan zijn dat de republikeinen ook congres en senaat in handen gaan krijgen. En dat allemaal omdat het ego van die man zo groot is dat hij denkt dat hij de enige is die van Trump kan winnen.
Dat hele DEI verhaal over Harris is gewoon ordinair racisme...open en bloot op tv.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:46 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen zijn de rechtse media hun publiek op de komst van Kamala Harris aan het voorbereiden:
'DEI hire, woman, black .... so she must be good!'
Oh en ze is vast aan de drugs!
[ x ]
Het kan onmogelijk racisme zijn als het Biden zelf was die een zwarte vrouw als vice president wou. Hetzelfde geld ook voor mevrouw Brown in het hooggerechtshof.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat hele DEI verhaal over Harris is gewoon ordinair racisme...open en bloot op tv.
En dat is wat we normaal moeten gaan vinden?
Het is echt een schande
Vooral dat eerste.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus Biden-stemmers blijven thuis of stemmen dan maar op Trump?
"Biden hakkelt dus dan liever vier jaar Trump"quote:
Nogal een racistische opmerking over iets wat nooit plaatsgevonden heeft, vind je niet?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:46 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ben Shapiro ging dus naar Washington om te getuigen over het censureren van conservatieve media op onder andere social media.
Ipv gerichte vragen te stellen over dat vermeende censuur besloot Smallwell die niet vies is van een Chinese spionagepoes Ben Shapiro aan te vallen op zijn denkbeelden en agenda 2025. Het werd onbedoeld een hilarisch schouwspel lol.
Ik geloof dat mensen liever blijven hangen in de polls zijn best goed. Anderen die geen 170miljoen aan hun campagne hebben uitgegeven en nog geen kandidaat zijn scoren slechter in polls op dit moment dus kunnen we beter keihard verliezen met Joe. Qua dat aangaat ligt het uiteraard niet alleen aan Joe, als de democraten verenigd zouden zeggen Joe gotta go is dat natuurlijk veel sterker dan als mensen als AOC zich laten paaien om dan toch maar voor Biden uit te komen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, Biden gaat echt langzaam richting een ongekende nederlaag, waarbij het ook nog eens kan zijn dat de republikeinen ook congres en senaat in handen gaan krijgen. En dat allemaal omdat het ego van die man zo groot is dat hij denkt dat hij de enige is die van Trump kan winnen.
Als je twijfelt over Biden, twijfel je dan ook niet per definitie over Trump? Kun je dat dan niet beter als strategie gebruiken? De amerikaanse kiezer lijkt zich niet al te druk te maken over Biden gehakkel, dus waarom zou het een winnende strategie van de Democraten zijn om daar zelf de focus op te leggen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:09 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt mij vrij simpel. De Democraten kunnen de verkiezingen alleen winnen als Biden nu veel succesvolle persconferenties of debatten gaat geven, zodat hij de zorgen over zijn gezondheid wegneemt. Anders ga je de twijfelende kiezer niet enthousiasmeren om naar de stembus te gaan. Als ze nu al weten dat hij dit niet kan, dan weten ze eigenlijk nu ook al dat hij nooit gaat winnen. Dus dan kan je beter hem inruilen voor een andere kandidaat die in ieder geval nog een kans maakt.
In 2016 stemden 137 miljoen Amerikanen en in 2020 stemden 160 miljoen Amerikanen, dat is een belangrijke verschil.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je twijfelt over Biden, twijfel je dan ook niet per definitie over Trump?
En dus kregen ze Trump in 2016 en Biden in 2020. Denk je dat de gemiddelde Amerikaanse stemmer dat ondertussen vergeten is?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In 2016 stemden 137 miljoen Amerikanen en in 2020 stemden 160 miljoen Amerikanen, dat is een belangrijke verschil.
Logica zou zeggen dat stemmen ALTIJD beter is dan thuisblijven lijkt me?quote:
Tja, mensen stemmen nu eenmaal op de kandidaat voor de komende 4 jaar.quote:
Zou me niet verbazen eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:13 schreef crystal_meth het volgende:
Parkinson?
Bitter tensions as reporters feel misled by White House over Biden health
In 2020 ook. Kijk maar naar de polls van juli dat jaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:29 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, mensen stemmen nu eenmaal op de kandidaat voor de komende 4 jaar.
Je kan het ook omdraaien. Biden kan leunen op uitstekende economische resultaten en heeft dan ook nog eens een enorme randdebiel als tegenstander. En nóg staat hij op het punt om te verliezen.
Het gaat gelijk op. Biden en Trump maken ongeveer een gelijke kans om te winnen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:29 schreef Lichtloper het volgende:
Je kan het ook omdraaien. Biden kan leunen op uitstekende economische resultaten en heeft dan ook nog eens een enorme randdebiel als tegenstander. En nóg staat hij op het punt om te verliezen.
Het is niet binair. Het is niet Trump of Biden voor een ongemotiveerde stemmer. Het is Trump, Biden of thuisblijven. Als het wel binair was heb je uberhaupt geen kandidaat nodig. Trump is slechter dan welke optie ook.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je twijfelt over Biden, twijfel je dan ook niet per definitie over Trump? Kun je dat dan niet beter als strategie gebruiken? De amerikaanse kiezer lijkt zich niet al te druk te maken over Biden gehakkel, dus waarom zou het een winnende strategie van de Democraten zijn om daar zelf de focus op te leggen?
En dat is écht een prestatie van de Dems. Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar?!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:29 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tja, mensen stemmen nu eenmaal op de kandidaat voor de komende 4 jaar.
Ik heb weinig vertrouwen in de methodologie van deze voorspelling. Feitelijk zeggen ze: Trump staat dan wel flink voor in de peilingen, maar wij hebben een model ontwikkeld dat tot een andere voorspelling komt op basis van economische factoren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat gelijk op. Biden en Trump maken ongeveer een gelijke kans om te winnen.
Dan pak ik dus de meest brede poll erbij, van 538.
''Biden wins 50 times out of 100
in our simulations of the 2024 presidential election.
Trump wins 49 times out of 100.
There is a less than 1-in-100 chance of no Electoral College winner.''
https://projects.fivethir(...)orecast/?cid=rrpromo
Als je republikein/Independent bent die geen Trump wil, waarom zou je dat dan doen? Waarom niet, of zo gaan stemmen dat hij alsnog wint? Als protest tegen gehakkel van Biden? Als statement tegen stotteren? Zou jij dat doen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is niet binair. Het is niet Trump of Biden voor een ongemotiveerde stemmer. Het is Trump, Biden of thuisblijven. Als het wel binair was heb je uberhaupt geen kandidaat nodig. Trump is slechter dan welke optie ook.
Als je denkt dat het enige wat telt beter zijn dan Trump is, dan kunnen ze nog 5 verschillende kandidaten proberen voor de verkiezing. Immers zo lang ze geen Trump zijn zou iedereen op ze stemmen toch:?
In 2020 was er ook COVID en Trump die dat volledig verneukte. Wat ervoor zorgden dat meer mensen thuis waren en dus tijd over hadden om te stemmen. Op dit moment heb je niet zon buitenkansje. Nu moet je zelf mensen enthusiasmeren. Dat kan je dan veel beter doen met een ander.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In 2016 stemden 137 miljoen Amerikanen en in 2020 stemden 160 miljoen Amerikanen, dat is een belangrijke verschil.
Iemand waar mensen enthousiast voor gaan stemmen inderdaad. Iemand die wél fit genoeg is voor het presidentschap en die wel een vlammend, coherent en verstaanbaar betoog kan houden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In 2020 was er ook COVID en Trump die dat volledig verneukte. Wat ervoor zorgden dat meer mensen thuis waren en dus tijd over hadden om te stemmen. Op dit moment heb je niet zon buitenkansje. Nu moet je zelf mensen enthusiasmeren. Dat kan je dan veel beter doen met een ander.
Het Hooggerechtshof heeft veel vrouwen enthousiast gemaakt. Dat bedoel je met 'een ander'?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nu moet je zelf mensen enthusiasmeren. Dat kan je dan veel beter doen met een ander.
Het presidentsschap gaat Biden nog redelijk af. Ze kunnen hem grotendeels buiten de wind houden. Tegelijkertijd de campagne runnen, dus eigenlijk 2 banen doen dat gaat niet meer goed.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iemand waar mensen enthousiast voor gaan stemmen inderdaad. Iemand die wél fit genoeg is voor het presidentschap en die wel een vlammend, coherent en verstaanbaar betoog kan houden.
Het idee dat Trump de vloer aan veegt met Biden in de peilingen klopt niet. Want in zo'n beetje alle peilingen zitten Trump en Biden dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik heb weinig vertrouwen in de methodologie van deze voorspelling. Feitelijk zeggen ze: Trump staat dan wel flink voor in de peilingen, maar wij hebben een model ontwikkeld dat tot een andere voorspelling komt op basis van economische factoren.
Ja maar als het niet 80-20 is in het voordeel van Biden moet hij opstappen voor omdat want redenen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het idee dat Trump de vloer aan veegt met Biden in de peilingen klopt niet. Want in zo'n beetje alle peilingen zitten Trump en Biden dicht bij elkaar.
Daarbij is er een foutmarge, en zitten we nog enkele maanden voor de verkiezingen. Bovendien hebben peilingen niet bepaald een foutloze reputatie.
Ze herhalen gewoon net zo lang hun er-is-geen-andere-keuze-dan-stamelende-opa argument tot de realiteit zich aanpast aan hun wensen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vraag me ook wel af wat de analyse is van pro-Biden mensen hoe Republikeinen staten die al een tijdje safe-ish blue waren nu toch lijken te gaan winnen.
Komt het omdat de lokale Maga kliekjes zijn beter in politiek dan plaatselijke democraten? Komt het omdat Trump zo goed is? Project 2025 zo populair? Ligt het aan de media? Zou het geen mogelijkheid hebben met dat de democraten onder Biden niet uit de verf komen?
Ik denk niet dat je Biden kwalijk kunt nemen dat Project 2025 en Trump's zestig bezoeken aan Epstein's pedo-eiland worden genegeerd. Dat zou bij elke andere kandidaat ook gebeuren. Zeker als men nu iemand anders naar voren gaat schuiven.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vraag me ook wel af wat de analyse is van pro-Biden mensen hoe Republikeinen staten die al een tijdje safe-ish blue waren nu toch lijken te gaan winnen.
Komt het omdat de lokale Maga kliekjes zijn beter in politiek dan plaatselijke democraten? Komt het omdat Trump zo goed is? Project 2025 zo populair? Ligt het aan de media? Zou het geen mogelijkheid hebben met dat de democraten onder Biden niet uit de verf komen?
Ze peilen vrij goed in Amerika hoor. Ja in 2020 was er veel volatiliteit dankzij Covid wat niet allemaal goed is gegaan. Maar sinds COVID zitten ze heel dicht op het uiteindelijke resultaat.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het idee dat Trump de vloer aan veegt met Biden in de peilingen klopt niet. Want in zo'n beetje alle peilingen zitten Trump en Biden dicht bij elkaar.
Daarbij is er een foutmarge, en zitten we nog enkele maanden voor de verkiezingen. Bovendien hebben peilingen niet bepaald een foutloze reputatie.
Ik denk dat heel veel mensen nog niet bezig zijn met de verkiezingen. Wij praten hier over politiek op een forum, maar de gemiddelde mens is helemaal niet zo met politiek bezig.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is dat zo? Ik heb toch wel wat peilingen gezien die vrijwel gelijk opgingen. Afgelopen december in Alabama bijvoorbeeld, stonden een Dem en een MAGA-Rep binnen de marge. De Dem won gewoon met 25 punten verschil.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze peilen vrij goed in Amerika hoor. Ja in 2020 was er veel volatiliteit dankzij Covid wat niet allemaal goed is gegaan. Maar sinds COVID zitten ze heel dicht op het uiteindelijke resultaat.
Ik kan Biden niet kwalijk nemen dat hij weinig aandacht schenkt aan het campagnevoeren tegen de ideeën achter project 2025? Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het niet heeft over Trumps bezoeken aan Epsteins pedo eiland? Waarom kan Biden het daar niet over hebben dan? Hij is toch president als hij daar interviews over wil geven staat hem dat toch helemaal vrij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je Biden kwalijk kunt nemen dat Project 2025 en Trump's zestig bezoeken aan Epstein's pedo-eiland worden genegeerd. Dat zou bij elke andere kandidaat ook gebeuren. Zeker als men nu iemand anders naar voren gaat schuiven.
"Geneuzel over verkrachten van kleine meisjes"quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik kan Biden niet kwalijk nemen dat hij weinig aandacht schenkt aan het campagnevoeren tegen de ideeën achter project 2025? Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het niet heeft over Trumps bezoeken aan Epsteins pedo eiland? Waarom kan Biden het daar niet over hebben dan? Hij is toch president als hij daar interviews over wil geven staat hem dat toch helemaal vrij.
Iemand anders zou deze dingen wel kunnen doen. Waarom denk je dat niemand iets kan zeggen over Project 2025 of Trumps bezoeken aan een eiland. Waarbij ik moet zeggen dat geneuzel over Epstein echt niet breed zal scoren. Jij vindt dat heel belangrijk.
Ja precies, ontwijk maar volledig wat ik zeg. Je had het niet over verkrachting van kleine meisjes je had het over bezoeken aan Epstein eiland. Leuk dat je vervolgens mij héél wat anders in de mond legt. Super discussie.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Geneuzel over verkrachten van kleine meisjes"
wauw.
Veel te simpel. Je hebt independents, linker-, midden- en rechtervleugels van beide partijen (hoewel de midden en linkervleugel bij de GOP zijn afgebroken sinds Newt Gingrich en een nekschot hebben gekregen van Trump). Ga zo maar door.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:56 schreef Jojoke het volgende:
De gemiddelde Amerikaanse swing voter lijkt mij ook iemand die bij ons een VVD-stemmer is die in een middelgrote stad woont. Die welvaart en veiligheid wil en een mooie auto voor de deur. Die zegt niet racistisch te zijn, maar ook met argusogen kijkt als de nieuwe buren geen Nederlandse afkomst hebben. Die vooral met de eigen zaken bezig is en niet zo geïnteresseerd is in de politiek en het nieuws sporadisch volgt.
En zo iemand moet dan naar de stembus gaan om te kiezen tussen de PVV met een 78-jarige partijleider of de D66 met een 82-jarige partijleider die moeilijk uit zijn woorden komt.
Nouja dat hoeft dus helemaal niet. De Democraten kunnen gewoon zeggen dat Biden zich op het presidentsschap blijft concentreren maar dat er een andere kandidaat komt. Die ruimte hebben ze nu, de bevolking wil het een hoop donoren willen het, de partijtop is verdeeld. Dit is het moment om leiderschap te tonen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:56 schreef Jojoke het volgende:
De gemiddelde Amerikaanse swing voter lijkt mij ook iemand die bij ons een VVD-stemmer is die in een middelgrote stad woont. Die welvaart en veiligheid wil en een mooie auto voor de deur. Die zegt niet racistisch te zijn, maar ook met argusogen kijkt als de nieuwe buren geen Nederlandse afkomst hebben. Die vooral met de eigen zaken bezig is en niet zo geïnteresseerd is in de politiek en het nieuws sporadisch volgt.
En zo iemand moet dan naar de stembus gaan om te kiezen tussen de PVV met een 78-jarige partijleider of de D66 met een 82-jarige partijleider die moeilijk uit zijn woorden komt.
Die hebben gekozen in de primary's. Wat was het? 80% voor Biden?quote:
Nee die hebben niet gekozen in de primaries. Er waren ook geen tegenkandidaten. Omdat we niet wisten hoe het er met Biden voorstond. Maar nu zeg je dus dat Trump wel meevalt, mensen die Joe willen zijn niet bang voor Trump dus die blijven dan thuis als zeg Harris het wordt, dat geloof je werkelijk?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hebben gekozen in de primary's. Wat was het? 80% voor Biden?
En ben je echt zeker dat géén van die stemmers Biden meer wil? Stel dat je je vergist, en men wipt Biden, hoe ga je zorgen dat gedesillusioneerde Joe-bros dan nog gaan stemmen? Hoe los je dat op?
Er zijn geen primary's geweest? Dit is niet gebeurd?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee die hebben niet gekozen in de primaries. Er waren ook geen tegenkandidaten. Omdat we niet wisten hoe het er met Biden voorstond. Maar nu zeg je dus dat Trump wel meevalt, mensen die Joe willen zijn niet bang voor Trump dus die blijven dan thuis als zeg Harris het wordt, dat geloof je werkelijk?
1 2 3 4 5 6 7 8 | Party Candidate Votes % Democratic Joe Biden 14,465,519 87.09% NA Uncommitted 706,591 4.25% Democratic Dean Phillips 529,664 3.19% Democratic Marianne Williamson 473,761 2.85% Democratic Jason Palmer 20,975 0.13% NA Other candidates 413,592 2.49% Total votes 16,610,102 100.00% |
Jij mag het ook. Je doet het alleen niet. Je hebt het liever over stotteren. Dat dat erger is. Tja, jouw keuze.quote:Ga je nog vertellen waarom alléén Joe iets kan zeggen over project 2025 of over verkrachtingen?
Het gaat niet over stotteren, het gaat over steeds je niet kunnen concentreren op een vraag, over na elk klein dingetje bekaf zijn en over niet eens meer weten wat je de afgelopen week hebt gedaan (of hij moet echt hebben bedoeld dat hij 2 weken na de Europa trip daar nog moe van was, net zo erg).quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn geen primary's geweest? Dit is niet gebeurd?
[ code verwijderd ]
Vijftien miljoen stemmen die je ineens ongeldig maakt. Stel dat 20% boos wordt. Dat zijn dan ~3 miljoen boze kiezers. Maak je dat goed?
[..]
Jij mag het ook. Je doet het alleen niet. Je hebt het liever over stotteren. Dat dat erger is. Tja, jouw keuze.
So what? Behaalt hij resultaten?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat niet over stotteren, het gaat over steeds je niet kunnen concentreren op een vraag, over na elk klein dingetje bekaf zijn en over niet eens meer weten wat je de afgelopen week hebt gedaan (of hij moet echt hebben bedoeld dat hij 2 weken na de Europa trip daar nog moe van was, net zo erg).
Jawel. 16.610.102 mensen hebben hun stem uitgebracht.quote:En nee, er zijn geen echte primaries geweest.
Wat is dit nou weer voor jijbak. Ik vraag je waarom niemand anders dan Biden het over project 2025 of verkrachtingen kan hebben. Nu is je antwoord dat ik het niet doe. Daarbij Biden heeft het er óók niet over.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:44 schreef Ulx het volgende:
Jij mag het ook. Je doet het alleen niet. Je hebt het liever over stotteren. Dat dat erger is. Tja, jouw keuze.
Tuurlijk en Rusland en Noord-Korea zijn democratisch.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:52 schreef OMG het volgende:
Ja, er zijn wel echte primaries geweest. Er hebben 16 miljoen mensen gestemd, waarvan de meeste op Biden. Klaar.
Oh, zijn gezondheid is nooit eerder een thema geweest? Echt niet? Nee?quote:
So what? Dat zijn argumenten voor mensen om niet te komen stemmen. En dan verliest hij kansloos, zoals op pagina 1 van dit topic duidelijk blijkt.quote:
Dat Biden zo ver heen was, was voor niemand die in de neppe primaries ging stemmen of voor mensen die zich kandidaat konden stellen duidelijk. Primaries zonder tegenkandidaten zijn geen primaries.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, zijn gezondheid is nooit eerder een thema geweest? Echt niet? Nee?
Weet je dat héél zeker?
Da's je nou al een paar keer uitgelegd dat zittende presidenten unopposed een dergelijke primary doorgaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk en Rusland en Noord-Korea zijn democratisch.
Als er geen keuzes zijn kun je niet spreken van een democratisch proces.
En waarom hebben de 'kansrijke kandidaten' niet meegedaan dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk en Rusland en Noord-Korea zijn democratisch.
Als er geen keuzes zijn kun je niet spreken van een democratisch proces.
Wat was het nou, er was een primary of hij is unopposed de kandidaat geworden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:12 schreef OMG het volgende:
[..]
Da's je nou al een paar keer uitgelegd dat zittende presidenten unopposed een dergelijke primary doorgaan.
Verder lekker republikeins en authoritarian van je om te doen alsof die miljoenen stemmen er niet to doen.
Dat valt me ook op. Ook het gelul van "Biden heeft een posse om zich heen die hem helpt en dat is mmbad yo hij moet alles alleen doen yo!" lijkt nogal op geilen op een alleenheerserquote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:12 schreef OMG het volgende:
Verder lekker republikeins en authoritarian van je om te doen alsof die miljoenen stemmen er niet to doen.
Ik zal het je nog een keer uitleggen. Heb ik al heel vaak gedaan maar misschien had je het gemist.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
En waarom hebben de 'kansrijke kandidaten' niet meegedaan dan?
Dus je stelt met terugwerkende kracht dat dezelfde scenario's in het verleden ook naar noord koreaanse praktijken roken, of ben je daar plots compleet stil omdat het daar om kandidaten ging waar je niet over hun leeftijd kon zaniken?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat was het nou, er was een primary of hij is unopposed de kandidaat geworden.
Lekker Trumpiaans dat je twee tegenstrijdige punten tegelijk probeert te verkopen.
Ministers uit zijn regering zagen het niet? Zijn VP zag het niet? Niet echt oplettende lui als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ze hebben niet meegdaan omdat niet duidelijk was hoe zwak Biden was.
Nee dat stel ik niet. Als de kiezers er tevreden mee zijn is het geen probleem. Obama zag bijna iedereen het wel zitten dat hij het een tweede keer probeert. Daarbij was er geen informatie achtergehouden die relevant is, bijvoorbeeld dat hij weken moe is van een reisje.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:23 schreef OMG het volgende:
[..]
Dus je stelt met terugwerkende kracht dat dezelfde scenario's in het verleden ook naar noord koreaanse praktijken roken, of ben je daar plots compleet stil omdat het daar om kandidaten ging waar je niet over hun leeftijd kon zaniken?
Die hebben dat achter gehouden, of verkeerd ingeschat. Nu zeggen ze off the record vrijwel allemaal dat het echt niet door kan zo. Je hebt echt helemaal niet op zitten letten he.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ministers uit zijn regering zagen het niet? Zijn VP zag het niet? Niet echt oplettende lui als je het mij vraagt.
Zo vaak spreken ze elkaar niet blijkbaar (en daar kun je wat van vinden). Het is heel goed mogelijk dat zo'n iemand dan denkt dat hij gewoon een mindere dag heeft, en geen goede inschatting heeft van hoe Biden op een 'normale' dag is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ministers uit zijn regering zagen het niet? Zijn VP zag het niet? Niet echt oplettende lui als je het mij vraagt.
Geen debatten, leugens van de media over Bidens gezondheid. Het lijkt mij niet dat de gemiddelde democraat een verstandige keuze hebben kunnen maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hebben gekozen in de primary's. Wat was het? 80% voor Biden?
En ben je echt zeker dat géén van die stemmers Biden meer wil? Stel dat je je vergist, en men wipt Biden, hoe ga je zorgen dat gedesillusioneerde Joe-bros dan nog gaan stemmen? Hoe los je dat op?
Hooo boy, dat is toch je reinste volksverlakkerij van die lui? Ze zijn dus naast gespeend van mensenkennis en inschattingsvermogen nog onbetrouwbaar ook! En daar denk je de de verkiezingen mee te winnen? Daar ga je de stemmen van de mensen die walgen van de incompetente leugenaar Trump mee binnenhalen? Dat moet de strategie zijn?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die hebben dat achter gehouden, of verkeerd ingeschat.
14 van de 16 miljoen stemmers waren blijkbaar tevreden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat stel ik niet. Als de kiezers er tevreden mee zijn is het geen probleem. Obama zag bijna iedereen het wel zitten dat hij het een tweede keer probeert. Daarbij was er geen informatie achtergehouden die relevant is, bijvoorbeeld dat hij weken moe is van een reisje.
Beiden. Door de kansloze andere kandidaten ging hij unopposed, maar er waren andere kandidaten, en dit was een primary. Dat jij de uitkomst niet leuk vind na het laatste debat, tja, dat verandert niets aan het feit dat er primaries hebben plaatsgevonden.quote:Durf jij nog antwoord te geven op mijn vraag, was er een primary of is Biden unopposed kandidaat geworden?
Persoonlijk denk ik dat iedereen op de hoogte was maar dat niemand bij de democraten de ballen had om er wat van te zeggen laat staan ernaar te handelen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Zo vaak spreken ze elkaar niet blijkbaar (en daar kun je wat van vinden). Het is heel goed mogelijk dat zo'n iemand dan denkt dat hij gewoon een mindere dag heeft, en geen goede inschatting heeft van hoe Biden op een 'normale' dag is.
Waarom denk jij dat al die mensen dat weten? Ik denk dat Biden eigenlijk nauwelijks contact heeft met de meeste ministers, senatoren en al helemaal niet met gouverneurs.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hooo boy, dat is toch je reinste volksverlakkerij van die lui? Ze zijn dus naast gespeend van mensenkennis en inschattingsvermogen nog onbetrouwbaar ook! En daar denk je de de verkiezingen mee te winnen? Daar ga je de stemmen van de mensen die walgen van de incompetente leugenaar Trump mee binnenhalen? Dat moet de strategie zijn?
Maar waar baseren ze zich dan op als ze het niet zien? Op de behaalde resultaten tijdens zijn presidentschap?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Zo vaak spreken ze elkaar niet blijkbaar (en daar kun je wat van vinden). Het is heel goed mogelijk dat zo'n iemand dan denkt dat hij gewoon een mindere dag heeft, en geen goede inschatting heeft van hoe Biden op een 'normale' dag is.
Als je de verkiezingen wil verliezen als Democraten, moet je een echte primary houden. Dat is niet alleen het voordeel van de zittende president inleveren. Dat is ook campagnes voeren voor individuele kandidaten. Ruzie over standpunten (bijvoorbeeld Israël en Gaza). En de gebruikelijke modder die men graag gooit.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem om een echte primary te houden? Dat de sterkste kandidaat het mag doen.
Je kunt het natuurlijk ook eens proberen zonder moddergooien en op de inhoud.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je de verkiezingen wil verliezen als Democraten, moet je een echte primary houden. Dat is niet alleen het voordeel van de zittende president inleveren. Dat is ook campagnes voeren voor individuele kandidaten. Ruzie over standpunten (bijvoorbeeld Israël en Gaza). En de gebruikelijke modder die men graag gooit.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat al die mensen dat weten? Ik denk dat Biden eigenlijk nauwelijks contact heeft met de meeste ministers, senatoren en al helemaal niet met gouverneurs.
En als er eens een gepland bezoek was, dan had Biden daarvoor ruim rust.
Dus het had gewoon moeten opvallen.quote:There is no official schedule for Cabinet meetings, but presidents generally try to meet with their Cabinets on a weekly basis. Besides the president and department secretaries, Cabinet meetings are usually attended by the vice president, the U.S. ambassador to the United Nations, and other top-level officials as determined by the president
'Usually'. Ja, Harris zal hem vaak hebben ontmoet, alle andere genoemde namen hebben hem misschien al wel meer dan een jaar niet gesproken. Dus ik weet niet wat je hier probeert, maar je bent je eigen punt aan het ontkrachten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Dus het had gewoon moeten opvallen.
Dus dan de vraag: Waarom niet? De kiezer heeft het recht te weten waarom die droomkandidaten het niet hebben doorgegeven of zelfs maar gelekt...
Ik heb al wel 20 keer ofzo aangegeven dat de kandidaat mij niet zoveel boeit. Ik heb heel erg veel redenen gegeven waarom Biden geen goed idee is. Dat jij alléén Biden wat vindt en dus allemaal nonsense rationalisaties moet bedenken waarom hij het moet doen is wat anders.quote:Beiden. Door de kansloze andere kandidaten ging hij unopposed, maar er waren andere kandidaten, en dit was een primary. Dat jij de uitkomst niet leuk vind na het laatste debat, tja, dat verandert niets aan het feit dat er primaries hebben plaatsgevonden.
Wat?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hooo boy, dat is toch je reinste volksverlakkerij van die lui? Ze zijn dus naast gespeend van mensenkennis en inschattingsvermogen nog onbetrouwbaar ook! En daar denk je de de verkiezingen mee te winnen? Daar ga je de stemmen van de mensen die walgen van de incompetente leugenaar Trump mee binnenhalen? Dat moet de strategie zijn?
Misschien ontkracht je je betoog zelf wel met je misschien.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:52 schreef Hanca het volgende:
Harris zal hem vaak hebben ontmoet, alle andere genoemde namen hebben hem misschien al wel meer dan een jaar niet gesproken. Dus ik weet niet wat je hier probeert, maar je bent je eigen punt aan het ontkrachten.
Waarom denk je dat ze tevreden waren?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
zaterdag 13 juli 2024 15:34 schreef OMG het volgende:[/b]
[..]
14 van de 16 miljoen stemmers waren blijkbaar tevreden.
Nee hoor. Als een POTUS niet in staat is zijn werk uit te voeren moet en kan het kabinet gewoon ingrijpen. 25th Amendment weet je nog? Kwam toch ook wel eens ter sprake tijdens het regime Trump?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is toch vrij logisch dat ze tijdens het presidentsschap van Biden altijd zeggen dat het lekker gaat. Zo werkt dat met een kabinet.
Nee je gaf al toe dat Biden unoppossed runde.quote:- er primaries waren
- Biden de meeste delegates heeft
- wat de mogelijkheden zijn
Waarom zou ik nou weer met namen moeten komen. Harris, Buttigieg, Michelle Obama, Nicholas Cage het maakt me allemaal geen fluit uit. Wie ik ook zou opperen je gaat het afschieten. Daarbij is het ook helemaal niet aan mij. Laat de kiezer er over stemmen is wat ik zeg. Jij zit alleen maar krampachtig vol te houden aan je Noord-Korea stijl verkiezinkje, er is gekozen. De kiezer is tevreden. Het is wel duidelijk hoor. Alleen Biden voor jou, je geeft het al toe er zijn volgens jou niet eens andere mogelijkheden. Ongeveer de hele wereld ziet dat anders want in letterlijk elke krant zijn er opties genoemd.quote:Maar keer op keer gaat het over onzin dat DEZE keer de primary van een zittend president naar noord koreaanse praktijken ruikt, een hoop oeverloos gelul over iemand naar voor schuiven, maar dan totaal geen details geven. Geen naam, geen plan, helemaal niks. Wat ook al een paar keer is aangegeven dat zo'n laatste moment wissel nooit succesvol heeft uitgepakt.
Precies en toen heb ik je ook uitgelegd waarom dat verschillend was van deze keer. Maar blijkbaar heb je niet geluisterd. Nou ik zal het nog een keer voor je uitleggen. Bij Obama kwam er geen informatie aan het licht na de primaries die maken dat hij 1 niet kan winnen 2 hem ongeschikt maken.quote:Vandaar ook de vraag eerder of het vorige keren ook oneerlijk was. Bij bijvoorbeeld Obama. Ook autoritaire praktijken? Of moeten we nu maar afwachten en de vingers gekruist houden tot het moment dat de winnaar van de primaries plots een wat dan ook moment heeft omdat toch maar "ja joh, jammer, maar NU vind ik je niks meer, dus we willen je verplaatsen" te roepen?
Buttigieg, Harris en Obama hebben al nee gezegd. Kom eens met een kandidaat.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou ik nou weer met namen moeten komen. Harris, Buttigieg, Michelle Obama, Nicholas Cage het maakt me allemaal geen fluit uit. Wie ik ook zou opperen je gaat het afschieten. Daarbij is het ook helemaal niet aan mij. Laat de kiezer er over stemmen is wat ik zeg.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt van m'n vorige post.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je gaf al toe dat Biden unoppossed runde.
Ik heb al veel meer mogelijkheden genoemd dan dat jij stelt. Je ontkent gewoon alle mogelijkheden.
[..]
Waarom zou ik nou weer met namen moeten komen. Harris, Buttigieg, Michelle Obama, Nicholas Cage het maakt me allemaal geen fluit uit. Wie ik ook zou opperen je gaat het afschieten. Daarbij is het ook helemaal niet aan mij. Laat de kiezer er over stemmen is wat ik zeg. Jij zit alleen maar krampachtig vol te houden aan je Noord-Korea stijl verkiezinkje, er is gekozen. De kiezer is tevreden. Het is wel duidelijk hoor. Alleen Biden voor jou, je geeft het al toe er zijn volgens jou niet eens andere mogelijkheden. Ongeveer de hele wereld ziet dat anders want in letterlijk elke krant zijn er opties genoemd.
[..]
Precies en toen heb ik je ook uitgelegd waarom dat verschillend was van deze keer. Maar blijkbaar heb je niet geluisterd. Nou ik zal het nog een keer voor je uitleggen. Bij Obama kwam er geen informatie aan het licht na de primaries die maken dat hij 1 niet kan winnen 2 hem ongeschikt maken.
Kun je wel je vingers in je oren stoppen en roepen hurr durr Lord-Ronddraai noemt alle voorgaande primaries autoritair nee dat doe ik niet.
Je moet ook nagaan, zelfs de Republikeinen de Trump cult. Hebben primaries gehad met serieuzere kandidaten dan de democraten. Maargoed ik weet argumenten zijn bij jou volledig aan dovemansoren.
Bij Biden ook niet. Ja, dat debat was een debacle, maar oud was hij al, dus al dat gezeur dat dit hem NU ongeschikt maakt is echt een lachwekkend achterlijk excuus. Dat was hij aan het begin van de primaries en zijn presidentschap ook al.quote:Bij Obama kwam er geen informatie aan het licht na de primaries die maken dat hij 1 niet kan winnen 2 hem ongeschikt maken.
Die hebben nee gezegd omdat Biden koppig blijft zitten en ze niet aan zijn stoelpoten willen zagen, als Biden zijn stoel afstaat krijg je heel wat anders. En dat weet jij ook heel goed, waarom post je dit dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Buttigieg, Harris en Obama hebben al nee gezegd. Kom eens met een kandidaat.
Maar door niet aan Biden's stoelpoten te zagen kiezen ze dus tegen het landsbelang. En dat maakt ze ongeschikt voor president. Die moet tenslotte ook vervelende beslissingen kunnen en durven nemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die hebben nee gezegd omdat Biden koppig blijft zitten en ze niet aan zijn stoelpoten willen zagen, als Biden zijn stoel afstaat krijg je heel wat anders. En dat weet jij ook heel goed, waarom post je dit dan?
Onzin, dat weet je heel goed. Want zolang Biden niet zelf opgeeft kunnen ze wettelijk zijn plek niet eens innemen en zouden ze dus alleen de kans op de winst van Trump nog groter (als dat al kan) maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar door niet aan Biden's stoelpoten te zagen kiezen ze dus tegen het landsbelang. En dat maakt ze ongeschikt voor president. Die moet tenslotte ook vervelende beslissingen kunnen en durven nemen.
Dit topic laat in uiterst kleine vorm de heftigheid zien tussen de voor en tegenstanders van de Biden discussie.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:02 schreef Arcee het volgende:
Dit topic:
- Biden is te oud
- Ja, maar hij kan Trump verslaan.
- Nietes
- Welles
Repeat tot 5 november.
Wie je graag zou willen zien. Ik ben voor de stemmer laten kiezen. Ze hebben ook nee gezegd voor de huidige ontwikkelingen. Mocht er een open primary komen betwijfel ik of ze niet meedoen. Daarbij Harris heeft nee gezegd? Waarom wil ze dan nog vice president zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Buttigieg, Harris en Obama hebben al nee gezegd. Kom eens met een kandidaat.
Grappig dat je denkt iets te bewijzen. Ja je bewijst wat ik zeg. Prachtig voor iedereen te lezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt van m'n vorige post.
Er zijn legio redenen die ik uitgebreid uit de boeken heb gedaan. De hele tijd krampachtig doen alsof het om dat debat gaatquote:Bij Biden ook niet. Ja, dat debat was een debacle, maar oud was hij al, dus al dat gezeur dat dit hem NU ongeschikt maakt is echt een lachwekkend achterlijk excuus. Dat was hij aan het begin van de primaries en zijn presidentschap ook al.
Om mezelf, en Ulx, nog een keer te herhalen, waar was iedereen toen?
Het is me wel veel duidelijker geworden hoe Trump zijn stemmen binnen haalt. Veel mensen zitten gewoon echt graag volledig op hun team hun kandidaat. Dan duwen ze graag alle informatie weg die iets tegen hun wereldbeeld inbrengt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit topic laat in uiterst kleine vorm de heftigheid zien tussen de voor en tegenstanders van de Biden discussie.Extrapoleer en trek deze onrust en paniek door naar landelijke Amerikaanse schaal en voila, Trump wint.
Harris kan gewoon roepen dat Biden weg moet, dat hij totaal ongeschikt is, dat ze het beter kan. Dat is geen enkel probleem. Op een gegeven moment wordt de druk zo enorm groot dat Biden wel moet opgeven.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, dat weet je heel goed. Want zolang Biden niet zelf opgeeft kunnen ze wettelijk zijn plek niet eens innemen en zouden ze dus alleen de kans op de winst van Trump nog groter (als dat al kan) maken.
Ja, wat je bij Trump ziet, zie je nu exact hetzelfde bij Biden in dit topic. Bijzonder dat je als Nederlander zo diep in de cult van een Amerikaanse presidentskandidaat kunt zitten dat je de feiten uit het oog verliest. En blijkbaar kan dat inderdaad aan beide kanten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is me wel veel duidelijker geworden hoe Trump zijn stemmen binnen haalt. Veel mensen zitten gewoon echt graag volledig op hun team hun kandidaat. Dan duwen ze graag alle informatie weg die iets tegen hun wereldbeeld inbrengt.
Dat punt dat Biden zelf moet opstappen word onderbelicht. De 25th kan volgens mij wel ingezet worden maar zou Kamala Harris het lef hebben om dat te doen en zullen er genoeg democraten zijn die hier in mee willen gaan? Het is wel de nucleaire optie die als ik Harris was serieus zou overwegen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, dat weet je heel goed. Want zolang Biden niet zelf opgeeft kunnen ze wettelijk zijn plek niet eens innemen en zouden ze dus alleen de kans op de winst van Trump nog groter (als dat al kan) maken.
Jij bent je echt in allemaal bochten aan het wringen om te verdedigen dat de Democraten bewust de verkiezingen verliezen door de koppigheid en het grote ego van Biden en ik snap daar helemaal niks van.
Wat zijn 'de feiten' dan? Biden is oud en verhaspelt af en toe zinnen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, wat je bij Trump ziet, zie je nu exact hetzelfde bij Biden in dit topic. Bijzonder dat je als Nederlander zo diep in de cult van een Amerikaanse presidentskandidaat kunt zitten dat je de feiten uit het oog verliest. En blijkbaar kan dat inderdaad aan beide kanten.
En de rest, maar dat negeer jij. Is je inmiddels al een miljoen keer verteld, lees maar terug.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zijn 'de feiten' dan? Biden is oud en verhaspelt af en toe zinnen?
Dus 'de rest' is net zoiets als 'de betere kandidaat'. Die hoeft niet benoemd te worden?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de rest, maar dat negeer jij. Is je inmiddels al een miljoen keer verteld, lees maar terug.
Het zou wel fijn zijn om een president te hebben die ook na 8 uur ’s’avonds bereikbaar is. Een president die persconferenties kan geven zelfs met een vijandige pers tegenover hem en een president die zelfstandig een podium kan afstappen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus 'de rest' is net zoiets als 'de betere kandidaat'. Die hoeft niet benoemd te worden?
Geef gewoon een aantal punten wat Biden ongeschikt maakt.
Dus Franklin Roosevelt was ongeschikt?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:09 schreef Chivaz het volgende:
een president die zelfstandig een podium kan afstappen.
Ach, Roosevelt kreeg zelfs een derde termijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn om een president te hebben die ook na 8 uur ’s’avonds bereikbaar is. Een president die persconferenties kan geven zelfs met een vijandige pers tegenover hem en een president die zelfstandig een podium kan afstappen.
Hij zat in een rolstoel.quote:
Wat hier al een miljoen keer is gezegd:quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus 'de rest' is net zoiets als 'de betere kandidaat'. Die hoeft niet benoemd te worden?
Geef gewoon een aantal punten die Biden ongeschikt maken.
Roosevelt had polio idd, liep eerst nog met beugels, maar uiteindelijk moest ie per rolstoel verplaatst wordenquote:
Hier heeft Trump ook last van. Die begint over elektrische boten, haaien en executie. Of over Hannibal Lecterquote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat hier al een miljoen keer is gezegd:
- Biden vergeet zeer regelmatig, ongeveer een kwart van de tijd, met wat voor zin hij begonnen is en begint dan over totaal wat anders te raaskallen.
Trump viel in slaap tijdens zijn eigen proces. Het enige gunstige voor hem is dat er geen video's en foto's van zijn.quote:- Biden kan niet lang zonder slaap en scherp blijven, iets wat essentieel is voor een opperbevelhebber.
Kennedy was lichamelijk ook niet gezond. Ik vind dat ook niet zo relevant, het gaat om het geestelijke aspect en daar heb ik en miljoenen Amerikanen serieuze twijfels overs.quote:
Je duikt hier om een reden nu op. Zoals al eerder gezegd, Biden is al jaren te oud, maar ik heb je hier aan het begin van primary season niet dezelfde ronde zien maken over hoe hij of uit de race moet stappen, of hoe andere dems zich verkiesbaar moeten stellen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er zijn legio redenen die ik uitgebreid uit de boeken heb gedaan. De hele tijd krampachtig doen alsof het om dat debat gaat
Waar was ik toen? Totaal irrelevant waar ik was.
Waarom moet ik een punt voor Biden maken? Ik stel nu al keer op keer de vragen;quote:Exemplarisch hoe je geen enkel steekhoudend argument voor Biden kunt maken. Verder dan een beetje jiijbakken en de realiteit ontkennen komt het niet.
Maar ook hier staan alleen maar vagiteiten en geen concrete kandidaten of oplossingen waar je iets mee kunt of waarom die kandidaten of oplossingen beter uit zouden pakken dan Biden's cijfers nu aangeven.quote:Serieus dat je vol kunt houden dat er geen opties. Dat je niet snapt hoe dom dat overkomt.
https://www.aljazeera.com(...)-president-joe-biden
https://www.politico.com/(...)placement-pros-cons/
https://www.nytimes.com/a(...)-newsom-whitmer.html
https://www.bbc.com/news/articles/c80ekdwk9zro
https://www.washingtonpos(...)tions-replace-biden/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-vervangen-a4858859
https://www.trouw.nl/buit(...)s-mogelijk~b6879c67/
Moet ik nog doorgaan? Benieuwd hoe lang het duurt voordat we weer op het punt zijn dat er niemand anders is.
Is de VS nu in oorlog?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:
- Biden kan niet lang zonder slaap en scherp blijven, iets wat essentieel is voor een opperbevelhebber.
Idd, Biden moet natuurlijk gewoon zijn termijn afmaken (of hij moet in een maand of 2 wel heel hard aftakelen, maar op dit moment iig niet).quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald: de felle kritiek op Biden heeft vooral betrekking op zijn geschiktheid als kandidaat tegenover Trump, niet als huidig of toekomstig President. Het 25ste amendment is helemaal niet aan de orde, tenzij je het hebt over een hypothetisch scenario over drie of vier jaar. Maar goed, zelfs de Amerikaanse pers maakt die sprong met behoorlijk wat nonchalance.
Ik noemde het ook niet voor niets de nucleaire optie voor het geval Biden niet opzij wilt stappen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald: de felle kritiek op Biden heeft vooral betrekking op zijn geschiktheid als kandidaat tegenover Trump, niet als huidig of toekomstig President. Het 25ste amendment is helemaal niet aan de orde, tenzij je het hebt over een hypothetisch scenario over drie of vier jaar. Maar goed, zelfs de Amerikaanse pers maakt die sprong met behoorlijk wat nonchalance.
Kun jij 100% garanderen dat er geen acties tegen bijvoorbeeld terroristen of zelfs een oorlog komen in de komende 4 jaar?quote:
Trump heeft in deze discussie niks te zoeken, je gaat het ook niet over Macron hebben.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier heeft Trump ook last van. Die begint over elektrische boten, haaien en executie. Of over Hannibal Lecter
[..]
Trump viel in slaap tijdens zijn eigen proces. Het enige gunstige voor hem is dat er geen video's en foto's van zijn.
Nee, maar denk je dat een POTUS dan constant rond een grote tafel met daarop allemaal blokjes die divisies voorstellen moet staan of zo? Hij moet gewoon beslissingen nemen en de uitvoering delegeren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun jij 100% garanderen dat er geen acties tegen bijvoorbeeld terroristen of zelfs een oorlog komen in de komende 4 jaar?
Nee, hij zit wel in de situation room en neemt de eindbeslissingen. Dat kan Biden gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar denk je dat een POTUS dan constant rond een grote tafel met daarop allemaal blokjes die divisies voorstellen moet staan of zo? Hij moet gewoon beslissingen nemen en de uitvoering delegeren.
En dat baseer je op wat precies?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, hij zit wel in de situation room en neemt de eindbeslissingen. Dat kan Biden gewoon niet meer.
Op wat hij zelf zegt: hij kan niks als hij niet goed geslapen heeft.quote:
Dat ging over het debat. Niet over het micromanagen van een oorlog waar jij op doelt. Want bij het plannen van grote operaties is er heus wel tijd voor een dutje. Je doet zoiets niet in vijf minuten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op wat hij zelf zegt: hij kan niks als hij niet goed geslapen heeft.
Dat zie je zelf toch ook wel, die man weet de helft van de tijd niet meer waar hij is.quote:
Als je het al moeilijk hebt met een debat hoe denk je dan dat het gaat in een situation room waar het misschien wel snel beslissen is?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ging over het debat. Niet over het micromanagen van een oorlog waar jij op doelt. Want bij het plannen van grote operaties is er heus wel tijd voor een dutje. Je doet zoiets niet in vijf minuten.
En voor die ene situatie waar wèl binnen minuten een beslissing moet worden genomen zijn er procedures. Die zitten gewoon in de voetbal.
Idd, er zijn een paar hardcore Biden-groupies die enkel hier zijn om Biden te cheerleaden lijkt het.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, wat je bij Trump ziet, zie je nu exact hetzelfde bij Biden in dit topic. Bijzonder dat je als Nederlander zo diep in de cult van een Amerikaanse presidentskandidaat kunt zitten dat je de feiten uit het oog verliest. En blijkbaar kan dat inderdaad aan beide kanten.
De meesten hebben een naam van slechts 3 letters.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:41 schreef OMG het volgende:
Wie is er precies een Biden groupie en loopt er te cheerleaden?
Dit was gisteren in Detroit. Ik zie hier geen bijzonderheden, niets om je zorgen over te maken. Jij wel?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zie je zelf toch ook wel, die man weet de helft van de tijd niet meer waar hij is.
Ah, vragen wie een goede kandidaat is, waarom deze meer kans heeft dan Biden, hoe het hele plan dan in z'n werk gaat vs de uitleg dat hij de meeste delegates heeft, de primaries heeft gewonnen, mogelijkheden qua dit alles is.... cheerleaden en Biden groupie zijn? Mijn god zegquote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
De meesten hebben een naam van slechts 3 letters.
Misschien zou dat de twijfelende kiezer weer naar de stembus brengen, zou kunnen. Bij gebrek aan eigen geschiktheid puur op de nog grotere ongeschiktheid van de tegenkandidaat wijzen. Ik vind het niet zo sterk, maar het kan een taktiek zijn om zo te hopen dat men toch op komt dagen om vooral tegen Trump te stemmen, ipv voor de Democraat.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:49 schreef Ulx het volgende:
Denken jullie trouwens dat Trump zich gedisciplineerd zal blijven gedragen als Biden het publiek helpt herinneren aan zijn veroordelingen en het feit dat Trump een verkrachter is? Meestal gaat hij dan helemaal full-moron. Gaat hij bizarre nonsens uitkramen. Idiooot doen. Het soort gedrag dat de twijfelende kiezer weer afschrikt. Dus het is wel een goede manier denk ik. Wat denken jullie?
Wat is het nou? Moet Biden assertief overkomen of niet?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:53 schreef Hanca het volgende:
Bij gebrek aan eigen geschiktheid puur op de nog grotere ongeschiktheid van de tegenkandidaat wijzen. Ik vind het niet zo sterk,
Je hoeft niet om 1 reden te kiezen voor een bepaalde kandidaat, het is heel normaal om daar verschillende argumenten bij te hebben. Als 1 van de twee kandidaten een gevaarlijke crimineel is lijkt me dat sowieso een valide argument om mee te nemen in je overweging of je gaat stemmen en op wie.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien zou dat de twijfelende kiezer weer naar de stembus brengen, zou kunnen. Bij gebrek aan eigen geschiktheid puur op de nog grotere ongeschiktheid van de tegenkandidaat wijzen. Ik vind het niet zo sterk, maar het kan een taktiek zijn om zo te hopen dat men toch op komt dagen om vooral tegen Trump te stemmen, ipv voor de Democraat.
Ik roep nooit op dat politici met modder naar de ander moeten gooien, dat vind ik altijd een zwakke tactiek.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is het nou? Moet Biden assertief overkomen of niet?
Trump staat voor in de peilingen en de verkiezingen gaan overduidelijk over Biden en niet over Trump. Trump is wat moddergooien richting hem wel wat gewend dus hij weet wat hij vooral niet moet doen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:49 schreef Ulx het volgende:
Denken jullie trouwens dat Trump zich gedisciplineerd zal blijven gedragen als Biden het publiek helpt herinneren aan zijn veroordelingen en het feit dat Trump een verkrachter is? Meestal gaat hij dan helemaal full-moron. Gaat hij bizarre nonsens uitkramen. Idiooot doen. Het soort gedrag dat de twijfelende kiezer weer afschrikt. Dus het is wel een goede manier denk ik. Wat denken jullie?
Het is toch geen modder gooien? Trump is 34 keer veroordeeld voor fraude en/of financiële misdrijven en een andere rechter heeft gezegd dat hij een verkrachter is. Dat is gewoon het benoemen van feiten. Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik roep nooit op dat politici met modder naar de ander moeten gooien, dat vind ik altijd een zwakke tactiek.
Zelf vind ik eigen plannen presenteren altijd sterker, maar ik snap dat afkeer van Trump nu een hele goede reden is om te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is toch geen modder gooien? Trump is 34 keer veroordeeld voor fraude en/of financiële misdrijven en een andere rechter heeft gezegd dat hij een verkrachter is. Dat is gewoon het benoemen van feiten. Wat is daar mis mee?
Nou....Trump kan er niet heel goed tegen als men hem kritiek geeft. Anders was het wel bij 5 miljoen schadevergoeding gebleven die hij wegens de verkrachting aan E Jean Carroll moet betalen en was het niet verhoogd naar 90 miljoen omdat hij pisnijdig werd en doorging met haar te belasteren en beledigen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump is wat moddergooien richting hem wel wat gewend dus hij weet wat hij vooral niet moet doen.
Biden presenteert toch ook gewoon plannen? Biden laat toch ook gewoon zien wat hij heeft gedaan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelf vind ik eigen plannen presenteren altijd sterker, maar ik snap dat afkeer van Trump nu een hele goede reden is om te gaan stemmen.
Trump heeft in deze discussie alles te zoeken, in tegenstelling tot Macron is hij degene die je krijgt als Biden of diens vervanger niet wint.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Trump heeft in deze discussie niks te zoeken, je gaat het ook niet over Macron hebben.
Waarom wil je doorgaan met het over mij maken. Ik ben niet relevant. Ik vond het toen vrij logisch dat er niemand tegen hem runde omdat ik niet wist hoeveel last Biden had van zijn ouderdom, toen schatte ik hem veel fitter in. Daarbij leeft het bij mij niet zo als er geen verkiezingen zijn. Als je het me had gevraagd had ik je toen ook al gezegd dat ik het jammer vond dat er niemand een poging waagde maar begrijpelijk. Met de huidige informatie is de zaak anders.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:19 schreef OMG het volgende:
[..]
Je duikt hier om een reden nu op. Zoals al eerder gezegd, Biden is al jaren te oud, maar ik heb je hier aan het begin van primary season niet dezelfde ronde zien maken over hoe hij of uit de race moet stappen, of hoe andere dems zich verkiesbaar moeten stellen.
Ik heb die vragen toch al tig keer beantwoord. Wie maakt niet zoveel uit er zijn legio kandidaten. 300 miljoen Amerikanen. Waarom, omdat Biden geen kans maakt, bijvoorbeeld omdat hij vaak de draad kwijtraakt. Omdat Biden geen plan voor de toekomst presenteert. Waarom dit moment, omdat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt nog goed campagne te voeren. Daarbij loopt de hele partij averij op met dit spel om Biden als kandidaat te behouden.quote:Waarom moet ik een punt voor Biden maken? Ik stel nu al keer op keer de vragen;
- wie dan?
- Waarom?
- Waarom is een ander op dit moment, of later, Biden vervangen iets wat minder risico op verliezen heeft dan in het verleden?
Ik geef keer op keer antwoord, nog zon voorbeeld hoe je de realiteit ontkent. Ik heb concrete kandidaten genoemd. Waarom een frisser iemand goed kan uitpakken heb ik ook vaak benoemd, men wil vernieuwing, meer energie, beter in ideeen overbrengen. Niet dezelfde bagage etcetera etcetera.quote:Maar keer op keer geef ook jij daar geen antwoord op. Vervolgens kom je met;
[..]
Maar ook hier staan alleen maar vagiteiten en geen concrete kandidaten of oplossingen waar je iets mee kunt of waarom die kandidaten of oplossingen beter uit zouden pakken dan Biden's cijfers nu aangeven.
Waarom zou ik nou weer een gedetailleerd uitgewerkt plan maken van wie Biden moet vervangenquote:Dus ja, ga alsjeblieft door, maar met details. Dit blijven toch telkens post waar je heel veel woorden gebruikt om uiteindelijk "Biden oud, ik wil iemand anders" te zeggen, maar nooit wie, wat, waarom, hoe, etc.
Dat kan wel zo zijn maar ook Trump leert van zijn fouten. Kijk maar eens hoe hij deze campagne voert. Hij houd zijn rallys, zoekt de media nauwelijks op en daar blijft het bij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou....Trump kan er niet heel goed tegen als men hem kritiek geeft. Anders was het wel bij 5 miljoen schadevergoeding gebleven die hij wegens de verkrachting aan E Jean Carroll moet betalen en was het niet verhoogd naar 90 miljoen omdat hij pisnijdig werd en doorging met haar te belasteren en beledigen.
Natuurlijk maar het is geen argument waarom specifiek Biden de democratische kandidaat zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je hoeft niet om 1 reden te kiezen voor een bepaalde kandidaat, het is heel normaal om daar verschillende argumenten bij te hebben. Als 1 van de twee kandidaten een gevaarlijke crimineel is lijkt me dat sowieso een valide argument om mee te nemen in je overweging of je gaat stemmen en op wie.
Ik zeg ook niet dat hij dat niet doet. Jij kwam met een post over vooral op Trump richten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Biden presenteert toch ook gewoon plannen? Biden laat toch ook gewoon zien wat hij heeft gedaan?
Was je op iets anders van Biden gefocussed? Je moet wel meerdere dingen tegelijk kunnen volgen hoor. Anders zegt dat iets over je.
Goh, Trump heeft al een uur geen tirade afgestoken en hij is gelijk Fonzie.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn maar ook Trump leert van zijn fouten. Kijk maar eens hoe hij deze campagne voert. Hij houd zijn rallys, zoekt de media nauwelijks op en daar blijft het bij.
Biden kan het gaan hebben over van alles en nog wat met betrekking tot Trump maar feit blijft dat het afgelopen debat teveel schade heeft aangericht. Wat Biden ook doet, dit valt simpelweg niet meer te repareren. Daar komt nog bij dat het vervelende voor Biden is dat hoe meer Biden in de media komt hoe groter de kans is dat er weer een uitglijder op beeld komt.
Het enige verstandige wat Biden kan doen is de eer aan zich zelf houden.
Nee hoor. Dat schreef ik niet.quote:
Maar met de discussie of Biden vervangen moet worden heeft Trump niks te maken. Trump zijn nog grotere ongeschiktheid is geen argument voor Biden. Trump is namelijk zelfs ongeschikter dan een kleuter.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Trump heeft in deze discussie alles te zoeken, in tegenstelling tot Macron is hij degene die je krijgt als Biden of diens vervanger niet wint.
Als Trump zijn luier twee uur droog houdt is de fanclub al zo trots als een pauw.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goh, Trump heeft al een uur geen tirade afgestoken en hij is gelijk Fonzie.
Goede reden toch? Men kan beide presidenten en hun behaalde resultaten prima naast elkaar zetten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:44 schreef -XOR- het volgende:
Het blijft gewoon bizar dom van de Democraten dat ze, Bidens leeftijd indachtig, Kamala Harris niet wat meer geprofileerd hebben de afgelopen vier jaar. Nu is echt de enige reden om op Biden te stemmen nog dat hij geen Trump is.
Maar voor velen is het antwoord: beide ongeschikt, ik stem niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goede reden toch? Men kan beide presidenten en hun behaalde resultaten prima naast elkaar zetten.
Bernie moet zeggen wat hij denkt. Hij zit hier volledig naast. Ik kan wel gewoon kritisch kijken naar politici die ik toppers vind.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:35 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Nu maar wachten op woedende reacties van Berniebros over dit verraad van Bernie.
Zelfs in zijn endorsement geeft Bernie al aan dat Biden geen ideale kandidaat is. Waarom hij de kandidaat gaat zijn of waarom hij Trump dan dik gaat verslaan behoeft blijkbaar geen toelichting?quote:Mr. Biden may not be the ideal candidate, but he will be the candidate and should be the candidate. And with an effective campaign that speaks to the needs of working families, he will not only defeat Mr. Trump but beat him badly.
Maar dan mogen die mensen later ook niet klagen als Trump het land naar de tyfus helpt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar voor velen is het antwoord: beide ongeschikt, ik stem niet.
Daarbij gaat het argument "ik ben Trump niet" voor miljarden wereldburgers op.
Of hij blijft uit de media omdat zijn mentale staat nog fragieler is dan die van Biden. Dat kan ook. Trump die zou leren van zijn fouten lijkt mij, gezien de afgelopen decennia nogal een vergezochte verklaringquote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn maar ook Trump leert van zijn fouten. Kijk maar eens hoe hij deze campagne voert. Hij houd zijn rallys, zoekt de media nauwelijks op en daar blijft het bij.
Biden kan het gaan hebben over van alles en nog wat met betrekking tot Trump maar feit blijft dat het afgelopen debat teveel schade heeft aangericht. Wat Biden ook doet, dit valt simpelweg niet meer te repareren. Daar komt nog bij dat het vervelende voor Biden is dat hoe meer Biden in de media komt hoe groter de kans is dat er weer een uitglijder op beeld komt.
Het enige verstandige wat Biden kan doen is de eer aan zich zelf houden.
Onzin, niet stemmen is wat anders dan voor Trump stemmen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar dan mogen die mensen later ook niet klagen als Trump het land naar de tyfus helpt.
Waarom zou je de media opzoeken als je tegenstander aan het blunderen is en ver achter staat? Trump in de media voegt helemaal niets toe, sterker nog dan loopt hij het risico dat de verkiezingen weer over hem gaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of hij blijft uit de media omdat zijn mentale staat nog fragieler is dan die van Biden. Dat kan ook. Trump die zou leren van zijn fouten lijkt mij, gezien de afgelopen decennia nogal een vergezochte verklaring
In de praktijk vaak niet. Mag je van alles van vinden verder maar het is nu eenmaal een heel beperkt systeem in de VS.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, niet stemmen is wat anders dan voor Trump stemmen.
Feit is dat je kan kiezen uit twee opties en dat 1 van de 2 president wordt. Hoe je die keuze invult moet je zelf weten, maar draag er dan ook wel de consequenties van in plaats van te jammeren dat je liever een andere optie had gehad.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, niet stemmen is wat anders dan voor Trump stemmen.
Men onderschat hier de impopulariteit van het GOP beleid. Het SC en hun corruptie en het afschieten van Roe vs Wade heeft veel mensen kwaad gemaakt. Die kruipen desnoods door een met glassplinters bestrooide latrine om daar maar tegen te stemmen. Is Biden oud? Zal ze een rotzorg zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar dan mogen die mensen later ook niet klagen als Trump het land naar de tyfus helpt.
Derde keer dat je m'n punt bevestigd. Geen details, niks, vooral stellen dat je al iets gezegd hebt, maar nergens noemen wat. Wederom geen naam. "Een frisser iemand kan goed uitpakken" is eerder een enorme gok, en wederom, het vervangen van iemand heeft nog nooit goed uitgepakt in je voorstel van een open primary / convention.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom wil je doorgaan met het over mij maken. Ik ben niet relevant. Ik vond het toen vrij logisch dat er niemand tegen hem runde omdat ik niet wist hoeveel last Biden had van zijn ouderdom, toen schatte ik hem veel fitter in. Daarbij leeft het bij mij niet zo als er geen verkiezingen zijn. Als je het me had gevraagd had ik je toen ook al gezegd dat ik het jammer vond dat er niemand een poging waagde maar begrijpelijk. Met de huidige informatie is de zaak anders.
[..]
Ik heb die vragen toch al tig keer beantwoord. Wie maakt niet zoveel uit er zijn legio kandidaten. 300 miljoen Amerikanen. Waarom, omdat Biden geen kans maakt, bijvoorbeeld omdat hij vaak de draad kwijtraakt. Omdat Biden geen plan voor de toekomst presenteert. Waarom dit moment, omdat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt nog goed campagne te voeren. Daarbij loopt de hele partij averij op met dit spel om Biden als kandidaat te behouden.
[..]
Ik geef keer op keer antwoord, nog zon voorbeeld hoe je de realiteit ontkent. Ik heb concrete kandidaten genoemd. Waarom een frisser iemand goed kan uitpakken heb ik ook vaak benoemd, men wil vernieuwing, meer energie, beter in ideeen overbrengen. Niet dezelfde bagage etcetera etcetera.
[..]
Waarom zou ik nou weer een gedetailleerd uitgewerkt plan maken van wie Biden moet vervangenIk heb niet alle informatie die ik nodig heb, die is wel aanwezig binnen de democratische partij. Daarbij alsof zelfs als ik zo'n plan maak je het niet meteen zou afschieten. Daarbij het waarom heb ik echt al heel vaak uitgelegd. Je blijft gewoon herhalen dat ik dat niet doe.
Maar prima uitgewerkt plan van Lord-Ronddraai, zorg dat Biden aangeeft dat zijn gezondheid hem meer zorgen baart dan hij dacht. Dat omdat hij geen garanties kan geven voor hoe hij er over 3 jaar aan toe is hij terugtreed als presidentskandidaat. Dat hij heel graag deze strijd gestreden had maar het is aan de nieuwe generatie. Houd een open conventie kijk wie er uit de bus rolt. Ga met zijn allen achter die naam staan en profit.
Eventueel zou Biden in de race kunnen blijven maar toch oproepen voor een primary omdat hij geen twijfel wil laten bestaan dat hij geschikt is. Hij zegt het vervelend te vinden een nieuwe primary uit te roepen maar hij wil graag mandaat van de kiezer na alle ophef. Wint hij, zit hij gebakken allen gaan achter hem staan.
Ik kan uiteraard veel meer opties bedenken. Nogmaals ik weet dat dit zinloos is.
Blijft dat je geen argumenten voor Biden inbrengt. Behalve deze 1 Hij is nu kandidaat dus hij is de juiste kandidaat. 2 Hij heeft in het verleden dingen goed gedaan 3 Er is geen alternatief. Dat laatste klopt totaal niet ik linkte je al genoeg krantenartikelen met mogelijkheden.
Je kunt kiezen tussen 5 opties, dacht ik. Ik zou misschien wel op de beste andere stemmen, als die tenminste redelijk is. En ik heb best begrip voor mensen die niet op een ongeschikte kandidaat willen stemmen, ook als de andere misschien nog ongeschikter is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Feit is dat je kan kiezen uit twee opties en dat 1 van de 2 president wordt. Hoe je die keuze invult moet je zelf weten, maar draag er dan ook wel de consequenties van in plaats van te jammeren dat je liever een andere optie had gehad.
En hoe is dit een argument voor Biden?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Men onderschat hier de impopulariteit van het GOP beleid. Het SC en hun corruptie en het afschieten van Roe vs Wade heeft veel mensen kwaad gemaakt. Die kruipen desnoods door een met glassplinters bestrooide latrine om daar maar tegen te stemmen. Is Biden oud? Zal ze een rotzorg zijn.
Er is je al een waslijst met namen gegeven.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:57 schreef OMG het volgende:
[..]
Derde keer dat je m'n punt bevestigd. Geen details, niks, vooral stellen dat je al iets gezegd hebt, maar nergens noemen wat. Wederom geen naam. "Een frisser iemand kan goed uitpakken" is eerder een enorme gok, en wederom, het vervangen van iemand heeft nog nooit goed uitgepakt in je voorstel van een open primary / convention.
Stellen dat de draad kwijtraken hem ongeschikt maakt is ook enorm zwak, dat doet hij al jaren. Die gast spreekt al jaren als een typische grandpa, wat dat hele "maar toen had ik niet alle informatie" ook zo'n suf argument maakt.
Ja, zo kun je letterlijk alles je eigen rabbit hole in extrapoleren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit topic laat in uiterst kleine vorm de heftigheid zien tussen de voor en tegenstanders van de Biden discussie.Extrapoleer en trek deze onrust en paniek door naar landelijke Amerikaanse schaal en voila, Trump wint.
Ik vrees dat dat enorm wishful thinking is. Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Men onderschat hier de impopulariteit van het GOP beleid. Het SC en hun corruptie en het afschieten van Roe vs Wade heeft veel mensen kwaad gemaakt. Die kruipen desnoods door een met glassplinters bestrooide latrine om daar maar tegen te stemmen. Is Biden oud? Zal ze een rotzorg zijn.
Er zijn in November niet alleen presidentsverkiezingen. Dus die zou men dan ook moeten overslaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe is dit een argument voor Biden?
Peilingen zeiden ook dat Alabama 10th een toss-up zou worden maar Marylin Lands (D) won er met 63% van de stemmen. Met een platform dat vooral over reproductive rights ging. Eigenlijk alleen maar.quote:Maar sowieso lijkt dit niet waar, gezien de peilingen.
Dat is geen erg logische veronderstelling, je toont nergens aan dat er dan meer stemmen naar Trump gaan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een vierde zelfs.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, Roosevelt kreeg zelfs een derde termijn.
Daar koop je toch niks voor. Daarom is vasthouden aan Biden en verliezen zo'n domme strategie.Ik denk dat een Trump presidentsschap extreem schadelijk is voor de wereld.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vind jij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Terwijl je weet dat hij zoveel gebreken heeft dat je niet kan winnen.
Nee. Kandidaten hoeven geen enkele verklaring over hun medische historie of aandoeningen te geven voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:15 schreef Lichtloper het volgende:
Zou Biden eigenlijk in de problemen komen wanneer hij verkozen wordt en dan blijkt dat hij tóch Parkinson heeft?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik The West Wing heb gekeken, maar dacht dat er ook een juridische component zat aan het verzwijgen van gezondheidsproblemen door een presidentskandidaat.
Biden heeft wel gewoon de primaries gewonnen natuurlijk. Het lijkt me sterk dat die kiesmannen op eigen houtje voor een andere kandidaat mogen stemmen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens lijkt vrijwel iedereen te vergeten dat het de DNC conventie is die uiteindelijk bepaald wie de kandidaat is voor de DNC en niemand anders.
Als de weerstand tegen Biden te groot word en de DNC conventie ziet er geen heil dan kan het een andere kandidaat benoemen.
Nee, want hij kan dat verzwijgen gewoon een official act noemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:15 schreef Lichtloper het volgende:
Zou Biden eigenlijk in de problemen komen wanneer hij verkozen wordt en dan blijkt dat hij tóch Parkinson heeft?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik The West Wing heb gekeken, maar dacht dat er ook een juridische component zat aan het verzwijgen van gezondheidsproblemen door een presidentskandidaat.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, want hij kan dat verzwijgen gewoon een official act noemen.
Prima, wil je een wedje doen of Biden in 2025 de president is? Kratje bier ofzo. Uiteraard kan niemand de toekomst voorspellen. Je kunt wel een inschatting maken. Ik denk dat het véél waarschijnlijker is dat hij het niet gaat redden. Als Trump verslaan belangrijk is, kan je dat beter met een sterkere kandidaat. Dat wil trouwens niet zeggen dat Biden kansloos is, alleen dat het niet de beste poging is om Trump te stoppen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vind jij.
Niemand weet of Biden wel of niet gaat winnen.
Hij hoeft het helemaal niks te noemen, hij mag alles verzwijgen wat hij wil. Niemand kan hem verplichten om die informatie te geven en de wet zegt er niets over.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die heb je nu al verloren aangezien een eventuele overdracht pas in januari is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Prima, wil je een wedje doen of Biden in 2025 de president is? Kratje bier ofzo. Uiteraard kan niemand de toekomst voorspellen. Je kunt wel een inschatting maken. Ik denk dat het véél waarschijnlijker is dat hij het niet gaat redden.
Kan dat? De delegates hebben toch al verklaard voor Biden te stemmen? Is het mogelijk om op hun stem terug te komen? Zo ja, komt er dan een nieuwe verkiezingsronde onder de democraten om zo een kandidaat aan te wijzen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens lijkt vrijwel iedereen te vergeten dat het de DNC conventie is die uiteindelijk bepaald wie de kandidaat is voor de DNC en niemand anders.
Als de weerstand tegen Biden te groot word en de DNC conventie ziet er geen heil dan kan het een andere kandidaat benoemen.
Nee, als er voor de conventie iets gebeurd dan zijn de poppen het dansen, maar de logica zou zijn dat Harris de stemmen krijgt. Na de conventie beslist de DNC.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kan dat? De delegates hebben toch al verklaard voor Biden te stemmen? Is het mogelijk om op hun stem terug te komen? Zo ja, komt er dan een nieuwe verkiezingsronde onder de democraten om zo een kandidaat aan te wijzen?
Ja, dat kan in principe wel:quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kan dat? De delegates hebben toch al verklaard voor Biden te stemmen? Is het mogelijk om op hun stem terug te komen? Zo ja, komt er dan een nieuwe verkiezingsronde onder de democraten om zo een kandidaat aan te wijzen?
Niemand boeit een waslijst aan namen. Nu al tig keer gevraagd wie, 1 of 2 namen, en waarom.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is je al een waslijst met namen gegeven.
Even gekeken naar de odds op dit moment. Als je 100 euro inlegt op Biden krijg je 700 euro terug als hij wint. Als je 100 euro inlegt op Trump krijg je 162 euro terugquote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Prima, wil je een wedje doen of Biden in 2025 de president is? Kratje bier ofzo. Uiteraard kan niemand de toekomst voorspellen. Je kunt wel een inschatting maken. Ik denk dat het véél waarschijnlijker is dat hij het niet gaat redden. Als Trump verslaan belangrijk is, kan je dat beter met een sterkere kandidaat. Dat wil trouwens niet zeggen dat Biden kansloos is, alleen dat het niet de beste poging is om Trump te stoppen.
Nee hoor, dan steelt Trump het.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:25 schreef Lichtloper het volgende:
Als je 100 euro inlegt op Trump krijg je 162 euro terug
Qua dat aangaat kunnen mensen die zo rotsvast in Biden geloven goud geld verdienen. Ik bedoel is toch gratis geld dan, Biden is een goede kandidaat en je krijgt 7x je inleg.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Even gekeken naar de odds op dit moment. Als je 100 euro inlegt op Biden krijg je 700 euro terug als hij wint. Als je 100 euro inlegt op Trump krijg je 162 euro terug
Ook grappig: Kamala Harris heeft dezelfde odds als Biden
Je moet helaas een naam invullen, zo lijkt het: https://www.oddschecker.c(...)tial-election/winnerquote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Qua dat aangaat kunnen mensen die zo rotsvast in Biden geloven goud geld verdienen. Ik bedoel is toch gratis geld dan, Biden is een goede kandidaat en je krijgt 7x je inleg.
Is een gok op niet Biden mogelijk? Kun je zien wat de odds daarvoor zijn?
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar is dit topic voor, toch?quote:
Maar als eerste moet je natuurlijk fraction omzetten naar decimal.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet helaas een naam invullen, zo lijkt het: https://www.oddschecker.c(...)tial-election/winner
Eindelijk een lijstje waar OMG alle namen af kan gaan om te kijken hoe geschikt ze zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet helaas een naam invullen, zo lijkt het: https://www.oddschecker.c(...)tial-election/winner
Cornel West (die is wel kandidaat toch?) staat er nog slechter voor dan George Clooney.
Maar dat is natuurlijk bullshit, als de democratische partij ervoor kiest dat Biden hun kandidaat is heb je, wanneer je voorkeur in principe naar de democratische partij uitgaat, 4 opties.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar koop je toch niks voor. Daarom is vasthouden aan Biden en verliezen zo'n domme strategie.Ik denk dat een Trump presidentsschap extreem schadelijk is voor de wereld.
Je scenarios zijn uiteraard niet sluitend. Je kan Biden wel kiezen omdat je hem beter vindt. Maar Trump niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk bullshit, als de democratische partij ervoor kiest dat Biden hun kandidaat is heb je, wanneer je voorkeur in principe naar de democratische partij uitgaat, 4 opties.
1. Je stemt op Biden, want je vindt hem de betere kandidaat.
2. Je stemt op Biden, want ook al heb je je twijfels bij hem, wil je voorkomen dat Trump president wordt, want extreem schadelijk voor de wereld.
3. Je stemt op Trump, want je wil een statement maken en neemt voor lief dat de uitkomst extreem schadelijk is voor de wereld.
4. Je blijft thuis en neemt daarmee voor lief dat je daarmee de kans vergroot dat de uitkomst extreem schadelijk is voor de wereld.
Natuurlijk staat elk van de vier opties je volkomen vrij, maar kom dan vervolgens niet aan met "Wir haben es nicht gewusst" als de uitkomst extreem schadelijk is voor de wereld.
Volgens mij ben jij degene die compleet voorbijgaat aan het punt. Wie straks de kandidaten worden is geen open enquête maar een voldongen feit waar de kiezer maar mee heeft te dealen of hij dat nu leuk vindt of niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je scenarios zijn uiteraard niet sluitend. Je kan Biden wel kiezen omdat je hem beter vindt. Maar Trump niet.
Daarbij ga je volledig voorbij aan het punt. Waarom zou de democratische partij voor Biden kiezen
Volgens mij moet jij je nog even wat beter inlezen in hoe het werkt in de VS.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die compleet voorbijgaat aan het punt. Wie straks de kandidaten worden is geen open enquête maar een voldongen feit waar de kiezer maar mee heeft te dealen of hij dat nu leuk vindt of niet.
Nee dat ligt nu volledig open. Lees een keer een krant. Deal ermee dat de democraten ook met een ander dan Biden de verkiezing in kúnnen gaan. Dat jij liever geen andere kandidaat wil zien is jouw mening.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die compleet voorbijgaat aan het punt. Wie straks de kandidaten worden is geen open enquête maar een voldongen feit waar de kiezer maar mee heeft te dealen of hij dat nu leuk vindt of niet.
Kun je me dan in je eigen woorden uitleggen hoe Ken Kaniff uit Connecticut kan bewerkstellingen dat er straks een andere kandidaat op het stembiljet staat dan Joe Biden?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij je nog even wat beter inlezen in hoe het werkt in de VS.
Die 'blauwe MAGA'-lui zijn echt iets van de laatste tijd. Vreselijk al die kritiekloze juichaapjes overal, het lijkt besmettelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat ligt nu volledig open. Lees een keer een krant. Deal ermee dat de democraten ook met een ander dan Biden de verkiezing in kúnnen gaan. Dat jij liever geen andere kandidaat wil zien is jouw mening.
Hilarisch dat zogenaamde democraten stemmers dit soort idioterie zeggen. Als kiezer heb je niks te zeggen. Je moet gewoon vreten wat je gegeven wordtIk moet zeggen met deze instelling mag je niet klagen als het weer Trump wordt. Uiteraard wil zeker de minder geinteresseerde kiezer voor een positieve keuze gaan.
Niet voor Joe 'je zult op hem stemmen en het fijn vinden' Biden. Dat scoort gewoon niet echt. Maargoed als jij er ook zo een bent die niet gelooft dat bijvoorbeeld Harris veel scherper kan campaignen dan deze Biden moet jij weten.
Of je hebt niet gelezen wat ik schreef of je hebt het niet begrepen. Ik heb nergens gesteld dat het een voldongen feit is dat Biden straks op het stembiljet staat, ik stelde alleen dat de kiezer daar uiteindelijk bar weinig over te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat ligt nu volledig open. Lees een keer een krant. Deal ermee dat de democraten ook met een ander dan Biden de verkiezing in kúnnen gaan. Dat jij liever geen andere kandidaat wil zien is jouw mening.
Hoe weet jij nu al wat er gaat gebeuren dan? Primaries zijn een bekende factor in Amerika.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of je hebt niet gelezen wat ik schreef of je hebt het niet begrepen. Ik heb nergens gesteld dat het een voldongen feit is dat Biden straks op het stembiljet staat, ik stelde alleen dat de kiezer daar uiteindelijk bar weinig over te zeggen heeft.
Dan heb je ongetwijfeld gemist dat de laatste primary op 8 juni was...quote:Op zondag 14 juli 2024 00:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe weet jij nu al wat er gaat gebeuren dan? Primaries zijn een bekende factor in Amerika.
In tegenstelling tot Nederland heeft de kiezer daar meer te zeggen over wie er op de biljetten staat.
Jezus, het lijkt ook alsof hij geraakt is. Ik zag ieder geval op 1 van de foto’s in de comments bloed bij zijn oor.quote:
Nee hoor je doet telkens hele slechte aannames. Lees het topic anders even door. Over die unopposed primary heb ik het al uitgebreid gehad. Het was toen niet duidelijk dat Biden zo slecht was, nouja voor de kenners hier blijkbaar wel voor het grote publiek duidelijk niet. Er was ook geen echt tegenkandidaat omdat iedereen ervanuitging dat het wel snor zat met Biden.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan heb je ongetwijfeld gemist dat de laatste primary op 8 juni was...
[ link | afbeelding ]quote:Op zondag 14 juli 2024 00:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
Hij voelt aan zijn nek. Zou hij geraakt zijn?
quote:Op zondag 14 juli 2024 00:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
Yes, maar wat is dit slecht voor het land als dit echt een poging tot moord is geweest. En godzijdank dat hij er relatief goed vanaf is gekomen.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:33 schreef Lichtloper het volgende:
Deze verkiezing is nu wel gespeeld lijkt me.
Nog zo eentje:quote:Op zondag 14 juli 2024 00:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een moneyshot, historisch plaatje dit.
Zeker bizar. Geweld is nooit de oplossing, zonder uitzondering.quote:
Holy crap. Hij lijkt ook meteen te denken 'dit gaat me helpen, dit zijn goede beelden'.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Hij is wel geraakt. Bizar dit, weer...
Ik wou hem net posten.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:40 schreef Lichtloper het volgende:
Print deze uit op grote posters, leun achterover en je bent klaar met je campagne
[ afbeelding ]
Hoe weinig heeft wat gescheeld? Het is niet eens duidelijk of er uberhaupt geschoten is.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Holy crap. Hij lijkt ook meteen te denken 'dit gaat me helpen, dit zijn goede beelden'.
Shock moet nog komen denk ik.
Hoe weinig heeft het gescheeld zeg.
Benieuwd wie de Mat Herben van de VS gaat zijn.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:41 schreef trein2000 het volgende:
Een Pim Fortuyn moment.
Treurig. Triest, in alle opzichten.
Heb je überhaupt een woord gelezen van wat ik schreef?quote:Op zondag 14 juli 2024 00:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor je doet telkens hele slechte aannames. Lees het topic anders even door. Over die unopposed primary heb ik het al uitgebreid gehad. Het was toen niet duidelijk dat Biden zo slecht was, nouja voor de kenners hier blijkbaar wel voor het grote publiek duidelijk niet. Er was ook geen echt tegenkandidaat omdat iedereen ervanuitging dat het wel snor zat met Biden.
Dat die informatie niet publiekelijk was zorgde ervoor dat die stemming niet erg legitiem is. Was er toen zon ophef over Bidens functioneren en had Pelosi toen gezegd je mag best Biden aanmoedigen te stoppen dan had je wel alternatieven gehad die zich opgaven. Dan had de Primary stemmer niet met Putin cijfers op Biden gestemd.
Waarom denk jij eigenlijk dat Pelosi Biden is afgevallen. Of waarom Obama zo'n karaktermoord column van Clooney zijn zegen geeft. Beide hebben lang en goed met Biden samengewerkt, beide hebben veel politiek inzicht. Misschien heel misschien is het omdat Biden zoals ik heel de tijd zeg weinig kans maakt om te winnen in de toestand waarin hij is met de bagage die hij nu heeft. Ja hij was een prima president, nee hij is nu geen goede kandidaat.
Waarom? Hij blijft een gevaarlijke ouwe veroordeelde mafketel die dystopische plannen heeft. Dat is niet ineens veranderd omdat iemand een leuk plaatje heeft gekniptquote:Op zondag 14 juli 2024 00:40 schreef Lichtloper het volgende:
Print deze uit op grote posters, leun achterover en je hoeft verder weinig meer te doen met je campagne
[ afbeelding ]
Schei uit, zeg, het is zo'n beetje traditie in de VS als het om een aanslag gaat. 4 zittende Presidenten zijn vermoord, 3 zijn er gewond geraakt bij aanslagen en dat zijn de ZITTENDE Presidenten.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:41 schreef trein2000 het volgende:
Een Pim Fortuyn moment.
Treurig. Triest, in alle opzichten.
Yep landslide victory guaranteed.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:40 schreef Lichtloper het volgende:
Print deze uit op grote posters, leun achterover en je hoeft verder weinig meer te doen met je campagne
[ afbeelding ]
Valt wel mee, anders liet ieder kandidaat zich wel neerschieten.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:40 schreef Lichtloper het volgende:
[ afbeelding ]
Was een false flag, natuurlijk, georganiseerd door Trumps vriend Poetin.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
Was te verwachten met die emotionele en agressieve democraten.
Die zijn toch juist tegen het verschaffen van een vuurwapen aan elke gevaarlijke randdebiel in tegenstelling tot de republikeinen die denken dat het land daar juist veiliger van wordt.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:53 schreef epicbeardman het volgende:
Was te verwachten met die emotionele en agressieve democraten.
Och als ze dat gaan doen is het prima dat het nu gebeurt, dan kan de Biden regering ze even heel hard onschadelijk maken.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Hier moest ik ook aan denken...genoeg Maga-mafklappers met kasten vol geweren en munitie die wraak willen nemen voor de Grote Leider. Het wordt spannend met al die woede, wapens en desinformatie...
Fight, zegt die gek. Levensgevaarlijk
Hij viel niet op de grond hij ging naar de grond. De secret service dook vervolgens op hem.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:03 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn vermoeden is , voor zo ver ik de beelden goed kon bekijken, dat het bloed komt door de val op de grond en niet van (mogelijke) kogels.
Hij voelt aan zijn oor voordat hij naar de grond gaat, het was denk ik een schampschot.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:03 schreef Dutch_view het volgende:
Mijn vermoeden is , voor zo ver ik de beelden goed kon bekijken, dat het bloed komt door de val op de grond en niet van (mogelijke) kogels.
Burgeroorlog maar liefst.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij viel niet op de grond hij ging naar de grond. De secret service dook vervolgens op hem.
Je ziet duidelijk dat hij tijdens die schoten naar zijn oor grijpt. Hij heeft hier echt een moordaanslag overleefd en er is een mogelijke burgeroorlog afgewend.
quote:Op zondag 14 juli 2024 01:03 schreef Dutch_view het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon geraakt in oor met zo te zien klein kaliber, op het moment dat hij de schoten hoorde draaide hij met hoofd naar rechts waardoor kogel waarschijnlijk niet in zijn slaap kwam.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2024 01:12:31 ]Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
Dat laatste lijkt mij schromelijk overdreven.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij viel niet op de grond hij ging naar de grond. De secret service dook vervolgens op hem.
Je ziet duidelijk dat hij tijdens die schoten naar zijn oor grijpt. Hij heeft hier echt een moordaanslag overleefd en er is een mogelijke burgeroorlog afgewend.
Die lui zijn dan ook gespeend van enige logica en intelligentiequote:Op zondag 14 juli 2024 01:09 schreef Strani het volgende:
Wel ironisch dat er nu voor MAGA-supporters geen enkele twijfel bestaat over wat er gebeurd is, terwijl ze verder alles in twijfel trekken.
Denk je? Het land is volledig gepolariseerd, ik sluit zoiets ieder geval niet uit. Wie weet staat er een andere gek op die gaat proberen een paar democraten om te leggen. De vlam kan echt lelijk in de pan slaan zo vlak voor de verkiezingen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij schromelijk overdreven.
Moordaanslagen zijn geen burgeroorlog. De VS weet wat een echte burgeroorlog is en dat is geen wappie die erop los gaat schieten op onschuldige burgers.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Denk je? Het land is volledig gepolariseerd, ik sluit zoiets ieder geval niet uit. Wie weet staat er een andere gek op die gaat proberen een paar democraten om te leggen. De vlam kan echt lelijk in de pan slaan zo vlak voor de verkiezingen.
Copycats zijn altijd een risico natuurlijk. Maar voor een burgeroorlog is echt wel wat meer nodig. Dan praat je over een wankelend staatsapparaat, daar zie ik geen tekenen van.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Denk je? Het land is volledig gepolariseerd, ik sluit zoiets ieder geval niet uit. Wie weet staat er een andere gek op die gaat proberen een paar democraten om te leggen. De vlam kan echt lelijk in de pan slaan zo vlak voor de verkiezingen.
De traditie is dat daders van aanslagen op Presidenten geestesziek zijn, we zullen wel zien wat het dit maal is.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:13 schreef Vis1980 het volgende:
Burgeroorlog, schuld van de media. nou, nou. Laten we hopen dat het niet Biden was die het deed, want die zou onschendbaar zijn.
Verder compleet vd gekken natuurlijk, mensen die niet om kunnen gaan met het democratisch proces zijn uiteraard staatgevaarlijk, of je nu links, rechts of midden bent. Dat zo iemand maar lang mag rotten in de cel.
Ex president heeft voor de rest van zijn leven een security detail.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:12 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Die lui zijn dan ook gespeend van enige logica en intelligentie
Ik vraag mij af of Trump de beveiliging wel betaald had? Just asking questions...mag niet weer gebeuren natuurlijk
Nee, dat is Secret Service, een voormalig President behoud die beveiliging ook na zijn termijn net als kandidaten automatisch Secret Service beveiliging krijgen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:12 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Die lui zijn dan ook gespeend van enige logica en intelligentie
Ik vraag mij af of Trump de beveiliging wel betaald had? Just asking questions...mag niet weer gebeuren natuurlijk
En Jimmy Carter, maar die is er niet zo best aan toe.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is Secret Service, een voormalig President behoud die beveiliging ook na zijn termijn net als kandidaten automatisch Secret Service beveiliging krijgen.
Momenteel zijn er nog 4 (dacht ik? Bush, Clinton, Obama, Trump) voormalige Presidenten in leven en die hebben alle vier 24/7 Secret Service bescherming.
Het is ook wel big news natuurlijk, schandalig ook hoe vaak dat voorkomt in de USA. Verwerpelijk ook hoeveel nepnieuws op veel plaatsen wordt gepost, om van te kotsen. Als je iemand niet mag of kut vindt, dan stem je niet op hem en ga je niet schieten, al weet ik ook nog niet wat de toedracht is. Zijn er wel eens overlevende kandidaten geweest die uiteindelijk niet wonnen na zo'n gebeurtenis?quote:Op zondag 14 juli 2024 01:17 schreef svann het volgende:
BBC news onderbreekt een programma voor live interviews met aanwezigen.
Ondertussen is Trump al vijf keer in zijn auto gepropt.
Dat klopt...dat is zijn persoonlijke beveiliging.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is Secret Service, een voormalig President behoud die beveiliging ook na zijn termijn net als kandidaten automatisch Secret Service beveiliging krijgen.
Momenteel zijn er nog 4 (dacht ik? Bush, Clinton, Obama, Trump) voormalige Presidenten in leven en die hebben alle vier 24/7 Secret Service bescherming.
Hmm...ik denk aan George Wallace en die verloor ...maar ik kan mij verder even geen kandidaat voor de geest halen die een moordaanslag overleefde, eigenlijk.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is ook wel big news natuurlijk, schandalig ook hoe vaak dat voorkomt in de USA. Verwerpelijk ook hoeveel nepnieuws op veel plaatsen wordt gepost, om van te kotsen. Als je iemand niet mag of kut vindt, dan stem je niet op hem en ga je niet schieten, al weet ik ook nog niet wat de toedracht is. Zijn er wel eens overlevende kandidaten geweest die uiteindelijk niet wonnen na zo'n gebeurtenis?
De secret service doet op dergelijke happenings ook de toegangscontrolequote:Op zondag 14 juli 2024 01:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat klopt...dat is zijn persoonlijke beveiliging.
Ik heb het over de toegangsbeveiliging. Deze rally is blijkbaar gehouden op een parkeerplaats ergens en een event heeft security nodig. Trump staat erom bekend zijn rekeningen niet te betalen wat een potentieel risico oplevert qua security...
Dat is meer wat ik bedoel
Een dode drugsgebruiker George Floyd heeft de VS voor een jaar op z’n kop gezet. Massale rellen plunderingen, aanvallen op de politie en de rechtspraak etc etc.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Copycats zijn altijd een risico natuurlijk. Maar voor een burgeroorlog is echt wel wat meer nodig. Dan praat je over een wankelend staatsapparaat, daar zie ik geen tekenen van.
Dat moment op 6 januari was wat dat betreft spannender. Maar ook daar zag je dat uiteindelijk er toch mensen zijn die zeggen ‘wij hebben trouw gezworen aan de grondwet, niet aan een machthebber’.
Volgens mij doet de USSS die beveiliging ook maar meestal in samenwerking met lokale of staats politie.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat klopt...dat is zijn persoonlijke beveiliging.
Ik heb het over de toegangsbeveiliging. Deze rally is blijkbaar gehouden op een parkeerplaats ergens en een event heeft security nodig. Trump staat erom bekend zijn rekeningen niet te betalen wat een potentieel risico oplevert qua security...
Dat is meer wat ik bedoel
Ook die George Floyd rellen waren bij lange na geen burgeroorlog. Je lijkt het graag te willen, maar uiteindelijk zit ook in Amerika het overheidsgezag stevig in het zadel. Gelukkig maar.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een dode drugsgebruiker George Floyd heeft de VS voor een jaar op z’n kop gezet. Massale rellen plunderingen, aanvallen op de politie en de rechtspraak etc etc.
Wat denk je wat er kan gebeuren als een presidentskandidaat die behoorlijk populair is bij zijn achterban een paar maanden voor de verkiezingen word neergeknald terwijl hij voorop liep in de peilingen? Ik denk dat je de zaak echt enorm onderschat.
Random aanwezige wordt geïnterviewd: "I believe in my gun rights! The are a lot of nut people out there"quote:Op zondag 14 juli 2024 01:17 schreef svann het volgende:
BBC news onderbreekt een programma voor live interviews met aanwezigen.
Ondertussen is Trump al vijf keer in zijn auto gepropt.
Dat is altijd het antwoord in de VS. Dat en "Thoughts and prayers".quote:Op zondag 14 juli 2024 01:26 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Random aanwezige wordt geïnterviewd: "I believe in my gun rights! The are a lot of nut people out there"
NoG mEeR wApEnS!1
Bijvoorbeeld zoals 6 januari. Ja we weten wel wat ze dan doen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een dode drugsgebruiker George Floyd heeft de VS voor een jaar op z’n kop gezet. Massale rellen plunderingen, aanvallen op de politie en de rechtspraak etc etc.
Wat denk je wat er kan gebeuren als een presidentskandidaat die behoorlijk populair is bij zijn achterban een paar maanden voor de verkiezingen word neergeknald terwijl hij voorop liep in de peilingen? Ik denk dat je de zaak echt enorm onderschat.
Ik heb de rellen van Floyd geen burgeroorlog genoemd. Ik zeg alleen dat hier mogelijk een burgeroorlog is afgewend. Je hebt overigens weinig aan gezag als er geen respect is voor het gezag. Ik wijs wederom weer naar de Floyd rellen waar rechtbanken, en politiebureaus en agenten werden aangevallen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook die George Floyd rellen waren bij lange na geen burgeroorlog. Je lijkt het graag te willen, maar uiteindelijk zit ook in Amerika het overheidsgezag stevig in het zadel. Gelukkig maar.
Wat gaat die burgeroorlog precies beginnen tegen F16’s en Apaches dan? Met hun gebrek aan respect.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb de rellen van Floyd geen burgeroorlog genoemd. Ik zeg alleen dat hier mogelijk een burgeroorlog is afgewend. Je hebt overigens weinig aan gezag als er geen respect is voor het gezag. Ik wijs wederom weer naar de Floyd rellen waar rechtbanken, en politiebureaus en agenten werden aangevallen.
Laat maar hangen dit gaat nergens over.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat gaat die burgeroorlog precies beginnen tegen F16’s en Apaches dan? Met hun gebrek aan respect.
Je wil te graag.
'een iemand schiet op een president, het is dat het mis was, anders hadden we massaal de helft van Amerika als dader aangewezen'quote:Op zondag 14 juli 2024 01:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb de rellen van Floyd geen burgeroorlog genoemd. Ik zeg alleen dat hier mogelijk een burgeroorlog is afgewend. Je hebt overigens weinig aan gezag als er geen respect is voor het gezag. Ik wijs wederom weer naar de Floyd rellen waar rechtbanken, en politiebureaus en agenten werden aangevallen.
Er was geen respect voor het gezag omdat het gezag degene was die moorden pleegden. En Floyd was slechts de zoveelse in een hele, hele, lang lijst van dode zwarte mensen.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eh....de VS heeft een lange, lange geschiedenis van meer dan 150 jaar van aanslagen op President en Presidents kandidaten. 4 zijn er vermoord terwijl ze President waren zelfs.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:34 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben bang dat het niet de laatste keer zal zijn dat daar een poging wordt gedaan een (voormalige) president uit de weg te ruimen in de nabije toekomst. Het land is een puinhoop geworden
Ja gek hè hoe een woedende menigte reageert. Derk Chauvin is gewoon gearresteerd, ondanks de arrestatie vonden ze het een goed idee om rechtbanken aan te vallen, random politieagenten aan te vallen, lokale ondernemingen te plunderen en af te branden etc etc.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'een iemand schiet op een president, het is dat het mis was, anders hadden we massaal de helft van Amerika als dader aangewezen'
Het is daar anders al bijna een traditie, vooral voor deze eeuw.quote:Op zondag 14 juli 2024 01:34 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben bang dat het niet de laatste keer zal zijn dat daar een poging wordt gedaan een (voormalige) president uit de weg te ruimen in de nabije toekomst. Het land is een puinhoop geworden
Ja klopt maar in de recente geschiedenis, zeg maar 40 jaar, kan ik niet herinneren. Nu de politieke spanningen tot een kookpunt zijn gestegen, tja what is next...quote:Op zondag 14 juli 2024 01:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh....de VS heeft een lange, lange geschiedenis van meer dan 150 jaar van aanslagen op President en Presidents kandidaten. 4 zijn er vermoord terwijl ze President waren zelfs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |